Πέμπτη 22 Μαΐου 2025

Άκου τη φωνή μου, βρες με και σώσε με!

 Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.


Σε τέτοια περίοδο, τέτοια εκπομπή;
Μας έγινε μια τέτοια ερώτηση σαν ανακοινώσαμε την θεματολογία αυτής της σειράς εκπομπών μετά το φετινό Πάσχα!
Χαρμόσυνο Πεντηκοστάρι. Τριώδιο των ρόδων! Χαράς τα πάντα πεπλήρωται! Πασχάλια μέθεξη! Ανέστη Χριστός και χαίρουσιν Άγγελοι! Είναι κατάγιομη με χαρά των Χριστιανών η ζήση, όχι όμως μόνο τούτην την περίοδο! Μα πάντοτε! Από εκείνο το ορθρινό μήνυμα του εν δεξιοίς καθημένου Αγγέλου! Η Ζωή δεν συμπορεύεται με τους νεκρούς!
Ανέστη Χριστός και ο Άδης επικράνθη, κατηργήθη, ενεπαίχθη, ενεκρώθη, καθηρέθη, εδεσμεύθη, καταβέβληται.
Η Ζωή πολιτεύεται! Παντού και μόνο Η Ζωή !
Για όλα αυτά δεν είναι παράταιρη μια σειρά εκπομπών με πυρήνα την ακολουθία εις κεκοιμημένους!
Κεκοιμημένοι!
Όχι νεκροί!
Ανέστη Χριστός και νεκρός ουδείς επί μνήματος.
Χριστός γάρ εγερθείς ἐκ νεκρών, απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δίνει την εξήγηση και το έναυσμα σε μια τέτοια περίοδο να μιλήσουμε για όσα μέχρι χθες άγνωρα και απλησίαστα για την φοβισμένη λογική μας, προκαλούσαν την απομάκρυνσή μας και την αποφυγή τους ως μακάβρια και αχρείαστα και αταίριαστα με την χαρά μας!
Την ψεύτικη, την επίπλαστη και απατηλή χαρά που βλέπει μόνο ένα τέρμα και καμιά απαρχή, ένα τέλος και κανένα ξεκίνημα αιωνίου, έναν θάνατο μακάβριο και καμιά αγέραστη μακαριότητα.
Έχουμε ιχνηλάτη πεπειραμένο να μας καθοδηγήσει σε αυτούς τους άγνωστους δρόμους. Τον Ιεροκήρυκα του Παραδείσου τον κυρ Δημήτρη τον Παναγόπουλο! Ο λόγος του συνταρακτικά αφυπνιστικός! Δεν χαϊδεύει τα αυτιά μας! Δεν φοβάται μήπως γίνει δυσάρεστος!
Δεν χωρά η ανθρωπαρέσκεια σε μια τέτοια Ιεραποστολή!
Μόνο η Θεαρέσκεια!
Γνωρίζει κάτι πολύ καλά! Ότι τώρα υπάρχει ακόμα χρόνος ώστε τα λόγια του αμώμου όταν θα ακουστούν να μην είναι κούφια και ασύμβατα με την ζωή του κεκοιμημένου! Ακόμα υπάρχει χρόνος όχι μόνο να τα κατανοήσουμε, αλλά να τα βιώσουμε!
Γιατί μόνο τότε φοβόμαστε τον θάνατο όταν δεν βιώνουμε την αληθινή ζωή! Εν αληθεία, εν μετανοία, Εν Χριστώ Ιησού Αναστάντι!
Μόνο τότε θα μπορούμε να κατανοήσουμε πως μπορεί μέσα στην χαρμονή κάποιος να εορτάζει και να θέλγεται από τα ποιητικά λόγια της «νεκρωσίμου» ακολουθίας!
Μα και να βιώνει μαζί με τον Μέγα Απόστολο των Εθνών το: Εμοὶ γὰρ τὸ ζῆν Χριστὸς καὶ τὸ ἀποθανεῖν κέρδος. (Φιλιπ.1,21).
Νώντας Σκοπετέας

Τετάρτη 21 Μαΐου 2025

Οδοιπορικό στο Κόσοβο

- Μετόχια Α΄ μέρος . Μονή Αγίων Αρχαγγέλων, Πρίζρεν

Κατά τη διάρκεια της Α ‘Οικουμενικής Συνόδου [Νίκαια, 325 μ.Χ.], οι φιλονικούντες κληρικοί έγραψαν κατηγορίες ο ένας εναντίον του άλλου και τις παρουσίασαν στον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο.

 Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Ο αυτοκράτορας πήρε όλα τα χαρτιά που περιείχαν τις κατηγορίες και χωρίς να τα ανοίξει, τα έκαψε πάνω από ένα αναμμένο κερί. Μετά είπε, ενώπιον όλων των έκπληκτων παρισταμένων:
«Αν έβλεπα με τα ίδια μου τα μάτια έναν επίσκοπο, έναν ιερέα ή μοναχό σε αμαρτωλή πράξη, θα τον σκέπαζα ο ίδιος με τον μανδύα μου, ώστε κανείς να μην δει την αμαρτία του ». Έτσι, λοιπόν, ο μεγάλος αυτός χριστιανός αυτοκράτορας άφησε άναυδους και αμήχανους τους σκανδαλοθήρες, σφραγίζοντας τα στόματα όλων.
Η πίστη μας, μας απαγορεύει να είμαστε κατάσκοποι των αμαρτιών των άλλων, και επιτάσσει να είμαστε αυστηροί και αμείλικτοι κριτές των δικών μας αμαρτιών! Ο ασθενής που βρίσκεται στο νοσοκομείο μεριμνά για τη δική του ασθένεια, και δεν έχει ούτε τη βούληση ούτε το χρόνο να ελέγξει τους άλλους ασθενείς ή να χλευάσει την ασθένειά τους.
Μήπως όλοι μας σε αυτόν τον κόσμο δεν είμαστε σαν ασθενείς σε νοσοκομείο; Δεν μας επιτάσσει η κοινή λογική μας να κοιτάξουμε τη δική μας ασθένεια και όχι κάποιου άλλου;
Ας μη νομίσει κανεις ότι θα θεραπευτεί από την ασθένειά του στον άλλο κόσμο. Αυτός εδώ ο κόσμος είναι το νοσοκομείο και ο μόνος τόπος για τη θεραπεία μας· στον άλλο κόσμο, δεν υπάρχει νοσοκομείο· υπάρχει είτε ένα αρχοντικό είτε μια φυλακή για μας.
Πηγή: Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, «Ο Πρόλογος της Οχρίδας», (Απρίλιος), Εκδ. Αθως, 2010.
***
Ο Θεοδώρητος Κύρου, συγγραφέας του Ε΄ αιώνος, μας παρέχει μια σημαντική λεπτομέρεια για τα πρόσωπα που συμμετείχαν στην Σύνοδο. Μπαίνοντας στην αίθουσα της Συνόδου ο Μ. Κωνσταντίνος, άρχισε να χαιρετάει μειδιών τους Πατέρες.
Όμως το μειδίαμά του πολύ γρήγορα χάθηκε από το πρόσωπό του. Έβλεπε μπροστά του ένα παράξενο θέαμα. Οι περισσότεροι Πατέρες, που ήρθαν στην Σύνοδο ήταν λωβοί και ακρωτηριασμένοι. Άλλου του έλειπαν τα αυτιά, άλλου τα μάτια και άλλου η μύτη του. Άλλος, τον χαιρέτησε με το αριστερό χέρι, γιατί το δεξί δεν υπήρχε πλέον. Και πολλοί δεν μπορούσαν να σηκωθούν από τις θέσεις τους, αφού τα πόδια τους ήταν παράλυτα.
Ξαφνιάστηκε ο αυτοκράτορας και ρώτησε με κατάπληξη. «Γιατί όλοι σχεδόν οι Επίσκοποι που ήρθαν στην Σύνοδο είναι ακρωτηριασμένοι;»
Ένας αρχιερέας του απάντησε: «Διότι, βασιλιά, έρχονται από τα Μαρτύρια. Όλοι αυτοί που βλέπεις είναι Μάρτυρες και Ομολογητές».
Συγκινήθηκε ο Μ. Κωνσταντίνος και δάκρυσε. Σηκώθηκε και πλησίασε τους λαβωμένους Επισκόπους. Γονάτισε και φίλησε τα παράλυτα πόδια τους, τις άδειες κόγχες των ματιών τους και τα χέρια τους τα ακρωτηριασμένα και κάθισε ως έσχατος σε χαμηλό θρονί, παρακολουθώντας τις εργασίες της Συνόδου. Αυτό προξένησε εντύπωση και όταν τον ρώτησαν σχετικά τους απάντησε:
«Αυτοί οι Επίσκοποι και οι άλλοι κληρικοί είναι οι εκπρόσωποι των πιστών στο Θεό και φροντίζουν για την Εκκλησία Του. Καθοδηγούν τις ψυχές των ανθρώπων στον Ουρανό και στο Θεό. Ενώ εγώ είμαι επιφορτισμένος από τον Θεό, για να ρυθμίζω μόνο τις πρακτικές και γήινες ανάγκες του λαού Του. Αυτοί λοιπόν πρέπει να κάθονται στα ψηλά καθίσματα και εγώ στο μικρότερο, διότι μικρότερο είναι και το έργο μου».
Ο Μ. Κωνσταντίνος συγκινημένος από τα ιερά τραύματα των Αγίων 318 Πατέρων, άφησε τον θρόνο και κάθισε σε χαμηλό θρονί ως έσχατος.
Πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου.
***
Να υπομένουμε τις προσβολές
Κατά τη διάρκεια μιας εξεγέρσεως στην Κωνσταντινούπολη, επί βασιλείας του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου, κάποιοι οργισμένοι άνδρες έσπασαν τη μύτη και τα αυτιά του αγάλματος του αυτοκράτορα στην Πόλη. Πολλοί ήταν τότε οι αυλοκόλακες που έσπευσαν στον αυτοκράτορα και με μεγάλη αποστροφή του μετέφεραν πώς οι επαναστάτες έσπασαν τη μύτη και τα αυτιά του αγάλματός του και του ζητούσαν να τιμωρήσει τους παραβάτες με την πιο αυστηρή τιμωρία. Ο μέγας αυτοκράτορας ψηλάφισε με τα χέρια του τη μύτη και τα αυτιά του και είπε στους κόλακες: «Νιώθω ότι η μύτη και τα αυτιά μου είναι ολόκληρα και άθικτα!». Οι κόλακες καταντράπηκαν και αποσύρθηκαν.
Με τέτοια βασιλική μεγαλοψυχία πρέπει όλοι να υπομένουμε τις προσβολές από τους άλλους. Ωστόσο, ας ακούμε με ιδιαίτερη προσοχή τις κατηγορίες εναντιον μας, τις οποίες μας μεταφέρουν οι δικοί μας κόλακες. Πρέπει πάντα να ομολογούμε ενώπιον του Θεού και στον ίδιο τον εαυτο μας, ότι εμείς, εξαιτίας των αμαρτιών μας αξίζουμε ακόμη μεγαλύτερες προσβολές από αυτές που προσάπτουν εναντίον μας.
Πηγή: Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, «Ο Πρόλογος της Οχρίδας», (Απρίλιος), Εκδ. Αθως, 2010.

(Αν)ελεύθερη βούληση

 

«Εμβολιάζει» ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης

Ι. ΔΥΟ ΕΠΙΚΑΙΡΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ

Στην βραβευμένη ελληνική ταινία μικρού μήκους του 2013 «Ελεύθερη Βούληση»¹ (η ορθή ανάγνωση του τίτλου υπονοείται ότι πρέπει να γίνει με την βοήθεια των γυαλιών του ανάποδου κόσμου, δηλ.: «Αν-Ελεύθερη Βούληση»), όπου μεταξύ του πρωταγωνιστή (ονόματι Γιάννης Ραζής), ο οποίος έχει προσέλθει για συνέντευξη σε ιδιωτική εταιρεία που αναζητά φωτογράφο, και της γραμματέως της εταιρείας, εκτυλίσσεται ο ακόλουθος χαρακτηριστικός διάλογος:

ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ: Παρατηρώ το προφίλ σας στο σύστημα, κύριε Ραζή. Είστε ενήμερος για την θέση την οποία ψάχνουμε;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Ναι, φυσικά, έχω εμπειρία ως φωτογράφος.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ: Υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας, κύριε Ραζή; Κάτι το οποίο θα έπρεπε να γνωρίζουμε;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Όχι, όχι, από υγεία, δόξα τω Θεώ, είμαι μια χαρά.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ: Λυπάμαι, αλλά εδώ βλέπω ότι είχατε ένα πρόβλημα υγείας με την μέση σας στο παρελθόν. Δεν μπορούμε να ρισκάρουμε να έχουμε έναν υπάλληλο που ενδεχομένως να του παρουσιαστεί το ίδιο πρόβλημα υγείας στο μέλλον. Καταλαβαίνετε…

ΓΙΑΝΝΗΣ: Όχι, δεν καταλαβαίνω, δεν καταλαβαίνω τι εννοείτε.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ: Οσφυαλγία βλέπω εδώ. Τέλος πάντων, τα στοιχεία σας κρατούνται βάσει νόμου ούτως ή άλλως, επομένως αν προκύψει κάτι νεότερο, θα σας ειδοποιήσουμε.

Η ταινία λαμβάνει χώρα στην Αθήνα του 2020: Η πολύχρονη ευρωπαϊκή οικονομική κρίση επέφερε σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητα των ανθρώπων με σημαντικότερη αυτή της έναρξης των ηλεκτρονικών συναλλαγών σε αντικατάσταση των μετρητών, ενώ έχει καθιερωθεί η υποχρεωτική χρήση της κάρτας του πολίτη!

Οι δημιουργοί της ταινίας προβάλλουν τους κινδύνους που εγκυμονεί ένα ολοκληρωτικό σύστημα ηλεκτρονικής διαφάνειας.

Σε ένα άλλο σημείο της ταινίας, ο Γιάννης συναντιέται με τον φίλο του τον Πέτρο, ο οποίος πληροφορείται από τον πρώτο ότι «πιάσανε τον Κώστα».

Με αφορμή την εικασία του Γιάννη ότι η σύλληψη έγινε χάρη στον «Μεγάλο Αδελφό», ο Πέτρος εξηγεί στον φίλο του γιατί «αυτά που έλεγαν κάποιοι γραφικοί παλιότερα, τώρα βγαίνουν» και, επομένως, δεν πρόκειται για συνωμοσιολογίες.

Η τόσο επίκαιρη για την εποχή που ζούμε στιχομυθία Πέτρου-Γιάννη είναι η εξής:

ΠΕΤΡΟΣ: Πιάσανε τον Κώστα!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Έλα ρε, πώς τον πιάσανε;

ΠΕΤΡΟΣ: Τι πώς τον πιάσανε, αφού όλα καταγράφονται. Κάπως θα τον τσιμπήσανε κι αυτόν.

ΓΙΑΝΝΗΣ: Ο μεγάλος αδελφός που λέγαμε πριν.

ΠΕΤΡΟΣ: Ακριβώς.

ΓΙΑΝΝΗΣ: Νομίζω τώρα υπερβάλλεις λίγο.

ΠΕΤΡΟΣ: Εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι έχουμε γίνει μια ζούγκλα. Κι αυτά που έλεγαν κάποιοι γραφικοί παλιότερα, τώρα βγαίνουν.

ΓΙΑΝΝΗΣ: Καλά, μην κολλάμε τώρα σε συνωμοσιολογίες.

ΠΕΤΡΟΣ: Για αχρήματη κοινωνία δεν μιλούσαμε; Θυμάσαι. Τώρα μας ήρθε η αχρήματη κοινωνία. Μαζί της κι η υποδούλωση. Λες τη γνώμη σου σ’ ένα μπλοκ και σε συλλαμβάνουν αμέσως. Αργείς να χτυπήσεις κάρτα στη δουλειά σου, σου κόβουν το μεροκάματο. Πας να πάρεις φάρμακα, σου λένε, έχεις χοληστερίνη και δεν κάνει. Οι συντάξεις κόπηκαν, τα δώρα κόπηκαν. Πρώτα οι δημόσιοι, μετά οι ιδιωτικοί. Σπιράλ θανάτου. Πρώτα δημιουργούν το πρόβλημα, παγκόσμια κρίση, και μετά σου προσφέρουν τη λύση. Ηλεκτρονικές συναλλαγές και φακέλωμα των πάντων.

ΓΙΑΝΝΗΣ: Κάτσε, κάτσε, κάτσε, κάτσε, φακέλωμα υπήρχε πάντα.

ΠΕΤΡΟΣ: Ναι, αλλά ήταν προαιρετικό. Με ένα κλικ, σου αδειάζουν την κάρτα, ρε Γιάννη. Όπου πας το ξέρουν, είσαι κινητός στόχος. Τι δεν καταλαβαίνεις; Το τσιπάκι λείπει, για να ολοκληρωθεί το σενάριο.

ΓΙΑΝΝΗΣ: Τώρα γίνεσαι γραφικός, Πέτρο!

ΙΙ. ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ 8Η ΔΟΣΗ ΜΝΗΜΟΝΙΚΟΥ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η ταινία αυτή κυκλοφόρησε μία περίπου τριετία μετά τις αντιδράσεις μερίδας του ελληνικού λαού ενάντια στην προσπάθεια καθιέρωσης της λεγόμενης «κάρτας του πολίτη», η οποία υπήρξε ο προάγγελος (ή ορθότερα: προδιάβολος) των σημερινών «ηλεκτρονικών/ψηφιακών ταυτοτήτων».

Ο τελευταίος όρος είναι ψευδεπίγραφος και, κατά τούτο, παραπλανητικός, αφού στην ουσία δεν πρόκειται για έγγραφο ταυτοποίησης αλλά για μια κάρτα προνομίων, εξελιγμένη σε σχέση με τις προπονητικές κάρτες πόντων που μοιράζουν αφειδώς, εδώ και χρόνια, τα σούπερ-μάρκετ!

Από το ραδιούργο καθεστώς της φανατικά προωθούμενης ηλεκτρονικής δικτατορίας Κυριάκου Μητσοτάκη καθιερώθηκε ο όρος «ηλεκτρονικές/ψηφιακές ταυτότητες», ώστε να μη συσχετίζονται με τον δυσώνυμο όρο «κάρτα του πολίτη», ο οποίος την διετία 2010-2011 αποτελούσε κόκκινο πανί για όσους Ορθόδοξους Χριστιανούς είχαν μελετήσει τις προρρήσεις του Αγίου Παϊσίου αλλά και πολλών άλλων φωτισμένων προσώπων της Εκκλησίας μας ή και ειδικών της Πληροφορικής.

Η επιλογή των σεναριογράφων να τοποθετήσουν χρονικά την ταινία τους στο έτος 2020 ήταν ιδιαιτέρως εμπνευσμένη, αφού πρόκειται για το έτος-ορόσημο, όπου η καταπολέμηση του κορωνοϊού αξιοποιήθηκε για την εισαγωγή του ψηφιακού πιστοποιητικού εμβολιασμού στις (γυμνές πλέον) ζωές μας. Το πείραμα έδειξε ότι η συμπαγής πλειοψηφία των τηλεδιασωληνωμένων και τρομοκρατημένων πολιτών ήταν πρόθυμη να μετατραπεί σε σκαναριζόμενα προϊόντα, προκειμένου να μπορέσει να επανέλθει στην παλιά ζωή, ορθότερα: στην παλιοζωή της καπιταλιστικής-υλοκρατούμενης κοινωνίας μας.

Η στιχομυθία Γιάννη-Πέτρου εμπεριέχει κάποιες κρίσιμες λέξεις ή φράσεις που, ιδίως μετά τον τυφώνα της υγειονομικής δικτατορίας, χτυπούν καμπανάκια άμεσης αφύπνισης. Εκτός της «συνωμοσιολογίας», της «αχρήματης κοινωνίας» και του «ηλεκτρονικού φακελώματος», ο αναγνώστης αξίζει να επικεντρώσει την προσοχή του στην ακόλουθη φράση που λέει ο Πέτρος στον Γιάννη:

«Πρώτα δημιουργούν το πρόβλημα, παγκόσμια κρίση, και μετά σου προσφέρουν τη λύση».

Η φράση αυτή συνοψίζει μαεστρικά το τέχνασμα που εφαρμόζει συνεχώς και αδιαλείπτως επί αιώνες η σατανική ελίτ, η οποία διαχειρίζεται τις τύχες της ανθρωπότητας.

Οι Μίτνικ/Σάιμον (Mitnick/Simon) στο έργο τους «Η τέχνη της απάτης. Ο ανθρώπινος παράγοντας στην ασφάλεια»² γράφουν τα εξής:

Μια από τις πιο ισχυρές τεχνικές του κοινωνικού μηχανικού είναι η λεγόμενη μεταστροφή […]. Ο κοινωνικός μηχανικός δημιουργεί το πρόβλημα και μετά, κατά μαγικό τρόπο, το επιλύει, εξαπατώντας το θύμα και πείθοντάς το να αποκαλύψει τα πιο κρυφά μυστικά της εταιρείας³.



Επομένως, όταν ακούμε ή διαβάζουμε τη φράση-κλισέ «νέοι κίνδυνοι [ή νέοι πόλεμοι] χρειάζονται νέες απαντήσεις», θα πρέπει να είμαστε υποψιασμένοι ότι εκείνοι που επιζητούν τις νέες απαντήσεις ενδέχεται να είναι οι υποκρυπτόμενοι προξενητές των τεχνητώς και εντέχνως δαιμονοποιημένων κινδύνων.

Όποιος προκαλεί το πρόβλημα για να φέρει την λύση που τον συμφέρει έχει χαρακτηρισθεί και ως «πυρομανής πυροσβέστης» ή «βελτιωκαταστροφέας».

Στο μεγάλο (αλλά πλέον πληκτικά προβλέψιμο) κόλπο των τεχνητών κρίσεων που χρησιμοποιούνται για την εφαρμογή των νεοταξίτικων λύσεων (κατά την σοφή ελληνική παροιμία «Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει») είχε αναφερθεί και ο ιερομόναχος Χριστόδουλος Αγγελόγλου στο βιβλίο του «Στη δύση της ελευθερίας».



Ειδικότερα προειδοποιούσε τον αναγνώστη με τα ακόλουθα λόγια:

«Θα πρέπει να γνωρίζεται ότι όλο αυτό το σύστημα του παγκοσμίου ελέγχου δεν θα ήταν δυνατό να εγκατασταθεί απροκάλυπτα, δηλαδή οι εμπνευστές του δεν θα ερχόντουσαν ποτέ καθαρά να μας πουν ότι “θέλουμε να καταλύσουμε την προσωπική σας ελευθερία και να σας θέσουμε κάτω από αδιάλειπτο έλεγχο”. Διαφορετικά οι λαοί θα ξεσηκωνόντουσαν και τότε δεν θα ήξεραν πού να κρυφτούν οι “πρεσβευτές” αυτού του συστήματος. Έπρεπε πρώτα να ασκήσουν μια πολιτική και να μεθοδεύσουν την εισαγωγή αυτού του συστήματος κάνοντας σε πρώτη φάση τον λαό να αισθανθεί την ανάγκη του συγκεκριμένου συστήματος, ανάγκη όμως δημιουργημένη από τεχνητή κρίση».

Μάλιστα, το συγκεκριμένο τέχνασμα αναφέρει ο εν λόγω ιερομόναχος και σε σχέση με την υποχρεωτική θέσπιση της «κάρτας του πολίτη», η οποία θα οδηγήσει στην μεθόδευση της τοποθέτησης του κωδικού στο χέρι ή στο μέτωπο.

Στο σημείο αυτό επικαλείται τα λόγια του Αγίου Παϊσίου που είναι γραμμένα από τα χέρια του ίδιου του Αγίου, ώστε να μη μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την γνησιότητά τους:

«Όπως πολύ ωραία έχει γράψει και ο μακαριστός γέροντας Παΐσιος: Πίσω λοιπόν και από το τέλειο σύστημα “κάρτας εξυπηρετήσεως” ασφαλείας κομπιούτερ, κρύβεται η παγκόσμια δικτατορία, η σκλαβιά του αντιχρίστου. “Αποκ. Ιωάννου, κεφ. ιγ΄ 16”».



Και συνεχίζει ο ιερομόναχος (ο οποίος, δυστυχώς, στην εποχή της υγειονομικής δικτατορίας ετάχθη υπέρ του πειραματικού εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού, παραθεωρώντας τι είχε προβλέψει και γι’ αυτόν ο Άγιος Παΐσιος):

«Εδώ, για να δείτε πώς συνολικά θα διαμορφώνεται το “τοπίο”, θ’ αναφέρουμε ορισμένες περιπτώσεις, όπου ήδη η τεχνητή κρίση προχωρεί. Οι κλοπές αναγκάζουν να δοθεί ως λύση η απόσυρση των χρημάτων και η υιοθέτηση της ηλεκτρονικής οικονομικής κάρτας. Τώρα, όμως, θα σας αφήσουμε να αναλάβετε μόνοι σας την πρωτοβουλία και να δείτε πώς μεθοδεύεται η τεχνητή κρίση της αύξησης του αριθμού των κλοπών, γιατί πρέπει όλοι μας να συνειδητοποιήσουμε “τι τραγούδι” μάς παίζουν και πώς καταφέρνουν να το “χορεύουμε”.

Η αύξηση της εμπορίας βρεφών, των παρανόμων υιοθεσιών κ.λπ. αποτελούν ένα άλλο παράδειγμα. Δείτε πώς με την ελαστικοποίηση των νόμων αυξήθηκε κατακόρυφα το πρόβλημα… Θα δείτε ότι ως λύση θα προτείνεται η τοποθέτηση ενός μικροτσίπ στα νεογνά από την γέννησή τους, ώστε να παρακαλοθούνται και να μη χάνονται. Μια μικρή επίδειξη μας κάνουν, τοποθετώντας τώρα το μικροτσίπ στα ζωάκια. Έτσι, ισχυρίζονται, ελέγχουν τα αδέσποτα και βρίσκουν από το δορυφόρο τα χαμένα σκυλάκια, αλλά και τον κύριο που τα κατέχει».

Ακολούθως, ο ιερομόναχος αναφέρεται στα ηλεκτρονικά διόδια:

«Τα διόδια, θα λένε, θα γίνουν ηλεκτρονικά και έτσι πλέον θα πάψει και το δημόσιο να χάνει χρήματα. Ελέγξτε με προσοχή το διάστημα ανάμεσα στην πρώτη ανακοίνωση που υποδεικνύει το πρόβλημα και στη δεύτερη της λύσης του, για να δείτε τι “εφευρέτες” έχουμε, που σε διάστημα λίγων ημέρών είναι έτοιμοι να εγκαταστήσουν ηλεκτρονικά διόδια! Το κύριο όμως χαρακτηριστικό αυτής της λύσης θα είναι ο πλήρης έλεγχος. Γιατί εξασκώντας ηλεκτρονικό έλεγχο στα διόδια εξυπηρετούν ταυτόχρονα τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων. Στην εθνική τράπεζα πληροφοριών καταγράφεται τι ώρα πέρασε το τάδε αυτοκίνητο π.χ. από τα διόδια των Μαλγάρων. Εάν πέρασε και τα διόδια της Κατερίνης, υποθέτουν ότι κατευθύνεται προς την Αθήνα. υπολογίζοντας το χρόνο που έκανε, για να διανύσε ιτην απόσταση ανάμεσα στα διόδια Μαλγάρων και ΚΑτερίνης, ο οποίος είναι, για παράδειγμα, είκοσι λεπτά, βγαίνει το συμπέρασμα ότι η ταχύτητα με την οποία έτρεχε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν 140 χλμ/ώ. Οπότε πρέπει να του σταλεί κλίση στο σπίτι για υπέρβαση ορίου ταχύτητας. […] Ας μην ξεγελιόμαστε, λοιπόν, από το γλιφιντζούρι, αλλά ας προσπαθήσουμε να δούμε τι κρύβεται από πίσω».



Από την σελίδα 111 του βιβλίου του ιερομονάχου Χριστιδούλου Αγγελόγλου. Στο τέλος της απόχης και δεξιά από την φράση ΣΤΕΡΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, είναι γραμμένο το αρκτικόλεξο Ε.Κ.Α.Μ., δηλ. Ενιαίος Κωδικός Αριθμός Μητρώου. Έτσι ονομαζόταν μετά το 1986 ο σημερινός ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ!

Και τώρα, ας παρακολουθήσει ο αναγνώστης ολόκληρη την ταινία μικρού μήκους ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ, ώστε να συνειδητοποιήσει ποια ζοφερή κατάληξη καραδοκεί, αν ο ελληνικός λαός δεν αντιδράσει μαζικά και αποφασιστικά κατά του Προσωπικού Αριθμού και των Ηλεκτρονικών Ταυτοτήτων, που στην ουσία θα είναι κάρτες προνομίων.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αλήθεια, πού βρίσκεται ο κ. Σπύρος Μπιμπίλας, ο οποίος πρωταγωνιστούσε στην συγκεκριμένη ταινία; Έπαθε κι αυτός επιλεκτική αμνησία ή αφωνία, από την στιγμή που έγινε βουλευτής; Αντί να αποχαιρετά με αναρτήσεις τους όσους πεθαίνουν, θα ήταν προτιμότερο να υπενθυμίσει δημοσίως τον εφιάλτη του κοινωνικού αποκλεισμού που ο ίδιος έζησε ως ηθοποιός αυτής της ταινίας, και ο οποίος ενεδρεύει για όσους κάνουν το λάθος να επιλέξουν το τοξικό-νεοταξίτικο κοκτέιλ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ.


[1] Μτφ.: Λ. Καρατζάς, εκδ. Ωκεανίδα, Αθήνα 2003, σελ. 151.

[2] Βλ. και Icke, Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων. Από τις 11/9 στη μεγάλη παγκόσμια συνωμοσία, μτφ.: Ν. Παπαδάκης & Martina Κόφφα, εκδ. Έσοπτρον, Αθήνα 2004, σελ. 38: «Πρόβλημα-Αντίδραση-Λύση».

[3] Πρβλ. π.χ. Hoffmann-Riem, Sicherheit braucht Freiheit, εις: v. Arnauld/Staack (επιμ. έκδ.), Sicherheit versus Freiheit?, BWV Verlag, Berlin 2009, σελ. 117 επ., 125: “Neue Gefahren können und müssen gegebenenfalls neue Antworten erfordern”.

[4] Βλ. και κατωτέρω, υποσ. …

. Ηλεκτρονικές συναλλαγές και φακέλωμα των πάντων.

1

Σενάριο : Β. Σιγάλας / Αντ. Σωτηρόπουλος Σκηνοθεσία: Αντ. Σωτηρόπουλος.

2

Μτφ.: Λ. Καρατζάς, εκδ. Ωκεανίδα, Αθήνα 2003, σελ. 151.

3

Βλ. και Icke, Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων. Από τις 11/9 στη μεγάλη παγκόσμια συνωμοσία, μτφ.: Ν. Παπαδάκης & Martina Κόφφα, εκδ. Έσοπτρον, Αθήνα 2004, σελ. 38: «Πρόβλημα-Αντίδραση-Λύση».

4

Πρβλ. Hoffmann-Riem, Sicherheit braucht Freiheit, εις: v. Arnauld/Staack (επιμ. έκδ.), Sicherheit versus Freiheit?, BWV Verlag, Berlin 2009, σελ. 117 επ., 125: “Neue Gefahren können und müssen gegebenenfalls neue Antworten erfordern”.

5

Π. Παπακωνσταντίνου, Η Εποχή του Φόβου. Αυτοκρατορία των ΗΠΑ και Δικτατορία της Αγοράς, εκδ. Λιβάνη, Αθήνα 2005 (κείμενο οπισθοφύλλου).

6

Ανωνύμου, Μανιφέστο Συνωμοσίας, μτφ.: Μ. Ξανθός, Οι εκδόσεις των συναδέλφων, Αθήνα 2022, σελ. 349/350.

7

Εκδ. Άγιον Όρος 1997, σελ. 105 επ.

Μπέρτολντ Μπρεχτ

 Μπορεί να είναι ασπρόμαυρη εικόνα 1 άτομο και παιδί

Στον τοίχο με κιμωλία γραμμένο
Θέλουνε πόλεμο
Αυτός που το΄χε γράψει
Έπεσε κι όλας
Αυτοί που βρίσκονται ψηλά λένε
Να ο δρόμος για τη δόξα
Αυτοί που είναι χαμηλά λένε
Να ο δρόμος για το μνήμα
Τούτος ο πόλεμος που έρχεται
Δεν είναι ο πρώτος
Πριν απ’ αυτόν γίνανε κι άλλοι πόλεμοι
Όταν ετέλειωσε ο τελευταίος
Υπήρχαν νικητές και νικημένοι
Στους νικημένους ο φτωχός λαός
Πέθαινε απ’ την πείνα
Στους νικητές ο φτωχός λαός
Πέθαινε το ίδιο
Απόσπασμα:Μπέρτολντ Μπρεχτ- «Γερμανικό Εγχειρίδιο Πολέμου»
(Ποιήματα του Σβέντμποργκ, 1939)

Μοναχή Μελανθία!

Έζησα άσωτη ζωή και έχασα αρκετά χρόνια που θα μπορούσα να έχω αφιερώσει στον Θεό!

Ἡ εὐποιΐα τῶν γυναικῶν καὶ ἡ ἁγία Ἑλένη

 

α) Οἱ γυναῖκες ἔπαιξαν καθοριστικὸ ρόλο τόσο στὴ διάδοση τοῦ χριστιανικοῦ μηνύματος τῆς Ἀναστάσεως, ὅσο καὶ στὴν πρακτικὴ ἐφαρμογὴ τῆς κορυφαίας εὐαγγελικῆς ἐντολῆς τῆς ἀγάπης. Ἀπὸ τὴν λαμπροφόρο ἡμέρα τῆς ἐγέρσεως τοῦ Χριστοῦ, ποὺ οἱ μυροφόρες βρέθηκαν «λίαν πρωί» στὸ μνῆμα καὶ ἄκουσαν ἀπὸ «φαεσφόρο ἄγγελο», τὸ «ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε» μέχρι τὶς μέρες μας, οἱ γυναῖκες κόσμησαν τὸ ἁγιολόγιο, ἀνάθρεψαν ἁγίους, διακόνησαν τὴ λατρεία τῆς Ἐκκλησίας καὶ πρωτοστάτησαν σὲ ἔργα εὐποιΐας.

β) Ἡ ἐκκλησία τίμησε καὶ ἀνύψωσε ἠθικὰ τὴ γυναῖκα. Ἀπὸ πράγμα καὶ κτῆμα τοῦ ἄνδρα τὴν ἀντιμετώπισε ὡς κατ’ εἰκόνα Θεοῦ πλασμένο ἄνθρωπο μὲ ἰδιαίτερα χαρίσματα. Ἡ ἀλήθεια αὐτὴ ἀποκτᾶ ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον, ἂν σκεφθεῖ κάποιος, ὅτι ἀκόμη καὶ ὁ μεγάλος σοφός τῆς ἀρχαιότητας, Θαλῆς ὁ Μιλήσιος, ἐπηρεασμένος ἀπὸ τὸ γενικότερο κλίμα ὑποτίμησης τῶν γυναικῶν στὴν ἐποχή του, θεωροῦσε τὸν ἑαυτὸ του τυχερὸ γιὰ τρία πράγματα: «Πρῶτον, ὅτι ἔγινε ἄνθρωπος καὶ ὄχι θηρίο, ἔπειτα ἄνδρας κι ὄχι γυναῖκα καὶ τρίτον ἕλληνας κι ὄχι βάρβαρος».

γ) Ἀπὸ τὴν ἄλλη, στὰ Εὐαγγέλια βλέπουμε τὸ Χριστὸ νὰ προστατεύει τὴ μοιχαλίδα, νὰ δέχεται τὴ μετάνοια τῆς πόρνης, νὰ συνομιλεῖ γιὰ ὑψηλὲς θεολογικὲς ἀλήθειες μὲ τὴ Σαμαρείτιδα καὶ ἐκτὸς ἀπὸ μαθητὲς νὰ ἔχει καὶ μαθήτριες, ποὺ ἀξιώνονται αὐτὲς πρῶτες νὰ δεχθοῦν καὶ νὰ διαδώσουν τὸ χαρμόσυνο μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως. Οἱ πατέρες ἐν συνεχείᾳ ὑπερασπίζονται τὶς γυναῖκες ἔναντι τῶν ἄδικων νόμων καὶ ἀναθέτουν σὲ αὐτὲς διάφορα διακονήματα.

δ) Ἀναφέρεται, λ.χ. ὅτι ἡ διακόνισσα Ὀλυμπιάδα ποὺ ὑπηρετοῦσε στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ ἔγινε στενὴ κοινωνικὴ συνεργάτιδα τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου, ἀφιέρωσε τὸ μεγαλύτερο μέρος τῆς περιουσίας της σὲ ἀγαθοεργίες. Παράλληλα, ὀργάνωσε δίκτυο 250 περίπου γυναικῶν, οἱ ὁποῖες ἐπιδίδονταν σὲ ἔργα κοινωνικῆς προσφορᾶς. Μιμούμενη καὶ ἀκολουθώντας τὶς μαθήτριες τοῦ Χριστοῦ, ποὺ Τὸν διακονοῦσαν ἀπὸ τὰ ὑπάρχοντά τους, ἡ Ὀλυμπιάδα φρόντιζε τὸν ἅγιο Ἰωάννη καὶ τοὺς συνεργάτες του.

ε) Ἀνάλογο κοινωνικὸ ἔργο ἀνέπτυξε ἡ ἁγία Ἑλένη, μητέρα τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου, ποὺ ἡ Ἐκκλησία τιμᾶ στὶς 21 Μαΐου. Ἀπὸ μαρτυρίες ποὺ διασώζει ὁ ἱστορικὸς Εὐσέβιος φαίνεται, ὅτι ἡ ἁγία Ἑλένη ἦταν ἰδιαίτερα μεγαλόψυχη καὶ γενναιόδωρη. Σὲ ἄλλους πρόσφερε χρήματα, σὲ ἄλλους προμήθευε τὰ ἀναγκαῖα ἐνδύματα, φρόντιζε πένητες, γυμνοὺς καὶ ἀπροστάτευτους ἀνθρώπους. Ἄλλους ἀπάλλασσε ἀπὸ τὰ δεσμὰ ἢ τὴν κακοπάθεια τῶν μεταλλείων, ἄλλους ἐλευθέρωνε ἀπὸ τὴν καταπίεση καὶ ἄλλους ἀνακαλοῦσε ἀπὸ τὴν ἐξορία.


στ) Σημαντικὴ ἦταν ἡ συμβολὴ τῆς ἁγίας Ἑλένης στὴν ἀνέγερση καὶ διακόσμηση χριστιανικῶν ναῶν στὰ Ἱεροσόλυμα ἀλλὰ καὶ στὴ Βηθλεέμ. Σύμφωνα μὲ τὸν Συναξαριστὴ, ἡ ἁγία Ἑλένη ἐρεύνησε καὶ βρῆκε τὸν Σταυρὸ τοῦ Κυρίου στὸν φρικτὸ Γολγοθά. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ τῆς προξένησε μεγάλη χαρά. Κατὰ τὴν παράδοση, ἐνῶ ἔπλεε πρὸς τὴν Κωνσταντινούπολη κομίζοντας τὸ μεγαλύτερο μέρος τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, πέρασε ἀπὸ τὴν νῆσο Κύπρο, ὅπου ἵδρυσε τὴ Μονὴ Σταυροβουνίου. Τεμάχιο τοῦ τιμίου ξύλου ἅφησε ἡ ἁγία Ἑλένη στὰ Ἱεροσόλυμα, ἄλλο μετέφερε στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ ἄλλα διαμοιράσθηκαν σὲ πολλὰ μέρη τοῦ κόσμου, ὅπως μαρτυρεῖ ὁ ἅγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων.

ζ) Ἡ Ἁγία Ἑλένη, μὲ τὴ συνδρομὴ καὶ τοῦ Μ. Κωνσταντίνου, συνέχισε τὴν ἀποστολικὴ παράδοση τῆς φροντίδας τῶν ἐνδεῶν καὶ τῶν ἐμπερίστατων ἀνθρώπων μέχρι τὰ βαθειά της γεράματα, κληροδοτώντας τὴ συνήθεια αὐτὴ στοὺς μεταγενεστέρους. Ἔτσι, γυναῖκες σὲ κάθε ἐποχὴ ἀπὸ κοινοῦ μὲ ἁγίους ἄνδρες συνέβαλαν στὴν πρακτικὴ ἐφαρμογὴ τῆς ἐντολῆς τῆς ἀγάπης. Κάτι ἀνάλογο συμβαίνει καὶ στὶς μέρες μας, ἀφού στὸ κοινωνικὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας δραστηριοποιοῦνται χιλιάδες ἐθελόντριες. Καὶ τὸ ὄφελος εἶναι διπλό. Ἀφενὸς βοηθοῦνται τὰ ἀδύναμα μέλη τῆς κοινωνίας καὶ ἀφετέρου παρέχεται ἡ εὐκαιρία στὶς γυναῖκες νὰ νοηματοδοτήσουν τὴν καθημερινότητά τους, νὰ ἀποφύγουν τὴν ἀπομόνωση καὶ νὰ ἐνισχυθοῦν ψυχολογικὰ καὶ πνευματικά.

Ανεκδοτολογώντας ...

 Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο που λέει "Εκατομμυριούχος αγόρασε οικόπεδο στον Αρη. Σας TO λέω απλά για να μην νομίζετε ότι μόνο εγώ χαλάω σε εμαλακίες TQ λεφτά HoU you"

Τὸ ὄνομα Ρωμηὸς καὶ ἡ ἱστορική του σημασία


 

Ἀπόσπασμα:

Αδιάσειστα ντοκουμέντα ντίον ὅσων ἀρνοῦνται νὰ ἀποδεχθοῦν τὸ ὄνομα “Ρωμιός”, ὡς γνήσια Ἐθνικό μας ὄνομα, καὶ συκοφαντοῦν τὴ Ρωμανία, ὡς “Βυζάντιο”, συνεχίζοντας νὰ παίζουν τὸ παιχνίδι τῶν ἐχθρῶν τοῦ ἔθνους μας. Τὸ ὄνομα “Ρωμηός” δὲν εἶναι παρὰ μία παραλλαγὴ τοῦ “Ρωμαῖος”, ἡ ὁποία βρίσκεται σὲ χρήση τουλάχιστον ἀπὸ τὸν 17ο αἰῶνα, ποὺ ἐκφράζει τὴν πολιτισμικὴ καὶ κρατικὴ ἑνότητα τῶν Ὀρθόδοξων λαῶν τῆς Ρωμανίας. Χρησιμοποιοῦμε τὸ “Ρωμηός” περισσότερο ἀπὸ τὸ “Ρωμαῖος”, ὄχι ἐπειδὴ ὑπάρχει κάποια οὐσιαστικὴ διαφορά ἀλλὰ ἐπειδὴ βρίσκεται χρονικὰ κοντύτερα σ’ ἐμᾶς καὶ ὁ λαός μας τὸ ἔχει συνηθίσει.

Οἱ Νεοπαγανιστὲς πολεμοῦν μὲ μανία τὸ ὄνομα «Ρωμηός» καὶ τὴν ἱστορική του χρήση ἀπὸ ἐμᾶς τοὺς Ὀρθοδόξους. Τὸ πολεμοῦν δέ, ἀκριβῶς, διότι συνδέεται μὲ τὴν ὀρθόδοξο-πατερικὴ παράδοσή μας καὶ χαρακτηρίζει τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς. Ἔχω ὑπόψη μου, μεταξὺ πολλῶν ἀντιρωμαίικων ἄρθρων, ἕνα σημείωμα τοῦ Δαυλοῦ (ἀρ. 157, Ἰανουάριος 1995, σ. 9308), ὑπογραφόμενο «Ὁ Μεταπολιτικός». Ὁ συντάκτης τοῦ ἄρθρου τονίζει μὲ πάθος τὴν, κατ’ αὐτὸν, «ἀντίθεση» τῶν ὅρων Ἕλλην καὶ Ρωμιός. («Ἕλληνας σημαίνει ἐλεύθερος [… ] ἀπὸ κάθε εἴδους δογματισμό, θρησκευτικό ἤ πολιτικό» — «Ρωμιὸς εἶναι ὁ ἑλληνόφωνος Χριστιανὸς τοῦ Ρωμαϊκοῦ κράτους», (πού) «πιστεύει, ὅτι ὁ ἕνας Θεός ἐκφράζεται ἀπὸ μία μόνο ἔννοια στὴ ζωή, τὴν ἑβραϊκή» (καὶ πού) «ἔκαιγε στὸν Ἱππόδρομο τῆς Νέας Ρώμης Κωνσταντινούπολης τοὺς ἀντιφρονοῦντες, τοὺς αἱρετικούς»). (Βέβαια, ἂν αὐτὴ εἶναι ἡ ἱστορικὴ ἀλήθεια, δὲν ἐνδιαφέρει τὸν «Μεταπολιτικό» ποὺ τροφοδοτεῖ μὲ «σκύβαλα» (Φιλιπ. 3,8) τοὺς ἀναγνῶστες του). Ἐνδιαφέρον, γιὰ τὴν φαινομενικὰ οὐδέτερη καὶ στὴν οὐσία ἀντιεκκλησιαστικὴ ὀπτική του, εἴναι καὶ τὸ ἄρθρο (μὲ παραπομπές, πάντα) τοῦ φιλολογοῦντος κ. Μάριου Πλωρίτη, «Περὶ Ἑλληνοχριστιανισμοῦ», στην εφημ. «Τὸ Βήμα» (Κυριακή, 11 Ἰουνίου 2000), στὸ ὁποῖο ἐδίδετο μία ἱστορικὴ ἀναφορὰ στὴν χρήση τοῦ ὄρου Ἕλλην στὴν Χριστιανικὴ διαχρονία.

Ποιὰ εἶναι, λοιπόν, ἡ σημασία τῶν ὀνομάτων Ἕλλην και Ρωμηός καὶ ποιὰ ἡ ἱστορική τους σχέση καὶ χρήση; Γιὰ τὴν γραφὴ τοῦ ὀνόματος Ρωμη(ι)ός, ἐπεκράτησε μὲν σήμερα ἡ γραφή Ρωμιός, ὑποστηριζόμενη ἀπὸ γλωσσολόγους. Ἐπιμένω ὅμως στὴ μορφὴ Ρωμηός, ὅπως καὶ ὁ μακαριστὸς π. Ἰωάννης Ρωμανίδης, διότι το Ρωμηός προέκυψε ἀπὸ πτώση τοῦ τόνου στὴν «Βυζαντινή» δημοτικὴ ποίηση (Ρωμαῖοι – Ρωμηοί), χάριν τοῦ μέτρου. Αὐτὴ δὲ τὴν μορφὴ γνωρίζει καὶ ὁ ποιητὴς Γ. Σουρής (Ρωμηός, 29. 12. 1901). Γράφει π.x.:

«κι εἶπεν ὁ χρόνος ὁ παληός,

ἔλα, καινούριε χρόνε,

νὰ παραλαβῆς τοὺς Ρωμηούς,

ποὺ τοὺς Ρωμηοὺς των τρῶνε.

[… ]

ἀθάνατο Ρωμαίικο νὰ ζήσης χίλια χρόνια…»

Ὁ Γ. Σουρής ἀκολουθεῖ τὴν (ὀρθή) ἱστορικὴ ὀρθογραφία. Παραθέτουμε στὴ συνέχεια δυὸ σχετιζόμενα μὲ τὸ πρόβλημα κείμενά μας:

Τὰ ὀνόματα Ἕλλην – Γραικὸς – Ρωμαῖος (Ρωμηός)

Γιὰ τὸ ὄνομα Ρωμηός (= Ρωμαῖος) ὑπάρχει μεγάλη σύγχυση, σ’ ἐκείνους φυσικὰ ποὺ ἐρασιτεχνικὰ ἀσχολοῦνται μὲ τὴν ἱστορία, ἐνῶ ὅσοι ἔχουν τὶς ἐπιστημονικὲς προϋποθέσεις μποροῦν νὰ κατανοήσουν τὴν ἔννοια καὶ ἱστορικὴ σημασία τῶν ἐθνικῶν μας ὀνομάτων.

Τὸ ὄνομα «Ἕλλην» εἶναι τὸ κυριότερο ὄνομα τοῦ ἔθνους τῶν Ἑλλήνων. Ἡ ἔννοιά του, ὅμως, ποικίλλει κατὰ περιόδους καὶ, ἄλλοτε εἶναι φυλετικὴ καὶ ἄλλοτε ἐθνικὴ ἢ πολιτιστικὴ ἢ θρησκευτική, στοὺς τελευταίους δὲ αἰῶνες καθαρὰ ἐθνική. Εἶναι ὄμως γεγονός, ὅτι (κατὰ τὸν Ἀριστοτέλη) ἀρχαιότερο εἶναι τὸ ὄνομα Γραικὸς γιὰ τὸ ἔθνος μας καὶ μὲ αὐτό μᾶς ὀνόμαζαν οἱ ἀρχαῖοι Ρωμαῖοι. Ἀπό τὸν 8ο, ὄμως, αἰῶνα (Καρλομάγνος καὶ τὸ περιβάλλον του) τὸ ἀνατολικὸ μέρος τῆς αὐτοκρατορίας («Βυζάντιο») ὀνομαζόταν Γραικία καὶ οἱ κάτοικοί της Γραικοί, ἀλλά με μειωτικὴ ἔννοια (αἱρετικοὶ καὶ κίβδηλοι). Τὸ ὑβριστικό αὐτό ὑπόβαθρο διατήρησε τὸ ὄνομα αὐτό στὰ χείλη τῶν δυτικῶν, ὡς τὸν αἰῶνα μας. Ἐνῶ, λοιπόν, καυχώμεθα καὶ γιὰ τὸ ὄνομά μας αὐτὸ (Γραικοί), ὅταν χρησιμοποιεῖται σὲ δυτικὰ κείμενα (παλαιότερα), πρέπει νὰ γνωρίζουμε τὴν ἀληθινή του σημασία.

Τὸ ὄνομα Γραικός στὴ Δύση, ἀπὸ τὸν 8ο αιώνα, δηλώνει τὸν μὴ γνήσιο Ρωμαῖο, διότι τὸ ὄνομα Ρωμαῖος διεκδικοῦσε ὁ φραγκολατινικὸς κόσμος. Τὸ 962, ἱδρύθηκε ἀπὸ τοὺς ἀπογόνους τοῦ Καρλομάγνου, τοῦ μεγαλύτερου ἐχθροῦ τοῦ Ἑλληνισμοῦ, ἡ «Ἁγία Ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία τοῦ γερμανικοῦ ἔθνους», ὑποκαθιστώντας (θεωρητικά) τὴν Αὐτοκρατορία τῆς Νέας Ρώμης Κωνσταντινουπόλεως. Ἡ Ενωμένη Εὐρώπη, ὑπὸ τὴν (πραγματική) ἡγεσία τῆς Γαλλίας (Φραγκιᾶς) καὶ τῆς Γερμανίας (Τευτονίας), δηλαδὴ τῶν φραγκολατινικῶν ἐθνοτήτων (οἱ σημερινοὶ Ἄγγλοι εἶναι οἱ Νορμανδοφράγκοι καὶ οἰ λαοί τῆς Κεντρικῆς Εὐρώπης, οἱ Λομβαρδοφράγκοι), δὲν μποροῦσε νὰ πραγματοποιηθεῖ χωρὶς τὴ διάλυση τῆς Αὐτοκρατορίας τῆς Νέας Ρώμης – Ρωμανίας. Ρωμανία ὀνομαζόταν ἡ αὐτοκρατορία, ποὺ ἐκτεινόταν ἀρχικὰ σ’ Ἀνατολὴ καὶ Δύση.

Εἶναι γεγονός, ὅτι τὸ ὄνομα Ρωμαῖος γενικεύθηκε στὴν (ἀρχαία) Ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία, τὸ 212 (Constitutio Antoniniana τοῦ Καρακάλλα). Ἀπὸ τὸ 330, ὄμως, (ἐγκαίνια Νέας Ρώμης) ἡ αὐτοκρατορία γίνεται Χριστιανικὴ καὶ ἑλληνικὴ (πλήρης ἐξελληνισμὸς ἀπὸ τὸν Ἰουστινιανὸ ὡς τὸν Ἡράκλειο, 6-7ος αἰ. ). Μὴ λησμονοῦμε, ὅτι καὶ ἠ Παλαιά Ρώμη (τῆς Ἰταλίας) ἔλαβε ὄνομα ἑλληνικὸ (Ρώμη), τὸν 4ο δὲ αἰῶνα π.Χ. Ὀνομαζόταν «πόλις ἑλληνίς» (Ἡρακλείδης ὁ Ποντικός). Τὸ 330, ἡ νέα πρωτεύουσα τῆς νέας Χριστιανικῆς αὐτοκρατορίας (Μ. Κωνσταντῖνος) ὀνομάσθηκε (ὄχι Κωνσταντινούπολη, ἀλλά) Νέα Ρώμη, διότι ἡ Παλαιά Ρώμη μεταφέρθηκε ὁλόκληρη στὴν ἑλληνικὴ Ἀνατολή (Translatio Urbis). Τὸ ὄνομα Κωνσταντινούπολις θὰ τῆς δοθεῖ, ταυτόχρονα, πρὸς τιμὴν τοῦ ἰδρυτοῦ της. Στὴ Β΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο (380, κανόνας γ’) καὶ στὴν Δ΄ (451, καν. 28) λέγεται ρητά, ὅτι «εἰκότως» ἔλαβε ἡ νέα πρωτεύουσα ἴσα «πρεσβεῖα» μὲ τὴν Παλαιά Ρώμη, «διὰ τὸ εἶναι αὐτὴν Νέαν Ρώμην». Γι’ αὐτὸ ὅλοι οἱ αὐτοκράτορες, Ἕλληνες ἐκ καταγωγῆς στὴ συντριπτική τους πλειονότητα, ὡς τὸν οὐσιαστικὰ Νεοέλληνα Κωνσταντῖνο τὸν Παλαιολόγο (+ 1453), θὰ ὀνομάζονται καὶ θὰ αὐτοκαλοῦνται «αὐτοκράτορες τῶν Ρωμαίων». Γιατί;

Ἀπὸ τὸ 330, τὸ ὄνομα τῆς Αὐτοκρατορίας τῆς Νέας Ρώμης εἶναι Ρωμανία. Τὸ ὄνομα αὐτό ἀναφέρεται ἤδη, τὸν 4ο αἰῶνα, ἀπὸ τὸν Μ. Ἀθανάσιο. Τὸ ὄνομα Βυζάντιο, γιὰ τὸ κρατος, θὰ ἐμφανισθεῖ γιὰ πρώτη φορᾶ σὲ Φράγκους συγγραφεῖς — Ἱερώνυμος Βολφ—τὸ 1562. Πρὶν ἀπὸ τὸ ἔτος αὐτό, ποτέ δὲν ὀνομάσθηκε ἡ αὐτοκρατορία Βυζάντιο. Οἰ κάτοικοι τοῦ κράτους ὀνομάζονται Ρωμαῖοι, μολονότι πολιτιστικὰ εἶναι ὅλοι Ἕλληνες καὶ πνευματικὰ Ὀρθόδοξοι. Ἑλληνισμὸς, ρωμαϊκὸς κρατικὸς φορέας καὶ Ὀρθοδοξία εἶναι τὰ συστατικὰ μεγέθη τῆς Νέας αὐτοκρατορίας. Βέβαια, τὸ κύριο στοιχεῖο τῆς αὐτοκρατορίας εἶναι οἱ ἐκ καταγωγῆς (φυλετικά, δηλαδή) Ἕλληνες.

Τὸ ὄνομα Ρωμαῖος ἦταν, λοιπὸν, κρατικό, σὲ μία αὐτοκρατορία ποὺ ἦταν πολιτιστικὰ (γλῶσσα, παιδεία) ἀπόλυτα ἑλληνική καὶ ὄχι φυλετικά. Ἐπειδὴ δὲ ἡ Κωνσταντινούπολη, νέα Ρώμη, διὰ τῶν Ἁγίων της ἔγινε προπύργιο τῆς Ὀρθοδοξίας, τὸ ὄνομα Ρωμαῖος σημαίνει, τελικά, Ὀρθόδοξος πολίτης τῆς Νέας Ρώμης (ὄχι τῆς παλαιᾶς, ποὺ ἔγινε τὸ κέντρο τοῦ Παπισμοῦ ἀπὸ τὸν 11ο  αἰῶνα -σχίσμα). Αὐτὸ ὁμολογοῦν οἱ Ὀρθόδοξοι καὶ Ἕλληνες Πατριάρχες τῆς Ἀνατολῆς στὸν διάλογό τους μὲ τοὺς Ἀγγλικανοὺς Ἀνωμότους, τὸν 18ο αἰῶνα (1716-1725). «… Πάλαι μὲν Ἑλλήνων, νῦν δὲ Γραικῶν καὶ Νέων Ρωμαίων διὰ τὴν Νέαν Ρώμην καλουμένων». Οἱ Ἕλληνες, δηλαδή, μαζὶ μὲ ὅλους τοὺς Ὀρθοδόξους τῆς Ἐθναρχίας (ποὺ ἦταν συνέχεια τῆς «Βυζαντινῆς» Αὐτοκρατορίας) ὀνομάζονται ἐδῶ Γραικοί, διότι ἔτσι μᾶς ὀνόμαζαν ἀπὸ τὸν 8ο αἰῶνα οἱ εὐρωπαῖοι (Grec, Grieche, Greco) καὶ Νεορωμαῖοι, ὡς πολίτες καὶ πνευματικὰ τέκνα τῆς Νέας Ρώμης. Εἶναι χαρακτηριστικό, ὅτι ὁ Ν. Σπηλιάδης (στενὸς συνεργάτης τοῦ Καποδίστρια) στὰ Ἀπομνημονεύματά του λέγει, ὅτι ὁ Ἰ. Καποδίστριας ἤθελε νὰ δημιουργήσει «Νεορωμαϊκὴν αὐτοκρατορίαν» (ἀνακοίνωση καθηγ. Π. Χριστοπούλου), δηλαδὴ νὰ ἀναστήσει τὴν Αὐτοκρατορία τῆς Νέας Ρώμης, Κωνσταντινουπόλεως, ποὺ φυσικὰ δὲν τὸ ἐνέκρινε ἡ Εὐρώπη τῶν ἀπογόνων τοῦ Καρλομάγνου.

Τὸ ὄνομα Ρωμαῖος, συνεπῶς, ἂν μέχρι τὸ 330 μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ κατὰ κάποιο τρόπο ὄνομα δουλείας καὶ ὑποταγῆς, ἀπὸ τὸ ἔτος ἐκεῖνο εἶναι γιὰ τοὺς Ἕλληνες ὄνομα τιμῆς καὶ δόξας, ἀφοῦ μόνο αὐτὸ (καὶ ὄχι τὸ ἀνύπαρκτο ὡς κρατικό, μέχρι τὸ 1562, Βυζάντιο) χαρακτηρίζει τὴν αὐτοκρατορία μας καὶ τὴ θέση μας σ’ αὐτήν. Ρωμηὰ ἦταν ἡ Ἀθηναία Βασίλισσα Εὐδοκία (5ος αἰ.), Ρωμηά καὶ ἡ (κυβερνῶσα) αὐτοκράτειρα Εἰρήνη, πάλι Ἀθηναία, τὸν 8ο αἰ. Στὴν Ἀθῆνα ἦλθε καὶ ὁ Ρωμαῖος, ἀλλὰ Ἕλληνας Μακεδόνας, Βασίλειος Β΄ ὁ Βουλγαροκτόνος, γιὰ νὰ προσκυνήσει τὴν Παναγία τὴν Ἀθηνιώτισσα στὸν Παρθενῶνα. Εἶναι τραγικό, ἀλήθεια, αὐτὸ, ποὺ λειτούργησε ἱστορικὰ ὡς σύνθεση εὐεργετικὴ γιὰ τὸ Ἔθνος – Γένος μας, ἐμεῖς οἱ δυτικοθρεμμένοι Νεοέλληνες νὰ τὸ ἐκλαμβάνουμε ὡς ἀντίθεση.

Τὸ ὄνομα Ρωμαῖος, ὅμως, φανερώνει τὴν ταύτιση Ἑλληνισμοῦ καὶ Ὀρθοδοξίας. Ρωμαῖος σημαίνει, τελικὰ, Ὀρθόδοξος Χριστιανός, ἐνῶ τὸ Ἕλλην, ἀπὸ τὴ Γαλλικὴ Ἐπανάσταση καὶ μετά, μπορεῖ νὰ σημαίνει μόνο τὸν ἀρχαιολάτρη τύπου Γεμιστοῦ Πλήθωνος ἢ καὶ τὸν Τέκτονα, ἐκδυτικισμένο καὶ φραγκόφιλο. Ὅταν, συνεπῶς, ἀπορρίπτεται ἤ καὶ πολεμεῖται τὸ ὄνομα Ρωμαῖος-Ρωμηός, πρέπει νὰ ἐρευνᾶται καὶ ἡ αἰτία, ἡ προέλευση δηλαδὴ τῆς πολεμικῆς. Εἶναι, ἀπλώς ἀνιστόρητη ἀρχαιολατρία, δυτικὴ ἐπίδραση ἤ καὶ πολεμική κατὰ τῆς Ὀρθοδοξίας;

Ὡς Ρωμαῖοι, οἱ Ἕλληνες δηλώνουμε τὸν σύνδεσμο τοῦ ἔθνους μας μὲ τὴν Ὀρθόδοξη, ἁγιοπατερικὴ παράδοση καὶ τὴν Ὀρθόδοξη ταυτότητά μας. Γι’ αὐτὸ ἔχουμε τὴ συνείδηση, ὅτι ἐθνικὰ-φυλετικὰ εἴμασθε Ἕλληνες ἢ καὶ Γραικοὶ (ὅλα δικά μας εἶναι). Πνευματικά ὅμως, δηλαδὴ στὴν πίστη μας, εἴμασθε Ρωμαῖοι-Ρωμηοί, δηλαδὴ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ καὶ ὄχι ἐξωμότες Γραικύλοι καὶ «γενίτσαροι» πρὸς τὴν Ὀθωμανικὴ Ἀνατολή (Τουρκιά) ἢ τὴν αλλοτριωμένη Δύση (Φραγκιά). Ὄταν οἱ πατέρες μας, στὴ διάρκεια τῆς δουλείας, ἔλεγαν γιὰ κάποιον Ἕλληνα: ἐτούρκευσε ἢ ἐφράγκευσε, σήμαινε: χάνοντας τὴν Ὀρθόδοξη πίστη του, ἔπαυσε νὰ εἶναι καὶ Ἕλληνας. Αὐτὰ, βέβαια, ὡς τὸν 19ο αἰῶνα. Στὸ σύγχρονο Ἑλληνικὸ Κράτος, ὅπως ἄλλωστε καὶ στὸ «Βυζάντιο», νομικά, Ἕλληνας μπορεῖ νὰ εἶναι ὁποιοσδήποτε, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὴν καταγωγή του, ὡς πολίτης τοῦ κράτους, προστατευόμενος συνταγματικὰ — καὶ πολὺ ὀρθὰ — ἀπὸ τοὺς νόμους.

Βασικὴ Βιβλιογραφία Παν. Κ. Χρήστου, Οἱ περιπέτειες τῶν Ἐθνικῶν Ὀνομάτων τῶν Ἑλλήνων, Θεσσαλονίκη 1991. Π. Ἰωάννου Σ. Ρωμανίδου, Ρωμηοσύνη Ρωμανία Ρούμελη, Ἀθῆνα 19812. Π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνοῦ, Ἑλληνισμὸς Μετέωρος, Ἀθῆνα 1992. Τοῦ ἴδιου, Πολιτικὴ καὶ Θεολογία, Κατερίνη 1990, σ. 51 κ. ἐ.

 

 

Ενα επικίνδυνο επάγγελμα!

Αλλάζουν βάρδια στον φάρο σαν κασκαντέρ πάνω από τα τεράστια κύματα 

 

Πάνω στον ύφαλο Μεν Τενσέλ στη Γαλλία, ανάμεσα στα νησιά Ουσάντ και Μολέν, δεσπόζει ο φάρος Κερεόν και στην περιοχή της περισσότερες ημέρες του χρόνου επικρατεί θαλασσοταραχή.
Ο φάρος λειτουργεί από το 1916, ωστόσο, από το 1982 αποφασίστηκε οι φύλακες να εργάζονται και να ζουν πάνω στον φάρο για να ελέγχουν τη λειτουργία τους.
Η αλλαγή βάρδιας, ωστόσο, είναι πραγματικά επικίνδυνη με τους φύλακες να είναι αναγκασμένοι να κινούνται σαν πραγματικοί κασκαντέρ υπό εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Τα πλάνα του εντυπωσιακού βίντεο είναι από το ντοκιμαντέρ του Γάλλου σκηνοθέτη Τιερί Μαρσαντέρ που πραγματεύεται τη ζωή και την καθημερινότητα των φαροφυλάκων.
Η ταινία αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο καλοκαίρι ενώ το καταγεγραμμένο περιστατικό χρονολογείται το 2004, όταν και οι φαροφύλακες Ζαν Φιλιπ Ροκ και Μπράιαν ο Ρορκ άφησαν για πάντα τον αφιλόξενο φάρο.

!!

 Μπορεί να είναι εικόνα 2 άτομα, χρήματα και κείμενο που λέει "Τόσο νόημα σε μια φωτογραφία... ζωή ভমরা C ζωή τέλος ζωή"

An Irishman on the Monastic Republic of Mt. Athos, The Movie.

«Φτιάχνεις τον κήπο σου εσύ, αντί να περιμένεις κάποιον να σου φέρει λουλούδια»

 Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Ανεβοκατεβαίνοντας τα 1800 σκαλοπάτια της Αγιάννας


Άνοδος

Κάθοδος

Αποχαιρετώντας τον Νίκο Γαλανό

 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης


Την Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου 2017, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση Νέων Νομικών Τμήματος Κομοτηνής (ELSA Komotini) είχα διοργανώσει το σεμινάριο με θέμα «Ποινικό Δίκαιο & Κινηματογράφος – Θανάσιμες Παγίδες»¹.

Σε αυτό το επετειακό σεμινάριο, με το οποίο εορτάσθηκε το κλείσιμο πενταετούς κύκλου από την σύλληψη και υλοποίηση της ιδέας για ενιαύσια διοργάνωση του εν λόγω σεμιναρίου, προβλήθηκαν αποσπάσματα από ξένες και ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες, αλλά και από κάποιες ελληνικές σειρές, μέσω των οποίων επιχειρήθηκε η διδασκαλία ζητημάτων σχετικών με τον ανθρωποκτόνο δόλο.

Στο σεμινάριο αυτό είχε συμπράξει ο ηθοποιός Νίκος Γαλανός, ο οποίος σε πρώτη προβολή απήγγειλε το χριστουγεννιάτικο διήγημα του Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη «Το Χριστόψωμο» για τους φοιτητές της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Για τις ανάγκες της απαγγελίας του «Χριστόψωμου» μεταβήκαμε από κοινού με τον Νίκο Γαλανό σε στούντιο της Αθήνας για να γίνει η απαραίτητη βιντεοσκόπηση.



Στις 23 Δεκεμβρίου του 2020, όταν οι φοιτητές παρέμεναν έγκλειστοι στα ψηφιακά κελλιά τους, διαρκούσης της υγειονομικής δικτατορίας, ο Νίκος Γαλανός δέχθηκε με μεγάλη χαρά να εμφανιστεί ζωντανά μέσω της οθόνης του στο σεμινάριο «Ποινικό Δίκαιο & Κινηματογράφος», το οποίο είχε θέμα την επανεξέταση της ανθρωποκτονίας με δόλο.

Δεδομένου ότι θα προβαλλόταν ξανά η απαγγελία του Χριστόψωμου που είχε κάνει ο ίδιος πριν από τρία χρόνια, έκρινα ότι θα ήταν ιδιαιτέρως ωφέλιμο να μοιραζόταν με τους φοιτητές την εμπειρία του από την απαγγελία του συγκεκριμένου διηγήματος, καθώς, διαβάζοντάς το, μπήκε στην ψυχολογία των χαρακτήρων, αλλά και την εμπειρία του καλλιτεχνικού θανάτου, που είχε βιώσει ως ηθοποιός σε ταινίες της «Φίνος Φιλμ».

«Έχουμε μαζί μας τον ηθοποιό Νίκο Γαλανό, ο οποίος το 2017 μπήκε μαζί μου σε ένα στούντιο της Αθήνας και είχε την ευγενή καλοσύνη για την ELSA Komotini και τους φοιτητές της Νομικής μας Σχολής να διαβάσει το “Χριστόψωμο”, το οποίο διάβασε απνευστί, όπως θα δείτε, και είναι μεγάλη χαρά που τον έχουμε μαζί μας σήμερα. Θα τον ακούσουμε, βεβαίως, βιντεοσκοπημένα να το διαβάζει, και μετά θα μας πει δυο-τρία λόγια και σε σχέση με το “Χριστόψωμο”, αλλά και με το γεγονός ότι έχει πεθάνει και ο ίδιος αρκετές φορές σε κάποιες ταινίες».

Με αυτά τα λόγια καλωσόρισα σε εκείνο το σεμινάριο τον Νίκο Γαλανό και με τα ίδια λόγια τον αποχαιρετώ και σήμερα, που ανακοινώθηκε η θλιβερή είδηση όχι του καλλιτεχνικού, αλλά του πραγματικού θανάτου του.

Το κρίσιμο ερώτημα που είχε θέσει προς προβληματισμό των φοιτητών ο Νίκος Γαλανός, με αφορμή το «Χριστόψωμο», και, εν γένει την γραφή του Παπαδιαμάντη, ήταν το εξής:

«Τελικά είναι ο νόμος πάνω απ’ όλα ή είναι ο άνθρωπος πάνω από τον νόμο;».

Λίγο αργότερα, είπα στον Νίκο Γαλανό:

«Χάρη στο λοκντάουν σε έχουμε εδώ σήμερα μαζί μας, γιατί θα ήταν πολύ δύσκολο να σε φέρουμε στην Κομοτηνή. Σου είχα πει ότι σκεφτόμουν να σου κάνω ένα αφιέρωμα, διότι έχεις πεθάνει τόσες φορές στον κινηματογράφο, που οι ταινίες σου θα έδιναν άφθονο υλικό για να κάνουμε ένα σεμινάριο Ποινικού Δικαίου. Και νομίζω ότι έχεις πεθάνει, όπως ο Καντάκης, στα χέρια της μάνας σου».

Μου απάντησε:

«Έχω πεθάνει πολλές φορές, αλλά πώς καταφέρνω και ξαναζώ πάλι, εντάξει, είναι μια άλλη κουβέντα. Πραγματικά σε πάρα πολλές ταινίες, κάποια στιγμή έτσι ήταν ο ρόλος και έπρεπε να πεθάνω, ακόμη και στην πρώτη μου ταινία, το 1968».

Εύχομαι αυτή η τόσο καλή, γνήσια και ευγενική ψυχή να βρεθεί εν τόπω χλοερώ, εν τόπω αναψύξεως.

Η εμφάνιση του Νίκου Γαλανού στο συγκεκριμένο σεμινάριο (το οποίο έμελλε να είναι και το τελευταίο για μένα, αφού δύο μήνες αργότερα παραιτήθηκα από την θέση του αναπληρωτή καθηγητή Ποινικού Δικαίου στην Νομική Σχολή Κομοτηνής) γίνεται μετά το 33ο λεπτό και 25ο δευτερόλεπτο του βίντεο που ακολουθεί.


Τρίτη 20 Μαΐου 2025

Γερόντισσα Γαλακτία.

 Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο και κείμενο που λέει "ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 20 ΜΑΪΟΥ 2021 ΕΦΥΓΕ Η ΑΓΙΑ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΓΑΛΑΚΤΙΑ Σε ηλικία 95 ετών. Την ευχή της να έχουμε. Να σταματήσουμε τα άσχημα, όσα μπορούμε Ο καθένας, για να γλυτώσει η Ελλάδα μας από σεισμό, εισβολή, Η Και πείνα και κάθε άλλη συμφορά. να κερδίσουμε την + Αιώνιον ζωή YouCam YouCam"


Τό Κρινάκι (21 Ἀπριλίου 1994)
Ἕνα κρινάκι ὁλόλευκο
φύτρωσε στήν αὐλή μου
πῶς θἄθελα νά τοῦ ‘μοιαζε
ἡ ἁμαρτωλή ψυχή μου
τά πέταλά του ἄνοιξε
στόν οὐρανό κοιτάζει
κι Αὐτόν πού τό ‘στειλε στήν γῆ
ὑμνεῖ καί Τόν δοξάζει.
Μέ τήν λευκή του φορεσιά
καί τήν ἁγνότητά του
γεμίζει τήν ψυχούλα μου
μέ τό λεπτό ἄρωμά του.
Σάν νά μοῦ λέει πώς κι ἐγώ
νά γίνω σάν ἐκεῖνο
καί ἡ ψυχή μου στόν Θεό
νά πάει ἄσπρο κρῖνο.

Τά δημοσιευθέντα ποιήματα ἀντέγραψαν προσκυνητές τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μόρφου ἀπό χειρόγραφα τῆς Γερόντισσας μέ ἄδεια τοῦ π. Ἀντωνίου Φραγκάκη. Ἧταν μία ἀπό τίς πολλές ἀλησμόνητες ἐπισκέψεις τους στή μεγάλη Γερόντισσα Γαλακτία.
 
 Έλεγε:“Να προσεύχεσθε με την ευχή..
“Να προσεύχεσθε με την ευχή "Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με", αλλά και Τριαδολογικά.
Εγώ λέγω: "Πατέρα επουράνιε συγχώρεσέ με, Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με, Πνεύμα Άγιον φώτισέ με".”

 
Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο και κείμενο που λέει "Γερόντισσα Γαλακτία "Νά μήν κακολογούμε τούς άλλους, γιατί έπειτα θά μάς κκολογήσει κι έμας ò Θεός όταν ξανάρθει στόν κόσμο." Στόλος Στόλοςορθοδοξίας ορθοδοξίας Facebook."
 
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΓΑΛΑΚΤΙΑ

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ :Η Οσία Γερόντισσα Γαλακτία της Κρήτης