Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2025

Άξιον εστίν, Ήχος πλ. δ' χρωματικός. Ψάλλει ο Γέρων Δαμασκηνός Νεοσκητιώτης και οι Αγιαννανίτες.

Το Τριώδιο

Μπορεί να είναι doodle κείμενο που λέει "ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ HMENO ΤΡΙωΔΙΟ SRIMTIC TC"

Η περίοδος του Τριωδίου είναι μία μικρογραφία της όλης πνευματικής ζωής του ανθρώπου. Το να παρακολουθεί κανείς τα νοήματα των ύμνων των ημερών είναι αρκετό, για να δει την πορεία του αγώνα που ο άνθρωπος έχει να κάνει μπροστά του, αρχίζοντας από τη βάση της πνευματικής ζωής μέχρι το τέλος, που είναι ο αγιασμός και η θέωση του ανθρώπου. Είναι μία πολύ πλούσια πνευματική περίοδος το Τριώδιο, που λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών του κάθε ανθρώπου πλέον, ζώντας μέσα στις ποικίλες υποχρεώσεις που έχει ο καθένας δεν είναι εύκολο απόλυτα να παρακολουθεί κανείς όλες τις πνευματικές ευκαιρίες που μας δίνει η περίοδος αυτή.
Η πορεία του Τριωδίου χωρίζεται σε τρεις περιόδους. Η μία πριν την έναρξη των νηστειών, η άλλη είναι η περίοδος των αγίων νηστειών και μετά η Μεγάλη Εβδομάδα των Αγίων Παθών του Κυρίου και της Αναστάσεως. Η περίοδος πριν τη νηστεία είναι μία προπαρασκευαστική περίοδος, η οποία μας δείχνει πώς μπορούμε ν’ αγωνιστούμε και ποιος είναι ο πραγματικός τρόπος που μπορεί ο άνθρωπος να μπει μέσα σ’ αυτόν τον πνευματικό αγώνα. Η βάση όλης της εν Χριστώ ζωής δεν είναι τίποτα άλλο παρά το φρόνημα της μετάνοιας. Η μετάνοια γεννάται από την ταπείνωση.
(...) Ο Θεός λοιπόν, ο οποίος έγινε αληθινός άνθρωπος και είναι ο σεσαρκωμένος Θεός Λόγος, αποτελεί το πρότυπο καθενός από εμάς αλλά και το κέντρο της αγάπης μας. Εμείς καλούμαστε να έχουμε μία προσωπική σχέση μαζί Του και σ’ αυτή την πορεία ξαναφτιάχνουμε τον συντετριμμένο εαυτό μας, που αυτό έχει οπωσδήποτε ένα αποτέλεσμα: Να φτιαχτεί ξανά η εικόνα του Θεού που έσπασε ο διάβολος μέσα από την πτώση. Μέσα στην Εκκλησία μ’ όλη αυτή τη θεραπευτική αγωγή πρέπει να δούμε το γεγονός της θεραπείας μας, που είναι συγκεκριμένο και έχει συγκεκριμένους καρπούς.

Καλό κι ευλογημένο Τριώδιο 
 
 Λεμεσού Αθανάσιος

Κάστρο Ιωαννινων.

 Μπορεί να είναι εικόνα κάστρο

Πρωταγωνιστές : Αποστολές διάσωσης στα νησιά μας

 Πόσα αεροπλάνα και πόσα ελικόπτερα διαθέτουν οι Ένοπλες Δυνάμεις για τις αεροδιακομιδές στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου; Πόσους ιπτάμενους γιατρούς διαθέτει το ΕΚΑΒ και πόσους ιπτάμενους διασώστες; Τι λένε οι πιλότοι των Ενόπλων Δυνάμεων που με φως και σκοτάδι, με ήλιο και βροχή, επιχειρούν για να φέρουν στα μεγάλα νοσοκομεία της χώρας, τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη;

  

Οι «Πρωταγωνιστές», σας ξεναγούν σε έναν κόσμο προσφοράς και αυταπάρνησης. Κορίτσια που μεγάλωσαν με την σκέψη να γίνουν γιατροί και να βοηθούν παιδάκια στην Αφρική. Αγόρια που είχαν παιδικό όνειρο να γίνουν διασώστες και να σπεύδουν πρώτοι όπου υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν. Ο Σταύρος Θεοδωράκης ταξίδεψε, με αεροπλάνα και ελικόπτερα των Ενόπλων Δυνάμεων, σε ακριτικά νησιά, και έζησε κάθε στιγμή το πάθος αλλά και τον επαγγελματισμό των πιλότων, των γιατρών και των διασωστών που μετέχουν στις αποστολές διάσωσης.

!!!

 Μπορεί να είναι εικόνα πλεούμενο και κείμενο που λέει ""1 Όταν δεν μπορείς να αλλάξεις τον άνεμο, ρυθμίζεις τα πανιά..." -Αριστοτέλης"

κυρ Φώτης Κόντογλου_Έχω τη γνώµη πως όποιος παίρνει τον Χριστιανισµό σαν ένα ηθικό σύστηµα, τον κατεβάζει στις ανθρώπινες και κοσµικές σκοπιµότητες, για να τον κάνει πιο βολικό, επειδή δεν έχει µέσα του τη φωτιά, που τον κάνει να πετά στον υπερφυσικό κόσµο που µας αποκάλυψε ο Κύριος κι οι άγιοί του.

 Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο

Και γι’ αυτό, ο τέτοιος άνθρωπος είναι ψυχρός, ακατάνυκτος και άπιστος στα µεγαλεία του Θεού και ξεπέφτει σε άδειες γενικότητες και ηθικολογίες
Η πίστη είναι φωτιά. Κι ο Χριστός είπε: ‘’ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται, ο δε απιστήσας κατακριθήσεται’’. Η ηθική του χριστιανού δεν είναι σκοπός, αλλά µέσον για να καθαρισθεί, κι επακολούθηµα της πίστης. Οι λέξεις ‘’ηθική’’ και ‘’ηθικός’’ δεν είναι γραµµένες πουθενά στο Ευαγγέλιο. Η ηθική υπήρχε από καταβολής κόσµου κι ήτανε σκοπός και καύχηµα για τους αρχαίους φιλοσόφους. Η ηθική είναι ανθρώπινη επιδίωξη, ενώ η πίστη είναι δώρο Θεού. Το να είσαι ηθικός άνθρωπος εύκολο, το νάχεις πίστη είναι δύσκολο. Για να πιστέψεις πρέπει να είσαι απονήρευτος και ταπεινός, αυτά όµως µπορεί να µην τα έχεις και να κάνεις ηθικό βίο. Υπάρχουνε άνθρωποι άθεοι, που είναι ηθικοί. Η µετάνοια έχει µητέρα την ταπείνωση κι η πίστη έχει µητέρα τη µετάνοια. Κι η πίστη ανοίγει τη µυστική πύλη της βασιλείας των ουρανών.
Αυτοί λοιπόν οι ψευτοθεοφοβούµενοι, αυτοί που φαινόντανε ήσυχοι και γνωστικοί και σεβάσµιοι, αυτοί σκοτώσανε τον Χριστό κι’ όχι ο Βαραβάς ή κανένας άλλος ληστής, ή κανένας Ρωµαίος στρατιώτης, που πέρασε τη ζωή του µέσα στα αίµατα… Μα οι φαρισαίοι, δηλαδή οι υποκριτές, ξέρανε τι κάνανε, γιατί ο υποκριτής ξέρει πάντα καλά τι κάνει… Ο σεισµός που γίνηκε την ηµέρα που σταυρώθηκε ο Κύριος, αναποδογύρισε την οικουµένη, γκρέµνισε τον παλιό τον κόσµο, τους νόµους του, τις συνήθειές του, τις αλήθειες του, τις ευτυχίες του, τις δυστυχίες του,… Με τ’ αναποδογύρισµα του κόσµου της ψευτιάς, λευτερώθηκε ο άνθρωπος, γιατί ξαναγεννήθηκε στον κόσµο της αλήθειας, στον κόσµο του Χριστού...
Όσο για τα καµώµατά των αμαρτωλών, αν ήτανε καλά ή κακά, να µην τα κρίνουµε σαν δικαστές, αλλά να τα συµπαθούµε. Γιατί πιο όµορφο πράγµα από την αγάπη, και πιο γλυκό και πιο αναπαυτικό, δεν υπάρχει κανένα άλλο στον κόσµο. Και πιο γλυκύτερο στόµα δεν µίλησε στον κόσµο, άλλο κανένα, από κείνο που είπε: ‘’Ὁ ἀναµάρτητος πρῶτος βαλέτω τόν λίθον’’.

«Τῆς μετανοίας», «Τῆς σωτηρίας», «Τὰ πλήθη τῶν πεπραγμένων» _ Στανίτσας & Δανιηλίδης 3.03.1963

Μπορεί να είναι εικόνα 2 άτομα


Πεντηκοστάρια Ιδιόμελα Τριωδίου Δόξα… Ἦχος πλ. δ’ Τῆς μετανοίας ἄνοιξόν μοὶ πύλας Ζωοδότα, ὀρθρίζει γὰρ τὸ πνεύμά μου, πρὸς ναὸν τὸν ἅγιόν σου, ναὸν φέρον τοῦ σώματος, ὅλον ἐσπιλωμένον, ἀλλ\’ ὡς οἰκτίρμων κάθαρον, εὐσπλάγχνω σου ἐλέει. Καὶ νύν… Θεοτοκίοv. Ἦχος ὁ αὐτὸς Τῆς σωτηρίας εὔθυνόν μοὶ τρίβους, Θεοτόκε, αἰσχραῖς γὰρ κατερρύπωσα, τὴν ψυχὴν ἁμαρτίαις, ὡς ῥαθύμως τὸν βίον μου, ὅλον ἐκδαπανήσας, ταὶς σαὶς πρεσβείαις ῥύσαί με, πάσης ἀκαθαρσίας. Στίχ. Ἐλέησόν με ὁ Θεὸς κατὰ τὸ μέγα ἐλεός σου καὶ κατὰ τὸ πλῆθος τῶν οἰκτιρμῶν σου, ἐξάλειψον τὸ ἀνόμημα μου. Ἦχος πλ. β’ Τὰ πλήθη τῶν πεπραγμένων μοὶ δεινῶν, ἐννοῶν ὁ τάλας, τρέμω τὴν φοβερὰν ἡμέραν τῆς κρίσεως, ἀλλὰ θαρρῶν εἰς τὸ ἔλεος τῆς εὐσπλαγχνίας σου, ὡς ὁ Δαυὶδ βοῶ σοί. Ἐλέησόν με ὁ Θεός, κατὰ τὸ μέγα σου ἔλεος.
 
 

Ψάλλουν οι Άρχοντες της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, Θρασύβουλος Στανίτσας και Νικόλαος Δανιηλίδης.Ζωντανή ηχογράφηση από τον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι, Κωνσταντινούπολη. Κυριακή Ορθοδοξίας - 3.03.1963

οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης

 Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο και χορεύει

 
Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης
με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια.
Είμαστε οι αλύτρωτοι στοχαστές και οι τραγικοί ερωτευμένοι.
Χίλιοι ήλιοι κυλούνε μες στο αίμα μας
κι ολούθε μας κυνηγά το όραμα του απείρου.
Η φόρμα δεν μπορεί να μας δαμάσει.
Εμείς ερωτευτήκαμε την ουσία του είναι μας
και σ’ όλους μας τους έρωτες αυτήν αγαπούμε.
Είμαστε οι μεγάλοι ενθουσιασμένοι κι οι μεγάλοι αρνητές.
Κλείνουμε μέσα μας τον κόσμο όλο και δεν είμαστε τίποτα απ'
αυτόν τον κόσμο.
Οι μέρες μας είναι μια πυρκαγιά κι οι νύχτες μας ένα πέλαγο.
Γύρω μας αντηχεί το γέλιο των ανθρώπων.
Είμαστε οι προάγγελοι του χάους.

Στα σχολεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας

 Ένθετο Παιδεία: Το ΕΡΤNews στα σχολεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας  - ertnews.gr

Η κάμερα του EPTNEWS βρέθηκε στη γειτονική Αλβανία και συγκεκριμένα στα Τίρανα. Επισκεφθήκαμε τα σχολεία της ορθόδοξης εκκλησίας της Αλβανίας που δημιούργησε ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος. Τα πρώτα νηπιαγωγεία άρχισαν να λειτουργούν το 1994 σε Τίρανα, Δυρράχιο και Κορυτσά. Το 1998, ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος προχώρησε στη σύσταση του Ιδρύματος «Πνοή Αγάπης» μέσω του οποίου δημιουργήθηκε ένα ευρύ δίκτυο σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για τη στήριξη των οικογενειών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, χορηγούνται υποτροφίες για να μπορέσουν τα παιδιά να λάβουν την κατάλληλη μόρφωση.

Η ΣΥΝΈΧΕΙΑ .ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΒΙΝΤΕΟ..

π. Αλέξανδρος Σμέμαν (+)

 Μπορεί να είναι ασπρόμαυρη εικόνα 1 άτομο

Μετὰ ἀπὸ ἕνα χρόνο συνεχοῦς ἀπώλειας δυνάμεων, μὲ σειρὲς χημειοθεραπειῶν ποὺ τοῦ προκαλοῦσαν ναυτία καὶ τὸν ἐξασθένιζαν ὅλο καὶ περισσότερο, ὁ π. Ἀλέξανδρος Σμέμαν ἔγραψε ἕνα κείμενο γιὰ τὸ ραδιόφωνο στὰ μέσα Νοεμβρίου 1983 γιὰ νὰ μεταδοθεῖ τὴν ἡμέρα τῆς Ὑπαπαντῆς τοῦ Κυρίου, στὶς 2 Φεβρουαρίου. Κοιμήθηκε εἰρηνικὰ στὶς 13 Δεκεμβρίου 1983.
 
 
 
Τί ἐντυπωσιακὴ καὶ ὄμορφη εἰκόνα, ὁ ἡλικιωμένος ἄντρας νὰ κρατᾶ στὰ χέρια του τὸ παιδί, καὶ πόσο παράξενα εἶναι τὰ λόγια του:
«ὅτι εἶδον ὁ ὀφθαλμοί μου τὸ σωτήριόν Σου.…»
Ἀναλογιζόμενοι αὐτὰ τὰ λόγια ἀρχίζουμε νὰ ἐκτιμοῦμε τὸ βάθος αὐτοῦ τοῦ περιστατικοῦ καὶ τὴ σχέση του μέ μᾶς, μὲ μένα, μὲ τὴν πίστη μας.
Ὑπάρχει τίποτα πιὸ χαρμόσυνο ἀπὸ ἕνα ἀντάμωμα, μία «ὑπαπαντὴ» μὲ κάποιον ποὺ ἀγαπᾶς;
Εἰλικρινὰ τὸ νὰ ζεῖς σημαίνει νὰ προσμένεις, νὰ προσβλέπεις στὴ συνάντηση.
Ἡ ὑπερβατικὴ καὶ ὄμορφη προσμονὴ τοῦ Συμεὼν αὐτὸ δὲ συμβολίζει;
Ἄραγε δὲ συμβολίζει τὴν προσδοκία ἡ μακρόχρονη ζωή του, αὐτὸς ὁ προβεβηκὼς σὲ ἡλικία ἄντρας, ὁ ὁποῖος περνᾶ ὅλη του τὴ ζωὴ περιμένοντας τὸ φῶς ποὺ φωτίζει ὅλους καὶ τὴ χαρὰ ποὺ τὰ πάντα πληροῖ; Καὶ πόσο ἀπρόσμενα, πόσο ὑπερβολικὰ καλὰ ἔρχονται τὸ ἀπὸ καιρὸ ἀναμενόμενο φῶς καὶ ἡ χαρὰ στὸν ὑπέργηρο Συμεὼν μέσω ἑνὸς παιδιοῦ!!
Φανταστεῖτε τὸν γέροντα τὴν ὥρα ποὺ μὲ τρεμάμενα χέρια παίρνει τρυφερὰ καὶ προσεχτικὰ στὴν ἀγκαλιὰ του τὸ σαράντα ἡμερῶν βρέφος καὶ μὲ τὸ βλέμμα του προσηλωμένο στὴ μικρὴ ὕπαρξη ἀναφωνεῖ: «Τώρα μπορεῖς νὰ μὲ ἀπολύσεις ἐν εἰρήνῃ, γιατί εἶδα, κράτησα στὰ χέρια μου, ἀγκάλιασα αὐτὸ τὸ ἴδιο τὸ νόημα τῆς ζωῆς».
Ὁ Συμεὼν περίμενε. Περίμενε σὲ ὅλη του τὴ ζωή, καὶ σίγουρα αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἀναλογιζόταν, προσευχόταν, ἐμβάθυνε ὅσο περίμενε, ἔτσι ὥστε ὅλη του ἡ ζωὴ νὰ εἶναι μία διαρκής «παραμονή», ἡ προηγούμενη ἑνὸς χαρμόσυνου συναπαντήματος.
Δὲν εἶναι καιρὸς νὰ ἀναρωτηθεῖ ὁ καθένας μας, ἐγὼ τί περιμένω;; Τί μοῦ ὑπενθυμίζει ὅλο καὶ πιὸ ἐπίμονα ἡ καρδιά μου; Μεταμορφώνεται βαθμιαία σὲ προσμονὴ ἡ δική μου ζωή, καθὼς προσβλέπω στὴ συνάντηση μὲ τὸ οὐσιῶδες; Αὐτὰ τὰ ἐρωτήματα θέτει ἡ Ὑπαπαντή. Ἐδῶ, σ’ αὐτὴ τὴ γιορτή, ἡ ἀνθρώπινη ζωὴ φανερώνεται ὡς ἡ ἀσύγκριτη ὀμορφιὰ μιᾶς ψυχῆς ποὺ ὡριμάζει, ποὺ ἀπελευθερώνεται ὅλο καὶ περισσότερο, ποὺ βαθαίνει καὶ καθαρίζεται ἀπ’ ὅ,τι εἶναι δευτερεῦον, ἀνούσιο καὶ τυχαῖο.
Ἀκόμη καὶ τὰ γεράματα καὶ ὁ θάνατος, ὁ ἐπίγειος προορισμὸς στὸν ὁποῖο ἔχουμε ὅλοι μερίδιο, τόσο ἁπλὰ καὶ πειστικὰ φανερώνονται ἐδῶ ὡς πλησίασμα ἐκείνης τῆς μίας στιγμῆς, κατὰ τὴν ὁποία μὲ ὅλη μου τὴν καρδιά, γεμάτος ἀπὸ εὐγνωμοσύνη, λέω: «ἐπίτρεψέ μου τώρα νὰ ἀποχωρήσω». Ἔχω δεῖ τὸ φῶς ποὺ διαπερνᾶ τὸν κόσμο. Ἔχω δεῖ τὸ παιδίον, ποὺ δίνει στὸν κόσμο τόση θεία ἀγάπη καὶ πού μοῦ προσφέρει τὸν ἑαυτό του. Δὲν ὑπάρχει τίποτα ποὺ νὰ φοβίζει, τίποτα ἄγνωστο, τὰ πάντα τώρα εἶναι εἰρήνη, εὐχαριστία καὶ ἀγάπη. Αὐτὸ εἶναι ποὺ φέρνει ἡ Ὑπαπαντὴ τοῦ Κυρίου. Γιορτάζει τὴ συνάντηση τῆς ψυχῆς μὲ τὴν Ἀγάπη, τὴ συνάντηση μὲ τὸν Ἕναν πού μοῦ ἔδωσε τὴ ζωὴ καὶ μοῦ ἔδωσε τὴ δύναμη νὰ τὴ μεταμορφώσω σὲ προσμονή» !!

Ό,τι υπάρχει στην Καλντέρα έχει χτιστεί στις πλάτες τους..

 Μπορεί να είναι εικόνα φίδι

Ο Αναστάσιμος ,ΑΝΑΣΤΆΣΙΟΣ!

Μας περιμένει ο Επίσκοπος για απόδειπνο...( Μακαριστός Κοσμάς)

 



Είναι σούρουπο… ανοιξιάτικο μέσα στον Χειμώνα !
Δωδεκαήμερο Χριστουγέννων με τα φώτα της πόλης αναμμένα και της ψυχής τις κεροφώτιστες μαρμαρυγές, να προσπαθούν να λαμπυρίσουν μέσα σε σκοτάδι πνιγηρό που όλο και πυκνώνει ! Βρίσκομαι στα μέρη του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού ! Στα χώματα που διάβηκε και αγίασε ! Την αγαπώ αυτή τη γη ! Την νιώθω σαν δεύτερη πατρίδα μου ! Μένω μακριά με του σώματός μου τις αισθήσεις, μα η ψυχή μου, όλο λαχταρά εδώ να βρίσκεται και νοερώς να σεργιανά.
Χρόνια τώρα έρχομαι στα ουράνια ραδιοκύματα αυτού του τόπου, με την ευλογία ενός ταπεινού καλόγερου, που ο Ουρανός συμμαρτύρησε και οι ταπεινοί ήρωες του συναξαριού μεσίτευσαν, ώστε πριν από 15 τόσα χρόνια, να εκλεγεί Επίσκοπος !
Έτσι το είχαν «δει» από όταν ήταν Ιερέας και έτρεχε ο πατήρ Κοσμάς σαν το διψασμένο ελάφι, στις κρήνες της Αγιότητάς τους, ο Άγιος Πορφύριος και ο με συγχωρείτε, ο Άγιος Ιάκωβος .
Ο πρώτος σαν καταλάβαινε με την διόρασή του πως στο τηλέφωνο που χτυπούσε ήταν ο τότε Ιεροκήρυκας απ την Αιτωλοακαρνανία, διέκοπτε ό,τι κι αν είχε, λέγοντας: Σταθείτε, περιμένετε, γιατί με παίρνει τηλέφωνο ο Δεσπότης!
Ο δεύτερος, ο Θεοχαρίτωτος θεράπων του Χριστού και γλυκύτατος υποτακτικός του Οσίου Δαυίδ, του έλεγε σαν συναντιόνταν και τον εξέπληττε τότε στ’ αλήθεια : Αυτό που σας λέω πάτερ Κοσμά ! Θα γίνετε Δεσπότης!
Εκλεκτός Επίσκοπος , Διαλεχτός Χριστού !
Θα φροντίσω επιμελώς βέβαια τίποτα από όλα αυτά να μην του πω τώρα που θα τον επισκεφθώ, γιατί είμαι βέβαιος πως γλυκά θα με μαλώσει και χαμηλώνοντας το πρόσωπό του θα ψελλίσει :
«Ω, μην ασχολείστε με τον Παλιό -Κοσμά! Όλο θάλασσα τα κάνει ! Ένα μειράκιον είναι και τίποτα παραπάνω !
Να είμαστε πράοι αδελφοί μου και ευγενικοί με τον κόσμο! συνηθίζει να λέει . Επίσης: «Δεν θα σώσουμε εμείς τον κόσμο. Καθήκον μας είναι να δώσουμε την Μαρτυρία Ιησού Χριστού. Τα υπόλοιπα τα ξέρει ο Θεός».
Ελάτε λοιπόν, πριν φτάσω στο φτωχό και απέριττο σπιτάκι του, να σας πω μερικά για εκείνον, που οι περισσότεροι τουλάχιστον δεν τα γνωρίζουν !
Αυτός αδελφοί μου ο …παλιό Κοσμάς… ο Δεσπότης, σχεδόν ποτέ δεν ξεκουράζεται ! Όλο προσπαθεί να υπακούσει στου Χριστού μας τα προστάγματα και να κακοπαθεί και να νήφει και να μένει ξυπνητός, με τα μάτια της ψυχής του ορθάνοιχτα , τα αυτιά του να ακούνε μόνο τα σαλπίσματα της μετανοίας τα ασίγαστα , τη γεύση του να λαχταρά την Χρηστότητα του Ζώντος Θεού , την αφή του να αναζητά και να ψηλαφά συνεχώς ακήρατες πλευρές του Εσταυρωμένου Λυτρωτή, την όσφρησή του να ανακαλύπτει μυρόπες και μυροφόρες καρδιές στο εωθινό Αναστάσιμο δρομολόγιο προς το κενό μνημείο! Λιγόφαγος και νηστευτής!
Δεν τον θυμούνται σχεδόν ποτέ να τρώει κρέας και πλούσια φαγητά !
Υπάρχουν άνθρωποι φτωχοί στο ποίμνιό μου που δεν έχουν τα στοιχειώδη και εγώ θα τρώω κρέας ; αναρωτιέται και πάλι χαμηλώνει το κεφάλι ! Μόνο κάποιες λίγες φορές τρώει να δυναμώσει κάνοντας υπακοή και μόνο ο φιλάσθενος!
Αυτός ο Δεσπότης, μόλις εκάρη μοναχός αποποιήθηκε κάθε κληρονομικού δικαιώματος γράφοντας στα αδέλφια του :
«Δεν επιθυμώ να έχω τίποτε από οποιαδήποτε οικογενειακή κληρονομιά ή απολαβή. Εγώ είμαι καλόγερος! Μην με ανακατεύετε με αυτά σας παρακαλώ ! Πλήρης αποταγή και ξενιτεία !
Η ψυχή του ολότελα δοσμένη στον Παντευεργέτη Λατρευτό του Νυμφίο, αποξενωμένη από τον κόσμο! Γι αυτόν τον λόγο με ελάχιστες εξαιρέσεις, από την μοναχική του κουρά μέχρι και την εις Επίσκοπον εκλογή του, δεν συμμετείχε στην τέλεση του μυστηρίου του γάμου. Κι αν ακόμα έπρεπε , για κοινωνικούς λόγους, να παρευρίσκεται, δεόταν ολόθερμα από το Ιερό Βήμα, χωρίς να λαμβάνει μέρος. Έλεγε πάντα σχετικώς: «Είμαι καλόγερος. Τι δουλειά έχω με τους γάμους;».
Ως επίσκοπος βεβαίως, αναγκάζεται κάποτε-κάποτε να ευλογεί μερικά μυστήρια, αλλά κι αυτό το κάνει με πολλή φειδώ και διάκριση. Αφιλοχρήματος και ελεήμων ! Ω πόσο ελεήμων, πάντα εν κρυπτώ και παραβύστω! Όταν κάποιος εμπερίστατος του ζητά βοήθεια, του δίνει χωρίς να υπολογίζει καθόλου τις προσωπικές του ανάγκες και έχοντας παραδομένη πάσαν τη ζωή του Χριστώ τω Θεώ. Έτσι, πολλές φορές, έρχονται στιγμές που δεν έχει χρήματα, να αγοράσει ακόμη και τα απαραίτητα, για το καθημερινό του (ούτως ή άλλως λιτό) γεύμα.
Κάποιον θα στείλει ο Κύριος να δανείσει και εμένα πάντοτε σκέφτεται. Η γνώμη του ποτέ δεν φανερώνεται ισχυρή !
Και σαν θέλει κάτι σπουδαίο να αποφασίσει, δεν διστάζει να ρωτήσει ένα μικρό παιδί για να του πει ! Πολλές φορές του αναφέρουν περιπτώσεις, και κληρικών ακόμη, (ευεργετημένων συνήθως από τον ίδιο) οι οποίοι τον κατηγορούν ή του υπονομεύουν τις ποιμαντικές του προσπάθειες, κι αυτός μονίμως απαντά : «Αφήστε, μη λέτε τίποτε, μήπως και στενοχωρήσουμε το παιδί».
Ως Επίσκοπος θα μπορούσε να διαμένει δωρεάν στο επισκοπικό μέγαρο, στο Μεσολόγγι. Το αρνήθηκε, για να μην «φορτώσει με έξοδα τη μητρόπολη», όπως λέει. Γι’ αυτό, ή διαμένει σε ένα διαμερισματάκι στο Μεσολόγγι, το οποίο πληρώνει με αποκλειστικά δικά του χρήματα, ή μένει στο πατρικό του σπίτι στο Αγρίνιο, επιλέγοντας να μετακινείται συνεχώς με το αυτοκίνητο, απ’ το Αγρίνιο στο Μεσολόγγι και αντίστροφα.
Εκεί πάμε τώρα !
Στο πατρικό του σπίτι! Εκεί ο Επίσκοπος Κοσμάς μένει με την αδελφή του την Ελένη τα τελευταία χρόνια, για να την φροντίζει, που είναι αυτή αναγκεμένη, στερούμενη τους σωματικούς της οφθαλμούς!
Δεν έχουμε ενημερώσει κανέναν !
Το σπίτι είναι ανοικτό για τον καθένα μέχρι τα μεσάνυχτα, σε καθημερινή βάση. Λαϊκοί και κληρικοί έρχονται εκεί, πολλές φορές σαν κι εμάς απροειδοποίητα, συνομιλούν μαζί του, φιλοξενούνται από τον ίδιο Αβραμιαία, τρώνε ό,τι οικονομεί η ανυπόκριτη αγάπη του , ή απλά αναζητώντας άνθρωπο να τους παρασταθεί στον πόνο και στην θλιμμένη μοναξιά, περνούν χαρούμενα και ωφέλιμα την ώρα τους με τον καλόκαρδο και πάντοτε καταδεκτικό Επίσκοπό τους , χωρίς ποτέ κανείς να τους εμποδίσει ή να τους αποθαρρύνει .
Κατά τις 11 το βράδυ, εκεί στο λιτό αυτό σπιτάκι, συνήθως γίνεται το Απόδειπνο, μετά των Χαιρετισμών στην Υπεραγία Θεοτόκο , με την συμμετοχή όλων των τυχόν παρευρισκομένων. Στο τέλος άλλης μιας Χριστιανικής ημέρας , το ομοθυμαδόν της πίστης μας το ποθητό και οι ολόψυχες ευχές του πατρός Κοσμά στα τεκνία του, να τα τειχίζουν να τα φρουρούν από τον ζοφερό ύπνο της αμαρτίας ! Τα μεσάνυχτα που η εξώπορτα κλείνει, ο Επίσκοπος πολλές φορές θα καθαρίσει και θα προετοιμάσει το σπίτι για την επόμενη μέρα. Ακολουθούν οι ιερές εκείνες ώρες της ησυχίας και της προσευχής !
Οι ώρες της φροντίδας και της τροφής της ψυχής με τα ουράνια πνευματικά εδέσματα ! Δέεται εμπόνως για κάθε ενδεή που του ζήτησε να μεσιτεύσει… ( Πόσοι δεν έχουν να μαρτυρήσουν περί τούτου …εκ του αποτελέσματος και της αισίας εκβάσεως…) Και έπειτα πλησιάζοντας στο μεσόνυχτο μελετά ! Εκτός από την Αγία Γραφή, προτιμά να διαβάζει ομιλίες του Ιερού Χρυσοστόμου και του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Όχι πως αποφεύγει όλους τους υπολοίπους Αγίους πατέρες, αλλά αυτούς τους δύο τους προτιμά και τους συνιστά περισσότερο. Αφού τελειώσει , τότε θα αναπαυθεί για ελάχιστες ώρες, μέχρι τις 5,30 το πρωί (αν έχει Θ. Λειτουργία), ή τις 6,30, εάν είναι να μεταβεί, προσευχόμενος πάντα, στο επισκοπείο στο Μεσολόγγι. Πριν φύγει όμως, θα διαβάσει τον Όρθρο της ημέρας που ο Κύριος φανέρωσε.
Φτάσαμε λοιπόν ξανά νοερώς εδώ !
Ασυνάντητη σιγή , σχεδόν θλιμμένη ! Δυο προσκλητήρια προσευχής στερεωμένα στην πόρτα του κλειστού σπιτιού !
Ένας Σταυρός πάνω- πάνω και έπειτα 2 αγγέλματα ! Η Ελένη και ο μικρότερος αδελφός της ο Κωνσταντίνος και μετέπειτα Κοσμάς Ιερομόναχος και Αρχιερέας έφυγαν για πάνω ! Για την Άνω Ιερουσαλήμ ! Με διαφορά λίγων ημερών ! Τώρα ο παροντικός χρόνος θα αλλάξει; Θα αρχίσουμε να μιλάμε για τότε ;
Μη γένοιτο ! Χριστός Ανέστη αδελφοί μου ! Ακούμε ξανά την φωνή του ταπεινού Επισκόπου ! -Ελάτε να κάνουμε το Απόδειπνο με τους Χαιρετισμούς ! Όλα στο παρόν ! Και εκείνα τα 2 αδέλφια πιο πολύ τώρα μαζί μας ! Το Απόδειπνο θα γίνει και απόψε λοιπόν! Το ομοθυμαδόν και πάλι θα λάμψει σιμά σε ένα ταπεινό μνημούρι φωτισμένο από αγνά κεριά προσευχής !
Πάνω του μικρά παιδιά και ταπεινά του κόσμου τούτου, έγραψαν με λευκά πετραδάκια την λέξη Άγιος! Τώρα εδώ θα ερχόμαστε, να παρακαλάμε τον Άγιο ακαταγώνιστα να μεσιτεύει, για παράταση στην παράταση του ελέους …
Νώντας Σκοπετέας
Με αφορμή την συμπλήρωση 40 ημερών από της κοιμήσεως του μακαριστού Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κυρού Κοσμά, ενός μεγάλου Αγίου του αιώνα μας ...

Κέρκυρα στους χρυσούς τόνους του ηλιοβασιλέματος...

 Μπορεί να είναι εικόνα Η Σαγράδα Φαμίλια και Camogli

ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΝ να μπολιαστούν και Π E Θ Α N A N!

Μην κατηγορείτε τους ανθρώπους που μπολιάστηκαν γιατί πολλοί εξ' αυτών εξαναγκάστηκαν από την Κούλα Μιζοτάκη και όλη αυτή την συμμορία των τηλεπλασιέ επιστημόνων και τηλεπαπαγάλων δημοσιογράφων που είχε μαζέψει τριγύρω της!

ΑΥΤΟΙ όλοι, ένας προς ένας, θα έρθει η στιγμή να πληρώσουν για ότι έκαναν!

 Γιατί καταπίεσαν ψυχολογικά και έπεισαν με ψεύδη ακόμα και δικούς μας ανθρώπους κυρίως της τρίτης ηλικίας πως έπρεπε να τσιμπηθούν αν ήθελαν να βρουν την υγεία τους και κατ' επέκτασιν την ελευθερία τους... κατευθείαν για τον ουρανό που βρίσκεται πλέον και η μανούλα μου! Τα τομάPια την μπόλιασαν γιατί την έπεισαν και εγώ τσονάκια μου δεν κατάφερα να κάνω ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτα!!!! 

Αχ μανούλα μου γλυκιά ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΕ ΑΚΟΥΣΕΣ; 

 

Ἂν ὁ Χριστὸς ἦλθε καὶ μᾶς ἀνέπλασε σὲ « καινὴ κτίση », γιατί ὁ νόμος τῆς ἁμαρτίας ἐξακολουθεῖ νὰ εἶναι τόσο ἐνεργὸς μέσα μας ;

Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Έσσεξ | Διακόνημα

 [ ιερομόναχος Ζαχαρίας Ι.Μ.Τιμίου Προδρόμου έσσεξ :  Ὁ Χριστὸς δὲν ἦλθε νὰ καταργήσει τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου…… ] .

Ἐρώτηση : Ἂν ὁ Χριστὸς ἦλθε καὶ μᾶς ἀνέπλασε σὲ « καινὴ κτίση », γιατί ὁ νόμος τῆς ἁμαρτίας ἐξακολουθεῖ νὰ εἶναι τόσο ἐνεργὸς μέσα μας ;

Ἀπάντηση :  Ὁ Χριστὸς δὲν ἦλθε νὰ καταργήσει τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἀκόμα ἐλεύθερος νὰ Τὸν δεχθεῖ ἤ νὰ μὴν Τὸν δεχθεῖ . Ὁ Χριστὸς ἦλθε καὶ ἔφερε σωτηρία σὲ ὅλους , ἔδειξε τὴν ὁδὸ καὶ τὴν ἀγάπη Του μέχρι τέλους μέσῳ τῆς προσευχῆς Του στὴ Γεθσημανὴ γιὰ τὴ σωτηρία ὅλων τῶν ἀνθρώπων , μὲ τὴν ἐλπίδα ὅτι ἡ θυσία Του θὰ φέρει ὅλους σὲ φιλότιμο , οὕτως ὥστε νὰ ἑλκύονται ὅλοι πρὸς Αὐτόν . 

Δὲν ἀναγκάζει κανέναν νὰ ἔρθει σὲ Αὐτόν, μόνο ἑλκύει . Πρέπει νὰ θυμόμαστε , ὅτι ἡ ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ τραγωδία του. 

Ὁ Θεὸς ἀνέλαβε μεγάλο ρίσκο , ὅταν δημιούργησε ἕνα τόσο ὑπέροχο πλάσμα , ὅπως ὁ ἄνθρωπος , καὶ νὰ τοῦ δώσει τέτοια ἐλευθερία . Ἦταν τὸ «ρίσκο τῆς δημιουργίας», ὅπως τὸ ἀποκαλεῖ ὁ ἅγιος Σωφρόνιος.

Ὡστόσο, ἄξιζε τὸ ρίσκο αὐτό . Δισεκατομμύρια καὶ τρισεκατομμύρια ἄνθρωποι θὰ ἔρθουν στὴ ζωὴ αὐτὴ καὶ ἴσως μόνο μερικὰ ἑκατομμύρια θὰ γίνουν ἅγιοι . Ὡστόσο, ἀξίζει τὸ ρίσκο τῆς δημιουργίας ἀκόμη καὶ γιὰ μερικοὺς ἁγίους , ἐπειδὴ αὐτοὶ δικαιώνουν τὸν Θεὸ ὡς Δημιουργὸ καὶ Σωτῆρα , καὶ αὐτὴ εἶναι ἡ δόξα Του. 

Ὁ Θεὸς δοξάζεται «ἐν συναγωγῇ ἁγίων» (Ψάλμ. 81,1). Ὁ Κύριος ἤξερε πολὺ καλὰ τί ἔκανε . Πῆρε ἕνα ρίσκο γιὰ ἐκείνους τοὺς ἐκλεκτοὺς ποὺ θὰ δέχονταν ἐλεύθερα νὰ Τὸν ἀκολουθήσουν καὶ θὰ περιφρονοῦσαν τὰ παθήματα τοῦ κόσμου αὐτοῦ , τὰ ὁποῖα δὲν μποροῦν νὰ συγκριθοῦν μὲ τὴν δόξα ποὺ θὰ τοὺς ἀποκαλυφθεῖ στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ . Οἱ ἅγιοι δικαιώνουν τὸν Θεό , ἐπειδὴ ἔγιναν ἱκανοὶ νὰ βαστάζουν τὴ δόξα Του , ποὺ εἶναι καὶ ὁ πρωταρχικὸς σκοπὸς τῆς δημιουργίας τοῦ ἀνθρώπου : νὰ γίνει μέτοχος τῆς δόξας τοῦ Θεοῦ.

« Η συναίσθησις της αμαρτίας ημών είναι μέγα δώρον του Ουρανού, μεγαλύτερον και της οράσεως των αγγέλων… Η μετάνοια είναι ανεκτίμητον δώρον προς την ανθρωπότητα…

 Δια της μετανοίας συντελείται η θέωσις ημών. Τούτο είναι γεγονός ασυλλήπτου μεγαλείου »

Σαν τα χεράκια της γιαγιάς..

 
Μου λείπει η μυρωδιά των καλών ανθρώπων..."
Θα με ρωτήσεις:
′′ - Μα πώς μυρίζουν οι καλοί άνθρωποι;"
Και θα χαμογελάσω...
′′-Σαν ζεστό ψωμί!
Έτσι μυρίζουν οι καλοί άνθρωποι!
Σαν τα χεράκια της γιαγιάς, όταν είσαι μικρή!
Σαν το πουλόβερ του παππού, όταν σε αγκάλιαζε!
Σαν το χαμόγελο της μαμάς!
Σαν το γέλιο σου, όταν ήσουν παιδί!".
Ναι, μου λείπουν εκείνες οι στιγμές, που στην ψυχή μου δεν καταλάβαινα την έννοια του κακού....τώρα δυστυχώς, ξέρω ότι υπάρχει..
Μου λείπει η μυρωδιά των ζεστών χεριών...
Θα με ρωτήσεις:
′′ - Μα πώς μυρίζουν τα ζεστά χέρια;"
Θα κλάψω κι εγώ..
Δεν θα βιαστώ να απαντήσω, για να μην φύγει η ζέστη των δακρύων από το μάγουλό μου.
′′-Σαν παιδί! Σαν τη γιαγιά μου!
Σαν τον μπαμπά μου!
Σαν εκείνα τα μέρη όπου πάντα ένιωθα ασφαλής!
Και ακόμα νιώθω.
Αλλά κάποιοι έφυγαν."
Μου λείπει η μυρωδιά της αγάπης..
Θα με ρωτήσεις:
′′ Μα πώς μυρίζει η αγάπη;"
Και θα σου πω...
Όπως όλα τα συναισθήματα, τα χαμόγελα, τα δάκρυα, η παιδική ηλικία, που χωρούν, μέσα στα μάτια μου...
Θα σε κοιτάξω, θα πάρω το χέρι σου χωρίς να πω τίποτα και θα το βάλω στον κόρφο μου.
Στην καρδιά!..
′′-Αυτό είναι! Μυρίζει σαν καρδιά βανίλιας! Καρδιά με γιασεμί!
Μια καρδιά που τρέμει!
Δεν μπορώ να περιγράψω τη μυρωδιά και τη γεύση της αγάπης. Για τον καθένα, είναι διαφορετική!
Κλείσε τα μάτια σου και ασκήσου στην αίσθηση. Νιώσε τον αέρα, τη χαρά, την καλοσύνη, την παιδική ηλικία..
Καθένα, έχει μια συγκεκριμένη μυρωδιά.
Θα την αναγνωρίσεις!!. Είναι μέσα στην καρδιά σου!".......
↬Video By: @_sappho

Τι θα συμβεί αν εκραγεί το ηφαίστειο της Σαντορίνης;;

Καύση νεκρών: Ελεεινό κείμενο του προέδρου Αποτεφρωτηρίου Ριτσώνας, ζητά από την Εκκλησία να αποδεχτεί τις αποτεφρώσεις!



Ο Αντώνης Αλακιώτης κατηγορεί την Εκκλησία για «μισαλλοδοξία» και «προσβολή νεκρού» επειδή δεν δέχεται να γίνεται ο άνθρωπος σκόνη!

Γράφει ο  Ελευθέριος Ανδρώνης

Με ένα προκλητικό του κείμενο που μάλιστα δημοσιεύτηκε και στο «Πρώτο Θέμα», ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινωνίας Αποτέφρωσης, Αντώνης Αλακιώτης, επιτίθεται στην Εκκλησία για το θέμα της άρνησης της αποτέφρωσης, παρουσιάζοντάς την ως… οπισθοδρομική!

Ο κ. Αλακιώτης είναι πρόεδρος του Αποτεφρωτηρίου Ριτσώνας, το οποίο λειτουργεί στη χώρα μας από το 2019. Σε συνέντευξή του από εκείνο τον καιρό είχε πει για το πώς του «φυτεύτηκε» η ιδέα να ξεκινήσει μια πολυετή προσπάθεια για να λειτουργήσει το πρώτο αποτεφρωτήριο στην Ελλάδα:

«Δεν είχα φανταστεί ποτέ ότι θα ασχολούμουν με τη διαδικασία αποτέφρωσης νεκρών. Είχα το μαγαζί μου, το χαρτοπωλείο μου. Πουλούσα βιβλία, τετράδια, μολύβια… Μέχρι που ένας αγαπημένος μου φίλος μου ζήτησε, όταν πεθάνει, να μετατραπεί η σορός του σε τέφρα. Του έδωσα την υπόσχεση χωρίς να ξέρω τι δυσκολίες θα συναντήσω”. “Ο φίλος μου πέθανε. Κι εγώ εδώ και 23 χρόνια μαζί με άλλους συνοδοιπόρους της ζωής μου παλέψαμε να πείσουμε ανθρώπους που ήταν βουλευτές ή δήμαρχοι να διαμορφωθεί το νομοθετικό πλαίσιο για να φτάσουμε μέχρι εδώ», είχε πει ο κ. Αλακιώτης.

Μια σημαντική λεπτομέρεια: o φίλος που ενέπνευσε το όραμα του κ. Αλακιώτη ήταν βουδιστής, όπως ο ίδιος έχει αποκαλύψει σε μια μεταγενέστερη συνέντευξή του. Μια (άθεη ουσιαστικά) θρησκεία που προτιμά την καύση των νεκρών.

Απολύτως θεμιτό και λογικό να κηδεύεται ο κάθε αλλόθρησκος σύμφωνα με αυτά που ορίζει η θρησκεία του. Εκείνοι που πιστεύουν σε ανατολικές θρησκείες ή οι άθεοι που πιστεύουν στον εκμηδενισμό του σώματος, ας κάνουν ό,τι θέλουν. Ως εδώ θα ήταν όλα καλά, αν ο Αντώνης Αλακιώτης δεν έκανε επίθεση (!) στην Ορθόδοξη Εκκλησία, στηρίζοντας ότι οφείλει και εκείνη να υιοθετήσει ως επιλογή και την καύση των νεκρών!

Γράφει ο κ. Αλακιώτης στο κείμενό του:

«Ο λόγος που καμιά κυβέρνηση δεν είχε νομοθετήσει μέχρι το 2006 να είναι δυνατή η αποτέφρωση των νεκρών στην Ελλάδα ήταν η διαχρονικά αντίθετη στάση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην αποτέφρωση των νεκρών. Η στάση αυτή παραμένει μέχρι σήμερα με βασικό επιχείρημα την παράδοση στην ταφή».

Ξεκινά κατευθείαν με παραπληροφόρηση ο κ. Αλακιώτης. Η αρνητική θέση της Εκκλησίας απέναντι στην αποτέφρωση, δεν είναι θέμα παράδοσης μόνο. Είναι κυρίως θέμα θεολογίας«Ο άνθρωπος «σπείρεται εν φθορά, εγείρεται εν αφθαρσία», γράφει ο Απόστολος Παύλος προς Κορινθίους. Ακριβώς αυτόν τον συμβολισμό έχουν και τα κόλλυβα. Όπως ο σπόρος του σιταριού νεκρώνεται στη γη και έπειτα βλασταίνει, έτσι και το σώμα του ανθρώπου υπόκειται στη φθορά και θα αναστηθεί κατά τη Δευτέρα Παρουσία.

Ο Χριστός ετάφη, οι Απόστολοι ετάφησαν, οι Άγιοι ετάφησαν. Κανένας πατέρας της εκκλησίας δεν κάηκε ηθελημένα. Το σώμα του χριστιανού είναι δοχείο του Αγίου Πνεύματος. Βαφτίστηκε, μυρώθηκε, αγιάστηκε, έλαβε Χριστό με τη Θεία Κοινωνία, προσευχήθηκε, νήστεψε. Αυτά τα οστά που αγκαλιάζει η γη είναι ιερά όσο τίποτα. Αναμένουν την Ανάσταση. Τα λείψανα των Αγίων τα ευλαβούμαστε, τα προσκυνούμε σαν θησαυρούς θείας χάριτος. Πολλά λείψανα πραγματοποιούν καταπληκτικά θαύματα. Άλλα παραμένουν άφθαρτα αψηφώντας τους βιολογικούς νόμους. Δεν λατρεύουμε την ύλη των λειψάνων, αλλά το αγιασμένο αποτύπωμα ενός αθλητή της πίστεως που στεφάνωσε ο Χριστός.

«Γη ει και εις γην απελεύση», λέει στο βιβλίο της Γένεσης. Είμαστε χώμα και στο χώμα καταλήγουμε. Χωματένιος ο Αδάμ, χωματένιοι και οι απόγονοι του. Μνήμη θανάτου και μνήμη προορισμού. Βασική προϋπόθεση για να ταπεινωνόμαστε όσο είμαστε εν ζωή. Ενώ η καύση περιέχει οίηση. Μια ανταρσία στη βιολογική τάξη. Θα καταστραφώ όπως θέλω ΕΓΩ, σου λέει.

Ο Αντώνης Αλακιώτης γράφει παρακάτω:

«Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι Ελληνόφωνες Εκκλησίες του κόσμου (Ευρώπη, Αμερική, Καναδά και Αυστραλία) παρέχουν κατ΄ οικονομία την εξόδιο ακολουθία στους συγγενείς των νεκρών που επιλέγουν την αποτέφρωση. Έτσι ζούμε το τραγελαφικό, Έλληνας μόνιμος κάτοικος του εξωτερικού εάν πεθάνει στο εξωτερικό να προσφέρει η Ορθόδοξη Εκκλησία την εξόδιο ακολουθία στους συγγενείς, ενώ εάν πεθάνει στην Ελλάδα μόνο ένα τρισάγιο….»

Το γεγονός ότι κάποιες Εκκλησίες του εξωτερικού (όχι στο σημείο που περιγράφει ο Αλακιώτης) έχουν λοξοδρομήσει στο ζήτημα της αποτέφρωσης, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τις ακολουθήσουμε και εμείς στην Ελλάδα. Ίσα – ίσα που τιμά την Εκκλησία της Ελλάδας ότι έχει κρατήσει την ορθή – θεολογικά – στάση.

Το να κηδεύεις ορθόδοξα έναν χριστιανό που έχει επιλέξει να καεί, αποτελεί χλεύη για τα ίδια τα λόγια που διαβάζονται στη Νεκρώσιμο Ακολουθία:

«Ὁ παλάμῃ ἐκ μὴ ὄντων πλάσας με, καὶ εἰκόνι σου θείᾳ τιμήσας, παραβάσει ἐντολῆς δὲ πάλιν με ἐπιστρέψας, εἰς γῆν ἐξ ἧς ἐλήφθην…», που σημαίνει «Εσύ που με το χέρι σου με έπλασες από το μηδέν και με τίμησες με τη θεία σου εικόνα, αφού παρέβηκα την εντολή σου με γύρισες πάλι στη γη από την οποία προέρχομαι».

«Καὶ εἶδον τὰ ὀστᾶ τὰ γεγυμνωμένα καὶ εἶπον· ἆρα τίς ἐστι, βασιλεὺς ἢ στρατιώτης, ἢ πλούσιος ἢ πένης, ἢ δίκαιος ἢ ἁμαρτωλός; Ἀλλὰ ἀνάπαυσον, Κύριε, μετὰ Δικαίων τὸν δοῦλόν σου, ὡς φιλάνθρωπος», που σημαίνει «είδα με το νου μου τα μνήματα και τα άσαρκα οστά και είπα ‘’Άρα ποιος είναι βασιλιάς ή στρατιώτης; Πλούσιος ή φτωχός; Δίκαιος ή αμαρτωλός; Αλλά ανάπαυσε Κύριε με τους δίκαιους τον δούλο Σου, ως φιλάνθρωπος».

«Διὸ πάλιν εἰς γῆν ἐξ ἧς ἐλήφθη, κατεδίκασας ἐπιστρέφειν, Κύριε, καὶ αἰτεῖσθαι τὴν ἀνάπαυσιν», που σημαίνει «Γι’ αυτό πάλι στη γη απ’ όπου προήλθε η ύλη του, αναγκαστικά επιστρέφει, Κύριε, ζητώντας σου την ανάπαυση».

Και ο πλέον συνταρακτικός λόγος της Νεκρώσιμης Ακολουθίας, που όμως είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το αγιοπατερικό πνεύμα της συντριβής και του συλλογισμού της ματαιότητας μας, μπροστά στον σωματικό θάνατο:

«Ἐξέλθωμεν καὶ ἴδωμεν ἐν τοῖς τάφοις, ὅτι γυμνὰ ὀστέα ὁ ἄνθρωπος, σκωλήκων βρῶμα καὶ δυσωδία καὶ γνῶμεν τίς ὁ πλοῦτος, τὸ κάλλος, ἡ ἰσχὺς καὶ ἡ εὐπρέπεια».

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με έναν άνθρωπο που αποτεφρώθηκε; Σε ποια γη επέστρεψε; Για ποια ματαιότητα θα μας μιλήσουν τα μηδενισμένα απομεινάρια του; Ποια θεολογία, ποια συγχώρεση, ποιο έλεος φωνάζει ο απρόσωπος κονιορτός; Τι μας λέει ο κ. Αλακιώτης να κάνουμε; Να μυκτηρίζουμε τον Θεό με ασυνάρτητα λόγια; Ή να αλλάξουμε τα λόγια της αρχαίας Ακολουθίας του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, για να αποκτήσει… πελατεία ο Αλακιώτης και όσοι άλλοι ξερογλείφονται να ανοίξουν μπίζνες με τα κρεματόρια;

Ο κ. Αλακίωτης γράφει παρακάτω:

«Γνωρίζουμε όλοι ότι και η εκταφή των νεκρών (μια πράξη μακάβρια για τους συγγενείς και τη μνήμη του νεκρού) δεν ήταν στις παραδόσεις του Χριστιανισμού, όμως κατ΄ οικονομία η Εκκλησία την δέχτηκε. Άλλωστε τι διαφορά υπάρχει από την τελική κατάληξη των οστών στα χωνευτήρια που όταν χωνεύουν γίνονται στάχτες, όπως στάχτες καταλήγουν τα οστά των νεκρών με την διαδικασία της αποτέφρωσης»

Μάλιστα. Μακάβρια είναι η… εκταφή, και δεν είναι μακάβριο να κατακαίγεται η σωρός του αγαπημένου σου ανθρώπου, να θρυμματίζονται τα οστά με εργαλεία και έπειτα να μπαίνουν στο… μπλέντερ για να γίνουν σκόνη! Γιατί μην ξεχνιόμαστε, όσοι μιλούν για «στάχτη» και «τεφροδόχο», απλά χρησιμοποιούν παραπλανητικές έννοιες που τους βολεύουν. Στην πραγματικότητα μιλάμε για σκόνη οστών από ηλεκτρικό κονιορτοποιητή, ανακατεμένη με τέφρα. Μιλάμε για κανονικό εκμηδενισμό του σώματος.

Στον αντίποδα, η εκταφή είναι πράξη που απορρέει απόλυτο σεβασμό για το ανθρώπινο σώμα. Ο νεκρός όχι μόνο δεν εκμηδενίζεται, αλλά παρατείνεται η τιμή στα λείψανα του στο διηνεκές. Γίνεται τρισάγιο, τα οστά συγκεντρώνονται με προσευχή και ευλάβεια, πλένονται με νερό και κρασί, τοποθετούνται σε οστεοφυλάκιο. Τις περισσότερες φορές η εκταφή γίνεται αναγκαστικά, λόγω έλλειψης χώρου στα κοιμητήρια. Οι εκταφές είναι παράδοση και στα Μοναστήρια. Πολλοί άγιοι έχουν ανακαλυφθεί από εκταφές.

Η εκταφή μπορεί να είναι μακάβρια μόνο για κάποιον που τρέμει και ξορκίζει την ιδέα του θανάτου. Δηλαδή για κάποιον ολιγόπιστο ή κάποιον άπιστο που πιστεύει ότι κάτω απ’ την ταφόπλακα εκμηδενίζεται η ύπαρξή μας. Για τους συνειδητούς χριστιανούς η εκταφή φέρνει συγκίνηση, φέρνει δέος, φέρνει περισυλλογή, φέρνει κατάνυξη και βέβαιη ελπίδα για την Ανάσταση. Αισθήματα που ούτε κατά διάνοια δεν μπορεί να εξεγείρει η ψυχρή πράξη της αποτέφρωσης.

Τα χωνευτήρια δεν κάνουν… στάχτες τα οστά. Τα οστά μπορούν να διατηρηθούν για πολλούς αιώνες, και μάλιστα αυτό είναι άλλο ένα επιχείρημα υπέρ της ταφής, αφού η σοφία του Θεού έδωσε μια υπερθαύμαστη αντοχή στα οστά (η οποία παραβιάζεται με την κονιορτοποίησή τους στα αποτεφρωτήρια). Ίσα – ίσα που η ταφή είναι απολύτως φυσική διαδικασία σε σχέση με την καύση. Όλα τα ζώα, όλα τα φυτά, όλοι οι οργανισμοί σε κανονικές συνθήκες αποσυντίθενται και η ύλη τους διασπάται φυσικά. Μόνο ο άνθρωπος γίνεται εκουσίως παρανάλωμα του πυρός.

Όσο για τα χωνευτήρια, κακώς καταλήγουν οστά εκεί. Δυστυχώς γίνεται για ανθρώπους που δεν τους αναζητεί κανείς. Είναι ένα παρακμιακό σύμπτωμα της βιομηχανοποίησης του θανάτου που προωθούν πολλοί Δήμοι. Και είναι και συνέπεια της γενικότερης αδιαφορίας που κατακλύζει όλο και περισσότερο την κοινωνία μας. Όλα τα σώματα νεκρών αξίζουν σεβασμού. Παρόλα αυτά η καύση νεκρών είναι πιο βέβηλη πράξη ακόμα και από το χωνευτήρι. Ακόμα και στο χωνευτήρι δεν καταστρέφεται το οστό από ανθρώπινο χέρι, σαν να είναι μάζα προς ανακύκλωση.

Στο τέλος του κειμένου του, ο Αντώνης Αλακιώτης σχολιάζει:

«Η αυστηρή αυτή στάση της Ιεράς Συνόδου στην επιλογή της αποτέφρωσης συχνά προτρέπει συγγενείς νεκρών που η τελευταία τους επιθυμία ήταν η αποτέφρωση να μην την σεβαστούν και αντί να τους αποτεφρώσουν να τους θάβουν. Αυτό δεν είναι μισαλλοδοξία; αυτό δεν είναι αμαρτία; αυτό δεν είναι προσβολή νεκρού; Αυτό είναι ντροπή για τον πολιτισμό μας. Μια εκκλησία σύγχρονη θα πρέπει να είναι συμπονετική και παρηγορητική στους συγγενείς των νεκρών που επέλεξαν την αποτέφρωση και όχι τιμωρός».

Η Εκκλησία πολύ καλά κάνει και προτρέπει συγγενείς νεκρών να θάπτονται, όπως εξηγήσαμε παραπάνω. Αυτό είναι το σωστό πνευματικά, θεολογικά, παραδοσιακά. Ωστόσο αν οι συγγενείς θέλουν ντε και καλά να εκπληρώσουν την αντιχριστιανική επιθυμία του νεκρού, ας απευθυνθούν στο αποτεφρωτήριο του κ. Αλακιώτη για πολιτική κηδεία. Κανείς δεν τους εμποδίζει.

Αλίμονο αν η Εκκλησία άλλαζε τη θεολογία της και τις παραδόσεις της, σύμφωνα με την κάθε ευχή νεκρού ή ζωντανού! Δηλαδή αν η επιθυμία του νεκρού ήταν να τον… ταριχεύσουν, θα όφειλε η Εκκλησία να το… σεβαστεί κι αυτό; Είναι σοβαρά πράγματα αυτά που λέει ο κ. Αλακιώτης; Για ποια μισαλλοδοξία μας μιλάει; Εφόσον κάποιος είναι χριστιανός δεν μπορεί να είναι… «αλλόδοξος». Και άρα δέχεται τη θεολογική τάξη της Εκκλησίας. Εάν δεν τη δέχεται, δεν είναι χριστιανός. Πόσο πιο ξεκάθαρα να το πούμε; Αμαρτία και προσβολή νεκρού είναι η καύση, όπως εξηγήσαμε παραπάνω.

Ο λόγος του Θεού είναι αιώνιος, και άρα δεν είναι δόκιμο να ζητάμε… εκσυγχρονισμό σε κάτι το αιώνιο. Ντροπή για τον πολιτισμό μας, είναι να θέλει ο κ. Αλακιώτης να επιβληθούν στην Ελλάδα τα μηδενιστικά ταφικά έθιμα των Βουδιστών και των Ινδουιστών. Τα απότοκα της ειδωλολατρίας. Η κυρίαρχη παράδοση της Ελλάδας από τα αρχαία χρόνια είναι η ταφή και ο σεβασμός στο σώμα. Και μεγαλύτερη συμπονετική και παρηγορητική αλήθεια από τη μέλλουσα Ανάσταση, δεν μπορεί να υπάρξει κ. Αλακιώτη. Τζάμπα ψάχνετε πελατολόγιο για τις αναδουλειές σας στο μεγαλείο του κατά Χριστόν θανάτου. Περιοριστείτε στα του οίκου σας. Εκεί στο ψυχρό, απρόσωπο και βιομηχανικό περιβάλλον των κρεματορίων σας.

Οι δικοί μας νεκροί «καθεύδουν». Κοιμούνται. Αναμένουν τη σάλπιγγα του Χριστού στο κοιμητήριο. Δεν θα γίνουν απομεινάρια του κονιορτοποιητή σας.

sportime

Ὀρθοδοξία ἔξω ἀπό τήν ἡσυχαστική παράδοση εἶναι ἀδιανόητη καί ἀνύπαρκτη.


 


+μακαριστός (π. Γεώργιος Μεταλληνός

Ὁ Ἡσυχασμός συνιστᾶ τήν πεμπτουσία τῆς ρωμαίικης (ὀρθοδόξου) παραδόσεως. Ὀρθοδοξία ἔξω ἀπό τήν ἡσυχαστική παράδοση εἶναι ἀδιανόητη καί ἀνύπαρκτη.

Πρέπει δέ νά ἀποσαφηνιστεῖ, ὅτι ὁ Ἡσυχασμός νοεῖται κυρίως ὡς πορεία πρός τή θέωση καί ἐμπειρία θεώσεως καί δευτερυόντως ὡς (θεολογική) καταγραφή αὐτῆς τῆς μεθόδου ἐμπειρίας. Οἱ «διάδοχοι» τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ δέν βρίσκονται στήν ἀκαδημαϊκή θεολογία, ἀλλά στήν ἀσκητική συνέχειά του.

Ἁπόλυτο κέντρο τῆς Ρωμηοσύνης παρέμεινε ὁ θεούμενος, ὁ ὁποῖος μπορεῖ νά φθάσει στή θέωση «εἰς ὁποιανδήποτε ἐποχήν ἤ κατάστασιν, κρατικήν ἤ πολιτικήν» (π.Ἰ. Ρωμανίδης).

Αὐτός ὁ ἡσυχαστικός τρόπος ζωῆς κράτησε τό Γένος μέ τήν ἐθνική καί ὀρθόδοξη συνείδηση καί ἀνέδειξε τούς μάρτυρας καί ὁμολογητάς τῆς πίστεως, δημιούργησε τίς ὀργανωμένες κοινότητες καί τούς συναιτερισμούς, διεφύλαξε τήν ἐσωτερική ψυχική ἐλευθερία καί δημιούργησε τήν Ἐπανάσταση τοῦ 1821.

Εἶναι γνωστόν, ὅτι ὅλοι οἱ ἥρωες τῆς Ἐπαναστάσεως ἦταν διαμορφωμένοι βάσει τῆς Ρωμαίικης παραδόσεως καί δέν διαπνέονταν ἀπό τόν δυτικό διαφωτισμό.

Ὁ Ἡσυχασμός, ὅπως τόν ἐξέφρασε ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς καί τόν διεφύλαξε ὡς κόρην ὀφθαλμοῦ ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, εἶναι ἡ ζωή τοῦ σύγχρονου κόσμου καί ἡ μόνη δυνατότητα σωτηρίας, δηλαδή θεώσεως.

---------------------------------

Ἀποσπάσματα ἀπό τό βιβλίο Η ΟΔΟΣ (Κείμενα εἰσαγωγικά στήν Ὀρθοδοξία)  τοῦ μακαριστοῦ πατρός Γεωργίου Μεταλληνοῦ, καθηγητοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν.

Ἐπιμέλεια ἀντιγραφῆς Φώτιος Μιχαήλ, ἰατρός

"Βεβαιώθηκα πάλι πόσο η ευτυχία είναι πράγμα απλό και λιτοδίαιτο."

 Μπορεί να είναι εικόνα φωτιά και εστία

Άγιος ο Θεός! Άγιος Ισχυρός! Άγιος Αθάνατος ελέησον ημάς!

Σαντορίνη«Ένα νησί που γίνεται, όσον αφορά τη δόμηση, της επί χρήμασι εκδιδομένης γυναικός το σιδηρούν κιγκλίδωμα»

 

Γράφει  ο Άκης Τσελέντης*
 
 Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο και χάρτης
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ
Ο κόσμος στη Σαντορίνη και τα γειτονικά νησιά κοντεύει να τρελλαθεί με αυτά που ακούει τις τελευταίες ημέρες.
1. Ο ένας λει ότι κατά 99% θα εκραγεί το ηφαίστειο.
2. Ο άλλος ότι για πρώτη φορά στα χρονικά θα δημιουργηθεί νέο ηφαίστειο (χθες τα μάζεψε μετά από δημόσια παρατήρηση του συγγενή του Πρωθυπουργού).
3. Ο άλλος ότι οι σεισμοί προέρχονται από την άνοδο τη μάγματος.
4. Ο άλλο ανέφερε ότι το 5ρι τότε που είχε γίνει μάλλον ήταν ο κυρίως σεισμός και ότι θα έκανε τους υπολογισμούς του (μάλλον με τη βοήθεια της τεχνικής νοημοσύνης που είναι αυθεντία) να το σιγουρέψει.
5. Πολλοί ότι θα τελειώσουμε σύντομα με μέγιστο τα 5R μετά βέβαια τις δικές μου εκτιμήσεις, τα 5 έγιναν 5,5 μετά 6 μετά λίγο παραπάνω από 6.
6. Ο άλλος ότι είναι σμηνοσειρά (λες και ο πολίτης καταλαβαίνει τι είναι η σμηνοσειρά)
7. Ο άλλος (μάλλον άσχετος με τη σεισμολογία» να δηλώνει ότι με υπολογισμούς του (!) όλοι αυτοί οι μικροί σεισμοί ξεθύμαναν το ρήγμα (όταν εγώ σε προηγούμενη ανάρτηση μου απέδειξα ότι η ενέργεια ενός 7ρι είναι 32,967 φορές της ενέργειας ενός σεισμού 4R!!) Δηλαδή όπως έλεγαν οι αρχαίοι «Πάρ' τ' αυγό και κούρευτο».
 
ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ (δηλ. τι πιστεύω):
1. Η ακολουθία ΔΕΝ έχει εξασθενήσει (αυτό δε μπορείς να το ισχυριστείς όπως ακούω μέσα σε λίγες μέρες παρακολούθησης).
2. Έχει ΠΡΟσεισμικά χαρακτηριστικά.
3. Ηφαίστεια δεν εκρήγνυνται ούτε θα βγουν τα πράσινα πετροφάγα τέρατα (sic)
4. Το ποιο πιθανό (δε μπορώ να σας πω ποτέ ακριβώς) είναι να δώσει η ρηξιγενής ζώνη ένα σεισμό της τάξης των 6R αλλά οφείλουμε να έχουμε στην άκρη του μυαλού μας και την μικρή πιθανότητα η μεγάλη αυτή ρηξιγενής ζώνη να φτάσει το ταβάνι των 7R (μην αρπάξουν το 7 κάποια κίτρινα ηλεκτρονικά ΜΜΕ και το κάνουν σημαία για να μαζεύουν κλικ).
5. Εύχομαι να γίνει ο κυρίως σεισμός γρήγορα γιατί όσο καθυστερήσεις θα αυξάνει το αναμενόμενο μέγεθος.
6. Δυστυχώς είτε έχει γίνει είτε δεν έχει γίνει ο κυρίως σεισμός θα έχουμε για μεγάλο διάστημα της τουριστικής περιόδου σεισμούς.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
1. Αν γίνουν 6R στην περιοχή της ακολουθίας σίγουρα θα υπάρξουν σημαντικές κατολισθήσεις στα πρανή με στατικά προβλήματα σε μερικά κραυγαλέα με κατασκευαστικές παρανομίες κτήρια.
2. Επειδή το ρήγμα είναι κανονικό με μια συνιστώσα προς την κατεύθυνση του νησιού ο σεισμός θα επηρεάσει περισσότερο την Οία.
3. Τσουνάμι θα γίνει αλλά θα είναι μικρό (λίγων μέτρων).
4. Αν πάρουμε το πολύ λιγότερο αλλά υπαρκτό σενάριο των 7R τότε θα δημιουργηθούν πολλαπλάσιες των παραπάνω επιπτώσεις και πολλές αστοχίες στη Σαντορίνη, Αμοργό και τα γύρω νησιά και με σημαντικό τσουνάμι που θα φτάσει αρκετά μακριά.
 
Μπορεί να είναι εικόνα χάρτης και κείμενο που λέει "5-6 February 2025 (1299 events ML manual) km 5 10 Magnitude 5.0 4.5 4.0 3.0 2.0 1.0 0.0 5 6 7 8 9 (m) 10 depth 11 DOd 12 25.4 13 25.5° National and Kapodistrian University of Athens Seismological Laboratory 25.7 25.8° 14 25.6° 15" 
ΑΝ ΕΜΕΝΑ ΕΚΕΙ ΤΗ ΘΑ ΕΚΑΝΑ
Εκτός από την πιστή εφαρμογή των μέτρων που πρότειναν οι επιτροπές.
1. Θα εφάρμοζα τα γνωστά μέτρα σεισμικής προφύλαξης. Χθες είδα ένα ρεπορτάζ από μπαρ που τα μπουκάλια ήταν χωρίς κάποια στοιχειώδη προφύλαξη, ελεύθερα στα επάνω ράφια. Θα φταίει ο σεισμός μετά αν ο μπάρμαν φάει κανένα μπουκάλι με βότκα στο κεφάλι;
2. Αν το σπίτι μου είναι παλιό ή αν υπάρχουν κάποιες εμφανείς (ακόμα και τριχοειδείς) ασυνέχειες στους τοίχους ζητάμε να το ελέγξει ένας μηχανικός.
3. Αν το σπίτι μου είναι πάνω στο φρύδι θα πήγαινα να μείνω προς την ενδοχώρα.
Φυσικά όλα τα κανάλια και όλες οι εκπομπές φιλοξενούν «αυθεντίες», πολλές άσχετες με τη Σεισμολογία, που ξεστομίζουν με ύφος χιλίων καρδιναλίων αμφιλεγόμενες απόψεις.
Χθες είδα ένα σοβαρό και έμπειρο σεισμολόγο, να τον κάνουν βόλτα, σε ζωντανή σύνδεση, με το ελικόπτερο του καναλιού πάνω από τη καλδέρα!
Φυσικά οι δημοσιογράφοι τη δουλειά τους κάνουν. Με την τρομολαγνία αυξάνουν τηλεθεάσεις.
Μου έκανε άσχημη εντύπωση όταν χθες απεκάλυψα στην ανάρτηση μου την προσπάθεια που γίνεται από την κυβέρνηση να διεμβολίσουν την επιτροπή τοποθετώντας αυθαίρετα άτομο με συγγενική σχέση με την ηγεσία και τους παρατρεχάμενους του, κανένας δεν αντέδρασε εκτός από το πρόεδρο της επιτροπής τον Ευθύμη το Λέκκα που επενέβη σε επίπεδο υπουργού.
Ούτε ένα σχόλιο ούτε ένα like από τους συναδέλφους της επιτροπής! Πρέπει να κάνουν τα καλά παιδιά μήπως και τσιμπίσουν κανένα προγραμματάκι φαίνεται … Καλά τόσα χρόνια δεν έχουν καταλάβει ότι αν δε σπάσεις αυγά ομελέτα δεν γίνεται; Μάλλον προτιμούν την ομελέτα με τα τοπικά Σαντορινιά ντοματάκια.
Για αυτό εγώ συνειδητά, παρά τις άπειρες και πιεστικές προσκλήσεις που δέχομαι καθημερινά, αρνούμαι να συμμετέχω σε αυτό το γαϊτανάκι της μαιντανοποίησης.
Μου ανέφεραν ότι δέχονται τηλεφωνήματα από απλούς πολίτες να με βγάλουν στα κανάλια τους, δηλαδή να συμμετάσχω σε ένα show που δεν θα μπορώ να ξετυλίξω τις απόψεις μου και να με διακόπτουν αν λέω κάτι που δεν θα αρέσει στις ιδιοκτησίες των σταθμών τους.
Επέλεξα να αναρτώ τις όποιες απόψεις μου στον τοίχο μου που επισκέπτονται (το λέω από μετρήσεις του ΦΒ και δεν εννοώ τα like) εκατοντάδες χιλιάδες άτομα (τα οποία ευχαριστώ για την μεγάλη τιμή που μου κάνουν να με διαβάζουν) τα οποία με τη σειρά τους τις κοινοποιούν. 
 
Και κάτι άλλο τώρα:
Χθες παρακολουθώντας τις δηλώσεις του προέδρου των πολιτικών μηχανικών Σαντορίνης, δεν πίστευα στα αυτιά μου.
Ακούστε τι είπε το άτομο: «δεν γίνεται η πολεοδομία να ελέγξει αν κάποιος πήρε άδεια για μια αποθήκη και έκανε ολόκληρη παράνομη και στατικά ευάλωτη κατασκευή αν δεν υπάρχει εκ των προτέρων καταγγελία»
Δηλαδή η στατική και πολεοδομική ορθότητα της περιοχής στηρίζεται στη ρουφιανιά!
Ακολούθως, σταματώ στην ορθή δήλωση του Πρωθυπουργού χθες κατά την χθεσινή επίσκεψη του: «Προλαμβάνουμε τα γεγονότα αντί να τρέχουμε να τα αντιμετωπίζουμε μετά».
Δεν τον είδα όμως να θέτει τον δάκτυλον επί (εις) τον τύπον των ήλων και εξηγούμαι:
Έπρεπε να έχει μαζί του ομάδα ικανών υπαλλήλων και μηχανικών από την κεντρική πολεοδομία Αθηνών, οι οποία για 10 μέρες θα είχαν πάρει όλους τους φακέλους των αμφισβητούμενων κατασκευών στο φρύδι της καλδέρας και θα τους είχαν ξεσκονίσει για πολεοδομικές κλπ παρανομίες.
Με τα στοιχεία αυτά και τον υπεύθυνο της πολεοδομίας Σαντορίνης, τον πρόεδρο του τοπικού τεχνικού επιμελητηρίου και φυσικά το Δήμαρχο να επισκεφθεί κραυγαλέες περιπτώσεις και να ζητήσει ΔΗΜΟΣΙΑ μπροστά στις κάμερες, το λόγο γιατί έγιναν, και να απαιτήσει άμεσα την καθαίρεση ΟΛΩΝ των αυθαιρεσιών και την ενίσχυση της στατικής επάρκειας διαφορετικά την αφαίρεση των αδειών λειτουργίας για όλα τα κτίρια.
Φυσικά να απαιτήσει και εισαγγελική παρέμβασή για τους εμπλεκομένους ιδιωτικούς και δημόσιους λειτουργούς.
Με αβροφροσύνες με τους τοπικούς φορείς και καθυσυχαστικές σεισμολογικές δηλώσεις δε γίνεται δουλειά.
Και για να ελαφρύνω λίγο το κλίμα τοὺς αφιερώνω το τραγούδι:

 

*Ο Άκης Τσελέντης είναι Έλληνας διδάκτωρ Γεωφυσικής και διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου.