Πατήστε Χριστόφορος Κατσιδιώτης στο google και θα καταλάβετε το μεγαλείο του κυρίου . Δεν τον ξέρει ούτε ο περιπτεράς της γωνίας …

Προφανώς, ο βουλευτής της «Νίκης» Ν. Παπαδόπουλος δεν έδωσε τη σημασία που έπρεπε στον τίτλο της ρεκλάμας «Η σαγήνη του Αλλόκοτου», που είχε η έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης, όταν εισέβαλλε μαινόμενος για να αποκαθηλώσει τα μη αρεστά και βέβηλα για εκείνον έργα ενός καλλιτέχνη, εν πολλοίς άγνωστου μέχρι σήμερα στο ευρύ κοινό.
Αν είχε καταλάβει τον τίτλο της έκθεσης «Αλλόκοτο» και το πιθανό περιεχομένο των έργων της, ούτε αυτός θα συγχυζόταν, αλλά ούτε θα γινόταν πρώτο θέμα στην τηλεόραση. Διότι, η έννοια του «αλλόκοτου» προϊδεάζει τον επισκέπτη, ότι στην έκθεση αυτή θα δει έργα «αλλόκοτα», ασυνήθιστα, όπως λέει και το όνομα τους.
Η αίσθηση του «αλλόκοτου», είναι σα να ανοίγεις την κουρτίνα ενός παράξενου τσίρκου, όπου διάφορα περίεργα πλάσματα κάνουν το νούμερο τους. Νάνοι ακροβάτες και αλλήθωροι τοξοβόλοι, ομιλούσες κομμένες κεφαλές και γυναίκες με γένια, δικέφαλοι σιαμαίοι, άνθρωποι-φίδια και εκπαιδευμένοι ψύλλοι. Σε μια έκθεση για το αλλόκοτο, είναι σαφές ότι οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες συναγωνίζονται μεταξύ τους στην αλλοκοτιά.
Ποιος θα είναι δηλαδή πιο αλλόκοτος από τον άλλο, πιο ευφάνταστος, πιο υπερβολικός, πιο προκλητικός, πιο αντισυμβατικός, ή ακόμη και πιο κακότεχνος. Διότι το αλλόκοτο μπορεί να εκφράζει με το μοναδικό του τρόπο, όχι μόνο την υπέρβαση της κοινά αποδεκτής αισθητικής, αλλά και την ασχήμια και το γκροτέσκο στην πιο ακραία μορφή τους.
Οπότε, τα έργα που αποκαθήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος βρίσκονταν, ως αλλόκοτα που είναι, εκεί ακριβώς που έπρεπε, στην αίθουσα του «αλλόκοτου». Ο κ. Παπαδόπουλος, όμως, τι ήθελε εκεί; Τι ακριβώς περίμενε όταν μπήκε σε μια τέτοια έκθεση; Ήθελε να βρει εκεί κλασικότητα και φορμαλισμό;; Πράγμα αδύνατο.
Προσωπικά, ως καλλιτέχνη, περισσότερο με θλίβει η εικόνα των πεσμένων έργων, παρά τα ίδια τα έργα με την ό,ποια αμφιλεγόμενη σημασία ή πρόθεση τους, τα οποία ούτε εγώ θα γνώριζα, αλλά και ούτε και οι περισσότεροι από εσάς, αν ο κ. Παπαδόπουλος δεν τα έκανε γνωστά με την πράξη του. Γιατί πόσες «χιλιάδες» επισκέπτες πιστεύετε ότι θα πήγαιναν στην Εθνική Πινακοθήκη για να τα δουν; Και αν κάποιοι πήγαιναν, ποιος λέει ότι θα τα αποδέχονταν και δεν θα τα απέρριπταν για την ασχήμια τους; Οι θεατές έχουν και μάτια και κρίση δική τους. Αυτή είναι η μόνη αποδεκτή προοπτική για ένα έργο τέχνης στο δικό μας πολιτισμό και όχι στη χώρα των Ταλιμπάν. Τα έργα να μην αποκαθηλώνονται, παρά μόνο να απορρίπτονται ή να γίνονται αποδεκτά από τους ίδιους τους θεατές. Διότι φανταστείτε, τι ζούγκλα θα γινόταν, αν ο ένας αποκαθήλωνε τα έργα του άλλου επειδή δεν του αρέσουν, αφού κανείς δεν αρέσει σε όλους και σε όλους δεν αρέσουν τα ίδια.
Το γιατί, βέβαια, επέλεξε ένα δημόσιο ίδρυμα, όπως η Εθνική Πινακοθήκη που χρηματοδοτείται από όλους μας, να παρουσιάσει αυτά τα έργα που προσβάλλουν το θρησκευτικό συναίσθημα μεγάλου μέρους της κοινωνίας μέσα στην προπασχαλινή περίοδο και όχι μια ιδιωτική γκαλερί, είναι ένα κρίσιμο ερώτημα.
Φυσικά, ούτε σε εμένα άρεσαν αυτά τα έργα, όμως ο τρόπος του κ. Παπαδόπουλου δεν ήταν ο σωστός και διαφωνώ κάθετα. Κακό προκάλεσε και όχι καλό. Έδωσε επιχειρήματα σε μια αντίχριστη κουστωδία επικριτών, που πάντα περιμένει την ευκαιρία να κάνει επίδειξη «ανωτερότητας», μιλώντας για μεσαίωνες. Η αδιαφορία απέναντι σε κάτι ανάξιο λόγου θα ήταν καλύτερη από τη συμπεριφορά ενός μαινόμενου ταύρου. Εκτός και αν αποζητούσε δημοσιότητα, πάντως κατάφερε να στρώσει βούτυρο στο ψωμί πεινασμένων τηλεοσκόπων και ανταγωνιστών στην εξύμνηση της ορθότητας.
Ο δε καλλιτέχνης, αντί για μήνυση, θα πρέπει να του προσφέρει ένα γεύμα ως ευχαριστήρια ανταπόδοση για την έξτρα δημοσιότητα.
Γεράσιμος Γερολυμάτος
8 σχόλια:
Δεν σου πέρασε έτσι ούτε φευγαλέα ούτε κάπου στο πίσω μέρος του εγκεφάλου σου ότι ο τίτλος αυτός μπορεί να μπήκε για να γίνει ο δούρειος ίππος και να περάσουν τα εκτρώματα μαλακά στην συνηδειση σου? Έτσι κάνω κι εγώ κάποιες σκέψεις όπως κι εσύ....
Τι ζούμε, Θεέ μου!!!
... μοιάζει λογική ἡ σκέψη σου,
ἀλλά ὅμως,
τὸ ἀλλόκοτο,
δ ὲ ν μᾶς σαγηνεύει
παρά μόνον ἀπό τὴν στιγμή ποὺ ἔτσι...
μᾶς σερβίρεται στὸ πιάτο...
ἀπό ἕναν θεσμό, ποὺ ϕορᾶ τὰ διάσημα τοῦ ειδικοῦ ἐπί τοῦ θέματος τῆς τέχνης
καὶ ἔχει ὅλην τὴν τεχνογνωσία
γιὰ νὰ μᾶς προσϕέρει ὅμορϕα σηνοθετημένα, τὰ ὅποια ἐκθέματά του
ποὺ περιβάλλονται αὐτομάτως μὲ τὴν αἴγλη καὶ τὴν σϕραγίδα τοῦ...
ἐθνικοῦ μας καλλιτεχνείου(...)
ποὺ καλεῖται νὰ μᾶς... ξεβλαχέψει τάχα
καὶ νὰ μᾶς μορϕώσει κατάλληλα
-δόξῃ καὶ τιμῇ--
στὰ περί τῆς ὑψηλῆς αἰσθητικῆς
πράγματα...
ποὺ συγγενεύουν ὅλο καὶ πιὸ ϕανερά... μὲ τοὺς καρνάβαλους
καὶ τοὺς αλχημιστές
κι ὅλα τὰ...τάχα... νέα,
τὰ ἀρχαίκακα...
ποὺ... σαγηνεύουν, μὲ τὸν...
χ ο λ λ υ γ ο υ ν τ ι α ν ό τρόπο
ποὺ μᾶς προβάλλονται
σερβιριζόμενα
ἀσταμάτητα... ἀπό παντοῦ καὶ ϕορτικά (πάντα μέ τρόπο... )
ὡστε νὰ μᾶς γενοῦν μία κανονικότητα
μέσα ἀπὸ τὴν ἐ ξ ο ι κ ε ί ω σ η
καὶ τὴν συνήθεια
ποὺ κατασκευάζει ... ἦθος... !
Δηλαδή κατά τήν άποψη τού ώς άνω κυρίου Γερολυμάτου, εμείς οι κακόμοιροι πολίτες δέν πρέπει νά αντιδρούμε κατ'ουδένα τρόπο σέ ότι μάς προσβάλλει βάναυσα γιά νά μήν τό "ηρωοποιούμε" καί νά δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα, ότι έμετικό, διεστραμμένο καί φρικαλέο μάς παρουσιάζουν συστηματικότατα τελευταία σέ τούτη τήν έρμη χώρα, διότι κατά τήν γνωστή "καραμέλα" τών κρυφοακραίων καί κρυφο-political correct, σωστά αποτελέσματα φέρει μονον η μη αντίδραση, η περιφρόνηση. Καί όοοοολοι αυτοί, νά αλωνίζουν.
Λόγος Χριστού
"καὶ ὃς ἐὰν μὴ δέξηται ὑμᾶς μηδὲ ἀκούσῃ τοὺς λόγους ὑμῶν, ἐξερχόμενοι ἔξω τῆς οἰκίας ἢ τῆς πόλεως ἐκείνης ἐκτινάξατε τὸν κονιορτὸν τῶν ποδῶν ὑμῶν".
λόγος άνευ Χριστού
"τότε ὁ ἀρχιερεὺς διέῤῥηξε τὰ ἱμάτια αὐτοῦ λέγων ὅτι ἐβλασφήμησε· τί ἔτι χρείαν ἔχομεν μαρτύρων; ἴδε νῦν ἠκούσατε τὴν βλασφημίαν αὐτοῦ".
Διαφωνούμε οριζοντίως και καθέτως και πολύ σωστά μίλησαν οι προλαλίσαντες . Κανένας σεβασμός και κανένας μικροαστικός καθωσπρεπισμός απέναντι σε βοθρολύμματα που καθυβρίζουν τη Πίστη των Ελλήνων. Μπορεί να αυτοχαρακτηρίζονται κάποιοι ως καλλιτέχνες και να έχουν ψυχολογικά προβλήματα , αλλά αυτό δεν τους δίνει το δικαίωμα να προσβάλλουν τη Πίστη , τη Μάνα όλων μας ( που χωρίς τη δική Της μεσιτεία θα μας είχε πάρει και θα μας είχε σηκώσει προ πολλού ) , τους Αγίους που μαρτύρησαν και αυτή η βεβήλωση να γίνεται μέσα στη κατανυκτική περίοδο της Μεγάλης Σαρακοστής.
Τεράστια η ευθύνη των αναρμόδιων αρμοδίων της Εθνικής ( sic ) Πινακοθήκης και της υπουργού που τσιμέντωσε τον βράχο της Ακρόπολης .
Σας φάνηκε υπερβολική η αντίδραση του κυρίου Νίκου Παπαδόπουλου ;
Φανταστείτε μόνο ποια θα ήταν η αντίδραση του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη ή του στρατηγού Μακρυγιάννη αν είχε γίνει κάτι παρόμοιο στην Αθήνα στα δικά τους χρόνια !
Ὅσα ἀλλόκοτα θέλουν ἄς κάνουν, οἱ ὁποιοηδήποτε ποὺ τἰποτε καλὸ δὲν μποροῦν νὰ σκεφτοῦν, ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ὅμως μάννα νὰ άλλοκοτιάσουν καὶ ὄχι μὲ τὴν Μάννα Παναγιὰ καὶ τοὺς ἁγίους μου !! Ὅποιος βρίζει καὶ χλευάζει τὴν Μάννα μου τὴν Παναγιὰ ἤ τὴν μαννοὐλα μου Ἑλένη, δὲν θὰ ἀντιδράσω ἤπια. ΘΑ ΘΥΜΩΣΩ !!!
Ο Άγιος του Θεού συνέστησε να οικοδομηθούν στέρεες πνευματικές βάσεις για να φύγουν οι βάσεις, για βάσεις αυτοκινούμενου πυροβολικού...ουδείς λόγος.
Δημοσίευση σχολίου