
Την ώρα που ταχυδρόμοι αποχαιρετούν χωριά και νησιά, η κυβέρνηση παριστάνει πως σώζει τα ΕΛΤΑ με «εξορθολογισμό». Όμως δεν τα εξορθολογίζει — τα εκτελεί. Το σχέδιο είναι τόσο διαφανές όσο και η “νέα” ψηφιακή θυρίδα τους: 204 καταστήματα λουκέτο, ενώ τα «κεντρικά» μετακομίζουν σε πολυτελές κτίριο στα Πατήσια, με ενοίκιο που φέρεται να φτάνει τα 180.000 ευρώ τον μήνα. Ναι, οι ταχυδρόμοι διώχνονται από το χωριό για να στεγαστούν οι διευθυντές σε κτίριο με πιστοποίηση LEED. Βιοκλιματικό, σου λέει — για να πεθαίνει πιο “πράσινα” το δημόσιο ταχυδρομείο.
Η ίδια κυβέρνηση που δήθεν “δεν έχει χρήματα” να κρατήσει τα ΕΛΤΑ στα Άγραφα ή στη Χάλκη, βρίσκει χρήματα να τα στεγάσει σε κτίριο που ανακαίνισε η Dimand με 15 εκατομμύρια. Και μάλιστα, με τον οργανισμό να τελεί υπό το Υπερταμείο, δηλαδή υπό θεσμικό έλεγχο των “θεσμών”. Ένα ταχυδρομείο–ΔΕΚΟ χωρίς καμία λογοδοσία στο δημόσιο, που κουμαντάρεται σαν ιδιωτική startup με ταχυδρόμους «περισσευούμενους».
Κι όμως, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν φταίει για αυτό το έγκλημα. Η Οδηγία 97/67/ΕΚ προβλέπει ρητά ότι το κράτος δικαιούται να επιδοτεί την “Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία”, δηλαδή να διασφαλίζει πως και ο τελευταίος κάτοικος στο Καστελλόριζο θα λάβει γράμμα σε προσιτή τιμή. Η Γαλλία δίνει 531 εκατομμύρια στη La Poste, η Ισπανία 1,28 δισεκατομμύριο στην Correos, η Ιταλία κάνει το ίδιο με τη Poste Italiane. Μόνο η Ελλάδα κόβει γραφεία και παριστάνει ότι «η Ευρώπη δεν μας αφήνει». Ψέμα. Δεν είναι Βρυξέλλες — είναι Μαξίμου.
Γιατί λοιπόν; Διότι όταν αδειάσεις το ταχυδρομείο, μένει η αγορά των courier. Και εκεί, ω του θαύματος, οι φίλοι του “εκσυγχρονισμού” έχουν εταιρείες έτοιμες: Speedex, ACS, BoxNow, Skroutz Last Mile. Οι ίδιοι που έστησαν “παραρτήματα ταχυδρομείου” μέσα σε σούπερ μάρκετ και e-shops, βλέπουν τώρα το δημόσιο δίκτυο να παραδίδεται αμαχητί. Το λες και “φιλελεύθερη κομπορρημοσύνη με δημόσια υπογραφή”.
Οι πολίτες της υπαίθρου, βέβαια, δεν έχουν την πολυτέλεια του “βιοκλιματικού” γραφείου. Εκεί που ο ταχυδρόμος ήταν και τα νέα, και το φάρμακο, και η σύνταξη, τώρα θα ‘ρθει… η εφαρμογή. Η κυβέρνηση υπόσχεται “κατ’ οίκον εξυπηρέτηση”, λες και θα περνάει από τα βουνά drone με ΚΕΠ και σφραγίδα. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, λέει, προχωρά. Ναι — πάνω από τα ερείπια.
Η αλήθεια είναι απλή και βρωμάει πολιτική υποκρισία. Τα ΕΛΤΑ δεν έκλεισαν από αδυναμία. Αφέθηκαν να καταρρεύσουν. Δεν εκσυγχρονίζονται· εκτελούνται δημοσίως, με δελτίο Τύπου και χαμόγελα. Κι αν αύριο ιδιωτικοποιηθούν, το ίδιο θα πουν: «Ήταν μονόδρομος». Ο μονόδρομος όμως χαράχτηκε από αυτούς που οδηγούν — και οδηγούν μεθυσμένοι από την ιδέα ότι το κράτος πρέπει να είναι πελάτης, όχι πάροχος.
Έτσι λοιπόν, ενώ το γράμμα για το Καστελλόριζο θα κοστίζει όσο ένα πακέτο courier στην Καλιφόρνια, οι υπουργοί θα φωτογραφίζονται μπροστά στο “νέο, πράσινο, καινοτόμο” κτίριο. Πράσινο σίγουρα: από τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου που πληρώνει το ενοίκιο των 180 χιλιάδων. Τα ΕΛΤΑ δεν πεθαίνουν — τα σκοτώνουν για να ζήσει ο ιδιώτης.
Χανιά Παρών

1 σχόλιο:
... πραγματικά...
μπροστάρισσα καὶ πρωτοπόρος
(τρομάρα μας) ἡ χώρα,
τῆς οἰκουμενικῆς, νέας... σιλικοϕεουδαρχίας...
ὅμως....
" Φοῖβος οὐκ ἔχει καλύβην"...
τέλος...
σ'έ ϕινί...
καὶ μόνη ἡ παράνοια τῶν κρατούντων,
πᾶσῃ θυσίᾳ ἔτοιμοι νὰ διασώσουν τὰ καταρρέοντα ἐρείπια,
τῶν... σεβασμάτων τους
τῶν δυσσευῶν,
(τῆς λαμπερῆς μας
νέας εἰδωλολατρίας
τῶν "lumières"...
τῶν μηχανῶν...
τῶν... ὑποχθόνιων μηχανισμῶν...)
πατῶντας πάνω στίς ἀϕιονισμένες
καὶ... ὑπό τὴν ἐπίρρειαν...
-ἀκόμη-
ἀμήχανων... μονάδων...
ποδοπατῶντας κι ἀϕανίζοντας
οι νέοι Ἰουλιανοί...
καὶ παραβᾶτες... (στραβοπᾶτες...)
αὐτοδοξάζονται
with a litle help from their friends
the loan sharkςςς... !
Δημοσίευση σχολίου