Η φωτογραφία είναι σημερινή(του Sorin Onisor).Στο Σιρέτ,στα Ρουμανο-Ουκρανικά σύνορα.Μόλις τον είδα τον αναγνώρισα.Είναι ο Ανατόλι,ένας παλόμνικ(προσκυνητής).
Γυρίζει από προσκύνημα σε προσκυνημα(Ελλάδα,Ρωσία,Ρουμανία,Ιεροσόλυμα,Ιταλία) και προσεύχεται.Τον γνώρισα στην Κέρκυρα.Έρχεται συχνά να προσκυνήσει τον Άγιο Σπυρίδωνα.Πάντα έχει μαζί του ένα καρότσι γεμάτο εικόνες και περπατάει έτσι σκυφτός.Προσεύχεται για όλον τον κόσμο.Κάποιες φορές μας παίρνει τηλέφωνο και μιλάει με την πρεσβυτέρα μου(στα ρωσικά).Πολλές φορές τα λόγια του αφορούν σε κάτι που μας προβληματίζει εκείνη την στιγμή.Εδώ κρατάει έναν σπασμένο σταυρό.Ίσως κάτι θέλει να μας πει.Στα μάτια μου πάντως,αυτή η φωτογραφία,μου δίνει την εικόνα ενός ανθρώπου,οποιασδήποτε εθνικότητος,ο οποίος πρέπει να υποφέρει από τις αποφάσεις κάποιων πολιτικών....O άνθρωπος που το μόνο που του έχει απομείνει είναι ο Θεός.....
π.Γεώργιος Κονισπολιάτης
3 σχόλια:
Βομβαρδισμένος...
αλλά πιό όρθιος
από τούς να πιό πολλούς...!
Η εικόνα μιλά για ορθόδοξη Ρωσία . Τί άλλο θα μπορούσε νά είναι ! Ως νά ξεπήδησε απο τις
" περιπέτειες ενός προσκυνητή " !
Ταιριάζει στους Ρώσους η σαλότητα σε αντίθεση μέ τον ελληνικό ορθό λόγο . Η μέν Αθήνα προβάλλει τον άγιο Διονύσιο Αρεοπαγίτη , η δέ αγία Πετρούπολη τον άγιο Βασίλειο τον διά Χριστόν σαλό . Η Θεσσαλονίκη μας το ησυχαστικό πνεύμα του αγίου Γρηγορίου Παλαμά .
Οι εικόνες δίνουν χρώμα και ταυτότητα στις πόλεις μας . Μέσα απο το αστικό λεωφορείο είδα κάποτε μπροστά στην Παναγία Χαλκέων ένα καλόγερο μέ το τροβαδάκι του , αδιαφορώντας για το ποιοί και πόσοι τον έβλεπαν καταμεσίς της Εγνατίας , νά κάνει στρωτές μετάνοιες . Φυσικά ποτέ δεν θα το μάθει μέ πόση αγάπη απέσπασα την εικόνα !
Μία εικόνα ενός ευλαβούς ανθρώπου είναι καλύτερη απο την εικόνα ενός αγίου , γιατί αυτός είναι ζωντανός .
Ο εικονιζόμενος άνθρωπος έχει βάλει ΠΑΝΩ (ΠΑΝΩ!) από ΟΛΟΚΛΗΡΗ την γη και από ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον ουρανό, τον μόνο αληθινό και ζωντανό Θεό της Εκκλησίας.
Και αυτό το έκανε με την ψυχή του ΚΑΙ με το σώμα του.
Αυτοί οι άνθρωποι θεωρούνται "υπερβολικοί και περίεργοι", ακόμα και από όχι λίγους Χριστιανούς "του 50%".
Δημοσίευση σχολίου