Τενεσί Ουίλιαμς απο τους σημαντικότερους Αμερικανούς θεατρικούς συγγραφείς που έργα του έχουν χιλιοπαιχτεί στην πόλη από το "Γλυκό πουλί της Νιότης" μέχρι το "Λεωφορείον ο Πόθος" και τον "Γυάλινο Κόσμο" στον οποίο έλεγε: "Στη μνήμη, τα πάντα φαίνεται να συμβαίνουν με μουσική.."
Κέρδισε δύο βραβεία Πούλιτζερ, τα έργα του μεταφράστηκαν σε 30 γλώσσες και αναδείχθηκε σε έναν από τους σημαντικότερους συγγραφείς του 20ου αιώνα. Η μεγάλη αναγνώριση ήρθε, όταν ο Ηλία Καζάν σκηνοθέτησε το έργο του «Λεωφορείον ο Πόθος» με πρωταγωνιστή τον Μάρλον Μπράντο, το οποίο κέρδισε 4 Όσκαρ...
Θα κάτσουμε δίπλα στα γραπτά του και θα τον ακούσουμε γιατί κάτι έχει μας πει για τη ζωή. "Γιατί έγραφα; Επειδή δεν έβρισκα τη ζωή ικανοποιητική... Τι είναι ευθύ; Μια γραμμή μπορεί να είναι ευθεία, ή ένας δρόμος, αλλά όχι η ανθρώπινη καρδιά, αυτή είναι κυρτή σαν ένα δρόμος μέσα από βουνά. Γιατί αισθάνομαι ότι όλοι είναι ένα τίποτα μέχρι να τους αγαπήσει κάποιος.."
Και έγραφε σχεδόν αυτοβιογραφικά. Όπως έλεγε: "Ο άνθρωπος είναι λιγότερο ο εαυτός του όταν μιλάει ως ο εαυτός του. Δώσ' του μια μάσκα και θα σου πει όλη την αλήθεια... Κι όταν είσαι ερωτευμένος; Δεν μπορείς να περιγράψεις κάποιον με τον οποίο είσαι ερωτευμένος..."
Οι ιστορίες που έγραφε ήταν στην ουσία βασισμένες στην πραγματική του ζωή. Οι χαρακτήρες των έργων του ήταν εμπνευσμένοι από τα μέλη της οικογένειάς του. Ο πατέρας του είχε προβλήματα αλκοολισμού και λόγω δουλειάς έλλειπε συχνά από το σπίτι. Πολλές φορές είχε γίνει μάρτυρας στη βία που ασκούσε στη μητέρα του, η οποία είχε μια μόνιμη κηλίδα στο πρόσωπο της από τα χτυπήματα.
Η μεγάλη του αδυναμία ήταν η αδερφή του Ρόουζ, που έπασχε από σχιζοφρένεια. Σε μικρή ηλικία ο Ουίλιαμς έπαθε παράλυση των κάτω άκρων, που τον ακινητοποίησε για δύο χρόνια.
Ο παππούς τού διάβαζε έργα του Ομήρου και του Σαίξπηρ, τα οποία του κέντρισαν το ενδιαφέρον. Ξεκίνησε να γράφει σε ηλικία 12 χρονών και στα 17 του δημοσιεύτηκε η πρώτη του ιστορία. Αργότερα σπούδασε δημοσιογραφία και θεατρολογία και τα έργα του άρχισαν να γίνονται δημοφιλή στους θεατρικούς παραγωγούς.Η συμβουλή του για την επιτυχία μοναδική.
"Η επιτυχία μπλοκάρεται από το να επικεντρώνεσαι σ’ αυτήν και να τη σχεδιάζεις. Η επιτυχία είναι ντροπαλή, δε θα 'ρθει όσο παρακολουθείς και την επιδιώκεις... Πίστευε ότι η αγάπη για τους άλλους μπορεί να μας σώσει.. "Κανείς δεν βλέπει τον άλλο όπως πραγματικά είναι, αλλά μέσω των αδυναμιών του δικού τους εγώ. Αυτός είναι ο τρόπος που βλέπουμε ο ένας τον άλλον. Η κόλαση είναι ο ίδιος μας ο εαυτός και η μόνη λύτρωση είναι να παραμερίσεις τον εαυτό σου και να αισθανθείς βαθιά για κάποιον άλλον.. όχι να τον αλλάξεις.. να τον καταλάβεις.. και μέσα από αυτή την αγάπη να καταλάβεις και να αγαπήσεις ξανά και τον εαυτό σου. Θα διαλύσεις την κόλαση.." Όπως έλεγε στο Λεωφορείον ο πόθος "Δεν θέλω ρεαλισμό. Θέλω μαγεία.."
δεν ξαποσταίνει.
Πεινάει για σένα, διψάει για μένα
και περιμένει.
Σε θέλω στο πλευρό μου
ακοίμητο φρουρό μου
με το φιλί με το σπαθί,
το δράκο να σκοτώσεις
και να `ρθεις να με σώσεις
απ’ τη ζωή μου την κλειστή.
Τι δε θα δινα
το γύρο του κορμιού σου να ξανάκανα
κι ας χανόμουνα
στη λάβα την καυτή και στα παγόβουνα.
Αν μ’ αγαπάς, μη μου το πεις
αφού το ξέρω τρεις φορές θα μ’ αρνηθείς.
Τι δε θα δινα
το γύρο του κορμιού σου να ξανάκανα
κι ας πνιγόμουνα
στο κύμα που μαζί σου δροσιζόμουνα.
Αν μ’ αγαπάς να μου το λές
κι εγώ για σένα θα πατήσω
και τις δέκα εντολές.
Στη νύχτα του κόσμου
το χέρι σου δώσ’ μου,
παρηγοριά μου,
το δρόμο να βρούμε, τον τρόπο να ζούμε,
ανηφοριά μου.
6 σχόλια:
Θα ειχε ενδιαφερον να ακουσουμε το λογο που σημερα η συμπαθης παραγκα σας προβαλει το ασμα αυτο που στο ρεφρεν του ¨θα πατησει τις δεκα εντολες¨ Διακρινω παχυ στρωμα τυφλωσης τωρα τελευταια Θα μου πεις τωρα βεβαια αμα δε σ αρεσει στριβε Ομως αναλογιστειτε μηπως τελικα συνεισφερετε στην απωλεια αντι της σωτηριας αδελφοι και πατερες....
Φυσικά και δεν συμφωνούμε με το ρεφρέν ή δεν λεπτολογούμε .. ,δεν μας εμποδίζει να πούμε ωραίο τραγουδάκι παρ όλα τούτα ,υπάρχουν χιλιάδες πραματα βέβαια ,λόγια ,εικόνες ,που δεν συμφωνούμε ..μήπως να κλειστούμε σε μα γυάλα βρε;
Κοντολογίς ,ο καθείς θα ωφεληθεί ή θα βλαφτεί ,σίγουρα ,άσχετα με τους στοίχους ή τις εικονες. Εάν δεν μπορεις να δεις τα πραματα λίγο ποιητικά και εκλαμβάνεις «παχύ στρώμα τύφλωσης» τα οσα μοιραζόμαστε ,ναι είναι καιρός ..του στρίβειν!
Ετσι όπως καταντησαμε οι ανθρωποι ο καθενας κρυμενος πισω από το προσωπειο του τον εγωισμο του τις ανασφάλειες του και τις χιλιαδες αγκυλωσεις του
ευτυχως υπαρχουν τα τραγουδια να μιλανε για ερωτα.
11.14
Καλέ/ή μου , μή σκοτίζεσαι . Τό κάθε ιστολόγιο πρεπει νά ξέρεις νά τό αποκωδικοποιείς . Αν δεν έχεις λίγη εμπιστοσύνη στόν καλό τρελογιάννη και στον κώδικα της καλής του τρέλας δέν γίνεται . Είναι ένα θέμα πάντως . Άν κανείς λεπτολογήσει τον κάθε στίχο , την κάθε εικόνα μέ τόσο αυστηρά κριτήρια , δεν μένουν παρα μόνο τά τραγούδια του κατηχητικού , που εκείνα και άν καταργούν τις δέκα εντολές της Παλαιάς και άλλες τόσες της Καινής Διαθήκης . Σε κάθε περίπτωση μπορεί κανείς νά μήν ακούσει και νά μήν ιδεί ό.τι τον χαλά . Ο τρελογιάννης πάντα έχει τις δικές του σεβαστές ισορροπίες . Τώρα οτι κάποιος θα υποστεί ανεπανόρθωτη ζημία ! Έ! Όχι δά !
...κι εγώ για Σένα θ᾿ αγαπήσω τις δέκα εντολές.
too simple!
Και γιατι να μην λεπτολογησω τον καθε στιχο;
Το να πατησεις τις δεκα εντολες μου θυμιζει πρακτικες σκοτεινες
Τελος παντων με πεισατε Απο αυριο θα ειμαι καλο κοριτσι και δε θα σχολιαζω τιποτα γιατι ολοι ειστε αγιοι και δεν κανει να σας κρινω
Αν ομως γινεστε αιτια απωλειας βγαλτε τα περα μονοι σας Ειστε αξιοι μαγκες και τσαμπουκαδες και πεταξτε τα ολα στα μουτρα του καθενος που τολμα να σα κρινει
Ευλογειτε και καλη ανασταση
Δημοσίευση σχολίου