Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Κρίσιμα ερωτήματα για Χρυσόστομο Σμύρνης

Εἶναι ἀνάγκη νὰ δημοσιευθουν οἱ παροῦσες σκέψεις, ἐξ αἰτίας τῆς ἐπικειμένης ἑορτῆς, τὴν ὁποία ἐθέσπισαν πρόσφατα οἱ Ἐπίσκοποι, τοῦ Χρυσοστόμου Σμύρνης καὶ τῶν ὑπολοίπων πεσόντων στὴν Μικρασιατικὴ καταστροφή. Ὁ λόγος εἶναι ὅτι μὲ τὰ πανηγύρια καὶ τὶς φιέστες προσπαθοῦν κάθε χρόνο οἱ δεσποτάδες νὰ ἐπιβάλλουν στὸν λαὸ αὐτὴν τὴν παράνομη ἁγιοποίησι καὶ μὲ τὸ πέρασμα τοῦ χρόνου νὰ θεωρηθῆ τὸ γεγονὸς τετελεσμένο καὶ μάλιστα ὅτι ὁ Χρυσόστομος Σμύρνης ἀναγνωρίστηκε ὡς ἅγιος μὲ τὴν συγκατάθεσι τοῦ λαοῦ.

Δὲν θὰ ὑπῆρχε κανένα πρόβλημα ἂν ὁ Χρυσόστομος Σμύρνης ἐτιμᾶτο, ὅπως συνέβαινε μέχρι πρότινος, μόνο ὡς Ἐθνομάρτυς. Διότι εἰς αὐτὴν τὴν περίπτωσι τὸ μόνο ποὺ ἐξετάζεται εἶναι ἡ προσφορὰ στὴν πατρίδα καὶ ἡ θυσία δι’ αὐτήν, τὰ ὁποῖα ὄντως ὑπῆρχαν στὸν Χρυσόστομο Σμύρνης εἰς μέγιστο βαθμό. Ἀπὸ τὴν στιγμὴ ὅμως ποὺ θέλησαν οἱ Ἐπίσκοποι, ὑπακούοντας προφανῶς στὴν Μασονία, νὰ τὸν κατατάξουν στὸ ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας, τὰ πράγματα εἶναι τελείως διαφορετικά. Διότι ἐδῶ πρέπει νὰ ἐξετασθῆ ἂν ἡ ἁγιοποίησις αὐτὴ συνᾴδει μὲ ὅλη τὴν ὀρθόδοξο διαχρονικὴ Παράδοσι. Ἂν δηλαδή, γιὰ νὰ μιλήσουμε πιὸ συγκεκριμένα, ὁ Χρυσόστομος Σμύρνης εἶχε ὀρθόδοξο πίστι καὶ φρόνημα ἢ διακατείχετο καί διεκήρυττε ἀπροκάλυπτα αἱρέσεις, ἂν εἶχε σχέσεις μὲ σκοτεινὲς δυνάμεις (Μασονία), ἂν εἶχε κοσμικὸ φρόνημα, ἂν εἶχε εἰδωλολατρικὲς καὶ πανθεϊστικὲς ἀντιλήψεις κλπ.

Ἀκόμη πρέπει νὰ ἐξετασθῆ ἂν τὸ μαρτύριό του ἔγινε ἀποκλειστικῶς καὶ μόνο γιὰ τὴν πίστι στὸν Χριστὸ ἢ ἔγινε γιὰ πατριωτικοὺς ἢ ἄλλους λόγους, ἂν ὁ Θεὸς ἔδειξε μὲ κάποιο σημεῖο (θαῦμα) τὴν ἁγιότητα τοῦ προσώπου αὐτοῦ, καὶ ἂν ὁ λαὸς εἶχε συνειδητοποιήσει τὴν ἁγιότητα αὐτή, ἐν ὅσῳ ζοῦσε καὶ μετὰ θάνατο.

Ἡ ὀρθόδοξος λοιπὸν Παράδοσις ἀπαιτεῖ, προκειμένου νὰ καταγραφῆ κάποιος στὰ συναξάρια τῆς Ἐκκλησίας καὶ νὰ τιμᾶται ὡς ἅγιος, νὰ μὴν πληροῖ μόνο κάποιους ἀπὸ τοὺς προαναφερθέντας ὅρους, ἀλλὰ ὅλους. Δηλαδὴ ἂν καὶ ἕναν ὅρο δὲν πληροῖ δὲν καταγράφεται στὰ συναξάρια ὡς ἅγιος. Τὸ παράδοξο λοιπὸν καὶ συγχρόνως πρωτάκουστο καὶ πρωτοφανὲς διὰ τὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας εἶναι, ὅτι ὁ Χρυσόστομος Σμύρνης ἁγιοποιήθηκε χωρὶς νὰ πληροῖ οὔτε ἕναν ἀπὸ τοὺς προαναφερθέντας ὅρους. Καὶ τὸ τονίζουμε αὐτό, ΟΥΤΕ ΕΝΑ. Ἐκεῖ δηλαδή ποὺ καὶ ἕνας ὅρος νὰ λείπη δὲν ἁγιοποιεῖται κάποιος, ἐδῶ ἁγιοποιήθηκε ἔχοντας ὅλα τὰ ἀντίθετα (κουσούρια), θὰ λέγαμε εἰς πεῖσμα τῶν Ὀρθοδόξων, εἰς ἐξευτελισμὸ τῆς ὀρθοδόξου Παραδόσεως, εἰς δόξα τῆς παντοδυνάμου Μασονίας, εἰς ἀπόδειξι τῆς συμπορεύσεως τῆς Ἐκκλησίας μὲ τὴν Νέα Ἐποχή, τὴν Μασονία καὶ τὸν Ἀντίχριστο, καὶ εἰς ἐπαλήθευσι τῆς κατὰ τὰ ἔσχατα χρόνια ἥττας τῶν ἁγίων, σύμφωνα μὲ τὴν προφητεία τοῦ Δανιὴλ (Δαν. 7,25). Ἅγιοι ἐδῶ ἐννοοῦνται οἱ κατὰ τὰ ἔσχατα χρόνια ἀληθινοὶ Ὀρθόδοξοι, στοὺς ὁποίους πλέον θὰ ἐπιβληθοῦν ὡς ἅγιοι οἱ Μασόνοι, οἱ Οἰκουμενιστές, οἱ χλιαροὶ καὶ ἀδιάφοροι περὶ τὴν πίστι καὶ εἰδωλολάτρες κατὰ τὴν ἀντίληψι, οἱ ἐκσυγχρονιστὲς καὶ μοντέρνοι, δυτικομανεῖς καὶ δυτικόπληκτοι καὶ κοντολογὶς νεοεποχίτες ἅγιοι, ποὺ τὰ πιστεύω τους ταιριάζουν μὲ ὅλους καὶ μὲ ὅλα.

Ἐπειδὴ στὴν ἀντιπαράθεσί μου γιὰ τὴν ἐν λόγῳ ἁγιοποίησι τοῦ Χρυσοστόμου Σμύρνης, ὑπάρχουν καὶ κάποιοι κληρικοί, οἱ ὁποῖοι θέλοντας νὰ κάνουν τυφλὴ ὑπακοὴ στους προϊσταμένους των καὶ προφανῶς γιὰ νὰ ἔχουν τὴν εὔνοια των ὡς πρὸς τὴν περαιτέρῳ σταδιοδρομία των, γράφουν κατὰ καιροὺς ὑπερασπιζόμενοι τὴν ἁγιότητά του, θέλω νὰ τοὺς ὑποβάλω κάποιες συγκεκριμένες ἐρωτήσεις, σχετικὰ μὲ τὴν ἁγιοποίησι αὐτή, διότι ἡ ἁγιότης κάποιου κρίνεται μὲ βᾶσι τὴν ὀρθοδοξο διαχρονικὴ Παράδοσι καὶ δὲν στηρίζεται σὲ συναισθηματισμοὺς ἢ μοιρολόγια, οὔτε σὲ δικτατορικὲς ἀποφάσεις κάποιας Συνόδου καὶ σὲ διαστροφὴ τῆς ἀληθείας.

Ἐρωτῶ λοιπὸν τὰ ἑξῆς:
1. Διατὶ μέχρι σήμερα δὲν δέχθηκαν καμμία συζήτησι ἐπὶ τοῦ θέματος (δημόσιο διάλογο, δημόσια ἀνατροπὴ τῶν ἐπιχειρημάτων μας, διαφάνεια ἐπὶ τοῦ θέματος κλπ), τὴν στιγμὴ κατὰ τὴν ὁποία κάθε φορὰ τοὺς τὸ προτείνουμε καλοπροαίρετα, γιὰ νὰ φανῇ ἡ ἀλήθεια; Εἶναι γνωστὸ τοῖς πᾶσι ὅτι εἶναι εὔκολο νὰ ὁμιλεῖ κανεὶς χωρὶς ἀντίλογο καὶ μάλιστα στηριζόμενος στὴν ἐξουσία καὶ δυσκολο ὅταν ὑπάρχει ἀντίλογος ἀπὸ ἀνθρώπους μάλιστα ποὺ ἔχουν ἀσχοληθεῖ μὲ τὸ θέμα. Αὐτὴ ἡ κυνικὴ ἀδιαφορία γιὰ διαφάνεια καὶ δημόσιο διάλογο εἶναι γνώρισμα τῶν ὁλοκληρωτικῶν καθεστώτων, τῆς Μασονίας καὶ τῶν Μαρτύρων τοῦ Ἰεχωβᾶ καὶ ὄχι τῆς Ὀρθοδοξίας, ἡ ὁποία πάντοτε ταυτίζεται μὲ τὴν ἀλήθεια.
2. Ὑπάρχει στὸ ὀρθοδοξο ἁγιολόγιο ἄλλη περίπτωσις (ἔστω καὶ μία) ἁγίου, ὁ ὁποῖος ὀνομάζεται «ἐθνοϊερομάρτυρας», δηλαδὴ πατριωτικὸς ἅγιος ἢ ὁ Χρυσόστομος Σμύρνης εἶναι ὁ μοναδικὸς καὶ ἄρα δὲν ταιριάζει μὲ κανένα ἅγιο;
3. Ὑπάρχει στὸ ὀρθόδοξο ἁγιολόγιο ἄλλη περίπτωσις ἁγίου, ὁ ὁποῖος μέχρι τὸ τέλος τῆς ζωῆς του ἦτο ἐμπλεκόμενος σὲ σκοτεινὲς δυνάμεις (Μασονία) ἢ καὶ ἐδῶ ὁ Χρυσόστομος Σμύρνης εἶναι μοναδικός;
4. Ὑπάρχει στὸ ὀρθόδοξο ἁγιολόγιο ἄλλη περίπτωσις ἁγίου, ὁ ὁποῖος ὄχι ἁπλῶς εἶχε κάποια αἱρετικὰ φρονήματα, ἀλλὰ κυριολεκτικῶς δὲν εἶχε κανένα ὀρθόδοξο, σὲ σημεῖο (εἶναι λυπηρό) ποὺ νὰ μὴν μπορεῖ κανεὶς νὰ διακρίνη τί ἐπίστευε καὶ ποῖον Θεὸ προσκυνοῦσε;
5. Ὑπάρχει τέλος, γιὰ νὰ μὴν μακρηγοροῦμε, στὸ ὀρθόδοξο ἁγιολόγιο ἄλλη περίπτωσις ἁγίου, ὁ ὁποῖος εἶχε εἰδωλολατρικὲς καὶ πανθεϊστικὲς ἀντιλήψεις, κοσμικὸ φρόνημα, δυτικὰ πρότυπα γιὰ τὸν «ἐκσυγχρονισμὸ» τῆς Ἐκκλησίας, ἀντιμοναχικὲς ἰδέες, ἢ ἅγιος ὁ ὁποῖος ἐλάτρευε τὴν πατρίδα σὲ βαθμὸ παραλογισμοῦ, θυσίαζε τὴν ἀρχιερωσύνη του χάριν αὐτῆς, ὑπετάσσετο χάριν τῆς πατρίδος στὰ πολιτικὰ κόμματα καὶ θεοποιοῦσε τοὺς ἰσχυροὺς τῆς γῆς ἢ τέλος διέστρεφε τὶς προφητεῖες τῆς ἁγ. Γραφῆς καί τὶς προσάρμοζε στὰ στρατιωτικὰ γεγονότα τῆς ἐποχῆς του;

Ἄν, οἱ ὑπερασπιστὲς τῆς ἁγιοποιήσεως βροῦν ἔστω καὶ κάποια ἀπὸ αὐτὰ τὰ στοιχεῖα ποὺ συνθέτουν τὴν προσωπικότητα τοῦ Χρυσοστόμου Σμύρνης νὰ ὑπάρχουν καὶ σὲ ἄλλους ἁγίους, ἐμεῖς θὰ σταματήσουμε τὸν δημόσιο ἔλεγχο, ὄχι φυσικὰ γιατὶ ὁ Χρυσόστομος Σμύρνης εἶναι ἅγιος, αὐτὸ εἶναι ἡλίου φαεινότερο, ἀλλὰ διότι αὐτοὶ ποὺ τὸν ἁγιοποίησαν πλανήθηκαν ὡς ἄνθρωποι. Ἂν ὅμως δὲν βρεθεῖ οὔτε ἔνας ἅγιος τῆς Ὀρθοδοξίας ποὺ νὰ ἔχη αὐτὰ τὰ κουσούρια, τότε σημαίνει ἀφ’ ἑνὸς μὲν ὅτι ὁ Χρυσόστομος Σμύρνης δὲν ταιριάζει στὸ ὀρθόδοξο ἁγιολόγιο, ἀλλὰ μᾶλλον στὸ Παπικὸ (ἐκεῖ ἁγιοποιοῦνται μὲ τὴν βούλα τοῦ Πάπα ἀκόμη καὶ οἱ δολοφόνοι ὁλοκλήρου λαοῦ), ἀφ’ ἑτέρου δὲ ὅτι οἱ ἁγιοποιήσαντες αὐτὸν Ἐπίσκοποι καὶ οἱ ἀκολουθοῦντες αὐτοὺς ἔχουν ἤδη χαράξει ἄλλη πορεία καὶ ἀγωνίζονται νὰ ὁδηγήσουν εἰς αὐτὴν καὶ τὸν λαό.

Κλείνοντάς τὶς παροῦσες σκέψεις καὶ εὐχαριστώντας γιὰ τὴν φιλοξενία των, σας ἀναφέρω τὰ χαρακτηριστικὰ λόγια τοῦ ὁσίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου, τὰ ὁποῖα δύνανται νὰ καθοδηγήσουν ἐπὶ τοῦ θέματος κάθε καλοπροαίρετο ἀνθρωπο.
«Οὐδεὶς ἅγιος τὸν τοῦ Θεοῦ νόμον παραβέβηκεν, οὐδὲ παραβὰς δύνασθαι καλεῖσθαι ἅγιος» (P.G. 99,1048 B).

Ἱερομόναχος ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ

13 σχόλια:

ad.Makrina είπε...

Γιαννάκη μην τα βάζεις με τους αγίους γιατί όπως λεει και το τροπάριο...
"Κύριε εἰ μὴ τοὺς Ἁγίους σου εἴχομεν πρεσβευτάς, καὶ τὴν ἀγαθότητά σου συμπαθοῦσαν ἡμῖν, πῶς ἐτολμῶμεν Σωτὴρ ὑμνῆσαί σε"
Είναι σίγουρος ο αρθρογράφος ότι ο Άγιος ήταν Μασόνος, γιατί οι μασόνοι συνηθίζουν να λένε για διάφορα επιφανη πρόσωπα που έχουν πεθάνει ότι ανηκαν στις τάξεις τους.
Πότε η εκκλησία μας καταδίκασε την μασονία; ήξερε ο αγ.Χρυσόστομος ότι πρόκειτε περί αιρέσεως;
Και ο ιερός Αυγουστίνος αιρετικές απόψεις ειχε και πάνω του στηρίχτηκε όλόκληρη η δυτική θεολογία. Και όμως η εκκλησία μας τον τιμά ως άγιο, γιατί; Γιατί δεν έγινε καμια σύνοδος που να καταδικάζει τις θέσεις του. Είμαστε σίγουροι όμως ότι αν εχει αυτό γίνει αυτός θα έκανε υπακοη στην εκκλησία. Το ίδιο και με τον ΑΓ.Χρυσόστομο, αν μια σύνοδος του έλεγε ότι καποιες θέσεις του είναι αιρετικές προφανως θα τις άλλαζε. Αλλά δεν τον έλενξε κάποιος όσο ζούσε.

Τελος αφού μαρτύρησε για το ποίμνιο του τι άλλο να πούμε; Αν αυτός δεν αγίασε που έχυσε το αίμα του, τι ελπίδα έχουμε εμεις;

ΕΛΕΝΑ είπε...

Εχω ακούσει χίλια καλά για τον π. Ευθύμιο και τον σέβομαι, αν και δεν τον γνωρίζω.
Ωστόσο με εκπλήσσει η -εδώ και χρόνια- εμμονή του, κατά του Χρυσοστόμου Σμύρνης.
Θέλω μόνο να αναρωτηθώ -δημόσια-"δεν φοβάται την περίπτωση να είναι όντως άγιος (στα μάτια του Θεού) ο Χρυσόστομος και αυτός να πολεμά έναν μάρτυρα του Κυρίου;"
Δηλαδή έχουν επιλυθεί όλα τα βασικά ζητήματα βηματισμού μας προς την σωτηρία και απομένει η αγιωσύνη του Χρυσοστόμου για να πλησιάσουμε ή όχι τον Παράδεισο;
Προσωπικά παρακαλώ τον Κύριο να αντιμετωπίσω το έλεος και όχι την δικαιοσύνη Του και αν κάποιος από τους αγίους των ανθρώπων δεν είναι Αγιος του Θεού, ο Κύριος θα μεριμνήσει γιαυτό δεόντως......
Αν όμως είναι, φαντάζεσθε την ζημιά που κάνετε π. Ευθύμιε;

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Γιατί ζημιά γιατί ζημιά ;; αν και δεν συμφωνούμε γενικά σε όλα με τον πάτερα Ευθύμιο, θεωρούμε ευλογία να υπάρχει αντίλογος σε τόσο σοβαρό θέμα ,την αγιοκαταταξη ενός μέλους της Εκκλησίας έστω κα αν μαρτύρησε..

Εθνομάρτυρας ΛΟΙΠΟΝ

Και γιατί να μην αναγνωρίζουμε ως αγίους τους χιλιάδες που σφαγιάστηκαν επί τουρκοκρατίας

Μόνο όμως τους νεομάρτυρες αναγνώρισε η εκκλησία!

Αυτά νομίζω συμβαίνουν όταν εισέρχεται η ριμάδα η εκοσμίκευση !!

Ο Θεός να φωτίζει εκείνους που πρέπει!

Ανδρομάχη Σαπιρίδου είπε...

Αγαπητέ μου,

Παρακολουθώ τακτικά το ιστολόγιό σας, αλλά πολύ με παραξένεψε το κείμενο του μοναχού Ευθύμιου Τρικαμηνά για τον μητρ. Χρυσόσομο Σμύρνης. Εγώ βέβαια τίποτε δεν ξέρω για τον εν λόγω επίσκοπο, παρά μόνο ότι πέθανε μαρτυρικά, έπειδή ήταν επίσκοπος Σμύρνης και όχι απλώς επειδή ήταν Έλληνας. Αναρωτιέμαι όμως πραγματικά: Όταν κατηγορούμε γραπτά με τέτοιες φρικτές κατηγορίες έναν άνθρωπο –τον οποιοδήποιτε– δεν έχουμε υποχρέωση να φέρουμε και αποδείξεις για τις κατηγορίες μας αυτές; Δεν θα έπρεπε ο μοναχός αυτός να μάς παραθέσει και κάποια γραπτά στοιχεία σχετικά με τις αιρετικές δοξασίες, τη μασονική ιδιότητα και ότιδήποτε, τέλος πάντων αφορά τις βαρειές κατηγορίες που με σοκάρισαν; Και εσείς ως ιστολόγιο δεν έπρεπε πρώτα να ελέγξετε το τι δημοσιεύετε, ώστε να μην σκανδαλίζονται οι αναγνώστες σας;


Με μεγάλη λύπη


Ανδρομάχη Σαπιρίδου

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Γλυκιά μου νομίζω πρέπει να μάθεις να μην σκανδαλιζεσαι !! Ας μην ζούμε στην γυάλα μας και ότι κινείτε έξω από αυτήν είναι το κακό! Μιλώ για την αμφισβήτηση στην συγκεκριμένη περίπτωση ..σου λέω μόνο,πως αυτοί που εσπευσμένα ανακήρυξαν ως άγιο τον Χρυσόστομο Σμύρνης , μιλανε τώρα για την αγιοποίηση και των ηρώων του 21!
Φαντάζομαι πως θα υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία για όλα αυτά που καταμαρτυρούνται!
Μακάρι να κάνει λάθος ο π.Ευθυμιος και να βάλουμε μετάνοια όλοι μας στον Άγιο..

ΕΛΕΝΑ είπε...

Αγαπητέ Τρελλογιάννη

Θα ξεκινήσω από το τέλος του σημειώματός σου.
"Ο Θεός να φωτίζει εκείνους που πρέπει!"
Εγώ θα έλεγα "ο Θεός να μας φωτίζει ΟΛΟΥΣ" (λίγο περίεργο μου ακούγεται να υπάρχουν κάποιοι που δεν έχουν ανάγκη φωτισμού...)
Κατά τα λοιπά, όταν λέω "ζημιά" εννοώ εκείνη που προκύπτει όταν τα βάζουμε με τους αγίους και ιδιαίτερα όταν σκανδαλίζουμε κόσμο σχετικά με την αγιωσύνη ή μή κάποιου.
Και εν κατακλείδει-κατά την ταπεινή μου γνώμη- προτιμώτερο είναι να αποδίδουμε τιμή σε κάποιον που (ίσως) να υπολείπεται αυτής (δεν ήταν δα και άπιστος και είχε και ιερωσύνη)παρά να αδικούμε κάποιον που (ίσως)να είναι άγιος!

ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ν. είπε...

Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς έχει γράψει ολόκληρο βιβλίο -μελέτη για τη ζωή, τα έργα, το μαρτύριο του Χρυσοστόμου Σμύρνης καθώς και τα επιχειρήματα για την αναίρεση της παρανόμου αγιοποιήσεώς του με τίτλο «Ο ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΜΥΡΝΗΣ -ΑΝΑΙΡΕΣΙΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΙΣ ΑΥΤΗΣ» (εκδόσεις ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ -ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ-ΛΑΡΙΣΑ) Το παρόν λοιπόν βιβλίο το απέστειλε στην Ιερά Σύνοδο, στον Αρχιεπίσκοπο τότε κ. Χριστόδουλο,σε όλους τους Επισκόπους, σε όλα τα Πατριαρχεία, σε ολόκληρο το Άγ. Όρος σε όλες σχεδόν τις ιερές μονές της Ελλάδος, σε θεολόγους, κληρικούς, καθηγητές Πανεπιστημίου κλπ. Ζήτησε από όλους τη γνώμη και την αντιπαράθεσή τους με στοιχεία ώστε να ξεκαθαρίσει το μείζον αυτό θέμα, διότι είναι ζήτημα δογματικό και όχι τόσο απλό όσο νομίζετε. Εύχεται δε ο ίδιος να έχει κάνει λάθος και να ζητήσει συγγνώμη από την Εκκλησία (και το θεωρεί αυτό ευτύχημα) παρά να εισχωρήσει στον ιερώτερο χώρο της Εκκλησίας το Αγιολόγιο ένας μασόνος και οικουμενιστής «άγιος». Λίγοι του απάντησαν θετικά και επαινετικά. Οι περισσότεροι εκώφευσαν αδιαφορώντας και ελάχιστοι το επέστρεψαν πίσω ως απαράδεκτο, δεν ήθελαν ούτε καν να το συζητήσουν (κι αυτοί ήταν επίσκοποι). Επειδή κατάγομαι απο τη Ν. Ιωνία του Βόλου γνωρίζω ότι η αγιοποίηση αυτή έγινε με ενέργειες του Δημητριάδος τότε μακ. Χριστοδούλου, παρ'όλες τις αντιδράσεις που υπήρχαν. Αυτός όμως και «η αυλή του» τον εόρταζαν πριν την απόφαση της Ι. Συνόδου γιατί έτσι είχαν αποφασίσει. Μέχρι τότε το 1992 καταθέταμε στην μνήμη όλων των πεσόντων μόνον στεφάνια και κάναμε επιμνημόσυνες δεήσεις. Όποιος διαβάσει καλοπροαίρετα το βιβλίο θα διαπιστώσει ότι αποτελεί μία πραγματεία με αδιάσειστα στοιχεία και ντοκουμέντα. Επαναλαμβάνω, ο π. Ευθύμιος τονίζει ότι μακάρι να κάνει λάθος ένας άνθρωπος παρά ολόκληρη η Εκκλησία και κυρίως όλες οι επόμενες γενιές, μετά από μας, γιατί στις ημέρες μας έγινε αυτό και εμάς θα βαρύνει αιωνίως, το ότι δηλαδή σιωπήσαμε.
Απαντώντας στην αδ.Μακρίνα προτείνω να διαβάσει τα κείμενά του, όταν γράφει απευθυνόμενος σε πολιτικά πρόσωπα ή στους υφισταμένους του και λέει ω θεοί, ω Δία, ω Θεά Νίκη, αποκαλεί τον Βενιζέλο από μηχανής Θεό και σωτήρα και Μεσσία κλπ. μήπως αυτά έχουν καμμία σχέση με τη μασονία; Οι μάρτυρες του Ιεχωβά αδελφή μου δεν έχουν καταδικασθεί από τη Σύνοδο δεν γνωρίζουν οι πιστοί ώστε να μην πέφτουν στα δίχτυα τους. Τέλος πάντων όποιος ενδιαφέρεται ας διαβάσει το βιβλίο για το οποίο σοβαροί ιερομόναχοι και καθηγητές είπαν ότι θα μείνει στην ιστορία. Ας μην ξεχνάμε ότι πολλές σύνοδοι στην Ιστορία της Εκκλησίας μας ήσαν ληστρικές και ο λαός (γιατί τότε υπήρχε λαός πιστός) δεν τις αποδέχθηκε.
Καλή δύναμη στον αγώνα όλων μας.

MANOS είπε...

Ένα απλό ερώτημα. Μακάρι και να είναι άγιος ο άνθρωπος. Αφού ετιμάτο ως εθνομάρτυς και ο Θεός γνωρίζει τελικά εάν είναι άγιος ή όχι, δεν έφτανε το παράδειγμα του μαρτυρίου του για την πατρίδα ώστε να το ακολουθήσουν οι επόμενες γενιές; Γιατί αφού υπήρχαν αμφιβολίες για την μασονική του ιδιότητα, και για την πίστη του αφού κατηγορείται ως μέγας οικουμενιστής και οπαδός της θεωρίας των κλάδων, φιλενωτικός και λατινόφρων ή καλύτερα αγγλικανίζων, γιατί σώνει και καλά ο μακαρίτης ο Χριστόδουλος να τον αγιοποιήσει σε μία διαρκή σύνοδο 12 ατόμων και όχι ολόκληρης της Ιεραρχίας; Γιατί να βάλει τον λαό να τρώγεται και να αμφισβητεί την απόφαση μιας συνόδου; Γιατί τον αγιοποίησε μία διαρκής σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος και όχι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπου ανήκε; Τελικά ας τον είχαμε ως πρότυπο θυσίας και μαρτυρίου για την πατρίδα, αφού χώλαινε στην πίστη έπρεπε οπωσδήποτε να τον γιορτάζουμε ως άγιο; Φανταστείτε από την μια μεριά ο Άγ. Κοσμάς ο Αιτωλός:τον Πάπα να καταράσθε, και από την άλλη ο Χρυσ. Σμύρνης: αγιώτατε Πάπα! Μόνον οι οικουμενιστές μπορούν να κάνουν τέτοιες ἀκροβασίες!

Ανώνυμος είπε...

Θυμάστε που πριν από λίγα χρόνια η Σύνοδος αρνήθηκε σε κάποια σωματεία από την Λαμία να προβεί στην αγιοποίηση του Αθ. Διάκου και των λοιπών εθνομαρτύρων (υπάρχει δημοσίευση στον Ορθόδοξο Τύπο). Άραγε γιατί αρνήθηκε, ενώ στον Χρυσόστομο Σμύρνης παρασύρθηκε και συμπεριφέρθηκε εντελώς αντίθετα; Δύο μέτρα και δύο σταθμά ή συμβαίνει κάτι άλλο;

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια για το ιστολόγιό σας. Δεν φοβάται να κρύβει τηνν αλήθεια και κάνει πραγματικό διάλογο.

ΑΘΗΝΑΙΟΣ είπε...

Σε ομιλία του ο π. Γέωργιος ο Μεταλληνός είχε πεί (στον Άγ. Αντύπα 29-11-06 mp3):Στην Ορθοδοξία, δεν χαρακτηρίζεται κανείς Άγιος, επειδή εμείς το θέλουμε, επειδή προσέφερε υπηρεσίες. Αυτά τα κάμει ο Παπισμός. Στην Ορθοδοξία ο Θεός αποκαλύπτει ότι έφτασε εις τον φωτισμόν του Αγίου Πνεύματος και στην θέωση. Με το λείψανό του, με τα θαύματά του, που υπερβαίνει τη φθορά, υπερβαίνει το θάνατο και σκορπίζει αγιασμό. Ε, αυτός είναι ο άγιος στην Εκκλησία. Αν δεν μας αποκαλύψει ο Θεός αυτά τα πράγματα δεν ονομάζεται κανείς Άγιος. Ο Χρυσόστομος Σμύρνης... δεν αρκεί η θυσία, ο π. Βησαρίων που έγινε τόσος θόρυβος, θα δούμε πώς θα εξελιχθεί το πράγμα... Ακόμη και η διατήρηση του λειψάνου, αν δεν έχει την ευκαμψία και την ευλιγισία, όπως έχουνε τα γνήσια λείψανα του Αγ. Σπυρίδωνα, Αγ. Γερασίμου, είναι υπό ερωτηματικόν... Τον Άγιο τον αποκαλύπτει ο Θεός. Εις την Δύσιν ο Πάπας λέγει: αυτός είναι Άγιος... Το ίδιο είναι και για το θέμα του Κων/νου Παλαιολόγου... Τιμάμε την θυσία του, γι'αυτό έχουμε και το χαρακτηρισμό Άγιοι ή μάρτυρες από τη μια πλευρά - αυτοί που θυσιάζονται και από την άλλη πλευρά έχουμε τους εθνομάρτυρες.... Γι'αυτό τον τιμάμε σαν Εθνομάρτυρα, αλλά εκείνοι που δεν ξέρουν σου λένε δώσ΄ μου και μένα μπάρμπα....

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω, πως αν μαθαίνατε την παρακάτω λεπτομέρεια, θα αντιλαμβανόσαστε το μέγεθος της επιπολαιότητος των αρχιερέων που ψήφισαν ως άγιο τον Χρυσόστομο Σμύρνης: Και ο επιμείνας την αγιοποίησή του, ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, και ο συντάξας την υμνολογία του, ο Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος, εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους για τα αν υπάρχουν στοιχεία που αντιτίθενται στην αγιοποίηση. Παρόλα αυτά τον αγιοποίησαν, με την "δημοκρατική" νεοποχίτικη τακτική: αν υπάρχουν στοιχεία εναντίον της αγιοποίησής του, στείλτετα στη Σύνοδο, η οποία θα τα εξετάσει!!! Και το τραγελαφικό μεν είναι: πώς θα εξέταζε την αγιοιποίηση κατόπιν εορτής; Το δε τραγικόν είναι, ότι εστάλη εμπεριστατωμένη μελέτη στη Σύνοδο για εξέταση του θέματος, και η Σύνοδος το έρριψε στον κάλαθο των αχρήστων.
"Ο έχων νουν ψηφισάτω" το μέγεθος του αμοραλισμού των "αγίων" της εποχής μας. Και ένας από αυτούς, ο Κονίτσης Ανδρέας, δια πολλών άρθρων στον "Ορθόδοξο Τύπο" προσπαθοούσε να υπερασπισεί τους αγιοποιήσαντες τον Σμύρνης αρχιερείς και τον Αρχιεπίσκοπο, χάριν του οποίου ο ίδιος έγινε Μητροπολίτης.
Θα τρίζουν τα κόκκαλα του προκατόχου του, του Σεβαστιανού Κονίτσης, καθώς θα βλέπει τώρα από κει ψηλά τα δρώμενα.
Κ.Ε., εκπαιδευτικός

ad.Makrina είπε...

http://www.egolpion.com/C61C8D92.el.aspx
Και η άλλη αποψη.