Πραγματικός χείμαρρος ήταν ο Εμίρ Κουστουρίτσα στη συνέντευξη που έδωσε στα Χανιά - Περιέγραψε τη φασιστική woke ατζέντα ως πολιτικό όπλο μείωσης του πληθυσμού!
Τα νεοταξίτικα γιουσουφάκια τον άκουγαν αποσβολομένοι...
Συντάκτης: Ελευθέριος
Ανδρώνης
Πολλαπλά «εγκεφαλικά» προκάλεσε στα συστημικά ΜΜΕ της χώρας μας, η συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε από τα Χανιά ο κορυφαίος Σέρβος σκηνοθέτης, Εμίρ Κουστουρίτσα.
Για όσους τυχαίνει να μη γνωρίζουν τον Κουστουρίτσα, πρόκειται για τον μεγαλύτερο σκηνοθέτη των Βαλκανίων (και έναν από τους κορυφαίους της Ευρώπης), ο οποίος στις ταινίες του «πάντρεψε» αριστουργηματικά τη λαογραφία με το σινεμά, δημιουργώντας τη δική του καλλιτεχνική επανάσταση πάνω στα πονεμένα συντρίμμια της Γιουγκοσλαβίας. Ταινίες που ακροβατούν ανάμεσα στο γέλιο και το δάκρυ, με μεγάλες δόσεις βαλκάνιας «τρέλας», με σάτιρα, αλλά και με το ωμό δράμα που μόνο ο ρεαλισμός προσφέρει. Με πρωταγωνιστές απλούς καθημερινούς ανθρώπους που «παγίδευαν» τον θεατή μόνο με την ακαταμάχητη δύναμη της ζωής.
Ο Εμίρ Κουστουρίτσα γεννήθηκε στο Σεράγεβο (έχοντας Βοσνιακές ρίζες) και μεγάλωσε ως παιδί μουσουλμανικής οικογένειας κατά τους τύπους, όμως το 2005 βαφτίστηκε Ορθόδοξος Χριστιανός λαμβάνοντας το όνομα «Νεμάνια».
Στα πλαίσια της τιμητικής παρουσίας του στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων,(ΕΔΩ) ο εμβληματικός κινηματογραφιστής που έχει βραβευτεί δύο φορές με Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, επιφύλαξε πολλές… δυσάρεστες εκπλήξεις για τα ελληνικά media που μέχρι πρόσφατα έπιναν… νερό στο όνομα του Κουστουρίτσα.
Ένα μεγάλο κομμάτι της 70λεπτης συνέντευξης του, ο Κουστουρίτσα το αφιέρωσε στην καταστροφική αποστολή της woke ατζέντας. Περιέγραψε με ακρίβεια τις καταβολές της και τους μοχθηρούς σκοπούς της, ως πολιτικό εργαλείο επιβολής στις μάζες.
«Η woke ατζέντα δημιουργήθηκε από την CIA – είναι μέρος ενός παγκόσμιου σχεδίου να ισοπεδώσει τους τοπικούς πολιτισμούς και να επιβάλει μια ομοιογένεια, κάτι που κάνει η αριστερά τα τελευταία 200 χρόνια. Είναι μια κατασκευασμένη ατζέντα και όχι μια γνήσια ατζέντα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Έχει κατασκευαστεί για να διαλύσει τον θεσμό της οικογένειας και να προετοιμάσει και να δημιουργήσει ευάλωτα άτομα, εύκολα χειραγωγήσιμα από τις πολυεθνικές εταιρείες», είπε αρχικά ο Κουστουρίτσα, εξηγώντας ουσιαστικά γιατί ο woke δικαιωματισμός ενοποιήθηκε με την πιο ευνοϊκή για εκείνον ιδεολογία, δηλαδή εκείνη της σύγχρονης αριστεράς.
Και συνέχισε:
«Οι οπαδοί της παγκοσμιοποίησης θέλουν να ελέγχουν τον παγκόσμιο πληθυσμό. Ο στόχος είναι η μείωση του πληθυσμού της γης, δηλαδή από 8 δισεκατομμύρια να γίνει πολύ μικρότερος. Δεν μπορεί να βάζεις διλήμματα σε ένα 10χρονο αγόρι για τη σεξουαλικότητά του. Να του δίνεις την δήθεν επιλογή να αποφασίσει αν είναι αγόρι ή κορίτσι ή transgender ή… ζώο. Αυτό είναι ένα πλασματικό δίλημμα! Ακόμα κι εμένα που είμαι 70 χρονών, αν αρχίσεις να μου δίνεις τέτοιες επιλογές θα με βάλεις σε δίλημμα! Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πιστεύω ότι κάποιοι ενδέχεται να δημιουργήσουν τη δική τους οπτική για τη σεξουαλικότητα τους».
Είναι βέβαιο ότι οι «βόμβες» αλήθειας που εκτόξευε με χαρακτηριστική άνεση ο Κουστουρίτσα, έκαναν πάρα πολλούς να νιώσουν εξαιρετικά άβολα, όπως φάνηκε και από τα αμήχανα βλέμματα των παρισταμένων στη συνέντευξη. Δευτερόλεπτα αφότου ειπώθηκαν τα παραπάνω, ήδη τα ΜΜΕ άρχισαν να πονοκεφαλιάζουν για το πώς θα μεταφέρουν στα site τέτοια… συμφορά, χωρίς να πλήξουν ιδιαίτερα την εικόνα ενός σκηνοθέτη που αποθέωναν εδώ και δεκαετίες.
Να χαθούν στη… μετάφραση τα λόγια, δεν γινόταν, πέρα από λίγες «χειρουργικές» επεμβάσεις σε λέξεις που θα μπορούσαν να λειάνουν ελάχιστα τις αιχμές. Να κάνουν φουλ επίθεση στον Κουστουρίτσα, πάλι δεν μπορούσαν, αφού μιλάμε για έναν ογκόλιθο της κινηματογραφικής τέχνης που η δυσφήμησή του θα είχε σοβαρές συνέπειες σε πολλά επικοινωνιακά επίπεδα. Η μόνη… εγγυημένη λύση ήταν να θάψουν εντελώς τη συνέντευξη σαν να μην έγινε ποτέ, και αυτό προτίμησαν πάρα πολλά μέσα.
Για τους λίγους τολμηρούς που επέλεξαν να μεταφέρουν την είδηση όμως, η συνέχεια ήταν… σπαρταριστή.
Τα συστημικά ΜΜΕ ακροπατώντας στα όρια της κριτικής, προσπάθησαν να δώσουν έναν τόνο καλλιτεχνικής… αφέλειας στις δηλώσεις του Κουστουρίτσα. Οι τίτλοι των ειδήσεων περιέγραφαν τα λόγια του «εκκεντρικού» και του «απροσδόκητου» σκηνοθέτη και μόνο ένας ιστότοπος (που διακρίνεται για τη φανατική στάση του υπέρ της woke ατζέντας) έγραψε για «θεωρίες συνωμοσίας» από τον Κουστουρίτσα.
Από την πολιτισμική στη σεξουαλική πολυμορφία
Ο Σέρβος όμως ήταν ασταμάτητος. Δεν έμεινε μόνο στα παραπάνω. «Κένταγε» κυριολεκτικά. Συνεχίζοντας το συλλογισμό του, είπε ότι: «όταν ο Τζορτζ Μπους Τζούνιορ βρισκόταν στην εξουσία, έκανε λόγο για παγκόσμια πολιτισμική πολυμορφία (σ.σ. αυτό που λέμε «πολυπολιτισμικότητα»), αλλά τώρα αυτή εξελίχθηκε σε σεξουαλική πολυμορφία. Η σεξουαλική πολυμορφία είναι το παιχνίδι που παίζουν τώρα σε όλο τον κόσμο. Χωρίς κάποια επινόηση, ούτε καν κάποια ιδεολογία.
Ο ορθόδοξος κόσμος θα επιβιώσει, αυτό μπορεί να μην είναι σημαντικό για τους υποστηρικτές της woke κουλτούρας αλλά για εμάς είναι. Αυτοί εξάλλου δεν ξέρουν αν υπάρχουν ή όχι», πρόσθεσε.
Και σε άλλο σημείο ανέφερε:
«Το Woke κίνημα είναι αντικρουόμενο με τον εαυτό του. Στις ΗΠΑ οι υποστηρικτές του έχουν ταυτιστεί πλέον με κάποιους εκτός ελέγχου αριστεριστές που προσπαθούν να προκαλέσουν εμφύλιο πόλεμο. Αριστερός δεν γίνεσαι με ρεκλάμες. Οι wokeιστές θυματοποιούν τους εαυτούς τους για να σκαρφαλώσουν στην κορυφή. Για να σας αποδείξω ότι δεν είμαι εμπαθής, θα σας πω ότι το επόμενο σενάριο μου το γράφω μαζί με έναν 24χρονο υποστηρικτή αυτής της ατζέντας, αλλά η ιδεολογία ενός ανθρώπου δεν περιορίζεται μόνο στη σεξουαλικότητά του. Όμως το woke δεν έχει να κάνει με την ελευθερία, αλλά μόνο με τη σεξουαλικότητα και την πολιτική».
Τουλάχιστον χειμαρρώδη θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε τον Εμίρ Κουστουρίτσα. ο οποίος με το χιούμορ που τον διακρίνει σχολίασε σε κάποιο σημείο με νόημα: «ξέρω ότι σας δυσαρεστώ πολύ με αυτά που λέω εδώ πέρα…».
Τι είπε για την ΑΙ και την πανδημία
Σε μια μικρή του αναφορά για το ζήτημα της Τεχνητής Νοημοσύνης, ο σκηνοθέτης σχολίασε:
«Μπορεί να ξεχωρίσει η Τεχνητή Νοημοσύνη το καλό και το κακό; Να μας διδάξει το σωστό και το λάθος; Προφανώς δεν μπορούμε να εναντιωθούμε σε συσκευές που μας διευκολύνουν τη ζωή. Πρέπει όμως να εναντιωθούμε στην πιθανότητα οι συσκευές να γίνουν σοφότερες από εμάς. Το επόμενα 1.000 χρόνια δεν θα αλλάξουν και πολλά… Θα αλλάξει ο τρόπος που πληρώνουμε σίγουρα. Για τον τρόπο που αναπαραγόμαστε; Ποιος ξέρει…», είπε, ενώ σε ένα αιχμηρό σχόλιο του για την πανδημία, είπε ότι ο κορωνοϊός αποδείχθηκε πώς δημιουργήθηκε σε εργαστήρια, σχολιάζοντας με νόημα: «Πρόβατα μη φοβάστε τον λύκο, τον βοσκό να φοβάστε!».
Οπωσδήποτε το γεγονός ότι στηρίζει όλα τα παραπάνω ένας καταξιωμένος σκηνοθέτης 70 ετών που έχει συναναστραφεί με την πολιτιστική «ελίτ» σε όλα τα κοσμικά σαλόνια του πλανήτη, δίνει ιδιαίτερο βάρος στα λεγόμενά του. Η woke ατζέντα πράγματι προωθείτο από τις αμερικανικές υπηρεσίες με μακρύ βραχίονα τη USAID (αυτά είναι γνωστά και αποδεδειγμένα πλέον) και αυτονόητα η σύγχυση που προκαλεί αυτή η ατζέντα στον σεξουαλικό προσανατολισμό εκατομμυρίων ανθρώπων, οδηγεί σε μείωση των γεννήσεων και άρα έλεγχο του πληθυσμού.
Ο Κουστουρίτσα χωρίς να νιώθει τους περιορισμούς των Ελλήνων καλλιτεχνών που (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) φοβούνται να μιλήσουν γι’ αυτά τα θέματα γιατί την επόμενη μέρα θα ψάχνουν μεροκάματο, μίλησε νέτα – σκέτα για το δικαιωματιστικό φασισμό. Είναι μια συζήτηση που λίγα χρόνια πριν στην Ελλάδα «απαγορευόταν» να ανοίξει, κι ακόμα προκαλεί αμηχανία. Όμως την ιστορία ή την προλαβαίνεις ή σε ξεπερνά. Αν δεν ανοίξεις εσύ το θέμα, θα το ανοίξει κάποιος άλλος που μπορεί. Που τολμά. Που λειτουργεί έξω από το εγχώριο πλαίσιο φίμωσης και δίνει ορθά επιχειρήματα.
Παραλλάσσοντας τον τίτλο από μια πολυβραβευμένη ταινία του Σέρβου σκηνοθέτη, θα λέγαμε ότι οι «όμορφες» ιδεολογίες – όμορφα «καίγονται»…
1 σχόλιο:
... ὁ Ἐμίρ/ Νεμάνια...
ὡς Ἐμίρ σκέτος κάποτε,
ἐϕάνη στοὺς κουτόϕρανκους τοὺς τετραπέρατους,
ποὺ ὡς μουσελῖμος θἄταν εὔχρηστος διά παιδί 'ν δικό τους καὶ καμάρι
-κι ὡς εὔχρηστον ϕρανκογενιτζαρόπουλον-
ἐνόμισαν πὼςθὰ 'παιζε σωστά
τὸν... ρόλον
ὁποὺ προηλήϕετο νὰ παίξει
εἴς τοῦ μυαλοῦ μας τὰ μετόπισθεν...
καὶ ἐτιμήθη, ἐξετιμήθη, εδοξάσθη,
ὡς σκηνοθέτης,
καὶ στὰς ΗΠΑ'ς, τὰς μακρινάς καὶ τρανσατλάντικας,
τῇ συνδρομῇ βαρέως χολλυγουν'δι'άνικου ὁπλισμοῦ (Τζόνυ Ννέπ... Φαίη Ντάναγουέϋ...)
μὲ σύμπραξη στὴν μούζικαν ἐκείνου τοῦ ἀπίθανου τύπου, τοῦ κύρ' Ἴγγι Πόπ...
μὰ κι ὡς ἡθοποιός, παρὰ τὸ πλευρόν τῆς ἔξοχης Ζυλιέτ Μπινός στό "ἄλικον γράμμα" (ποὺ μᾶλλον τοὺς βγῆκε και... ξυνό... γιατί ὡς ϕαίνεται, πλέον κι αὐτή... μετ'εμ'μορϕώθη...)
μὰ τοῦτος ἦτο πρᾶμα ἀλλιώτικον, βαλκάνιος... κακή σπορᾶ...
ἀχάριστος στοὺς ἀϕεντᾶδες
καὶ πῆρε δρόμο ἀλλιώτικο
ἐπάνω στὶς μεγάλες ἀνηϕορικές εὐθεῖες...
ὁ Θεός μας ὁ Πανάγαθος νὰ τὸν στηρίζει...
πάντα τέτοια... !
Δημοσίευση σχολίου