Γράφει ο Γεώργιος Κ. τζανάκης
Στὸ ΖΟΥΓΚΛΑ δημοσιεύτηκε ἕνα ἐνδιαφέρον κείμενο μὲ τίτλο «Στην κόψη του ξυραφιού η κατάσταση στην Ιερά Μονή στο Σινά. Έκρυθμη η κατάσταση ! Τελεσίγραφο προς τον Αρχ. Δαμιανό: «Παραιτήσου εδώ και τώρα» [1]
Σὲ κάθε παράγραφο τοῦ κειμένου ἡ ἀλήθεια, τὸ ψέμμα, ἡ ἄγνοια, ἡ πονηρία, ἡ διαστρέβλωσις, συνθέτουν μιὰ σαλάτα, ἡ ὁποία εἶναι φτιαγμένη κατὰ τὶς σύγχρονες συνταγὲς τῆς νεοεποχήτικης προπαγάνδας, ὥστε νὰ δημιουργῇ σύγχισι καὶ νὰ προετοιμάζῃ γιὰ τὶς ἐξελίξεις. (Εὐθύνη τοῦ συντάκτου τοῦ ἄρθρου ὅλα αὐτά, ἐννοεῖται. Τὰ μέσα ἐνημερώσεως εἶναι σὰν τὰ γαϊδουράκια, ποὺ κουβαλοῦν ὅτι φορτίο θέλει αὐτὸς ποὺ πληρώνει τὸν ἀγωγιάτη).
Ἀναφέρεται σὲ «μαινόμενους σχεδὸν ἐκτὸς ἑαυτοῦ μοναχούς» οἱ ὁποῖοι «ἐξανάγκασαν τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Δαμιανὸ νὰ ἐπιστρέψῃ στὴν Αἴγυπτο». Ἀναφέρεται σὲ «πολεμικὴ κατάστασι ἐντὸς τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, μὲ τὶς δύο πλευρὲς νὰ ἐκτοξεύουν ἀπειλὲς ἡ μία ἔναντι τῆς ἄλλης». Τονίζεται ὅτι «κατὰ τὴν διάρκεια τῶν μοναστικῶν ἀκολουθιῶν ἡ κατάστασι φαίνεται πῶς ἄρχισε νὰ ἐξομαλύνεται…» Ἄλλοῦ, ὅτι «οἱ μοναχοὶ ἔχουν σφραγίσει τὶς πόρτες τῆς Ἰερᾶς Μονῆς καὶ διαμηνύουν πρὸς τὸν Ἀρχ. Δαμιανό ὅτι : δὲν θὰ φύγεις ἀπὸ τὴν Μονή ἄν…» Παρακάτω «οἱ μοναχοὶ ἀπαίτησαν νὰ φύγῃ ἀπὸ τὴν αἴθουσα συνάντησις ὁ νομικὸς σύμβουλος τοῦ Δαμιανοῦ , ἀλλὰ ἐκεῖνος (ὁ δικηγόρος) ἀρνήθηκε…»
Ἐπειδὴ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σινά δὲν μπῆκε κἄν στὴν Μονὴ, οὔτε συναντήθηκε σὲ καμμιὰ ἄιθουσα μὲ τοὺς πατέρες, ἀλλὰ ἀπαίτησε νὰ ὁμιλῇ κατ’ ἰδίαν, ἐκτὸς μονῆς, στὸν ξενῶνα, μὲ ἕναν ἕκαστον παρουσίᾳ τοῦ δικηγόρου καταλαβαίνει κανεὶς τὴν ποιότητα τοῦ παραπάνω «ρεπορτάζ».
Συνηθισμένοι ἀπὸ τὴν πλειοψηφία τῆς ἑλληνικῆς δημοσιογραφίας, ἀντιπαρερχόμεθα τὰ παραπάνω καὶ τὰ τόσα ἄλλα ὅμοια, ποὺ ἐπανθίζουν τὸ ἄρθρο αὐτὸ, καὶ μένουμε σὲ μερικὰ οὐσιώδη σημεῖα:
A) Προσπαθεῖ νὰ ἐμφανίσῃ τὸ ὅλο θέμα ὡς μία διαμάχη ἀνάμεσα στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Σινὰ καὶ τοὺς Πατέρες τῆς Μονῆς. Αὐτὸ δὲν εἶναι ἀπλῶς ψευδὲς, εἶναι ἐντελῶς ἀποπροσανατολιστικὸ καὶ προκαλεῖ σύγχισι καὶ σκοτασμό καὶ τῶν γεγονότων καὶ τῶν στόχων τους. Ἐδῶ ἔχουμε σὲ πρῶτο ἐπίπεδο μία ἄκρως ἐπικίνδυνη ἐνέργεια τοῦ ἑλλαδικοῦ κράτους σὲ συνεργασία μὲ τὸν γηραιὸ ἀρχιεπίσκοπο Σινά γιὰ τὴν δημιουργία τοῦ ΝΠΔΔ, ἡ ὁποία εἶναι καὶ παράνομη διότι δὲν λαμβάνει ὑπ᾿ὄψιν της τὸ καθεστῶς διοικήσεως τῆς μονῆς Σινά, δηλαδὴ τὴν γνώμη τῶν Πατέρων τῆς Μονῆς. Καὶ γι᾿ αὐτὸ τὴν εὐθύνη ἔχει, κυρίως, ὁ ἀρχιεπίσκοπος, ποὺ ἔχει ἐπιλέξει αὐτὸν τὸν αὐταρχικὸ καὶ ἀντικαταστατικὸ τρόπο διοικήσεως, καὶ δευτερευόντως οἱ μοναχοὶ ποὺ ἄργησαν νἀ ἀντιδράσουν. Καὶ, σὲ δεύτερο ἐπίπεδο, γίνεται ἀκόμη πιὸ ἐπικίνδυνη διότι οἱ ἐκ τοῦ παρασκηνίου κινοῦντες τὰ πράγματα (τοὺς ὑπαινίσσεται καὶ ὁ καλὸς δημοσιογράφος- βλέπε παρακάτω) μόνον καλοὺς σκοποὺς δὲν μποροῦν νὰ ἔχουν, θέλοντας νὰ ἀλλάξουν ἕνα καθεστῶς τόσων αἰώνων, ποὺ μέχρι σήμερα δούλεψε. Καὶ θὰ τὸ βελτιώσῃ σήμερα ἡ κυβέρνησις τοῦ κ. Μητσοτάκη!!! Τοῦ προστάτη τῆς πίστεως, τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ ἔθνους!!! Ἔ!, πόσο χρειάζεται νὰ τρελλαθοῦμε; Τοὺς κινοῦντας τὰ νήματα, τοὺς μαριονετίστες, αὐτοὺς φοβοῦνται καὶ σὲ αὐτοὺς ὑπακούουν οἱ πωλητικοί ποὺ δὲν θὰ ἀντιδράσουν καὶ θὰ δεχτοῦν νὰ ψηφίσουν τέτοιο νομοσχέδιο. Ἐδῶ δὲν ντράπηκαν νὰ ψηφίσουν τὸν σοδομονόμο, θὰ λυπηθοῦν τὸ Σινά, ποὺ κεῖται μακρὰν καὶ εἶναι καὶ θέμα νατιβιστικό;
Β) Προσπαθεῖ νὰ ἐλαφρύνῃ τὴν κυβέρνησι ἀπὸ τὶς εὐθῦνες της, γιὰ τὴν κατάστασι ποὺ ἔχει δημιουργηθῇ, καὶ νὰ τὶς μεταθέσῃ στὸν Ἀρχιεπίσκοπο καὶ, κυρίως, στὴν ἀδελφότητα. «… η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να αγνοεί πλήρως τι συμβαίνει στο εσωτερικό της Σιναϊτικής Αδελφότητας» ἀλλοῦ: «η κυβέρνηση έκπληκτη πληροφορείται από το δημοσίευμα της Ζ ότι ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός δεν έχει την συγκατάθεση της πλειοψηφίας της Αδελφότητας» Θέλει, δηλαδὴ, ὁ καλὸς αὐτὸς ὑπηρέτης τῆς ἐνημερώσεως, νὰ πείσῃ τοὺς ἀναγνῶστες του ὅτι μιὰ κυβέρνησι ποὺ στήνει νομοσχέδιο μὲ τὸ ὁποῖο ἡ περιουσία καὶ ἡ διαχείρησις τῆς Μονῆς Σινᾶ, περνᾶ σὲ ἕνα ΝΠΠΔ, δὲν ἔχει ἀσχοληθῇ, ἄν οἱ κύριοι τῆς Μονῆς, ἡ ἀδελφότης δηλαδή, συμφωνοῦν μὲ αὐτό!!! Δὲν τὸ ἔχει ψάξει, δὲν ξέρει, τὸ «ἀγνοεῖ πλήρως» καὶ ἐκπλήσεται ὅταν τὸ πληροφορεῖται ἀπὸ τὸν μεγάλο αὐτὸν δημοσιογράφο!!! Μὰ τὰ σχετικὰ κείμενα εἶχαν σταλεῖ στὴν ἴδια τὴν Κυβέρνησι. Τὸ δημοσίευμά του περίμεναν γιὰ νὰ πληροφορηθοῦν … τὰ νέα;
Γ) Θέτει, οὐσιαστικὰ, θέμα ἀμφισβητήσεως τοῦ ὑπάρχοντος καθεστῶτος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινά τόσο ἐντὸς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὅσο καὶ διαθρησκειακῶς.
α) «Υπενθυμίζεται ότι το Θεοβάδιστο Όρος Σινά στην πραγματικότητα είναι υπόθεση και των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών ( Χριστιανισμού Ιουδαϊσμού και Ισλαμισμού )…»
Ὑπενθυμίζει δηλαδὴ, ὁ θεολογικώτατος, ὅτι τὸ Σινᾶ δὲν εἶναι θέμα μόνον τῆς Ὀρθοδόξου ἐκκλησίας, καὶ μάλιστα τῆς Ἑλληνορθοδόξου, ἡ ὁποία ἀπὸ τὴν ἱδρυσί του μέχρι σήμερα τὸ κατέχει ὡς μόνη καὶ συνεχῆς κυρία καὶ θεματοφύλαξ καὶ προστάτης, ἀλλὰ εἶναι «ὑπόθεσι» καὶ τῶν τριῶν μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν (Χριστιανισμοῦ, Ἰουδαϊσμοῦ καὶ Ἰσλαμισμοῦ). Τί πάει νὰ πεῖ αὐτό; Τί «ὑπόθεσις» εἶναι; Ἐδῶ μιλοῦμε γιὰ τὴν ἰδιοκτησία τῆς Μονῆς. «Ὑπόθεσις» τί σημαίνει; Εἶναι σὰν τὴν «γαλάζια πατρίδα» καὶ προετοιμάζονται ὑποχωρήσεις γιατὶ ὁ ἀντίπαλος διεκδικητὴς εἶναι ἰσχυρὸς καὶ πολυπληθής; Γι᾿αὐτὸ ἀναφέρεται στὴν Αἰγυπτιακὴ Ἰσμαηλία, ἡ ὁποῖα ἔχει ἤδη δράσει, ἀλλὰ καὶ «στὸ Ἰσραὴλ τὸ ὁποῖο παρακολουθεῖ τὶς ἐξελίξεις εὑρισκόμενο πίσω ἀπὸ καλὰ κρυμμένες κινήσεις»;
Καὶ, προσέξτε, αὐτὸ, λέει, εἶναι ἡ «πραγματικότητα» καὶ ὄχι ὅτι συμβαίνει μέχρι σήμερα…
β) Ἀναφέρεται διαρκῶς:
στὸ «ἰδιαίτερο καὶ ἄτακτο καὶ ἄναρχο ἐκκλησιαστικὸ καθεστῶς τῆς μονῆς», σὲ «μιὰ ἐκκλησιολογικὰ καὶ θεολογικὰ ἀναρχη κατάστασι».
Ἁναφέρει, ὁ ξερόλας αὐτὸς, ὅτι:
«αυτό που δεν είναι γνωστό όχι μόνον στο αρμόδιο ΥΠΕΞ και το Υπ. Παιδείας αλλά και ευρέως στην Ελληνική Ορθόδοξη παγκόσμια κοινότητα είναι ότι : – Η Σιναϊτικη Αδελφότητα δεν ανήκει σε κανένα Πατριαρχείο. Δεν ανήκει σε καμία αυτοκέφαλη Εκκλησία. Δεν υπόκειται σε καμία Σύνοδο».
Τὸ ἀνακάλυψε αὐτὸς καὶ τὸ δημοσιοποιεῖ νὰ τὸ μαθῃ τὸ ΥΠΕΞ (ἔτσι ξεπλένει τὶς εὐθῦνες , ποὺ λέγαμε παραπάνω) καὶ «ἡ Ἑλληνικὴ Ὁρθόδοξη παγκόσμια κοινότητα»!!! Βλέπετε πῶς ἡ Ἐκκλησία γίνεται κοινότητα;
Τὸ ὅτι συνεχίζει, τόσους αἰῶνες, νὰ ὑπάρχῃ «Ἡ Σιναϊτικὴ Ἀδελφότητος, ἀνεξάρτητος, ἀδούλωτος ,καὶ ἀδέσποτος ἔν τε τοῖς διοικητικοῖς καὶ οἰκονομικοῖς ζητήμασιν» (ΘΚ, Ἄρθρο 8ο) τὸ ἀποκαλεῖ εἰρωνικῶς «θαῦμα».
«συντελείται το μοναδικό ίσως «θαύμα» επί αιώνες να παραμείνει απείραχτο και απαρασάλευτο ένα τέτοιο καθεστώς»
Ἐξανίσταται, ὁ βαθύνους, γιατὶ νὰ παραμένῃ ἀπείραχτο καὶ ἀπαρασάλευτο ἕνα τέτοιο καθεστῶς!!! Τὸν ἐνοχλεῖ αὐτὸ τὸ καθεστῶς. Γιατί; Γιατὶ δὲν εἶναι ἐλεγχόμενο.
Καὶ τί προτείνει!!! Τὸ λέει διπλωματικά. Φαναριώτικα. Ἐξ ἄλλου, παρατρεχάμενος τοῦ Πατριάρχη ἧταν:
«Την ανησυχία τους δεν έκρυβαν και κύκλοι από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο θα αναγκασθεί να τοποθετηθεί και να αναλάβει αν τυχόν χρειαστεί, προκειμένου να λειτουργήσει ως συνεκτικός κρίκος ενότητας και ομόνοιας ολόκληρης της Ορθοδοξίας»
Ἀνησύχησαν καὶ οἱ κύκλοι τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Τὸ ὁποῖο, ἄν τυχὸν χρειαστῇ, ἄν… λέμε, (δηλ. ἄν δὲν τὰ καταφέρει καλὰ ἡ κυβέρνησι καὶ συνεχίσουν νὰ ἀντιδροῦν οἱ μοναχοί) θὰ ἀναγκασθῇ νὰ τοποθετηθῇ καὶ νὰ ἀναλάβῃ -πρωτοβουλίες θὰ ἤθελε νὰ πῆ, ἀλλὰ τὸ ξέχασε. Τὸ πρωτεύθυνον Πατριαρχεῖο. Αὐτὸ ποὺ ἔχει ἀναλάβει τὸ βαρὺ φορτίο τῆς διακονίας ὁλοκλήρου τῆς ἐκκλησίας. Αὐτὸ (τὸ Πατριαρχεῖο), λέει, ὁ μύστης τῆς δημοσιογραφίας, καὶ προετοιμάζει τὸν λαό, θὰ τοποθετηθῇ, γιὰ … νὰ σωθῆ τὸ Σινά. Δηλαδὴ, τὸ Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων δὲν φτάνει, νὰ ἐνεργήσῃ ὅπου χρειάζεται, κατὰ τὴν ἁρμοδιότητα ποὺ τοῦ ἀναλογεῖ; (ΘΚ ἄρθρα 18 καὶ 19 ἤ ὅτι ἄλλο σχετικὸ ὑπάρχει)
Ὅχι βέβαια. Τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο θὰ «ἀναγκαστῇ» νὰ τοποθετηθῇ καὶ νὰ σώσῃ τὴν κατάστασι. Ὅπως σώθηκε ἡ Ἁγία Σοφία, ἡ Μονὴ τῆς Χώρας, ἡ Παναγία Σουμελά, ὁ Ἑλληνισμὸς τῆς Κωνσταντινουπόλεως, τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, τοῦ Πόντου, τῆς Ἀνατολικῆς Θράκης κλπ.
Μάλιστα. Ἀφοῦ τὸ Φανάρι συνεργάζεται ἄνετα μὲ ὅλες τὶς θρησκεῖες, ἰδιαιτέρως μὲ Μουσουλμάνους καὶ Ἐβραίους καὶ φτιάχνει νόμους στὸ ἄψε σβύσε μὲ τὴν Ἑλληνικὴ κυβέρνησι, εἴδατε τί ἔγινε μὲ τὴν ἐκλογὴ Μητροπολίτου Χανίων στὴν Κρήτη, σίγουρα θὰ τὰ καταφέρει καὶ ἐδῶ, σὲ συνεργασία καὶ μὲ τὴν Ἑλληνική κυβέρνησι τοῦ ἀπεσταλμένου τοῦ Θεοῦ καὶ δεύτερου Ἰουστινιανοῦ Μητσοτάκη, ὅπως ἔλεγε ὁ «ἀντιπρόσωπος» τῆς Μονῆς στὴν Ἑλλάδα Πορφύριος.
Συνεκτικὸς κρίκος ἑνότητος, λοιπὸν, κατὰ τὸν δημοσιογράφο αὐτόν, τὸ Πατριαρχεῖο, ἡ ὁποῖα ἑνότης ἀπὸ τὸ 2016 βρίσκεται στὴ δίνη καὶ ἐσωτερικὴ περιδίνησι μὲ τὸ Κολυμπάρι τῆς CIA, τῆς Ἐλισάβετ Προδρόμου καὶ … τῶν πολλῶν Ἐκκλησιῶν. Ἀντιλαμβάνεται, ὅποιος θέλει νὰ ἀντιληφθῇ, ποὺ πηγαίνουν τὰ πράγματα… Συγχαίρει καὶ ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος τὴν Κυβέρνησι, ἀλλοίμονο. Τὸ Ἅγιον Ὄρος, εἴδαμε τὶ εἶπε κατὰ τὴν ἐπίσκεψι τοῦ εὐλαβεστάτου, ὁπότε…
Ἄς προβληματιστεῖ ὁ καθένας γιὰ τὸ ποὺ ὁδηγοῦνται τὰ πράγματα. Ἀπόλυτος καὶ ἀσφυκτικὸς ἔλεγχος σὲ κάθε ρασοφόρο, ἀκόμη καὶ σ᾿ αὐτοὺς ποὺ καλύπτονται ἀπὸ ἀσυδοσίες καὶ ἐλευθερίες ὅπως τοῦ Σινᾶ. Ὅποιος δὲν κάθεται καλὰ, μὲ συνοπτικὲς διαδικασίες, τύπου Τυχικοῦ Κύπρου, θὰ μπαίνει στὸ περιθώριο ἤ θὰ ἀντικαθίσταται, ἄν καὶ θὰ ὑπάρχει ἐν ζωῇ, μὲ ἕναν ὑπάκουο σωσία του, ὅπως οἱ Ἐσφιγμενῖτες στὸ Ὄρος. Τὸ σύνθημα «ὑπακοὴ ζωή, ἀνυπακοή θάνατος» θὰ ἀντικαταστήσῃ τὰ πάντα. Ὑπακοὴ , ὅμως σὲ ποιούς καὶ σὲ τί; Ὄχι , πάντως, στὸν Ἰησοῦ Χριστό, στὴν Ἐκκλησία του καὶ στοὺς ἁγίους του. Σὲ ποιόν, λοιπόν;
Ἀκρωτήρι Χανίων. 29 Ἰουλίου 2025
……………………………
[1] zougla.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου