Με αφορμη οσα ανεκδιήγητα ακούσαμε απο μεγαλοσχήμονες ρασοφορους_Έχουν τετοιο δικαίωμα οι Ελληνόφωνες Εκκλησίες να στερούν απο τους προσερχομένους στην Αληθινη Πιστη το θεμελιώδες μυστήριο εισαγωγής που είναι το Βάπτισμα δηλ την Σωτηρία;;Ποια συνοδος και ποιοι δεσποτάδες μπορουν να γκρεμίζουν την πιστη των Ορθοδόξων;;
Δεκάδες άνθρωποι επιστρέφουν στην Αληθινή Πίστη, στην Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία Πέτρου και Παύλου του Πατριαρχείου Αντιοχείας που βρίσκεται στο Salt Lake City της Γιούτα. Κατά τους τρεις τελευταίους εορτασμούς του Πάσχα, ο ιερέας, π. Ιουστίνος Havens, με τη βοήθεια του αδελφού του κληρικού, πραγματοποίησε πάνω από 50 βαφτίσεις, πέρα από εκείνες που πραγματοποιεί κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους.
Απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα από ομιλία του μακαριστού πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου που έγινε στις 10/3/2006 στο πλαίσιο της ερμηνείας της θεολογίας της εικόνας της Πεντηκοστής.
... Είναι Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική η Εκκλησία, γιατί στηρίζεται στη συνέχεια των Αποστόλων, υπό την έννοια ότι ο Χριστός παρέδωσε στους Αποστόλους αυτές τις αλήθειες που είπα. Αλλά πέρα από την αλήθεια που παρέδωσε, είναι και έκφραση (συμβολίζει) της αποστολικής διαδοχής. «Λάβετε Πνεύμα Άγιον», είπε ο Χριστός στους Μαθητές του την πρώτη μέρα της Αναστάσεως. «Ἄν τινων ἀφῆτε τὰς ἁμαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς, ἄν τινων κρατῆτε, κεκράτηνται». Τους παραδίδει εδώ την έννοια του μυστηρίου της χειροτονίας και παραδίδει τη χάρη του Αγίου Πνεύματος ως λειτουργικό γεγονός ιεροσύνης, το οποίο μεταδίδεται από ιεροσύνη σε ιεροσύνη. Αν ψάξετε και πείτε ποιος χειροτόνησε τον πατέρα Κωνσταντίνο; Ένας Επίσκοπος. Ποιος χειροτόνησε τον Επίσκοπο; Τον χειροτόνησε ένας άλλος Επίσκοπος. Ποιος άλλος Επίσκοπος; Αν βρείτε αυτήν την αλυσίδα ιστορικά –και μπορείτε να τη βρείτε, γιατί υπάρχουν δίπτυχα και υπάρχουν αναφορές της συνέχειας των Επισκόπων– θα καταλήξει στο Χριστό. Όταν δεν καταλήγει στον Χριστό, δεν υπάρχει αποστολική διαδοχή, άρα δεν υπάρχει Εκκλησία. Βλέπετε; Στην προτεσταντική κατ’ επίφασιν «εκκλησία» δεν υπάρχει αποστολική διαδοχή. Ο Λούθηρος, ως μοναχός, κατάργησε την ιεροσύνη και είπε ότι μπορεί να κάνει ο καθένας ό,τι θέλει, ότι δεν υπάρχει αποστολική διαδοχή. Στη λεγόμενη Βατικάνεια «εκκλησία», όπου εξ απόψεως συνεχείας αυτής της αλυσίδας, υπάρχει διαδοχή. Υπάρχει όμως άλλη διαστρέβλωση. Το θέμα δεν είναι ότι σου παραδίδω αυτό το φρούτο και το πας-μεταφέρεις εκεί. Το θέμα είναι αν το παραδίδεις σωστά. Εγώ σου παραδίδω. Θα συνεχιστεί όμως η παράδοση αυτού του φρούτου, αυτού του δώρου, αυτής της δωρεάς, αυτού του χαρίσματος; Αν εσείς πάρετε –ο διάδοχος, για παράδειγμα, από μένα– πάρει αυτό το φρούτο και το παραδώσει στον άλλο, αλλά εκείνος το κάνει χυμό, το κάνει πορτοκαλάδα, δεν θα παραλάβετε το πορτοκάλι. Διαδοχή υπάρχει, αλλά μυστήριο δεν υπάρχει· δεν έχει παραδώσει τίποτα. Καταλάβετε, υπό αυτή την έννοια δεν μπορεί να υπάρχει τέτοια διαδοχή. Γι’ αυτό δεν μπορούμε να δεχθούμε τα λεγόμενα μυστήρια της Βατικάνειας «εκκλησίας». Γιατί υπάρχει η διαδοχή, αλλά δεν αρκεί η διαδοχή. Πρέπει κι αυτό που παραδίδεις να το παραδίδεις αμόλυντο και μη αλλοτριωμένο εξ απόψεως αιρέσεων. Αυτά είναι πολύ σπουδαία γεγονότα. Μερικοί λένε: Υπάρχει αποστολική διαδοχή, άρα ένας βαπτισμένος της λεγομένης Ρωμαιοκαθολικής «εκκλησίας» είναι βαπτισμένος. Ποιος το είπε αυτό το πράγμα; Λείπουν δύο πράγματα: Λείπει το μυστήριο μεταδιδόμενο εν αληθεία και, δεύτερον, λείπει το ίδιο το βάπτισμα. Παράδειγμα σάς λέω: γιατί δεν βαπτίζονται, όπως λέει η παράδοσή μας, διά τριπλής καταδύσεως, αλλά βαπτίζονται διά ραντισμού. Δεν υπάρχει τέτοιο βάπτισμα όμως. Βλέπετε, έχουν αλλοτριωθεί τα πράγματα. Ούτε λοιπόν αρκεί η διαδοχή για να καταξιωθεί οποιαδήποτε ιεροσύνη. Γι' αυτό το σωστό είναι οι Καθολικοί/Ρωμαιοκαθολικοί της Βατικάνειας «εκκλησίας» να βαπτίζονται, όχι να «αναβαπτίζονται». Γιατί για εμάς δεν είναι βαπτισμένοι. Να βαπτίζονται. Για λόγους οικονομίας επικράτησε, και επικρατεί σε αρκετές τοπικές Εκκλησίες, να τους χρίουν διά χρίσματος. Είναι λανθασμένη αυτή η πρακτική. Δεν μπορεί να χρίονται· πρέπει να βαπτιστούν. Τώρα, ό,τι έγινε έγινε, τα υπόλοιπα τα ξέρει η Χάρις του Αγίου Πνεύματος, αλλά πρέπει όλοι αυτοί να βαπτίζονται. Είναι λανθασμένες έννοιες. Εδώ κατάληξαν και οι Ορθόδοξοι να χρίουν και τους Προτεστάντες, όπου είναι δεδηλωμένο ότι εκεί δεν υπάρχει ούτε καν αποστολική διαδοχή υπό την τυπική έννοια. Να λοιπόν, αυτές είναι οι έννοιες της Εκκλησίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου