Στό Ἀνακοινωθέν τῆς Συνάξεως τῆς Ἱεραρχίας τοῦ Σεπτοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου (3.9.2024) ἀναγράφεται περί τοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα τό 2025:
«Ἐκφράζεται ὁμοθυμαδόν ἡ εὐχή ὁ κοινός ἑορτασμός τοῦ Πάσχα κατά τό ἑπόμενον ἔτος ὑπό τῆς Ἀνατολικῆς καί Δυτικῆς Χριστιανοσύνης, νά μή ἀποτελέσῃ μίαν εὐτυχῆ ἁπλῶς σύμπτωσιν, ἀλλά τήν ἀπαρχήν τῆς καθιερώσεως κοινῆς ἡμερομηνίας διά τόν ἑορτασμόν του κατ᾽ ἔτος, συμφώνως πρός τό Πασχάλιον τῆς καθ᾽ ἡμᾶς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας».
Τό ζήτημα τοῦ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα ἀπό Ὀρθοδόξους καί ἑτεροδόξους ἔχει πολλές πλευρές, θεολογικές, κοινωνικές, ἐμπορικές κ.λπ. Θά θίξουμε ὅμως ἐδῶ μόνο ἐκείνη τήν πλευρά, πού δικαιολογεῖ τόν προβληματισμό ἑνός πιστοῦ μέλους τῆς Ἐκκλησίας. Εἶναι ἡ θεολογική πλευρά πού ἀφορᾶ στήν πιστότητά μας στήν βούληση τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου: «μή μετά Ἰουδαίων συνεορτάζειν» καί «μή πρό τῆς ἰσημερίας τελεῖν τό Πάσχα». Ἡ βούληση τῶν Πατέρων τῆς Νικαίας τό 325, γιά λόγους πού τούς ἐξηγοῦν διά πολλῶν, ἦταν νά ἑορτάζεται τό Χριστιανικό Πάσχα μετά τήν ἐαρινή ἰσημερία, μετά τήν πανσέληνο πού τήν ἀκολουθεῖ, καί ὁπωσδήποτε ἡμέρα Κυριακή.
Ὁ ἀποκλειστικός λόγος τῶν διατάξεων τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου εἶναι νά μή ἑορτάζουν οἱ Χριστιανοί τό Πάσχα πρίν ἀπό ἤ μαζί μέ τούς Ἰουδαίους, γιά σοβαρούς λόγους πιστότητος στήν βιβλική παράδοση γύρω ἀπό τήν σχέση τοῦ πάσχα τῶν Ἰουδαίων καί τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου. Τά λοιπά (ὑπολογισμός τῆς ἰσημερίας κ.λπ.) ἦταν τεχνικά θέματα πού ἐντολῇ τῆς Συνόδου ἀντιμετωπίσθηκαν ἀπό τούς Ἀλεξανδρινούς ἀστρονόμους, γιά νά ἐξασφαλισθῇ βάσει μιᾶς ἡμερολογιακῆς σταθερᾶς (τῆς ἰσημερίας) τό «μή πρό ἤ μετά Ἰουδαίων συνεορτάζειν». Τό Πασχάλιον Κανόνιον, τό ὁποῖο εἶχαν καταρτίσει, ἐξασφάλιζε εἰς τό διηνεκές τίς ἐκκλησιολογικές αὐτές προϋποθέσεις ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα. Οἱ ἅγιοι Πατέρες κράτησαν τό Πασχάλιον Κανόνιον διαχρονικῶς, παρότι ἦταν ἤδη γνωστό ὅτι κάποιο ὑπολογιστικό σφάλμα “κατέβαζε” τήν ἰσημερία κατά μία ἡμέρα κάθε τριακόσια χρόνια. Ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης σημειώνει χαρακτηριστικά: «… καί αἱ οἰκουμενικαί σύνοδοι, ὁποῦ μετά τήν πρώτην ἔγιναν, καί οἱ λοιποί Πατέρες, ἔβλεπον ναί καί αὐτοί, ὡς σοφοί ὁποῦ ἦτον, πῶς ἐκατέβη πολύ ἡ ἰσημερία· ἀλλ’ ὅμως δέν ἠθέλησαν νά τήν μεταθέσουν ἀπό τήν κα΄ Μαρτίου, ὁποῦ τήν ηὗρεν ἡ α΄ σύνοδος, προτιμῶντες περισσότερον τήν συμφωνίαν τῆς Ἐκκλησίας καί ἕνωσιν ἀπό τήν ἀκρίβειαν τῆς ἰσημερίας». Ἡ ἐν Ἀντιοχείᾳ Τοπική Σύνοδος (341) γιά τούς ἴδιους ἐκκλησιολογικούς λόγους ὁμιλεῖ μέ αὐστηρότητα ἔναντι ἐκείνων πού θά παρέβαιναν τίς διατάξεις τῆς Α´ ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, σημειώνοντας: «Πάντας τούς τολμῶντας παραλύειν τόν ὅρον τῆς ἁγίας καί μεγάλης Συνόδου, τῆς ἐν Νικαίᾳ συγκροτηθείσης,… περί τῆς ἁγίας ἑορτῆς τοῦ σωτηριώδους Πάσχα, ἀκοινωνήτους καί ἀποβλήτους εἶναι τῆς Ἐκκλησίας, εἰ ἐπιμένοιεν φιλονεικότερον ἐνιστάμενοι πρός τά καλῶς δεδογμένα, καί ταῦτα εἰρήσθω περί τῶν λαϊκῶν. Εἰ δέ τις τῶν προεστώτων τῆς Ἐκκλησίας, Ἐπίσκοπος, ἤ Πρεσβύτερος, ἤ Διάκονος, μετά τόν ὅρον τοῦτον τολμήσειεν ἐπί διαστροφῇ τῶν λαῶν καί ταραχῇ τῶν Ἐκκλησιῶν, ἰδιάζειν, καί μετά τῶν Ἰουδαίων ἐπιτελεῖν τό Πάσχα, τοῦτον ἡ ἁγία Σύνοδος ἐντεῦθεν ἤδη ἀλλότριον ἔκρινε τῆς Ἐκκλησίας, ὡς οὐ μόνον ἑαυτῷ ἁμαρτίας, ἀλλά καί πολλοῖς διαφθορᾶς καί διαστροφῆς γινόμενον αἴτιον».
Ἡ Γρηγοριανή ἡμερολογιακή μεταρρύθμιση τό ἔτος 1582 ἔγινε μέ κριτήριο ἡμερολογιακό καί ὄχι ἐκκλησιολογικό. Διώρθωσε σέ μεγάλο βαθμό τό σφάλμα ὑπολογισμοῦ τῆς ἰσημερίας, ἀλλά παραθεώρησε τίς ἐκκλησιολογικές ἀξιώσεις τῆς Συνόδου, ἔτσι ὥστε ἔκτοτε οἱ Δυτικοί νά ἑορτάζουν τό Πάσχα καί πρίν ἀπό τό Ἰ-
ουδαϊκό. Αὐτό τονίζεται μέ ἔμφαση στίς ἐπιστολές τοῦ Οἰκουμενικοῦ πατριάρχου Ἱερεμίου Β΄ καί τοῦ πατριάρχου Ἀλεξανδρείας Μελετίου τοῦ Πηγᾶ, καί στήν συνοδική ἀπόφαση τῶν Πατριαρχῶν τῆς Ἀνατολῆς (1593).
Κατά τόν παρελθόντα 20όν αἰῶνα μέ τό ζήτημα ἀσχολήθηκαν σέ μεγάλα συνέδρια ἐπιστήμονες, θεολόγοι, ἐμπορικοί φορεῖς καί ἐκκλησιαστικές ἐπιτροπές. Τό ζήτημα θεωρήθηκε πρωτίστως ὡς ἡμερολογιακό, δηλαδή ὡς ἀνάγκη διορθώσεως τῆς ἡμερομηνίας τῆς ἐαρινῆς ἰσημερίας κατά ἀστρονομικήν ἀκρίβειαν, καί ὄχι ὡς κατ’ ἐξοχήν ἐκκλησιολογικό. Οἱ πανορθόδοξες διασκέψεις ὅμως (ἰδίως ἡ Β΄ Προσυνοδική τό 1982) ἔδωσαν ἰδιαίτερη σημασία στήν ἐκκλησιολογική διάσταση τοῦ θέματος. Συντονισμένοι στό ἐκκλησιολογικό πνεῦμα τῶν ἀοιδίμων Πατριαρχῶν τῆς Ἀνατολῆς οἱ σεβάσμιοι Ἁγιορεῖται Πατέρες μας τό 1982 ἔστειλαν τό κάτωθι τηλεγράφημα στήν Β΄ Προσυνοδική Πανορθόδοξη Διάσκεψη πού συζητοῦσε στήν Γενεύη τό ζήτημα: «Διερμηνεύοντες τόν κοινόν προβληματισμόν ὁλοκλήρου τοῦ ἁγιορειτικοῦ Μοναχισμοῦ, ὅλως ταπεινῶς ἀλλά καί ἐν ἀμετακινήτῳ φρονήματι γνωρίζομεν [Ὑμῖν] υἱικῶς, ἐν τῇ προσπαθείᾳ τῆς Β΄ Πανορθοδόξου Προσυνοδικῆς Διασκέψεως ὅπως ἐξευρεθῇ τρόπος κοινοῦ συνεορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μετά τῶν ἑτεροδόξων Χριστιανῶν, ὅτι ἀσφαλῶς θά ἐπέλθῃ διάσπασις τῆς ἑνότητος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Διό καί ἀποδοκιμάζομεν οἱανδήποτε ἀλλαγήν τοῦ Πασχαλίου… Εὐελπιστοῦντες ὅτι χάρις καί εἰς τήν Ὑμετέραν ἐπαινετήν σταθερότητα δέν θά διαψευσθοῦν αἱ προσδοκίαι μας, διατελοῦμεν μετά βαθυτάτου σεβασμοῦ. Ἅπαντες οἱ ἐν τῇ Ἐκτάκτῳ Διπλῇ Ἱερᾷ Συνάξει Καθηγούμενοι καί Προϊστάμενοι τῶν Εἴκοσιν Ἱερῶν Μονῶν τοῦ Ἄθω».
Σήμερα ἕνας μελλοντικός κοινός συνεορτασμός τοῦ Πάσχα ἀπό ὅλους τούς Χριστιανούς ὀφείλει, ἔτσι καί ἀλλοιῶς, νά σημαίνῃ ὅτι ὁ ὑπολογισμός τῆς ἡμερομηνίας τοῦ Πάσχα θά γίνεται σύμφωνα μέ τό Πασχάλιον Κανόνιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὅπως προβλέπεται καί ἀπό τό Ἀνακοινωθέν τῆς Συνάξεως τῆς Ἱεραρχίας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου, καί ὄχι σύμφωνα μέ τήν καινοτομία τοῦ Γρηγοριανοῦ καλενδαρίου. Ἐάν ἡ Δύση ἀποφασίσῃ νά ἀκυρώσῃ τόν ὑπολογισμό τοῦ Πάσχα μέ τό Γρηγοριανό ἡμερολόγιο, θά εἶναι μία καλή κίνηση ἐπιστροφῆς πρός τήν Ὀρθοδοξία. Ἀλλά καί σέ αὐτήν τήν εὐκταία περίπτωση θά πρέπει τό Πάσχα νά ἑορτάζεται μέ συνέπεια πρός τήν Ὀρθόδοξη ἐκκλησιολογία, χωρίς δηλαδή λατρευτικό συμφυρμό Ὀρθοδόξων καί ἑτεροδόξων, ἐφ’ ὅσον οἱ ἑτερόδοξοι δέν θά ἔχουν ἀπορρίψει ὅλα τά αἱρετικά δόγματα (Filioque, παπικό πρωτεῖο καί ἀλάθητο, πουργατόριο, ἄζυμα, κτιστή Χάρις, ἄσπιλος σύλληψις τῆς Θεοτόκου κ.λπ.). Ὁ συνεορτασμός τοῦ Πάσχα ὀφείλει νά γίνῃ μόνον μετά ἀπό ἀπόλυτη δογματική ἑνότητα στήν βάση τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί ὄχι στήν βάση θεολογικῶν συμβιβασμῶν, τύπου Συμφωνίας Balamand (1993), ἐκκλησιαστικῆς ἑνώσεως δηλαδή χωρίς ταυτότητα πίστεως.
Ἡ εὐχή καί ἡ προσευχή ὅλων μας, σύμφωνα καί μέ τά λόγια τῆς Ἀναφορᾶς τοῦ Μεγ. Βασιλείου, εἶναι νά ἐπανακάμψουν οἱ ἑτερόδοξοι στά Ὀρθόδοξα δόγματα καί νά γίνῃ ἡ ἕνωσή τους μέ τήν Ἐκκλησία ἐν τῇ Ἀληθείᾳ τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως. Τότε ὁ ἑορτασμός τοῦ Πάσχα θά εἶναι πραγματικά κοινός, πραγματική ἑορτή ἑορτῶν καί πανήγυρις πανηγύρεων. Διότι τό Πάσχα, ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, εἶναι ἡ νίκη ἐναντίον κάθε θανάτου, κάθε ἁμαρτίας, κάθε πλάνης, κάθε αἱρέσεως, κάθε ἀποστασίας· πού σημαίνει φανέρωση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας ὡς τῆς μόνης καί μοναδικῆς σωζούσης Μιᾶς Ἁγίας Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας.
Ετήσια έκδοσις Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου ἐν Ἁγίῳ Ὄρει «Ο όσιος Γρηγόριος»2024
18 σχόλια:
Υπενθυμίζω ότι ο σημερινός Πάπας Ρώμης έχει ήδη δώσει την δημόσια-επίσημη-γραπτή άδεια του, για να "ΕΥΛΟΓΟΥΝΤΑΙ" τα "ΖΕΥΓΑΡΙΑ" των ομοφυλόφιλων ΜΕΣΑ στους Ρωμαιοκαθολικούς ναούς, από τους Ρωμαιοκαθολικούς κληρικούς.
ΟΛΕΣ οι δημόσιες-επίσημες αποφάσεις του Πάπα Ρώμης, εφαρμόζονται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε ολόκληρη την διεθνή Ρωμαιοκαθολική Ομολογία.
Σε κάποιες Ρωμαιοκαθολικές χώρες, η "ΕΥΛΟΓΙΑ" των "ΖΕΥΓΑΡΙΩΝ" των ομοφυλόφιλων, εξελίσσεται σε ένα κανονικό "γάμο".
Η προηγούμενη απόφαση του σημερινού Πάπα, έχει δημιουργήσει ΤΡΟΜΕΡΟ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟ στους συνειδητούς Ρωμαιοκαθολικούς πιστούς διεθνώς, λαϊκούς-Μοναχούς-κληρικούς.
Κάθε τόσο, κάποιοι καινούργιοι Ρωμαιοκαθολικοί κληρικοί διεθνώς, αποκαλούν δημόσια ΑΝΤΙ-Πάπα και ΨΕΥΤΟ-Πάπα τον σημερινό Πάπα Ρώμης, και αυτό έχει σαν συνέπεια τον αφορισμό τους και το οριστικό κόψιμο του μηνιαίου μισθού τους.
Είναι δυνατόν να εορτάζουμε κοινό Πάσχα, με τη σημερινή Ρωμαιοκαθολική Ομολογία;
Μέθοδος σαλαμιού... μου μυρίζει
Όχι "Γέροντες"... πρώτα πρέπει να αναθεματίσουν τις αιρέσεις τους οι παπικοί και μετά θα πρέπει να αλλάξουν όχι μόνο ημερολόγιο αλλά και εορτολόγιο καθώς έχουν αγιοποιήσει ουκ ολίγους Ουνίτες δολοφόνους (πχ Στέπινατς).
Αυτοαπατωμαι εάν πιστέψω ότι θα επιστρέψουν στο αρχαίον καλλος ενόσω γνωρίζω ότι είναι μπλεγμένο το όλον θέμα του Οικουμενισμου...
Ο Π. Γεώργιος Μεταλληνος το είχε πει καθαρά ότι ο Οικουμενισμος ε.... ίναι Βαβυλωνία αιχμαλωσια...θυμαμαι πάντοτε ότι ο σκοπός του πσε είναι η πραγματοποίηση της ορατης ενότητας των "εκκλησιών".
Ακόμα έχω στη μνήμη ότι ο Πα πας είχε πει ότι η εμπειρία του πνευματος(!) πσραμεριζει κανόνες,οικ συνοδούς κ αιρέσεις.. Και αυτή η εμπειρία είναι που μας δίνει το χρίσμα της πιστεως(?)
Αν δεν είναι το κοινόν πασχαλιον άλλη μια αλωσις, τι άλλο μπορεί να ειναι(?)...
... ἔλεος εὐλογημένε...
θὰ ἀπορρίψουν ὅπως πολύ σωστά τὸ θέτουν οἱ ἐν λόγω πατέρες
ὅλες τὶς κακοδοξίες τους καὶ τὰ δογματικά τους παρατράγουδα
καὶ θὰ κρατήσουνε
τὰ φέϊκ ἁγιο...μαγειρέματά τους...;
θές καὶ τὰ λές...
ἤ κάπου τʹἄκουσες και... λέμε γιὰ νὰ λέμε...
Αυτό που λέω είναι ότι σε περίπτωση που οι παπικοί
ακολουθήσουν το Ορθόδοξο Πασχάλιο - Ημερολόγιο αυτό δεν λέει απολύτως τίποτα (ούτε καν σαν ένδειξη καλής θέλησης όπως εσφαλμένα "σερβίρουν" - γράφουν στο κείμενο : "Ἐάν ἡ Δύση ἀποφασίσῃ νά ἀκυρώσῃ τόν ὑπολογισμό τοῦ Πάσχα μέ τό Γρηγοριανό ἡμερολόγιο, θά εἶναι μία καλή κίνηση ἐπιστροφῆς πρός τήν Ὀρθοδοξία").
Δεν αποτελεί καλή κίνηση ούτε ένδειξη καλής θέλησης...αλλά στάχτη στα μάτια για τα επόμενα βήματα τα οποία προετοιμάζουν για τις επόμενες γενιές όταν εμείς θα έχουμε εγκαταλείψει τα εγκόσμια.
Για τις επόμενες γενιές παλεύουμε και πρέπει να παλέψουμε...δεν είναι τόσο βλαμμένοι να προχωρήσουν σε χοντροκομένες κινήσεις.
Θα κάνουν ίσως μια στρατηγική υποχώρηση δίχως αντίκρισμα κατά το Ιησουίτικο ο σκοπός αγιάζει τα μέσα (και μην ξεχνάμε ότι ο Φραγκίσκος είναι Ιησουίτης).
Προς μοναχούς της Ι.Μ.Γρηγορίου Αγίου Όρους:
Ο οδικός χάρτης (road map) του Βαρθολομαίου είναι αυτός:
3.1 Many things have been done and many remain to be done on the way towards the realization of full communion. Churches have reached agreements in bilateral and multilateral dialogues which are already bearing fruit, renewing their liturgical and spiritual life and their theology. In taking specific steps together the churches express and encourage the enrichment and renewal of Christian life, as they learn from one another, work together for justice and peace and care together for God's creation.
3.2 The challenge at this moment in the ecumenical movement as a reconciling and renewing moment towards full visible unity for the Seventh Assembly of the WCC to call all churches:
1.to recognize each other's baptism on the basis of the BEM document
2.to move towards the recognition of the apostolic faith as expressed through the Nicene-Constantinopolitan Creed in the life and witness of one another
3.on the basis of convergence in faith in baptism, eucharist and ministry to consider, wherever appropriate, forms of eucharistic hospitality
4.we gladly acknowledge that some who do not observe these rites share in the spiritual experience of life in Christ
5.to move towards a mutual recognition of ministries
6.to endeavour in word and deed to give common witness to the gospel as a whole
7.to recommit themselves to work for justice, peace and the integrity of creation, linking more closely the search for sacramental communion of the Church with the struggles for justice and peace;to help parishes and communities express in appropriate ways locally the degree of communion that already exists.
Πηγή :
https://www.oikoumene.org/resources/documents/the-unity-of-the-church-as-koinonia-gift-and-calling-the-canberra-statement
Υγ: Οι αλλαγές εορτολογίου ή ημερολογίου εφόσον δεν υπάρχει το θεμέλιο της Ορθοδόξου Πίστεως είναι στάχτη στα μάτια.
... αποκόβεις αυτην την φράση από την συνέχεια και την συνάφεια
των λεγομένων των πατερων
και παραμορφώνεις το πνεύμα του κειμένου...
... νά χουμε και λίγο φιλότιμο πρέπει...
(και... καθολου δεν μάς βλάπτει...)
και πάλι... έλεος πιά...
και ώς εδώ...
δεν προκειται να επανέλθω...
... γράφουν οι πατέρες:
"Ὁ συνεορτασμός τοῦ Πάσχα ὀφείλει νά γίνῃ μόνον μετά ἀπό ἀπόλυτη δογματική ἑνότητα στήν βάση τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί ὄχι στήν βάση θεολογικῶν συμβιβασμῶν, τύπου Συμφωνίας Balamand (1993), ἐκκλησιαστικῆς ἑνώσεως δηλαδή χωρίς ταυτότητα πίστεως."
ξεκάθαροι οι πατέρες λοιπόν
αλλά αν δεν θέλουμε να το δούμε ...
κι απομονώνοντας εδάφια
ψαρεύουμε σε θολά νερά
βλέποντας μονάχα, πως θα τα ταιριάξουμε
μ' ό,τι... ταιριάζει με τις ιδέες και προκαταλήψεις μας
και διαστρέφουμε νοήματα (μήπως... για να ψαρέψουμε άραγες...
κανένα... χαζο...μ'σόχαζο... χαζούλ'ι... )
τοτε υπάρχει -αλίμονο- προβλημα ...!
δατ'τς έ πρόμπλεμ πού λεγαμε και στο χωριο...
σε τέτοιες περιπτώσεις κοροϊδίας ...
Τότε προς τι ο κοινός εορτασμός του Πάσχα ο οποίος αναγγελθηκε με τύμπανοκρουσιες στην αρχή., μετεπειτα θα γίνει μονομερώς ακούσαμε ... Δλδ μια τα δίνουν μια τα παίρνουν πίσω?πόσο αξιόπιστο είναι όλο αυτό!
Αγαπητέ μου και μόνο που κάλυψαν την προδοσία της Ορθοδόξου Πίστεως (αυτό έγινε στο Balamand και στην Camberra) με την έννοια "θεολογικός συμβιβασμός" δεν σε προβληματίζει;
Ετυμολογία της λέξεως συμβιβασμός:
Εξομάλυνση ή άρση των διαφορών που χωρίζουν δύο άτομα ή δύο ομάδες ατόμων, με αμοιβαίες υποχωρήσεις.
Ετυμολογία της λέξεως προδοσία:
https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CE%B4%CF%89&dq=
Όσο για τα "ψαρέματα" που γράφεις:
Ούτε το όνομά μου ξέρουν οι αναγνώστες, ούτε δικό μου μαγαζάκι με παγκάρι έχω φτιάξει, ούτε οικονομικό όφελος έχω, ούτε οπαδούς ψάχνω. Ούτε Μέγας Γέρων είμαι ούτε το παίζω Μέγας Κανονολόγος.
Αλλά έχω ένα ελάττωμα...έχω μια αλεργία στα φαναριώτικα τερτίπια.
Να προσθέσω επίσης ότι μας είχαν μιλήσει για ημερομηνία ανεξάρτητη από την κανονική., την στιγμή που ο εορτασμός του Πάσχα γίνεται όπως ορίζουν οι όροι της Α ΟΙΚ. Συνόδου..
Μίλησαν για κοινή εορτή της Α ΟΙΚ.. Κλπ...
Γιαυτό είπα ότι μήπως έχουμε κοινή πίστη και δεν το καταλάβαμε?
Πως γίνεται να κάνουμε ignore τον Cave Dweller για να μην διαβάζουμε τις μαλακίες του? Υπάρχει κάποιο κουμπί?
χα χα απλα δεν τον διαβαζεις ..να το κουμπί!
Ευχαριστώ! Τιμή μου!
... να τὰ ψειρίζεις... καὶ νὰ βρίσκεις ψεῖρες καὶ κοριούς...
ὑπάρχουν δὲν ὑπάρχουν...
πῶς λέγεται...;
γιὰ νὰ τὸ ψάξω στὸ λεξικὸ...
...
καὶ ἐπειδή ὡφείλω νὰ τὸ σέβομαι, αὐτό ἐδῶ το σάϊτ
(πάντα φιλόξενο κι ἀνεκτικό)
καὶ τοὺς ἀνθρώπους του,
καθῶς μοχθοῦν νὰ τὸ κρατοῦν συνέχεια σὲ τέτοιο ἐπίπεδο,
ἀ ξ ι ο ζ ή λ ε υ τ ο ἀπὸ κάθε ἄποψη...
καὶ δὲν εἶναι δίκαιο νὰ τοὺς φορτώνω μὲ διαλόγους
κουφῶν...
ποὺ ξέρουμε νομίζω ἐκ τῶν προτέρων ὅλοι ἐδῶ τὸ...ποὺ θα καταλήξουν...
αὐτά νομίζω πὼς ἀρκοῦν...
(καὶ πολλά εἶπα...)
"... να τὰ ψειρίζεις... καὶ νὰ βρίσκεις ψεῖρες καὶ κοριούς...
ὑπάρχουν δὲν ὑπάρχουν...
πῶς λέγεται...; "
Απάντηση:
Ο Διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες...
Λυπούμαι διά την εξουδενωσιν του αδελφού Κέιβ ντιουλερ..."ητω δε ημών το ναι ναι και το ου ου ίνα μη εις υποκρισιν πεσητε!" Ένας άντρας αρσενικός με χρειάζεται σαν τον Σεραφείμ που έλεγε:"Ρε! Είναι το Βατικανό Εκκλησία;;;".ενθυμουμαι πάντοτε με νοσταλγία τον παπα Γιώργη τον Μεταλληνό που μας έλεγε πως οι παπικοί πάντοτε Ουνίτες μας ήθελαν και δεν θα ησυχάσουν έως ότου το πετύχουν!!! Προσωπικώς πιστεύω ακράδαντα πως ο κόσμος πάει κατά διαόλου και όχι ο πάπας δεν μετανοεί...πιο εύκολο είναι να μετανοήσει ο διάβολος παρά ο πάπας!!! Η γενεά μας-ω! τεκνα αποστάται - απέτυχε σε όλα γιατί όλο σουξου - μουξου είναι και δεν λέει τα πράγματα ως έχουν! Εμπιστεύομαι μια αγράμματη γριά της Πίνδου παρά τον Άθωνα ολόκληρο... άι σιχτιρ κουράστηκα
Δημοσίευση σχολίου