Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

Περί κοινού εορτασμού του Πάσχα μετά των ετεροδόξων

 

 + μακαριστός π. Επιφάνιος  

                               Η Εκκλησία της Ελλάδος, αν ευρεθή ενώπιον προτάσεως περί κοινού εορτασμού του Πάσχα ή οιασδήποτε άλλης εορτής μετά των ετεροδόξων, οφείλει να αρνηθή και συζήτησιν καν περί του θέματος. Τοιαύτη συζήτησις πρέπει να αποκλεισθή παντί σθένει και πάση θυσία, διότι αποτελεί ανατροπήν εκ των θεμελίων της Ορθοδόξου Δογματικής και ιδία της Εκκλησιολογίας. Ή πιστεύομεν ότι είμεθα η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία ή δεν πιστεύομεν.

Η Ορθόδοξος Εκκλησία, πεποιθυία ότι αύτη και μόνη είνε το Σώμα του Χριστού, ο στύλος και το εδραίωμα της Αληθείας, το Ταμείον της Χάριτος, το Εργαστήριον της Σωτηρίας, ενδιαφέρεται μεν ζωηρότατα περί της εις αυτήν επιστροφής των πεπλανημένων, αδιαφορεί όμως τελείως περί των εσωτερικών αυτών ζητημάτων, εν όσω ούτοι μένουν εν τη πλάνη. Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος ηθέλησε να θεσπίση κοινόν εορτασμόν, αλλά διά τα μέλη της Εκκλησίας, ουχί διά τους εκτός αυτής ευρισκομένους. Δεν συνεζήτησεν ούτε μετά των Γνωστικών, ούτε μετά των Μαρκιωνιτών, ούτε μετά των Μανιχαίων, ούτε μετά των Μοντανιστών, ούτε μετά των Δονατιστών, ίνα εύρη βάσιν συνεννοήσεως περί κοινών εορτασμών. Και ότε βραδύτερον απεκόπησαν εκ του Σώματος της Εκκλησίας οι Αρειανοί, οι Νεστοριανοί, οι Μονοφυσίται, οι Εικονομάχοι κλπ. κλπ., η Εκκλησία ουδέποτε διενοήθη να προέλθη εις συνεννοήσεις μετ’ αυτών προς θέσπισιν κοινού εορτασμού είτε του Πάσχα είτε οιασδήποτε άλλης εορτής.

Η Εκκλησία ρυθμίζει τα ζητήματα Αυτής, λαμβάνουσα υπ’ όψιν αποκλειστικώς και μόνον το συμφέρον των μελών Αυτής και ουχί τας επιθυμίας των εκτός Αυτής ευρισκομένων. Αν οι εορτασμοί των αιρετικών συμπίπτουν μετά των τοιούτων της Εκκλησίας, ας συμπίπτουν. Αν δεν συμπίπτουν, ας μη συμπίπτουν. Η Εκκλησία δεν συσκέπτεται επί ίσοις όροις μετά των αιρετικών. Διαλέγεται βεβαίως μετ’ αυτών, αλλ’ ίνα δείξη εις αυτούς την οδόν της επιστροφής. Το να συγκροτώνται “Οικουμενικά Συμπόσια” ή άλλου τύπου Συνέδρια μεταξύ των Ορθοδόξων και της πανσπερμίας των αιρετικών και εν αυτοίς να συσκεπτώμεθα περί καθορισμού κοινών εορτασμών, εμμενόντων όμως και των μεν και των δε (Ορθοδόξων και αιρετικών) εν τοις οικείοις Δογματικοίς χώροις, τούτο άγνωστον και αδιανόητον ον εις την ιστορίαν της Εκκλησίας, όζον δε απαισίου θρησκευτικού συγκρητισμού και τείνον εις την καθιέρωσιν της αρμονικής και αδιαταράκτου συνυπάρξεως αληθείας και πλάνης, φωτός και σκότους, μόνον ως “σημείον των καιρών” δύναται να ερμηνευθή.[…]
Μετά βαθείας τιμής και αγάπης εν Κυρίω Ιησού Χριστώ

πηγή_Περιοδικό “ΕΝΟΡΙΑ”, φύλλον 549, 10/5/1974


5 σχόλια:

Α.Κ. είπε...

Θα γίνει ο κοινός εορτασμός... άνετα! Δεν θα ανοίξει ούτε ρουθούνι. Είτε σωματικό είτε πνευματικό.

Ανώνυμος είπε...

Πριν από λίγους μήνες, ο Πάπας Ρώμης και οι περισσότεροι επίσκοποι της παγκόσμιας Ρωμαιοκαθολικής ομολογίας, ΔΕΧΤΗΚΑΝ επίσημα και δημόσια (με δημόσιο γραπτό κείμενο) να "ΕΥΛΟΓΟΥΝΤΑΙ" τα "ΖΕΥΓΑΡΙΑ" των ομοφυλόφιλων, ΜΕΣΑ στους Ρωμαιοκαθολικούς ναούς, από τους Ρωμαιοκαθολικούς κληρικούς.

Οι επίσκοποι της Ρωμαιοκαθολικής ομολογίας, που αντέδρασαν διεθνώς στο προαναφερόμενο σατανικό δημόσιο και επίσημο κείμενο, είναι μια μειονότητα μέσα στους Ρωμαιοκαθολικούς επισκόπους διεθνώς.

Όσοι θέλουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία να εορτάζουμε το Πάσχα μαζί με ΑΥΤΟΥΣ τους Ρωμαιοκαθολικούς, έχουν καταλάβει ακριβώς ΤΙ κάνουν;

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Αυτά τα θέματα,έχουν λυθεί από την Α'Αγία ΟΙΚ.ΣΥΝΟΔΟ.
ΑΠΟ τα λίγα που ξέρουμε,η ομοιοχρονη εορτολογικη ενότης στηριζόταν ακόμη στην κοινωνία και στην Ιερά Παράδοση.ΟΙ ΕΚΤΟΣ όπως είπε το άρθρο,νοσούν και κατά την πίστη και κατά το πνεύμα.
Ορθόδοξο φρόνημα,θα πει να ακολουθείς την Παράδοση.

Παράδοση είναι η Μαρτυρία Του Αγ.Πνευματος,είναι Το Σώμα Του Χριστού,παράδοση θα πει διακήρυξη της αλήθειας.Τα δόγματα είναι μέρος της παράδοσης είναι Η Διδασκαλία της Εκκλησίας,είναι Το Πνεύμα Του Θεού που Ζει σε όλο το Σώμα ,είναι η ίδια η Εκκλησία.
Το Ευαγγέλιο,οι Άγιες ΟΙΚ.ΣΥΝΟΔΟΙ,τα συγγράμματα των Μεγάλων αγιων Πατερων ,στα οποία διακρίνονται η συ-μφω-νια Πατέρων!
Ακόμη η Υμνολογία της Εκκλησίας ,η Αποστολική διαδοχή!
Τα άγια προσκυνήματα των Αγίων Τόπων,προστατεύονται με χίλιους δυο κινδύνους...και αυτοθυσία..
Και έτσι συνεχίζεται η Παράδοση!
Το Άγιον ΦΩΣ!!!

Το βγάζει Ο Πατριαρχης,με την αρχιερατική Προσευχή γονατιστός διαβάζοντας τις ειδικές ευχές παρακαλεί Τον Κύριον της Δόξης να δώσει το Άγιον ΦΩΣ απο Τον Πανάγιο Τάφο Του!!!
Είναι η Αληθινή αποδείξεις της Ορθοδοξίας.
Παράδοσις είναι μέσον ενότητος!(...)
Είναι το μήνυμα της σωτηρίας!
Εκφράζει το παρελθόν,το παρόν και το μέλλον.
Δεν σημαίνει ισχυρογνωμοσύνη σε κάτι που ανήκε σε άλλη εποχή αλλά ΠΙΣΤΟΤΗΤΑ...
ΝΟμιζω αυτό ήθελε να πει ο γ.Ιουστινος ...

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Ο π.Επιφανιος ,λάθος.οχι ο γ.Ιουστινος...

Θαλασσινός είπε...

"Η Εκκλησία της Ελλάδος, αν ευρεθή ενώπιον προτάσεως περί κοινού εορτασμού του Πάσχα ή οιασδήποτε άλλης εορτής μετά των ετεροδόξων, οφείλει να αρνηθή και συζήτησιν καν περί του θέματος..."
Και γιατί προβαίνει σε αυτή την ρητορική δήλωση;
Γιατί τους έχει ικανούς, που τα έχουν ισοπεδώσει όλα, άλλως δεν χρειάζονταν να μπει σε τέτοια διαδικασία.