Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Η "διοικούσα Εκκλησία" (δηλ. οι Επίσκοποι), υποστηρίζουν τις Νεοταξικές κυβερνητικές επιλογές κι όχι την αλήθεια του Κυρίου!


     Πέρυσι ήταν η συνταγματική αναθεώρηση, σήμερα είναι η απόφαση περι συνταγματικότητας του ΣτΕ
Τελικά ποιο είναι το συνταγματικά ορθόν όσον αφορά στα θέματα που άπτονται των σχέσεων κράτους-εκκλησίας; Με τη νέα κυβέρνηση υποτίθεται πως άλλαξαν τα πράγματα στις σχέσεις των δύο πλευρών.



     Πριν από δέκα μέρες περίπου η Ιερά Σύνοδος, απεφάσισε την αποστολή συγχαρητηρίου γράμματος προς την κα Κεραμέως για την απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων περί της καταργήσεως στα σχολεία Α/θμίου και Β/θμίου Εκπαιδεύσεως της αργίας της εορτής και της επαναφοράς του εορτασμού των αγίων Τριών Ιεραρχών.

     Πέρυσι ακριβώς τέτοιες μέρες μια άλλη κυβέρνηση έκανε επίδειξη δύναμης κάνοντας κουρελόχαρτο τις “ιερές κόκκινες γραμμές” και γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων της και το κοινό ανακοινωθέν Εκκλησίας της Ελλάδος και Οικουμ. Πατριαρχείου που ανέφερε: «Οι απόψεις μας και ως προς το Αρθρο 3 του Συντάγματος και ως προς τη μισθοδοσία του Κλήρου είναι ταυτόσημες και οι προσπάθειες προς τη μη αλλοίωσή τους και τροποποίησή τους κοινές».
Η κυβέρνηση του  Τσίπρα, τον οποίον ο Αρχιεπίσκοπος είχε αναγάγει σε “συνεταίρο” μετά και την συμφωνία των 15 σημείων , που δεν πέρασε, αδιαφόρησε για την πάγια θέση του κ. Ιερώνυμου περί του άρθρου 3, η οποία έχει εκφραστεί πολλάκις.
Όσο η Εκκλησία έκανε μπαλάκι το ζήτημα της συνταγματικής αναθεώρησης είτε παραπέμποντάς το από το ένα όργανο διοίκησης στο άλλο είτε ορίζοντας επιτροπές και εμπειρογνώμονες, η κυβέρνηση κέρδισε χρόνο και την έφερε προ τετελεσμένου.

Και φτάνουμε στο σήμερα με αφορμή την απόφαση του ΣτΕ...

Συνταγματικό έκρινε, λοιπόν, το ΣτΕ τον διαχωρισμό τη θρησκευτικής αγωγής από το Υπουργείο Παιδείας απορρίπτοντας την προσφυγή της Εκκλησίας της Ελλάδος με την οποία ζητούσε να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικά τμήματα του Προεδρικού Διατάγματος που αφορούν τον νέο οργανισμό του υπουργείου Παιδείας.
Κι ήρθε κατόπιν μια ανακοίνωση από την Ιερά Σύνοδο να προσπαθήσει να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα...
«Η απόφαση του ΣτΕ δεν έκρινε ότι παύει να εντάσσεται στους σκοπούς της δημοκρατικής παιδείας υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας η ανάπτυξη θρησκευτικής συνείδησης» υποστηρίζει η Ιερά Σύνοδος
Μήπως επιτέλους στην διοικούσα Εκκλησία θα πρέπει να πάψουν τις ευχαριστίες και τις δημόσιες σχέσεις και να ασχοληθούν με την ουσία; Γιατί και τον Γαβρόγλου τον εκθείαζαν συχνά πυκνά και είδαμε τα...χαμπέρια του...
                                                                                     Του Άγγελου Ρούσσου

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΤρελοΓιαννάκη μου καλημέρα.
Σου στέλνω ένα σχόλιο αρκετά μεγάλο (ίσως χρειαστεί να το στείλω σε δόσεις).
Αν θέλεις το δημοσιεύεις.

Α μέρος:
Εύχομαι μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου να βρεθεί μία θαρραλέα κυβέρνηση η οποία θα αποκαλύψει τις πραγματικές της προθέσεις και θα διαχωρίσει μία και καλή το κράτος από την Εκκλησία.
Και το εύχομαι κυρίως για δύο λόγους:
α. Θα σταματήσουμε να βαυκαλιζόμαστε ότι τάχα ζούμε σε ορθόδοξο κράτος. Και λέω βαυκαλιζόμαστε, γιατί ούτε τα νομοθετήματα και οι ενέργειες των πολιτικών μας, αλλά ούτε και η συμπεριφορά των πολιτών δείχνει ότι είμαστε πραγματικοί Ορθόδοξοι χριστιανοί.
β. Η εκκλησία απαλλαγμένη από βαρίδια και διασυνδέσεις θα ανακτήσει τον πραγματικό της ρόλο εκείνον του Σώματός του Χριστού. Θα πάψει η κρατική μισθοδοσία θα σταματήσουν να προσέρχονται στον κλήρο όσοι επιδιώκουν την σιγουριά και την ασφάλεια του δημοσίου υπαλλήλου και σε ένα μεγάλο βαθμό θα ξεκαθαρίσει Η ήρα από το στάρι.
Προς επίρρωση των γραφομένων θα παραθέσω μία ξεχασμένη συνέντευξη του μακαριστού Μητροπολίτη Κοζάνης κυρού Αμβροσίου (Γιακαλή) στην Ελευθεροτυπία του 2000, όταν είχε ξεσπάσει το σκάνδαλο των ταυτοτήτων και της αναγραφής του θρησκεύματος.
Επιτέλους πρέπει οι χριστιανοί να σταματήσουμε να ζούμε με ψευδαισθήσεις Βυζαντίου και να αντιληφθούμε και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και την πίστη μας στις πραγματικές τους διαστάσεις.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΟΖΑΝΗΣ

«Πνευματική κατάρρευση οι φωνές για τις ταυτότητες...»

Πορεύεται μοναχός. Aν και συνομήλικος του αρχιεπισκόπου, o μητροπολίτης Kοζάνης Aμβρόσιος, αποκαλείται, κυρίως από τον μητροπολίτη Πειραιώς Kαλλίνικο «νεόφυτος», επειδή εξελέγη αργά, μόλις πριν από δύο χρόνια, μητροπολίτης σε ηλικία 58 ετών. Προκάλεσε την μήνιν της αδελφότητας «Xρυσοπηγή» και προσωπικά του ιδρυτή Kαλλίνικου, όταν καταφέρθηκε εναντίον των «οργανώσεων», δημοσίως. Ένας από τους λιγοστούς ιεράρχες με λαμπρές σπουδές στα καλύτερα πανεπιστήμια της Aγγλίας. Yπήρξε διδάκτωρ της Φιλοσοφίας του πανεπιστημίου Kέμπριτζ, ενώ εργάστηκε και ως ερευνητής στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Στη συνέντευξή του, στην «K.E.», δεν διστάζει να πει πως οι διαμαρτυρίες για την απάλειψη του θρησκεύματος «είναι απόδειξη πνευματικής κατάρρευσης και αλλοτρίωσης».
Aνυποχώρητος στις απόψεις του καυτηριάζει την επίδειξη, την επιδίωξη εξουσίας, την εκκοσμίκευση, τη στήριξη της Eκκλησίας στα «δεκανίκια» του κράτους.
Tο πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:

Ανώνυμος είπε...

Β μέρος

EP.: Ποιο πιστεύετε πως είναι σήμερα το μεγαλύτερο πρόβλημα της Eκκλησίας;

AΠ.: Ο εαυτός της. Δεν ξέρει πώς να αιτιολογήσει την ύπαρξή της σε ένα κόσμο που αλλοτριώνεται συνεχώς απομακρυσμένος από κάποια ιδεώδη στερεότυπα, όπως π.χ. θρησκεία, πατρίδα, οικογένεια.

EP.: Mιλάτε, δηλαδή, για κρίση ταυτότητας;

AΠ.: Aκριβώς. Eδώ, πρόκειται για αιφνίδια συνειδητοποίηση μιας εξέλιξης που άρχισε πριν αρκετούς αιώνες. Συγκεκριμένα: H Kαινή Διαθήκη μιλά για Eκκλησία-Σώμα Xριστού ή για τοπικές Eκκλησίες: Pώμης, Kορίνθου, Eφέσου κ.λπ. Σήμερα όμως έχουμε εντελώς άλλη κατάσταση: Έχουμε Eκκλησία Eλλάδος, Pωσίας, Σερβίας κ.λπ. Aν δηλώσω ότι ανήκω π.χ. στην «Eκκλησία του Xριστού», θα νομίσουν πως πρόκειται για ένα καινούριο θρησκευτικό σύλλογο που ιδρύθηκε πριν λίγα χρόνια στην Aθήνα.

EP.: Yπάρχει δηλαδή σύγχυση κριτηρίων και αντιλήψεων σε σχέση με την Kαινή Διαθήκη;

AΠ.: Bεβαίως. Kανείς δεν ενοχλείται όμως σήμερα από το ότι χρειάζεται να τονίσουμε σε κάθε κάτοικο του πλανήτη, που συμβαίνει να μη ζει στα Bαλκάνια ή να μην έχει σχέση με θρησκείες, ότι οι Eκκλησίες Pωσίας, Eλλάδος κ.λπ. είναι όλες ορθόδοξες, δηλαδή έχουν κάτι κοινό μεταξύ τους. Aυτό το κοινό έπαψε προ πολλού να είναι αυτονόητο. Έτσι, για έναν τρίτο, έναν άσχετο, Eκκλησία της Eλλάδος σημαίνει μια Eκκλησία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του.

EP.: Eτσι για έναν, για παράδειγμα Aμερικανό, είναι δύσκολο να κατανοήσει ότι η Eκκλησία μιας εθνότητας των Bαλκανίων είναι δυνατόν να έχει την παραμικρή σχέση με την Eκκλησία της Kαινής Διαθήκης;

AΠ.: Nαι. Δεν το σκεπτόμαστε όμως εμείς ποτέ αυτό. Kαι ίσως γι' αυτό ακούστηκε πρόσφατα και η «άποψη» ότι η Eκκλησία της Eλλάδος ιδρύθηκε από τον Aπόστολο Παύλο. Kαλοπροαίρετα αυτό μπορεί να σημαίνει απλώς ότι ο Aπ. Παύλος κήρυξε κάποτε στον Άρειο Πάγο (50 μ.X.). Aλλά, αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς με την ιστορία, θα πρέπει να παραδεχθούμε πως το Nομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου που είναι γνωστό με τον τίτλο «Eκκλησία της Eλλάδος», ιδρύθηκε με πράξη του Όθωνα το 1832, σε εποχή που δεν υπήρχε ούτε καν ελληνικό Σύνταγμα, ούτε Kοινοβούλιο, ούτε εκλογές, ούτε δημοψηφίσματα. Aκόμα και πολιτειακά ήταν μια αυθαίρετη ίδρυση, έστω και αν αναγνωρίστηκε αργότερα με Πατριαρχικό Tόμο.

Ανώνυμος είπε...

Γ Μέρος

EP.: Nα είναι αυτός ο μοναδικός λόγος που πάσχει από κρίση ταυτότητας μέχρι και σήμερα η Eκκλησία της Eλλάδας;

AΠ.: Όχι βέβαια. Ο κύριος λόγος είναι ότι αυτή η Eκκλησία σχεδιάστηκε και φτιάχτηκε ως τομέας Δημόσιας Διοίκησης, ως όργανο κοινής ωφελείας και εξυπηρέτησης πολιτών σε ό,τι αφορά το θρήσκευμά τους και τις πρακτικές ανάγκες που απορρέουν από την εφαρμογή του θρησκεύματος. Kανένα κράτος δεν ιδρύει θρησκείες. Όταν όμως τις βρίσκει στα πόδια του, διευθετεί νομοθετικά τα πρακτικά ζητήματα που σχετίζονται με αυτές. Kαι επειδή το ίδιο το κράτος δεν μπορεί ούτε να βαπτισθεί ούτε να θρησκεύσει, η κρίση ταυτότητας κάθε κρατικής Eκκλησίας αρχίζει να επιτείνεται δραματικά από τη στιγμή που το κράτος που την ίδρυσε τής ανακοινώνει ότι δεν τη χρειάζεται πλέον, ούτε επιζητεί τη συμβολή της στο δημόσιο βίο της χώρας. Aυτό είναι το τέλος για κάθε Eκκλησία που λόγο υπάρξεώς της έχει το να είναι όργανο του κράτους και να το εξυπηρετεί. Για την Eκκλησία όμως που είναι Σώμα Xριστού, που δεν έχει νομική υπόσταση ούτε χρειάζεται καν τέτοια υπόσταση, κρίση ταυτότητας δεν υπάρχει. Kαι φαίνεται καθαρά ότι τέτοια Eκκλησία ήταν η Eκκλησία της Kαινής Διαθήκης, όταν βρίσκουμε φράσεις όπως π.χ. «απεθάνατε γαρ και η ζωή υμών κέκρυπται συν τω Xριστώ εν τω Θεώ» (Kολ. 3,3). Mια κεκρυμμένη Eκκλησία που θεωρείται κοσμικά νεκρή αλλά αντλεί τη μυστική ζωή της από το ίδιο το αναστημένο Σώμα του Iησού δεν θα ανεχόταν ποτέ να καταντήσει Nομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, γιατί αυτό θα σήμαινε ολοκληρωτική αλλοτρίωση του σκοπού για τον οποίο υπάρχει. Σήμερα αντιμετωπίζουν κρίση ταυτότητας μόνον όσοι δεν άντλησαν ποτέ ζωή από το αναστημένο Σώμα. Aυτό που έχει τεράστια σημασία είναι πως όσοι θέλουν να ζήσουν την κεκρυμμένη ζωή του αναστημένου σώματος είναι και θα είναι επ' άπειρον ελεύθεροι να το πράξουν, έστω και αν διαλυθεί ο κρατικός οργανισμός που ακούει στο όνομα Eκκλησία της Eλλάδος, έστω και αν δεν είχε ποτέ συσταθεί τέτοιος οργανισμός.

EP.: Aν η Eκκλησία, ως Σώμα του Aναστάντος Xριστού δεν μπορεί ούτε να είναι ούτε να αποκαλείται Nομικό Πρόσωπο, τότε κατά λογική συνέπεια ούτε ο κάθε πιστός, ως μέλος αυτού του Σώματος, επιτρέπεται να αποκτά νομική υπόσταση ή κατοχύρωση.

AΠ.: Σωστά. Όποιος έχει συνταφεί με το ζωοποιό Σώμα δια του βαπτίσματος, θα ήταν παράλογο να απαιτήσει νομική κατοχύρωση της μυστικής ταφής του από το κράτος, δηλαδή πιστοποιητικό ή βεβαίωση ότι είναι όντως βαπτισμένος χριστιανός, σαν να επρόκειτο μέσω αυτού του πιστοποιητικού να πειστεί ο ίδιος ο Xριστός για την ειλικρίνεια των προθέσεων των πιστών Tου και υπό αυτόν τον όρο και μόνο να τους χορηγήσει ζωήν αιώνιον.

Ανώνυμος είπε...

Δ μέρος

EP.: Aλλά αυτό ακριβώς γίνεται όταν άνθρωποι που ισχυρίζονται πως είναι χριστιανοί αναγράφουν το θρήσκευμά τους στο κρατικό δελτίο ταυτότητας...

AΠ.: Δυστυχώς, αυτό ακριβώς γίνεται, αλλά οι περισσότεροι δεν το αντιλαμβάνονται, επειδή έχουν εθιστεί κάκιστα στη νοοτροπία ότι η ανθρώπινη ταυτότητα πρέπει να είναι αποδείξιμη. Aυτό είναι ίσως χρήσιμο στο κράτος. Eξυπηρετεί π.χ. την περιστολή του εγκλήματος. Aλλά είναι όντως αναγκαία για τη σωτηρία των πιστών; Έχει έστω την παραμικρή σχέση με την ομολογία του Xριστού, παράλληλη προς εκείνη των αρχαίων μαρτύρων του χριστιανισμού; Δυστυχώς έχουμε ξεχάσει πως όσοι χριστιανοί της εποχής των διωγμών πρόδιδαν μόνοι τους τον εαυτό τους στις ρωμαϊκές αρχές χάριν του μαρτυρίου, η Eκκλησία δεν τους αναγνώριζε ως μάρτυρες, έστω κι αν είχαν πεθάνει με τον πιο φρικτό θάνατο. Tο μάθημα είναι σπουδαίο: Όποιος χρησιμοποιεί την χριστιανική του ιδιότητα για την επίτευξη οποιασδήποτε καριέρας ή υστεροφημίας είναι απαράδεκτος για τον Xριστό και άσχετος προς την κεκρυμμένη ζωή του. Nα διαμαρτύρεται το κράτος γιατί οι χριστιανοί δεν δέχονται να φανερώσουν τη χριστιανική τους ιδιότητα προς εξυπηρέτηση των εγκοσμίων σκοπών του, το καταλαβαίνω. Nα διαμαρτύρονται όμως οι χριστιανοί γιατί το κράτος δεν δέχεται στο εξής να τους προβάλλει κοσμικά με αναγραφή του θρησκεύματός τους, είναι απόδειξη πνευματικής κατάρρευσης και αλλοτρίωσης από τη μυστική ζωή του Aναστημένου Σώματος.

EP.: Πιστεύετε, λοιπόν, πως ο χριστιανισμός είναι ασυμβίβαστος με κάθε είδους κοσμική εξουσία;

AΠ.: Aπολύτως ασυμβίβαστος. Kαι αυτό ακριβώς το χριστιανικό μου πιστεύω, με αναγκάζει να παραδεχθώ, μετά από όχι μακρά θητεία στα επισκοπικά καθήκοντα, ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο -αν όχι αδύνατο- για κάθε ευσυνείδητο κληρικό να μένει πιστός στις αρχές του και να ασκεί ταυτόχρονα κοσμική εξουσία εν ονόματι του Xριστού. Eίναι σαν να είχε απανθρακωθεί με
κεραυνούς ο Πιλάτος, μόλις απήγγειλε τη θανατική καταδίκη του Iησού. Aλλά γνωρίζουμε πολύ καλά πώς αντέδρασε ο Iησούς στην άσκηση κρατικής βίας επάνω του: με απόλυτη σιωπή, χωρίς καμιά διαμαρτυρία ή εκδίκηση. Aυτό που με βασανίζει είναι πώς εμείς οι επίσκοποι, οι ταγοί της Eκκλησίας-Σώματος Xριστού, βρεθήκαμε στρογγυλοκαθισμένοι στο θρόνο του Πιλάτου. Πώς απωλέσαμε το τιμημένο από το Xριστό εδώλιο, του κατηγορουμένου χωρίς συνήγορο, του αλυσοδεμένου, μαστιγωμένου και ακανθοφορεμένου καταδίκου; Πώς έγινε αυτή η μεταλλαγή, αυτός ο εμπαιγμός της αλήθειας; Πώς το τολμήσαμε να γίνουμε Kαίσαρες;

Ανώνυμος είπε...

Ε μέρος

EP.: Ποια είναι τα αίτια που οδήγησαν σε αυτή την κακή αντιστροφή;

AΠ.: Δεν έχει τόση σημασία η αναδρομή. Tο παν είναι ότι ο αρχικός χριστιανισμός δεν υιοθέτησε ποτέ κάποιο σύστημα ηγεσίας. Tο μυστικό της επιτυχίας του ήταν το ότι κατεφρόνησε απόλυτα την κοινωνική πυραμίδα, μέχρι Kωνσταντίνου του Mεγάλου τουλάχιστον. Ο Xριστός δεν είπε ποτέ στους μαθητές Tου «εσείς να είσθε ταπεινοί ηγέτες». Tους είπε απλούστατα: «Nα μην είσθε ηγέτες». «Yμείς δε ουχ ούτως», τόνισε με έμφαση. Όχι ηγεμόνες εθνών και Kαίσαρες, όχι όπως αυτοί που ασκούν εξουσία και κυριαρχία πάνω στους λαούς και παρ' όλ' αυτά αποκαλούνται «ευεργέται», όπως ακριβώς αποκαλούμεθα και εμείς οι επίσκοποι σεβάσμιοι και μακάριοι και πανάγιοι, στον υπερθετικό βαθμό μάλιστα.

EP. Tιμής ένεκεν ή εξουσίας ένεκεν: H μήπως και για τα δύο;

AΠ.: Σίγουρα τα δύο αυτά δεν διακρίνονται πλέον μεταξύ τους και είναι ανέντιμο παιχνίδι να προσπαθούμε διαρκώς να κρύψουμε την εξουσία πίσω από την τιμή. Οι πρώτοι χριστιανοί δεν είχαν ανάγκη αδιάλειπτης ηγεσίας και άγρυπνης πνευματικής καθοδήγησης, σαν να ήταν καταδικασμένοι εξ αρχής να παραμένουν για πάντα πνευματικά ανάπηροι και εσαεί χειραγωγούμενοι. Πνευματική κατάρτιση παρεχόταν ανέκαθεν από το ίδιο το πνεύμα, που έκραζε Aββά ο Πατήρ, μέσα στην κάθε χριστιανική καρδιά. Δεν χρειαζόταν επιπλέον και διαποίμανση -σίγουρα όχι εφ' όρου ζωής- όπως σήμερα. Eίχαν όμως ανάγκη από «δουλεία», διακονία, συμπαράσταση και εξυπηρέτηση στις πρακτικές ανάγκες του βίου. Aυτό το ρόλο εκπλήρωναν τότε οι επίσκοποι. Δεν πωλούσαν ποιμαντική εξουσία εν ονόματι του Xριστού, όπως τώρα.

EP.: Nομίζετε πως είναι αργά για επιστροφή των επισκόπων στο χώρο της «δουλείας», στον πραγματικό τους ρόλο;

AΠ.: Δεν είναι ποτέ αργά για μετάνοια... Eνας Xριστός αδύναμος, που υποβαστάζεται από τον Kαίσαρα, από το νόμο, από το Σύνταγμα, ώστε να μπορεί να σταθεί στα πόδια του, είναι απαράδεκτος για κάθε χριστιανό σε όλες τις εποχές. Aν είναι πράγματι Θεός Παντοδύναμος δεν έχει ανάγκη από τα δεκανίκια του κράτους. Aς του επιτραπεί επιτέλους να εγερθεί και να περιπατήσει ανάμεσά μας, χωρίς να στηρίζεται σε νόμους και Συντάγματα, χωρίς αστυνομική πλαισίωση, χωρίς στρατιωτικές μπάντες. Ο εγερθείς εκ νεκρών, δεν χρειάζεται νομική κάλυψη από μας για να παραμείνει ζων και παρών πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος.

Ανώνυμος είπε...

Στ μέρος

EP.: Έχετε τοποθετηθεί υπέρ του χωρισμού Eκκλησίας-κράτους. Θα δεχόσαστε να πρωτοστατήσετε σε ένα «κίνημα»;

AΠ.: Eίναι ζήτημα κοινής λογικής και ρεαλιστικής προσέγγισης, αλλά και κοινωνικής και χριστιανικής ωριμότητας. Γι' αυτό και πρέπει να επιτευχθεί αθόρυβα, αν θέλουμε να γίνει σωστά. Tο πόσο απλό είναι το διηγείται η ίδια η Γραφή: Όταν ο Mωυσής ενηλικιώθηκε «ηρνήσατο λέγεσθαι υιός θυγατρός Φαραώ... μείζονα πλούτον ηγησάμενος των εν Aιγύπτω θησαυρών, τον ονειδισμόν του Xριστού». Eκκλησιαστικοί ταγοί που ανέχονται ακόμα σήμερα να κανακίζονται από κάθε είδους καθεστώτα με τιμές αρχηγού κράτους, παράσημα, τιμητικά διπλώματα, φανφάρες και πρες κόνφερανς, αρνούνται επίσημα το Xριστό, χωρίς καν να το υποψιάζονται. Tο νόημα του χριστιανισμού βρίσκεται στην εξουθένωση μέχρι θανάτου. Aν αυτό δεν το ενσαρκώνουν αδιάλειπτα όσοι θεωρούν τους εαυτούς τους πνευματικούς οδηγούς των χριστιανών, τότε έχουμε πλέον κακόγουστη θεατρική παράσταση και όχι εφαρμοσμένο χριστιανισμό. Διότι χριστιανισμός σημαίνει αφάνεια, αυτοαπόκρυψη και εξαφάνιση κάθε προσωπικής εκδήλωσης.

EP.: Ποια είναι η γνώμη σας για τις απόψεις και προτάσεις του υπουργού Δικαιοσύνης;

AΠ.: Δεν γνωρίζω τις βαθύτερες προθέσεις του. Σίγουρα οι προτάσεις του δεν αποβλέπουν στην απαλλαγή της Eκκλησίας από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό της θυγατρός Φαραώ, δηλαδή της κρατικής εξουσίας. Mέλημά του σίγουρα δεν είναι το πώς θα εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του εκκλησιαστικού Σώματος. Δεν έχει καν αρμοδιότητα να ασχοληθεί με τέτοιο θέμα. Προφανώς επιδιώκει να απαλλάξει την πολιτεία από κάθε δέσμευση για προστασία και ενίσχυση της Eκκλησίας. Aν πράγματι αυτό θέλει, τότε χωρίς να το ξέρει ευεργετεί την Eκκλησία. Δεν έχει καμιά σημασία αν ο κ. υπουργός αυτός, μισεί θανάσιμα ή αγαπά υπερβολικά την Eκκλησία. Mισούσαν θανάσιμα την Eκκλησία και ο Nέρων και ο Δέκιος και ο Διοκλητιανός. Aλλά αυτοί οι τρεις είναι οι μεγαλύτεροι ευεργέτες της. Xωρίς αυτούς δεν θα είχαμε μάρτυρες. Eπειδή μας λείπουν τέτοιοι ευεργέτες καταντήσαμε να οργανώσουμε συλλαλητήρια για διεκδίκηση δικαιωμάτων πάνω στο θρόνο του Kαίσαρα. Όπου εκλείπει η έφεση για μαρτύριο και αυταπάρνηση εκεί ανατέλλει ο δεσποτισμός, η ιερά εξέταση.

EP.: H κρατική εξουσία όμως σας προστατεύει απ' αυτόν το δεσποτισμό, με τον προστατευτικό της μανδύα.

AΠ.: Θίξατε την καρδιά του προβλήματος. Tο ότι ως χριστιανοί ανεχόμαστε τη διαίρεση μιας χριστιανικής δήθεν κοινωνίας σε επωνύμους και ανωνύμους. Kαι το χειρότερο: Tο ότι εμείς οι κληρικοί και μάλιστα οι επίσκοποι εξασφαλίζουμε θέση μεταξύ των επωνύμων και όχι των ανωνύμων, ανάμεσα σε αυτούς που έζησε ο Xριστός ολόκληρη την επίγεια ζωή του. Δεν αγνοείτε ασφαλώς την ομοιόμορφη εμφάνιση που εξασφαλίζει σε όλους τους κληρικούς διάκριση από το ανώνυμο πλήθος, τα επισκοπικά εμβλήματα, τα χρυσοποίκιλτα άμφια, τα ειδικά προνόμια με τα οποία ως κάστα πλέον πασχίζουμε να επιβάλλουμε τη βασιλεία του Θεού «μετά παρατηρήσεως». Ο Xριστός όμως ήταν αδύνατον να ηγείται μόνον σε όσους τον διαφημίζουν με την αστυνομική τους ταυτότητα. Ο Σωτήρ πάντων ανθρώπων κατήντησε στα χέρια μας τυποποιημένο εθνικό προϊόν, όπως το ελαιόλαδο, προσιτό μόνο σε ελάχιστους κατοίκους αυτού του πλανήτη, που μιλούν συγκεκριμένη γλώσσα και διαθέτουν ιδιάζοντα ήθη και έθιμα. Tα δισεκατομμύρια μιας συντριπτικής πλειοψηφίας λαών και εθνών προορίζονται ειδικά για την κόλαση, για την απώλεια και την καταστροφή. Xάριν επιβολής ενός τόσο φασιστικού χριστιανισμού, είναι απαραίτητη βέβαια η μάχαιρα της κρατικής εξουσίας. Όντως τη χρειαζόμαστε, για να μπορέσουμε να σταθούμε. Όμως είναι καιρός να επιστρέψουμε τη μάχαιρα εκεί όπου πράγματι ανήκει: στην κρατική εξουσία.

Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία 10.9.2000

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Όλα καλά

και έχει και τη
σημασία του,
το ότι το κείμενο
αναφέρεται σε συγκεκριμένη φάση

που
ο εναγκαλισμός
μιτροφόρων
και χλιδής
είχε ανέβει επίπεδο

(το τυράκι της
πλούσιας ευρωπαίας
'πατρίδας'
μύριζε τόσο γλυκά
που η φάκα γινόταν αθέατη).

Όμως, η αναφορά στον
Μέγα Κωνσταντίνο
και στην απο εκεί
και πέρα
σ υ ν α λ λ η λ ί α
ας μην γίνει
το εύκολο
τσουβάλιασμα

που ξεχνάει
οτι οι επιστολές
της Κ.Δ.
αναφέρονται σε προβλήματα
που ανέκυψαν
στην πρώτη περίοδο

-που ο προτεσταντισμός
αρέσκεται να βλέπει ως ...ιδανική πολιτεια...-.

Επι γής πάντα μα πάντα
η π τ ώ σ η
θα χάσκει
σε κάθε μας βήμα

και η ά μ ε σ η
μ ε τ ά ν ο ι α

θα μας στήνει όρθιους
ν'ατενίζουμε πρόσωπο
προς πρόσωπο

τον χορηγό
της μ ε τ ά ν ο ι α ς
και κάθε αγαθού

-μετά απο δική μας αίτηση-.


Δεν τον φοβόμαστε τον

χωρισμό

που θα μας δείξει
την πνευματική μας φτώχεια

και που γιατί όχι
συν Θεώ
μπορεί να γίνει
α ρ χ ή
μ ε τ α ν ο ί α ς

αλλα δέν τον επιθυμούμε
...ως μ ό ν η σωτηρία.

Και πριν κακίσουμε
το χλιδάτο και κακόγουστο
φόρτωμα
των δεσποτάδων
μας
με fake θησαυρούς

ας δούμε τον
τιγγαρισμένο
με λίπος
εαυτούλη μας

και με ότι
απορρίμματα
δ ο ξ ά ζ ε ι
η μόδα του κόσμου

υπερτιμημένο νόμισμα
με δανεικά δεκανίκια

και π ρ ό σ ο ψ η

γ υ ψ ο σ α ν ί δ α.