Ἐζήλωσε δόξα Μαγδαληνῆς...
Ὁ Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ, ἡ σύγχρονη πατερική μορφή πού ἀνέτειλε
ἀπό τό Ἅγιον Ὄρος καί φώτισε πολλές σκοτισμένες (ἄθεες, ἑτερόδοξες ἤ ἑτερόθρησκες)
συνειδήσεις στό δυτικό κόσμο, ὥστε νά δοῦν τό φῶς τῆς Ὀρθοδοξίας, δέχεται μετά
τήν κοίμησή του ὀχετούς βλασφημιῶν ἀπό τόν τελείως ξένο πρός τήν ὀρθόδοξη
θεολογία, τόν παντελῶς ἀμύητο στήν εὐαγγελική ἡσυχαστική ἄσκηση π. Ἰωάννη
Διώτη, ἐκδότη, θεολόγο, δημοσιογράφο κ.λπ..
Ὁ μακαριστός Γέροντας
Σωφρόνιος μέ γνώση ἐμπειρική, πίστη «ἐκ θεωρίας», μαρτύρησε στίς μέρες μας, καί
μαρτυρεῖ διαρκῶς μέ τίς συγγραφές του, ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ἡ Ἀπόλυτη Ἀλήθεια,
καί ὅτι «οἱ ἐντολές Του εἶναι ἄκτιστο Φῶς
τῆς Θεότητος, καί ὁ ἀγώνας γιά νά ἀποβοῦν ὁ μοναδικός νόμος ὅλου τοῦ εἶναι μας,
προσκαίρου καί αἰωνίου, συνιστᾶ τήν οὐσία τῆς ὀρθοδόξου ἀσκήσεως».
Ὁ π. Ἰ. Διώτης, ἀνίκανος νά προσεγγίση τήν ποιότητα τῆς ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ζωῆς τοῦ Ἀρχιμ. Σωφρονίου, πιάνεται (τῇ συμβουλίᾳ ἐσκοτισμένων συνειδήσεων) ἀπό τόν τύπο τῆς Μονῆς πού ἵδρυσε στό Essex τῆς Ἀγγλίας, καί ἐξαπολύει στήν μνήμη του, μέ «ἀγωνιστικό» μένος, ρύπους καί δυσώδη νοήματα, ὑβριστικά τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος, πού ρυπαίνουν τίς ἀκοές καί σκοτίζουν τίς ψυχές ὅσων ἀπό ἀπλότητα ἤ ἀβουλία ἀνέχονται νά τόν ἀκοῦν ἤ νά διαβάζουν τά ρυπαρογραφήματά του.
Ὁ π. Ἰ. Διώτης, ἀνίκανος νά προσεγγίση τήν ποιότητα τῆς ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ζωῆς τοῦ Ἀρχιμ. Σωφρονίου, πιάνεται (τῇ συμβουλίᾳ ἐσκοτισμένων συνειδήσεων) ἀπό τόν τύπο τῆς Μονῆς πού ἵδρυσε στό Essex τῆς Ἀγγλίας, καί ἐξαπολύει στήν μνήμη του, μέ «ἀγωνιστικό» μένος, ρύπους καί δυσώδη νοήματα, ὑβριστικά τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος, πού ρυπαίνουν τίς ἀκοές καί σκοτίζουν τίς ψυχές ὅσων ἀπό ἀπλότητα ἤ ἀβουλία ἀνέχονται νά τόν ἀκοῦν ἤ νά διαβάζουν τά ρυπαρογραφήματά του.
Ὁ π.Ἰ. Διώτης δέν δέχεται τόν λόγο τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος, ὅτι
ὁ τύπος τῆς Μονῆς του ὑπῆρξε ἀποτέλεσμα μιᾶς ἀνάγκης σέ ἕναν ὁρισμένο τόπο καί ἕναν
ὁρισμένο χρόνο, μέ τήν ἔγκριση μάλιστα τῆς προϊσταμένης του ἐκκλησιαστικῆς ἀρχῆς,
καί ὅτι αὐτόν τόν τύπο δέν τόν συνιστᾶ ὡς πρότυπο σέ κανένα. Ὁ π. Διώτης κωφεύει
στήν ὕπαρξη τῆς ἀνάγκης, τήν παραθεωρεῖ, καί ἐπιτίθεται στόν θεόπτη Γέροντα, ὄχι
τόσο γιά τήν Μονή του (αὐτήν τήν χρησιμοποιεῖ μᾶλλον ὡς πρόσχημα), ὅσο γιά τήν ὀρθοδοξότατη
ἐμπειρική θεολογία του, τήν ὁποία δέν εἶναι ἱκανός νά παρακολουθήσει. Καί ἐνῶ ὁ
π. Διώτης ἀπέναντι σέ ἐξόφθαλμες ἐκκλησιολογικές ἐκτροπές μυωπάζει, καί ὄχι
μόνο δέν κάνει τήν παραμικρή «ἀγωνιστική» κριτική, ἀλλά τίς ὑπερασπίζεται κι’ ὅλας,
στήν περίπτωση τοῦ Γέροντος Σωφρονίου ἐκκενώνει ὅλο τόν ρυπώδη ζῆλο του.
Μέσω τῶν γραπτῶν τοῦ π. Διώτη, βλέπουμε νά σηκώνεται ἐναντίον
τοῦ Γέροντος Σωφρονίου ὅλο τό ἀπό καταβολῆς κόσμου δαιμονικό μίσος, ἐνδεδυμένο μάλιστα
(ὤ, τῆς ὑποκρισίας!) μέ ἱεροκανονικό μανδύα.
Φαίνεται ὅτι οἱ δαίμονες βασανίζονται ἀπό τήν καυστική γι’ αὐτούς ὕπαρξη τοῦ Γέροντος Σωφρονίου (καί κεκοιμημένου).
Οἱ ἀντιησυχαστές δαίμονες, βασανιζόμενοι, διερεθίζουν τόν «ἀγωνιστικό ζῆλο» τοῦ π.Ἰ. Διώτη, τόν «οὐ κατ’ ἐπίγνωσιν», προκειμένου νά ἀποπροσανατολίσουν καί νά καταστρέψουν ὅσες ψυχές τοῦ δώσουν τήν προσοχή τους, τοῦ ἀνοίξουν εἴσοδο.
Σημειωτέον ὅτι ὁ π.Ἰ.Διώτης, σέ παλαιότερες «οὐ κατ’ ἐπίγνωσιν» (τό ἠπιώτερον) «ἀγωνιστικές» ἐξάρσεις του, χαρακτηρίζει τήν Θεολογία τῶν ἁγίων Πατέρων κυκεώνα, τελεία σύγχυση καί συσκοτισμό.
Ὑβρίζει τά τιμιώτερα τῆς πίστεώς μας, τίς ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἐμπειρίες τῶν Ἁγίων μας.
Καί, κατόπιν, τολμᾶ νά αὐτοπροβάλλεται ὡς ὑπέρμαχος τῆς ἱεροκανονικῆς ἀκριβείας!!...
Φαίνεται ὅτι οἱ δαίμονες βασανίζονται ἀπό τήν καυστική γι’ αὐτούς ὕπαρξη τοῦ Γέροντος Σωφρονίου (καί κεκοιμημένου).
Οἱ ἀντιησυχαστές δαίμονες, βασανιζόμενοι, διερεθίζουν τόν «ἀγωνιστικό ζῆλο» τοῦ π.Ἰ. Διώτη, τόν «οὐ κατ’ ἐπίγνωσιν», προκειμένου νά ἀποπροσανατολίσουν καί νά καταστρέψουν ὅσες ψυχές τοῦ δώσουν τήν προσοχή τους, τοῦ ἀνοίξουν εἴσοδο.
Σημειωτέον ὅτι ὁ π.Ἰ.Διώτης, σέ παλαιότερες «οὐ κατ’ ἐπίγνωσιν» (τό ἠπιώτερον) «ἀγωνιστικές» ἐξάρσεις του, χαρακτηρίζει τήν Θεολογία τῶν ἁγίων Πατέρων κυκεώνα, τελεία σύγχυση καί συσκοτισμό.
Ὑβρίζει τά τιμιώτερα τῆς πίστεώς μας, τίς ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἐμπειρίες τῶν Ἁγίων μας.
Καί, κατόπιν, τολμᾶ νά αὐτοπροβάλλεται ὡς ὑπέρμαχος τῆς ἱεροκανονικῆς ἀκριβείας!!...
Πιό συγκεκριμένα, ὁ σφοδρός πολέμιος τοῦ Γέροντος Σωφρονίου
π. Ἰ. Διώτης δέν δέχεται τήν ἁγιογραφική καί πατερική διδασκαλία, ὅτι ἡ
θεολογία τῆς Ἐκκλησίας εἶναι καρπός τῆς θεωρίας τοῦ Θεοῦ, τῆς θεοπτίας. Τέτοιες
ὁρολογίες τοῦ δημιουργοῦν σύγχυση καί «συσκοτισμό». Γι’ αὐτόν ἡ θεολογία δέν
προϋποθέτει τήν ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ στόν θεολόγο. Κατά τήν ἄποψή του ὁ Θεός ἀποκαλύφθηκε
στούς Προφῆτες καί τούς Ἀποστόλους, καί δέν χρειάζεται νά ἀποκαλυφθεῖ σέ
κανέναν ἄλλον! Ἡ θεολογία γι’ αὐτόν «εἶναι
ἡ προσπάθεια τοῦ ἀνθρώπου νά ἑρμηνεύσῃ τήν ὑφισταμένην θείαν ἀποκάλυψιν». Εἶναι
ἐμποτισμένος μέχρι τό μεδοῦλι ἀπό τήν σχολαστική θεολογία τοῦ αἱρετικοῦ
Χριστιανισμοῦ. Γι’ αὐτόν κανένας σημερινός πιστός δέν μπορεῖ νά γίνει «διδακτός
Θεοῦ», κι ἄς τό λέει ἡ Ἁγία Γραφή. Ὅποιος θεωρήσει ὡς σοβαρά αὐτά πού γράφει ὁ
π. Διώτης, θά πρέπει νά δεχθεῖ ὅτι ὅλες
οἱ ἀποκαλύψεις τοῦ Θεοῦ στούς ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας (ἥμαρτον Κύριε!) εἶναι «δαιμονοφαντάσματα».
Πῶς, λοιπόν, μέ τέτοιες προϋποθέσεις, ὁ π. Διώτης, νά καταλάβει τόν θεόπτη ὀρθόδοξο ἡσυχαστή πατέρα Σωφρόνιο; Πῶς νά χωρέσει στήν στενή ἀντίληψή του, στήν περιορισμένη βιολογική ἐνέργεια τοῦ ἐγκεφάλου του, τό εὖρος τῆς ἐμπειρικῆς θεολογίας ἑνός θεουμένου;
Πῶς, λοιπόν, μέ τέτοιες προϋποθέσεις, ὁ π. Διώτης, νά καταλάβει τόν θεόπτη ὀρθόδοξο ἡσυχαστή πατέρα Σωφρόνιο; Πῶς νά χωρέσει στήν στενή ἀντίληψή του, στήν περιορισμένη βιολογική ἐνέργεια τοῦ ἐγκεφάλου του, τό εὖρος τῆς ἐμπειρικῆς θεολογίας ἑνός θεουμένου;
Τόν μακαριστό Γέροντα Σωφρόνιο ἀγαποῦσε ἰδιαιτέρως ὁ ὅσιος Πορφύριος ὁ Καυσοκαλυβίτης, ὡς ὁμότροπό
του, μέ κοινές ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἐμπειρίες.
Ἐκεῖνος γνώριζε νά διακρίνει τά πνεύματα «εἰ ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστί», προφανῶς πολύ καλύτερα ἀπό τόν π. Ἰ. Διώτη...
Ἐκεῖνος γνώριζε νά διακρίνει τά πνεύματα «εἰ ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστί», προφανῶς πολύ καλύτερα ἀπό τόν π. Ἰ. Διώτη...
Ὁ π. Ἰ.Διώτης φαίνεται ὅτι ἐζήλωσε τήν δόξα τῆς μοναχῆς
Μαγδαληνῆς (τῆς Κοζάνης), τῆς ἀμετανόητης ὑβρίστριας τοῦ ἁγίου Νεκταρίου.
Ὁ Θεός νά τόν ἐλεήση.
Τρελογιάννης
Ὁ Θεός νά τόν ἐλεήση.
Τρελογιάννης
28 σχόλια:
Αναρωτιόμουν ποιος είναι ο π.Ι.Διώτης και τον βρήκα σε αυτό το βίντεο https://www.youtube.com/watch?time_continue=84&v=PuCbLjZxGjI&feature=emb_logo όπου μετά το 1.00 μας συστήνεται. ΟΚ...
Δυστυχώς σε αυτό το θέμα είσαι λάθος τρελογιαννη
Στούς παρανοικούς πολέμιους τού Γέροντα φίλε ανήκει καί ο φίλος σου ο Καραλής. Οπως καταλαβαίνεις.
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ ΕΠΙΦΑΝΩΝ ΑΛΛΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ κ ΑΓΑΠΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
ΚΑΙ Ο ΓΕΡ,ΣΟΦΡΩΝΙΟΣ ΑΦΗΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ κ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΛΛΑ κ Ο πατηρ Ι.ΔΙΩΤΗΣ ΑΦΗΝΕΙ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΡΓΟ ΠΑΤΕΡΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ.
ΕΔΩ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ κ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΤΟΥ ΕΚΛΙΠΟΝΤΟΣ κ ΓΙΑ ΦΩΤΙΣΗ κ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΟΥ ΕΝ ΖΩΗ....
Ο ΝΕΩΚΟΡΟΣ
Αφήνει τεράστιο φωτοτυπικό έργο ο Διώτης;
Φίλε σχολιαστή του 8:51 μ.μ γράφεις"ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΤΟΥ ΕΚΛΙΠΟΝΤΟΣ" αν εννοείς τον Άγιο Σωφρόνιο,μάλλον εμείς χρειαζόμαστε τις πρεσβείες του.
27 Νοεμβρίου 2019
"Σύμφωνα με το ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατριαρχείου η Αγία και Ιερά Σύνοδος, αποδεχθείσα την εισήγηση της Κανονικής Επιτροπής ανέγραψε στο Αγιολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας τον εγνωσμένης οσιακής βιοτής και πολιτείας Σωφρόνιο του Έσσεξ."
Δυό λόγια αδελφέ Τρελογιάννη για την ανάρτηση.Ευθύνη για το θέμα έχει κι ο "Ορθόδοξος τύπος".
Αυτό το έντυπο την δημοσίευσε άρα όφειλε να διαχωρίσει την θέση του. Ανεξάρτητα της αγιοκατάταξης του γέροντα Σωφρόνιου οφείλουμε όλοι σεβασμό σ'έναν άνθρωπο που έστησε Ορθόδοξα μοναστήρια σε άθρησκο κράτος και ταυτόχρονα σε μια κοινωνία τόσο υλιστική όσο η αγγλική.
Για την υιϊκή σχέση του με τον Άγιο Σιλουανό και την άσκηση του στην έρημο του Αγίου Όρους υποκλινόμαστε στην αγιότητα του.
Η γλώσσα του π.Ι.Διώτη είναι πολύ σκληρή και απόλυτη.Θυμίζω την ενεργή ανάμιξη του και στο
θέμα του μοναστηριού στην Ναύπακτο...Χρονιάρες μέρες μένω σ'αυτά.
Ιννοκέντιος
Η μεγαλύτερη απογοήτευση δεν είναι από την δαιμονακαταληψια του Διωτη ,
η μεγαλύτερη απογοήτευση αυτοί που αδιάκριτα εγκολπώνονται τις δαιμονακαταλιψιες του πιστεύοντας ότι έτσι ενισχύουν τον αγώνα μας ενάντια στους Πατριαρχικούς ΛΑΘΟΣ ΜΕΓΑ ,και δεν είναι το πρόβλημα ο γέροντας Σωφρόνιος ,το πρόβλημα είναι ότι ο συγκεκριμένος εχει δαιμονική θεολογία αφού :
«δέν δέχεται τήν ἁγιογραφική καί πατερική διδασκαλία, ὅτι ἡ θεολογία τῆς Ἐκκλησίας εἶναι καρπός τῆς θεωρίας τοῦ Θεοῦ, τῆς θεοπτίας. Τέτοιες ὁρολογίες τοῦ δημιουργοῦν σύγχυση καί «συσκοτισμό». Γι’ αὐτόν ἡ θεολογία δέν προϋποθέτει τήν ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ στόν θεολόγο. Κατά τήν ἄποψή του ὁ Θεός ἀποκαλύφθηκε στούς Προφῆτες καί τούς Ἀποστόλους, καί δέν χρειάζεται νά ἀποκαλυφθεῖ σέ κανέναν ἄλλον! Ἡ θεολογία γι’ αὐτόν «εἶναι ἡ προσπάθεια τοῦ ἀνθρώπου νά ἑρμηνεύσῃ τήν ὑφισταμένην θείαν ἀποκάλυψιν». Εἶναι ἐμποτισμένος μέχρι τό μεδοῦλι ἀπό τήν σχολαστική θεολογία τοῦ αἱρετικοῦ Χριστιανισμοῦ. Γι’ αὐτόν κανένας σημερινός πιστός δέν μπορεῖ νά γίνει «διδακτός Θεοῦ», κι ἄς τό λέει ἡ Ἁγία Γραφή. Ὅποιος θεωρήσει ὡς σοβαρά αὐτά πού γράφει ὁ π. Διώτης, θά πρέπει νά δεχθεῖ ὅτι ὅλες οἱ ἀποκαλύψεις τοῦ Θεοῦ στούς ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας (ἥμαρτον Κύριε!) εἶναι «δαιμονοφαντάσματα».
Στο "Οψόμεθα τον Θεό καθώς εστί" χρωστώ το γεγονός ότι διατήρησα την πίστη μου σε μία δύσκολη φάση της ζωής μου. Ο Γέροντας Σωφρόνιος είναι άγιος, αλλά όχι μόνο άγιος, αλλά και Πατήρ της Εκκλησίας, δώρο του Θεού στην Εκκλησία Του σε μία περίοδο σύγχυσης, όταν νεοαρειανιστές πρωτειομανείς σαν τον Ζηζιούλα προβάλλονται ως "κορυφαίοι ορθόδοξοι θεολόγοι". Σημειωτέον ότι άγιος γέροντας Σωφρόνιος ουδέποτε υπήρξε υμνητής του θεσμού του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, κέντρο της θεολογίας και της εκκλησιολογίας του υπήρξε το Θεανθρώπινο Πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χριστού.
Σε ευχαριστώ πολύ όσιε πατέρα μας Σωφρόνιε και σε παρακαλώ να πρεσβεύεις για εμάς!
Cyclus
Nά μέ συμπαθάς φίλε πού επιμένω αλλά ισχυρίζεσαι ότι ο Καραλής έχει πνευματική εμπειρία; Είναι διδακτός θεού; Καί ο περιβόητος Μάξιμος, ο πνευματικός του; Πώς πέταξες στό τραπέζι τόν δύστυχο τόν Διώτη. Ο Καραλής έπαιζε φίλε. Μάς ντριμπλάρεις; Καί βάζεις γκόλ;
Εντάξει αυτό και μπράβο!
Όμως ο πατερικός λόγος
είναι ο λόγος,
που
α π ό θ ε ο ύ γνωρίζει και
κρίνει;
ή ό χ ι;
Οι Άγιοι γέροντες ήταν
θεόπτες ή -άπαγε της βλασφημίας- πλανημένοι;
Χωρίς αυτές τις αλήθειες
πως θα χαρούμε τη Μακεδονία;
(ή
γιατί δεν μας έδωσε άραγε ο Θεός την μικρασία τότε
που την κρατήσαμε μέσα στά χέρια μας και χάθηκαν τόσοι και τοσοι μέχρι να φτάσει ο στρατος μας μιά ανάσα απο
την Άγκυρα;)
Ο Διώτης είναι δαιμονόπληκτος από τα δαιμόνια του αντιησυχασμού.
Αυτά που δημιούργησαν τον σχολαστικισμό της Δύσης για να καταστρέψουν την Ορθοδοξία.
Όσοι προβάλλουν τον Διώτη συμμετέχουν στην δράση των δαιμονίων!
Εύγε Τρελογιάννη για το εξαίρετο κείμενο.
Να έχουμε τις πρεσβείες του Αγίου Σωφρονίου.
Εντάξει,νομίζω ότι ο π.Ι.Διώτης μετά και την επίσημη Αγιοκατάταξη του Αγίου Σωφρονίου,τις προσευχές όλων μας και τις πρεσβείες του Άγιου,να δει την αλήθεια και να μετανοήσει.Άλλωστε,θέλω να πιστεύω ότι στις θέσεις του για το θέμα,είναι παγερά μόνος.Ωστόσο για να μην είμαστε "διώκτες αλά καρτ",διαβάζοντας σχόλιο φίλου πιο πάνω και ψάχνοντας στο διαδίκτυο,διαπίστωσα ότι ύπαρχουν και άλλοι,που επίσης τάσσονται,για λόγους που το μυαλό μου δε με βοηθάει να συλλάβω,κατά της Αγιοκατάταξης του Αγίου μας,οπότε κατανοώ πόσο επικράνθειν ο μισόκαλος που έχουμε τις πρεσβείες του Αγίου Σωφρονίου και του αποστέλλουμε τις παρακλήσεις μας.Ας προσευχηθούμε λοιπόν για όλους να έχουν καλή λευτεριά.Καλή Πρωτοχρονιά.
Αγαπητέ Νίκο Κ. όσοι τάσσονται κατά της αγιοκατάταξης, όπως και ο π. Διώτης δεν έχουν μελετήσει τα βιβλία του αγίου Γέροντος. Αλλά και στην περίπτωση που επιχειρήσουν να τα διαβάσουν είναι αμφίβολο αν μπορέσουν να τα κατανοήσουν, και περισσότερο αν θέλουν. Προτιμούν την ξύλινη γλώσσα της μεταπατερικότητας του νομικισμού των οργανώσεων μέσα στις οποίες γαλουχήθηκαν. Όσοι νιώθουν άβολα με τον Γέροντα Σωφρόνιο, άλλο τόσο θα ένιωθαν με τον Άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο, και τις εμπειρικές περιγραφές της απόκτησης του Αγίου Πνεύματος. Για κάποιους ανθρώπους όλα αυτά είναι τυπικά, άχρωμα άοσμα και άγευστα.Όπως συμβαίνει και στον παπισμό που δεν έχει εμπειρία ησυχασμού και θεοπτίας.
Καλά όλα ετούτα ! Άγια και τα βιβλία ! Όμως γιατί τόση βιασύνη ; Τό ζητούμενο για τον άνθρωπο είβαι νά τον κατατάξει ο Θεός μεταξύ των αγίων και αυτό κανένας Διώτης δεν μπορεί να τό αποτρέψει . Πολύ λίγη σημασία έχει άν τον αγιοκατατάξουν οι άνθρωποι . Εφ' όσον υπάρχουν αντιρρήσεις και το χειρότερο , αφού ο Ναυπάκτου μεσολαβεί , τί έχει νά χάσει ο άγιος άν δεν τον αγιάσει ο Βαρθολομαίος ; Πολλοί πιστεύουν οτι ο " αγιασμός" έγινε αντικείμενο δοσοληψίας μεταξύ Βαρθολομαίου και Ναυπάκτου ! Ο Ναυπάκτου δεν αφήνει ήσυχο κανένα διάσημο νεκρό . Όποια ταφόπλακα και νά σηκώσεις θα βρείς τον Ναυπάκτου !
Οι αρχαίοι μας πρόγονοι είχαν τήν αλήθεια πάνω από τήν φιλία. Σήμερα η φιλία επισκιάζει καί τήν αλήθεια τής πίστης. Ας μήν είναι ακόμη χειρότερη η χρονιά πού μάς περιμένει γιατί έφυγαν όλα τά στηρίγματα τού κόσμου μας καί ξεσαλώνουν τά ποντίκια.
Γι αυτό η εκλλησία έχει ορίσει την παρέλευση των 100 χρόνων , για νά εκλείψουν οι αντιπάθειες και οι συμπάθειες , ακόμα και οι συναλλαγές επάνω σε μία αγιότητα . Ο άγιος που αγιοκατατάσσει η εκκλησία πρέπει νά είναι αδάμας . Πολλοί πνευματικοί άνθρωποι που γνωρίσαμε είναι μικροί ή μεγάλοι άγιοι . Μήπως πρέπει ο καθένας νά προβάλλει τον πνευματικό του ως άγιο και νά ζητά αγιοκατάταξη ; Πρέπει νά περιμένουμε ως άνθρωποι το κατακάθι της ιστορίας . Και άν οι άνθρωποι ξεχνούν , δεν ξεχνά ο Θεός και δείχνει τα σημεία της αγιότητος .
Προς Λωρίτου Ελένη (30/12 10.28 και 30/12 5.34)
Αγαπητή Ελένη, με κάθε καλή προαίρεση σου προτείνω να διαβάσεις τα βιβλία «Οψόμεθα τον Θεόν καθώς εστί», «Περί προσευχής» και «Ο Άγιος Σιλουανός» του Γ.Σωφρονίου, και να δεις εκεί την συνέχεια της φιλοκαλικής μας παράδοσης της νηπτικής θεολογίας και του ησυχασμού, όπως και την αγαθή ψυχή του Γέροντα, τα βάθη της μετάνοιάς του (Μετάνοιας και όχι μεταμέλειας), τα βάθη της επίγνωσης της ανθρώπινης πτώσης και του πολύπλοκου πολέμου ενάντια στην ΚΕΝΟΔΟΞΙΑ [που μας ταλανίζει ΟΛΟΥΣ που παριστάνουμε τους καλούς και αγωνιστές Χριστιανούς], όπως και την ΑΛΗΘΙΝΗ έννοια της Σωτηρίας.
Τα υπόλοιπα που έχω να πω για τον Γέροντα, πιστεύω ότι τα διάβασες στις ΑΚΤΙΝΕΣ που έγραψες κι εσύ κάποια σχόλια.
Καλή Πρωτοχρονιά και καλή Φώτιση σε όλους
Επίσης έχει οριστεί η ανακομοιδή λειψάνων που εκεί φαίνεται σαφώς η αγιότητα του προσώπου που αγιοκατατάσεται (δεν παίρνω καμία θέση για τον εν λόγω Γέροντα η κάποιον άλλον Άγιο παρά μόνο για τις αθρόες αγιοποιήσεις του Φαναρίου)
Απαράδεκτη προσπάθεια απαξιώσεως του π.Ιωάννη Διώτη ως δαιμονοπλήκτου από κάποιους σχολιαστές.
Επίσης "δεν δικαιούνται διά να ομιλούν", για να θυμηθούμε και το μακαρίτη Κουτσόγιωργα, και κάποιοι αγιομάχοι και κανονομάχοι.
Ξέρουν αυτοί ποιοι είναι...
Μήπως Μαρία μου, έχεις και εσύ προορατικό και γνωρίζεις ποιά είναι τά σχόλιά μου ; Λοιπόν έπεσες μέσα για τα σχόλια εδώ , αλλά στις ΑΚΤΙΝΕΣ δεν έγραψα κανένα και δεν διάβασα τα δικά σου .
Τον " γέροντα Σιλουανό " τον διάβασα σέ πολύ πρώιμη ηλικία και αποκόμισα ουσιαστική πνευματική βοήθεια . Επίσης μπορώ νά σου πώ ακόμα τουλάχιστον 10 πνευματέμφορους ανθρώπους μέ πνευματικά χαρίσματα , που μόνο το Άγιο Πνεύμα χορηγεί . Δεν θεωρώ οτι πρέπει νά προωθήσει κανείς κάποια αγιοκατάταξη μέ συνοπτικές διαδικασίες . Είναι ήδη γνωστοί , τους γνωρίζει η εκκλησία και ωφελείται απο το πνευματικό τους έργο . Κάποιοι αντίθετα τους υβρίζουν , όπως ο αγαπητός αμέθυστος , ο οποιος δεν έχει αφήσει άγιο που νά μήν τον έχει ξεχέσει . Δικαίωμα του , εκφράζει την συνείδησή του ! Τί παραπάνω έχει νά ωφεληθεί η εκκλησία απο την αγιοποίηση του τάδε και του τάδε ! Επίσης τί παραπάνω έχουμε νά ωφεληθούμε απο την αγιοποίηση του π. Σωφρονίου ! Τά βιβλία του είναι ήδη στη διάθεσή μας νά τα διαβάσουμε και νά ωφεληθούμε . Μέ όσα λέμε εδώ δεν σμικρύνουμε το πνευματικό μέγεθος του π. Σωφρονίου . Μέτοχοι αγιότητος είναι ένα πλήθος ανθρώπων απο τον Κόντογλου και τον λαικό ιεροκήρυκα Παναγόπουλο -- στην Αθήνα έδρασε και μία γυναίκα ιεροκήρυξ , η Μαρίτσα -- μέχρι τις γνωστές μεγάλες προσωπικότητες , άν μπορούμε νά πούμε οτι ο Κόντογλου ήταν μία μικρή προσωπικότητα ! Θεός φυλαξοι ! Απο την ιεροκήρυκα λοιπόν Μαρίτσα μέχρι τους ογκόλιθους της εκλλησίας υπάρχει μία διαβάθμιση αγιότητος . Ας αφήσουμε όμως και τον Θεό νά αποφασίσει ποιοί θα περάσουν στο αγιολόγιο της εκκλησίας , γιατί μπορεί νά παρεισφρύσει λόγω προχειρότητος και κεκτημένης ταχύτητος και κανένας Χρυσόστομος Σμύρνης , έτσι και αλλιώς μεγάλη η χάρη του για το μαρτύριό του ! Δεν μας κάνει εντύπωση οτι δεν αγιοποιήθηκε ο Αθανάσιος Διάκος ; Αυτό δεν συνιστά αδικία για τους αγίους . Αυτοί είναι ανενδεείς . Αγιοκατατάχθηκαν προσφάτως οι γνωστοί πατέρες που ήταν αδιαμφισβήτητη η αγιότητά τους . Και νά μήν γινόταν αυτό πάλι ο π. Παίσιος και ο άγιος Πορφύριος θα ήταν το ίδιο για την συνείδηση της εκκλησίας . Δεν εχρειάχοντο το γκαραντί του Βαρθολομαίου . Έτσι σιγά σιγά θα φθάσουμε νά αγιοποιούμε και την μητέρα Τερέζα !
Η εκκλησία τα έχει θέσει σοφά ! Νά έχεις τώρα και έναν Ναυπάκτου νά σου γράφει επικηδείους και νά προσπαθεί νά
κουκουλώσει τις πατάτες του !
Υ.Γ. Εν γνώσει μου και όχι εκ παραδρομής χρησιμοποίησα την λέξη " αγιοποίηση " . Είναι πράγματι " αγιοποίηση " η διαδικασία , όπου παρεισφρύει η ανθρώπινη χάλκευση .
Συγγνώμη άν λάθος χρησιμοποίησα την λέξη " ιεροκήρυξ " για λαικούς κήρυκες του Ευαγγελίου και για γυναίκα . Ίσως η λέξη νά κυριολεκτεί σε ιερείς . Μήπως είναι λάθος νά χρησιμοποιείται για λαικούς ;
Εληξε ο κατ' οικον περιορισμός τής Λωρίτου; Εχει καί ο Ζήσης μιά μικρή αγιότητα εδώ πού τά λέμε στόν κύκλο του. Δόξα τώ θεώ μάς περιβάλλει ένα πλήθος από μικρές αγιότητες. Καί η Λωρίτου γιατί όχι; Τόσο αγώνα κάνει κάθε φορά πού τά άλογά της ερεθίζονται.
Παρακαλώ ! Τρείς είναι οι άγιοι ! Ο π. Παίσιος , ο π. Σωφρόνιος και τρίτος εσύ ! Νά λοιπόν έτοιμη η εκκλησία . Μέ τρείς ψυχές συμπήγεις εκκλησία .
Καλά βρέ ! Εγώ σε αγαπάω ! Νά σε διαβάζει όμως πού και πού και κανένας παπάς γιά την τρέλλα σου ! Αν ο Θεός έπιανε τοις μετρητοίς αυτά που λές θά είχες γίνει τώρα καλικάντζαρος νά μας επισκέπτεσαι απο την καμινάδα !
Νά είσαι καλά νά μας λές κανένα έξυπνο νά γελάμε ! Φιλιά !
Γιά τίς καμινάδες προσφέρεται τό μέγεθος τού Ζήση. Τό δικό μου στριμώχνεται. Ευχαρίστως νά προσπαθήσω νά γελάτε πού καί πού γιά νά μήν σκάσετε από τήν σοβαροφάνεια.
Εσύ παιδί μου πουθενά δεν χωράς !
Νά εύχεσαι και για εμάς τους πτωχούς τω πνεύματι νά ανέλθουμε στα ανώτερα διανοητικά πατώματα , δηλαδή νά γίνουμε γραμματιζούμενοι .....
Καλή Χρονιά σε όλους.Ελένη, δεν είναι το θέμα η επίσημη Αγιοκατάταξη κάποιων ανθρώπων. Προφανώς υπάρχουν χιλιάδες αφανείς Άγιοι που θα τους δούμε μια μέρα και δεν θα το πιστεύουμε.
Ούτε έχει ανάγκη κανείς να επιβεβαιωθεί ή όχι από εμάς. Φυσικά και έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο ο Θεός.Αλλού είναι το θέμα. Στα δικά μας χάλια.
Δεν αναγνωρίζουμε πια όχι μόνο το αγιοπνευματικό πατερικό ασκητικό πνεύμα σε κείμενα ή σε ανθρώπους, αλλά ούτε καν το πνεύμα της αγαθής καρδιάς, το πνεύμα της αναζήτησης του Θεού, το πνεύμα που έχει περάσει αγωνίες και έχει ταπεινωθεί και συντριφθεί απ΄την συνεχή μετάνοια, και το μόνο κριτήριό μας είναι αν κάποτε παρασύρθηκε απ΄τον διαλογισμό (θυμίζω ότι ο Απ. Παύλος ήταν πρωην διώκτης της Εκκλησίας), ή αν τον υποστήριξε ο Ναυπάκτου που είναι βεβαρημένος με το Ουκρανικό, και αν η Αγιοκατάταξη έγινε απ΄τον Βαρθολομαίο.
Είναι αυτά κριτήρια;
Αν υποθέσουμε ότι οι Αγιοκατατάξεις έγιναν με σκοπό να ελαφρύνει ο Πατριάρχης το κλίμα, αυτό αναιρεί την αγιότητα κάποιων ανθρώπων;
Αυτός εδώ ο άνθρωπος πέρασε τα 40 κύματα στην πνευματική του ζωή.
Πέρασε δια πυρός και σιδήρου. Ασκήθηκε αυστηρότερα απ΄όλους με αποτέλεσμα να έχει μείνει απ΄τα 45 του χωρίς στομάχι. Βοήθησε τόσο κόσμο, λιώνοντας όπως η αναμένη λαμπάδα για να φωτίζει τους άλλους. Διαβάζω τα γράμματά του προς τον Μπάλφουρ, και δεν πιστεύω που έβρισκε αυτή την υπομονή να ασχολείται τόσο πολύ με έναν ακατάστατο άνθρωπο, και να προσπαθεί τόσο πολύ για να μην χαθεί ούτε μία ψυχή. [Αντ΄αυτού τον είπαν ΠΡΑΚΤΟΡΑ. Βλέπω τα συκοφαντικά σχόλια στην Κατάνυξη. Δεν υπάρχει φόβος Θεού να σκεφτούν μήπως αδικούν με όσα λένε.]
Μέσα σε αυτό το πνεύμα κινήθηκαν όλοι οι Άγιοι. Όπως έλεγε και ο Απ. Παύλος ότι με τους πάντες έγινε τα πάντα μήπως σώσει κάποιους. Γι αυτό προσπάθησε στην Αθήνα να προσεγγίσει τους ειδωλολάτρες με την δική τους «γλώσσα».
Αυτό έκανε και ο Γέροντας με διάκριση προς όλους, και ΕΣΩΣΕ πολύ κόσμο.
Αυτός ο κόσμος θα είναι η «συστατική επιστολή» του προς τον Θεό, όπως έλεγε και ο Απ.Παύλος.
Εμείς τι κάνουμε στους άλλους; Απλά τους φανατίζουμε; Τους φέρνουμε πιο κοντά στην Εικόνα του Χριστού;
Δυστυχώς όταν έχουμε καταντήσει μονομερείς άνθρωποι που ασχολούμαστε μόνο με τα σκάνδαλα του Πατριάρχη, και δεν μας ενδιαφέρει τίποτα άλλο. Μας αρέσει το εύκολο.
Όχι μόνο θεολογική γνώση και σκέψη δεν υπάρχει σε κάποιους αλλά ούτε κοινή ανθρωπιά. Βλέπουν ριγμένους τους αγίους του Θεού και πετούν κι αυτοί καμιά πέτρα έτσι με ελαφρά την καρδία. Δεν μας αγγίζει τίποτα.Είμαστε σε μια κατάσταση «αυριανισμού» (της γνωστής εφημερίδας). Αυτό μας έγινε δεύτερη φύση. Και να πεις τουλάχιστον ότι κάτι κάνουμε, ότι πείθουμε κανέναν και ότι καταπολεμούμε τον Οικουμενισμό. Μα ο άλλος φεύγει πέρα, δεν θέλει να μπει σε αυτό που είμαστε. Ας το καταλάβουμε επιτέλους..
Μαρία , δεν διαφωνούμε σε κάτι παρά μόνο στην αναγκαιότητα της αγιοποιήσεως . Κανείς δεν εξυβρίζει τον π. Σωφρόνιο. Μάλλον αυτοί -- ξέρουμε ποιοί -- εκθέτουν τον π. Σωφρόνιο σε μία αμφισβήτηση . Δεν χρειάζεται αυτός ο εξευτελισμός του αγίου . Οι άγιοι έχουν αρχοντιά και δεν ζητιανεύουν τίποτα . Άν ο Ναυπάκτου θέλει σώνει και καλά αγιοποίηση , άς αγιοποιήση τον εαυτόν του . Εκείνος ο καυμένος ο Φιλόθεος Ζερβάκος απόμεινε χωρίς κανένα ισχυρό φίλο ....!
πολυ καλα τα λετε
Δημοσίευση σχολίου