Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019

Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος: "Οι 17 αιώνες που πέρασαν έχουν τσιμεντώσει τον Κωνσταντινουπόλεως ως τον πρώτο της Ορθοδοξίας."



Μέρος Συνέντευξης του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου 
στην Μιράντα Λυσάνδρου της εφημερίδας Πολίτης Κύπρου

 Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι πως η Κύπρος έχει παραδοθεί στη Ρωσία. Θα πάρετε θέση στο Ουκρανικό;
Όχι. Εγώ μέσα στη Σύνοδο είπα δεν θα πάρουμε θέση ούτε υπέρ της Μόσχας ούτε υπέρ της Κωνσταντινούπολης.
Θέλω να μείνουμε ουδέτεροι για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε. Αυτοί θέλουν βοήθεια και οι δύο.
Είναι εγωιστές και αποκλείεται να τα βρουν. Και αν κάνουμε λάθος πάνω στους προκαθημένους, επειδή εμείς είμαστε θνητοί, μαζί με τον θάνατό μας πεθαίνει και το λάθος.
Αν κάνουμε λάθος προς την Εκκλησία όμως, η Εκκλησία δεν πεθαίνει, ζει αιωνίως, και δεν πεθαίνει ούτε το λάθος.
Για αυτό είπα σε όλους τους κληρικούς να μην κάνουν δηλώσεις.
Κάτσετε κάτω φρόνιμα διότι δηλώσεις που αφορούν την Εκκλησία επειδή είναι αθάνατη, αν κάνουμε λάθος το λάθος θα μείνει…
Να μην γίνει κανένα σχίσμα γιατί είναι ό,τι χειρότερο για την Εκκλησία.


Και δυστυχώς ενώ πήραμε ως Σύνοδος αυτή την απόφαση σηκώνονται και κάνουν δηλώσεις. Κακώς, χείριστα πράττουν.
Τους έχετε επιπλήξει;
Δυστυχώς δεν ακούν. Κακώς έκανε και ο Κύκκου και ο Ταμασού και ο Λεμεσού. Κάτσετε βρε αδελφοί φρόνιμα.
Αφού η Σύνοδος πήρε μια απόφαση, σεβαστείτε την. Βλέπεις τώρα έκαναν ένα συνέδριο μοναχικό με Ρώσους, ενώ συνεδρίασε η Σύνοδος και πήρε την απόφαση για το Ουκρανικό, να μείνουμε ουδέτεροι.
Και σηκώνονται στο συνέδριο και παίρνουν θέσεις εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Δεν έχουν τον Θεό τους. Βρε, η Σύνοδος πήρε μία απόφαση! Σεβαστείτε την απόφαση που πήραμε όλοι μαζί. Δεν ντρέπονται.
Το πιο εύκολο είναι να τους επιπλήξεις ή να τους τιμωρήσεις. Μα αν δεν διορθωθούν στον ίδιο παρονομαστή είσαι. Γιατί θα κατσιωθούν περισσότερο…
Τα μηνύματα του Μόσχας
Ποια μηνύματα στέλνει σε εσάς ο Πατριάρχης Μόσχας;
Μου έχει στείλει αρκετούς και θέλει να με κρατήσει δήθεν κοντά του. Και του απαντώ, «αυτό που κάνεις δεν με εκφράζει».
Κόβουμε το μνημόνευμα σε έναν που ξεφεύγει από την πίστη και σε ερωτώ, είναι αιρετικός ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας που σταμάτησες να τους μνημονεύεις;
Δεν γίνεται. Να διαμαρτυρηθείς ότι δεν έπρεπε να κάνετε αυτό το πράγμα δικαιούσαι.
Να διαφωνήσεις, να πεις ότι δεν πάτε σωστά, δικαιούσαι να το πεις. Να κόψεις το μνημόσυνο, να μην συλλειτουργείς με κάποιον;
Μόνο με τους αιρετικούς δεν λειτουργούμε. Είσαι απαράδεκτος.
Πάει για σχίσμα η κατάσταση;
Πάει για σχίσμα. Και είναι η μεγαλύτερη αμαρτία το σχίσμα. Δεν το καταλαβαίνω. Θέλει να γίνει πρώτος. Και του είπα. Πρώτος δεν θα γίνεις ποτέ.
Οι 17 αιώνες που πέρασαν έχουν τσιμεντώσει τον Κωνσταντινουπόλεως ως τον πρώτο της Ορθοδοξίας. Τελεία και παύλα. Μην εθελοτυφλείς. Κατάλαβέ το. Αλλά ο εγωισμός δεν τον αφήνει.
Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ



σχόλιο:
Τον έχουν τσιμεντώσει οι αιώνες πόσο ωραία και πόσο ακριβής έκφραση είναι ,Τσιμεντωμένος ,ζωντανός νεκρός ,σαν τους βρυκόλακες ένα πράμα…

3 σχόλια:

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Τα χωρίς μέτρο τσιμεντώματα άλλαξαν
την όψη του μετρημένου σε όλα τόπου μας.

Τσιμέντο να γίνει λοιπόν;

Άπαγε...

Ανώνυμος είπε...

"Τσιμέντο να γίνει λοιπόν;"
Ιδού το μέγα ερώτημα;
Πάντως αυτός ο δέσποτας μιλάει αλλοιώς,
τουλάχιστον όχι φτοιασιδωμένα...

Ιννοκέντιος

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Υπαρχει ενοτητα μυστηριων χωρις την ενοτηταα Ορθ.Πιστεως?
Ποιος εδωσε το διακονημα στον Πα πα να πηδαλιουχει την του Χριστου Εκκλησια και ποιος το δικαιωμα στη Συνοδο της Κρητης,υπερανω τοπικων εκκλησιων ως προσωπο να ειναι Πατριαρχης.
Ποιο τσιμενταρισμα τα πρωτεια επινοηθηκαν μετα τις οικ.Συνοδους .
Αλλα οι πιστοι οταν ακουνε τσιμενταρισμα ,ερχονται σε συναισθηση στο της Φιλοκαλιας ''Κτησωμεθα πιστιν,ινα ελθωμεν εις α γ α π η ν εξης τικτεται ο της γνωσεως φωτισμος...
Η αιρεση χωριζει απο Τον Θεο!Η ενοτης διασπαται οταν υπαρχει ετεροδοξια.
Ενοτης για τους Ρωμαιοκαθολικους θα πει υ π ο τ α γ η στην δικαιοδοσια του!
Χωρις ομως την ενοτητα της Πιστεως ,δεν υπαρχει και ενοτης και στα Μυστηρια.
Να αρνηθουμε εκ θεμελιων την Εκκλησια μας που στηριζεται στη συνοδικοτητα?Ποιος την καταργησε?
Μηπως οι Παπικοι θα αρνουνταν το δογμα τους για να γινουν Ορθοδοξοι?
Ο Πα πας θεωρει ενοτητα, ως εγκατασταση του παπικου πρωτειου στην Ανατολη η οποια θα υπαγεται στην δικαιοδοσια του.
Η Πιστη εξαρταται απο την θεληση κ την ταπεινωση..
Μετανοια μας αμην ολων των ορθοδοξων!