Γράφει ο Λυκούργος Νάνης
Ο μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας, στη σφόδρα θλιβερή τοποθέτησή του,(βλέπε Ο Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας για το Ουκρανικό)προέβαλε τον αναπόδεικτο ισχυρισμό, ότι οι σχισματικοί της Ουκρανίας μετανόησαν.
Καλό θα είναι να τεκμηριώση τον ισχυρισμό του αυτό, διά της παραθέσεως των σχετικών αποδεικτικών στοιχείων.
Επίσης,
τουλάχιστον έκπληξη προκαλεί και το υπό του ιδίου λεχθέν, ότι «δεν
βλέπει κανένα πρόβλημα»! Εάν δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, δεν θα διέκοπτε
η Εκκλησία της Ρωσίας την ευχαριστιακή κοινωνία με το πατριαρχείο
Κωνσταντινουπόλεως, και τα λοιπά πατριαρχεία και οι υπόλοιπες τοπικές
Εκκλησίες θα είχαν αναγνωρίσει την αντικανονική «εκκλησιαστική» εν
Ουκρανία δομή.
Επομένως υπάρχει πρόβλημα, και μάλιστα μείζον, που απειλεί να καταλύση την πανορθόδοξη ενότητα.
Όσο
για το κανονικό δικαίωμα του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να χορηγή
αυτοκεφαλίες, κάτι τέτοιο πιθανώς ισχύει (υπάρχει και ο ισχυρός
αντίλογος εν προκειμένω), εφ όσον τηρούνται ουσιώδεις όροι και
προυποθέσεις, οι οποίες κάθε άλλο παρά τηρήθηκαν στη συγκεκριμένη
περίπτωση.
Επιπροσθέτως, ο ρηθείς μητροπολίτης
ισχυρίσθηκε ότι ΔΗΘΕΝ συκοφαντήθηκε ο πατριάρχης Βαρθολομαίος ότι
αναγνώρισε σχισματικούς. Καθόλου μα καθόλου δεν συκοφαντήθηκε ο
πατριάρχης αφού όντως «αναγνώρισε» και «αποκατέστησε» τους σχισματικούς
της Ουκρανίας, τους αυτοχειροτόνητους, αναθεματισμένους και
καθηρημένους, ανατρέποντας άρδην το κανονικό δίκαιο.
Αναφορικά
με τα εκκλησιαστικά γεγονότα του 1967 και την έλλειψη αντιδράσεως του
τότε αρχιμανδρίτη και μετέπειτα μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου
(Καντιώτη), θα επιθυμούσαμε να πληροφορηθούμε από το μητροπολίτη
Γόρτυνος,θα επιθυμούσαμε να πληροφορηθούμε από το μητροπολίτη Γόρτυνος,
ποιοι εκκλησιαστικοί και θεολογικοί παράγοντες εξήλθαν, ΤΟΤΕ, ΤΟ ΜΑΙΟ
ΤΟΥ 1967, στον εξώστη της δημοσιότητος και στεντορεία τη φωνή και τη
γραφίδι κατέκριναν ως αντικανονική την εκλογή αρχιεπισκόπου από την τότε
αριστίνδην σύνοδο καθώς και τις μετέπειτα ,κατά γενική ομολογία,
επιτυχέστατες εκλογές μητροπολιτών, τις οποίες διενήργησε εκείνη η
σύνοδος, όχι μετά από χρόνια και αφού αποχώρησαν οι στρατιωτικοί από την
εξουσία, αλλά τότε».
Επίσης καλό θα είναι να μας πει εάν και πώς αντέδρασε τότε δημοσίως η σεβασμιότητά του.
Ο
μακαριστός μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος έδωσε απάντηση στις
εναντίον του αιτιάσεις περί αντικανονικότητος της εκλογής του στο βιβλίο
«Η ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΜΟΥ ΩΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ», το οποίο αξίζει να μελετηθή από κάθε
ενδιαφερόμενο.
3 σχόλια:
Τι θα δούμε και θα ακούσουμε ακόμα αδελφέ μου δεν περιγράφεται.
Θέλεις ν'αγιάσεις και δεν σε αφήνουν αδελφέ μου.Το τι είδαμε
τούτες τις μέρες στον Πολιούχο της Θεσσαλονίκης δεν το φαντα-
ζόταν ούτε σενάριο του Φώσκολου.Ο γέρων Άνθιμος κυριολεκτικά
αλλού,ο Βεροίας με τον Λαγκαδά μετρούν κουκιά κι ο Γιάγκου
περιμένει ¨στωϊκά" τη νύμφη...Αλλά προεξάρχων σήμερα στην
λειτουργία ο Θεουπόλεως;;;;;?????? Ο επονομαζόμενος κοντός...
Τον θυμάμαι προ εικοσαετίας και βάλε,δεκαετία του '90 να εκλι-
παρεί παπάδες και παπαδάκια για μια χοροστασία σε συνοικιακούς
ναούς της Θεσσαλονίκης.Έχει ο καιρός γυρίσματα Τρελογιάννη μου
και το βασικότερο τα στερνά τιμούν τα πρώτα...
Ιννοκέντιος
Αδελφέ να κατέβουν οι τόνοι για τον Γόρτυνος.Γνωστός και σεβαστός ο εκ Λάρίσης (νομίζω)
κ.Νάνης αλλά όπως πληροφορούμεθα ήδη στην Νέα Υόρκη είχαμε την συνάντηση των Νο 2 των
δύο αντιμαχομένων πλευρών.Γι' αυτό ας είμαστε προσεκτικοί στην προσέγγιση μας μια και
τα δύο Πατριαρχεία είναι σφόδρα οικουμενιστικά...Δυστυχώς...Τώρα καμμία αμφισβήτηση
βέβαια για τα όσα γράφει ο κ.Νάνης για το ιστορικό του μακαριστού Φλωρίνης Αυγουστίνου.
Τρελογιάννη μου πρόσφατα συνέτρωγα με σεβαστό ιερατικό ζεύγος και έτερο αδελφό εκ Θεσσα-
λίας σε τινά νήσο της Ελλάδος.Θα ενθυμούμαι δια παντός την εξαιρετική κοτόσουπα της πρε-
σβυτέρας (εκ Πίνδου ορμωμένης) και τον λόγο του λιπόσαρκου λευϊτη:-"Παιδί μου με τους πα-
πικούς θα συλλειτουργήσουνε σε λίγο...Άμε στο καλό και κρατάτε καλά..."
Ιννοκέντιος
ΧΑ ΧΑ παπάς και λιπόσαρκος;;
Δημοσίευση σχολίου