Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

ΞΥΠΝΑΤΕ ΑΔΕΛΦΙΑ : Ορθόδοξη κατήχηση κυρίως για Αρχιερείς ,Ιερομονάχους ,Ιερείς ,Μοναχούς που φαίνεται πως είναι βαθιά νυχτωμένοι!

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μας εντυπωσιάζει όταν βρίσκονται κάποιοι άνθρωποι να πούνε την Αλήθεια μέ ευθύ ,επιθετικό καί τσεκουράτο τρόπο Συρρικνώνονται όλοι κάτω από το ράσο τους Πές τα π. Θεόδωρε ,να αγιάσει το στόμα σου .....

Ανώνυμος είπε...

Οι αθεόφοβοι ξεπουλάνε την πίστη ό,τι πολυτιμότερο έχουμε για να αρέσουν στον ...... για να γίνουν τί ; Αντε και έγιναν ! Έ! και λοιπόν ; Θά τους βλέπει ο κόσμος και θά πιάνει τ'.....

Μαρία Π. είπε...

H σύγχυση που υπήρχε τόσα χρόνια γύρω από το θέμα της "διακοπής μνημόνευσης", προέρχεται από λάθος πράγματα και πλάνες που έχουν ταυτιστεί με την λέξη αποτείχιση.
Ουσιαστικά βλέπαμε μια ΑΠΟΣΧΙΣΗ από όλη την Ορθοδοξία, με μια γραπτή δήλωση (κληρικών και λαϊκών) προς τον επίσκοπο.Αυτό υποτίθεται ότι ήταν η "αποτείχιση".
Ατέλειωτες διαμάχες αν είναι σωστό ή λάθος αν είναι δυνητικό ή υποχρεωτικό κτλ.. όσοι το έκαναν είχαν συγκεκριμένη ορολογία και τρομοκρατούσαν τους άλλους ότι "κοινωνούν με την αίρεση" ότι "μολύνονται", και να φύγουν "ως από όφεως" ["όφις" σύμφωνα με αυτούς δεν ήταν μόνο ένας κακόδοξος (δεν διαφωνούμε σε αυτό) αλλά ακόμα και η εκκλησία με τον ιερέα της ενορίας τους που πήγαιναν την Κυριακή για να αγιαστούν και κοινωνήσουν, επειδή μνημονευόταν ένας επίσκοπος της Ελλαδικής Εκκλησίας] και πολλά άλλα.

Και εμείς όλοι που δεν ξέραμε πολλά προσπαθούσαμε να βγάλουμε άκρη, και άκρη δεν έβγαινε, γιατί από την άλλη βλέπαμε την εξάπλωση του οικουμενισμού. Μόνο από τα αποτελέσματα (από τους καρπούς λέει ο Κύριος θα γνωρίσετε το δέντρο όταν δεν μπορείτε με άλλους τρόπους) καταλαβαίναμε ότι κάτι δεν πάει καλά.
Από το ότι αποσχίζονταν από σύσσωμη την Ορθοδοξία και τους απανταχού Ορθοδόξους τους οποίους θεωρούσαν πλέον αιρετικούς και μολυσμένους με αιρετικά και μολυσμένα Μυστήρια από τα οποία πρέπει να "προστατευτούμε" (!!).
Η ίδια δηλαδή αντιμετώπιση που έχουμε και απέναντι στον παπισμό, ή τις προτεσταντικές αιρέσεις ή ακόμα και τις άλλες θρησκείες.
[Αυτές όμως οι κακοδοξίες δημιουργούν ένα είδος "σέκτας καθαρών" που αυτοδικαιώνονται μόνο και μόνο επειδή "ανήκουν σε μια ομάδα" (το βλέπουμε και στις αιρέσεις και στους ψευδομάρτυρες της Σκοπιάς κτλ..), και νομίζουν ότι "εξασφαλίζουν τον Παράδεισο" αν απ΄το πρωί μέχρι το βράδυ "βρίζουν τον Βαρθολομαίο".]
Βλέποντας λοιπόν αυτούς τους "καρπούς", όπως επίσης και τους άλλους "καρπούς" του παλαιού ημερολογίου (την πολυδιάσπαση και τον αλληλοαφορισμό), μαντρώθηκαν όλοι στην αδράνεια.
Δεν είναι τυχαίο που ο καθηγητής κ.Τσελεγγίδης έκανε γραπτή δήλωση με την οποία έλεγε ότι δεν θέλει να νομίζουν ότι με τα κείμενά του (που ήταν όλα ομολογιακά) ενθαρρύνει τις αποτειχίσεις. Κάποιοι έσπευσαν τότε να τον κατηγορήσουν ως "κρυφό οικουμενιστή".

Όταν ακούσαμε την διακοπή μνημόνευσης του π.Ν.Μανώλη, πολλοί ήμασταν επιφυλακτικοί (το γράψαμε κιόλας) γιατί δεν ξέραμε τι θα γίνει από κει και μετά.
Κάποιοι μίλησαν για "καπετανάτα", θεωρώντας ότι θα δούμε μια ακόμα ομάδα με ένα "αρχηγό", αποκομμένη μυστηριακά από σύσσωμη την υπόλοιπη Ορθοδοξία, και όσο αυτό θα συνεχίζεται με δεδομένες και τις ασυμφωνίες ανάμεσα στις ομάδες (το βλέπουμε εξάλλου στις παρατάξεις του παλαιού ημερολογίου) θα καταντήσουμε όπως το προτεσταντικό χάος που καθένας κάνει μια δική του "εκκλησία".
Άλλοι είπαν ότι η διακοπή μνημόνευσης πρέπει να γίνει συντεταγμένα από πολλούς και όχι μεμονωμένα με το σκεπτικό ότι ίσως αποφύγουμε τις καθαιρέσεις (επί Αθηναγόρα δεν καθαιρέθηκε κανείς), και επομένως όλα τα υπόλοιπα παρατράγουδα που είπαμε.


Με μεγάλη μου χαρά βλέπω ότι ο αγαπητός π.Ν.Μανώλης όπως και ο π.Θ.Ζήσης λένε συνεχώς και ξεκάθαρα στις τελευταίες ομιλίες τους ότι ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας (και των υπόλοιπων Ορθόδοξων χωρών), ότι ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΑ, και Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΑΚΩΛΥΤΟΣ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΟΣ.
Επομένως καμία σχέση με ότι λένε οι άνθρωποι του παλαιού ημερολογίου ή του π.Τρικαμηνά, που αρνείται π.χ. να κοινωνήσει όποιον έχει κοινωνήσει σε Ορθόδοξο Ναό γιατί είναι "μολυσμένος" και θα "μολύνει" την ομάδα του.

Μαρία Π. είπε...

Ο π.Θ.Ζήσης στο τελευταίο του βίντεο βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Καταρχήν η λέξη αποτείχιση-διακοπή μνημόνευσης αναφέρεται σε ιερείς που διακόπτουν την αναφορά του επισκόπου.
(Να πω και μια δική μου απορία πάνω σε αυτό, η πρακτική να στέλνει κάποιος λαϊκός μια "επιστολή ακοινωνησίας"-απόσχισης με την απανταχού Ορθοδοξία στην ενορία του, να αποσχίζεται και να κάθεται σπίτι του, και αυτό να χαρακτηρίζεται ως "αποτείχιση", τι σχέση έχει με την "διακοπή μνημόνευσης" αιρετικού επισκόπου ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΙΕΡΕΑ, όπως πολύ σωστά αναφέρει ο 15ος Κανόνας;;)

O π. Θ.Ζήσης λέει λοιπόν για την διακοπή μνημόνευσης των ιερέων ( και ο π. Μεταλληνός λέει ότι μακάρι να το έκαναν χιλιάδες ιερείς), ότι δεν επηρεάζει τα Μυστήρια, γιατί η θεωρία ότι αυτά τελούνται στο όνομα του επισκόπου είναι ζηζιούλεια, κακόδοξη και δυτικής πρέλευσης.
Επομένως ο ιερέας διακόπτει την μνημόνευση, δηλαδή αποτειχίζεται, υψώνει τείχος για να απομονώσει τον αιρετίζοντα επίσκοπο.
Διακόπτει την πνευματική κοινωνία ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ για να τον απομονώσει από το Σώμα της Εκκλησίας (υψώνει τείχος γύρω από το Σώμα της Εκκλησίας), ΔΕΝ ΔΙΑΚΟΠΤΕΙ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ, όπως κάνουν οι αυτοχαρακτηριζόμενοι "αποτειχισμένοι" οι οποίοι ουσιαστικά είναι αποσχισμένοι ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟ ΣΩΜΑ.

Ο λαϊκός δεν κάνει "διακοπή μνημόνευσης" (με ποια ιδιότητα; δεν είναι ιερέας), αλλά αυτό που κάνει είναι να στηρίζει τους αγωνιστές ιερείς που το κάνουν, να αποδοκιμάζει τους οικουμενιστές επισκόπους, να διαμαρτύρεται και να αφυπνίζει τους υπόλοιπους στην ενορία του, και τον ιερέα του (και όχι να αποκόβεται με "δηλώσεις απόσχισης και ακοινωνησίας" αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο, αλλά και διακινδυνεύοντας την αιώνια Σωτηρία του), αν ο ιερέας είναι κακόδοξος ή κηρύττει αιρετικά πράγματα αλλά ακόμα και αν είναι αδιάφορος, να τον ελέγχει και να πηγαίνει όπου αναπαύεται και ευλογείται, για να παίρνει την Θεία Κοινωνία Η ΟΠΟΙΑ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ Ο Π.Θ.ΖΗΣΗΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ αντίθετα από αυτά που λένε οι παλαιοημερολογίτες και όσοι ακολουθούν τον π.Τρικαμηνά.

Νομίζω ότι αν δούμε έτσι τα πράγματα φεύγουμε και από τα διλήμματα για το δυνητικό ή υποχρεωτικό του Κανόνα κτλ.. ακριβώς γιατί μας έκαναν να πιστεύουμε ότι αναφέρεται "σε λαϊκούς που πρέπει να βγουν από την απανταχού Ορθοδοξία και να ενταχθούν σε μια ομάδα",
ενώ ο Ι.Κ. αναφέρεται σε ιερείς που έχουν δικαίωμα/υποχρέωση κατά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας να μην αναφέρουν το όνομα ενός κακόδοξου επισκόπου ώστε να καταδείξουν την κακοδοξία και να τον απομονώσουν από το Σώμα της Εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή αδελφή Μαρία, όσον αφορά αυτό που λες για τον 15ο κανόνα της ΑΒ Συνόδου, έχεις δίκιο ότι αναφέρεται μόνο σε Ιερείς. Όμως αν διαβάσεις την εμπεριστατωμένη γνωμάτευση του Καθηγητού κ. Κυριαζόπουλου εδώ: http://aktines.blogspot.gr/2016/10/blog-post_902.html (σύμφωνοι είναι λίγο μεγάλη και θέλει υπομονή αλλά πίστεψέ με αξίζει!) θα δεις πολύ σημαντικά πράγματα. Ένα από αυτά, κι αφού συμφωνήσει με αυτό που είπαμε για τον 15ο Κανόνα, είναι η ερμηνεία στον 31ο Αποστολικό Κανόνα και που αφορά ΚΑΙ λαικούς:
"Ο 31ος Αποστ. Καν. επιβάλλει υποχρεωτικά τη διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας κληρικών, μοναχών και λαϊκών σε δύο περιπτώσεις: 1) λόγω προφανούς αιρέσεως, δηλ. προφανούς διακηρύξεως αιρέσεως ή προφανούς συμβιβασμού με αυτήν ή 2) λόγω προφανούς παραβάσεως της κανονικής τάξεως από τον επιχώριο επίσκοπο. Η διακοπή κοινωνίας σε αυτές τις περιπτώσεις συνδέεται με πήξη ιδίου θυσιαστηρίου (δηλ. σύσταση ευκτήριου οίκου και εγκαινιασμό αγίας τράπεζας) ή με την ιδιαίτερη σύναξη των διακοψάντων την κοινωνία πιστών, χωρίς την άδεια, και στις δύο περιπτώσεις, του προφανώς αιρετικού ή αδίκου επιχώριου επισκόπου, πριν τη συνοδική κρίση του."

Μαρία Π. είπε...

Mα αδελφέ/-η μου, αυτά που λες είναι αυτονόητα. Εννοείται ότι κόβει ο πιστός την πνευματική κοινωνία με οποιονδήποτε αιρετικό-κακόδοξο είτε επίσκοπο είτε οποιονδήποτε άλλο κτλ..Αλίμονο.
Δεν την κόβει όμως με το Σώμα της Εκκλησίας, τα εκατομμύρια των απανταχού Ορθοδόξων, και να ενταχθεί σε μια ομάδα "καθαρών"/"σωσμένων", στην οποία τώρα "βρίσκεται το Άγιο Πνεύμα" "αφού αποσύρθηκε από όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες και τα Πατριαρχεία με τα "μολυσμένα-αιρετικά" μυστήρια", με το πρόσχημα ότι θα "μολυνθεί".Εκεί είναι όλο το πρόβλημα. Όλες οι ομάδες, σέκτες, αιρέσεις κτλ.. πιστεύουν το ίδιο, και νιώθουν "εκλεκτοί", "μικρό ποίμνιο" με φαρισαϊκή αυτοδικαίωση.. τα έχω ακούσει πολλές φορές..
Αδέρφια μπορεί να γίνομαι φορτική με κάποια πράγματα αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι ο διάβολος είναι πολύ πανούργος, και το μεγαλύτερο "χαρτί" του είναι ο εκ δεξιών πόλεμος, η πλάνη με τη μορφή της ευσέβειας.
Δοξάζω τον Θεό, που ακούω τους 2 πατέρες π.Ν.Μ. και π.Θ.Ζ., να λένε ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας και στα Ιερά Μυστήρια, βρίσκεται η Θεία Χάρη, και δεν είναι άξιος να την μολύνει κανένας γιατί είναι του Χριστού.
Θα καθαρίσουμε την Εκκλησία απομονώνοντας από το Σώμα της όσους την ταράζουν, και όχι αποσχιζόμενοι από αυτό το Σώμα, τα εκατομμύρια των αδερφών μας Ορθοδόξων, με το πρόσχημα ότι είναι όλοι "μολυσμένοι". Δαιμονικές πλάνες αδέρφια για να διαλυθούμε.
Έχουμε από τη μια την αθεϊα και την επέλαση της Νέα εποχής που σαρώνει τα πάντα, οι εκκλησίες έχουν αδειάσει, τα παιδιά ωθούνται σε οτιδήποτε άλλο εκτός από την εκκλησία, η ελληνική κοινωνία διαλύεται, μουσουλμανοποιείται, κι έχουμε από την άλλη κάποιους να φωνάζουν "φύγετε ως από όφεως από τους Ναούς για να μην μολυνθείτε!", αντί να πάρουμε στα χέρια μας την κατάσταση, να ανορθώσουμε τις ενορίες μας, να ξαναζήσουν, που ερήμωσαν και πεθαίνουν και πολλοί Ναοί έκλεισαν οριστικά, μας ζητούν να κάνουμε "δηλώσεις απόσχισης" και να τις εγκαταλείπουμε.
Όχι, θα μείνουμε παρόντες και θα αφυπνίσουμε τους γύρω μας και τους ιερείς μας να πολεμήσουν και αυτοί την αθεϊα της πολιτείας και της κοινωνίας και τον οικουμενισμό και να κάνουν διακοπή μνημόνευσης όποιου επισκόπου δεν συμμορφώνεται.

[Τρελογιάννη αν θέλεις βάλε σε παρακαλώ μπροστά την ανάρτηση (κάπου εκεί στο τέλος των δημοφιλών) για να την βρίσκουμε γιατί έφυγε πολύ πίσω, και δεν μπορούσα να τη βρω.]

Ανώνυμος είπε...

Μαρία, όταν γίνονται λάθη όχι μέ κακή πρόθεση ,αλλά λόγω μιας διαφορετικής οπτικής ,ερμηνείας , τοποθέτησης που έχει να κάνει ακόμα καί μέ τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου θα πρέπει και συνειδησιακά να κάνουμε την λεγόμενη ΄΄οικονομία΄΄ που σημαίνει ευρυχωρία Το πνεύμα του π. Επιφανίου περί ΄΄δυνητικού ΄΄ και ΄΄υποχρεωτικού΄΄ έχει να κάνει μέ την εκτίμηση κάθε φορά των περιστάσεων και του συμφέροντος ,που σημαίνει οτι στη σημερινή κατάσταση είναι επιβεβλημένη η μαζική αποτείχιση ,αλλά αυτό δέν γίνεται Λοιπόν δέν μας φταίει κανείς π. Τρικαμηνάς και όποια κατά την γνώμη μας στραβοτιμονιά του Αν δικαιολογούμε την αδράνεια τόσων άλλων πόσο μάλλον θα έπρεπε να δείχνουμε αγάπη και ευρυχωρία πρός τον π. Ευθύμιο ,που παρ΄όλα αυτά που λέει περί ΄΄μολυσμού ΄΄ δέν λογιζεται οτι έχει κάνει σχίσμα και δέν είναι αυτό το πρόβλημά μας ,ώστε νά ασχολούμαστε τόσο πολύ μαζι του Δέν είναι ο π. Τρικαμηνάς που βλάπτει την εκκλησία και πρόκειται περί ενός αξιαγάπητου ανθρώπου ,λάθη πάντα γίνονται ......

Υ.Γ. Μεταξύ μας , είναι και θέμα συσχετισμών των δυνάμεων Δέν είμαστε σέ θέση να κηρύξουμε τα μυστήρια των οικουνενιστών άκυρα ,άν είμασταν θα τους είχε πάρει και θά τους είχε σηκώσει ..... έτσι για να κάνουμε και λίγη πλάκα Αυτό είναι το αστείο της υπόθεσης Το σοβαρό είναι οτι άν είχαμε αρκετή δύναμη θα τά κηρύτταμε άκυρα με την δύναμη των εκκλησιαστικών θεσμών όπως είναι η συνοδική καταδίκη του οικουμενισμού Μέχρι τότε λοιπόν θα βρισμόμαστε σέ μία τέτοια κατάσταση αντεγκλήσεων ....Λ.Ε.

Μαρία Π. είπε...

Δεν κατηγορώ προσωπικά τον συμπαθή π.Ευθύμιο Τρικαμηνά, μάλιστα έχω ακούσει την ομιλία από την περίοδο της καθαίρεσής του, και λέει σωστά πράγματα ως προς τον οικουμενισμό.Το πρόβλημα είναι τα υπόλοιπα. Έχει επηρεαστεί από τις παλαιοημερολογίτικες δοξασίες. Σέβομαι όμως το συνειδησιακό του μαρτύριο, και την ασκητική ζωή του.Το λέω ειλικρινά.Tον έχω υποστηρίξει σαν άνθρωπο σε κάποια περίπτωση που τον κατηγορούσαν ότι δήθεν "καλοπερνάει".Ζητώ συγγνώμη απ΄όλους αν θεωρείτε ότι πρόσβαλα κάποιον.Την αγωνία μου βγάζω γιατί έχουν δει πολλά τα μάτια μου σχετικά με αιρέσεις και πλάνες.Κι εγώ η ίδια έχω μπερδευτεί από διάφορα που άκουγα και δυσκολεύτηκα πολύ.

Τα Μυστήρια "των οικουμενιστών" (όπως λες) δεν είναι άκυρα γιατί τότε όλοι είμαστε αβάπτιστοι οι ιερείς αχειροτόνητοι κ.ο.κ.
Και αν τα θεωρήσουμε άκυρα πότε έχασαν τη θεία Χάρη; Με την εγκύκλιο του Πατριαρχείου το 1924; με την ένταξη στο ΠΣΕ ο 1948; με την άρση των αναθεμάτων το 1965; όταν αποτειχίστηκε ο π.Τρικαμηνάς ή κάποιος δεύτερος, ή τρίτος, ενώ μέχρι τότε την είχαν και ισχύει η χειροτονία του; Άνώμαλα ρήματα..
Πιστεύω ότι οι 2 πατέρες Ν.Μανώλης και Θ.Ζήσης, θα χειριστούν σωστά τα πράγματα.

Μαρία Π. είπε...

Να προσθέσω κάτι τελευταίο, είδες Ελένη ότι μπερδευόμαστε και λέμε "τα μυστήρια των οικουμενιστών", ενώ στο βίντεο της συγκεκριμένης ανάρτησης είναι η ομιλία του π.Θ.Ζήση που λέει ακριβώς ότι τα Μυστήρια δεν τελούνται στο όνομα του επισκόπου όπως λέει η ζηζιούλεια (δαιμονική όπως την χαρακτηρίζει ο π.Θ.Ζήσης) θεολογία, αλλά στο Όνομα του Κυρίου.
Επομένως δεν είναι των επισκόπων είτε είναι είτε δεν είναι οικουμενιστές, αλλά του Κυρίου.
Ως προς το υποχρεωτικό ή δυνητικό, θεωρώ ότι σε ένα κακόδοξο-αιρετικό, πρέπει άμεσα και υποχρεωτικά να γίνεται από τους ιερείς και όχι προαιρετικά.
Και οι πιστοί να στηρίζουν τους ιερείς που το κάνουν, και να τον απομονώνουν και οι ίδιοι. Αυτό σημαίνει διακοπή μνημόνευσης (γι΄αυτό και δεν προκαλεί σχίσμα), και όχι να αποκόβονται από όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία λόγω του κακόδοξου, με δηλώσεις απόσχισης.
Τέλος πάντων, λέμε τις σκέψεις μας στα ιστολόγια πιθανόν κάποιοι αναγνώστες ή διαχειριστές να μην συμφωνούν με κάποια πράγματα, ή να συμφωνούμε εν μέρει μεταξύ μας.Είναι θεμιτό, έτσι κι αλλιώς κανείς δεν ισχυρίζεται ότι έχει το αλάθητο.Καλό βράδυ.

Μαρία Π. είπε...

1.22 (10/3/17)
Διάβασα το κείμενο και πραγματικά είναι ενδιαφέρον γιατί πολλά πράγματα δεν τα γνωρίζουμε. Έχει όμως και κάποια σημεία με τα οποία διαφωνούν ακόμα και άνθρωποι του παλαιού ημερολογίου όπως βλέπω σε κάποιο σχόλιο του κ.Μάννη (κάτω από την ανάρτηση) που γράφει:

"Εκφράζω την διαφωνία μου με τα συμπεράσματα του κ. Καθηγητού και συγκεκριμένα:
α. Με την υιοθέτηση του φρονήματος των Ματθαιϊκών περί ακύρων Μυστηρίων και απώλειας της Θείας Χάριτος των δυνάμει σχισματικών και αιρετικών (δηλαδή προ Συνοδικής Κρίσεως)..."

H ουσία όμως με βάση την οποία πρέπει να κινούμαστε, αποτυπώνεται ωραία στους λόγους του Αγίου Γρηγορίου όπως και της Αγίας Γραφής, που αναφέρει ο κ.Κυριαζόπουλος ότι τελικά στην Εκκλησία (Σώμα Χριστού) ανήκει μόνο όποιος είναι "εκ της αληθείας".
Όποιος ορθοτομεί ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΒΙΩΝΕΙ αυτή την Αλήθεια.
Γνωρίζουμε εξάλλου ότι η ίδια Θεία Κοινωνία στον ένα άνθρωπο είναι Αγιασμός ενώ σε κάποιον άλλο "εις κρίμα ή κατάκριμα" ανάλογα με ποιον τρόπο προσέρχεται (αν έχει μετάνοια).
(Τρελογιάννη sorry που είπα για την ανάρτηση, αλλά δεν ήταν υπόδειξη, το είπα αυθόρμητα επειδή σε άλλες περιπτώσεις το είχαν πει κι άλλοι, καθαρά για πρακτικούς λόγους)
Καλημέρα σε όλους.