Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

Βιολιστής στη Φύση

: Ο Μάριος Δαδούδης πηγαίνει στα πιο όμορφα μέρη της Ελλάδας - και παίζει βιολί
«Είμαι ένας απολύτως καθημερινός άνθρωπος», μου λέει ο Μάριος που εργάζεται στη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης από το 1999, και είναι μέλος του κουαρτέτου εγχόρδων ANIMUS QUARTET από την ίδια χρονιά. «Ακούω πάντως σχεδόν όλα τα είδη της μουσικής και έχω δουλέψει και ως dj σε μαγαζιά.»

Βιολιστής στη Φύση: Ο Μάριος Δαδούδης πηγαίνει στα πιο όμορφα μέρη της Ελλάδας - και παίζει βιολί
— Ναι, όμως κάνεις και πράγματα που οι άλλοι καθημερινοί άνθρωποι -που ζουν μια καθιστική ζωή- δεν κάνουν...

«Όντως. Αθλούμαι αεροβικώς εδώ και 20 περίπου χρόνια στη φύση με διάφορους τρόπους (mtb, hiking, running, tennis, snow ski,water ski). Outdoor σημαίνει να είσαι ανοιχτόμυαλος και θετικός, ως οντότητα. Τρέφομαι κυρίως με λαχανικά/φρούτα/δημητριακά και προσπαθώ να καταναλώνω κρέας όσο το λιγότερο δυνατόν. Ποτέ δεν ήμουν ακραίος στις απόψεις μου, παρά μόνο παθιασμένος και συνεπής. Τέλος χρησιμοποιώ καθημερινά το ποδήλατό μου για τις μετακινήσεις μου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης καθώς αρνούμαι να χρησιμοποιήσω αυτοκίνητο στην πόλη παρά μόνο όταν χρειάζεται να μετακινηθούν τα δυο παιδιά μου.»

Βιολιστής στη Φύση: Ο Μάριος Δαδούδης πηγαίνει στα πιο όμορφα μέρη της Ελλάδας - και παίζει βιολί
— Τι ήθελες να γίνεις όταν ήσουν μικρός;

 Πάντα φανταζόμουν τον εαυτό μου σε κάποιο μέρος με αχανή φύση και μέλος κάποιας ομάδας αποστολής, είτε επιστημονικής είτε αθλητικής. Όταν ήμουν 6 χρονών, οι γονείς μου με έγραψαν σε ένα ωδείο. Από εκεί και πέρα,η μουσική μου πορεία ήρθε αβίαστα και από μόνη της, καθώς είχα κάποιο ταλέντο στο βιολί αλλά και στα μουσικά ακούσματα. Η μουσική με ελκύει πολύ καθώς όλη μας η ζωή είναι εικόνες και ήχοι. Δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς να ακούω μουσική ή τους ήχους που παράγει η φύση.

Βιολιστής στη Φύση: Ο Μάριος Δαδούδης πηγαίνει στα πιο όμορφα μέρη της Ελλάδας - και παίζει βιολί
— Τι σου αρέσει περισσότερο στο βιολί;
Είναι ένα όργανο που απαιτεί απίστευτη υπευθυνότητα και προσήλωση από πολύ μικρή ηλικία. Θέλει συνέπεια και προγραμματισμό. Στοιχεία τα οποία ταιριάζουν στον χαρακτήρα μου. Επίσης το βιολί είναι ένα όργανο κατασκευασμένο από ξύλο, κάτι το οποίο με κάνει να δένομαι με την φύση ακόμα περισσότερο.

Φράγμα Θέρμης
— Πώς σου ήρθε η ιδέα να παίζεις βιολί σε όλα τα μέρη που πηγαίνεις;
Η ιδέα μου ήρθε όταν ένας πολύ σημαντικός Έλληνας φωτογράφος και φίλος, μου πρότεινε να κάνουμε ένα βίντεο στον Όλυμπο με το βιολί. Εκείνο το βράδυ δεν μπόρεσα να κοιμηθώ και οι ιδέες από μέσα μου πεταγόντουσαν σαν λάβα από ηφαίστειο. Επειδή οι παραγωγές βίντεο (επαγγελματική δουλειά) κοστίζουν αρκετά χρήματα και κανένας δεν στήριζε οικονομικά το project αυτό (OUTDOOR VIOLINIST EXPLORER), αποφάσισα να προβώ σε φωτογραφίσεις, κάτι το οποίο είναι περισσότερο εφικτό. Στην ουσία πρόκειται για μια εκστρατεία που αφορά την Ελληνική Φύση, τα outdoor sports και τη μουσική. Σίγουρα η μουσική χρειάζεται και ήχο, όμως το φωτογραφικό υλικό είναι ικανό να ταξιδέψει κάποιον νοερά και αυτό εμένα μου αρκεί, παρόλο που πιστεύω πως μια σειρά από τέτοιου είδους βιντεάκια, μόνο καλό θα έκαναν στην προώθηση της Ελλάδος παγκοσμίως. Δεν μπορώ όμως να πείσω κανέναν να το στηρίξει οικονομικά, παρόλο που το έχω προσπαθήσει με περισσότερα από 200 emails το τελευταίο 9μηνο. Αν είχα εγώ προσωπικά τους οικονομικούς πόρους θα το έκανα μόνος μου, βέβαια. Στην ουσία ο OUTDOOR VIOLINIST EXPLORER είναι ένα τουριστικό προϊόν το οποίο θα έπρεπε να αποτελεί μια σειρά από επεισόδια βίντεο (πεζοπορίας και μουσικής 50-50) και όχι ο Μάριος που παίζει βιολί στην φύση. Τουλάχιστον εγώ έτσι το βλέπω. Είναι μια φιγούρα που προσπαθεί να δείξει κάποια πράγματα με έναν παγκόσμιο rival τρόπο. Είμαι επαγγελματίας μουσικός εδώ και 18 χρόνια και δεν νιώθω την ανάγκη να γίνω φίρμα εγώ προσωπικά. Στην ουσία προσπαθώ να πείσω τον μέσο άνθρωπο,πως δεν χρειάζεται κάτι το ιδιαίτερο για να αλλάξει προς το ελάχιστο τον τρόπο σκέψης του και να εκδράμει, είτε σε κοντινές, είτε σε μακρυνές αποστάσεις.Όχι όμως σε κάποιο ακριβό ξενοδοχείο, αλλά στην ελληνική φύση!

— Πώς επιλέγεις τι μουσική θα παίξεις σε κάθε μέρος;
Το μόνο που κάνω όταν βρίσκομαι στην φύση είναι να βγάζω το βιολί μου από την θήκη και να παίζω αόριστα. Σε καμία περίπτωση δεν παίζω επιθετικά και δυνατά,καθώς αυτό θα ενοχλούσε και θα διατάρασσε την ισορροπία εκεί έξω. Παίζοντας απλώς ήρεμα έχω βιώσει σπάνιες καταστάσεις, όπως μια φορά που ένα σκυλί, αρχικά κινήθηκε επιθετικά προς εμένα και τον συνοδοιπόρο μου, αλλά στην πορεία κάθισε στην άκρη ήρεμα και με άκουγε. Οποιοδήποτε ζωντανό μπορεί να διαχωρίσει την επιθετικότητα και την ηρεμία ακόμα και σε ένα όργανο άγνωστο για αυτό. Οι ήχοι ως ύφος είναι ίδιοι, παντού.
 Στα Δρακόσπιτα, στο όρος Όχη της Εύβοιας
— Μίλησέ μας για τη σχέση σου με τη φύση.
 Θεωρώ πως είμαστε κομμάτι της φύσης και όχι κάτι ξέχωρο, καθώς η επιβίωσή μας εξαρτάται αποκλειστικά απ' αυτήν, παρόλο που στη σύγχρονη εποχή αυτό συχνά το παραβλέπουμε. Όταν βρίσκομαι στην φύση απομονωμένος από τους σύγχρονους αντιπερισπασμούς, μπορώ να κατανοήσω τον εαυτό μου και τα θέλω μου. Δυστυχώς εμείς οι άνθρωποι θεωρούμε πως είμαστε οι κυρίαρχοι σε αυτόν τον πλανήτη και πλέον η φύση νοσεί εξαιτίας μας. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως στην ουσία εμείς οι ίδιοι βρισκόμαστε στην εντατική και πως ο χρόνος μας στον πλανήτη αυτόν έχει αρχίσει να μετράει αντίστροφα. Πιστεύω πως υπάρχει ακόμα το περιθώριο μεταστροφής της κατάστασης, όμως χρειάζεται παγκόσμια κινητοποίηση, πράγμα πολύ δύσκολο όπως δείχνουν οι πράξεις μας ως άνθρωποι. Θεωρώ πως είναι ανώμαλο να κατοικούμε σε στοιβαγμένα κουτιά και να υποβάλουμε τον εαυτό μας καθημερινά σε παρά φύσιν καταστάσεις - το 70% περίπου του συνολικού πληθυσμού, κατοικεί στα αστικά κέντρα, με όλες τις καθημερινές διαστρεβλώσεις της καθημερινότητας μας που αυτό συνεπάγεται! Η Ελλάδα είναι μία χώρα στην οποία κυριολεκτικά επικρατεί ένα γεωλογικό πάρτι και είναι μια παγκόσμια μοναδικότητα ως προς την αναλογία του μεγέθους της και τις ατελείωτες εναλλαγές τοπίων και υψομέτρων. Η Ελληνική φύση δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αυτές άλλων χωρών, ακόμα και περιμετρικά των αστικών κέντρων. 

— Ποια είναι τα όνειρά σου για το μέλλον;
 Επειδή ακόμα δεν έχω ταξιδέψει και παρουσιάσει όσα θα ήθελα, ονειρεύομαι να καταφέρω να καλύψω ένα μεγάλο μέρος της Ελλάδας μέσα από αυτό το πρότζεκτ. Χρειάζεται αρκετός χρόνο και χρήμα, όμως δεν πρόκειται να το βάλω κάτω, καθώς η έκφραση «δεν μπορώ» δεν υπάρχει στο λεξιλόγιό μου. Μέσα σε όλα αυτά που κάνω, ασχολούμαι και με την φωτογραφία. Ως φωτογράφος έχω ξεκινήσει ένα προτζεκτ που ονομάζεται NATURE PORTRAITS, φωτογραφίσεις των λεπτομερειών της φύσης και του φωτογραφικού οργίου το οποίο συντελείται καθημερινά εκεί παντού, μέσα την δική μου ματιά. Μικρά βίντεο με φωτογραφίες μου θα δημιουργούνται από την πολυβραβευμένη Αθηνά Κρικέλη (ELLOPIATV).
Επίσης έχω ξεκινήσει να συνεργάζομαι με το ίδρυμα ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, (ίδρυμα για τα κακοποιημένα παιδιά) και με όποιον τρόπο μπορώ να συνδράμω στην προσπάθειά τους,είτε με μια εκστρατεία ως OUTDOOR VIOLINIST EXPLORER, είτε ως φωτογράφος θα το κάνω. Αυτό που συμβαίνει πάντως σχεδόν καθημερινά, είναι η γνωριμία μου και η επαφή μου με αξιολογότατους ανθρώπους,κάτι ονειρεμένο,από μόνο του. Είμαι σίγουρος πως στο μέλλον θα συμβούν και άλλα πολλά. Έχω αρκετά στο μυαλό μου, όμως για εμένα μετράνε οι πράξεις και όχι τα λόγια και για αυτό δεν θα σε κουράσω με περισσότερα από δαύτα.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: