Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

ΛΑΜΠΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Με συναισθήματα ιδιαίτερης χαράς και περηφάνειας διαβάσαμε μετριοπαθές και εμπεριστατωμένο άρθρο του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως Ιερεμία με το οποίο ευθαρσώς διακηρύττει ότι η Σύνοδος της Κρήτης είναι μια οικουμενιστική Σύνοδος η οποία αφίσταται από την ορθόδοξη πίστη.

Το άρθρο του Σεβ. Γόρτυνος έρχεται σε μία στιγμή που επικρατεί μούδιασμα μεταξύ των ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος εξαιτίας της απειλητικής επιστολής του Πατριάρχη Βαρθολομαίου προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο με την οποία απειλεί με το επιτίμιο της ακοινωνησίας τους αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος που θα συνεχίσουν να διαμφισβητούν τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.

Τα θερμά μας υικά συγχαρητήρια, Σεβασμιότατε, επειδή με θάρρος ομολογήσατε την αλήθεια χωρίς να φοβάστε τις συνέπειες την ώρα που κρέμονται πάνω από το κεφάλι σας οι απειλές του Πατριάρχη. Οι πιστοί τείνουν ευήκοο ούς στη φωνή σας επειδή γνωρίζουν την αγνότητα των ελατηρίων σας, τη λιπαρή θεολογική σας παιδεία και το παραδοσιακό ομολογιακό σας φρόνημα.

Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουν οι πάντες ότι όσοι για λόγους συνειδήσεως αρνούνται την εγκυρότητα των αποφάσεων της Συνόδου της Κρήτης δεν πτοούνται από απειλές και διωγμούς. Γνωρίζουν ότι αν αποδεχτούν τις αποφάσεις της οικουμενιστικής Συνόδου της Κρήτης θα δώσουν λόγο στον Χριστό εν Ημέρα Κρίσεως. Γι’ αυτό η απόφασή τους να σταθούν εδραίοι και αμετακίνητοι στο βράχο της ομολογίας της πίστεως είναι αμετάκλητη. Ως εκ τούτου η ομολογιακή παρέμβαση του Σεβ. Γόρτυνος μας ανέπαυσε και αναπτέρωσε τις ελπίδες μας ότι οι ομολογητές ιεράρχες, πρσβύτεροι, μοναχοί και λαικοί της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν θα υποστείλουν τη σημαία του αγώνα εναντίον των κακόδοξων αποφάσεων της Συνόδου της Κρήτης.

Ευχαριστούμε από τα μύχια της ψυχής μας .

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Λέει o μητροπολίτης ανάμεσα στα υπόλοιπα:
"Βέβαια, ὅπως μᾶς εἶπαν στήν Ἱεραρχία τοῦ Νοεμβρίου καί οἱ Πατέρες Ἀρχιερεῖς τῆς Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας, οἱ μετασχόντες στήν Σύνοδο, ὁ ὅρος «Ἐκκλησία», πού ἐλέχθη γιά τούς ἑτεροδόξους, δέν χρησιμοποιήθηκε μέ τήν κυρία του, τήν δογματική ἔννοια, ἀλλά χρησιμοποιήθηκε καταχρηστικῶς, μέ τήν ἔννοια τῆς θρησκευτικῆς κοινότητος."

Αυτό το επιχείρημα πιάνει τόπο όπου υπάρχει άγνοια και επιφανειακή οπτική.
Γι αυτό πρέπει να μιλήσουμε από δω και πέρα μόνο σε θεολογική βάση.
Ο Οικουμενισμός δεν είναι μόνο συγκρητισμός.

Ανώνυμος είπε...

ΤΙ ΠΑΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ?
ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ?
ASLAN

Ανώνυμος είπε...

Θα πάθει καμία υστερία τώρα αυτή η ψευδη καραφλή πατρινιά ιεροψάλτρα, θεολόγα και μπλογκού. Ποιος την ακούει την τρελή... Εδώ και καιρό ωρύεται η δικομανής ότι χρειάζονται αφορισμοί στους απείθαρχους. Τελικά, αυτός ο έρμος ο Βαρθολομαίος τά΄ χει τόσο πολύ χάσει που δεν βλέπει ότι όλα αυτά τα σαπρόφυτα, οι γλίτσες και οι δήθεν που τον λιβανίζουν καταρρακώνουν το κύρος του Πατριαρχείου; Είναι δυνατόν να έχει η ακατανόμαστη μπλογκ με αποκλειστικό θέμα κανονικό ημιεπίσημο ρεπορτάζ για το Πατριαρχείο; Το τιμάει αυτό το Πατριαρχείο, να εκπροσωπείται από τέτοιους; Επιτέλους, έναν νηφάλιο σύμβουλο ο Πατριάρχης δεν έχει;

Ανώνυμος είπε...

Έχω προβληματιστεί κι εγώ πολλές φορές τι ακριβώς συμβαίνει με κάποιους ανθρώπους. Το πιο εύκολο είναι να πούμε τους γνωστούς χαρακτηρισμούς όπως βλέπουμε στο συντριπτικό ποσοστό των σχολίων και κριτικών στο διαδίκτυο για τον Πατριάρχη ότι είναι "αιρεσιάρχης" "μασόνος" "προδότης" κτλ... και τελειώσαμε..
Αναμφίβολα όσα βλέπουμε είναι επιεικώς απαράδεκτα και σίγουρα λειτουργούν προδοτικά (είτε εσκεμμένα είτε με προθέσεις υποτιθέμενων "διπλωματικών ελιγμών").
Πιστεύω όμως ότι τέτοιου είδους κρίσεις είναι υπεραπλουστευμένες και δρουν αρνητικά. Κανείς δεν θα πιστέψει ότι ο Πατριάρχης ή ένας επίσκοπος όπως π.χ. ο Δημητριάδος ή ο Μεσσηνίας είναι κρυφοί προδότες που απεργάζονται την καταστροφή της Ορθοδοξίας.
Απλούστατα υπάρχει μετάλλαξη σχεδόν εξ ολοκλήρου των εννοιών της Πίστης, μετάλλαξη της εκκλησιολογίας, του τρόπου αντίληψης ακόμα και του τι είναι Εκκλησία, και ποιος ο ρόλος και η θέση της στον κόσμο, πως θα προχωρήσουμε μέσα στη σύγχρονη Βαβέλ της νέας εποχής.. και επιπλέον υπάρχουν οι σπουδές της δυτικής θεολογίας των εκκλησιαστικών προσώπων.
Όλα αυτά όμως δεν απαλλάσουν από τις ευθύνες κανένα. Δεν απαλλασόμαστε ούτε εμείς οι απλοί (ας το πω έτσι παρόλο που δεν ισχύει με την έννοια που το λέμε για να αποποιηθούμε τις ευθύνες μας) πιστοί.
Γιατί δεν νοείται Χριστιανός, που δεν είναι έστω σε διαδικασία (ας μην πω κατάσταση) κάθαρσης και φωτισμού. Αν λοιπόν είχαμε φωτισμό θα διακρίναμε τις έννοιες, τον συγκρητισμό την γενική εσκεμμένη θολούρα την εκκοσμίκευση και δεν θα πέφταμε σε κοσμικά ψευτοδιλλήματα διπλωματικών χειρισμών.
Κάποιος μπορεί να πει ότι όλοι κρίνουμε εκ του ασφαλούς και ότι το πλαίσιο στο οποίο διαδραματίζονται τα γεγονότα είναι άσχημο ότι υπάρχουν συγκυρίες πολύ αρνητικές ειδικότερα στη χώρα μας. Εντάξει ας το δεχτούμε.
Όμως εκ του αποτελέσματος βλέπουμε ότι πηγαίνουμε απ΄το κακό στο χειρότερο. Για παράδειγμα οι διαρκείς υποχωρήσεις στο θέμα των Θρησκευτικών αντί να καταλήξουν σε καλές σχέσεις (για να γίνει υποτίθεται στη συνέχεια αποδοχή των προτάσεων της εκκλησίας), καταλήγουν στην πλήρη επικράτηση των άθεων επιλογών της κυβέρνησης.
Όσον αφορά τώρα τον Πατριάρχη προσωπικά πιστεύω ότι αποδέχεται την θεολογία κυρίως του μ. Ζηζιούλα της "μοναρχίας του Πατρός" και της Εκκλησίας ως εικόνας της Αγίας Τριάδας, και ότι απορρέει από αυτό, όπως το πρωτείο η οικουμενικότητα και ο δυτικός επισκοποκεντρισμός.