Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015

Το κρυφό σχολειό και οι αρνητές του (Α’ μέρος)



O συγγραφέας Γιώργος Καραμπελιάς, στο πρώτο μέρος της εισήγησής του "Το κρυφό σχολειό, οι Έλληνες διαφωτιστές του 19ου αιώνα και η αποδομητική ιστοριογραφία της ύστερης μεταπολίτευσης", κατά τη διάρκεια του Δ’ Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου «Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός», το ο­ποί­ο δι­ορ­γάνωσε η Ι­ε­ρά Σύ­νο­δος της Εκ­κλη­σί­ας της Ελ­λά­δος, υπό την αιγίδα του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, στο Διορθόδοξο Κέντρο, στην Ιερά Μονή Πεντέλης (23 - 24 Οκτωβρίου 2015).

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πρώτος και καλύτερος ο Τατσόπουλος! Μας ζάλισε με τις θεωρίες για επιρροή του διαφωτισμού στην ελληνική επανάσταση και ταξική συνειδητοποίηση λόγω Γαλλικής επανάστασης.Τον καημένο τον Μακρυγιάννη τον έφαγε η ..μαρμάγκα. Ας έλεγε ότι ο Αγώνας είναι για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδας την ελευθερία.. και ότι αυτά είναι για το έθνος πράγματα "τζιβαϊρικά, πολύτιμα"..
Όχι.. σύμφωνα με τους αρνητές ήταν μια ταξική εξέγερση. Όλο το ζητούμενο είναι κατ΄αυτούς η άνιση κατανομή των υλικών, και η καταπίεση των μαζών.Κάπου εκεί χάνεται φυσικά και η αναγκαιότητα του κρυφού σχολειού, επομένως "αποκαθηλώνεται" από την εθνική μνήμη. Ακόμα και αν το απαλλάξουν από την διατήρηση της Πίστης και το περιορίσουν μόνο στην μετάδοση της ελληνικής παιδείας και γλώσσας, υπάρχει ο αντίλογος. Θα σου πουν ότι οι Τούρκοι δεν ήταν τελικά και ..τόσο κακοί!.. Μας σεβόταν και λίγο.. Είχαν ανοιχτή σκέψη ωστε να μην περιορίζουν την γνώση.
Εδώ μας παρουσίαζαν τον Σουλεϊμάν σαν ένα ρομαντικό ποιητή και σοφό.. αυτό τον αδίστακτο σφαγέα.. Όλη η Ελλάδα θαμπώθηκε από το "μεγαλείο" της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας..
Έχει γίνει "καλή δουλειά" τις τελευταίες δεκαετίες.. Όλοι και όλα συνήργησαν στην απώλεια της εθνικής και θρησκευτικής μας ταυτότητας κυρίως από την μεταπολίτευση και μετά. Και το κερασάκι στην τούρτα είναι η σημερινή κυβέρνηση, η οποία θα θεσμοθετήσει και επίσημα την αποστασία των Ελλήνων με σταδιακή πλήρη αποχριστιανοποίηση, γάμους ομοφίλων, καύση νεκρών κτλ.. Εδώ που φτάσαμε, παρακαλάμε πια εκτός την αλλαγή της ιστορίας μας να μην δούμε και αλλαγή των συνόρων μας!