Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Η ΚΥΝΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ





Του Παναγιώτη Τελεβάντου


Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Θεολογικά δρώμενα”, στην εισήγηση του Σεβ. Μεσσηνίας, τα εξής άκρως ανησυχητικά για την μέλλουσα να συνέλθει Πανορθόδοξη Σύνοδο:

“Ἡ υἱοθέτησις τῆς εὐχαριστιακῆς ἐκκλησιολογίας, ὡς βάσεως διά τήν θεολογικήν καί ἐκκλησιολογικήν κατανόησιν τῶν θεμάτων εἰς τόν Διάλογον μετά τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν (Κείμενο Μονάχου, Νέου Βαλάμου καί Ραβέννας).”  

Το κακόδοξο κείμενο της Ραβέννας είναι επιτυχία(!!!) των διαλόγων ισχυρίζεται ο Σεβ. Μεσσηνίας Χρυσόστομος στην ομιλία του στο Συνέδριο “Προς την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο” που διοργανώθηκε από την Ιερά Μονή Βλατάδων.

Αλλά δεν αρκείται σ’ αυτό. Αναφέρει στη συνέχεια:

“Ἐτέθησαν τά κανονικά κριτήρια (καν. 7ος τῆς Β΄ καί  95ος τῆς Πενθέκτης) ὡς πρός τήν προοπτικήν τῶν Θεολογικῶν Διαλόγων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μετά τῶν λοιπῶν Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁμολογιῶν (§ 20). Διά τῆς παρούσης  παραγράφου προσδιορίσθησαν πανορθοδόξως τά ὅρια τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἔναντι τῶν ἄλλων Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁμολογιῶν, δέν ἀμφισβητήθη ἡ ὕπαρξις αὐτῶν καί «κατ’ οἰκονομίαν» ἀνεγνωρίσθη, τό συμφώνως πρός τήν κανονικήν παράδοσιν, ὑποστατόν καί ἔγκυρον τοῦ βαπτίσματος. Οὕτως ἐνισχύεται ἡ ἀρχή τῆς ἐκκλησιαστικῆς οἰκονομίας, ὡς ἔκφρασις φιλανθρώπου διαθέσεως τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἔναντι τῶν λοιπῶν Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁμολογιῶν ἐνῶ ἀτονεῖ ἡ ἀρχή τῆς ἀκριβείας.”

Το κακόδοξο κείμενο της Ραβέννας, λοιπόν, και η αιρετική “βαπτισματική θεολογία” έχουν ήδη εγκριθεί -κατά τη διαβεβαίωση του Σεβ. Μεσσηνίας- από την προπαρασκευαστική επιτροπή της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.

Αν, λοιπόν, παρ’ ελπίδα διά τας αμαρτίας ημών ο Κύριος επιτρέψει την σύγκληση αυτής της Πανορθόδοξης Συνόδου γνωρίζουμε ότι θα θεσμοθετήσει τις κακοδοξίες της “βαπτισματικής θεολογίας” και της Ραβέννας ως τις αλήθειες της πίστεως και τις κατευθυντήριες γραμμές του διαλόγου με τους αιρετικούς.

Με αυτά τα δεδομένα καθίσταται φανερόν ότι ο κίνδυνος από την Πανορθόδοξη Σύνοδο είναι τεράστιος. Γι’ αυτό όλοι -και μάλιστα οι ειδήμονες- καλούνται να ιεραρχήσουν το θέμα ως άμεση προτεραιότητά τους και να αναλάβουν το έργο της αποδόμησης του κύρους μιας Συνόδου που είναι έτοιμη να θεσμοθετήσει κακοδοξίες.

1 σχόλιο:

Unknown είπε...

Αυτό που στο άρθρο χαρακτηρίζεται ως «κακόδοξο κείμενο της Ραβέννας» περιέχει 1) την ορθόδοξη εκκλησιολογία περί συνοδικότητας και ρόλου των επισκόπων 2) την δήλωση των ορθοδόξων ότι ως αδιαίρετη εκκλησία νοείται μόνο η ορθόδοξη. Μπορείτε να το διαβάσετε προσεκτικά και, εάν είστε ορθόδοξος, θα αντιληφθείτε ότι δεν είναι κακόδοξο, αλλά ορθόδοξο. Επίσης, δεν πρόκειται για ένα δεσμευτικό κείμενο μεταξύ ορθοδόξων και λατίνων, αλλά για το πόρισμα μίας μικτής θεολογικής επιτροπής. Παραμένει μία πολύ καλή βάση έναρξης του διαλόγου και μία έγγραφη παραδοχή της ορθόδοξης εκκλησιολογίας και από τους λατίνους. http://www.scribd.com/doc/289273481/Ravenna-Document-2007#scribd