Κυριακή 11 Ιουνίου 2023

Νοσηρό σκεπτικό «αγαπολόγου» ιερέα..



Λυκούργος Νάνης, ιατρός

    «Το πρόβλημα τους είναι η γυναίκα, διότι την θεωρούν μιαρή, βρώμικη και κατώτερη του άνδρα. Αυτή είναι όλη η αλήθεια. Όλα τα αλλά περί κανόνων είναι ένα ωραίο άλλοθι του μισογυνισμού και της ψυχοπαθολογίας τους».

     Το ελεεινό και τρισάθλιο αυτό απόσπασμα είναι ειλημμένο από ένα επιεικώς κατάπτυστο κείμενο-παρέμβαση του π.Λίβυου, αναφορικά με το προσφάτως εκραγέν εκκλησιαστικό σκάνδαλο με πρωταγωνιστή τον εφημέριο του ιερού ναού του αγίου Νικολάου Ραγκαβά.

     Το παρέθεσα για να δουν οι αναγνώστες του ιστολογίου την «ποιότητα» του σκεπτικού του συγκεκριμένου υποστηρικτή του ενόχου ιερέα (παρόμοιο σκεπτικό συναντούμε και σε πολλούς από τους επώνυμους υποστηρικτές του ιερέα π.Αλεξάνδρου Καριώτογλου) και να φρίξουν.

    Με βάση, λοιπόν, το νοσηρό σκεπτικό του συγκεκριμένου «αγαπολόγου» ιερέα (π.Λίβυου), οι εχόμενοι στερρώς της εκκλησιαστικής τάξεως την οποία αυθαιρέτως και αυτοβούλως κατέλυσε ο π.Αλέξανδρος Καριώτογλου, θεωρούμε τη γυναίκα «μιαρή, βρώμικη και κατώτερη του άνδρα. Και πάσχουμε από μισογυνισμό»…
Απεφάνθη ο μέγας ψυχοανατόμος π.Λίβυος, προσθέτοντας, εμφατικώ τω τρόπω, ότι «αυτή είναι όλη η αλήθεια».

     Επειδή, προφανώς, δεν συμφωνούμε με τη μετατροπή των ναών σε ξέφραγα αμπέλια και πεδία πειραματισμών νεωτεριστών κληρικών που σκέπτονται και δρουν με όρους και κατηγορίες «πολιτικής ορθότητας» και τείνουν να ισοπεδώσουν τα πάντα εν ονόματι και με απατηλό πρόσχημα την ισοτιμία ανδρών και γυναικών εξυπηρετώντας, κατά βάθος, τη φεμινιστική στοχοθεσία.

Όποιος, δηλαδή, δεν συντονίζει το σκεπτικό του με τις ιδεοληψίες των πασχόντων από ένα άκρως νοσηρό, εμμονικό μεταρρυθμιστικό σύνδρομο του εκκλησιαστικού βίου είναι…μισογύνης!!!

«Θαυμάσια», τω όντι, «λογική».

Όλοι, δηλαδή, όσοι θέσπισαν κανόνες εκκλησιαστικής τάξεως με σκοπό την ευρυθμία της εκκλησιαστικής ζωής μισούσαν το γυναικείο φύλο και υπήρξαν ψυχοπαθολογικές προσωπικότητες….

Όχι απλά αδικεί πρόσωπα και καταστάσεις, εν τη αμετροεπεία του, ο π.Λίβυος αλλά και ασεβεί στη μνήμη μεγάλων πατέρων και διδασκάλων της Εκκλησίας.

Εννοείται ότι τα όσα προσάπτει σε βάρος των μεγίστων εκείνων προσωπικοτήτων καθώς και σε όσους, παρά την αμαρτωλότητά τους, υπερμαχούν της εκκλησιαστικής τάξεως, την οποία κάποιοι παράγοντες του εκκλησιαστικού βίου επιχειρούν να ανατρέψουν και καταλύσουν, καταφεύγοντας σε ευτελείς σοφιστείες και εν αμαρτίαις προφάσεις, με «εκκλησιαστικό» και «θεολογικό» επικάλυμμα, αναγράφονται αυτομάτως, φυσικώς και αυθορμήτως στα καττύματα των υποδημάτων μας. ..

 

11 σχόλια:

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Νομίζω πως είναι πρόφαση σκεπάσματατος ,ίσως να μη κατάλαβα γιατί πως γίνεται να μισούν το ασθενές φύλο όταν το προωθούν στην ωραία Πύλη;

Εμείς θεωρηθηκαμε ακραίοι,σκληροπυρηνικοί,Ταλιμπάν ,ενώ οι αντιτιθεμενοι παρατάσσονται χωρίς επιχειρήματα.Αντιθετα τα επιχειρήματα είναι η σύγχιση οι διωγμοί,οι εκβιασμοί η διδαχή της σιωπής κινδυνευουσης Πίστεως, η μη αναζητήσις της αλήθειας,με μικρομεταρρυθμησεις τις οποίες μαζεύουν μετέπειτα ,όταν ο λαός αντιδρά.
Πιστεύω πως δεν είναι θέμα μίσους γυναικών ,ίσα ίσα ...
Έτσι νομιμοποίησαν τις ' εκκλησιες'....;;;

Όπως μελετήσαμε η αληθινή μετάνοια από τον φόβο κ την Πίστη γεννάται .Αββάς ΙσσαΚ.
Την οποία έχουμε όλοι ανάγκη.Αλλα και η διαφύλαξη της ενότητας εν τη Ορθή Πίστη και Αγάπη είναι πιο αναγκαία από ποτέ,όχι μόνο για θέματα Πίστεως, και ενότητας ,αλλά και για ζητήματα ευταξίας.
Τα δύο φύλα είναι ισότιμα κ η κόλαση, όμως όμοια.


Νικόλαος Κόλλιας είπε...

Οι λύκοι του πνεύματος

«Και εξ υμών αυτών αναστήσονται άνδρες λαλούντες διεστραμμένα του αποσπάν τους μαθητές οπίσω αυτών”». (Πραξ.Αποστ.20)
Ο Απόστολος Παύλος, πονάει βλέποντας ότι οι λύκοι του πνεύματος δέν θά έλθουν απ’ έξω. Θα προέλθουν από μέσα. Όπως ο Χριστός κοίταξε τούς μαθητές Του στα μάτια και είπε «είς εξ υμών παραδώσει με» (Ματθ. κστ’ 21), έτσι και ο Παύλος: Με πόνο κοίταξε στα μάτια τους συναγμένους «ποιμένες» και προείπε: «Κάποιοι από σας θα προδώσετε τον Χριστό. Θα μιλάτε για Χριστό, αλλά με διαστροφή. Θα υποκρίνεστε τους δασκάλους και θα ξεγελάτε μέ τίς διαστροφές σας τούς πιστούς μαθητές του Χριστού»! Σκληρή στιγμή! Ξέρεις τι είναι να βλέπης ποιμένες και διδασκάλους του Ευαγγελίου, να παραμορφώνωνται σε σατανικούς «δασκάλους»;

Β είπε...

Ας απαντήσει κάποιος τι γνώμη έχει για τον άγιο Νεκτάριο που εφάρμοσε τον θεσμό των διακονισών γυναικών;
Ήταν αγαπολόγος;
Ήταν νεωτεριστής;
Τί ήταν;
Είχε "πέσει έξω";
Έκανε λάθος;

Νικόλαος Κόλλιας είπε...

Γιατί οι γυναίκες δεν κάνει να μπαίνουν μέσα στο Ιερό ή να γίνονται κι εκείνες ιερείς;
Π. Αθανασίου Μυτιληναίου
https://youtu.be/LrPjvrxyKr0
https://www.youtube.com/watch?v=Nyf5F_I1Xe8

https://www.in-agiounikolaoutouneou.gr/apps/gr/spag/3_1344710519.html

✢ Διαβάζουμε στο Ἱερό Πηδάλιο ὅτι οἱ Πατέρες ἐμπόδισαν τήν γυναίκα νά εἰσέρχεται στό ἱερό βῆμα καί νά ὑπηρετεῖ στά Μυστήρια «διά τήν τῶν καταμηνίων κάκωσιν», γιά την μηνιαία ἀδιαθεσία της. Ἐχειροθετεῖτο δέ παλαιότερα ἡ γυναίκα διάκονος, ἡ διακονία της ὅμως δέν ἦταν, ὅπως τοῦ ἄνδρα διακόνου, μέσα στό ἱερό Βῆμα, ἀλλά ἔξω ἀπό αὐτό. Ἡ διάκονος γυναίκα βοηθοῦσε κατά τήν βάπτιση τῶν γυναικῶν ἤ σέ ἄλλες ὑπηρεσίες, πού ἦταν ἀνάρμοστο νά ὑπηρετεῖ ὁ ἄνδρας διάκονος, ἐκτός ὅμως τοῦ ἱεροῦ Βήματος.

† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας.

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

!!!

...ϕαντάζομαι, πώς δὲν θὰ ἀναϕέρεσαι στὴν διακονία τῶν μοναζουσῶν στὸ μοναστῆρι του στὴν Αἰγινα...

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Β το χάσμα ειναι μέγα μεταξύ του αγιου νεκταριου και των αποδομητών της πίστεως λυβιου ,θερμου ,κτλ και το κακό συναπάντημα...Δεν ειναι τυχαίο οτι τέτοιες ευαιστησιούλες απορρέουν από ψυχές που δικαιολογούν τα πάθη των ανθρώπων τα ευλογούν και βυθίζουν στο βαθύ σκοτάδι όσους τους εμπιστεύονται,χρειάζεται νασαι ιδιαιτέρα ευφυεις για το που πάνε το πουλοβεράκι που ξηλώνουν;

Απαντήσεις χρήσιμες πήρες από τους αδελφούς συμπληρωματικό και αυτό :
π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Μπορεί η γυναίκα να γίνει ιέρεια;

ΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί οι γυναίκες δεν κάνει να μπαίνουν μέσα στο Ιερό ή να γίνονται κι εκείνες ιερείς;

Δεν θα απαντούσα αν δεν ήταν ένα σύγχρονο θέμα. Πρέπει να σας έλεγα παιδιά για αυτό το εξής. Η Αγγλικανική «εκκλησία» αυτήν την στιγμή έχει ήδη εισαγάγει στην λατρεία ιέρειες. Δηλαδή οι γυναίκες τελούν την «θεία λειτουργία» πολύ δε παραπάνω αφού είναι ιερείς. Μπαίνουν φυσικά και στον χώρο του ιερού.

Όπως θα ξέρετε η προσφορά θυσίας είναι μία ιερατική πράξις. Ο Κάιν. Ο Άβελ. Ο Αβραάμ. Ο Ιακώβ. Ο Αααρόν. Όλοι αυτοί τί έκαναν; Προσέφεραν θυσίαν. Παρατηρούμε όμως από την Αγίαν Γραφήν, ότι όλοι εκείνοι οι οποίοι προσέφεραν θυσίαν ήταν άνδρες .Δεν αναφέρεται πουθενά σε καμμία περίπτωση, ούτε μία, να έχει προσφέρει θυσία, γυναίκα. Αυτό σήμαινε ότι το ιερατικό μέρος το είχε πάντοτε ο άνδρας και συγκεκριμένα ο κάθε οικογενειάρχης, ο οποίος εξετέλεσε και χρέη ιερατικά θυσιάζοντας τόσο μέσα στον λαό του Θεού, όπως είναι οι Εβαρίοι, όσο και εις τους ειδωλολάτρας. Κάθε οικογενειάρχης ήτο και ιερεύς διότι μπορούσε να προσφέρει θυσία. Αυτό είναι πολύ χαρακτηριστικό.

Έτσι βλέπομε και καθ ‘όλον το μήκος της Καινής Διαθήκης αλλά και της εκκλησιαστικής μας παραδόσεως, να μην φαίνεται πουθενά γυναίκα να ιερατεύει. Ο Χριστός είχε βεβαίως μαθητάς. Αυτοί οι μαθηταί, οι Απόστολοί Του, χειροτόνησαν επισκόπους, πρεσβυτέρους, διακόνους. Πουθενά δεν βλέπομε όμως ανάθεση ιερατείας σε γυναίκα.

Βεβαίως, την συντροφιά του Κυρίου ακολουθούν και κάποιες γυναίκες που είχανε ευεργετηθεί. Και όπως λέγει ο Ιερός Ευαγγελιστής από τα υπάρχτοντα τους υπηρετούσαν τον Κύριο και την συνοδεία Του. Δεν βλέπομε όμως να έγινε ανάθεση ιερωσύνης. Πουθενά. Μπορεί οι γυναίκες να έγιναν ιεραπόστολοι να κηρύξουν το Ευαγγέλιο αλλά ιερωσύνη πουθενά.

Σας κάνει εντύπωση, ούτε αυτή η Θεοτόκος δεν εμφανίζεται με ιερατική ιδιότητα. Ούτε η Θεοτόκος. Έτσι, από την Παλαιά Διαθήκη, από την εποχή του Κάιν και του Άβελ μέχρι τον Κύριον τον Ιησούν Χριστόν, και από τον Ιησούν Χριστόν καθ’ όλον το μήκος της Καινής Διαθήκης δεν βλέπουμε πουθενά ανάθεση ιερατικών καθηκόντων σε γυναίκα.

Πώς τώρα, ύστερα από δύο χιλιάδες χρόνια Χριστιανισμού μπορούμε να λέμε ότι μπορεί η γυναίκα να ιερατεύει;

Αυτό παιδιά είναι πολύ κακό. Είναι ένας νεοτερισμός. Είναι ένα ξένο πράγμα από το ήθος της Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας και όλα αυτά τα επινοούν μόνον οι αιρετικοί, όπως είναι οι Αγγλικανοί. Γι’ αυτό ας προσέξουμε. Μην νομίζετε πράγματα που γίνονται έξω στην Ευρώπη και στην Αμερική, ύστερα από δέκα, είκοσι, τριάντα χρόνια φτάνουν και σε μας. Δεν έγινε τίποτα έξω που να μην έφτασε και σε μας.

Κάποια μέρα λοιπόν μπορεί να αρχίσει να τίθεται θέμα. Μπορεί κάποιες γυναίκες να αρχίσουν μαινόμενες να βγαίνουν στους δρόμους και να φωνάζουν ότι πέρα από τον φεμινισμό που επικαλούνται, ότι θέλουν ισότητα με τους άντρες και να είναι και αυτές ιερείς. Γιατί τάχα λέγει εσείς μόνοι και όχι και εμείς να ιερατεύουμε;

Σας λέγω, προσέξτε αυτό το σημείο. Αυτό είναι διαβολικό διότι δεν το παρέδωκεν ο Κύριος ούτε υπήρξε εις την ιστορία. Δεν πρέπει λοιπόν έτσι να σκέφτεται μία γυναίκα, ότι μπορεί κάποτε να γίνει ιερεύς.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Όπως και να έχει, όσο και αν έχουμε αγάπη εν Χριστώ,όσο και αν ταλαιπωρείται το σώμα της εκκλησίας κατά καιρούς και κατά τόπους,
Μπορεί να έχουμε πολλοί την ίδια πίστη,πλην

#δεν μπορεί να μην διαχωρίζουμε τον εαυτόν μας από την παναιρεση ,που είναι εδώ και κινεί τα νήματα.

Μ.Δ. είπε...

τον Άγιο Νεκτάριο δεν θα σταματήσουν ποτέ να τον συκοφαντούν, αλλά δεν πειράζει γιατί όταν τα έχεις καλά με όλους, τότε κάτι δεν παει καλά. Όταν, όμως, δεν προσπαθείς να τους ευχαριστήσεις όλους (και πως να το κάνεις άλλωστε, αφού θα πρέπει να συνταχθείς με τους εχθρούς της Εκκλησίας), τότε σε συκοφαντούν. Όλοι οι Άγιοι συκοφαντούνται, κυρίως οι νεότεροι (αλλά και ο Άγιος Κωνσταντίνος, μέγας ευεργέτης της Ορθοδοξίας). είθε ο Θεός να φωτίσει τη διάνοια όλων μας.

Β είπε...

Μία απάντηση για τον κ. Νικόλαο Κόλλια
Στο ιερό βάση των κανόνων δεν επιτρέπεται να μπαίνει κανείς εκτός από τους έχοντας ιερωσύνη.
Όμως δύναται να μπαίνουν προς διακονία κατόπιν συγκεκριμένης ευχής από τον Αρχιερέα και οι άνδρες και οι γυναίκες. Για τις γυναίκες όμως υπάρχει ο εξής περιορισμός.
Πρέπει να έχει περάσει το 60ο έτος της ηλικίας της.

Αντιλαμβάνομαι ότι οι περισσότεροι όταν απαντούμε επικαλούμαστε κάποιον ομιλητή δύο αράδες που γνωρίζουμε από κάποια θεολογικά βιβλία.
Όμως λίγοι απαντούν εμπεριστατωμένα με παράθεση πατέρων της εκκλησίας.
Χρειάζεται πολύ μελέτη για να μπορούμε να τοποθετουθούμε σωστά σε κάθε θέμα που προκύπτει.

Εάν γνωρίζει κάποιος ας μου πει πώς εφαρμοζόταν ο θεσμός της διακόνισσας τους πρώτους αιώνες.
Έχουμε την διακόνισσα Ολυμπιάδα την αγία.
Αυτή την είχε ο άγιος Χρυσόστομος.

Το ότι ατόνισε δεν σημαίνει ότι ήταν λάθος.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Β _ΣΥΝΕΝΟΗΣΗ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ >Δεν αντιλαμβάνεσαι τι ακριβώς παίζει, οτι αυτοί που θυμήθηκαν τις διακόνησες δεν το κανουν από αγάπη στην Εκκλησία αλλά από το δαιμονισμο της εκοσμίκευσης και του διαβολικού οικκουμενισμου .Δεν κατανοείς οτι υπάρχει σύνδεση με όλα αυτά;



Γράφεις σαν να μην υπάρχει αντίληψη της πραγματικότητας του σήμερα : Όμως λίγοι απαντούν εμπεριστατωμένα με παράθεση πατέρων της εκκλησίας.

ΟΡΙΣΤΕ ΜΙΑ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΈΝΗ ΜΕΛΈΤΗ ΠΑΤΕΡΙΚΗ _ Ο θεσμός των διακονισσών στην Χριστιανική Εκκλησία :https://www.zoiforos.gr/index.php/entypa/vivlia/item/3465-%CE%BF-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BC-%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%AC-%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%8D

Νικόλαος Κόλλιας είπε...

Στο ιερό βάση των κανόνων δεν επιτρέπεται να μπαίνει κανείς εκτός από τους έχοντας ιερωσύνη. Όμως δύναται να μπαίνουν προς διακονία κατόπιν συγκεκριμένης ευχής από τον Αρχιερέα και οι άνδρες και οι γυναίκες. ΑΛΗΘΕΙΑ!!!

Για τις γυναίκες όμως υπάρχει ο εξής περιορισμός.
Πρέπει να έχει περάσει το 60ο έτος της ηλικίας της. ΤΟΤΕ ΤΙ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ...

Αντιλαμβάνομαι ότι οι περισσότεροι όταν απαντούμε επικαλούμαστε κάποιον ομιλητή δύο αράδες που γνωρίζουμε από κάποια θεολογικά βιβλία. ΤΟ ΤΙ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΑΙ ΕΣΥ! ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ.

Όμως λίγοι απαντούν εμπεριστατωμένα με παράθεση πατέρων της εκκλησίας.
Χρειάζεται πολύ μελέτη για να μπορούμε να τοποθετουθούμε σωστά σε κάθε θέμα που προκύπτει. ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ

Εάν γνωρίζει κάποιος ας μου πει πώς εφαρμοζόταν ο θεσμός της διακόνισσας τους πρώτους αιώνες.
Έχουμε την διακόνισσα Ολυμπιάδα την αγία.
Αυτή την είχε ο άγιος Χρυσόστομος.

Το ότι ατόνισε δεν σημαίνει ότι ήταν λάθος.
Η ΑΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΗΡΕΙΑ ΤΗΣ,ΕΖΗΣΕ ΩΣ ΜΟΝΑΧΗ!!! ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΕΣΑΙ ΚΑΙ ΜΗΝ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ, ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ!!! ΞΕΡΕΙΣ...ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΑΚΟΥΣΕΙ! ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ.