Μιὰ
πρωτόγνωρη παραδοξότητα ἔκαμε τὴν ἐμφάνισή της τὸν τελευταῖο καιρὸ στὸ
πολιτικὸ προσκήνιο τῆς πατρίδας μας ἐν ὄψει τῆς διπλῆς ἐκλογικῆς
διαδικασίας Μαΐου καὶ Ἰουνίου τοῦ 2023 γιὰ τὴν ἀνάδειξη νέου
Κοινοβουλίου.
Ἕνας τετραετὴς νεότευκτος κομματικὸς σχηματισμὸς ἀναδύθηκε πλέον ἐνεργὰ καὶ ζήτησε τὴν ψῆφο τοῦ λαοῦ μας, μὲ σκοπὸ νὰ ἀντιπαλέψει τὸ φθαρμένο πολιτικὸ σύστημα, ὅπως ἰσχυρίζεται.
Ἀπολύτως θεμιτὸ τὸ ἐγχείρημα. Ἄλλωστε, εἶναι θεμελιῶδες δικαίωμα, ὑπὸ τὶς συνταγματικῶς κατοχυρωμένες προϋποθέσεις, ἡ δημιουργία κομμάτων, ὁποιουδήποτε ἰδεολογικοῦ φάσματος, ποὺ ἔχουν ὡς στόχο νὰ μεταφέρουν τὴν πολιτικὴ θέληση μερίδων τοῦ λαοῦ στὸ ἀντιπροσωπευτικὸ κοινοβουλευτικὸ σῶμα.
Γιὰ τὴν περίπτωση ὅμως τοῦ συγκεκριμένου νεοπαγοῦς κόμματος ἀπαντᾶ μιὰ βασικὴ διαφορά, σὲ σχέση πρὸς τὰ ὑπόλοιπα πολιτικὰ κόμματα, ποὺ κατέρχονται στὸ στίβο τῶν ἐκλογῶν, διότι˙
-προωθεῖ τὸ ἰδεολογικό του γνοφῶδες ‘’πιστεύω’’ μὲ ἑτερόκλητα καὶ ἀσύμπτωτα μεταξύ τους στοιχεῖα, ἀλλὰ καὶ αὐτοαναιρούμενες θέσεις, ἐπικαλούμενον μετ’ ἐμφάσεως τὴν Ὀρθόδοξο Χριστιανικὴ πίστη
-εἰσβάλλει, ἐπιθετικά, πρὸς ἄγραν ψήφων, στὴν ἐν Χριστῷ ἐκκλησιαστικὴ ἑνότητα τῶν πιστῶν, τὴν ὁποίαν καὶ ἀπειλεῖ. Οἱ σχέσεις πολλῶν ψυχραίνονται, οἱ ἀντιπαραθέσεις ἐντείνονται καὶ ὁ ἱερώτερος χῶρος, ὅπου συνάπτονται οἱ πολλοὶ εἰς ἕν, κατὰ τὴν ἐπιθυμία τοῦ Κυρίου [1], γίνεται πεδίον θρησκευτικῆς ἰδεολογικῆς ἀντιπαλότητος. Καὶ ἐνῶ γιὰ οὐσιώδη ὑπαρξιακὰ θέματα δὲν ἐξέφραζε ἄποψη γιὰ νὰ μὴν διχάσει, ὅπως διετείνετο, γιὰ τὴν εἴσοδό του στὴν Βουλὴ δὲν διστάζει νὰ κατακερματίσει τὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ.
Ἠθικοὶ αὐτουργοὶ τῆς συγχύσεως, οἱ ἐμπνευστὲς τοῦ ἐγχειρήματος, φυσικοὶ αὐτουργοί, ὁ ἀκατέργαστος καὶ παγιδευμένος στὰ ἔνστικτά του ὄχλος, ποὺ ἀφελῶς νομίζει, κρυμμένος μέσα στὴν ἀνωνυμία του, ὅτι ἕνα μεσσσιανικοῦ τύπου ὅραμα βρῆκε ἐπὶ τέλους τοὺς ἐκφραστές του.
Στὴν συνέχεια γίνεται προσπάθεια ἀξιολόγησης τεσσάρων σημείων αἰχμῆς καὶ κριτικῆς ἀποτίμησης τῶν θέσεων τῆς νεοσυστάτου αὐτῆς πολιτικῆς κίνησης σὲ μιὰ προσπάθεια συμβολῆς στὴν κατανόηση τοῦ φαινομένου αὐτοῦ, ὅπου μιγνύονται ἀμίκτως βέβηλα καὶ ἱερά.
Ἕνας τετραετὴς νεότευκτος κομματικὸς σχηματισμὸς ἀναδύθηκε πλέον ἐνεργὰ καὶ ζήτησε τὴν ψῆφο τοῦ λαοῦ μας, μὲ σκοπὸ νὰ ἀντιπαλέψει τὸ φθαρμένο πολιτικὸ σύστημα, ὅπως ἰσχυρίζεται.
Ἀπολύτως θεμιτὸ τὸ ἐγχείρημα. Ἄλλωστε, εἶναι θεμελιῶδες δικαίωμα, ὑπὸ τὶς συνταγματικῶς κατοχυρωμένες προϋποθέσεις, ἡ δημιουργία κομμάτων, ὁποιουδήποτε ἰδεολογικοῦ φάσματος, ποὺ ἔχουν ὡς στόχο νὰ μεταφέρουν τὴν πολιτικὴ θέληση μερίδων τοῦ λαοῦ στὸ ἀντιπροσωπευτικὸ κοινοβουλευτικὸ σῶμα.
Γιὰ τὴν περίπτωση ὅμως τοῦ συγκεκριμένου νεοπαγοῦς κόμματος ἀπαντᾶ μιὰ βασικὴ διαφορά, σὲ σχέση πρὸς τὰ ὑπόλοιπα πολιτικὰ κόμματα, ποὺ κατέρχονται στὸ στίβο τῶν ἐκλογῶν, διότι˙
-προωθεῖ τὸ ἰδεολογικό του γνοφῶδες ‘’πιστεύω’’ μὲ ἑτερόκλητα καὶ ἀσύμπτωτα μεταξύ τους στοιχεῖα, ἀλλὰ καὶ αὐτοαναιρούμενες θέσεις, ἐπικαλούμενον μετ’ ἐμφάσεως τὴν Ὀρθόδοξο Χριστιανικὴ πίστη
-εἰσβάλλει, ἐπιθετικά, πρὸς ἄγραν ψήφων, στὴν ἐν Χριστῷ ἐκκλησιαστικὴ ἑνότητα τῶν πιστῶν, τὴν ὁποίαν καὶ ἀπειλεῖ. Οἱ σχέσεις πολλῶν ψυχραίνονται, οἱ ἀντιπαραθέσεις ἐντείνονται καὶ ὁ ἱερώτερος χῶρος, ὅπου συνάπτονται οἱ πολλοὶ εἰς ἕν, κατὰ τὴν ἐπιθυμία τοῦ Κυρίου [1], γίνεται πεδίον θρησκευτικῆς ἰδεολογικῆς ἀντιπαλότητος. Καὶ ἐνῶ γιὰ οὐσιώδη ὑπαρξιακὰ θέματα δὲν ἐξέφραζε ἄποψη γιὰ νὰ μὴν διχάσει, ὅπως διετείνετο, γιὰ τὴν εἴσοδό του στὴν Βουλὴ δὲν διστάζει νὰ κατακερματίσει τὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ.
Ἠθικοὶ αὐτουργοὶ τῆς συγχύσεως, οἱ ἐμπνευστὲς τοῦ ἐγχειρήματος, φυσικοὶ αὐτουργοί, ὁ ἀκατέργαστος καὶ παγιδευμένος στὰ ἔνστικτά του ὄχλος, ποὺ ἀφελῶς νομίζει, κρυμμένος μέσα στὴν ἀνωνυμία του, ὅτι ἕνα μεσσσιανικοῦ τύπου ὅραμα βρῆκε ἐπὶ τέλους τοὺς ἐκφραστές του.
Στὴν συνέχεια γίνεται προσπάθεια ἀξιολόγησης τεσσάρων σημείων αἰχμῆς καὶ κριτικῆς ἀποτίμησης τῶν θέσεων τῆς νεοσυστάτου αὐτῆς πολιτικῆς κίνησης σὲ μιὰ προσπάθεια συμβολῆς στὴν κατανόηση τοῦ φαινομένου αὐτοῦ, ὅπου μιγνύονται ἀμίκτως βέβηλα καὶ ἱερά.
H συνέχεια : εδω.
12 σχόλια:
Επόμενοι τοις Αγίοις Πατράσιν:
"Να προτιμάτε τις ελιές που δεν έχουν δάκο (σ.σ. τα μικρά έντομα που καταστρέφουν τον καρπό της ελιάς). Αν δεν υπάρχουν τέτοιες, να προτιμάτε εκείνες που έχουν λιγότερο δάκο. Φαίνονται αυτές ποιες είναι".
Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης
Την ευχή σας.
Είναι πολλά τα ερωτήματα μας,αλλά όλα αυτά θα τα δούμε στην Βουλή.Δεν ξέρω πόσα κόμματα έχουν βάλει υποψηφιότητα.Εχουν το δικαίωμα ,αλλά καθώς τίποτε δεν έμεινε όρθιο ,είναι φυσικό να βάζουμε ερωτηματικό κ σε άλλα πολλά τα οποία τα ενοχοποιήσαν κιόλας.
Έχουμε ξοδέψει τόσο χρόνο να αποφασίσουμε, που αν δεν μιλήσει Ο Θεός,είμαστε χαμένοι,έχοντας την σκέψη,
Μη πεποιθατε επ άρχοντας,επί υιούς ανθρώπων,οις ουκ έστι σωτηρία.ψλμ ρμε'3).
Θα δείξει!
Τι να γινει. Θα εχουν και λιγο δακο οι ελιες μας.
Αν δεν ψηφίσετε μικρά κόμματα να μπούνε στην βουλή στην ουσία ψηφίζετε Μητσοτάκη.
αν ψηφίσετε μικρά κόμματα
που στις προηγούμενες εκλογές,
πήρανε λιγότερο απο 0,90%
(σχεδόν το σύνολο δλδ. !)
τότε ναι,
όντως ψηφίζετε νδ
αυτά τα κομματίδια,
είτε θα έπρεπε να ενωθούν
ή να παραιτηθούν,
όπως κάποιοι και έπραξαν.
Πάτερ Στυλιανέ σας σεβόμαστε για τον αγώνα σας απέναντι στο νέο φασισμό με πρόσχημα τη δημόσια υγεία , αλλά στο θέμα της Νίκης είστε άδικος και εμπαθής.
Πού βλέπετε την επιθετική " εισβολή" της Νίκης στον εκκλησιαστικό χώρο που προκαλεί " εμφύλιο" μεταξύ των πιστών ;
Στα μέσα ενημέρωσης του κυρίου Βελόπουλου που βγαίνετε πολύ τακτικά δεν έχετε κάνει ποτέ παρόμοια κριτική αν και θα είχατε πολλές αφορμές . Το ότι σας έδωσαν βήμα όσον αφορά το θέμα του μεγάλου πειράματος , δεν σημαίνει ότι έχετε και υποχρέωση να ξεπληρώσετε κάποια χάρη. Μην κάνετε λοιπόν εσείς αυτό το οποίο αποδίδετε σε ένα νέο κίνημα.
Αν εν τέλει αποδειχτεί κι αυτό προσχηματικό και ιδιοτελές , θα ακολουθήσει το δρόμο της λήθης . Αν όμως το "έγκλημά"τους είναι ότι επικαλούνται πρώτα από όλα τη Πίστη στην Ορθοδοξία , τότε ας περιμένουμε να δούμε αν το εννοούν πραγματικά.
Όποιος θέλει παιδιά, μην σκοτώνεστε. Αρχή άνδρα δείκνυσι. Ας μπουν κι αυτοί να δουμε τι θα καταφέρουν. Προσωπικά, το ότι δηλώνουν αντιμασώνοι, με καλύπτει...
Προσωπικά έκρινα ότι το συγκεκριμένο Κόμμα έχει λιγότερο...''δάκο''από τα υπόλοιπα.
Έκρινα ότι το συγκεκριμένο δένδρο (ελιά) έχει λιγότερο δάκο από τα υπόλοιπα.
...εἶναι νομίζω σαφές,
τὁ ὃτι ὁ ἁγ.Παΐσιος ἐννοοῦσε,
πὼς πρέπεινὰ ψηφίζωνται χριστιανοί πολιτικοί
ἀνεξαρτήτως τοῦ κόμματος στὸ ὁποῖο συμμετέχουν
ὥστε νὰ ὑπάρχει
μία κάποια ἀντίσταση
στὰ ὅσα
ἄνομα ἀπἀνθρωπα κι ἀνήθικα
πρωθοῦνται στὴ βουλή
ἀλλά καὶ γιὰ νὰ θεσπίζωνται,
ἐνίοτε, φιλόθεες διατάξεις,
ἀθόρυβα,
ὄπως τότε ἐπί Σημήτη
ποὺ θεσπίστηκαν εὐεργετήματα
γιὰ τοὺς πολύτεκνους
καὶ ὅταν ὁ ὑπεύθυνος ὑπουργός
ἀντιλήφθηκε τὶ εἶχε ὑπογράψει
τραβοῦσε τὰ μαλλιά του,
ἀλλά ἤταν πολύ ἀργά
γιὰ νὰ τὰ πάρει πίσω...
...
τώρα, λόγω τῶν περιστάσεων
ποὺ ἀπαιτοῦν ὀκτακομματική
βουλή γιὰ νὰ μὴν μποροῦν εὔκολα
νὰ...ξεχαρβαλώσουν τὸ Σύνταγμα,
ὅπως τὸ ἔχουν ἄλλωστε δηλώσει,
σίγουρα ἡ "πλεύση" καὶ ἡ "μέρα"
εἶναι ἀπαράδεκτες ἐπιλογές
γιὰ θεοφοβούμενο ἄνθρωπο,
ὁπότε ἡ "Νίκη" καταλήγει ἴσως
μονόδρομος...ἐλέω...
ἐκλογικοῦ...(παρα)νόμου...
ἄντε χαλάλι λοιπόν,
ἀλλά, νομίζω ὁ,τι
πολύ σωστά, ὁ π. Στυλιανός
θέτει τόν δάκτυλο
ἐπί τὸν τύπον τῶν ἥλων
ὥστε να μὴν ταυτίζουμε
τήν ψ ῆ φ ο μας
μὲ τὴν μ άτ α ι α ἐλπίδα
πὼς ἀπὸ τὴν πολιτική
μπορεῖ νά προκύψουν
ἀληθινές λύσεις...!
Καλέ μας πατέρα Στυλιανέ
Χωρίς ίχνος ειρωνίας επειδή κατέχετε το θέμα από πολλές πλευρές - εκκλησιαστικής, εκκλησιολογικής, πατερικής, πολιτειακής, πολιτικής, συνταγματικής, ιατρικής, ψυχολογικής, παιδαγωγικής- παρακαλω να μας απαντησετε στα εξής δύο απλά ερωτήματα, ρητά και κατηγορηματικά, τώρα προ των εκλογών:
1. να ψηφίσουμε στις εκλογές στις 25/6 ή όχι;
2. ποιον να ψηφίσουμε;
Γιατί αφού είστε γνώστης και αναλυτής των πάντων, περιμένουμε να ακούσουμε από το στόμα σας αυτό που λέγουν οι προφήτες "τάδε λέγει Κύριος"
Δημοσίευση σχολίου