Οι φιλοσοφούντες αλλάζουν την παράδοση, εξ αιτίας λογικών σχημάτων που κάνουν, έχουν πιο πολύ εμπιστοσύνη στην λογική τους, παρά στην εμπειρία των θεουμένων, συλλαμβάνουν κάτι με την λογική τους, και ταυτίζουν αυτό με την πραγματικότητα περί Θεού. Όλες οι αιρέσεις προέρχονται από τέτοια εσφαλμένη βάση...
Οι θεούμενοι, όσοι μετέχουν της φωτιστικής και θεοποιού ενέργειας του Θεού, έχουν κοινή εμπειρία για το ότι ο Θεός επικοινωνεί με τον κόσμο με τις άκτιστες ενέργειές Του. Αυτό είναι θέμα εμπειρίας και όχι στοχαστική και φανταστική διδασκαλία...
+π. Ιωάννης Ρωμανίδης
1 σχόλιο:
Πώς γίνεται όλοι νά έχουν την ίδια εμπειρία διαχρονικά ? Η απ' αιώνων κοινή εμπειρία της εκκλησίας ! Απο της γεννήσεώς της μέχρι σήμερα και μέχρι της Συντελείας . Μήπως οι ερημίτες οι χαμένοι μέσα σε σπηλιές ήταν συνεννοημένοι μέ τους μεγάλους και επιφανείς θεολόγους , οι σημερινοί μέ αυτούς των πρώτων αιώνων ? Μήπως οι απλοικοί και αγράμματοι είχαν διαβάσει τά συγγράμματα των μεγάλων Πατέρων του 4ου αιώνος ? Πώς όλοι συμφωνούν στην κοινή εμπειρία , ώστε νά μιλάμε για την " συμφωνία των αγίων Πατέρων " σε αντίθεση μέ τον περσοναλισμό του προτεσταντισμού δηλαδή την προσωποκρατία , όπου το πρόσωπο είναι το κέντρο μιάς απεριόριστης μεταφυσικής εμπειρίας και ηθικής πρωτοβουλίας ?
Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης έχει κατατάξει την θεολογία στις θετικές και εμπειρικές επιστήμες και όχι στις φιλοσοφικές και στοχαστικές . Η εμπειρία της εκκλησίας είναι μιά πραγματικότητα απολύτως αντικειμενική γι αυτούς που αξιώθηκαν αυτής της εμπειρίας . Αυτοί που δεν αξιώθηκαν αυτήν την εμπειρία απαγορεύεται νά " θεολογούν " νά νεωτερίζουν , νά προβάλλουν πρωτότυπη και φρέσκια δήθεν θεολογία .
Οι οικουμενιστές αυθαιρετούν πλανώντες και πλανώμενοι . Δεν είναι θεολόγοι , αλλά στοχαστές και μάλιστα στρατευμένοι σε αλλότριους αφέντες .
Δημοσίευση σχολίου