Δευτέρα 15 Αυγούστου 2022

Ἀνώμαλες καταστάσεις καὶ ἄθεσμες βαπτίσεις στὴν αὐλὴ τῆς Ἐκκλησίας

    Ομιλεί ο π. Ιωάννης Δρογγίτης

18 σχόλια:

amethystos είπε...

Δέν είναι δά καί άκτιστη ενέργεια τό Αγιο Πνεύμα.

Ανώνυμος είπε...

Ἂν προσέξεις δὲν λέει αὐτό, ἀλλὰ ὅτι ἡ πύρινη γλώσσα μὲ τῆς ὁποίας τὴν μορφὴ κατέβηκε κατὰ τὴν Πεντηκοστὴ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα στοὺς Ἀποστόλους εἶναι ἄκτιστη ἐνέργεια

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

...θησαυρός ὁ π. Ιωάννης,

ὁ Θεός να τον σκεπάζει!

amethystos είπε...

Καί ποιά είναι η διαφορά άκτιστης ενέργειας καί υποστάσεως; Οι άκτιστες ενέργειες είναι κοινές τής Αγίας Τριάδος.Εάν οι Υποστάσεις δέν είναι ακοινώνητες τότε δέν μπορεί νά υπάρξει Αγία Τριάδα. Ο αληθινός Θεός είναι Μονάς εν Τριάδι.

Ανώνυμος είπε...

Το Άγιο Πνεύμα είναι ένα ζωντανό πρόσωπο . Έτσι ξεκινάει και μετά εξηγεί πως το Άγιο Πνεύμα ακούγεται στην Εκκλησία .Σαν άκτιστη ενέργεια λαλεί σε αυτούς που έχουν τα κατάλληλα ώτα και το ακούν και λαλεί γιατί είναι πύρινη γλώσσα .Αν είναι έτσι θα έπρεπε να κολλήσεις και στη φράση" λαλεί γιατί είναι πύρινη γλώσσα ".Νομίζω είναι ξεκάθαρο ότι αναφέρεται για τις μορφές με τις οποίες το Άγιο Πνεύμα γίνεται αντιληπτό στην εκκλησία

Π.Θ είπε...

Στην αρχή λέει ότι το Άγιο Πνεύμα είναι Πρόσωπο .Στη συνέχεια αναφέρει με ποια μορφή μιλάει στην εκκλησία .Αλλιώς θα έπρεπε να κολλήσεις και στη φράση " το Άγιο Πνεύμα είναι πύρινη γλώσσα ".Νομίζω είναι ξεκάθαρο τι θέλει να πει μη το απομονώνεις

Ανθή είπε...

Φιλώ με ευγνωμοσυνη το χεράκι σας,
π. Ιωάννη..

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Τὰ Πρόσωπα, λέγουμε, πῶς

ἀ σ υ γ χ ύ τ ω ς

μετέχουν
στίς Θεῖες Ενέργειες,

...

ἀς μὴν θέμε νὰ τὰ κάνουμε ὄλα... ντίπ...λιανά...

αφοῦ δὲν ἔχουμε ἄμεση φανέρωση, τῶν Μυστηρίων τοῦ Θεοῦ

ἀς μὴν το μπερδεύουμε τὸ πράγμα οι ταλαίπωροι...

amethystos είπε...

Ο Παράκλητος εξηγεί τόν Λόγο, τήν διδασκαλία τού Κυρίου. Είναι συνέργεια τού ενανθρωπήσαντος Χριστού. Νά πούμε ότι τά Μυστήρια τής Εκκλησίας, οι χειροτονίες, δίνονται από τό Αγιο Πνεύμα, είναι Πεντηκοστές, δέν αναφέρεται στούς Πατέρες. Δέν έχουμε ενσάρκωση,ενανθρώπηση, τού Αγίου Πνεύματος. Πώς είναι Πρόσωπο. Μόνο ο Χριστός ενανθρώπησε. Σαρκωθείς εκ Πνεύματος Αγίου καί Μαρίας τής Παρθένου καί ενανθρωπήσας. Η ψυχή αγιάζει καί σώζεται διά τής ορθής πίστεως. Τό σώμα; Διά τής τηρήσεως τών εντολών καί διά τής Θείας Ευχαριστίας, τόν αγιασμό τής οποίας δίνει ο Κύριος. Καί δέν τόν δίνει σέ όλους. Εφυγε ο Κύριος στούς Ουρανούς; Δέν βρίσκεται ανάμεσά μας;.

amethystos είπε...

Τά πρόσωπα τά ανθρώπινα, κατά Γιανναρά ή τά πρόσωπα τής Αγίας Τριάδος μετέχουν ασυγχύτως στίς άκτιστες ενέργειες; Πολύ πρωτότυπο.

Ανώνυμος είπε...

Γιὰ μία ἀκόμα φορὰ γινόμαστε μάρτυρες ὁμιλίας ἑνὸς ἱερέως, στὴν προκειμένη τοῦ π. Ἰωάννη Δρογγίτη, ποὺ δὲν βάζει τὸ δάκτυλό του εἰς τὸν τύπον τῶν ἥλων. Διότι ναὶ μὲν μαγνητίζει τοὺς ἀκροατὲς μὲ τὸ ὕφος του καὶ τὸν τρόπο ὁμιλίας του, τὰ λόγια του ὅμως, ἂν καὶ εὐάκουστα εἶναι ἀνούσιες γενικολογίες καὶ φανερώνουν τὴν ἀπροθυμία τοῦ π. Ιωάννου νὰ συγκρουστεῖ μὲ τοὺς ὑπαίτιους τῶν δεινῶν στὴν Ἐκκλησία. Γινόμαστε πιὸ σαφεῖς ρωτώντας καὶ παραβλέποντας τὶς ἀσάφειες τοῦ λόγου τοῦ πατρὸς Ιωάννου περὶ Ἁγίου Πνεύματος:

Γιατὶ δὲν ὀνομάζει ὁ π. Ἰωάννης γιὰ μία ἀκόμα φορὰ τὸν Οἰκουμενισμὸ ὡς παναίρεση, ὡς τὴν μέγιστη πληγὴ τῆς Ἐκκλησίας, ἀπὸ τὸν ὁποῖο πηγάζουν τὰ δεινὰ ποὺ σήμερα ζοῦμε; Οἱ Ἅγιοι τῆς ἐποχῆς μας τὸ ἔπραξαν. Αὐτός;

Γιατὶ δὲν καυτηριάζει (ὀνομάζοντας πρόσωπα καὶ πράγματα καὶ ὄχι μὲ ἀσάφειες) ὁ π. Ἰωάννης τὴν ἐκ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ προερχόμενη ἐκκοσμίκευση ποὺ πιὰ βασιλεύει στοὺς ἐκκλησιαστικοὺς κύκλους καὶ συνεργεῖ ὑπὲρ φαινομένων ὅπως αὐτὸ τοῦ Ἐλπιδοφόρου καὶ τῶν ὁμοφυλοφίλων;

Γιατὶ ὁ π. Ἰωάννης ἀποκρύπτει τὸν ἁγιοπατερικὸ τρόπο καταπολέμησης τῶν παραπάνω, τὴν διακοπὴ ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας μὲ τοὺς παντὸς εἴδους αἱρετικούς καὶ τὴν ἀπαίτηση συνοδικῆς καταδίκης τους; Μήπως γι' αὐτὸ τὸν λόγο δὲν κατονόμασε τὰ δύο παραπάνω; Τὴν πλάνη τῆς ἀναιτιότητας τὴν ὀνομάζει, τὴν ἐφαρμογή της ἀπὸ τοὺς ἄλλους ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὸν ἴδιο δὲν τὴν βλέπει;

Ἀφοῦ παραδέχεται ὅτι στὴν Ἐκκλησία καὶ σύμφωνα μὲ τὴν διδασκαλία Της τὸ ἀνίερο δὲν μπορεῖ νὰ συνυπάρξει καὶ νὰ συλλειτουργεῖ μὲ τὸ ἱερό, αὐτὸς πῶς τὸ δέχεται μνημονεύοντας ἀνίερους ἐπισκόπους ποὺ ἀναγνωρίζουν σχισματικοὺς καὶ παναιρετικοὺς ὡς ορθοτομοῦντες; Ἀποκρύβει ὁ π. Ἰωάννης ὅτι κατὰ παραδοχὴ ὅλων τῶν μετέπειτα Ἁγίων καὶ διδασκάλων ἡ Ἐκκλησία τῆς Κων/πόλεως, τῆς Σμύρνης, Ἐφέσου κλπ. ἔπεσαν γιατὶ ξέφυγαν ἀπὸ τὴν Πίστη, πρόδοσαν ὅσα παρέλαβαν. Ὁ π. Ἰωάννης ἀποδέχεται τὴν καταστροφὴ, τὴν αἰτία ὅμως δὲν τὴν ὀνομάζει.

Τὰ ὡραῖα λόγια καὶ οἱ γενικολογίες δὲν φθάνουν. Χρειάζεται ἡ ὁμολογία τῆς Ἀληθείας καὶ οἱ γενναῖες πράξεις. Ὁ ἀκροατὴς ἂς βγάλει τὰ συμπεράσματά του.

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Ἄν δεν κάνω λάθος

Πρόσωπα ἤ Ὑποστάσεις,
ἀναφέρονται πρωτογενῶς
καὶ κυρίως,
στὴν Αγία Τριάδα

καὶ διευρύνωντας τὸν λόγο,
σχετικῶς πως
-καὶ δευτερογενῶς-

συνηθίζουμε να ἀναφερόμαστε και σε ανθρώπνα πρόσωπα
λόγω τοῦ "κατ’ εικόναν"...

...

...ἀς μὴν το μπερδέψουμε ὄμως περισσότερο...





amethystos είπε...

Ουδέποτε ταυτίστηκαν οι Υποστάσεις τής Αγίας Τριάδος μέ τόν όρο Πρόσωπο. Ο άνθρωπος πρόσωπο βαπτίστηκε από τόν Γιανναρά. Η αξιοπρέπεια τού προσώπου κατά Γιανναρά ουδεμία σχέση έχει μέ τήν αυτοκυριαρχία τού κατ'εικόνα. Ο όρος Πρόσωπο αποδόθηκε στόν ενανθρωπίσαντα Χριστό διότι πρίν τήν Ανάσταση μπορούσαν όλοι νά τόν συναντήσουν, νά τόν δούν καί νά τόν ακούσουν.

amethystos είπε...

Επανέρχομαι γιά νά μήν αφήσουμε τόν αποτειχισμένο νάχει τόν τελευταίο λόγο.Ο νομικός θέλει ονόματα ο άμοιρος ο αποτυχημένος. Δέν τού φτάνει ο λόγος τού π. Ιωάννη ότι δέν είναι όλοι χριστιανοί σήμερα όσοι νομίζουν ότι ειναι, απρουπόθετα. Οπως δέν είναι καί οι αποτειχισμένοι οι οποίοι λέν τά ίδια πράγματα τόσα χρόνια τώρα.Ο πιστός δέν πρέπει νά βγάζει αφρούς από τό στόμα όταν καταλαμβάνεται από τήν αλήθεια. Αυτό αλλού παραπέμπει.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς οι Κοινωνούντες με τους Αιρετικούς και Σχισματικούς Οικουμενιστές δεν είναι Χριστιανοί αγαπητέ...


Φιλεῖν καί ἐν τούτῳ τόν θεόν˙ ἐχθρούς γάρ θεοῦ ὁ Χρυσόστομος οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας μεγάλῃ καί πολλῇ τῇ φωνῇ ἀπεφήνατο.
(Ἐπιστολή 39, Θεοφίλῳ ἡγουμένῳ, Φατοῦρος σελ. 113, στιχ. 51· Ρ.G. 99, 1045D).

Ἔφης δέ μοι, ὅτι δέδοικας εἰπεῖν τῷ πρεσβυτέρῳ σου, μή ἀναφέρειν τόν αἱρεσιάρχην. Καί τί περί τοῦτου εἰπεῖν σοι τό παρόν, οὐ καθορῶ. Πλήν ὅτι μολυσμόν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν, κἄν ὀρθόδοξος εἴη ὁ ἀναφέρων. (P.G. 99, 1668 C, Φατ. 553, 847, 31).

amethystos είπε...

Αίρεση η παράβαση τών κανόνων; Πώς λέμε: όλον συγκροτεί τόν θεσμό τής εκκλησίας τό Αγιο Πνεύμα; Τήν οποία συνεστησε ο Κύριος. Δηλ. η Αγιότης καί η Σοφία τού Αγίου Πνεύματος ενυπάρχει στόν θεσμό αυτό. Οπως ακριβώς δέν λαμβάνουν όλοι τό Αγιο Πνεύμα στά Μυστήρια, ούτε τόν Αγιασμό στήν Θ. Ευχαριστία έτσι καί ο θεσμός τής εκκλησίας τού Κυρίου μπορεί νά είναι Αγιος, μπορεί καί νά μήν είναι. Ο Αγιος Ευμένιος επισκέφθηκε τόν Αγιο Πορφύριο ενώ λειτουργούσε. Μετά τήν απόλυση λέει. Αγιος είσαι Πάτερ, γεμάτη Αγγέλους ήταν η Τράπεζα γύρω σου. Εγώ είμαι Αγιος ευλογημένε ή εσύ πού τούς είδες; απαντά ο Πορφύριος. Αυτό σημαίνει Εκκλησία καί τά Μυστήριά της. Πέραν αυτής υφίστατοι η νομική ιεραρχία τών Φαρισαίων. Ο αγώνας μας είναι νά λάβουμε τή Χαρι τού Κυρίου καί μετά νά ελέγξουμε τίς εκκλησίες Του όπως ο Ιωάννης ο Ευαγγελιστής. Διότι ο έλεγχος αυτός είναι Αποκάλυψις Ιησού Χριστού.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ δυστυχώς δεν γνωρίζετε ούτε τι εστί Αίρεση ούτε δυστυχώς τι εστί Οικουμενισμός(αν και απ ότι φαίνεται δεν πιστεύετε ότι υπάρχει).

Ο Οικουμενισμός δεν είναι οι Συμπροσευχές, αυτό είναι επακόλουθο. Αλλά και η Παραποίηση και Απαξίωση τους είναι Αίρεση.

Δεν θα πω περισσότερα, μπορείτε να μελετήσετε τι εστί Οικουμενισμός. Θα σας βοηθήσει πολύ η Αιρετική ΠΣΕυδοσύνοδος της Κρήτης του 2016.

Η Παναγία η Αποτειχίζουσα, μαζί σας...

amethystos είπε...

Η Παναγία η αποτειχίζουσα;!!! Ελεος. Η βλακεία η αποτειχίζουσα μακρυά από μάς. Κύριε ελέησον. Είναι ανίκητοι. Κατασκευάζουν νέα όπλα γιά απόλυτη αυτοκτονία πλέον.