Η Ορθοδοξία μας είναι η
μόνη αλήθεια. Δεν είναι ιδέα, δεν είναι θεωρία, δεν είναι σύστημα.
Είναι ο Κύριός μας Ιησούς, που ο ίδιος μας διαβεβαιώνει ότι είναι η
αλήθεια λέγοντας «Εγώ ειμι η αλήθεια» (Ιωάν. ιδ΄ 6). Αυτός ο Θεάνθρωπος
είναι η Ορθοδοξία μας!
Η Ορθόδοξη πίστη μας δεν είναι υπόθεση γνώσεως. Κυρίως είναι ορθός τρόπος ζωής. Η Ορθοδοξία είναι ταυτόσημη με την ορθοπραξία.
*Είναι η ακριβής τήρηση της παραδόσεως.
*Είναι η προετοιμασία μας για ομολογία πίστεως και μαρτύριο.
*Είναι το ασκητικό φρόνημα που πρέπει να μας διέπει.
*Είναι η αγάπη της πτωχείας του Ιησού και η αποφυγή του υπερκαταναλωτισμού.
*Είναι τα χρηστά μας ήθη και ο έλεγχος των παρεκτρεπομένων από αυτά.
*Είναι ο πόθος για ενότητα των
Χριστιανών, κατά την επιθυμία του Κυρίου «ίνα ώμεν εν» (Ιωάν. ιζ. 11) με
βάση, όμως, την μόνη αλήθεια, και όχι την οικονομία της αγάπης, που
προβάλλουν πολλοί σε βάρος της αληθείας.
Ο Χριστός μας καλεί όλους μέσα στους
αιώνες όχι μόνο να Τον γνωρίσουμε, αλλά να ζήσουμε τη δική Του ζωή μέσα
στην Εκκλησία που ο ίδιος ίδρυσε. Η συνέπεια λόγων και πράξεών μας μας
είναι η πιό πειστική απόδειξη ότι η πίστη μας είναι η μόνη ορθή. Ο
Χριστιανός που ζει ενωμένος με τον Χριστό μέσα από την προσευχή και
συμμετέχει στα μυστήρια και την κοινή λατρεία ορθοδοξεί και βρίσκεται σε
πλήρη ασφάλεια. Έχει γνώση σωτηρίας και ανήκοντας στη λογική αγέλη του
Κυρίου δεν κινδυνεύει από τους προβατόσχημους λύκους, τους διάφορους
αιρετικούς ( Ιωάν. ι΄1-16).
Μόνο η Ορθοδοξία σώζει τον άνθρωπο, αφού
αυτή είναι η αποκεκαλυμμένη αλήθεια. Είναι ο Χριστός μας, ο οποίος ήλθε
στον κόσμο, για να «κηρύξει το ευαγγέλιο του Θεού» (Μαρκ. α΄ 14), να
διδάξει και να «μαρτυρίσει την αλήθεια» (Ιωάν. ιη΄37). Γνωρίζοντας,
λοιπόν, ο άνθρωπος την αλήθεια, και βιώνοντάς την ελευθερώνεται από την
αμαρτία (Ιωάν. η΄ 32) και μετέχει στην αληθινή ζωή (Ιωάν. ιδ΄ 6). Ο
Χριστός είναι η αλήθεια, είναι η Ορθοδοξία, και απέναντί της βρίσκεται η
πλάνη και η αίρεση. Η πλάνη αρνείται την αλήθεια και η αίρεση τη
νοθεύει. Έτσι μακρυά από την Ορθοδοξία βρίσκεται ο άνθρωπος που έπεσε σε
πλάνη η παρασύρθηκε από τις αιρέσεις και ως εκ τούτου χάνει τη
δυνατότητα σωτηρίας. Αυτό τόνιζε εμφατικά και ο θεόσοφος Γέροντας
Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος λέγοντας ότι «μόνο μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία
υπάρχει σωτηρία».
Η Εκκλησία μας που είναι «ο στύλος και
το στήριγμα της αλήθειας» (Α΄ Τιμ. γ΄15), από τα πρωτοχριστιανικά
χρόνια, αγωνίσθηκε σκληρά, να κρατήσει ακέραιη και ανόθευτη την αλήθεια
καθώς και οι Άγιοι Απόστολοι και οι διάδοχοί τους για να προφυλάξουν
τους Χριστιανούς από τις πλανεμένες διδασκαλίες των «ψευδοδιδασκάλων»
και των «ψευδοπροφητών (Ματθ. ζ΄ 15, Β΄ Πετρ. β΄1, Α΄ Ιωάν. δ΄1).
Αληθινός Ορθόδοξος Χριστιανός είναι αυτός που:
* Πιστεύει στην Αγία Τριάδα. Στον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα.
*Έχει αποδεχθεί και έχει ομολογήσει, ότι
ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού, ο Θεάνθρωπος Ιησούς, ο Εμμανουήλ, και
ότι είναι ο Σωτήρας και Λυτρωτής του κόσμου.
*Είναι βαπτισμένος στο όνομα του Πατρός
και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος και είναι χρισμένος με Άγιο Μύρο,
που συμβολίζει τις δωρεές και τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος.
*Με τη ζωή του και τις πράξεις του
προσπαθεί καθημερινά να προκόπτει πνευματικά και να παραμένει ζωντανό
κύτταρο του σώματος της Εκκλησίας.
*Τιμάει την Παναγία και τους Αγίους μας
και προσκυνάει τις σεπτές εικόνες τους με την πεποίθηση ότι η προσκύνηση
μεταβαίνει στο πρωτότυπο. Έτσι, κάθε Ορθόδοξο Χριστιανικό σπίτι έχει
τις εικόνες του και με ευλάβεια εμείς οι ένοικοί του, ανάπτουμε το
καντήλι με το ιλαρό φως του ενώπιόν τους.
Όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είμαστε
αδέλφια και μέλη της Εκκλησίας την οποία ίδρυσε ο Χριστός πάνω στο
Σταυρό χύνοντας το πανάγιο Αίμά Του.
Σήμερα που όλοι διακηρύττουν τις
πεποιθήσεις τους, γιατί να αρνούμαστε εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί την
δική μας; Η πίστη δεν μένει κρυφή, δημοσιοποιείται, και δεν είναι
συναίσθημα, αλλά γνώση του Θεού. Είναι προσωπική απάντηση του ανθρώπου
στην κλήση του Θεού για σωτηρία. Και οι δαίμονες πιστεύουν, αλλά δεν
τηρούν την πίστη στη ζωή τους.
Η Εκκλησία πολεμουμένη νικάει και η
Ορθοδοξία πολεμουμένη θριαμβεύει και καταδεικνύει ότι είναι οργανισμός
θεοΐδρυτος, του οποίου κεφαλή είναι ο ίδιος ο Θεάνθρωπος Ιησούς, που
παραμένει ο ίδιος «χθες και σήμερον και εις τους αιώνας» (Εβρ. ιγ΄ 8). Ο
θρίαμβος και η δόξα της Εκκλησίας του Χριστού ανέκαθεν υπήρξαν οι
διωγμοί και τα μαρτύρια. Στις κατακόμβες η Εκκλησία έστησε τρόπαιο
νίκης, έκτισε τους ιερούς βωμούς πάνω στους οποίους ανά τους αιώνες
μελίζεται και δεν διαιρείται, εσθίεται και δεν δαπανάται ο Άμνός του
Θεού ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου». Τους πολέμους και τις διώξεις που
υπέστη η Εκκλησία του Χριστού και η Ορθοδοξία ως τις ημέρες μας κανείς
δεν μπορεί να τις απαριθμήσει, γιατί αυτή ως θεοΐδρυτος οργανισμός από
την ίδρυσή της μέχρι σήμερα δέχεται τα βέλη των ορατών και αοράτων
εχθρών, που ζητούν τα την κατασπαράξουν. Με διαφορετικές μορφές κάθε
φορά ο μισόκαλος επιτίθεται, «ως λέων ωρυόμενος ζητών τίνα καταπίει» (Α΄
Πετρ. ε΄ 8), αλλά δεν γνωρίζει ο ταλαίπωρος ότι πάντοτε ο Χριστός
νικάει, ο Χριστός θριαμβεύει, αφού είναι ο νικητής του θανάτου, «το φως
του κόσμου» (Ματθ. ε΄ 14), «η ζωή και η ανάστασις» (Ιωαν. ια΄ 25), «η
οδός», και η μόνη «αλήθεια» (Ιωάν. ιδ΄ 6). Σήμερα ο μισόκαλος πολεμάει
την Ορθοδοξία με τις αιρέσεις, με την εκκοσμίκευση, την αναζήτηση του
χρήματος, την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων, την ακριβή διασκέδαση,
τον ανέμελο τουρισμό, που προβάλλει περισσότερο από τα αξιοθέατα, τις
τρυφηλές απολαύσεις, την πολυφαγία, την άκρατη οινοποσία και ποτοποσία,
τις κάθε είδους σωματικές ηδονές, που έχουν έμβλημά τους την αποστροφή
του Αποστόλου Παύλου στη ρήση: «φάγωμεν, πίωμεν, αύριον γαρ
αποθνήσκομεν» (Α΄ Κορ. ιε΄ 32). Πολεμάται η Ορθοδοξία από την προβολή
της χλιδάτης ζωής, του εύκολου πλουτισμού, των ανέσεων, του
διαφημισμένου ανθρωπισμού και του ενδιαφέροντος για μακρινούς λαούς, ενώ
παραβλέπεται ο πλησίον μας, τον οποίον αφήνουμε να υποφέρει και
παραμένουμε αδρανείς στις εκκλήσεις του, που μας κοιτάζει και μας
φωνάζει μαζί με τον παράλυτο της Βηθεσδά «Άνθρωπον ουκ έχω» (Ιωάν. ε΄
7). Πολεμάται από τον ξενόφερτο τρόπο ζωής με τα εκκοφαντικά ακούσματα,
με τα ναρκωτικά, με το διαδίκτυο, που αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του
πολιτισμού, από την οποία εισάγεται στο σώμα της Εκκλησίας ο θάνατος,
στα μέλη της που λησμόνησαν την εντολή του Αποστόλου των εθνών «Στήκετε
και κρατείτε τας παραδόσεις» (Β΄ Θεσ. β΄ 15). Δούρειος, όμως, ίππος,
εχθρός που ελλοχεύει μέσα στην Εκκλησία, εχθρός που ύπουλα προσπαθεί να
αφανίσει την Ορθοδοξία είναι και ο οικουμενισμός, που επινοείται
διαφόρους τρόπους για να μας ρίξει στη δηλητηριώδη αγκάλη των αζυμιτών,
που προβάλλοντας το πρωτείο και το αλάθητο του Πάπα και με την ουνία και
την οικονομική ισχύ που αυτός διαθέτει σαν οδοστρωτήρας αφανίζει όσους
βρίσκονται στο δρόμο του. Ευλογημένη Ορθοδοξία στάσου, ««Έως θανάτου
αγώνισαι περί της αληθείας και Κύριος ο Θεός πολεμήσει υπέρ Σου» (Σοφ.
Σειρ. δ΄ 28).
Προσοχή, όμως, όταν ισχυριζόμαστε ότι
είμαστε Ορθόδοξοι, γιατί αυτό βεβαιώνουν και άνθρωποι που δρουν
ανορθόδοξα και εξασκούν επαγγέλματα εντελώς αντίθετα με την πίστη και τη
ζωή της Ορθοδοξίας μας, όπως αστρολόγοι, μέντιουμ, μάγοι, μάντισσες,
καφετζούδες, χαρτορίχτρες.
Η Oρθοδοξία δεν είναι ένα διακοσμητικό
στοιχείο της ζωής μας, ένα κοστούμι που το ράβουμε στα μέτρα μας. Είναι
ακριβής κανόνας πίστεως και ακριβής τρόπος ζωής. Ο Ορθόδοξος Χριστιανός
οφείλει να έχει ορθόδοξο βιώμα, Ορθόδοξο τρόπο ζωής. Πολλοί κατ’ όνομα
Ορθόδοξοι Χριστιανοί ζουν τελείως μακριά από το πνεύμα της Ορθοδοξίας.
Η άρνηση των δογματικών αληθειών της
Ορθοδοξίας μας μας αφαιρεί την ιδιότητα του Ορθοδόξου, όπως επίσης και ο
ενσυνείδητος ανορθόδοξος τρόπος ζωής. Η Ορθόδοξη Εκκλησία αγρυπνεί και
βλέποντας τις παγίδες που στήνει ο πονηρός σε πολλούς από εμάς
απορρίπτει τελείως όλες τις ενέργεις, τα τεχνάσματα και τα επαγγέλματα
που βυθίζουν τις ψυχές στο χάος, αφού αντιστρατεύονται την Θεία Πρόνοια
και τη διδασκαλία του Χριστού μας, της πηγής της αληθείας. Tό μέλλον του
ανθρώπου εξαρτάται από την Πρόνοια του Θεού. Μόνον Εκείνος το γνωρίζει
και δεν μπορεί να το εξιχνιάσουν οι μάντισσες, οι αστρολόγοι και οι
χαρτορίχτρες. Oύτε τα ζώδια μπορούν να ερμηνεύσουν το μέλλον μας. Mιά
πίστη σε αυτά και σε όλους τους μελλοντολόγους καταρρίπτει την έννοια
της ελευθερίας της βουλήσεως και ως εκ τούτου και την ευθύνη του
ανθρώπου για τον τρόπο που διαχειρίζεται τη ζωή του.
Χριστιανός Ορθόδοξος είναι, το
τονίζουμε, μόνον εκείνος που πιστεύει ορθόδοξα και αγωνίζεται να ζει
ορθόδοξα. Αυτό δεν σημαίνει αναμαρτησία, δηλαδή ότι οι Ορθόδοξοι είμαστε
αναμάρτητοι. Η αμαρτία είναι μέσα στη φύση του μεταπτωτικού ανθρώπου,
είναι καθολικό φαινόμενο της ζωής. Γι’ αυτήν, όμως, η Ορθόδοξη Εκκλησία
μας έχει το λουτρό της μετανοίας και της εξομολογήσεως. Αυτός που βιώνει
ορθόδοξα τη χριστιανική πίστη και έχει ορθόδοξη πορεία ζωής ξέρει να
μετανοεί για τα σφάλματά του, να ζητάει το έλεος του Θεού και με την
πεποίθηση ότι ο Θεός τον συγχωρεί να προχωράει σταθερά στο δύσβατο και
τραχύ μονοπάτι της ζωής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου