Σάββατο 9 Απριλίου 2022

Άραγε, η μιντιακή Ρούλα είναι συγκρίσιμη με την παπαδιαμαντική Χαδούλα;

 Πάτρα - Εξελίξεις: Το χρονικό της σύλληψης της Ρούλας Πισπιρίγκου για τη  δολοφονία της Τζωρτζίνας

Η ενημέρωση είναι μολυσμένη όπως η τροφή. Συχνά μας δηλητηριάζει το πνεύμα, μας μολύνει το νου, βλάπτει την υγεία μας. Θέλει να ενσταλάξει στο ασυνείδητό μας ιδέες ξένες σε μας. Αυτός είναι και ο λόγος που οι πολίτες ζητούν όλο και πιο έντονα αυτό που θα ονομάζαμε “οικολογία της ενημέρωσης”, για να καθαριστεί και να απολυμανθεί η ενημέρωση από τα ψέματα, που απλώνονται σαν “πετρελαιοκηλίδα”. Θα πρέπει να απολυμάνουμε την ενημέρωση και να διεκδικήσουμε την ελάττωση του όγκου της. Λιγότερη ενημέρωση, αλλά καλύτερη ενημέρωση. Όπως υπάρχουν οι “βιολογικές” τροφές, οι οποίες είναι εκ προοιμίου λιγότερο μολυσμένες από τις άλλες, θα πρέπει να εξασφαλίσουμε ένα είδος “βιολογικής ενημέρωσης” (Ι. Ραμονέ)
Μια ακόμη έκφανση του ανάποδου κόσμου μας αποτελεί η εξής διαπίστωση: Η τηλε-καταδικασμένη και ο σύζυγός της (αθώα περιστερά;) τείνουν να μετατραπούν σε καθημερινούς αντι-ήρωες του νέου αποχαυνωτικού τηλε-ριάλιτι, αφού οι αναφορές στα πρόσωπά τους γίνονται συχνά με τα μικρά τους ονόματα: η Ρούλα και ο Μάνος. Ενώ το σύνηθες είναι, ιδίως σε ειδεχθή εγκλήματα, να αναφέρεται κάθε τηλε-καταδικασμένος με το επώνυμό του, ώστε να αποφεύγεται η προσωποποιημένη μεταχείρισή του, που παράγει αισθήματα συμπάθειας και ψυχικής εγγύτητας.
Στην παπαδιαμαντική Φόνισσα, ο συγγραφέας αποκαλεί την ηρωίδα του πότε Φραγκογιαννού και πότε Χαδούλα, «κρατώντας μια μυστική, τρυφερή μαζί της σχέση», όπως επισημαίνει ο Καργάκος στο βιβλίο του «Ξαναδιαβάζοντας τη “Φόνισσα”». Με αυτόν τον τρόπο –καταλήγει ο ίδιος– ο Παπαδιαμάντης «δεν κρίνει· κατανοεί» . Πνίγοντας η Φόνισσα μικρά κορίτσια, «πρόσβαλε τη φύση. Άρα, μόνο η φύση έχει δικαίωμα να την τιμωρήσει. Πάντως στη συνείδηση του Παπαδιαμάντη –τη βαθιά ανθρώπινη και τη βαθιά ποτισμένη από έναν λαϊκό θρησκευτισμό– η Φραγκογιαννού δεν είναι εγκληματίας. Ο Λομπρόζο πέθανε δύο χρόνια πριν από το θάνατο του Παπαδιαμάντη. Θεωρούμε απίθανο ο πολυδιαβασμένος Σκιαθίτης να μην είχε υπόψη τις θεωρίες του».
Άραγε, η μιντιακή Ρούλα είναι συγκρίσιμη με την παπαδιαμαντική Χαδούλα;
 
 Κωνσταντίνος Βαθιώτης

2 σχόλια:

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

...λαϊκός ...θρησκευτισμός (!)

η βαθειά, η γνήσια πίστη τού Παπαδιαμάντη, η διαποτισμένη από το ησυχαστικό πνεύμα...;

τι να σχολιάσει κανείς...;

Καλλιόπη είπε...

Ἡ θειὰ Χαδούλα ἔγινε Γιαννοῦ ἡ Φράγκισσα,ἡ Φόνισσα καὶ «δὲν εἶχε πιὰ χέρια» ν'ἀνάψῃ τὸ καντιλάκι.
Τὴν θειὰ Χαδούλα τὴν φάγανε οἱ λογισμοί,καὶ δὲν ἤθελε ἄλλο τὴν βαρειὰ μοῖρα τῶν γυναικῶν- μήπως τῶν ἀνδρῶν, ἤτανε ἐλαφρύτερη;;-καὶ ξύπνησε ἕνας «φεμινισμός» μόνο πού, δὲν ζήτησε δικαιώματα, μὰ σκότωνε τὰ θηλυκὰ γιὰ νὰ μὴν ὑποφέρουν.
Ἡ τῆς Πάτρας,μοιάζει μὲ τὴν Μήδεια-γιὰ χάρη τοῦ Ἰάσωνα, μά, δὲν ξέρουμε ἀκόμα.
Μὴπως θυσίασε...;; Ποιός ξέρει;;ΤΙ ΤΡΑΒΑΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ !! ΤΙ ΠΑΘΑΙΝΕΙ !!