Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022

Μαριώ: Η ρεμπέτισσα εγγονή του Άγιου Παΐσιου

 

Η Μαριώ είναι ένα από τα πιο αγαπητά πρόσωπα στον χώρο της ρεμπέτικης μουσικής. Μία γυναίκα, με καταγωγή από τη Μικρά Ασία, που τραγουδάει με την ψυχή της τα βιώματα της οικογένειας της και δεν έχει «λυγίσει« από τον πειρασμό της δημοσιότητας.

Μιλώντας σε συνέντευξή της στο Λοιπόν, περιέγραψε την ιστορία της οικογένειά της, τις δύσκολες ώρες που έζησε η μητέρα της όταν έφυγε κυνηγημένη με ένα καΐκι με την οικογένεια της. 

Η Μαριώ, όμως, αποκάλυψε και τη σχέση της με τον Άγιο Παΐσιο: «Η μανούλα μου είχε μεγάλη πίκρα. Η μητέρα της ξεψύχησε μέσα στο καΐκι που τους μετέφερε από τη Μ. Ασία στον Πειραιά για να σωθούνε και την πετάξανε στο Αιγαίο. Έπαθε η μητέρα της επιλόχειο πυρετό και πέθανε μέσα στο καΐκι. Η μαμά μου ήταν η μεγαλύτερη, είχε δυο αδέρφια, τον θείο μου τον Νίκο και τη θεία μου την Ανατολή που είχε γεννηθεί μέσα στο καΐκι. Σκορπίστηκε όλη η οικογένεια.

Τι να σου πω; Ότι γνώρισα πριν από 8 χρόνια την ξαδέλφη μου τη Μαρία, την κόρη του θείου μου, αδελφού της μητέρας μου, μετά από 60 χρόνια στη Δράμα; Ξέρεις πόσο στεναχωριόμουν που δεν την είχα γνωρίσει; Για μένα ήταν μια μεγάλη γιορτή όταν την αγκάλιασα. Ξαναγεννήθηκα!

Πρώτα γνώρισα τον ξάδελφό μου που είναι μοναχός στο Άγιο Όρος. Κάποιοι που με είχαν δει του είπαν πως με γνώριζαν και ήξεραν ότι έχω ξαδέλφια στον Ξηροπόταμο Δράμας. Τους είπε πως είμαι ξαδέλφη του και τους παρακάλεσε να με βρούνε. Έτσι σμίξαμε η οικογένεια. Και να σου πω, είμαστε εγγόνια από τη μεριά της μαμάς μου του αγίου, πλέον, Παΐσιου».

πηγή

11 σχόλια:

Unknown είπε...

Ο παππούς Άγιος κι η εγγονή ρεμπέτισα στους τεκέδες και στα καταγώγια. Φοβερό ε?

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Ο λόγος σου ειναι σε σύγχυση ,άλλο ρεμπέτης ,άλλο τεκές άλλο καταγώγια ,μπορεί νασαι και στα τρία μπορεί απλα να τραγουδάς όπως η Μάρω ,αν μη τ άλλο πολύ μίζερη προσέγγιση ..

Νικολαος είπε...

Το ρεμπέτικο είναι από μόνο του ως είδος δαιμονικό.
Αν είχε πάρει έστω λίγη χάρη από τον Άγιο, θα τα παρατούσε αηδιασμένη.

Ο πολυτεκνος είπε...

Όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει ο ΝΙΚΟΛΑΣ μας.
Εγω ωσάν ανατολιτης γουστάρω και το ρεμπέτικο, και τον μπαστουρμα και το κρασάκι μου.
Ας μην ξεχναμε όμως, πως το ρεμπέτικο είναι η μουσική έκφραση της καταπιεσμενης από τα ανθρωπομορφα τέρατα της κοινωνιας μας..

Αύριο είπε...

Ρε παιδιά έλεος!!!! Αυτή η κριτική σας έχει καμία σχέση με το θεό;; διανύουμε την εβδομάδα του τελωνου και του φαρισαιου καθρευτιστητε μόνοι σας δεν χρειάζεται να μπω στον κόπο!!!!

Αύριο είπε...

...και κάτι ακόμη!! Δεν σας άγγιξε καθόλου ο πόνος της;; δεν σκεφτήκατε διόλου πως μεγάλωσε;;; αλλά γιατί να σας νοιάζει ο χορτασμενος σκέφτεται τον νηστικό όπως λέει κι ο λαός μας;;; κατά τα άλλα όμως εσείς είσαστε καθώς πρέπει έτσι;;; ενώ η τραγουδίστρια αμαρτωλή!!!

Λωρίτου Ελένη είπε...

Όλα τα κοστούμια δεν είναι για όλους τους ανθρώπους . Εννοείται οτι άν η Μαριώ ήταν π. Παίσιος δεν θα τραγουδούσε όχι μόνο ρεμπέτικα , αλλά ούτε δημοτικά . Όμως δεν είναι .

Εννοειται οτι δεν μπορεί κανείς νά κάνει κομποσχοίνια και μετάνοιες ακούγοντας Τσιτσάνη ή νά διδάξει θρησκευτικά στο σχολείο ακούγοντας οι μαθητές Ράνια !

Κοινωνιολογικά όμως ο μουσικός πολιτισμός προσέφερε πάρα πολλά . Είναι απο τις πλέον ευγενείς τέρψεις του ανθρώπου φιλήδονος ών . Τώρα το τραγούδι μας έφταιξε για το κατάντημα , για τον χυδαίο έρωτα , για την πρωτοφανή παραβατικότητα ? Ίσια ίσια που η μουσική εκτρέπει απο την χυδαιότητα και την παραβατικότητα .

Μία πλειάδα Ελλήνων συνθετών είναι μουσικές ιδιοφυίες . Δεν χρειάζεται κανείς νά ψάξει στο Ευρωπαικό ρεπερτόριο για νά τις συναντήσει της τάχα μου κλασσικής . Ο Ζαμπέτας έλεγε οτι έμαθε μουσική απο τα πουλάκια , τα βατράχια και το θρόισμα των φύλλων .












Unknown είπε...

Βρε έχετε ακούσει ρεμπέτικα καλοί μου άνθρωποι. Τα μισά εξυμνούν το χασίσι. Η Τράπ της εποχής.

Unknown είπε...

Δεν την κατακρίνω απλά μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση.

Νικολαος είπε...


Το βαπόρι από την Περσία...
Ρεμπέτικο, τζαζ, ροκ-εν-ρολ, μεταλ, χιπ-χοπ, ποπ... όλα από τον ίδιο βόθρο εξέρχονται.
Τα άλλα περί δήθεν παραδόσεως δεν ισχύουν. Άλλο παραδοσιακό τραγούδι και άλλο ρεμπέτικο.

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Το μεγάλο πρόβλημα, νομίζω πως είναι

το ότι... τελικά,
αυτή η μουσική, που σιγουρα δεν ήταν του παρθεναγωγείου

αλλα...από την άλλη,
ούτε κουβαλούσε επάνω της την...δηθενειά(!)
και την υποκρισία...
με την οποία είχαν επενδυθεί
κάποια άλλα ε ί δ η...
τινών...τάχα... σοβαρών μουσικών...

αυτή λοιπόν η μουσική...
που σήμερα διδασκεται ακόμη και στα παιδιά μας στο σχολείο,
δίπλα στους Μπήτλς... και σε πολλά άλλα...περισσότερο η λιγότερο χασισοποτικά... και οχι μόνο...

καταλήγει, όχι από δικιά της βέβαια ευθύνη
να συμμετεχει...στον νέο...
α ν τ ε σ τ ρ α μ έ ν ο
καθωσπρεπισμό

τής νέας αντεστραμένης
-και κάμποσο ...διεστραμένης-

τάχα κανονικότητας...!