Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2021

Είμαστε ήλιος και βροχή μαζί!

Μπορεί να είναι ασπρόμαυρη εικόνα εξωτερικοί χώροι 
 
Σίγουρα θα έχω στεναχωρήσει ανθρώπους με την συμπεριφορά μου, με κάποιο λόγο μου ή με κάποια πράξη μου.
Σίγουρα θα χαροποίησα και κάποιους αντίστοιχα.
Κάποιους θα τους δημιούργησα αυτές τις διαθέσεις είτε ηθελημένα είτε άθελα μου.
Μα καμία μεμονωμένη ενέργειά μου δεν μπορεί να με χαρακτηρίσει γενικά. Επειδή κάποια στιγμή έκανα κάτι και λύπησα κάποιον δεν σημαίνει ότι είμαι κακός και πονηρός, ούτε επειδή είπα κάτι και παρηγορήθηκε κάποιος σημαίνει ότι είμαι αυτόματα καλός και αγαθός.
Είμαι κάτι πολύ πιο σύνθετο και βαθύτερο που μόνο κάποιος που μπορεί να με ζήσει στην καθημερινότητά μου ίσως καταλάβει. Και πάλι ίσως όχι.
Αυτό φυσικά ισχύει για τον καθένα μας.
Μην χαρακτηρίζουμε ανθρώπους από μια τους ενέργεια είτε είναι καλή είτε είναι κακή.
Κακοί άνθρωποι έχουνε κάνει και καλά πράγματα στην ζωή τους, όπως και καλοί άνθρωποι έχουνε κάνει και κακά πράγματα.
Το βλέπουμε και στον εαυτό μας. Είμαστε φως και την άλλη στιγμή σκοτάδι, είμαστε ειρηνικοί και μετά οργίλοι, κάποιες ημέρες είμαστε κλεισμένοι στο καβούκι μας και μετά γινόμαστε κοινωνικοί.
Και προσπαθούμε να βγάλουμε συμπέρασμα για τον εαυτό μας. Είμαι καλός ή κακός; Είμαι σκληρός ή απαλός; Είμαι χαρούμενος ή λυπημένος;
Νομίζω είναι λάθος να προσπαθούμε να πούμε ότι είμαστε ένα πράγμα. Είμαστε πολλά μαζί, σαν ένα παλζ που αποτελείται από διαφορετικά κομμάτια που συνθέτουν τον ψυχισμό μας και την προσωπικότητά μας.
Ναι, είμαστε ήλιος και βροχή μαζί. Δεν είναι κακό να το παραδεχτούμε. Όλοι έχουμε τις καλές αλλά και τις κακές στιγμές μας…τόσο απλά. Το θέμα είναι να έχουμε την διάθεση να διορθωθούμε και να εξελιχθούμε ώστε να βρούμε τις δικές μας ισορροπίες, διότι ο κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του.
Φανταστείτε λοιπόν, ότι εάν είναι δύσκολο να καταλάβουμε τον εαυτό μας, ποσό άστοχο είναι να βγάζουμε συμπέρασμα για ανθρώπους που δεν συναντήσαμε και δεν μιλήσαμε ποτέ μας.

 π.Π.Π.

7 σχόλια:

Νικόλαος Κόλλιας είπε...

Τους αγαπάμε, αλλά δεν συμφωνούμε.

Ανώνυμος είπε...

Ο ήλιος είν' όμορφος.
Κι η βροχή το ίδιο.
Οι καύσωνες και οι θύελλες είναι το θέμα. Αυτό που λέμε.. ακραία καιρικά φαινόμενα.
Όμορφο κείμενο π.Π.Π.. Σαν φλογάτος ήλιος και σαν απαλή βροχούλα..

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Είμαι ο χριρότερος άνθρωπος στον
κόσμο...
γιά την αφεντιά μου...

αφού μόνον εγώ
και με πολλά από τα καμώματά μου,
κινδυνεύω να με... "ρίξω" στην
αιώνια καταδίκη...

...

μου αξιζουν πολλές κακές συμπεριφορές,
που ενεργουν επάνω μου,
σωτήρια και θ ε ρ α π ε υ τ ι κ ά

αλλά...τις περισσοτερες φορές
είτε παραπονιέμαι για την...
"αδικία"

είτε τσιτώνω και κακιώνω μέσα μου...
βράζοντας στο ζουμί...
τού μίζερου εαυτούλη μου...

μαύρο χάλι δηλαδή...

όμως... οταν θυμάμαι πως δεν είμαι
μοναχός μου...

έχει ο Θεός τον τρόπο του,
να με σηκωνει πάλι

ό ρ θ ι ο ...!

GeorGRE είπε...


Είμαι ένας αμαρτωλός που
κάθε μέρα αμαρτάνει είτε
εν γνώση μου, είτε εν αγνοία.

Οι καλές μου πράξεις γίνονται
με τη συνέργεια της Χάριτος
και της διάθεσής μου,
κανονικά δεν μου ανήκουν.
Ο Κύριος θα μου τις μετρήσει
ως δικές μου σαν... δώρο εάν...
ζω εν μετανοία.

Θέλω να γίνω ένας αμαρτωλός
ΕΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ κάθε στιγμή και...
έχει ο Θεός. Θα βρει τρόπο
και θα με σώσει.


Ανώνυμος είπε...

Ωραία εγώ είμαι ένας άνθρωπος όπως οι όλοι αλλά ζω καταστάσεις που μόνο έτσι μπορώ να τη χαρακτηρίσω: να θέλω να αγιάσω και διαολος να μην με αφήνει όπως έλεγαν και παλιά στο χωριό μου.
Τέλος πάντων.Παντως γνωρίζω ότι εγώ είμαι υπεύθυνη του εαυτού μου...ειμαι;

Κατερινα

Ανώνυμος είπε...

Είμαστε βροχή 40 ημερών και 40 νυχτών και μόνο. Κατακλυσμός κανονικός.

Ειρήνη Κρήτη είπε...

Με εξεφρασες πληρως.Καοου ενδιαμεσα ειναι η απαντηση νομιζω..θελω ν αγιασω,εχω τα στραβα μου..τα πολυ στραβά μου..καπου εκει βοηθαει και το ταγκαλακι τις καταστασεις για να μη βοηθησουν αυτες εμενα..
Οποτε ειμαι υπεθυνη του εαυτου μου γιατι αν τα ταγκαλακια δεν ειχαν δικαιωμα(τις αμαρτιες μου) δεν θα επετρεπε ο Θεος να με πηραζουν..
Μπορει να ειναι και εντελως λαθος αυτο που λεω..