Δευτέρα 30 Αυγούστου 2021

Ου κατά τας ανομίας ημών εποίησεν ημίν, ουδέ κατά τας άμαρτίας ημών άνταπέδωκεν ημίν

Μπορεί να είναι εικόνα βουνό και δέντρο

Ου κατά τας ανομίας ημών εποίησεν ημίν, ουδέ κατά τας άμαρτίας ημών άνταπέδωκεν ημίν.

Συνεχίζει να θυμίζει στην ψυχή του ό ποιητής, ότι μέσα στην ιστορία ό Θεός δεν έκανε αυτά πού θα περίμενε κανείς να κάνει για τις ανομίες μας, δηλαδή να μάς τιμωρήσει, δεν μας ανταπέδωσε για τις αμαρτίες μας κακά. Και αυτό τον κάνει να διαπιστώσει ότι το έλεος του Θεού είναι τεράστιο, με μία εικόνα, εικόνα της εποχής εκείνης:
         
Ότι  κατά το ύψος του ουρανού από της γης κραταίωσε Κύριος το έλεος αυτού επί τους φοβουμένους αυτόν

Όσο απέχει ή γη από τον ουρανό είναι το έλεός του. Και μάλιστα, αυτό το κραταιό έλεος δείχνει να προσφέρεται στους ευσεβείς, όχι γιατί μόνον σ’ αυτούς ενεργείται, αλλά γιατί αυτοί το αντιλαμβάνονται.
Καμία αμαρτία, κατά την ορθόδοξη παράδοση, δεν είναι θανάσιμη, απολύτως καμία, εν αντιθέσει προς άλλες χριστιανικές παραδόσεις πού αξιολογούν τά αμαρτήματα σε θανάσιμα, μή θανάσιμα, μεγάλα και μικρά. 

Καμία αμαρτία δεν είναι θανάσιμη, έκτος από μία: την αμετανοησία. Δηλαδή το να μή θέλεις να συγχωρεθείς από τον Θεό.

Φόβος είναι ή επιθυμία μου να άποδεχθώ το έλεος του Θεού, ή τον ελεήμονα Κύριο. Και κάθε φοβούμενος θα ξέρει ότι υπάρχει ένα έλεος του Θεού μεγάλο, όσο ή απόσταση της γης από τον ουρανό ή όσο ή Ανατολή από τη Δύση

πηγή_Από το βιβλίο του Δημητρίου Μαυρόπουλου''Εις Πνεύματος Αγίου κοινωνίαν''Εκδόσεις ΔΟΜΟΣ

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Την παράταση χρόνου που δίνει ο Θεός στους αμετανόητους, ΠΡΙΝ εκδηλώσει εμφανώς την δικαιοσύνη του, την δίνει ΜΟΝΟ για να μετανοήσουν.
Ας μην ξεχνούμε τα δυο επόμενα ιστορικά γεγονότα που προκάλεσε αυτοπροσώπως ό ίδιος ο Θεός, που αναφέρονται στην Παλαιά Διαθήκη (υπάρχουν πάρα πολλά ιστορικά γεγονότα, ΟΧΙ μόνο στην Παλαιά Διαθήκη, που αποδεικνύουν κάτι το παρόμοιο):

1) Τον κατακλυσμό του Νώε: σώθηκε ΜΟΝΟ η οικογένεια του Νώε.
2) Την καταστροφή των Σοδόμων και της Γομόρας: σώθηκαν ΜΟΝΟ ο Λωτ και οι δυο κόρες του.

Ανώνυμος είπε...

Δεν έκανε τίποτα από τα 2 ο Θεός για να τιμωρήσει τους αμετανόητους, όμως, Όταν ενα φυτό παρά τις φροντίδες του κηπουρού μεγαλώνει αρρωστιάρικο, δεν παράγει καρπούς και κολλάει το μικρόβιο και στα διπλανά το ξεπατωνει και φυτεύει καινούριο. Για να τιμωρήσει το φυτό το κάνει;

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Οι διατυπώσεις
που δείχνουν τον Θεό να κάνει
το κακό

σύμφωνα με τούς Πατέρες

απευθύνονταν στην αντίληψη
τών ανθρώπων
πώς υπάρχουν πολλοί Θεοί...

άλλοι καλοί
κι άλλοι κακοί...

ώστε να ξεκαθαρίσει το θέμα
τού ενός Θεού...

...

Άλλωστε ήδη στούς Ψαλμούς
η διατύπωση

"αποστρέψω το προσωπό μου"

δηλώνει πώς αφηνει το κακό
να συμβεί
κατά παραχώρησιν...

μπροστά στην αποκτήνωση τών ανθρώπων
που δεν θέλουν πιά να ζουν ώς άνθρωποι αλλ'ως ζώα...

ενώ έχουν πλαστεί
να διαθέτουν ψυχή,
που προσομοιάζει με την φυση τών αγγέλων,
κάτι που τα ζώα δεν διαθέτουν...

κατά παραχώρησιν λοιπόν

και όχι κατ'ευδοκίαν...

λέγουν οι Πατέρες...
επισυμβαίνουν οι κάθε είδους
καταστροφές

σ'εναν κόσμο...
ένα σύμπαν...
που απορρυθμίστηκε με την
π τ ώ σ η
του η γ ε μ ό ν α του Α δ ά μ

και πλέον μόνο η αγαθότης τού
Θεού κατακρατεί τίς
σαλευθείσες δυνάμεις

από την ολική καταστροφή

αλλά και επιτρέπει ενιοτε
για λογους παιδαγωγίας
και υπενθύμισης...

αφηνοντάς τες
να ξεφύγουν
από την επιτηρησή του

να φανερωθεί

τί σημαίνει...

"ενας κόσμος χωρίς Θεια πρόνοια"

ώστε να πάρουμε μια μικρή
ή... μεγαλύτερη γεύση

της αποστασιας μας...!

Ανώνυμος είπε...

Διαβάστε το επόμενο βιβλίο του Αγίου Νεκταρίου του Θαυματουργού, Μητροπολίτου Πενταπόλεως, για να καταλάβετε ότι ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ η δικαιοσύνη του Θεού.
Το βιβλίο φέρει πάνω του εμφανέστατα, την έγκριση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, όταν εκδόθηκε αρχικά το βιβλίο.
Ο Άγιος Νεκτάριος, όπως αποδεικνύει έντονα στα γραπτά έργα του, είχε μελετήσει σε μεγάλο βάθος και έκταση, τα γραπτά κείμενα των προηγούμενων Αγίων της Εκκλησίας.

Ένα μεγάλο μέρος του πληρώματος της Ορθόδοξης Εκκλησίας βρίσκεται σε κάποια πλάνη, διότι ΑΡΝΕΙΤΑΙ την δικαιοσύνη του Θεού, διότι παρασύρεται από άλλους πλανεμένους ποιμένες της Εκκλησίας, οι οποίοι παρασύρθηκαν και αυτοί από τις αιρετικές πλάνες των Προτεσταντών και των Παπικών.

Όσα γράφουν οι Άγιοι της Εκκλησίας για τις διάφορες θλίψεις, τα γράφουν για τους συνειδητούς Ορθόδοξους Χριστιανούς, και ΟΧΙ για τους αμετανόητους ανθρώπους. Στους αμετανόητους ανθρώπους, υπάρχει απόδοση δικαιοσύνης, και πάνω στη γη, με τις διάφορες θλίψεις. Στον κατακλυσμό του Νώε και στην καταστροφή των Σοδόμων και Γομόρων, υπήρξε ΑΜΕΣΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ του Θεού πάνω στην δημιουργία του (τα δυο αυτά ιστορικά γεγονότα, δημιουργήθηκαν άμεσα από τον ίδιο τον Θεό)

Ανώνυμος είπε...

Αγίου Νεκταρίου, Μητροπολίτου Πενταπόλεως, του Θαυματουργού:
Βιβλίο: "Ορθόδοξος Ιερά Κατήχησις".

http://www.ekdoseis-rigopoulou.gr/x1-Katixisis.htm

Στο βιβλίο αναφέρεται σαφέστατα ΚΑΙ η δικαιοσύνη του Θεού.
Το βιβλίο φέρει πάνω του εμφανώς, την έγκριση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, όταν εκδόθηκε αρχικά το βιβλίο.

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Ειλικρινά...

δεν αντιλαμβάνομαι την
διαφωνία σου...

Είτε θεια Δικαιοσύνη πείς
ειτε παραχώρηση Θεού

το ίδιο πράγμα είναι...!

Ανώνυμος είπε...

Στην παραχώρηση του Θεού (στις διάφορες θλίψεις), ο Θεός ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ στους δαίμονες ή στους δαιμονικούς ανθρώπους, ή στην ΑΡΡΩΣΤΗ ΜΕΤΑ-ΠΤΩΤΙΚΗ φύση, να κάνουν κάποιο κακό.

Στον κατακλυσμό του Νώε και στην καταστροφή των Σοδόμων και Γομόρων (και σε πολλά άλλα ιστορικά γεγονότα), επεμβαίνει άμεσα και κατευθείαν οι ΙΔΙΟΣ ο Θεός, πάνω στην δημιουργία του.

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Αισθανομαι πανέτοιμος...

να ..τριχοτομήσω την τρίχα...

πράγμα... φαιδρό...
ακόμη και για μένα
τον βλαμμένο...

κι αφήνωντας τα ουράνια πράγματα
σ'αυτούς
που τα γνωρίζουν εξ αποκαλύψεως...

προσγειώνομαι...
στην παράγκα του μυαλού μου
την χιλιομπαλωμένη...!