Η κατάσταση στην ελλαδική Εκκλησία είναι πολύ πιο σοβαρή από όσο δείχνει: δύο μητροπολίτες παραπέμπονται σε εκκλησιαστικούς ανακριτές (ο Αιτωλίας και ο Κυθήρων) για τη στάση τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Τέσσερις μητροπόλεις έχουν χηρεύσει εδώ και καιρό (Κιλκισίου, Λαγκαδά, Καστορίας, Περιστερίου) και μένουν ακέφαλες, ενώ στο παρασκήνιο μαίνεται η μάχη της διαδοχής τους, στην οποία εμπλέκονται και επιχειρηματικά συμφέροντα. Τουλάχιστον τρεις μητροπολίτες ασκούν τα καθήκοντά τους με βαριά προβλήματα υγείας, αρνούμενοι να παραιτηθούν. Εις μάλιστα αποκήρυξε ένα πνευματικό του τέκνο, μητροπολίτη επίσης, όταν τόλμησε να του υποδείξει στοργικώς να παραιτηθεί. «Γιατί, τι έχω;» τον ρώτησε αφοπλιστικώς. Ενώ, αν καταλάβαινε τι έχει, θα έβλεπε ότι με δυσκολία κατάφερε να ράνει με άνθη στον Επιτάφιο το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης. Μητροπολίτης κατήγγειλε δημοσίως ότι στην Εκκλησία υπάρχει παρακμή. Μητροπολίτης απέδωσε την πανδημία σε τιμωρία του Θεού για τη διαφθορά και την ανοχή στην ομοφυλοφιλία. Μητροπολίτης κατήγγειλε τους κληρικούς του, οι οποίοι νόσησαν από κορονοϊό, ως «σκοταδιστές» και αποκάλυψε ότι αρνούνται να διαβάσουν την εγκύκλιο της μητροπόλεως για τον εμβολιασμό. Και βεβαίως μη λησμονούμε και τις εικόνες-σοκ: Ιερέας να ραντίζει με βιτριόλι μητροπολίτες συνοδικού δικαστηρίου.
Είναι προφανές έπειτα από όλα αυτά ότι η κατάσταση που επικρατεί στο εσωτερικό της Εκκλησίας μας δεν είναι η ιδεώδης. Υπάρχει ένα τριπλό σχίσμα: μεταξύ μητροπολιτών – ανταγωνιστών. Μεταξύ ηγεσίας της Εκκλησίας και μητροπολιτών. Μεταξύ μητροπολιτών και ιερέων σε πολλές περιπτώσεις. Η Εκκλησία δεν απευθύνεται με ενιαίο λόγο σε όλο το πλήρωμα της επικράτειας. Η Εκκλησία δεν διαθέτει εσωτερική πειθαρχία. Η επιρροή της Εκκλησίας στους χριστιανούς μειώνεται και δίδεται η ευκαιρία σε άλλα δόγματα να καλύπτουν το κενό: Από το 80% που ήταν η αποδοχή της στην ελληνική κοινωνία επί Χριστοδούλου σήμερα μετά βίας φθάνει, σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, το 56% . Συγγενής κορυφαίου πολιτικού, μητέρα, βάφτισε το εγγόνι του ορθόδοξου υιού της σε καθολικό ναό. Ολα όσα συμβαίνουν με τον εμβολιασμό και τις 100 διαφορετικές συνιστώσες που επικρατούν στο εσωτερικό της δυστυχώς είναι απλώς το σύμπτωμα. Οι αιτίες είναι βαθύτερες. Ας τολμήσουμε να αναφέρουμε μερικές!
1. Η κατάσταση χρεοκοπίας που υπάρχει στα οικονομικά της Εκκλησίας, για λόγους που δεν είναι της στιγμής να αναφέρουμε (η οποία επιτάθηκε με κλειστούς τους ναούς), έχει καταστήσει την ηγεσία της εξαιρετικά ευάλωτη, μετριοπαθή και υποχωρητική απέναντι στην Πολιτεία. Με συνέπεια την έκθεσή της στο πλήρωμά της.
2. Το ισχύον σύστημα διοίκησης της Εκκλησίας, το συνοδικό, απέτυχε. Λειτούργησε όσο διάστημα ηγούνταν της Εκκλησίας προσωπικότητες που μπορούσαν να εμπνέουν και να επιβάλλονται στους 82 μητροπολίτες . Ο νυν Αρχιεπίσκοπος, στη δικαιολογημένη αγωνία του να κρατήσει ενωμένη την Εκκλησία και να αποφύγει τη διάσπασή της σε δύο, έδωσε μάχη για μια ενότητα βιτρίνας. Παραλυτική ενότητα. Με συνέπεια πολλές μητροπόλεις να θεωρούνται σήμερα καπετανάτα. Να έχουν δική τους γραμμή ελλείψει σαφούς κεντρικής. Και να δέχονται έξωθεν επιρροές από δεκάδες διαφορετικά κέντρα. Μια απλή περιήγηση στα δεκάδες εκκλησιαστικά σάιτ μπορεί να αποκαλύψει αμέσως τη Βαβέλ που επικρατεί.
3. Το νομοθετικό καθεστώς παραίτησης μητροπολιτών είναι απαρχαιωμένο. Η ηλικία δεν είναι το απόλυτο κριτήριο. Υπάρχουν πράγματι μητροπολίτες που είναι δεμένοι στον θρόνο τους και αρνούνται να τον εγκαταλείψουν, ενώ σύρουν με δυσκολία τα βήματά τους στην Ωραία Πύλη. Και άλλοι που, παρά την προχωρημένη ηλικία τους -92 είναι ο γηραιότερος ιεράρχης μας-, τα έχουν τετρακόσια! Το καθεστώς της Καθολικής Εκκλησίας που υποχρεώνει τους επισκόπους να υποβάλλουν την παραίτησή τους άμα τη συμπλήρωση του 75ου έτους και εκείνοι να αποφασίζουν πότε θα την ενεργοποιήσουν είναι καλύτερο.
4. Η οικονομική κατάσταση της Εκκλησίας υποχρεώνει μητροπολίτες και ιερείς να απευθύνονται σε επιχειρηματίες ευεργέτες για συντήρηση ναών, ανακαινίσεις κ.ά. Σε μερικές περιπτώσεις, όμως, επιχειρηματίες εκφράζουν ενδιαφέρον και για να έχουν λόγο στο ποιος θα ηγηθεί μιας μητρόπολης για την οποία εκκρεμεί. Και παρεμβαίνουν από εδάφους ή από αέρος υπέρ κάποιων, αδικώντας κάποιους άλλους. Αξίους.
5. Λείπει η πνευματικότητα από τον κεντρικό λόγο που εκπέμπει η Εκκλησία μας. Με ορισμένες πολύ φωτεινές εξαιρέσεις, λίγοι ιεράρχες καταφέρνουν να «χαϊδέψουν» την καρδούλα του πληρώματός τους. Τρεις τέσσερις διακρίνω. Όσοι κατέκριναν τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο για την ποιμαντορία του και για τις «ακραίες θέσεις» του καλό είναι να μελετήσουν τη «Δικαίωση». Στο βιβλίο αυτό, με αποσπάσματα από κηρύγματά του, θα δουν ότι έλεγε δυσάρεστα και προφητικά πράγματα σε καιρούς απληστίας και ανεμελιάς. Απευθυνόμενος στο εσωτερικό της Εκκλησίας, καθώς διαπίστωνε ότι εμείς οι χριστιανοί δίνουμε χώρο στους εχθρούς της Ορθοδοξίας να βάλλουν εναντίον μας, δε φταίνε εκείνοι.
Γι’ αυτό τόσα χρόνια μετά την εκδημία του το 2008 το όνομά του είναι στα χείλη όλων. Διότι ήταν πνευματικός ηγέτης πρώτα και έπειτα εκκλησιαστικός. Στην ίδια κατηγορία πνευματικού ηγέτη εμβελείας κατατάσσω και τον μακαριστό Σιατίστης.
6. Όταν λείπει ο πνευματικός ορθόδοξος λόγος που γεμίζει τις ψυχές, ακόμη και οι ιερείς που νιώθουν ακαθοδήγητοι τον αναζητούν αλλού. Μην εντυπωσιάζονται οι μητροπολίτες μας για την επιρροή που ασκούν γέροντες του Αγίου Όρους στους ιερείς μας. Οταν νιώθουν ότι δεν έχουν αρχηγό στην Εκκλησία και οι μητροπολίτες τους είναι απόμακροι και εξαφανισμένοι, αναζητούν παρηγορία στις τρικυμίες αλλού!
Όταν λοιπόν οι ιερείς απογοητεύονται και οι πιστοί διαπιστώνουν ότι υπάρχει τριπλό σχίσμα μέσα στην Εκκλησία, όταν ο λόγος της τους απογοητεύει, ξέρετε τι κάνουν; Κάτι φοβερό! Καταργούν τη μεσιτεία της Εκκλησίας στην επικοινωνία τους με τον Κύριο. Έχουν απευθείας αρχηγό την Παναγία μας, τον άγιο Νεκτάριο, τον άγιο Διονύσιο, τον άγιο Παΐσιο, τον άγιο Αρσένιο, τον Αγιο Ραφαήλ, τον αγιο Ιωάννη τον Ρώσο. Προσπερνούν αηδιασμένοι την Εκκλησία και προσεύχονται απευθείας χωρίς τη μεσιτεία της και την καθοδήγησή της στον Κύριο Ιησού Χριστός μας, στη Θεοτόκο μας, στους αγίους μας. Έχει χάσει το τιμόνι η Εκκλησία μας. Και αν θέλει να το ανακτήσει, η μεταρρύθμισή της πρέπει να είναι κοσμική (αλλαγή συνοδικού συστήματος, όριο ηλικίας, ασυμβίβαστα για αποφυγή ανάμειξης της διαπλοκής στις εκλογές), πρέπει όμως κυρίως η μεταρρύθμιση και η ανασυγκρότησή της να είναι πνευματικές. Αν δεν το καταλάβει εγκαίρως, οι εξελίξεις θα την ξεπεράσουν.
26 σχόλια:
Τα ιερά Μυστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα, είναι (τουλάχιστον μέχρι την παρούσα χρονική στιγμή), ΕΓΚΥΡΑ και ΜΕΤΑΔΙΔΟΥΝ την Θεία Χάρη στους συνειδητούς Ορθόδοξους Χριστιανούς.
Οι συνειδητοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί, ΠΡΕΠΕΙ αναπόφευκτα και οπωσδήποτε, να συμμετέχουν στα ιερά Μυστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας, στην Ελλάδα.
Τις Πνευματικές συμβουλές όμως, οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει να τις αναζητούν στους ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ ανθρώπους του Θεού, οι οποίοι ΖΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ σύμφωνα με το θέλημα του Θεού.
Έλεος!!!
Ναυπάκτου: ''Όποιος σε καιρό πανδημίας μολύνει τους άλλους, κρίνεται με το επιτίμιο του φόνου!''
Μπήκα για να γράψω ότι είναι μεγάλο το θέμα με πολλές πτυχές κλπ. Και τι να μας πει τώρα κι ο Κοττάκης, ένας δημοσιογράφος είναι κι αυτός κλπ.
Αλλά διάβασα το σχόλιο 3:57 και διαπίστωσα ότι δε χρειάζεται τίποτα άλλο να λεχθεί. Έτσι ακριβώς είναι, νά 'σαι καλά άνθρωπέ μου.
...παρομοίως...!
Τα ιερά μυστηρια μεταδίδουν την χάρη τους στους άξιους να την δεχθούν.(πχ. για τους ανάξιους η θεία κοινωνια καταντά κρίμα και κατάκριμα)
Πόσο άξιος και ως εκ τούτου τι χάρη λαμβάνει ο συνειδητός ορθόδοξος, ή μάλλον τι τύπου συνείδηση διαθέτει και τι ποσό χάρης θα λάβει ένας τέτοιος "ορθόδοξος", που συνειδητά ανέχεται την βλασφημία που γίνεται εντός των ναών και γύρω του και σιωπώντας πηγαίνει για να λάβει την χάρη;.
Οταν εν την πλήρη γνώση του δηλαδη, δεν ελέγχεται και κωφεύει και δεν ομολογει υπέρ του Κυρίου του όταν Αυτός προσβάλεται;
Θα συμφωνήσω ότι μόνο τα παιδιά λαμβάνουν την χάρη έστω και από έναν βλάσφημο του Κυρίου ιερέα, γιατι δεν διαθέτουν συν-είδηση για το θέμα και άρα εύθηνη.
Συνειδητός ορθόδοξος χριστιανός να αποδέχεται ιερέα να βλασφημά ενώπιον τον Κύριο του, μάλιστα να γίνεται συμμέτοχος και να τον βλασφημά παρέα με τον κακοδοξο ιερέα, είναι σχήμα οξύμορο, μην πω οποίος το δέχεται είναι για δέσιμο. Οπότε πρόσεξε ποιον ακούς.
Τι είναι ο κοτακης για να μας τα πει ; Τα γνωρίζουμε ε καί; Πιστεύω ότι όπως τον συμφέρει τΑ λέει.ΓΙΑ το μείζον θέμα της γενετικής μετάλλαξης που με ζόρι θέλουν να μας κάνουν (μπολι) τσιμουδια.....ο κοτακησ
Συμφωνό Αργύρη!
Μέχρι ποια ηλικία παιδιά δογματίζετε ότι δεν κατακρίνονται, κύριε Αργύρη; Για να ξέρουμε δηλαδή, μη χαντακώνουμε τα παιδιά μας. 18 είναι το όριο ηλικίας, 15, 12; Για καθορίστε μας, να πράξουμε αναλόγως.
Έχεις τον έναν, σου λέει άμα δε φοράς μάσκα θα λάβεις το επιτίμιο του φόνου. Έχεις τον άλλο, σου λέει άμα κοινωνείς με την Εκκλησία της Ελλάδος, λαμβάνεις κατάκριμα. Λοιπόν, αφού λέει ο καθένας τα δικά του, ας πω κι εγώ την αρλούμπα μου. Είμαστε στα Έσχατα. Στα τελείως Έσχατα. Όπου νά 'ναι, οψόμεθα τον ουρανόν ανεωγμένον και τον Υιόν του Ανθρώπου καταβαίνοντα επί των νεφελών. Αμήν, γένοιτο. Έρχου Κύριε ταχύ! Έρχου, να μας γλυτώσεις από δαύτους, και τους μεν και τους δε.
Γιατί το λέω; Οι ερμηνευτές των προφητειών μας λένε ότι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των Εσχάτων θα είναι η ΣΥΓΧΥΣΗ. Ο καθένας θα σου λέει, εδώ είναι ο Χριστός! Ο άλλος, όχι σ' αυτόν, εδώ σε μένα είναι ο Χριστός!
Λοιπόν μεγαλύτερη σύγχυση απ' αυτή που ζούμε δεν μπορώ να φανταστώ, εξ' ου και από στιγμή σε στιγμή να περιμένουμε τον Κύριό μας.
"Είσελθε εις το ταμιείον σου"
λοιπον...
"όσον όσον, έως ότου αν παρέλθει
η οργή Κυρίου"...
γιατί η σύγχυσις (=βαβέλ)
τρέχει στίς ρύμες και τάς οδούς...
Εις το ταμιείον μου; Με βάζεις λοκντάουν, δηλαδή!
Χαχα καλαμπούρι κάνω, νά 'σαι καλά αδερφέ.
Βρε τι λέτε μωρέ παλικάρια? Έχετε υπόψιν το Συνοδικο Σύστημα επί Σεραφείμ? Όποιος διαφωνούσε.... Στον Καιάδα... Έχετε γνώση των σπουδαίων μορφών του παρελθόντως? Πρεβέζης, Ζακύνθου, Κορίνθου, Κοζάνης κ. Ο. Κ? Τα ίδια σκατα παλιά τα ίδια σκατα και τώρα...
Ξερω γω; μεχρι ποτέ ο άνθρωπος θεωρείται παιδί άνευ ευθηνης επειδή είναι σε περίοδο παίδευσης ώστε να καταστεί υπεθηνος;.
Σύγχηση δεν υπάρχει όπως λες, μόνο κακόδοξες πράξεις και αν-ορθοπραξία που δεν αρμόζει στον Ύψιστο σεβασμό που οφείλεις στον Κύριο σου. Αυτό που παθαίνεις είναι αυτό που σου προκαλεί η απρεπης υπακοή που σου προτείνουν και κάνεις και που έρχεται αντίθεση και είναι εχθρική προς τον Θεό που λατρεύεις, αυτό είναι η συγχηση σου.
Εγω ημερολογιακα ειμαι 30 αλλα ψυχικα νιωθω 10. Εχω ελαφρυντικα;
Τι λε ρε φίλε; "Ξέρω γω;" Τι θα πει "ξέρω γω;"
Εδώ δογματίζεις ότι κολάζονται δεκάδες χιλιάδων έλληνες σε κάθε λειτουργία. Μετά δογματίζεις ότι άντε τα παιδιά δεν κολάζονται. Κι όταν σου ζητάω να το κάνεις πιο λιανά το πράμα, τέλος πάντων άμα σε δει κανείς και σε πάρει στα σοβαρά να ξέρει τι κάνει με τα παιδιά του, και μου απαντάς "ξέρω γω;"
Είναι σοβαρά πράματα αυτά φίλε, δεν είναι για να παίζουμε τα καβουράκια στου γυαλού τα βοτσαλάκια. Σύνελθε.
+1 στο φίλο που λέει για την περίοδο του Σεραφείμ.
Τέλος πάντων, για να μην το τραβάμε πολύ το θέμα. Κληρικοί που αντέδρασαν στις καταστάσεις που ζούμε, και που τους κυνηγάνε γι' αυτό, τέτοια πράματα δε λένε. Ο Κυθήρων, ο Αιτωλίας, ο Μόρφου, ο π. Στυλιανάκης, ο παπα-Ευθύμιος της Καψάλας και άλλοι. Τέτοια πράματα δε λένε. Ας αποφασίσει ο καθένας αν θα ακούσει αυτούς ή τον Αργύρη Μυλωνά.
Σαφώς τον Αργύρη Μυλωνά!!!
Εσύ άραγε ξέρεις; ξέρεις αν έχεις ευθηνη ή όχι όταν υπακούς αρχιερέα και συμμετέχεις(με πράξεις) μαζί του σε βλασφημία κατά του Θεού;
Νομιζεις μήπως ότι καθίστασε ανεύθηνος λόγο της υπακοής σου που αν-υπακούει τον λόγο του Θεού ;
Νομιζεις ότι αυτοί που ανέφερες δεν λένε.... , έχω ακούσει μια"ριζοσπαστικότατη" προτροπή του γέροντος ευθημιου ως αναφορά την κριτική των αρχιερεων, που θα σου έπεφταν τα θεούσικα υπάκουα δόντια.Δεν θα την αναφέρω βέβαια γιατί δεν θα την πιστέψεις αλλά και δεν θέλω να γίνω αιτία άλλων...
Πιο λιανά να πας πάλι δημοτικό. Σου είπα, με την ίδια την θεία κοινωνια τι γίνεται, δεν το ήξερες; δεν διαβάζεις την ακολουθια της θείας κοινωνίας για να μάθεις; θα πας γνωρίζοντας εν πλήρη συνείδηση ότι διαπρατεις βλασφημια(με μάσκα απολυμάνσεις κλπ), ή ακόμη και με ταραχή που προκαλεί η μασκα και θα πάρεις την Χάρη; Δε σου είπα ότι θα κολαστείς ψευταρακο, αλλά χάρη δεν παίρνεις να χτυπιεσαι
Φίλε μου Αργύρη,
Σε παρακαλώ. Δεν υπάρχουν αυτά που γράφεις. "Δεν κολάζεσαι αλλά δεν παίρνεις Χάρη". Ο Παύλος δε λέει τέτοια πράγματα. Ο Συμεών ο Νέος Θεολόγος δε λέει τέτοια πράγματα. Η Θεία Μετάληψη δε λέει τέτοια πράγματα.
Αν πλησιάσω έγκυρο Μυστήριο, είτε εις άφεσιν αμαρτιών και εις Ζωήν Αιώνιον θα συμμετάσχω. Είτε εις κρίμα και κατάκριμα θα συμμετάσχω. Δεν υπάρχει μέση λύση, "δεν κολάζεσαι αλλά δεν παίρνεις Χάρη".
Δεν είναι η Θεία Ευχαριστία, ούτε άλλο Ιερό Μυστήριο, για να δογματίζουμε ό,τι μας κατέβει στην κούτρα και να το περιφέρουμε στο διαδίκτυο. Υπάρχουν τόσα άλλα θέματα να ασχοληθούμε.
Και πότε ισχυρίζεσαι λοιπόν ότι εγώ "δεν κολάζομαι αλλά δεν παίρνω Χάρη"; Εάν μασκοφορώ; Εάν δε μασκοφορώ αλλά μασκοφορούν δέκα άνθρωποι στην ενορία μου κι εγώ δεν αντιδρώ; Εάν ο παπάς μνημονεύει δεσπότη που έχει εμβολιαστεί; Εάν πλένω τα χέρια μου;
Εάν εγώ πάω με ταραχή από φόβο μην κολλήσω αρρώστια, φυσικά και θα κατακριθώ. Εάν πάω με ταραχή από κατάκριση για τον μπροστινό μου που φοράει μάσκα / βρωμάνε τα πόδια του / μου σκότωσε τον πατέρα, φυσικά και θα κατακριθώ. "Πρώτον, καταλλάγηθι τοις σε λυπούσι, έπειτα θαρρών μυστικήν βρώσιν φάγε". Εάν με καταβάλουν τέτοιου είδους λογισμοί την ώρα εκείνη τη Φρικτή, καλύτερα να καθίσω πίσω, να εξομολογηθώ μέσα στη βδομάδα ή να μιλήσω απ' το τηλέφωνο με τον εξομολόγο και ό,τι μου προτείνει.
Φίλε μου, οι μέρες είναι δύσκολες και φαίνεται ότι θα γίνουν δυσκολότερες. Χωρίς τη Χάρη του Θεού και τη Δύναμη των Μυστηρίων, κανείς μας δε θα είχε αντέξει ούτε μια μέρα και κανείς μας δε θα αντέξει ούτε μια μέρα από δω και πέρα. Σε παρακαλώ πολύ, μην κάθεσαι και περιφέρεις στο διαδίκτυο ό,τι σου έρθει στο κεφάλι σχετικά με τη Μυστηριακή Ζωή. Πρόσεχε. Μας βλέπει ο Θεός.
Ελπίζω να μη χρειαστεί να επανέλθω. Είμαστε τέταρτη σελίδα στου Τρελλογιάννη. Επιτέλους, για μένα πες ό,τι θέλεις, δε θα ασχοληθώ. Αλλά αν γράψεις πάλι καμιά αρλούμπα για το Μυστήριο, θα χρειαστεί να απαντήσω και μάλλον να το αποφύγουμε.
Δηλαδή ο σωτήριος καναδά,ο ελπιδοφόρος και όλοι όσοι κοινωνούν με διαφορετική λαβίδα τελείτε μυστήριο; Οι αρχιεπίσκοποι, δεσποτάδες που βλέπουν και δεν ασχολούνται δεν συναινούν;
Να Δούμε πότε θα μάθουμε να κάνουμε στοιχειώδεις διαχωρισμούς όπως δηλαδή και επιτελούς να λέμε “παπικής” αντί “καθολικής” Εκκλησιας και ιεραρχία αντί Εκκλησία..
Ένα θα πω για να δεις πόσο δεν έχεις διάκριση, "πρώτα καταλλαγιθη τοις σε λυπουσι"
"Σε", δηλαδή αφορά τα σου, τα προσωπικά. Επίσης δεν λέει, "πρώτα καταλλαγιθη τοις λυπουσι τον Θεό και μετά μαζί τους πάρε το σώμα και αίμα Του". Ούτε πρώτα "καταλλαγηθι τοις βλασφημουσι τον Θεό και μετά εσύ καλουτσικε μείνε μαζί τους και κάνε το ιδιο"
Ο προφήτης Ζαχαρίας εξήγησε ότι ο λαός δεν
μπορούσε να βρει γιατρειά, επειδή δεν είχε σωστούς ποιμένες (θρησκευτικούς ή
πολιτικούς άρχοντες, σύμφωνα με το εβραϊκό κείμενο). Την ευθύνη της μη
ιάσιμης κατάστασής του είχε και ο ίδιος ο λαός, γιατί δεν άκουγε τους αληθινούς
προφήτες που έστελνε ο Θεός σε κάθε εποχή, αλλά ακολουθούσε τις ψεύτικες
προφητείες των λαοπλάνων αρχηγών. Πλανήθηκε πίσω από τους ξένους θεούς
που του παρουσίασαν και ως αποτέλεσμα εξορίστηκε στους ξένους τόπους για
να τους λατρεύσει. Στην εξορία, όμως, δεν είχε πάλι ούτε βασιλιά να τον
κυβερνά, ούτε ιερέα να μεσολαβεί γι’ αυτόν στο Θεό και να του διδάσκει το
νόμο Του, ούτε κάποιον που να ενδιαφέρεται γι’ αυτόν και να τον κρατά
ενωμένο. Γι’ αυτό ήταν δύσκολο να ιαθεί
Ο ίδιος προφήτης στο βιβλίο του αναγνωρίζει ότι η κατάσταση που
επικρατούσε στο παρελθόν, την εποχή του Ιερεμία και Ιεζεκιήλ, σε σχέση με
τους ψευδοπροφήτες, τους ιερείς και τους άρχοντες επικρατεί και
μεταιχμαλωσιακά, στη δική του εποχή, με όλους τους παραπάνω να κάνουν
λανθασμένη χρήση του ρόλου τους και να αποδεικνύονται άφρονοι ποιμένες.
《Διότι ιδού εγώ εξεγείρω ποιμένα επί την γην· το εκλιμπάνον ου μη επισκέψηται και το εσκορπισμένον ου μη ζητήση και το συντετριμμένον ου μη ιάσηται και το ολόκληρον ου μη κατευθύνη και τα κρέα των εκλεκτών καταφάγεται και τους αστραγάλους αυτών εκστρέψει》Ζαχ.11:16
Ο Θεός θα επέτρεπε να υπάρχουν αυτοί οι άφρονοι ποιμένες και
μεταιχμαλωσιακά. Αυτοί δε θα είχαν τα χαρακτηριστικά του καλού ποιμένα,
όπως τη φροντίδα για την εύρεση του περιπλανώμενου προβάτου, τη θεραπεία
του τραυματισμένου και ασθενικού αρνιού και την εξασφάλιση της τροφή του
υγιούς προβάτου. Αντίθετα, θα σκέφτονταν πως να απομυζήσουν περισσότερο
το κοπάδι των λογικών προβάτων.
Γι’ αυτό και ο Θεός τέτοιους ποιμένες θα τους
καταστούσε κάποτες αδύναμους να λειτουργούν, αφαιρώντας τις φυσικές και
πνευματικές τους ικανότητες:
《 Ο βραχίων αυτού ξηραινόμενος ξηρανθήσεται, και ο οφθαλμός ο δεξιός αυτού εκτυφλούμενος εκτυφλωθήσεται》.Ζαχ.11:17
Αφιερωμένο στον Κ.Αργύρη με εκτίμηση.
Μάλιστα. Με τη λογική σου όμως, αν δούμε στη σειρά για τη Θεία Κοινωνία (ή μήπως και απλώς μέσα στο ναό;) μια γνωστή αμετανόητη πόρνη, έναν γνωστό αμετανόητο φονιά, ή έναν πολιτικό μασώνο, ή οποιονδήποτε άλλο γνωστό αμαρτωλό (οποιονδήποτε άνθρωπο βασικά, δηλαδή...), τότε πρέπει να φύγουμε, ή τουλάχιστον να μην κοινωνήσουμε, γιατί αίρεται η εγκυρότητα του Μυστηρίου λόγω της παρουσίας αυτού του ανθρώπου, που με τη στάση ζωής του λυπεί το Θεό, ή λόγω της (ανάξιας, ενδεχομένως) συμμετοχής του στο Μυστήριο. Τουλάχιστον τη Μεγάλη Πέμπτη και το Μέγα Σάββατο δηλαδή, ή και σε άλλες μεγάλες γιορτές, που (προ κορωνοϊού) πήγαιναν πάντοτε λεφούσι όποιοι όποιοι, παραμονές εκλογών που πήγαιναν οι πολιτικοί κλπ, τουλάχιστον αυτές τις μέρες, Χάρις του Θεού μηδέν. Εκτός απ' τα παιδιά από κάποια απροσδιόριστη ηλικία και κάτω, που δεν έχουν ευθύνη. Κάτι τέτοιο προκύπτει συνολικά απ' αυτό που λες. Αυτή φαίνεται να είναι η θέση σου επί του θέματος.
Τέλος πάντων, νομίζω το εξαντλήσαμε. Ευχαριστώ για το χρόνο σου να γράψεις τα τέσσερα σχόλιά σου που απευθύνθηκαν σε εμένα προσωπικά. Και για τις συμβουλές σου, π.χ. να ξαναπάω στο δημοτικό (παρεμπιπτόντως, έχω διδακτορικό, αλλά δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία αυτό, πάνε δεκαετίες που ξεκαβάλησα το καλάμι!). Γεια χαρά!
Παπάδες που τηρούν τα μέτρα στην εκκλησία, μακριά!!! Γειά χαρά.
Δημοσίευση σχολίου