Νιγηρίας: «Θρησκευτικὰ ἀναλφάβητοι ὅσοι ὑποστηρίζουν τὸ ἀπρόσβλητον τοῦ ἰοῦ κατὰ τὴν Θείαν Εὐχαριστίαν»
Ὁ Μητροπολίτης Νιγηρίας παρεχώρησε συνέντευξιν, εἰς τὴν ὁποίαν διαφαίνεται ὅτι δὲν ἔχει κατανοήσει βασικὰ σημεῖα τῆς Ὀρθοδόξου θεολογίας. Ὁ Σεβασμιώτατος μεταθέτει εἰς τὸν χῶρον τῆς ἐσχατολογίας τὴν ἐπίδρασιν τῆς Ἀκτίστου Χάριτος, δηλαδὴ κατὰ τὴν ἄποψίν του εἰς τὸ παρὸν ὁ βίος ἐκτυλίσσεται πάντοτε καὶ ἀπαραβάτως ὑπὸ τοὺς νόμους τῆς φθορᾶς, χωρὶς νὰ δέχεται ὅτι, «ὅπου γὰρ βούλεται Θεὸς νικᾶται φύσεως τάξις». Παραλλήλως καίτοι ἀνήκει εἰς τὸ Πατριαρχεῖον Ἀλεξανδρείας θεωρεῖ ὡς γνώμονα τὰς ὁδηγίας τοῦ Πατριάρχου Κων/λεως, πού «ἀφήνει στὴ διακριτικὴ εὐχέρεια τῶν κατὰ τόπους ἐπισκόπων νὰ φροντίσουμε γιὰ τὸ πῶς θὰ διαχειριστοῦμε τὶς ἀκολουθίες»! Ἔπειτα ἀπὸ αὐτὸ δὲν μᾶς προξενεῖ ἐντύπωσιν ὅτι ἤλλαξε τὸν τρόπον μεταδόσεως τῆς Θείας Κοινωνίας οὔτε ὅτι θεωρεῖ ἐπαρκὲς τὸ νὰ μεταδίδεται ἡ Θεία Λειτουργία διὰ τῆς τηλοψίας! Ἀπὸ ποῖον προσπαθεῖ νὰ «προστατεύσει τὸ δικό του ποίμνιο», ἀπὸ τὸν Χριστόν; Παραθέτομεν ὀλίγα ἀποσπάσματα πρὸς κρίσιν τῶν ἀναγνωστῶν, ὡς ἐδημοσιεύθησαν εἰς τὴν ἐφημερίδα «Καθημερινή» τῆς 27ης Δεκεμβρίου 2020:
«Ὅσο γιὰ τὴ γενικότερη συζήτηση περὶ τοῦ δῆθεν ἀπρόσβλητου ἀπὸ τὸν ἰὸ στὸ ἐσωτερικὸ τῶν ναῶν καὶ κατὰ τὸ μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τόνισε: «Πρέπει νὰ ἀπαντήσει ἡ “ἄλλη πλευρά”, ἐκείνη ποὺ βλέπει διωγμούς, κατακόμβες, ποὺ θέλει νὰ βουτήξουμε τὸ λάβαρο τῆς Ἁγίας Λαύρας καὶ νὰ βγοῦμε στοὺς δρόμους, σὲ μία πάρα πολὺ ἁπλὴ καὶ ἀγαθὴ ἐρώτηση: μέσα στὴν ἐκκλησία ἡ κτιστότητα (σ.σ.: ὁ γήινος, ὁ ἀνθρώπινος χαρακτήρας) καταργεῖται; Ἀναιρεῖται; Ἔχω τὴν αἴσθηση πὼς ὄχι. Γιατί ἂν ἀναιρεῖται, τότε δὲν θὰ ἔπρεπε κανένας ἀπὸ ἐμᾶς νὰ πεθαίνει. Θὰ ἔπρεπε ἑκατομμύρια ἄνθρωποι ἀπὸ συστάσεως τῆς Θείας Εὐχαριστίας νὰ εἶχαν παραμείνει ζωντανοί. Καὶ ὅμως μπαίνουμε, λειτουργοῦμε, μεταλαμβάνουμε, ξέρουμε ὅτι μεταλαμβάνουμε σῶμα καὶ αἷμα Χριστοῦ, ὄχι κάτι συμβολικό, ἀλλὰ οὐσιαστικό.
Ἀλλὰ ξέρουμε καὶ κάτι ἄλλο, τὸ ὁποῖο, ὡστόσο, στὸ πλαίσιο τοῦ θρησκευτικοῦ ἀναλφαβητισμοῦ ποὺ ἐπικρατεῖ, διαφεύγει ἀπὸ τοὺς περισσότερους: ὅτι τὸ φάρμακο τῆς ἀθανασίας καὶ ὅλα αὐτὰ ποὺ γνωρίζουμε ἔχουν ἐσχατολογικὴ ἔννοια. Μήπως ἔχουμε καθῆκον νὰ ἐξηγήσουμε περισσότερα πράγματα, λόγω θρησκευτικοῦ ἀναλφαβητισμοῦ, στοὺς ἁπλοὺς ἀνθρώπους; Στοὺς ἱερωμένους, μηδὲ καὶ ἐπισκόπων ἑξαιρουμένων; Μήπως ἡ θεολογική τους κατάρτιση εἶναι ἐλλιπής; Μήπως πρέπει νὰ ξανακαθίσουμε στὰ θρανία πρῶτα καὶ καλύτερα οἱ ἐπίσκοποι;…
Ἐγὼ δὲν εἶχα κανένα ἀπολύτως πρόβλημα νὰ προχωρήσω κάποια πράγματα τὰ ὁποῖα ἴσως στὴν Ἑλλάδα νὰ μὴ τὰ ἀποδέχονταν. Μὲ ἀφήνει ἀδιάφορο, διότι ἐκεῖνο ποὺ μὲ κάλυψε ἦταν ὄχι μόνον ἡ ἀνθρώπινη συνείδησή μου, ἀλλὰ καὶ ἡ ἴδια ἡ θέση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη νὰ γίνουν ἀπολύτως σεβαστοὶ οἱ κατὰ τόπους νόμοι καὶ τὰ πάντα ὅσα πρέπει, γιὰ νὰ προστατευθεῖ ἡ δημόσια ὑγεία. Αὐτὸ τὰ λέει ὅλα καὶ ἀφήνει στὴ διακριτικὴ εὐχέρεια τῶν κατὰ τόπους ἐπισκόπων νὰ φροντίσουμε γιὰ τὸ πῶς θὰ διαχειριστοῦμε τὶς ἀκολουθίες…
Δὲν ὑπάρχει Ἐκκλησία χωρὶς τὸ μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας. Ἔχω τὴ βεβαιότητα ὅτι κανεὶς ἀπ’ ὅσους θεώρησαν ὅτι πιθανὸν θὰ πρέπει νὰ ἀλλάξει, ἔστω περιοδικὰ αὐτὴ τὴν ἐποχή, ὁ τρόπος μετάδοσης τῆς Θείας Εὐχαριστίας δὲν ἀμφισβήτησε οὔτε τὸ μυστήριο, οὔτε τὴν ἱερότητά του, οὔτε τὴ θεολογική του ἑρμηνεία. Γιὰ τὸ μέσο μετάδοσης ἔγινε ἡ συζήτηση. Ἐγὼ ἐπέλεξα τὴ μέθοδο τῆς ἔκχυσης τῆς Θείας Κοινωνίας στὸ στόμα τῶν πιστῶν μὲ τὸ κοχλιάριο καὶ θεωρῶ ὅτι στὴ συγκεκριμένη περίπτωση γιὰ ἐμᾶς ἐκεῖ λειτούργησε. Ἔριχναν οἱ ἱερεῖς τὴ μεταλαβιὰ μὲ τὸ κουταλάκι χωρὶς νὰ τὸ ἀκουμπᾶνε στὸ στόμα. Σὲ ἄλλα μέρη, ὅπως στὴ Γερμανία, ὁ ἐπίσκοπος ἔκανε ἐμβάπτιση στὸ ψωμί, τὸ ἀπέθετε σὲ ἕνα πιάτο μπροστὰ καὶ τὸ ἔπαιρνε ὁ πιστὸς μὲ τὰ χέρια του. Τὸν κατηγόρησαν γι’ αὐτό, ὅπως μπορεῖ νὰ κατηγορήσουν κι ἐμένα. Μὲ ἀφήνει ἀδιάφορο, γιατί κάθε Ἐκκλησία κοιτάζει πῶς θὰ προστατεύσει τὸ δικό της ποίμνιο. Δὲν ὑπάρχουν ὑπερεπίσκοποι ποὺ κρίνουν τοὺς πάντες καὶ τὰ πάντα…
Τώρα, ἀπὸ τὸν Μάρτιο ποὺ κλείσαμε τὶς ἐκκλησίες, ὁ καθεδρικὸς ναὸς τοῦ Λάγος ἔκανε διαδικτυακὴ ζωντανὴ μετάδοση τῆς Θείας Λειτουργίας, λειτουργοῦσα κι ἐγώ. Δὲν ὑπῆρξε Κυριακὴ ποὺ νὰ τοὺς ἀφήσουμε δίχως Θεία Λειτουργία».
Ορθόδοξος Τύπος
σχόλιο:Ανυπόφορες κουβέντες από "Ορθόδοξους" Επισκόπους
10 σχόλια:
Το πρόβλημα παρουσίας ομοφυλοφιλων ιεραρχων και αγαμων πρεσβυτέρων στην Εκκλησία εγγίζει και τη θεολογία της Εκκλησίας. Γι'αυτο και δεν είναι θέμα ηθικό ή ηθικολογικο, αλλά ΥΠΑΡΞΙΑΚΌ για την Εκκλησία. Δεν υπονοώ κανέναν συγκεκριμένα, αλλά ο νοών νοείτω... Όσο για τον εν λόγω ενωμένο ιεράρχη, μακάρι η ασέβεια αυτή που ξεστόμισε να κάψει τις φιλοδοξίες του. Ο νοών νοείτω και εδώ...
Ο ευθυμογραφος
Καλέ, αυτός προωθήθηκε από τον Δωδώνης Χρυσόστομο στην Αλεξάνδρεια. Παιδί του Δωδώνης είναι, είπατε κάτι;
Ας μας παραθέσετε Σεβασμιότατε
έστω κι έναν Άγιο της Εκκλησίας
μας, ο οποίος συμφωνεί με αυτά
που λέτε. Αφήστε αυτά τα
"η άλλη πλευρά" που λέτε και
μάθετε ότι "προσωπική γνώμη"
δεν χωράει στην Ορθοδοξία.
ή ορθοτομείτε...
ή δεν ορθοτομείτε...
Δεν θέλουμε ούτε μας ενδιαφέρει
η γνώμη σας.
Θέλουμε το ΟΡΘΟΔΟΞΟ.
Που είναι λοιπόν ΕΝΑΣ ΑΓΙΟΣ
που έπραξε αυτά που λέτε
σε προηγούμενες ασθένειες;;;;
Γράψτε και μία νέα
Θεία Λειτουργία!!!!
Τί κάθεστε;;;;
Η Θ. Λειτουργία τελείται για να κοινωνησουν οι πιστοί. Από την διαδικτυακή τηλεόραση πως κοινωνουν;
Αν δεν μας ενδιαφέρει να κοινωνησουν, τότε ας κατεβάσουμε μια Θ. Λειτουργία στον υπολογιστή μας και να.... λειτουργούν άστε όλη τι 24ωρο.Ελεος πια.
Κόψε φάτσα κλάψε ράτσα...
Τι να πεις;
Ι.
Τραγικοί...
Έκαναν τα πάντα
για να φορέσουν
το χρυσάφι...
χωρίς να είναι
έτοιμοι,
ζώντας σε...
"κύκλους"
που η εκκοσμίκευση
έκανε τούς
λειτουργούς του
Υψίστου να φαίνονται
ως κοινοί εργαζόμενοι
και η άνοδος στη
διακονία του
επισκόπου...
καριέρα...
...
Τραγική εικόνα
μιάς κοινωνίας
σε αποστασία,
με το τσουνάμι
να πλησιάζει...
Ο Θεός να μας
δίνει μετάνοια !
Κι άλλη κουλήήήήή....;;;!!
Έλεος! Ντου σάμθιν, Κύριε Ιησού!
Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι...
Σώσον Κύριε τον λαον Σου!
Δηλαδή αμφισβητούμε την θεουργικη Δύναμη Της Θ.Ευχαριστιας;
Ο Ιατρός των ψυχών και των σωμάτων ημών,Ο Κ.Η.Ι.Χ!!!
" Άρτος Ζωής αιωνιζουσης γενεσθω μοι Το Σώμα Σου Κύριε,το Άγιον και Το Τίμιον Αίμα Σου και νόσων πολυτροπων αλεξητηριον."
Κανών Θ.Μεταληψεως!
Γινόμαστε συμμορφοι και σύσσωμοι,μέλη του Σώματος Του Χριστού!
Ο άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας το αναλύει ωραία και το καταλαβα!
Γινόμαστε τέκνα Του Θεού και με την πν.ζωη ,με την ορθή πίστη,με τα ιερά μας και αγία Μυστήρια.
Χωρίς τα Μυστήρια της Εκκλησίας μη μιλάς για αρετές.
Η Καρδιά και η Κεφαλή της Εκκλησίας είναι Ο.Κ.Η.Ι.Χ!!!
Και λέγει στη σελίδα 156 του βιβλίου το έψαξα," Η Μυστική εν Χριστώ Ζωή", πως δι Αυτού ζουν
Δι Αυτού Ζουν εκείνοι στους οποίους μεταδίδεται!!!
Αυτό σημαίνει πως Εκείνος
Κατέχει την ζωή,ενώ εμείς ζούμε όπως ταιριαΖει σ' Αυτόν...(....)
Εκείνος κατέχει τη ζωή!
Ο άλλος είναι στο κρεβάτι του πόνου και εξομολογημενος ζητά την Θ.Κοινωνια!
Στην ουσία ζητά να γίνει συγκληρονομος και μέτοχος της δόξης Του Υιού και Λόγου Του Θεού,μυστική ένωση,των μελών της Μιας,Αγίας,Καθολικής Και Αποστ.Εκκλησιας,εις Εν,σύμφωνα με την αρχιερατική προσευχή Του Χριστού μας ""ίνα ....πάντες εν ωσιν καθώς συ,πάτερ εν εμοί καγω εν σοι ,ίνα και αυτοί εν ωσιν,ίνα και ο κόσμος πιστευ- ση ότι συ με απέστειλας *και εγώ την δόξαν ην δεδωκας μοι δεδωκα αυτοίς,ίνα ωσιν εν καθώς ημείς εν εσμέν,εγώ εν αυτοίς και συ εν εμοί,ίνα ωσιν τελειωμένοι εις Εν.Ιωαν ιζ' 21-23) ""
Υπερφυσική συγγένεια,αιώνια!!!
Να μην χωριστούμε από Τον Χριστό αλλά να συνεχιστεί η ζωή και μετά τον θάνατο γιατί ενώνεται Ο Χριστός εντός μας και δεν εμποδίζει την συνέχεια της αιώνιας Ζωής μαζί Του,τους αγίους του,το Σώμα Του!
Η Θ .Ευχαριστία καθαριΖει και φωτιΖει και θεωνει,κατά Χάριν τον ανθρωπο,με τους δικούς μας κόπους όμως της μετάνοιας,της νηστείας, της εξομολόγησης,της προσευχής,της Μελέτης,της αγρυπνίας,κλπκλπ αλλά πρωτίστως της πίστης,που είναι η βάση της αγάπης!
Αποκομμένοι από Τον Κύριο,δεν υπάρχει διαβατήριο για την Βασιλεία Του Θεού!
Από που μεταδίδεται ο ιός πάτερ?
Χαίρετε εν Κυρίω!
Απορία αγράμματου:
Εκεί στην Νιγηρία που "επισκοπεί" ο εν λόγω, βάζουν αλάτι στον Αγιασμό;
Δημοσίευση σχολίου