Η ταυτότητα μας ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί και η πρόκληση της βλασφημίας των ιερών και οσίων.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΚΑΘ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΤ. ΠΕΤΡΟ ΧΙΡΣ.
Πρωτ. Πέτρος Χιρς: Είπατε νωρίτερα για τις εικόνες και μου έκανε εντύπωση· είχατε πει ότι [είναι] δογματικό το θέμα της προσκύνησης των εικόνων.
…Ακούγεται ότι θα μας πουν κάποιοι ότι δεν μπορούμε να προσκυνάμε, λόγω
ότι δήθεν θα αρρωσταίνουμε κτλ. Θα μας πείτε λίγο περισσότερα για αυτό
το θέμα; Είναι δογματικό θέμα. Σημαντικό.
Καθ. Τσελεγγίδης: Ναι.
Επειδή είχα την ευκαιρία στη ζωή μου να αφιερώσω αρκετά χρόνια στη
μελέτη αυτή των εικόνων, επειδή ήταν η διδακτορική μου διατριβή, έχω και
ιδιαίτερη ευαισθησία στις λεπτομέρειες οι οποίες είναι εν πολλοίς
άγνωστες, και σε ανθρώπους που δεν θα έπρεπε να είναι άγνωστες, δηλαδή
σε Ιερείς και Αρχιερείς.
Όχι απλώς ακούστηκε αλλά είναι σαφής εντολή, τουλάχιστον στο πλαίσιο της
Ελλάδος. Έγινε η σύσταση στους πιστούς να μην προσκυνούν τις εικόνες
για αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού. Να μην προσκυνούν επομένως και το
χέρι του Ιερέα και να μην δίδεται το Αντίδωρο δια του Ιερέως. Να
παίρνεται από τον πιστό.
Αυτό από πλευράς καθαρά θεολογικής και
πνευματικής είναι όχι απλώς άστοχο. Δεν είναι απλώς εσφαλμένο. Υπάρχουν
κάποια πράγματα που χαρακτηρίζονται στη ζωή μας εσφαλμένα και κάποια
εγκληματικά. Πνευματικώς νοούμενο αυτό ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.
Δηλαδή,είναι
μία πράξη την οποία όταν την κάνει κάποιος, για οποιονδήποτε λόγο,
σημαίνει ότι εκπίπτει από αυτό που είναι η ταυτότητά του· πιστός δηλαδή.
Και αυτό λέγεται σαφώς στην
απόφαση της Οικουμενικής Συνόδου, ότι η προσκύνηση δεν είναι θέμα
παρότρυνσης / συμβουλής για κάτι ευσεβές αλλά είναι εντελώς απαραίτητη.
Γιατί βεβαιώνεται δια της προσκυνήσεως, αφενός η σχέση πρωτοτύπου και
εικόνος, ότι δηλαδή η προσκύνηση διαβαίνει προς το πρωτότυπο άμεσα. Και
δεύτερον, ότι η εικόνα, ανεξαρτήτως του υλικού της, γίνεται φορέας της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος που είχε ο εικονιζόμενος ζων. Είτε είναι αυτός ο Χριστός, οπότε είναι ακεραία η Θεότητά του, είτε στους επιμέρους, στην Παναγία και στους άλλους Αγίους.
Η
προσκύνηση λοιπόν μας κάνει μετόχους αγιασμού. Επομένως, δεν είναι μία
συνήθεια απλή, θρησκευτική αλλά είναι εντελώς απαραίτητη.
Η προσκύνηση των Αγίων Λειψάνων επίσης. Είναι αδιανόητο να απαγορευτεί γιατί είναι κατεξοχήν φορείς της Χάριτος του Αγίου που έφερε αυτά τα Άγια Λείψανα.
Πρωτ. Πέτρος Χιρς: Όλα αυτά είναι επίθεση, όχι εναντίον κάποιας συνήθειας, κάποιας Παράδοσης, [αλλά] εναντίον του Προσώπου του Χριστού. Σωστά;
Καθ. Τσελεγγίδης: Σε
τελευταία ανάλυση, με ένα πρόσχημα βεβαίως αγάπης προς τον άνθρωπο για
να μην αρρωστήσει, το καταλαβαίνουμε για άλλες προφυλάξεις. Είναι
κατανοητό, είναι σωστό, αυτή είναι η ευθύνη της Πολιτείας και των
επιστημόνων να μας το πουν, αλλά υπάρχει ένας χώρος στον οποίο θα πρέπει
να έχουν το άβατον. Και
οι λογισμοί και μόνο, και των πιστών να είναι οι λογισμοί αυτοί, είναι
βλάσφημοι. Να πει κανείς δηλαδή ότι είναι δυνατόν να τον μολύνει ο Θεός.
Και μόνο να το σκεφτεί κανείς. Ο Θεός ούτε μολύνεται, ούτε μολύνει.
Κατά συνέπεια, για να ολοκληρώσουμε την συνάφεια, η
προσκύνηση του Ευαγγελίου, των Αγίων Λειψάνων, του Τιμίου Σταυρού και
της χειρός του ιερουργούντος, είτε Ιερέως είτε Αρχιερέως, δεν έχει
καμμία σχέση με αυτά τα μέτρα. Δηλαδή -μένω στον ιερουργό-, ο
ιερουργός κατά την Θεολογία της Εκκλησίας είναι ο ίδιος ο Χριστός και ο
ιερουργός άνθρωπος, ιερέας ή αρχιερέας, δανείζει τα χέρια του γι’ αυτήν
την διαδικασία. Άλλωστε αυτά τα ίδια τα χέρια είναι εκείνα που πήραν
επάνω τους τον αμνό, δηλαδή όταν καθαγιάστηκε ο αμνός τον έβαλαν στο
άγιο ποτήριο κτλ. Γι’ αυτό και προσκυνούμε το χέρι του ιερουργού, με την
αίσθηση την πνευματική ότι προσκυνούμε το χέρι του Χριστού. Γιατί είναι
εις τόπον και τύπον. Επομένως είναι αδιανόητο πνευματικά ότι θα γίνει φορέας -αυτός ο συγκεκριμένος, το χέρι του- μιας ασθένειας, της οποιασδήποτε την οποία θα μεταδώσει.
Αυτό βέβαια δεν επιβάλλεται. Είναι θέμα πίστεως του προσερχομένου. Αλλά
σε καμμία περίπτωση κανείς φορέας δεν έχει δικαίωμα να το απαγορεύσει.
Βεβαίως η Πολιτεία, η εκάστοτε Πολιτεία, μπορεί να ασκεί βία. Βία μέχρι
θανάτου. Αυτό είναι δεδομένο σε όλη την ιστορία, Εδώ τα λέμε από την
άποψη ότι πρέπει να είναι ξεκαθαρισμένο μέσα μας ότι δεν θα το κάνουμε
από μία κακώς νοουμένη υπακοή σε μία υπερκείμενη εξουσία, θεωρώντας κατά
το βιβλικόν που λέει εκεί τόσο ο Απόστολος Πέτρος όσο και ο Απόστολος
Παύλος, ότι πρέπει στην εξουσία την κοσμική να υπακούμε. Λέγεται
να υπακούμε για να υπάρχει μία τάξη στον κόσμο, ότι εκ του Θεού είναι
τεταγμένοι. Όχι όμως για τα θέματα της Πίστεως και της ζωής της
Εκκλησίας. Εκεί είναι τεταγμένοι οι Απόστολοι…. Ο Καίσαρας δεν έχει
καμμία θέση και καμμία αρμοδιότητα. Κάνει υπέρβαση εξουσίας.
Άρα,
εμείς πρέπει να ξέρουμε ότι το μόνο κόλλημα στην προσέλευσή μας, όπως
και στην Θεία Κοινωνία στην συνέχεια, είναι η αμαρτία μας και τίποτε
άλλο. Και
η μόνη ακοινωνησία μας είναι η αμετανοησία μας. Αν παρά ταύτα και
κοινωνούμε και προσκυνούμε, όχι μόνον αγιασμό και ευλογία δεν παίρνουμε
αλλά παίρνουμε και το αντίθετο, όπως το βεβαιώνει και ο
Απόστολος Παύλος. Τότε παίρνουμε ασθένεια. Επιτρέπει. Όχι μεταδοτική,
δηλαδή να μας την δώσει, αλλά επιτρέπει ασθένεια σε μας και θάνατο.
Πρωτ. Πέτρος Χιρς: Εδώ
μερικοί λένε. Να. Αφού ο Απόστολος Παύλος λέει [ότι] μπορεί κάποιος να
αρρωσταίνει από την Θεία Κοινωνία, άρα δεν μπορούμε να πούμε ότι στο Ναό
δεν μπορεί να αρρωσταίνει κάποιος.
Καθ. Τσελεγγίδης: Κοιτάξετε.
Είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Πρώτον, ότι από την Θεία Κοινωνία που
κοινωνεί και αρρωσταίνει, είναι λόγω της βλασφημίας του. Δηλαδή … είναι
πνευματικό το [θέμα]. Δεν έχει καμμία σχέση με την τρέχουσα ασθένεια.
Είναι μία εντελώς ανεξάρτητη μορφή ασθενείας ή και τον ίδιο τον θάνατο. …
Και το δεύτερο που είπατε;
Πρωτ. Πέτρος Χιρς:Ότι μπορούμε να αρρωσταίνουμε μες στον Ναό.
Καθ. Τσλεγγίδης:.
Ότι μπορούμε να αρρωστίνουμε. Ναι. Μπορούμε να αρρωσταίνουμε. Αυτό θα
πρέπει επίσης να το ξεκαθαρίσουμε. Είπα προηγουμένως ποια πράγματα σε
καμμία περίπτωση δεν μας αρρωσταίνουν, δεν μεταδίδεται δηλαδή η
κολλητική ασθένεια. Όμως η ύπαρξη ενός άλλου ανθρώπου δίπλα μας, με τον
οποίο ερχόμαστε σε μία σχέση, το ότι γίνεται μέσα στην Εκκλησία τι θα
γινόταν έξω στο δρόμο ή σε κάποιο κατάστημα ή σε ένα σπίτι είναι σχεδόν
το ίδιο πράγμα. Γιατί; Γιατί δεν αφορά την κοινωνίας μας με τον Θεό,
αλλά την συγκοινωνία μας με έναν άλλον άνθρωπο,
Βεβαίως ο άνθρωπος ο πιστός που ζητάει, θα έλεγα, την ομπρέλα την
πνευματική από τον Θεό, τον κάνει απρόσβλητο σε πολλά πράγματα.
Πρωτ. Πέτρος Χιρς: Είναι θέμα πίστεως.
Καθ. Τσελεγγίδης:Αλλά είναι θέμα της πίστεως και της ελευθερίας του Θεού να παραχωρήσει κάτι. Αυτό όμως δεν θα πρέπει να το πάρουμε ως δεδομένο και να εκπειράζουμε τον Θεό. Μέσα στο Ναό πρέπει να έχουμε υπόψη μας -και είναι σημαντικό και αυτό νομίζω να λεχθεί- ότι ο
διάβολος είναι μέσα στο Ναό. Ακόμη μπαίνει και μέσα στο Ιερό. Έχω
καταθέσεις αγίων ανθρώπων που μου είπαν και βλασφημίες δια των λογισμών
που φέρνει κτλ.
Πρωτ. Πέτρος Χιρς: Σε περίπτωση που του δίνουμε διακαιώματα;
Καθ. Τσελεγγίδης:Ακριβώς. Όταν εμείς του ανοίξουμε την πόρτα μπορεί και μέσα στο Ναό να μας επισκεφθεί.
Πρωτ. Πέτρος Χιρς: Άρα, δεν είναι ότι ο Ναός είναι χώρος του διαβόλου. Αλλοίμονο.
Καθ. Τσελεγγίδης:Όχι. Είναι ο οίκος προσευχής και ο οίκος του Θεού, πλην όμως αυτά
δεν λειτουργούν μαγικά, δεν λειτουργούν δηλαδή μηχανιστικά και
αυτόματα. Λειτουργούν μόνο με βάση τις πνευματικές προϋποθέσεις. Ο άνθρωπος, όχι μόνο δεν φοβάται ή δεν πρέπει να φοβάται, όχι από αρρώστιες, ούτε από τον ίδιο τον θάνατο, ούτε από τον διάβολο. Όχι όταν είναι μες στον Ναό, όπου κι αν είναι. Όταν ο Θεός θέλει να τον προστατεύσει θυμηθείτε τους Τρεις Παίδες εν καμίνω επτάκις.
Πρωτ. Πέτρος Χιρς: Και πόσοι άλλοι Άγιοι.
Καθ. Τσελεγγίδης:Ναι.
Και πόσοι άλλοι… Ο Άγιος Γεώργιος μέσα στον λάκκο της εσβεσμένης
ασβέστου κτλ. Άρα υπάρχουν κάποιες λεπτές πτυχές στις οποίες θα πρέπει
να τις δώσουμε την σημασία τους. Και αυτές φαίνονται λεπτές, αλλά στη
βάση τους, όπως είπαμε προηγουμένως, είναι αυτή η αγιοπνευματική ζωή, η οποία δεν είναι μία απλή ευλάβεια ή μια ηθική απλή. Είναι Άκτιστη δύναμη, είναι η Άκτιστη Θεότητα. Γι’ αυτό μας συνέστησε ο Χριστός να μην φοβόμαστε κανέναν. Βεβαίως
θα επιτρέψει να κάνουν κάποια πράγματα στο σώμα μας. Μπορεί να
οδηγήσουν και στην ακύρωση -βεβαίως πάντα με την άδεια την δική Του, του
Θεού δηλαδή-, στην ακύρωση της ζωής ως βιολογικής οντότητας. Όχι όμως
να βλάψουν στο ελάχιστο την ψυχή μας για
την οποία πρέπει πάντοτε να φροντίζουμε και να μην συμβιβαζόμαστε σε
καμμία απειλή, σε κανέναν φόβο, όχι απλής ασθένειας αλλά ακυρώσεως και
της ίδιας μας της ζωής.
Στο εξωτερικό σου τη λένε κι οι υπόλοιποι του εκκλησιάσματος. "Σε είδα που πήγες να φιλήσεις την εικόνα", "Τι λες καλέ, εγώ και πριν τον κορωνοϊό από 20εκ. απόσταση τις προσκυνούσα. Τι, εκεί που φίλησε ο άλλος θα πάω κι εγώ να φιλήσω;" "Α, εντάξει" (πραγματικός διάλογος μεταξύ κυριών της εκκλησίας το Δεκαπενταύγουστο). Δε θέλουμε το θαύμα στη ζωή μας. Μας μπερδεύει...
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
2 σχόλια:
Υπάρχουν χριστιανοι που με μάσκα προσκυνανε εξ αποστάσεως τις εικόνες.
Εντάξει. ...καλά μας κάνουν. Τέτοια ζώα που είμαστε.
Στο εξωτερικό σου τη λένε κι οι υπόλοιποι του εκκλησιάσματος. "Σε είδα που πήγες να φιλήσεις την εικόνα", "Τι λες καλέ, εγώ και πριν τον κορωνοϊό από 20εκ. απόσταση τις προσκυνούσα. Τι, εκεί που φίλησε ο άλλος θα πάω κι εγώ να φιλήσω;" "Α, εντάξει" (πραγματικός διάλογος μεταξύ κυριών της εκκλησίας το Δεκαπενταύγουστο).
Δε θέλουμε το θαύμα στη ζωή μας. Μας μπερδεύει...
Δημοσίευση σχολίου