Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ


23 Oκτωβρίου μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος Ιακώβου του Αδελφοθέου ... 

Ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης στήν ὑποσημείωσή του στόν 32ο κανόνα τῆς ΣΤ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, μᾶς παρέχει μιά πολύ ἐνδιαφέρουσα πληροφορία σχετικά μέ τό πόσο «κανονική», πόσο σύμφωνη δηλαδή μέ τούς Ἱερούς Κανόνες καί ἄρα πόσο δεκτή ἤ ὄχι, εἶναι ἡ Λειτουργία αὐτή. Μολονότι, λοιπόν, ὁ ἅγιος λέει ὅτι ἡ Λειτουργία αὐτή «εἶναι δεκτή», λέει ὅμως ἐπίσης ὅτι «ἠπράκτησε». Λίγο μάλιστα πιό κάτω ὁμολογεῖ ὅτι κατά τόν Μανουήλ Μαλαξό ἡ Λειτουργία αὐτή ἠπράκτησε ἀπό τούς καιρούς τοῦ Μ. Βασιλείου. Γιατί, λοιπόν, ἡ ξαφνική προσπάθεια ἐπαναφορᾶς μιᾶς Λειτουργίας τήν ὁποία ἡ Ἐκκλησία ἀπέρριψε;

Προφανῶς γιά ὑπόπτους λόγους. Ἄς σημειώσουμε ἐδῶ ὅτι στή χώρα μας ἡ Λειτουργία αὐτή τελέστηκε γιά πρώτη φορά τό 1894 ἀπό τόν Μητροπολίτη Ζακύνθου Διονύσιο Λάτα, στήν τελετή ἐνηλικιώσεως τοῦ διαδόχου Κωνσταντίνου. Τελέστηκε συνεπῶς ὡς ἕνα ἐκκλησιαστικό ὑπερθέαμα ἐνώπιον τῶν παρευρισκομένων «γαλαζοαίματων». Γιά τούς ἴδιους ὅμως λόγους, γιά τόν ἐντυπωσιασμό δηλαδή τῶν πιστῶν, τελεῖται καί σήμερα καί γι’ αὐτό ὁσάκις τελεῖται διαφημίζεται καί δεόντως.Ο ἅγιος Νικόδημος χρησιμοποιεῖ καί τή μαρτυρία τοῦ Βαλσαμῶνος, στόν ὁποῖο βασίστηκε γιά τήν συγγραφή τοῦ «Πηδαλίου». Ἄς δοῦμε τί λέει ὁ ἴδιος ὁ Βαλσαμών γιά τή Λειτουργία αὐτή, ὅταν ἐρωτᾶται ἀπό τόν Πατριάρχη Ἀλεξανδρείας Μάρκο ἄν οἱ Λειτουργίες πού λέγεται ὅτι εγράφησαν ἀπό τους Ἀποστόλους Μάρκο καί Ἰάκωβο εἶναι δεκτές:

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ἀπαντᾶ ὁ Βαλσαμών, γράφοντας προς τούς Κορινθίους λέει «ἀδελφοί παρακαλῶ ὑμᾶς, δι’ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τό αὐτό λέγητε πάντες, καί μή ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα ἦτε δέ κατηρτισμένοι ἐν τῶ αὐτῷ νοΐ, καί ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ». Λέμε ,λοιπόν, πώς οὔτε ἀπό συνοδικό κανόνα μάθαμε γιά Λειτουργία τοῦ Μάρκου, μόνο δε ὁ 32ος τῆς ἐν Τρούλῳ λέει πώς ἔχει συντεθεῖ Λειτουργία ὑπό τοῦ ἁγίου Ἰακώβου. Ὅμως, ὁ 85ος τῶν ἁγίων Ἀποστόλων καί ὁ 39ος τῆς ἐν Λαοδικείᾳ, ἀπαριθμῶντας τά βιβλία τῆς Παλαιᾶς καί Καινῆς Διαθήκης καί τά ἀποστολικά, δέν ἀναφέρουν Λειτουργία τοῦ ἁγίου Ἰακώβου ἤ τοῦ ἁγίου Μάρκου. Ἀλλά καί ἡ Καθολική Ἐκκλησία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου δέν τίς γνωρίζει καθόλου. Νομίζουμε λοιπόν, καταλήγει ὁ Βαλσαμών, ὅτι δέν εἶναι δεκτές διότι καί ἄν ἀκόμα ἔχουν γραφεῖ, περιέπεσαν σέ πλήρη ἀπραξία ὅπως κι ἄλλα πολλά. Αὐτό φαίνεται ἀπό τον 85ο τῶν ἁγίων Ἀποστόλων καί τόν 2ο τῆς ἐν Τρούλῳ. Ὁ μέν ἀποστολικός ὁρίζει γιά τίς δύο ἐπιστολές τοῦ Κλήμεντος καί τίς διαταγές τῶν ὀκτώ βιβλίων αὐτοῦ νά ἀναγινώσκονται ἀλλά νά μή δημοσιεύονται, γιά τά μυστικά πού περιέχουν, ὁ δέ 2ος τῆς ἐν Τρούλῳ θέλει οὔτε νά ἀναγινώσκονται ἐξ αἰτίας τῶν νοθεύσεων ἀπό τούς ἑτεροδόξους. Γι’ αὐτό ὀφείλουν ὅλες οἱ τοπικές Ἐκκλησίες νά ἀκολουθοῦν τό παράδειγμα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί νά ἱερουργοῦν κατά τίς παραδόσεις τῶν Πατέρων Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου καί Βασιλείου τοῦ Μεγάλου. Διότι λέει τό 51ο κεφάλαιο τοῦ 1ου τίτλου, τοῦ 2ου βιβλίου τῶν βασιλικῶν ὅτι γιά ὅσα θέματα δέν ὑπάρχει νόμος νά ἀκολουθεῖται ἡ παράδοση τῆς Νέας Ρώμης»

π. Δημήτριος Αθανασίου.

Η ειδηση τώρα _Ο Αυστρίας λέει, προφανώς κατόπιν εντολής από το Φανάρι, ανακοίνωσε ότι "τέρμα" η Θεία Κοινωνία
 όπως την γνωρίζουμε…θα γίνεται σύμφωνα με το τυπικό του Ιακώβου!
ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ(.
Λαμβάνοντας δηλαδή πρώτα το Σώμα στο δεξί μας χέρι 
κι έπειτα πίνοντας από κοινό Ποτήριο το Αίμα όπως πράττουν  οι ιερείς.
Όμως τελικά, φάσκουν και αντιφάσκουν , υποτίθεται   ότι επαναφέρουν τον τρόπο της μετάδοσης του αγίου Ιακώβου ώστε να μην κοινωνουν οι πιστοί από το ίδιο σκεύος -ιερά λαβίδα όπως σήμερα  (ίνα μη μιανθούν από το ιό άπαγε της βλασφημίας ) ,Μα, το άγιο ποτήριο από όπου  θα πίνουν επίσης όλοι  το άγιο αίμα δεν είναι το ίδιο, δουλευόμαστε; 

ΑΛΛΑ ΟΥΔΕΝ ΜΟΝΙΜΩΤΕΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥ.

Πιστεύουμε απλά είναι μια χρυσή ευκαιρία να  εξουνιτιστούμε πιο γρήγορα…

Διαβάστε τώρα στην συνέχεια  τις πονηριές των Πατριαρχικών εδω

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον δεν έχετε προλάβει να ενημερωθείτε για το τι ακολούθησε ("το καλύτερο πετάς", όπως λέγει ο χύδην όχλος)...

Ο Σεβασμιώτατος μητροπολίτης Γερμανίας κ. Αυγουστίνος, του Οικουμενικού Θρόνου, απαγόρευσε τελείως τη θεία Κοινωνία στους λαϊκούς. Στις εκκλησίες του θα κοινωνούν μόνο οι ιερείς, άρα και ο ίδιος και ο αρχιμαντρίτης του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεράσιμος Φραγκουλάκης, αλλά και ο πρωτοπρεσβύτερος π. Απόστολος Μαλαμούσης, οι δύο διαδικτυακοί λαμπροί αστέρες της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας.

Το τελευταίο είναι οπωσούν παρηγορητικό μέσα στο έρεβος των ημερών που ζούμε, δηλαδή ότι θα κοινωνούν αυτοί οι τρεις αδάμαντες. Οι πιστοί ας πίνουν μικρό αγιασμό, που θα τον έχουν παρασκευάσει κατ' οίκον με περσινά σταυρολούλουδα και σε ποτήρι που θα έχουν φέρει από το σπίτι τους και μετά να το ξεπλένουν με ντετόλ...

Δυσμενής εξέλιξη είναι ότι πλέον ο Σεβασμιώτατος κ. Αυγουστίνος δεν θα μπορεί να χριστεί με "αγιασμένον ύδωρ" εκ του αδελφού Φράγκου επισκόπου, καθότι απαγορεύεται η σωματική επαφή. Αντ΄αυτού, σεπτή εντολή, ας αρκεστεί να χρίσει εαυτόν ("κάντο μόνος σου") με έλεον εκ της ακοιμήτου κανδήλας της Ιεράς Μητροπόλεως, το οποίον όμως προηγουμένως θα πρέπει να έχει υποβληθεί σε τεστ για διάγνωση εκ του κορωνοϊού. Αν έχει βρεθεί θετική η παπάγια, γιατί όχι και το λαδάκι; Ποτέ δεν ξέρεις, μιλάμε για φονικό και δόλια μεταλλασσόμενο ιό...

Νομίζω, αγαπητοί, ότι ο "υγειονομικά αποστειρωμένος χριστιανισμός" θα είναι η μελλοντική θρησκεία του μέλλοντος. Ο Κύριος είπε να πίνουμε όλοι από το ίδιο Ποτήριο, αλλά ο Κύριος, συγγνώμη, ο Ιησούς ήθελα να πω, δεν ήξερε για τον κορωνοϊό. Ο Ζουμπουλάκης είπε, άλλωστε, ότι αυτά είναι πράγματα που απηχούν την κουλτούρα συγκεκριμένης εποχής.

Τον "υγειονομικά αποστειρωμένο χριστιανισμό" συνιστά και ο "δημοσία ευσυγκίνητος" κ. Τσιόδρας, ρε χαζούληδες. Αυτός, που είναι θεοτικούλης της "Ζωής" και ψάλτης, δεν έχει πρόβλημα, εξ ου και οι έπαινοι προς το πρόσωπό του του έτερου οργανωσιακού π. Δανιήλ Αεράκη (που μάλλον φοβήθηκε και αυτός, λόγω ηλικίας, μην τον αρπάξει ο κορωνοϊός εκ των προσκαίρων εις τα θυμηδέστερα...).

Αφού λοιπόν δεν έχει πρόβλημα ο "εγκεκριμένος" κ. Τσιόδρας, εσάς ποιο είναι το πρόβλημά σας λοιπόν; Δεν καταλαβαίνω... Μάλλον δεν αγαπάτε αρκετά τον πλησίον σας, αυτό νομίζω εγώ. Να πάτε, λέω, στον αρχιμαντρίτη του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεράσιμο Φραγκουλάκη να σας διαβάσει; (στα δύο μέτρα, τηρείται υγειονομική απόσταση ή αλλιώς "social distancing"...).

Eυτυχείτε!

Cyclus

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Το πάνε ψηφίδα-ψηφίδα

για να μας πιάσουνε
στον ύπνο

δημιουργώντας
παράλληλα
συνεχείς
εντάσεις
και διαιρέσεις

μεταξύ
"προοδευτικών"
και
"συντηρητικών"...

Την κατέχουν καλά
την δουλειά
του Μακιαβέλη.

Ανώνυμος είπε...

Ήδη υπήρχαν αιτιάσεις για την επαναφορά αυτής της αρχαιοπρεπούς Θείας Λειτουργίας . Ή αφελώς γινόταν ή εκ του πονηρού , υπέρ μιάς επανόδου στην αρχαία εκκλησία και παράκαμψης της Ιεράς Παραδόσεως . Η Ιερά Παράδοση δεν τους συμφέρει , γιατί είναι συγκροτημένη και καταγεγραμμένη . Προτιμούν μία φλού κατάσταση , όπως της αρχαίας εκκλησίας , για νά την διαμορφώσουν οικουμενιστικώς και νά παρακάμψουν την δογματική διδασκαλία της εκκλησίας , που είναι πολύ καλά δεμένη σαν μπετόν αρμέ και είναι αδύνατον νά την ταρακουνήσουν .

Ήταν προβλέψιμο οτι εκεί θα το πήγαιναν το θέμα δηλαδή καταχρηστικώς θα εκμεταλλεύοντο την αρχαιοπρεπή Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου για νά κάνουν τις αλλαγές που τους εξυπηρετούν . Ήταν αναμενόμενο ! Δεν εκπληττόμαστε !

Ανώνυμος είπε...

Γιατί η Πολιτεία και η Εκκλησία( θεολόγοι-Ιερείς και Αρχιερείς) μας προετοιμάζουν από τις 17 Απριλίου, για αλλαγή του τρόπου μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας⁉️

Γιατί η Εκκλησία "κάνει υπακοή" και δείχνει να μην θέλει να διαταράξει τις σχέσεις της, με την πολιτεία⁉️

Γιατί η Εκκλησία άφησε να εισχωρήσει όποιος κι όποιος, στον ζωτικό της χώρο;⁉️

Ποιος Αρχιερέας της Βόρειας Ελλάδας αναφέρει (ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) ότι ⁉️
«Εάν διαπιστώσουμε ότι η προσέλευση είναι αποθαρρυντική για την Θεία Κοινωνία. τότε θα προτείνω στην Αρχιεπίσκοπο να βαπτίζουμε τον άρτο με την Θεία Κοινωνία και να παίρνουν οι πιστοί μόνοι τους».

📍 ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΝ⁉️

https://www.facebook.com/archanggelos.uriel/posts/2910831972345539

Ανώνυμος είπε...

Εδώ που είμαι εγώ πάντως, που τελευταία μας ανοίγει λαθραία την Κυριακή την πόρτα ο παπάς και μας κοινωνάει (όπως και σε πολλούς άλλους ναούς ανά την επικράτεια, είναι γνωστά πλέον), την τελευταία Κυριακή υπήρχε και σχετική ουρά. Καμιά 15ριά άτομα κοινωνήσαμε. Θέλω να πω, κι αν κάποιοι φοβούνται (ανθρωπίνως), θα δουν τους γνωστούς τους και θα ξεφοβηθούν. Οπότε εγώ την Κυριακή περιμένω μειωμένη προσέλευση, αλλά όχι και πολύ μειωμένη. Και κάθε Κυριακή θα αυξάνεται. Σε κάνα μήνα θα είναι εκεί που ήταν και πριν από όλη αυτή την ιστορία, εκτός βέβαια άμα το δουν οι από πάνω και διαολιστούν και έχουμε άλλα (μάλλον έτσι θα γίνει).

Ανώνυμος είπε...

Θεός φυλάξοι ! Τί είναι ετούτα που ακούμε ? Νά βαπτίζουμε τον άρτο στην Θεία Κοινωνία ! Πρέπει κάποιος επίσκοπος ή κάποιοι ορθοδοξούντες νά κάνουν την " έξοδο του Νεσολογγίου " απο αυτή την σάρα και την μάρα ! Δεν πάει άλλο !

Ανώνυμος είπε...

Και εδώ αναδεικνύεται το μέγα θέμα των ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ!!!
Μη εξαιρουμένης της ''αμαρτωλης'' ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ.
Είναι αυτέ οι οποίες εισήγαγαν όλες της καινοτομίες στην λατρευτική παράδοση της Εκκλησίας μας.
Καί είναι αυτές που κυκλοφόρησαν σε βιβλίο την Θ.Λειτουργία του Αγ.Ιακώβου.
Άλωστε οι πατέρες της Εκκλησίας κανόνισαν τα πάντα ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ.
Το πότε θα τελούνται και πως και ποιές Θείες λειτουργίες.
Βλέπετε όμως ήρθανε οι πτυχιούχοι φωστήρες τησ σύγχρονης εποχής μας γιά να βάλουν σε τάξη τα πάντα και να διορθώσουν τα κακώς κείμενα....
Ο ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Και εδώ αναδεικνύεται το μέγα θέμα των ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ!!!
Μη εξαιρουμένης της ''αμαρτωλης'' ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ.
Είναι αυτέ οι οποίες εισήγαγαν όλες της καινοτομίες στην λατρευτική παράδοση της Εκκλησίας μας.
Καί είναι αυτές που κυκλοφόρησαν σε βιβλίο την Θ.Λειτουργία του Αγ.Ιακώβου.
Άλωστε οι πατέρες της Εκκλησίας κανόνισαν τα πάντα ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ.
Το πότε θα τελούνται και πως και ποιές Θείες λειτουργίες.
Βλέπετε όμως ήρθανε οι πτυχιούχοι φωστήρες τησ σύγχρονης εποχής μας γιά να βάλουν σε τάξη τα πάντα και να διορθώσουν τα κακώς κείμενα....
Ο ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ