Του Μάνου Χατζηγιάννη
Σαν τιμωρητική μητριά και όχι ως φιλόστοργος μήτηρ αντιμετώπισε το ποίμνιό της η Ελλαδική Εκκλησία. Η χθεσινή απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου συνοδευόμενη από εντολές και απαγορεύσεις, που δεν ταιριάζουν σε πνευματικούς ηγέτες και που την κατηγοριοποιούν στους κυβερνητικούς αβανταδόρους, έβγαλε...προφητεία: “Θα είναι Πάσχα, αλλά θα είναι σαν μην είναι Πάσχα...”
Η απόφαση για την μεταφορά των ανάστασιμων εορτασμών στις 26 Μαϊου ελήφθη από την ΔΙΣ με την λογική της απόδοσης του Πασχα, μόνο που αυτό που δεν πρόσεξαν οι Δεσπότες είναι πως 26 Μαϊου εορτάζεται η μνήμη Συνεσίου επισκόπου Καρπασίας, ο οποίος βρισκόταν- όπως λέει το αγιολόγιο -σε διαρκείς εσωτερικούς αγώνες και θεωρούσε ότι η εκλογή του ως Επισκόπου ήταν Θεία τιμωρία διότι ήταν ανάξιος όταν δέχθηκε να γίνει επίσκοπος. Μιλάμε για τέτοια ταπείνωση. Μεγάλο δε αγώνα έκανε έναντι του τυραννικού διοικητή της πόλης Ανδρόνικου, τον οποίο απέκλεισε από την Θεία κοινωνία και κατόρθωσε στο τέλος να τον απομακρύνει.
Αυτά σε πνευματικό επίπεδο για την χθεσινή απόφαση.
Υπάρχουν όμως και άλλες παράμετροι. Με την απόφασή της σύμφωνα με την οποία “δεν επιτρέπει πλέον σε κανέναν απολύτως, Αρχιερέα, Ιερέα, Διάκονο, Μοναχό ή άλλον εργάτη της Εκκλησίας, να προβαίνει σε δημόσιες δηλώσεις ή εμφανίσεις στα μέσα της Γενικής Ενημερώσεως και το Διαδίκτυο”, δημιουργεί ένα πολύ κακό προηγούμενο! Συνάμα η Ιερά Σύνοδος ορίζει τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, ως το μόνο υπεύθυνο πρόσωπο προς το οποίο θα απευθύνονται τα Μέσα της Ενημερώσεως για να λαμβάνουν απαντήσεις επί εκκλησιαστικών ζητημάτων.
Τώρα αυτό γιατί ακόμη και στον κάθε καλοπροαίρετο θυμίζει κάτι από “σοβιέτ” είναι
άξιον απορίας. Αυτές οι τάσεις “ δημοκρατικού συγκεντρωτισμού”
καταγράφονται ιστορικά σε Κεντρικές Επιτροπές στο άλλοτε “σιδηρούν
παραπέτασμα” όχι σε εκκλησιαστικές Συνόδους...
Η μόνη εξήγηση που μπορεί να δοθεί για μια τέτοια απόφαση είναι πως στην ΔΙΣ και κυρίως στο περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου αντελήφθησαν πως με αφορμή όσα πρωτόγνωρα συμβαίνουν στις μέρες μας με την πανδημία, έχει ξεκινήσει μέσω ασύστολης προβολής στα ΜΜΕ, εμμέσως και μια “προεκλογική εκστρατεία” για τον επόμενο Αρχιεπίσκοπο, με τους “μνηστήρες” να πρωταγωνιστούν.
Και ας δεχτούμε, λοιπόν, πως από χθες απαγορεύεται στο ράσο να βγαίνει στα ΜΜΕ και μόνος υπεύθυνος να δίνει συνεντεύξεις είναι ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου ως εκπρόσωπος.
Τι δουλειά είχε λοιπόν σήμερα το πρωί πριν αλέκτωρ φωνήσαι ο Μητροπολίτης Δημητριάδος στον ΣΚΑΙ; Τελικά ποιος μας κοροϊδεύει; Μήπως οι απαγορεύσεις ισχύουν μονάχα για Ιεράρχες τύπου Κυθήρων;
Σαν τιμωρητική μητριά και όχι ως φιλόστοργος μήτηρ αντιμετώπισε το ποίμνιό της η Ελλαδική Εκκλησία. Η χθεσινή απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου συνοδευόμενη από εντολές και απαγορεύσεις, που δεν ταιριάζουν σε πνευματικούς ηγέτες και που την κατηγοριοποιούν στους κυβερνητικούς αβανταδόρους, έβγαλε...προφητεία: “Θα είναι Πάσχα, αλλά θα είναι σαν μην είναι Πάσχα...”
Η απόφαση για την μεταφορά των ανάστασιμων εορτασμών στις 26 Μαϊου ελήφθη από την ΔΙΣ με την λογική της απόδοσης του Πασχα, μόνο που αυτό που δεν πρόσεξαν οι Δεσπότες είναι πως 26 Μαϊου εορτάζεται η μνήμη Συνεσίου επισκόπου Καρπασίας, ο οποίος βρισκόταν- όπως λέει το αγιολόγιο -σε διαρκείς εσωτερικούς αγώνες και θεωρούσε ότι η εκλογή του ως Επισκόπου ήταν Θεία τιμωρία διότι ήταν ανάξιος όταν δέχθηκε να γίνει επίσκοπος. Μιλάμε για τέτοια ταπείνωση. Μεγάλο δε αγώνα έκανε έναντι του τυραννικού διοικητή της πόλης Ανδρόνικου, τον οποίο απέκλεισε από την Θεία κοινωνία και κατόρθωσε στο τέλος να τον απομακρύνει.
Σε έναν λόγο του μάλιστα με αφορμή
επιδρομή βαρβάρων στην πόλη έλεγε πως προτρέπει σε άμυνα υποσχόμενος ότι
αυτός ο λειτουργός του Θεού θα μείνει στην εκκλησία «εκεί και ζων καθοδούμαι και αποθανών κείδομαι».
Σε
αυτήν την εκκλησία ήθελε να ζήσει και να πεθάνει ο Επίσκοπος
Συνέσιος. Σε αυτήν την εκκλησία την οποία “χάρισε” στα κυβερνητικά
σχέδια η διοικούσα Ελλαδική Εκκλησία Πόσα θα μπορούσαν να διδαχτούν οι Ιεράρχες της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου από τον Συνέσιο.
Την δε ημέρα, που θα ξημερώνει, ήτοι 27 Μαϊου, εορτάζεται η μνήμη του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου,
ο οποίος όταν τον βασάνιζαν για την πίστη του οι Τούρκοι έλεγε: «ποιος
μπορεί να με χωρίσει από την αγάπη του Χριστού μου; Θλίψις ή στενοχώρια
ή διωγμός ή γυμνότης ή αιχμαλωσία;»Υπάρχουν όμως και άλλες παράμετροι. Με την απόφασή της σύμφωνα με την οποία “δεν επιτρέπει πλέον σε κανέναν απολύτως, Αρχιερέα, Ιερέα, Διάκονο, Μοναχό ή άλλον εργάτη της Εκκλησίας, να προβαίνει σε δημόσιες δηλώσεις ή εμφανίσεις στα μέσα της Γενικής Ενημερώσεως και το Διαδίκτυο”, δημιουργεί ένα πολύ κακό προηγούμενο! Συνάμα η Ιερά Σύνοδος ορίζει τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, ως το μόνο υπεύθυνο πρόσωπο προς το οποίο θα απευθύνονται τα Μέσα της Ενημερώσεως για να λαμβάνουν απαντήσεις επί εκκλησιαστικών ζητημάτων.
Η μόνη εξήγηση που μπορεί να δοθεί για μια τέτοια απόφαση είναι πως στην ΔΙΣ και κυρίως στο περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου αντελήφθησαν πως με αφορμή όσα πρωτόγνωρα συμβαίνουν στις μέρες μας με την πανδημία, έχει ξεκινήσει μέσω ασύστολης προβολής στα ΜΜΕ, εμμέσως και μια “προεκλογική εκστρατεία” για τον επόμενο Αρχιεπίσκοπο, με τους “μνηστήρες” να πρωταγωνιστούν.
Και ας δεχτούμε, λοιπόν, πως από χθες απαγορεύεται στο ράσο να βγαίνει στα ΜΜΕ και μόνος υπεύθυνος να δίνει συνεντεύξεις είναι ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου ως εκπρόσωπος.
Τι δουλειά είχε λοιπόν σήμερα το πρωί πριν αλέκτωρ φωνήσαι ο Μητροπολίτης Δημητριάδος στον ΣΚΑΙ; Τελικά ποιος μας κοροϊδεύει; Μήπως οι απαγορεύσεις ισχύουν μονάχα για Ιεράρχες τύπου Κυθήρων;
3 σχόλια:
https://sembreviva2.blogspot.com/2020/04/blog-post_99.html
Δεν νομίζω ότι αντέχει σε σοβαρή κριτική η θλιβερή απόφαση της ΔΙΣ.
Η τελευταία απέδειξε ότι σκέπτεται και δρα περισσότερο σαν ΝΠΔΔ πάρα σαν το μυστικό Σώμα του Χριστού.
Η γενικότερη «ποιότητα» του σημερινού επισκοπικού δυναμικού (οι επαινετέες εξαιρέσεις δεν μεταβάλλουν τη γενική εικόνα) είναι γνωστή.
Αποκαλύφθηκε πανηγυρικά τα τελευταία χρόνια, με αφορμή τη νομοθετική επιδρομή των αντιχρίστων κυβερνώντων και τη στάση δουλοφροσύνης και συμβιβασμού απέναντί τους από την πλειοψηφία των ποιμένων.
Για τους τελευταίους αισθάνεται κανείς οίκτο…
Λ. Ν.
https://www.romfea.gr/diafora/36231-naupaktou-proexei-auti-ti-stigmi-i-ugeia-ton-anthropon-binteo
Το κατάντημα του μητροπολίτη Ναυπάκτου.
Δημοσίευση σχολίου