Ολοκληρώνεται ο κατάλογος των συμμετεχόντων στην Πανορθόδοξη
διάσκεψη στο Αμμάν της Ιορδανίας από 25 έως 27 Φεβρουαρίου, την οποία συγκαλεί ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων
Διόδωρος.
Σύμφωνα με τι μέχρι τώρα πληροφορίες οι Εκκλησίες οι οποίες
θα συμμετάσχουν είτε δια του προκαθημένου είτε δι αντιπροσώπου είναι εννέα, οι
οποίες και απαρτίζουν πληθυσμιακά την συντριπτική πλειοψηφία των Ορθοδόξων ανά
τον κόσμο.
Θα συμμετάσχουν λοιπόν οι προκαθήμενοι των Αυτοκεφάλων
Ορθοδόξων Εκκλησιών: Ιεροσολύμων, Αντιοχείας, Μόσχας, Σερβίας και Τσεχίας και Σλοβακίας
και δι΄αντιπροσώπου οι προκαθήμενοι των Εκκλησιών: Γεωργίας, Βουλγαρίας,
Ρουμανίας και Πολωνίας.
Οι προκαθήμενοι της Γεωργίας και της Πολωνίας επικαλούνται
λόγους υγείας για την αποστολή αντιπροσώπων ενώ ο Πατριάρχης Ρουμανίας για να
μη θεωρηθεί Σύναξη Προκαθημένων.
Στην πρόσκληση του Πατριάρχη Ιεροσολύμων έχουν απαντήσει
αρνητικά ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και
πάσης Αφρικής Θεόδωρος και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, οι οποίοι και έχουν
επίσημα αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος επαναλαμβάνει πάντα την
αρχική του «ιστορική» δήλωση: «ούτε αναγνωρίζουμε ούτε δεν αναγνωρίζουμε την Αυτοκεφαλία
της Ουκρανίας» η οποία δήλωση περιπλέκει περαιτέρω τη θέση της Εκκλησίας της Κύπρου.
Ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας
Αναστάσιος δεν θα συμμετάσχει με την δικαιολογία ότι μόνο ο Οικουμενικός
Πατριάρχης έχει το προνόμιο συγκλήσεως μιάς τέτοιας Συνάξεως, αλλά
επαναλαμβάνει σε όλους τους τόνους ότι το ουκρανικό θα λυθεί μόνο με Πανορθόδοξη
Σύνοδο.
13 σχόλια:
Μπλέξιμο...
Ο Ναυπάκτου πρό ολίγου μσς μίλησε για τους συνοδικούς θεσμούς . Έχει αδιέξοδα το συνοδικό σύστημα της εκκλησίας ; Ο οικουμενικός πατριάρχης έχει περιπέσει σε πλάνη ή αγυρτεία ή....όπως θέλετε πείτε το . Και παρ' όλο που επαπειλείται πανορθόδοξο σχίσμα , ήδη οι αυτοκέφαλες εκκλησίες είναι σε σχίσμα , ο οικουμενικός πατριάρχης δεν θέλει νά συγκαλέσει οικουμενική σύνοδο . Και δεν το κάνει γιατί μέ ωμότητα σαράντα γαιδάρων ομολόγησε οτι αφού δεν τον συμφέρει νά συγκαλέσει Σύνοδο , γιατί θα καταδικαστεί η πολιτεία του , γιατί νά συγκαλέσει ! Προτιμά νά επιβάλλει το δόγμα primus sine paribus , δηλαδή την απόλυτη δική του εξουσία ως μονάρχης επί της Ανατολικής Ορθοδόξου εκκλησίας . Δηλαδή αρνείται την συνοδικότητα της εκκλησίας για την οποία κόπτεται και οδύρεται ο Ναυπάκτου , οτι κάποιοι αγωνιζόμενοι και αντιστεκόμενοι πατέρες την καταστρατηγούν . Ερωτώμε !! Το συνοδικό σύστημα της εκκλησίας άγιε Ναυπάκτου έχει αδιέξοδα ; Δηλαδή άν ο οιοσδήποτε οικουμενικός πατριάρχης περιπέσει σε αίρεση , η οικουμενική εκκλησία έχει δεθεί χειροπόδαρα στο δικό του αιρετικό δόγμα ; Πολώθηκε πλέον η εκκλησία και δεν υπάρχει τρόπος υπέρβασης του προβλήματος ; Πολλές φορές οι πατριάρχες Κων/πόλεως ήταν αιρετικοί . Η εκκλησία δέχτηκε μοιρολατρικά το δόγμα του αιρετικού πατριάρχη ; Ενθυμούμαι τώρα τον μονοθελητή πατριάρχη Σέργιο . Ο άγιος Σωφρόνιος , πνευματικός και συναθλητής του αγίου Μαξίμου του ομολογητού , συνεκάλεσε σύνοδο στα Ιεροσόλυμα και έγραψε μία θρυλική δογματική πραγματεία την οποία απέστειλε στην Κων/πολη και η οποία αποτέλεσε την βάση για την ΣΤ' οικουμενική σύνοδο (680) η οποία καταδίκασε την αίρεση του μονοθελητισμού . Η εκκλησία δεν κάθησε μέ σταυρωμένα τα χέρια μοιρολατρικά περιμένοντας το Αγιο Πνεύμα νά φωτίσει τους αιρετικούς της Κων/πόλεως ! Οι αιρετικοί απλά δεν θέλουν νά φωτιστούν . Η εκκλησία δεν είναι δέσμια κανενός αιρετικού ή σχισματικού . Η εκκλησία επεκτείνεται στά χαρισματικά της όρια . Κι άν ο πατριάρχης κακοδοξεί ένας απλός χαρισματούχος μοναχός μπορεί νά γίνει το όργανο του Παναγίου Πνεύματος . Οι αγωνιζόμενοι πατέρες μας άς μας διαφωτίσουν καλύτερα πάνω στα θέματα της Ιεράς Παραδόσεως . Εγώ εκ του προχείρου ανέφερα το παράδειγμα του αγίου Σωφρονίου και του αγίου Μαξίμου του Ομοληγητού , τό οποίο παραδόξως χρησιμοποιεί ο Ναυπάκτου , ενώ δεν εξυπηρετεί το επιδιωκόμενο σκοπό του . Τον εξυπηρετεί άν θέλει μόνο η ψευδοσύνοδος του 734 , που κατεδίκασε τον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό . Τέτοια γράμματα θέλει νά μας μάθει ο Ναυπάκτου . Ψαρεύει στα θολά νερά της πρόσδεσής του σε ποταπές και αφήμερες επιδιώξεις .
Ο πλήρης διχασμός όπως φοβόμασταν...
Απ' τη μια οι ελληνόφωνοι κι απ'την
άλλη όλοι οι υπόλοιποι.
Έργα και ημέραι των "μεγάλων" μικρών...
Κρίμα για τους Βαρθολομαίο και Κύριλλο.
Ιννοκέντιος
Μία διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιό μου : Είναι η σύνοδος της Ιερείας το 754 που καταδίκασε τον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό . Αυτή πρέπει ο Ναυπάκτου νά επικαλείται . Αυτή εξυπηρετεί το σκοπό του νά μας αποπροσανατολίσει και όχι ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής , που έφερε την οικουμένη άνω κάτω , για νά ανατρέψει τα αιρετικά δόγματα της Κων/πολίτικης πολιτικής .
Δεν κατάλαβα το πνεύμα σας αγαπητέ Ιννοκέντιε . Και εγώ Ελληνίδα είμαι και όχι παρακαλώ ελληνόφων . Και επειδή είμαι Ελληνίδα πρέπει νά συνταχθώ μέ την σωρεία των Κανονικών και εκκλησιολογικών παραβάσεων τού Κων/πόλεως επί του Ουκρανικού ;Αυτό είναι ένσς απροκάλυπτος εθνοφυλετισμός . Έστω και άν οι Ρώσοι τρέφουν απατειλά όνειρα είναι τελείως ατυχής και αντικανονική η παρέμβαση του Βαρθολομαίου νά τους συνετίσει . Δηλαδή άν κάποιος σε συκοφαντεί πάς και βιάζεις την γυναίκα του και απο πάνω ζητάς δικαίωση ; Καταστρέφει ο Βαρθολομαίος την εκκλησιολογία , την Αποστολική διαδοχή , καταστρετηγεί τους Ιερούς Κανόνες περί εισδοχής των σχισματικών, μνημονεύει τους αχειροτόνητους και μας λέει οτι το κάνει για νά συνετίσει τους εθνοφυλετιστές Ρώσους ; Καί γιατί παρακαλώ οι Ρώσοι νά θέλουν νά παραχωρήσουν την Ουκρανία στην επιρροή της Αμερικής ; Εμείς θα θέλαμε νά παραχωρήσουμε την Κύπρο στην Τουρκία ; Νομίζω οτι θέτετε το θέμα σε τελείως λανθασμένη βάση άν το βλέπετε ως μία σύγκρουση ελληνοφώνων και σλαυοφώνων . Άλλωστε ο Αλβανίας δεν είναι σλαυόφων . Για νά τιμωρήσεις κάποιον πρέπει νά τον τιμωρήσεις επι δικαίω και όχι επι αδίκω , γιατί αυτή η αδικία θα σου έρθει μπούμεραγκ . Αν είστε θεολόγος , πρώτη φορά βλέπετε στην εκκλησιαστική ιστορία νά συγκαλείται μία Σύνοδος ή απλούστερα Σύναξη , για νά συσκεφθεί για την αντιμετώπιση του παραβάτου έστω και άν είναι ο οικουμενικός πατριάρχης ; Πρώτη φορά βλέπετε νά κακοδοξεί ο οικουμενικός ; Δεν νομίζω νά το πιστεύετε . Και τότε η εκκλησία πώς αντέδρασε ; Περίμενε μέ σταυρωμένα χέρια νά τον φωτίσει το Άγιο Πνεύμα , σύμφωνα μέ τα σιγανοπαπαδίστικα του Ναυπάκτου ; Τό Αγιο Πνεύμα ποτέ δεν θα φωτίσει τον αιρετικό , γιατί ο αιρετικός δεν έχει την ταπείνωση νά εκζητήσει τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος . Δεν μου αρέσει η γενίκευση όταν μαλώνουν δύο νά λέμε οτι φταίνε και οι δύο . Όπου αμαρτάνει η πολιτική της Μόσχας διαρρήδην νά την καταδικάσουμε . Όχι όμως και εκεί που δεν φταίει . Η εκλλησία της Ρωσίας είναι μία αγαπημένη εκκλησία μέ μία μυστική παράδοση των αγίων της . Δεν θσ την αποβάλουμε απο την καρδιά μας για το χατήρι κανενός Βαρθολομαίου και των συμφερόντων στα οποία δουλοπρεπώς έκλινε το γόνυ .
Διαβαστε κι αυτά παρακαλώ. Ολα εχουν την σημασία τους.
https://www.kalami.us/2019/sxolia/elpis-2019.html
https://www.kalami.us/2019/omogeneia/orgia_gallias.html
Πολύ ενδιαφέροντα ! Εκτός Ελλάδος υπάρχει η Μεγάλη Ελλάδα !
Αγαπητή κυρία Λωρίτου χαίρετε.Μια διευκρίνηση.Το σχόλιο μου γράφτηκε για την ανάρτηση κι όχι
για την παρέμβαση σας.Απλά συνέπεσε κατά τι χρονικά μετά απ' το πρώτο σας σχόλιο.Δηλώνω άσωτος και σήμερα εορτάζω κι όχι θεολόγος.Με πόνο ψυχής παρακολουθώ τα εκκλησιαστικά τα
οποία όμως έχουν πάρει άσχημο κατήφορο.Θυμάμαι αδελφό Αγιορείτη να μου δείχνει άρθρο σε εκκλησιαστικό περιοδικό -σε χαρτί ιλουστρασιόν παρακαλώ- στις αρχές του 2000 όπου υπηρεσία του State Department ανέφερε επί λέξει:"υπάρχει κίνδυνος απορρόφησης της ελληνόφωνης Ορθόδοξης εκκλησίας από την σλαβόφωνη Ρωσσική και θέμα ανάδειξης της Μόσχας σε κυρίαρχη
δύναμη της Ανατολικής Χριστιανικής Εκκλησίας".
Στο Αμμάν στό τέλος τούτου του μήνα εκτός από τους πατέρες της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων όλοι οι άλλοι τι κοινό έχουν; Μητρική γλώσσα όχι ελληνική...
Για το μπάχαλο στην Ουκρανία η Μόσχα είναι άμοιρη ευθυνών;Στην Ουκρανία υπάρχουν δύο τάσεις.
Πολιτικά,εκκλησιαστικά κ.λ.π. Μια βλέπει Δυτικά κι η άλλη Ανατολικά.Αυτό το λένε οι ίδιοι οι
Ουκρανοί,όχι εμείς.
Όσο για τον Οικουμενικό τι να πούμε;Το 1994 καρατόμησε εν μια νυκτί τέσσερις Αγιορείτες με το επιτίμιο της ακοινωνησίας.26 χρόνια μετά εις εξ αυτών στάλθηκε πεσκέσι στον Επιφάνιο για την επέτειο της αυτοκεφαλίας του.Τις κακοδοξίες του τις αναδείξατε,το δέχομαι,την φάκα όμως που στήθηκε από το καιρό της περεστρόϊκας και την πτώση της Σοβιετίας ποιός την είδε;
Ποιά ήταν η θεολογική ποιμαντική έγνοια της ελληνικής Ορθόδοξης εκκλησίας αν προτιμάτε για τις εκκλησίες του πρώην ανατολικού μπλόκ;
Το σχίσμα ήρθε.Ζητούμενο να αρθεί.Μακάρι μετά το Αμμάν, να μην τραγουδάμε αμάν,αμάν...
Σας εύχομαι ολόψυχα καλό υπόλοιπο Τριώδιο...
Ιννοκέντιος
Αγαπητέ Ιννοκέντιε , βλέπετε το θέμα τελείως κοντόφθαλμα εθνοφυκετικά . Διερωτάσθε τί κοινό έχουν αυτοί που θα συμμετάσχουν στό Αμμάν μέ κριτήριο την γλώσσα . Τό καταλαβαίνετε οτι κάνετε ένα τεράστιο λάθος . Θεωρώ οτι είναι περιττό νά το αναλύσω . Ολες ή σχεδόν όλες οι αιρέσεις είχαν ένα πολιτικό κινητήριο σκέλος ίσως και ευλογοφανές . Μήπως αυτό δικαίωνε την αίρεση ; Πρώτα είμαστε χριστιανοί μέλη της οικουμενικής εκκλησίας και ύστερα Έλληνες ή Σλαύοι . Δεν υπηρετούμε κανένα Ελληνισμό μέ θυσία την εκκλησία . Η μέν αξιολαύτρευτη Ελλάδα είναι μία πρόσκαιρη πατρίδα , ένα σχήμα του κόσμου τούτου , η δε εκκλησία είναι η άφθαρτη πατρίδα στον νύν και στον μέλλοντα αιώνα . Μή μου πείτε τώρα οτι το state department έλαβε φροντίδα μήν θιγούν τα Ελληνικά συμφέροντα στην Ανατολή ! Μένουμε υπόχρεοι ! Άν θέλετε διαβάστε τις παραπομπές του σχολιαστή στο " Καλάμι " για νά δείτε τί πιστεύουν οι ομογενείς της Αμερικής . Αυτοί το λένε οτι ο Βαρθολομαίος εξαγοράστηκε μέ 25 εκατομμύρια € για νά δημιουργήσει το σχίσμα στην εκκλησία . Αυτοί το λένε όχι εγώ ! Αλήθεια μου έκανε φοβερή εντύπωση η ευκολία μέ την οποία ο φίλος μου ο Τελεβάντος κάθε τόσο επαναλαμβάνει : Τί κάνουν τα Ρωσικά ρούβλια ! Εννοώντας οτι οι πατέρες μας της Θεσσαλονίκης , που τους γνωρίζουμε σαν τον αδελφό μας , ακόμα και ο ανεπίληπτος Σεραφείμ Κυθήρων , που αντιστέκονται επι τόσα χρόνια στην πρώτη γραμμή , οτι εξαγοράζονται μέ Ρωσικά ρούβλια ! Η επίθεση είναι η καλύτερη άμυνα . Ή η προληψη είναι καλύτερη απο την θεραπεία . Σου λέει πρίν οι πατέρες κατεβούν πιό χαμηλά απο το θεολογικό επίπεδο που κινούνται και αρχίσουν και χτυπούν στα ψαχνά , άς το κάνουμε εμείς πρώτοι . Ο κ. Τελεβάντος μάλλον απωθεί την συνείδησή του . Όμως όπως φαίνεται οι ομογενείς της Αμερικής τους έχουν κραγμένους ! Αυτοί τα λένε περί 25 εκ. € όχι εγώ ! Μάλιστα τον Βαρθολομαίο τον ονομάζουν " πανδολαριώτατο " ! Δεν απαλάσσουμε το πατριαρχείο Μόσχας απο κανένα του αμάρτημα . Όμως δεν διορθώνουμε ένα κακό μέ ένα μεγαλύτερο κακό . Στην προκειμένη περίπτωση η κατάλυση της εκκλησιολογίας και το σχίσμα διαλύουν και κατασπαράσσουν την εκκλησία . Για νά αντιμετωπισθεί η αίρεση του οικουμενισμού πρέπει νά υπάρχει εκκλησία . Όλες οι αιρέσεις διορθώθηκαν παρούσης της εκκλησίας .Τό σχίσμα συνεπικουρεί την αίρεση του οικουμενισμού . Ελάτε τώρα ! Φαίνεται πού το πάνε ! Θέλουν νά εξουνιτίσουν την εκκλησία μέ απαρχή το Ουκρανικό μόρφωμα . Το "αμάν αμάν" ας το πεί ο Βαρθολομαίος και η παρέα του και αφού τά έκανε μπάχαλο άι στα τσακίδια ! Εμείς για ποιό λόγο νά το πούμε ;
Κυρία Λωρίτου το κοινό όλων των Ορθοδόξων Χριστιανών,Ελλήνων και μη είναι αυτονόητο ποιό είναι.Η κοινή πίστη.Απλά πήγαμε στο επόμενο κοινό των μη ελληνοφώνων.
Γράφω τηλεγραφικά,δέστε τις ευρύτερες εξελίξεις και βάλτε και τα του state department...
Τώρα για τους πατέρες της Θεσσαλονικης,που αναφέρεσθε,π.Θεόδωρο και π.Σεραφείμ,τους γνωρίζω παιδιόθεν και τους τιμώ με τον σεβασμό και την αγάπη μου.Προσέξτε κάτι τελευταίο.
Υπάρχει στο βιβλίο Διδαχές και Αλληλογραφία του Αγίου Παϊσίου (έκδοσις Ιερ.Ησυχ.Μεταμ.του
Σωτήρος,Αγ.Πορφυρίου) επιστολή του Αγίου που αναφέρεται στο εκκλησιαστικό σχίσμα της Κύπρου.
Διαβάστε και τότε θα καταλάβετε γιατί ολοφυρόμασταν οι πανέλληνες-μα προπάντων για το κακό που τους βρήκε οι αδελφοί Κύπριοι-το καλοκαίρι του 1974...
Σας επαναλαμβάνω,το σχίσμα ήρθε.Ζητούμενο να αρθεί.Να δούμε την φάκα κι όχι το τυρί.
Ευχαριστώ αδελφέ Τρελογιάννη για την φιλοξενία.
Ιννοκέντιος
Σωστα και ξεκάθαρα
τα λεγόμενά σας
Συμφωνώ,
με μιά διευκρίνιση.
Οι σλαβόφωνοι αδερφοί,
έχοντας διδάξει
πρώτοι τον
εθνοφυλετισμό
αλλά και έχοντας
χαριεντιστεί
με τον
οικουμενισμό
αρκούντως
όταν οι πολιτικές
συνθήκες
το "απαιτούσαν"
τώρα που μπαίνουν
μπροστά στον
α π α ρ α ί τ η τ ο
α γ ώ ν α
ο εχθρός
χρησιμοποιεί
αυτές τις
παλιές αμαρτίες
και δυστυχώς
τα πράγματα
φ α ί ν ο ν τ α ι
μπερδεμένα.
Τεράστια φουρτούνα...
τσουνάμι αληθινό.
Ο Θεός να βάλει
το χέρι του,
γιατί ο Λαός του
-ευρισκόμενοι σε αποστασία-
καμαρώνουμε
κι απο πανω
για τα χάλια μας...
Αγαπητέ Ιννοκέντιε και Δον Κιχ ο τις , θέλετε νά πείτε οτι οι σλαυόφωνοι έχουν κοινό τον πανσλαυισμό και το όνειρο της Τρίτης Ρώμης . Απο την δική μας πλευρά ως άμυνα ισχύει το " ο νομίμως αθλήσας στεφανούται " ! Μόνο ο νόμιμος αγώνας ευλογείται απο τον Θεό .
Τώρα ως πρός το σχίσμα θα μπορούσα νά απαντήσω επιγραμματικά , οτι δεν είχαμε καμμία σκασίλα , μήπως και δεν ενωθούμε μέ τους αχειροτόνητους , καιροσκόπους , τυχοδιώκτες του Ουκρανικού μορφώματος ! Επειδή όμως αυτό ίσως ακουστεί υπεροπτικό , εξηγώ οτι η εκκλησία δεν εκβιάζεται απο κανένα κυρίαρχο του Βοσπόρου και αλλαχού . Οποιαδήποτε φαινομενική ενότητα μέ θυσία θεμελιωδών διατάξεων του ΙεροΚανονικού κώδικα , μέ θυσία της εκκλησιολογίας , μέ την ποδοπάτηση της Αποστολικής διαδοχής και δεν συμμαζεύεται δεν ονομάζεται εκκλησιαστική ενότητα , απλά συνασπίζονται οι Κρήτες , εξ ού συνκρητισμός , εναντίον κάποιου εχθρού στην προκειμένη περίπτωση η Τρίτη Ρώμη . Μακάρι νά ήταν και αυτό . Αυτό είναι ίσως η ιδανικότερη εκδοχή για νά δώσουν μία δικαιολόγηση στις καταχθόνιες κινήσεις τους και νά καλλιεργήσουν τον ελληνικό εθνοφυλετισμό . Αυτή η νομιζόμενη ενότητα κόντρα στην εκκλησιαστική συνείδηση και σε κάθε έννομη τάξη του θείου και ανθρωπίνου δικαίου είναι απλά θνησιγενής , μάλλον είναι εξ αρχής ένα πτώμα . Και τώρα αυτοί που δημιούργησαν όλη αυτή την περιπέτεια μας λένε οτι κόπτονται για την ενότητα της εκκλησίας ! Τόση υποκρισία ! Η εκκλησία δεν είναι ο Βαρθολομαίος . Εκκλησία είναι οι άγιοί μας .
Οι πατέρες της Θεσσαλονίκης κ. Ιννοκέντιε έφτιαξαν την "κατακόμβη " εις το υπερώον αφού τους έδιωξαν απο τους ναούς των . Να σας πώ και κάτι ; Έχουμε κουραστεί νά λέμε τα ίδια και τά ίδια επι 20 χρόνια τώρα ! Θέλουμε την ησυχία μας . Μας έχει πιάσει μία αντίσπαση του οισοφάγου , του στομάχου και των εντέρων μέ όλα τα επισυμβαίνοντα και τον βαθύ ύπνο των αρμοδιεστέρων ! Πρό ημερών ο Εδέσσης συλλειτούργησε μέ εκπρόσωπο του Ουκρανικού μορφώματος . Άλλα θα περίμενε κανείς απο ένα τέκνο του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου . Δεν μπορούμε πιά νά πονέσουμε άλλο . Θέλουμε την απομόνωση απο όλο αυτό το κακό συναπάντεμα . Η βάρκα έμπασε νερά Ας μήν νομίζουμε οτι οι Ιεροί Κανόνες είναι κάποιοι κανόνες δικανικού πνεύματος . Είναι απλά το βίωμα της εκκλησίας μέ την μορφή κανόνων . Είναι πλέον μία πνευματική αναγκαιότητα η απομόνωση . Τί κι άν ακόμα δεν έγινε σχίσμα ! Το σχίσμα ατύπως έχει συντελεστεί στις καρδιές μας . Αν θα μπορούσα νά δανειστώ την τόλμη του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου , θα έλεγα οτι οι οικουμενιστές και ψευδο-ουκρανιστές έχουν γίνει οι μοιχοί επιβήτορες της εκκλησίας . Λαικώς μας π.... Ας πάρουν όλα τα τιμαλφή τους προνόμια , που γι αυτά και μόνο νοιάζονται και νά τσακιστούν νά φύγουν . Θα εξαπατήσουν τους ανίδεους οτι φεύγουμε εμείς και δημιουργούμε κατακόμβες . Ο Γεώργιος Σχολάριος ανθενωτικός πρό της πτώσεως της Πόλεως , αφού μίλησε ύστερα κλείστηκε στο μοναστήρι του και δεν άνοιγε σε κανέναν . Τους είπε μόνο οτι μαζί με την επίγεια πόλη θα χάσετε και την ψυχή σας . Οι σημερινοί ενωτικοί , ουνιτίζοντες οικουμενιστές ονομάζουν τους ανθενωτικούς της Κων /πόλεως προδότες , οτι συνεργάστηκαν μέ τους Τούρκους και παρέδωσαν την Πόλη ! Δεν λείπουν τά καθάρματα ! Όμως δεν είμαστε μόνοι . Είναι μαζί μας οι άγιοι , η διαχρονική εκκλησία και οι ψυχές που εξεγείρονται στην ανομία .
Οι Πόλη έπεσε από τα
Ουνίτικα συλλείτουργα στην Αγιά Σοφιά
αφού εκδιώχθηκε η Χάρις.
Δημοσίευση σχολίου