Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2019

ΟΙ ΡΕΜΠΕΤΕΣ και τα παρατσούκλια τους

https://video-images.vice.com/articles/58a71944bc1577163b4aa4c3/lede/1487529069715-Rembetes_Karaiskaki_1933-570x322.jpeg?crop=1xw%3A0.9957298136645962xh%3Bcenter%2Ccenter&resize=2000%3A*"Στον κόσμο του ρεμπέτικου, πολλοί από τους εκπροσώπους του (συνθέτες, λόγηδες, οργανοπαίκτες, τραγουδιστές), απόκτησαν παρατσούκλια που, σε ώρες κεφιού, έβγαζε ο ένας για τον άλλο. Και με την ίδια ευχαρίστηση που τα δέχονταν, τα έσερναν μαζί σε όλη τους τη ζωή.
 Πολλές φορές τα χρησιμοποιούσαν ακόμη και στους δίσκους, στα διαφημιστικά έντυπα και στις καλλιτεχνικές τους αφίσσες ενώ, πολύ συχνά, αρκετοί απ' αυτούς ήταν περισσότερο γνωστοί μ' αυτά στο πλατύ κοινό. Αλλοι χρησιμοποιούσαν τα μικρά τους ονόματα και άλλοι ψευδώνυμα που έβγαζαν μόνοι τους. "

Μήτσος Μαρωνίτης Χιωτάκι
Βαγγέλλης Ισιδώρου Ψεύτης
Κώστας Σκαρβέλης Παστουρμάς
Δημήτρης Σέμσης Σαλονικιός
Βαγγέλης Καλλίνικος Παπάζογλου ή Αγγούρης
Γιώργος Μπερνιδάκης Μπαξές
Αντώνης Διαμαντίδης Νταλγκάς
Μήτσος Καλλίνικος Αραπάκης
Βαγγέλης Αντιάς Ναύτης
Γιάννης Βουγιούκας Μπουνάρμπασης
Κώστας Καριπόπουλος Καρίπης
Μανώλης Μαργαρώνης Μανωλάκι
Παναγής Δέλιος Μαύρη Γάτα
Αντώνης Σεϊρλής Σπανός
Μανώλης Χρυσαφάκης Φυστιξής
Αγάπιος Τομπούλης Μπουλ - Μπουλ
Μήτσος Λαδόπουλος Μανησαλής
Μήτσος Μπαρούσης Λορέντζος
Αντώνης Γαβαλάς Μεμέτης
Γιάννης Δραγάτσης Ογδοντάκης
Βαγγέλης Σωφρονίου Βαγγελάκη, ή ο Βιβλιοδέτης
Κώστας Μασέλος Νούρος
Νίκος Στρούντζας Καμπουράκι
Γιάννης Τσομπανέλλης Σεβδικιαλής
Γιάννης Ζαφειρόπουλος Γιαννάκι
Στέλιος Περπινιάδης Στελλάκης
Κώστας Ρούκουνας Σαμιωτάκι
Κώστας Φλώρος ΨευτοΝούρος
Βαγγέλης Μιχάλαγας Κοντός
Γιώργος Κωνσταντινίδης Μακαρόνας
Γιώργος Τσουμπαριώτης Σμυρνιός
Νίκος Μάθεσης Τρελλάκιας
Γιώργος Δερέμπεης Σωφέρ
Γιάννης Ετζιρίδης Γιοβάν Τσαούς
Γιώργος Τσωρός Αμπάτης ή Μπάτης
Μάρκος Βαμβακάρης Φράγκος ή Κόντρα Μπάσο ή Ρόκος
Στράτος Παγιουμτζής Τεμπέλης
Ανέστος Δέλιος Δελιάς ή Αρτέμης
Δημήτρης Γκόγκος Μπαγιαντέρας
Στέλιος Κερομύτης Μπούμπης ή Αριστοκράτης
Στέφανος Σπιτάμπελος Στεφανάκι ή Σπλήνας
Μήτσος Καρυδάκης Καρυδάκιας
Γιάννης Παπαϊωάννου Πατσάς ή Ψηλός
Απόστολος Χατζηχρήστος Σμυρνιωτάκι
Νίκος Γούναρης Κουρνάζος
Βασίλης Τσιτσάνης Βλάχος
Μπάμπης Βασιλειάδης Τσάντας
Βαγγέλης Μουστακίδης Τυροπιττάς
Οδυσσέας Μοσχονάς Σαμιώτης
Ηλίας Ποτοσίδης Πάνω Βλέπας ή Χαμψίας
Μήτσος Μαρσέλος Σμυρνιός
Γιάννης Σταμούλης Μπιρ Αλλάχ
Μαρίνος Γαβριήλ Μαρινάκης
Γιώργος Μητσάκης Καραντουζένι
Στέλιος Λαζάρου Θηβαίος
Γιάννης Κυριαζής Καμπούρης
Νίκος Καλλέργης Καλαπόρι

*Πρόδρομος Μουταφίδης Τσαουσάκης

Λευτέρης Τσαγγάρης Ψίχουλας
Γιώργος Λαδόπουλος Μανησαλής ή Κοριός
Γιάννης Τατασόπουλος Ντίλιγκερ
Δημήτρης Στεργίου Μπέμπης
Μπάμπης Μπακάλης Κουβάς ή Τρικαλινός
Κώστας Καπλάνης Κεφάλας
Ανέστος Αθανασίου Γύφτος
Νίκος Φιλίππου Τουρκάκης
Τόλης Χαρμαντάς Χάρμας
Τόλης Εσδράς Εβραίος
Χρήστος Κολοκοτρώνης Θεσσαλός ή Κύπριος
Αργύρης Βαμβακάρης Κοιλιάς
Σπύρος Ευσταθίου Μπουμπούνας
Γιάννης Γιάκαλος Αριστερός
Στέλιος Καζαντζίδης Στελάρας
Χρήστος Σύρμπος Χρηστάκης
Βασίλης Καψάλης Καραπατάκης
Πάνος Γαβαλάς Πίτουρας
Στέλιος Μακρυδάκης Κουφός
Γιάννης Σταματίου Σπόρος
Λάκης Σκύφτας Καρνέζης

Μαρίκα Φραντζεσκοπούλου Πολίτισσα
Αγγέλα Μαρωνίτου - Παπάζογλου Αγγελίτσα
Μαρίκα Καναροπούλου Τουρκαλίτσα
Ροζίτα Σκηναζή - Ζαρντινίδη Ρόζα Εσκενάζη
Στέλλα Ιγεχασκέλ Χασκίλ ή Σαλονικιά
Αννα Παγανά - Ρούκουνα Πολίτισσα
Ευαγγελία Νικολαϊδου Μαρίκα Νίνου
Σοφία Αμπατζή - Καρίβαλη Σοφάκι
Λίτσα Χαρμαντά Χάρμα
Ελένη Λαμπίρη Ελσα Λάμπο
Ζωή Χιώτη Ζωή Νάχη
Σεβαστή Παπαδοπούλου Σεβάς Χανούμ
Ελευθερία Παπακώστα Ρένα Ντάλια
Αννα Χρυσαφάκη Χρυσάφη
Μαρία Δημητρακοπούλου Μαίρη Λίντα
Αικατερίνη Καλαντζή Καίτη Γκρέυ
Κυριακή Παπαδοπούλου Μαρινέλλα
Πολυτίμη Κολοπάνου Πόλυ Πάνου
 rebetiko.sealabs.net

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τελικα αυτος ο λαος ανεκαθεν ηταν Χασισοφιλος. Ολοι οι ρεμπετες ηταν χασικληδες και τραγουδαγαν για το Χασις κιολας , ειναι γνωστο αυτο.

Ανώνυμος είπε...

Ποιους προβάλλεις αλήθεια;
Πώς συμβιβάζεις τα πνευματικά κείμενα που δημοσιεύεις σε άλλες αναρτήσεις με αυτήν την αθλιότητα;

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

ωραίοι τύποι πάντως χασικλήδες ενίοτε αλλά τουλάχιστον αυθεντικοί ...

Ανώνυμος είπε...

Για τον φίλο 3:16 μ.μ.:
Το ρεμπέτικο τραγούδι είναι το ελληνικό τραγούδι στις αρχές του. Γεννήθηκε μέσα από την ελληνική παράδοση και έχει τις ρίζες του στο δημοτικό τραγούδι. Εκφράζει τους πόθους, τα συναισθήματα και τα έθιμα των δημιουργών του αλλά και του λαού γενικότερα. Ανήκει στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της Unesco.

δημήτριος είπε...

στον σχολιαστή 3:16 μ.μ.: Κοίταξε όταν έχεις μεγαλώσει με οργανωσιακες καταβολές με λογικές του ιερού και του «βέβηλου» λογικό είναι να απορείς ,εάν ήσουν τακτικός σε αυτό το ιστολογιο θα ήξερες..ωστόσο είναι καιρός να μάθεις!

Ανώνυμος είπε...

ΦΥΣΙΚΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΟΥΝΕΣΚΟ.ΤΟΝ ΧΑΣΙΚΛΗ ΘΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ Η ΟΥΝΕΣΚΟ ,ΟΧΙ ΤΟΝ ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ ΜΑΣ

Ανώνυμος είπε...

Αδελφέ μου μήν σκανδαλίζεσαι μόνο " φεύγου και σώζου " σε ό,τι δεν σε αναπαύει ή δεν σε βοηθά στον πνευματικό αγώνα . Εγώ δεν μπαίνω σε λογικές ιερού και βέβηλου . Ασφαλώς και μας ενδιαφέρει το ιερό . Μέ την ψυχαγωγία και ειδικώς το τραγούδι συμβαίνει κάτι το ιδιότυπο κατά την γνώμη μου . Είναι θέμα κατάστασης , επιπέδου , επιλογής, ισορροπίας .....Θυμάμαι κάποια φορά ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος έθεσε το θέμα όχι καθαρά απαγορευτικά , αλλά ως έκφραση ενός επιπέδου και ισορροπίας . Ο τρόπος που ψυχαγωγούμαστε είναι δείκτης της πνευματικής μας καλλιέργειας. Δεν βοηθά νά απαγορεύσεις σε ένα άνθρωπο που αγωνίζεται ακόμα και πνευματικά τον τρόπο της ψυχαγωγίας του μέχρι νά μυηθεί στα πνευματικά και νά γίνουν τα θεωτικά η πηγή της χαράς γι αυτόν . Ή όταν αυτό γίνεται πρέπει νά ξέρουμε οτι είναι πολύ αιματηρό και οδυνηρό . Δεν λέμε κανείς νά είναι θαμών σε νυκτερινά κέντρα και μπουζούκια . Δεν είναι όμως και το μεγαλύτερο έγκλημα νά ακούσει κανείς μιά ευχαριστη μαλωδία . Απο καλλιτεχνικής απόψεως συμβαίνει η μουσική μας παράδοση και οι συνθέτες της απο τους παλαιούς μέχρι τους σύγχρονους νά έχουν μία μεγάλη αξία . Ήταν ιδιοφυείς . Δεν είναι κακό νά μελετούμε την μουσική τους απο αυτή την πλευρά . Μπροστά στην μουσική τους έχει μικρή αξία ο ερωτικός στίχος . Άλλωστε ο έρωτας , κατά πώς λένε , είναι μέσα στην ζωή . Αφού η εκκλησία ευλογεί τον έρωτα εμείς τί μπορούμε νά πούμε ! Νά τον απαγορεύσουμε ; Δεν γίνεται ! Ούτε βέβαια και νά τον ενθαρρύνουμε πρέπει . Τώρα ο Τρελλογιάννης είναι μονίμως ερωτευμένος μέ κάτι ! Άσε το παιδί στην τρέλλα του ! Άς πάρουμε την "τρέλλα " του , γιατί και πολύ λογικός δεν μπορείς νά είσαι , και άς αφήσουμε ό,τι δεν μας αρέσει . Άλλωστε μάς έχει δώσει σχετικά την απάντηση , οτι το ιστολόγιό του δεν είναι παράρτημα της αρχιεπισκοπής ! Φαντάσου και νά ήταν !

Ομολογουμένως κάποιες ηλικίες είναι πολύ ευαίσθητες στον τρόπο ψυχαγωγίας όπως είναι η παιδική και εφηβική , χωρίς νά θέλω νά κάνω καμμία απολύτως διάκριση στις ηλικίες . Ο προαναφερόμενος π. Αθανάσιος έλεγε οτι έχουν οι γονείς την εξουσία νά απαγορεύσουν στο παιδί τους νά πάει σε τόπους που γλυκαίνουν στην αμαρτία . Σε αυτή την περίπτωση προυποτίθεται οτι οι γονείς οδηγούν το παιδί στην εκκλησία !

Άκων είπε...

Το ρεμπέτικο
υπήρξε έκφραση
των ανθρώπων

που είχαν
σ π ρ ω χ τ ε ί
-να πώ πεταχτεί;-
στο περιθώριο
απο τη μ η τ ρ ι ά
"πατρίδα"
και τους
politically correct
-τσιράκια-
μιας άλλης εποχής.


Σε σχέση με τα
νερόβραστα
ελαφρά χαζοτράγουδα

-πλήρη
τευτονικού
ρομαντισμού-

που άκουγε
ο "καλός"κόσμος,

τα ρεμπέτικα είχαν
βγεί από τις

ρ ί ζ ε ς

των ανθρώπων που
τα άκουγαν

και δεν είχαν
μ ε τ α φ υ τ ε υ τ ε ί
εξ εσπετίας
μαζί με
όλα
τα χαζά ιδεολογήματα
που μας έκαναν

α γ ν ώ ρ ι σ τ ο υ ς

ώ ς λ α ό .

Από την άλλη μεριά τώρα,
άν ακούσει κάποιος

τα α υ θ ε ν τ ι κ ά

Ηπειρώτικα πολυφωνικά,

ή ποιμενικούς σκάρους
και μοιρολόγια με φλογέρα,

και γενικά
αυθεντικές ηχογραφήσεις
απ'άκρου εις άκρον
τις ευλογημενης
αυτής χώρας
(υπάρχουν στο γιουτιούμπ)

θα βρεθεί μπροστά
σε μια μουσική

αρχέγονη,
πρωτογενή,
ουσιαστικη
και συμπυκνωμένη

που το ή θ ο ς της
είναι
μιά ανάσα από την

α υ θ ε ν τ ι κ ή
εκκλησιαστική μας
μουσική

και εκεί πια

το ρεμπετικο
ακούγεται σαν
ο φτωχος συγγενής,

αν και τόσο
υπερτιμημένος
...παραδόξως(;).







Ανώνυμος είπε...

ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕ ΤΑ ΧΑΣΙΚΛΗΔΙΚΑ,ΕΛΕΟΣ,ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ.

Ανώνυμος είπε...

Είτε αρέσει, είτε όχι και χωρίς να είμαι λάτρης αυτού του είδους τραγουδιού, το ρεμπέτικο ανήκει στην ιστορία της ελληνικής μουσικής. Και η ποιότητα μιας τέχνης δεν απαξιώνεται από τις προσωπικές επιλογές ενός καλλιτέχνη, είτε αυτός είναι στιχουργός, είτε είναι μουσικοσυνθέτης ή ποιητής ή ζωγράφος..
Φαίνεται, πως άλλοι χασισοπίνουν και άλλοι..μαστουρώνουν..