ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ

Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2019

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Μοιραστείτε το στο TwitterΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Προτάσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)


ΛΟΓΟΣ ΜΕ ΠΙΠΕΡΙ ...

Ρωτήθηκε κάποτε ο Θεόκριτος ποια είναι τα ωμότερα θηρία,και απάντησε ¨Εν μέν όρεσιν άρκτοι και λέοντες,
εν δε πόλεσι τελώναι και συκοφάνται¨



.

.
ANAΘΕΜΑΤΑ

Θεολογική ἀπάντηση σέ σύγχρονους προβληματισμούς περί σαρκός, Πνεύματος καί πνευμάτων...
«Εγώ δε λέγω, ότι οι εν τη γεέννη κολαζόμενοι τη μάστιγι της αγάπης μαστίζονται. Και τι πικρόν και σφοδρόν το της αγάπης κολαστήριον;»
Ισαάκ Σύρου


Η πανορθόδοξη ανυποληψία Ιεραρχών και Πατριαρχών


+Γέρων Θεόδωρος Σπηλαιώτης: «Ὁ ἀσκητὴς τοῦ Ἁγιοφαράγγου»

«Ἂν θὰ μὲ ρωτούσατε νὰ σᾶς πῶ, τὶ κατάλαβα τόσα χρόνια στὴν ἔρημο, θὰ σᾶς ἀπαντοῦσα μὲ μιὰ λέξη: τὴν δύναμη τοῦ ψαλτηρίου. Ἂν ξεκινοῦσα τὴν ζωὴ μου τώρα, ἕνα θὰ πάσχιζα νὰ κάνω, νὰ ἀποστηθίσω τὸ ψαλτήρι. Αὐτὸ εἶναι ἡ γονικὴ μήτρα τῆς νοερᾶς προσευχῆς. Αὐτὸ εἶναι τὸ εὔφορο χῶμα, ὅπου εὐδοκιμεῖ ὁ σπόρος τῆς εὐχῆς. Αὐτὸ μαστίζει τοὺς δαίμονες. Ὅταν διάβαζα, στὶς ἀγρυπνίες μου, τὸ ψαλτήρι, ἐρχόνταν ὁ δαίμονας, ποὺ μούγκριζε σὰν ἀγριόχοιρος στὸ αὐτὶ μου. Εἰδικὰ, ὅταν ἔλεγα τὸν στίχο, «Ἀναστήτω ὁ Θεός…» καί τὸν στίχο ποὺ λέει, «Ἐσὺ εἶσαι Κύριος καὶ Θεὸς μου». Λυσσοῦσε, μὲ ἔπιανε ἀπὸ τὸν λαιμό, μὲ ἔπνιγε. Μπέρδευε τὰ λόγια μου, γιὰ νὰ μὴν τὸ πῶ. Τόσο πολὺ καιγόταν…»

.

.
Άντε και πίστεψα – Τώρα τι κάνουμε;

.

.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά

.

.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον

Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!

.

.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!

.

.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας

Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου

Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου

.

.
Περί Διώ(χ)την το ανάγνωσμα...

Η παράγκα μας στο Rutube

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ,ΦΙΛΟΙ

Μη διαλέξεις ένα δρόμο χωρίς εμπόδια,
πιθανότατα δεν οδηγεί πουθενά

.

.

Η φωτογραφία μου
Προβολή πλήρους προφίλ
Ε -ΜΑΙL επικοινωνίας
trelogiannis@yahoo.gr

Τρελο-γιάννης

.

.
Η παράγκα μας στο YouTube

ΠΡΟΣΟΧΗ

ΠΡΟΣΟΧΗ

.

.
Η καπιταλιστική μυθολογία της παρακμής αναπαράγεται από κάποιους θλιβερούς «αριστερούς», σαν «ανθρώπινο δικαίωμα»!!!
Δημοφιλείς αναρτήσεις

.

  • Ἀποκαλύψεις τοῦ Γέροντος Ἐφραίμ τῆς Ἀριζόνας…
  • Θαυμαστό γεγονός με το Μοναχό Ηλία μετά την κοίμηση του Γέροντα Εφραίμ
  • Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου Ανδρέας από το Ηράκλειο Κρήτης , μα είναι ελληνόφωνος γραικύλος;
  • Οι μητέρες ξέρουν να αγχώνονται, να συμβουλεύουν, να λένε πολλά, αλλά δεν έμαθαν να προσεύχονται. Οι πολλές συμβουλές και υποδείξεις κάνουν πολύ κακό. Όχι πολλά λόγια στα παιδιά. Τα λόγια χτυπάνε στ’ αυτιά, ενώ η προσευχή πηγαίνει στην καρδιά.
  • (χωρίς τίτλο)
  • Χριστός Ανέστη εκ νεκρών
  • Εξόδιος Ακολουθία του μακαριστού Γέροντος Εφραίμ
  • Χωρίς λόγια...
  • Τρεις πνευματικοί λόγοι, δια στόματος του μακαριστού Γέροντα Εφραίμ, Αριζόνας
  • Προσκύνημα στο λείψανο του Γέροντα Εφραίμ

.

.
Ομοφυλοφιλία και ο «αριστερός» ερμαφροδιτισμός

Η λίστα ιστολογίων μου

  • ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
    Στις 3 Μαρτίου 2020 η έναρξη των επιμορφωτικών προγραμμάτων Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.
  • ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ
    Γέρων Σωφρόνιος (Γιαννόπουλος) – Αλήθειες χωρίς αναισθητικό.
  • Ἀντίβαρο
    Μην ακούτε τους δειλούς και τούς μοιραίους
  • ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
    Ζητιάνοι όλο το χρόνο ή συνεργοί των Ιεραποστόλων ; Support Orthodox Christian missions in the end of 2019 ...
  • ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ
    12893 - Αφιερωμένο στον εκ Δράμας Προηγούμενο Χαράλαμπο Διονυσιάτη το ημερολόγιο του 2020 της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας
  • Ορθόδοξος Τύπος
    Ἐκοιμήθη ὁ π. Σωφρόνιος Γιαννόπουλος
  • Η ΑΛΛΗ ΟΨΙΣ
    Πολιτισμός αυτοακρωτηριαζόμενος (Πρωτοπρ. Θωμάς Βαμβίνης)
  • Ενωμένη Ρωμηοσύνη
    Ἁγία Θεοφανώ: Ἡ Ἐλεήμων καὶ Προδομένη Βυζαντινὴ Βασίλισσα
  • αέναη επΑνάσταση
    Χώρες που απαγορεύονται ή δεν γιορτάζουν τα Χριστούγεννα
  • Το Zωντανό Iστολόγιο
    Μακαριστός Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας: Από τα καλυβάκια στην οικουμένη!
  • Κόκκινος Ουρανός
    Όταν οι κομμουνιστές προσπαθούν να απαγορεύσουν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα, οι γενναίοι θα συνεχίζουν να τα τραγουδούν
  • Ινφογνώμων Πολιτικά
    Δεν είναι αποχαιρετιστήριο, δεν κατεβάζουμε τα "μολύβια", αλλάζουμε όχημα και θέλουμε τις συμβουλές σας
  • Γεώργιος Καραλής
    Ο Θεός δεν μπορεί ποτέ να βγει στο περιθωριο
  • Φτιάχνω μόνος μου
    Ποιοι ανέστρεψαν την στεφάνια νόσο
  • Άσμα ασμάτων
    Τό πρόβλημα τῶν θρησκευτικῶν στά σχολεῖα - Μία ἁγιορείτικη θεώρησι
  • Σαντορινιός
    Χρειαζόμαστε περισσοτέρους ἤ …καλλιτέρους τουρίστες;
  • Ενοριακό ιστο-Λόγιο
    π. Θεόδωρος Ζήσης: Αγιομάχος οικουμενιστής προσβάλλει την μνήμη του Προφήτη Ηλία
  • Προσκυνητής
    Γι'αυτό σου λέω,μην σβήνεις τα τηλέφωνά τους !
  • Orthodox Ethos
  • Liberal
  • nektarios
  • ΠΑΤΑΡΙ
  • Ενωση Ορθοδοξων Δημοσιογραφων
  • Ι. Μ.Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου
  • ΟΟΔΕ

ΛΕΜΕ ΝΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ (Κλίκ στην εικόνα)



Οι ορθόδοξοι της Συρίας

Αρχειοθηκη τρελογιαννη

Αναζήτηση στον Τρελλο-γιάννη


  • Μαθητεία στην ομορφιά
  • Αγιορείτικο ταξίδι
  • Τραγούδι
  • Ματιές
  • Ποίηση
  • Πατερικός λόγος
  • Εικόνες που μιλάνε
  • Σκόρπια
  • Ρωμαίϊκη άποψη
  • Εντυπώσεις
  • Πνευματικά μαργαριτάρια
  • Συναξάρια
  • Είναι ωραίο σαν Παραμύθι ...
  • Σοφές κουβέντες..
  • Για το δαιμονισμό της μειοψηφίας
  • Προτάσεις
  • Γελοιογραφίες
  • Της τέχνης τα καμώματα
  • Γελοιο-γραφίες
  • Προτρέτα
  • Περί του εμού έρωτος
  • Μαθητεία στον πόνο
  • Πλάνες
  • Πορτρέτα
  • Αντί-οικουμενιστικά
  • Απρόοπτα
  • Απεικονίσεις
  • Aφιερώματα
  • ψυχοθεραπευτικά
  • Κατήχηση
  • Ύμνοι
  • Ρωμαϊκός πολιτισμός
  • Αναλύσεις -Πολιτική
  • Μουσική
  • Σχολιανά με πόνο
  • Ελληνοφώνοι Γραικύλοι
  • Μονόλογος
  • Γεροντικά
  • Κυπριακός πόνος και άλλα
  • Νουθεσίες
  • Αντισταθείτε στο μεγάλο αδελφό
  • Περί ορέξεως
  • Μεταναστευτικό_Λαθρομετανάστες
  • Ιστορικά
  • Θεολογικός Λόγος
  • Η κτηνωδία του Ισλάμ
  • φωτογραφική ματιά
  • Αφιερώματα
  • Φιλοκαλούμεν μετ' ανταρσίας
  • Αναλύσεις -Γεωπολιτικά
  • Προφητείες
  • Ανέκδοτα
  • Βιβλιοπαρουσίαση
  • Ευλαβική -Λαογραφική ματιά
  • Η βλακεία είναι ανίκητη
  • Επιστήμη
  • ΦΤΙΑΧΝΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ
  • Γλώσσα
  • Λογοτεχνικά ψήγματα
  • Ανακοινώσεις
  • Προσευχές
  • Το φαρμακείο της γιαγιάς...
  • Διατροφή
  • Νηστίσιμα και ευωδιαστά
  • ιατρικά
  • παπισμός
  • Αναλύσεις Εκκλησιαστικές
  • ισλάμ
  • Ιεραποστολικά
  • Τα αγαπημένα κινηματογραφικά
  • Βίντεο
  • Μαθητεία στην ομορφιά.
  • Κατήχηση για ορθόδοξους Επισκόπους
  • Βίντεο-τραγούδι
  • sites και blogs από συλλογικότητες
  • Πηγές με δωρεάν ελληνικά ηλεκτρονικά βιβλία (free greek ebooks)
  • Ταξίδι στο χρόνο
  • Θεολογικός πατερικός Λόγος-ομιλία
  • Απολογητικά
  • ΕΛΥΤΙΚΑ ΨΗΓΜΑΤΑ
  • English
  • Λαογραφία
  • Άγιο φώς
  • Ευλογημένες Γιαγιάδες
  • Παρατηρητήριο Πολιτικής Ηλιθιότητας (Ορθότητας)
  • Τα αγαπημένα κινηματογραφικά soundtracks
  • Κατά του μεγάλου αιρετικού Ζηζιούλα!
  • Πορτρέτα_π. Ιωάννης Ρωμανίδης
  • κατηχηση
  • Θεολογικός πατερικός Λόγος-ομιλία
  • Μουσική εκπαίδευση
  • Σχολιανά με πόνο\
  • Αθεϊσμός
  • -Πνευματικά μαργαριτάρια
  • Μαθήματα Ορθοδόξου κατηχήσεως_Διάλογος Μετά πρωτειομανούς
  • Θεολογία εικόνας
  • Ρατσισμός (έτσι και αλλιώς)
  • Νεοπαγανιστικές απάτες
  • Περιβάλον
  • Αναλύσεις
  • H εκκοσμίκευση ως αλοτρίωση
  • blogger Global Orthodoxy
  • Εκπαιδευτικά
  • Παρατηρητήριο ανθελληνικών μέσων ενημέρωσης
  • Πορτρέτα_π. Ιωάννης Ρωμανίδης
  • "Εικόνες που μιλάνε
  • Έμπρακτη αντίσταση: Οικιακό Σπορείο!
  • Ελληνική Εξωτερική Πολιτική
  • Ηγουμένους
  • Μεταλαγμένα
  • Πολιτισμός / Αγιογραφία
  • "Εικόνες που μιλάνε
  • -Πνευματικά μαργαριτάρια
  • Ortodoks catechism
  • Αναλυσεις
  • Αποκρυφισμός
  • Διδαχές του οσίου γέροντα Παναή
  • Κυρ-Φώτης Κόντογλου
  • Λέξεις και Εικόνες
  • Λυγερός
  • Λόγος Αντί-Λογος
  • Μνήμες -Γενοκτονίες
  • Νέα Παγκόσμια Τάξη
  • Πατερικός λόγος_Καλλιστος Αγγελικούδης
  • Στρατηγική
  • Υγεία
  • Υπέροχοι άνθρωποι
  •  Ποίηση
  • Απρόοπτα
  • Τραγούδι
  • Προτάσεις
  • Συναξάρια
  • "Μαθητεία στον πόνο
  • %Περί του εμού έρωτος
  • )Της τέχνης τα καμώματα
  • %Περί του εμού έρωτος
  • patristic wisdom
  • «Κλιματική αλλαγή»… και άλλοι μύθοι
  • Α.Ο.Ζ.
  • Αγροτουρισμός
  • Απάτες
  • Εκδηλώσεις
  • Ευρωπαϊκή Ένωση
  • Ζηζιούλας
  • Θεολογικά
  • Ισραήλ-Μεσσίας
  • Κλασικά έργα για μικρούς και μεγάλους
  • Κοινωνία - Οικογένεια
  • Κομουνιστική λαίλαπα
  • Κουρδικό Ζήτημα
  • Μελέτες Ορθόδοξης βιοτής
  • Μουσουλμανική μειονότητα Θράκης και ή αφασία της Ελληνικής πολιτείας
  • Οικιακό Σπορείο
  • ΠΙΛΑΤΕΣ: η Γιόγκα της Δύσης
  • Περπάτημα
  • Πρακτικά θέματα _οι αποσκευές στα αεροπορικά ταξίδια
  • Πρόσφορο
  • Σπίτι ΚΑΙ Κήπος
  • Συρία
  • Σωματική Άσκηση
  • Τουρκία
  • Φυσική δραστηριότητα
  • κυρ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
  • ταινίες

Οτιδήποτε έχει ταπείνωσι είναι θεϊκά ωραίο
Αββάς Ισαάκ

.

.
Oρθόδοξη Ησυχαστική Παράδοση






«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους
σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν
αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού
έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα
σε έρωτα προς τον Κύριο.

Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου
και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού.

Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη
πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε,
αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε
εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα
με τον άλλον.»


Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"

O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ancient Faith Radio - Orthodox

Are you Amazed?


Στηρίξτε τους πολύτεκνους

"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης

η τέχνη

Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.


Kιβωτός του κόσμου


Λευτεριά στην Παλαιστίνη!

Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ
ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ

αλλά μην νοιώθετε «λύπη»
που αντιγράφουμε τα δικά σας ,
χωρίς να σας ρωτήσουμε...

Για την παράγκα μας

είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη
«δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»

βρε αντε

βρε αντε

Εθνική βιβλιοθήκη

Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine

Το χαμόγελο του παιδιού

Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη



Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.

Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας


το ξέρασμα της υπεραξίας


Η εκδίκηση των γουρουνιών

Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ


Όχι στη φίμωση των blogs

Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.

ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ

ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)

ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google

ενάντια  στη  φασιστική νοοτροπία της Google

πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης :
«Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα
θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
Ποιά πίστη έχουν»!

Τα δύο είδη Θεολογίας

«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.

Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.

Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.

Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.

Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …

Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης.
Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.

Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.

Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.

Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”.
Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.

Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ

Η μοντέρνα θεολογία είναι επικίνδυνη




Για να είμαστε ορθόδοξοι και να έχουμε την βεβαιότητα της σωτηρίας μας δεν μας χρειάζεται καμμιά νεοπατερική, μεταπατερική και συναφειακή θεολογία. Μας χρειάζονται δύο πράγματα: Το πρώτο, να μείνουμε σταθεροί, όπως έχουμε καθήκον, στην ορολογία των Πατέρων των Οικουμενικών Συνόδων, γιατί αυτή η ορολογία αποτελεί σημαντικό μέρος της Ορθοδόξου Παραδόσεως, το αληθινό και αυθεντικό consensus patrum, αλλά να μείνουμε εδραίοι και στην αποκεκαλυμμένη αλήθεια που δόθηκε στους Πατέρες. Και το δεύτερο, να αναζητήσουμε «ζωντανούς οργανισμούς», οι οποίοι ζουν μέσα στο «πνεύμα» του Ευαγγελίου και των Οικουμενικών Συνόδων, δηλαδή βιώνουν τις ορθόδοξες προϋποθέσεις των δογμάτων για να μας καθοδηγήσουν σωστά στην βίωση του δόγματος.



Δυστυχώς, μερικοί που ομιλούν για νεοπατερική, μεταπατερική και συναφειακή θεολογία έχουν πρόβλημα και με τις δύο αυτές προϋποθέσεις, δηλαδή και με τους όρους των Οικουμενικών Συνόδων και με τους «ζωντανούς οργανισμούς» της εκκλησιαστικής ζωής.



Αν η θεολογία δεν εκφρασθή εμπειρικώς, γίνεται στοχασμός και κουράζει τους ανθρώπους, και αν η εμπειρία δεν στηριχθή στην θεολογία των Οικουμενικών Συνόδων είναι μια ατομική ευσέβεια, η οποία μπορεί να έχη «συναφειακά» στοιχεία με όλες τις άλλες ανατολικές παραδόσεις. Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης φαίνεται ενοχλητικός για τους στοχαστικούς, φιλοσοφούντες θεολόγους που διακατέχονται από την «στοχαστική αναλογία», κατά την έκφραση του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά.



Ακόμη, αυτός είναι ο λόγος, κατά την γνώμη μου, που αμφισβητούνται από μερικούς σύγχρονες, σημαντικές αγιορειτικές μορφές, όπως ο π. Πορφύριος, ο π. Παΐσιος, ο Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής, ο Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ κλπ. Ενοχλεί την σύγχρονη συγκρητιστική θεολογία ο βίος και η διδασκαλία των συγχρόνων «ζωντανών οργανισμών» της εκκλησιαστικής ζωής.




Σε μια εισήγησή μου που έγινε στο παρελθόν προκειμένου να τεκμηριώσω την θεωρητική διδασκαλία της Εκκλησίας χρησιμοποίησα κείμενα του π. Πορφυρίου, ενός εξαγιασμένου Ιερομονάχου της εποχής μας. Αισθάνθηκα βαθύτατη έκπληξη όταν ορθόδοξοι θεολόγοι και Κληρικοί, που ήταν παρόντες, διαφώνησαν με την αναφορά μου σε λόγους του π. Πορφυρίου, διότι σύμφωνα με την άποψή τους, με τον τρόπο αυτό «ιδεολογοποιείται» η ορθόδοξη πίστη.




Η έκπληξή μου ήταν βαθύτατη διότι ακόμη και στην επιστήμη η αναφορά σε ανθρώπους, που παράγουν ένα καλλιτεχνικό η φιλοσοφικό έργο είναι τεκμήριο γνησιότητος, ενώ για μερικούς συγχρόνους θεολόγους η αναφορά σε ανθρώπους που ζουν την πραγματική ορθόδοξη θεολογία θεωρείται ιδεολογοποίηση. Έχω απομαγνητοφωνήσει όλη αυτήν την συζήτηση και εάν κάποτε δημοσιευθή, τότε θα αποκαλυφθούν «εκ πολλών καρδιών διαλογισμοί».


Αυτός είναι ο λόγος, κατά την γνώμη μου, για τον οποίο επιδιώκεται η μετάφραση της θείας Λειτουργίας και άλλων λειτουργικών κειμένων και στην πραγματικότητα επιχειρείται «η απομυθοποίηση» της λειτουργικής και βιβλικοπατερικής γλώσσας.



Δεν εξηγείται διαφορετικά η προσωπική επίθεση μερικών εναντίον εκείνων που με θεολογικό λόγο εκφράζουν τον σεβασμό τους στο γλωσσικό ιδίωμα της θείας Λειτουργίας. Αν η λειτουργική γλώσσα απωλέση τον πατερικό και θεολογικό λόγο, τότε γίνεται μια «συναφειακή», «μεταπατερική» λειτουργική γλώσσα, που μπορεί να χωρέση σε όλους τους σύγχρονους συγκρητισμούς.



Άλλωστε οι περισσότεροι από αυτούς, που υπεραμύνονται της μεταφράσεως των λειτουργικών κειμένων και επιτίθενται με εμπάθεια και απρέπεια εναντίον εκείνων που εκφράζουν μια άλλη σκέψη, ανήκουν σε αυτό το κλίμα της «μεταπατερικής» και «συναφειακής» θεολογίας. Το ίδιο συμβαίνει και με αυτούς που αρνούνται την ισχύ των πατερικών λόγων για την εποχή μας. Θέλουν να αφήσουν ελεύθερο τον χώρο για κάθε στοχασμό και συγκρητισμό.


Συμπερασματικά, θεωρώ ότι η μοντέρνα θεολογία που αποδεσμεύονται από τους Πατέρες και εκφράζεται με βαρύγδουπους όρους, δήθεν από αγάπη για τον σύγχρονο άνθρωπο, είναι επικίνδυνη για την Εκκλησία και την θεολογία της. Είναι πραγματικά ένας στοχαστικός τρόπος θεολογίας, ένας λαϊκισμός που εξασκείται από «χειροτονητούς θεολόγους», λόγω μιας κακής ερμηνείας του «βασιλείου ιερατεύματος».–



Επίσκοπος Ναυπάκτου π.Ιερόθεος

«Πως είναι δυνατό να γίνει συζήτηση περί `της θέσεως του επίσκοπου Ρώμης στην Εκκλησία`,
αφού ο `επίσκοπος-πάπας` Ρώμης δεν βρίσκεται στην Εκκλησία αλλά στην αίρεση, εκτός της Εκκλησίας;

Ως απαραίτητη προϋπόθεση της συζητήσεως περί της θέσεώς του στην Εκκλησία, δεν θα ήτο η επιστροφή του στην Εκκλησία; »

Mητροπολίτης Ράσκας π. Αρτέμιος


Η Εκκλησία ως η καινή κτίση
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού

Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;


and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated

Christians, Anathema!


Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!

Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»

«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,

ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».



Ιωάννης Καποδίστριας

πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδος ,


προς την Δ' Εθνοσυνέλευση .





Εκκλησία κι επανάσταση του 1821

«...ΚΑΙ ΒΡΙΖΟΥΝ, ΟΙ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ,ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ ΜΑΣ ,
ΟΠΟΥ ΤΟΥΣ ΖΥΓΙΖΟΥΝ ΑΝΑΔΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΕΜΟΥΣ.

ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΧΑΜΕ ΜΑΖΙ ΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΕΤΕΡΙΖΙ ,ΕΙΣ ΚΑΘΕ ΠΟΝΟΝ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΙΑΝ.

ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΔΙΑ ΝΑ ΒΛΟΓΑΝΕ ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΑ ΙΕΡΑ ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΝΤΟΥΦΕΚΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΑΓΑΝΙ,ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΩΣΑΝ ΛΙΟΝΤΑΡΙΑ ,

ΝΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΕΣ…. «ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»

ΣΠΑΣΤΕ ΤΗΝ ΡΙΜΑΔΑ ..

ΣΠΑΣΤΕ ΤΗΝ ΡΙΜΑΔΑ ..

Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ