ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ
ΚΑΙ
ΣΕΞ-ΟΜΟΛΟΓΗΣΗ
-Μετά από πολλών ετών
προβληματισμού γράφω το παρόν ταπεινό αρθρίδιον .
Να με συγχωρέσετε για
την ελευθεροστομία, μα οι ακραίες καταστάσεις,σε σημείο που να διαλύονται ακόμη και
οικογένειες , απαιτούν και ακραία μέτρα.-
ΑΦΑΤΗ
ΘΥΜΗΔΙΑ και γέλωτα μας προκαλούσε σε κάθε Θ.Λειτουργία , ο
μπαρμπα-Κώστας ο γαμψομύτης, που από παραφθορά της γεροντικής του
γλώσσας έσερνε πάντα στα τροπάρια το «σ» και έτσι σαν έψαλε με ζήλο
μικρού παιδιού το
κοινωνικό μετέτρεπε το «εξομολογείσθε» σε
«σ-εξομολογείσθε».
Ουδέν
όμως πιο αληθινό από αυτό το
φαιδρό που συμβαίνει πάλιν και πολλάκις στον τρόπο της εξομολόγησης από
επιχώριους και εξωχώριους Κληρικούς έχοντας καταφέρει να μεταποιήσουν
την
εξομολόγηση σε σεξ-ομολόγηση και ερωτοδικείο.
Μάλιστα κρύβει μέσα της τόσο μαζοχισμό η ανθρώπινη φύση που όσο πιο αδιάκριτα αυστηρός και
σκληρός είναι ένας Πνευματικός τόσο αναλόγως
υπερυψούται ως άϋλος και αυθεντικός στις
συνειδήσεις πολλών Χριστιανών.
Ακόμη γελώ για τον κυρ-Χριστόφορο
,αμετανόητο εργένη , μα αγνό ψυχή τε και σώματι άνθρωπο, που πηγαίνοντας μετά
δέους να εξομολογηθεί σε μεγάλης φήμης πνευματικό, το πρώτο που τονε ρώτησε
είναι το «αν έχεις κάνει ποτέ σεξ με ζώο» .Ήτοι αν έχεις συνέλθει ερωτικώς με
ζωντανό οργανισμό (κτηνών ή και εντόμων ίσως.)
Ακόμη το φυσάει και δεν κρυώνει ο
άνθρωπος για την προσβολή που πήρε.
Κάποιοι
δε άλλοι πνευματικοί
εισέρχονται αυτοκρατορικώ τω τρόπω στις κρεβατοκάμαρες
των ζευγαριών και ρωτούν λεπτομέρειες που ούτε τρανοί καζανόβες δεν
γνωρίζουν. Καταντούν
σαν τους εισπράκτορες των λεωφορείων που ξέρουν απ’έξω κι’ανακατωτά όλες
τις «στάσεις» των δρομολογίων ή όπως ο κυρ-Μήτσος που κάθε φορά ,πριν
από
την στάση στο περίπτερο, φώναζε μετά
στόμφου για να κάνει τον γραμματιζόμενο στις τουρίστιες « Νεξτ στέσιον
Θανάσαινα!»
-Άσε τι έπαθα Πάτερ , μου είπε ένας
καμένος από παρόμοια εξομολόγηση ,μου
έκαμε τέτοιες ερωτήσεις ο Πνευματικός που έμαθα πράγματα που δεν τα ξέρω εξήντα χρόνια τώρα.
Όμως , «ἐπιλείψει γάρ με διηγούμενον ὁ χρόνος» (Εβρ.ια΄-32)
Λησμονούν οι υπερασπιστές της ηθικής
της σκελέας πως το ζευγάρι μόνο του
βάζει τους κανόνες και την αρμονία στην καθ’όλη ,αλλά και στην ερωτική του ζωή ,πάντα
μέσα στο πνεύμα σεβασμού της υγείας και αξιοπρέπειας του άλλου και δεν
επιδέχονται παρεμβάσεις από τρίτους και
πόσο μάλλον από κάποιους κληρικούς και την ανάγκη τους για ένα «πνευματικό» μπανιστήρι (μπάνιο+ίζω) ή από την ζηλοφθονία
τους μπροστά στην ευτυχία των άλλων κατά την σοφή Γαλλική παροιμία «μακριά το π…ι
σου από τα μάτια αυτων που δεν π….ε»
Ίσως για αυτούς τους κάποιους μετανοημένους
Ιερομονάχους θα ίσχυε και πάλι το γνωστό : «το χάσαμε το κορμί πατριώτη»Τώρα όμως είναι
πιά αργά και δεν τους φταίνε οι
κακόμοιροι οι έγγαμοι για να τους βαρυφορτώνουν με αβάσταχτες
προσταγές.
Άλλοι δε, αδιάκριτοι υπέρμαχοι της πολυτεκνίας θέτουν ζυγόν βαρύ
στον τράχηλο των πνευματικών τους τέκνων βάζοντάς τους στο δίλλημα : «ή πολυτεκνία
ή κάμε το μόριό σου κόμπο.»
Μεσόκοπης Μητέρας
της
απηγορεύθη από τον Πνευματικό της Πατέρα
να ξανακοινωνήσει διότι σταμάτησε μόνο στα 5 παιδιά, ενώ εκείνος είχε κάμει
μόνο δύο και συνέχιζε οσιοτάτως και απροσκόπτως να λειτουργεί.
«Δεσμεύουσι γὰρ φορτία βαρέα καὶ δυσβάστακτα καὶ ἐπιτιθέασιν ἐπὶ τοὺς ὤμους
τῶν ἀνθρώπων, τῷ δὲ δακτύλῳ αὐτῶν οὐ θέλουσι κινῆσαι αὐτά.»(Ματθ.κγ΄-4)
Σε αυτές τις περιπτώσεις κρίνω πως είναι πολύ πιο διακριτικό και αποδοτικό να πάρεις ένα ζευγάρι με το καλό και με αγάπη κα
συμβουλεύοντάς το πειστικά να κάμουν ένα παιδάκι ακόμη,για να έχουν λίγη χαρά ακόμη
στα γερατειά τους, πάντα με βάση των αποθεμάτων υπομονής που έχουνε, και όχι να
καταργούν την θεόθεν όμορφη πανήγυρη της ιερής ερωτικής ζωής του ζευγαριού που ευλογήθηκε μέσα στο
μυστήριο του Γάμου.
Νιόπαντρο ζευγάρι έλαβε κόκκινη κάρτα από Εξομολόγο να μην
κοινωνήσουν επί ένα χρόνο μετά τον Γάμο τους επειδή ,πριν τον Γάμο, είχαν
σαρκικές σχέσεις.
Και δεν αναφερόμαστε βέβαια σε πολλούς φιλότιμους Χριστιανούς που κάνανε
δεκαετίες ολόκληρες να εξομολογηθούν λόγω του αδιάκριτου τρόπου των σχολικών εξομολογήσεων ή μάλλον των
σεξομολογήσεων στα εύθραστα εφηβικά τους
χρόνια.
Όπως έλεγε ο αγιασμένος Παπανίκος από το Ναύπλιο ή Παπαβούτας (επειδή βουτούσε ολόκληρα τα παιδιά στην κολυμβήθρα,ή επειδή
του άρεσε να βουτάει στην σαλάτα) ότι :
«Η κρεβατοκάμαρα του κάθε ζευγαριού είναι σαν
την Αγία Τράπεζα, δεν κάνει να την ακουμπάει κανείς, ούτε καν εμείς οι Ιερείς.»
H όπως, πολύ λυρικά
,βάζει η Εκκλησία ακόμη και αυτούς τους ίδιους
τους Αρχαγγέλους να στρώνουν την ερωτική
νυφική παστάδα του ζευγαριού:
«Ὅτε παρεγένετο Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν ἐν Κανᾷ τῆς Γαλιλαίας, τότε Μιχαὴλ τὰ νυμφικὰ ηὐτρέπιζεν, ὁ δὲ Γαβριὴλ ταῖς συζυγίαις στέφανα ἔπλεκεν…»
(Ἐκ τῆς Ἀκολουθίας τοῦ Γάμου παλαιοτέρου Εὐχολογίου, Κώδικας
958 τοῦ Σινᾶ, ι´ αἰ.)
Και θα συνηγορήσω λέγοντας πως η
Ερωτική ζωή ενός ζευγαριού είναι η «Θεία Λειτουργία» του Γάμου τους,τότε που δύο κατ’εικόνα Θεού υπάρξεις γίνονται ένα .
Σε εποχές που τα ζευγάρια πλέον αποστασοποιούνται
μεταξύ τους από τον σύγχρονο τρόπο ζωής ,σε
σημείο που να βλέπεις ακόμη και κοσμικούς ανθρώπους να κάμουνε χρόνια ολόκληρα να αγγίξουν τον άνθρωπό τους και να απολαύσουν
το θείο δώρο του έρωτα που τους χάρισε ο Θεός μέσα στον Γάμο, χρέος έχουμε να
φέρνουμε τα ζευγάρια πιο κοντά και όχι
να τα χωρίζουμε με διάφορες «πνευματικές»
δικαιολογίες.
«και ους ο Θεός συνεύζευξεν άνθρωπος μη χωριζέτω»
Και μηδέν εν αυτοίς χωρείτω.
Ήτοι, μέσα στους δύο τρίτος δεν χωρεί.
9 σχόλια:
Υπάρχει και ίσιος δρόμος.
Είπε η καμήλα.
π.Δ.Τ.
Kατάπτυστο το κείμενο του ιερέα, ασεβέστατο, γέμον ειρωνείας σε βάρος των συνειδητοποιημένων πνευματικών. Μήπως πρέπει να απαξιώσουμε και το Πηδάλιο που "μπαίνει στις κρεββατοκάμαρες";
Ή η κρεββατοκάμαρα δεν πρέπει να εξαγιάζεται; Ή η αποφυγή της τεκνογονίας δεν επισύρει ιεροκανονικές ποινές;
Αν και απο παντου μου εχει κλεισει η πορτα,εντουτοις θα προσπαθησω λιγο εδω με δυο ερωτηματα:
Ποιοι ειναι οι μακαριοι αυτοι που σεβονται Τον Κυριο...
Και το αλλο ερωτημα ειναι αν μου επιτρεπετε,
Ποια ειναι η αλογη θελησις των αισθησεων σε σχεση με την ανωτερα θεληση του λογικου...
Ευχαριστω!
Λόγω τιμής πρίν διαβάσω το σχόλιο του Τριατατικού , αυτό μου ήρθε στο νού διαβάζοντας το κείμενο του σεβαστού π. Δ.Τ. Λάθη απο πνευματικούς μπορεί νά γίνονται . Γι αυτό άν δεν μας αναπαύει ένας πνευματικός τον αλλάζουμε . Τώρα γιατί κάνει ο πνευματικός σεξομολόγηση στους εφήβους , αλλά και γενικότερα ! Ξεχνούμε οτι στην εφηβεία είναι το νούμερο ένα πρόβλημα του ανθρώπου , αλλά και γενικότερα ; Ας μήν υποβαθμίζουμε το θέμα . Καί τί θα πρέπει νά πείς στον έφηβο , για τον Ιωάννη της Κλίμακος ; Πόσο πραγματιστικά είναι αυτά τα πράγματα ! Απο το άλλο μέρος η μεχρις ουρανού εξύμνηση του έρωτα μέσα στον γάμο ! Ούτε μία λέξη για την αρετή της εγκράτειας ! Δηλαδή άν εξυμνήσουμε και την εγκράτεια , θά παύσουν οι έγγαμοι νά απολαμβάνουν τον έρωτα , γιατί τους δημιουργούνται ενοχικά σύνδρομα ! Όπως λέει και ο Τριατατικός υπάρχει και το ίσιωμα ! Και το ίσιωμα είναι η ισορροπία που έχουν εκφράσει οι άγιοι! Άς συγχωρήσουμε και αυτόν τον παπούλη που έκανε αυτή την ερώτηση ! Όσοι διαβάσαμε την Αγία Γραφή σε πρώιμη ηλικία , εκτός των άλλων αντλήσαμε και σεξουαλική διαπαιδαγώγηση απο αυτήν , για πράγματα που δεν γνωρίζαμε . Δεν πάθαμε και κανένα κακό ! Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν απαγόρευσε τους έγγαμους νά απολαμβάνουν τον έρωτα ! Γιατί όλη αυτή η διαμαρτυρία ! Υπάρχει επάνω στο θέμα η τοποθέτηση του αποστόλου Παύλου , του αγίου Κοσμά του Αιτωλού , των αγίων και των συγχρόνων δοκίμων πνευματικών . Και ο π. Πορφύριος κάτι είπε !
Οπως ελεγε και ενας μεγαλος Γκουρου:
ΟΤΑΝ ΜΕ ΣΥΝΑΝΤΟΥΝ ΠΟΡΝΕΣ ΜΕ ΡΩΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟ,ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΜΕ ΣΥΝΑΝΤΟΥΝ ΑΣΚΗΤΕΣ ΜΕ ΡΩΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΞ.
(Ποση ομοιοτητα με καποιους "Ορθοδοξους"πνευματικους.)
ξέρει τι λέει ο παπάς άκου και άλλους..έχουν γίνει ΦΡΙΚΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕΣΑ σε εξομολογητήρια από ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ..οι λαικοί ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΒΟΥΡΛΑ..να προσέχουν....ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΕΓΕΙΡΟΥΝ τα αυτιά άγαμων παπάδων με λεπτομέρειες σκανδαλιστικές. Άνθρωποι είναι και αυτοί. Τους ΑΠΟΤΡΕΛΑΙΝΕΙ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ...
το θείο δώρο λέει ο άλλος του Θεού ο έρωτας δηλαδή το σεξ
άλλο το σεξ παππουλάκο και άλλο ο έρωτας
αδόκιμη έκφραση η συνεύρεση του ζευγαριού να θεωρείται έρωτας
δηλαδή ο παράλυτος ο άρρωστος δεν ζει τον έρωτα;
έχουμε μπερδέψει λίγο τα ελληνικά μας
Η εκκλησία έχει πάντα την υποχρέωση νά υποδεικνύει ως πρότυπο και στόχο το 10 ! Άν εμείς επιλέγουμε το 5 , ας είμαστε αναπαυμένοι σε αυτό χωρίς συμπλέγματα ενοχών ή αισθήματος κατωτερότητος . Η φιλοπρωτεία δεν είναι καλό πράγμα . Ο μπαξές των αρετών έχει πολύ μεγάλη ποικιλία . Μπορεί νά σου δώσει μία ωραία γυναίκα απολαυστική στο σέξ , αλλά όλη τη μέρα νά σου το βγάζει απο τις μύτες ! Έτσι ασκείσαι σε άλλες αρετές . Απο το άλλο μέρος είναι και η μωρή παρθενία . Κάποιος άνθρωπος που δεν τα πάει καλά μέ τά ρούχα του , φίλαυτος και ατομιστικό τομάρι , τον σώζει η εγκράτεια . Έχουμε δεί και πολλούς μά πάρα πολλούς ανισόρροπους αγάμους ! Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε είναι , γιατί κανείς νά ζητά νά καταρρίψη την ιεράρχηση των αρετών . Και η εγκράτεια και η τεκνογονία είναι αρετές . Δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη εξύμνηση ο έρωτας γιατί τα " αγαθά " του είναι αυτονόητα . Είδαμε σε κάποιο πατερικό βιβλίο νά γίνεται αυτό ; Αυτές οι εκφράσεις " θείο δώρο " -- δεν είναι θείο δώρο είναι συνέπεια της πτώσεως -- , " αγία Τράπεζα " κόψε κάτι παπούλη ! είναι ακατανόητες ! Σε κάθε περίπτωση οι πνευματικοί που θέλουν νά θεραπεύσουν τον άνθρωπο , όταν βλέπουν ενοχικά συμπλέγματα , είναι αρκετά φιλάνθρωποι νά απαλλάσσουν τον άνθρωπο απο αυτά . Αυτό όμως αποτελεί μία εξατομίξευση και όχι μία διδασκαλία πρός πάσα μαλακία . Γι αυτό δεν πρέπει νά δημοσιοποιούνται οι κατ' ιδίαν νουθεσίες των πνευματικών . Απο ένα νέο ζευγάρι που απολαμβάνουν τον έρωτα δημοσίως πάνω στα παγκάκια , είναι πολύ πιό ωραία και ερωτική η εικόνα ενός ηλικιωμένου ζευγαριού που άντεξε στην δοκιμασία του χρόνου .Τα πρόσωπά τους μέ τις ρυτίδες είναι πολύ ερωτικά . Δεν θα ήταν καλλίστη η παρθενία , άν δεν ήταν καλός ο γάμος ! Ο γάμος είναι ένα σωστικό μέσον. Ας μας συγχωρεί ο παπούλης , δεν δυσφορούμε επειδή εκφράστηκε , απλά επειδή όλη αυτή η ρητορική είναι κάπως της μόδας , όμως δεν αποδίδει την αλήθεια των πραγμάτων . Ενας εκκλησιαστικός λόγος πρέπει νά είναι πάντα ωφέλιμος για όλους . Δεν ισχύει άλλη θεολογία για τους αγάμους και άλλη για τους εγγάμους . Κανείς δεν βλέπει μέ ζηλοφθονία αυτούς που "π....νε " ! Μή χειρότερα ! Αν ένας πνευματικός αντλεί απο την εξομολόγηση αφορμές ηδονοβλεψίας , σημαίνει οτι δεν είναι καθαρός ο ίδιος . Η τελειότητα είναι πάντα ατελής . Ποτέ δεν τελειώνει . Πάντα ο άνθρωπος βρίσκεται στο μείον . Η τελειοθηρία είναι εγωιστικό πάθος και δεν αφήνει τον άνθρωπο νά τα πάει καλά μέ τον εαυτόν του . Ποιός είναι αυτός που θέλει νά δηλητηριάσει την ερωτική ζωή των εγγάμων ! Αντίθετα ! Βλέπω στην εκκλησία που έρχεται ένα νεαρό ζευγάρι και η κοπέλα έρχεται μονίμως μέ παντελόνι , αθλητικά παπούτσια μέ μία γενική ατημέλητη εμφάνιση και το θεωρώ ανάρμοστο όχι για την εκκλησία , αλλά για την οικογένειά της , άν και η επιτυχία δεν βρίσκεται στην κοκεταρία . Είναι όμως κάτι το στοιχειώδες !
Βάλε τον καλό λογισμό , οτι σε ρωτά απαθώς για να μάθει πώς γίνεται αυτό μέ την άγνοια ενός μικρού παιδιού . Πιθανόν του χρειάζεται αυτή η γνώση , για την ποιμαντική που ασκεί . Υπάρχουν και θέματα ανατομίας ! Σου λέει λεσβιακός έρωτας ! Και πώς γίνεται αυτό ! Προσωπικώς δεν θέλω νά μάθω . Και στα αυτιά άν χώραγε το τσουτσούνι τους θα το έβαζαν ! Μόνο στα αυτιά και στην παρα φύσιν έδρα δεν το έβαλαν ! Πολύ ηδονιστικό έ !
Δημοσίευση σχολίου