Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019

Ανάλυση του φωτογραφικού υλικού των σχισματικών στο Άγιον Όρος.


 σ.σ. Πρόσφατα δημοσίευσα την αναφορά των σχισματικών Ουκρανών για την επίσκεψή τους στο Άγιον Όρος. Ένας φίλος του ιστολογίου, ο Μηδέν Άγαν, ο οποίος επισκέπτονταν συχνά το Άγιον Όρος πριν την ψευδοσύνοδο, προσφέρθηκε μόνος του να αναλύσει το φωτογραφικό υλικό για να πάρουμε μία καλύτερη εικόνα του τι ακριβώς συνέβη. Οι φωτογραφίες έχουν ταξινομηθεί ανά Μονή/Σκήτη και ελπίζω να τις ανεβάσω με σύνδεσμο εδώ όταν μπορέσω. Προς το παρόν, τις φωτογραφίες μπορείτε να τις δείτε στην ιστοσελίδα των σχισματικών ΕΔΩ. Θέλω να ευχαριστήσω τον φίλο του ιστολογίου Μηδέν Άγαν για την επίπονη προσπάθειά του και συνιστώ στους αναγνώστες να διαβάσουν τα συμπεράσματα της έρευνας διότι σε ορισμένα σημεία βγαίνουν νέα στοιχεία. Και βέβαια να παροτρύνουμε όποιον αναγνώστη γνωρίζει το Άγιον Όρος να προσθέσει εδώ όποια πληροφορία έχει ή να διορθώσει κάτι που μας έχει διαφύγει. Στο τέλος αυτής της παρουσίασης γίνεται ένας μικρός σχολιασμός εκ μέρους μου σε ένα άκρως απογοητευτικό άρθρο του κ. Τελεβάντου σχετικά με την αναφορά τον σχισματικών στο Άγιον Όρος που είχα δημοσιεύσει
γράφει ο Μηδέν Άγαν
Ἡ ἐπίσκεψη τῶν σχισματικῶν στὸ Ἅγιο Ὄρος ἔγινε ὅπως εἶναι φυσικὸ σημεῖο ἀντιπαράθεσης καὶ ἐπικοινωνιακοῦ πολέμου. Ὁ καθένας, γιὰ τοὺς δικούς του λόγους θέλησε μέσῳ αὐτῆς, εἴτε νὰ δείξει ὅτι ἡ συνοδεία ἔγινε ἀσμένως δεκτὴ ἀπὸ τὴν κοινότητα (παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ἀρνήθηκε νὰ στείλει ἀντιπροσωπεία στὴν ἐνθρόνιση τοῦ Ἐπιφανίου) εἴτε, ἀπὸ τὴν ἄλλη ὅτι «κανεὶς δὲν τοὺς δέχθηκε» καὶ ὅτι οἰ Ἀγιορεῖτες δὲν μετακινήθηκαν καθόλου ἀπὸ τὴν παράδοση καὶ τοὺς κανόνες. Ἔχουν ὅμως ἔτσι τὰ πράγματα;
Οἱ ἴδιοι οἱ σχισματικοὶ στὴν ἰστοσελίδα τους παραθέτουν πληθώρα φωτογραφιῶν (περὶ τὶς 200) οἱ ὁποῖες θὰ ἦταν ὑπερβολικὸ νὰ θεωρήσουμε ὅτι εἶναι προϊὸν μοντάζ ἢ ὁ,τιδήποτε ἄλλο… Τὸ πρόβλημα εἶναι ὅτι τὶς παραθέτουν μὲ ἀνακατεμένη χρονολογικὴ σειρὰ ὤστε, ἐκ πρώτης ὄψεως, νὰ εἶναι δύσκολο στὸν παρατηρητή, νὰ τοὺς ἀκολουθήσει κατὰ βῆμα. Δὲν εἶναι ὅμως ἀδύνατο νὰ ταξινομηθοῦν χρονολογικὰ καὶ τὸπικά καὶ νὰ μᾶς δώσουν μιὰ ἀρκετὰ ἀκριβὴ εἰκόνα τοῦ τί ἀκριβῶς ἔγινε ἐκεῖ καὶ πόσο θερμὰ ἢ ὄχι τοὺς ὑποδέχθηκαν οἱ Μονές. Χωρὶς νὰ ἀποκλείονται τὰ ὅποια λάθη, καὶ χωρὶς νὰ διεκδικῶ κάποια ἰδιότητα «εἰδήμονος» στὰ περὶ τοῦ Ὄρους καὶ στὸ τί εἶναι τί, ἔβγαλα κάποια συμπεράσματα.
Κατ΄ ἀρχάς, ὑπάρχει φωτογραφία ἑνὸς «εἰδικοῦ» διαμονητηρίου γιὰ τὸν «Ἐπίσκοπο» τῆς συνοδείας. [σ.σ. Από την Ι.Μ. Κουτλουμουσίου, για ΕΝΑ άτομο] Ἐπειδὴ ἔγινε κάποια προσπάθεια νὰ «ἡρωοποιηθεῖ» αὐτὸ τὸ γεγονός, θὰ χρειαστεῖ νὰ ποῦμε κάποια λόγια. Τὸ «εἰδικὸ διαμονητήριο» δὲν εἶναι καὶ καμμιὰ «ὑπέρτατη τιμή» ποὺ γίνεται σὲ κάποιον. Ὁ ὁποιοσδήποτε ἔχει κάποια γνωριμία σὲ μία Μονή, μπορεῖ νὰ ἐξασφαλίσει αὐτὸ τὸ «εἰδικὸ διαμονητήριο» γιὰ νὰ γίνει εἰσερχόμενος στὸ Ὄρος πέραν τοῦ ἀριθμοῦ τῶν ἐπιτρεπομένων προσκυνητῶν ἀνὰ μέρα. Ὡς γνωστόν, δὲν εἶναι ἀπεριόριστος ὁ ἀριθμὸς τῶν ἀνθρώπων ποὺ μποροῦν νὰ ἐπισκεφθοῦν τὸ Ὄρος μέσα σὲ μιὰ μέρα. Γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ καὶ ἐπειδὴ κάποια Μονὴ μπορεῖ νὰ θέλει σὲ συγκεκριμένη ἡμερομηνία κάποιον νὰ τὴν ἐπισκεφθεῖ ὑπάρχει τὸ «εἰδικὸ διαμονητήριο». Τὸ ὁποῖο μπορεῖ νὰ δίνει τὴν «εὐκολία» τῆς ἄνετης εἰσαγωγῆς στὸ Ὄρος, ἀλλὰ ἔχει καὶ τὸν περιορισμό, (καὶ μποροῦμε νὰ τὸ διαβάσουμε στὴ φωτογραφία) ὅτι κανονικὰ ὁ κάτοχός του ἀπαγορεύεται νὰ μετακινηθεῖ (διανυκτερεύσει) σὲ ἄλλη Μονή, κάτι ποὺ μποροῦν καὶ σχεδὸν ἐπιβάλλεται νὰ κάνουν οἰ κάτοχοι τοῦ «κοινοῦ» διαμονητηρίου. Περιττὸ νὰ ποῦμε ὅτι τὸ εἰδικὸ διαμονητήριο πόρω ἀπέχει τῆς «συστατήριας ἐπιστολῆς» πρὸς ὅλες τὶς Μονές, γιὰ νὰ λειτουργεῖ χοροστατεῖ κ.λ.π. ἐκεῖνος ποὺ τὸ ἔχει, ποὺ ἀκούστηκε ὅτι δόθηκε.
Ξένα δημοσιεύματα ἀναφέρουν ὅτι ἡ ὁμάδα τῶν σχισματικῶν δὲν ἔλαβε συστατήριο ἔγγραφο ἀπὸ τὴν Ἐπιστασία, ἐνῷ ἀλλοῦ ἀναφέρεται ὅτι ἔλαβαν συστατήριο ἔγγραφο ἀλλά μόνο γιὰ νὰ προσκυνήσουν καὶ ὄχι γιὰ νὰ τελέσουν ἱεροπραξίες. Σὲ κάθε περίπτωση ἐξηγεῖται ὁ λόγος γιατί δὲν ὑπῆρχε φωτογραφία τοῦ συστατήριου ἐγγράφου. Στὴν πρώτη περίπτωση εἶναι προφανής, στὴν δεύτερη, ποὺ τοὺς ἀπαγόρευε, ἤ, τέλος πάντων δὲν ἐκχωροῦσε τὴν ἄδεια νὰ τελέσουν ἱεροπραξίες, δὲν θὰ μποροῦσαν νὰ ἀνεβάσουν τὶς φωτογραφίες στὶς ὁποῖες τέλεσαν ἱεροπραξίες, γι’ αυτό, ἐνδεχομένως καὶ νὰ μὴν δημοσίευσαν τὸ συστατήριο ἔγγραφο ἐὰν τὸ εἶχαν. Σὲ αὐτὴν τὴν περίπτωση πάντως, διερωτᾶται κανείς, πῶς τοὺς ἐπέτρεψαν οἱ Μονὲς νὰ λειτουργήσουν ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ τὸ συστατήριο τῆς Ἐπιστασίας δὲν τοὺς τὸ συνιστοῦσε… Ταπεινὰ φρονῶ ὅμως ὅτι αὐτὴ ἡ δεύτερη πιθανότητα δὲν ἔχει πολλὲς ἐλπίδες νὰ συνέβη. Ἀς ξεκινήσουμε ὅμως τὴν περιοδεία…
Πρέπει νὰ σημειωθεῖ ὅτι κάποιες ἀπὸ τὶς φωτογραφίες ἔχουν ἡμερομηνία καὶ ὥρα. Αὐτὸ μᾶς δείχνει ὅτι οἱ Οὐκρανοὶ πρὶν φθάσουν στὶς Καρυὲς σταμάτησαν στὸ Σεράι. Πόση ὤρα ἔμειναν ἐκεῖ δὲν μποροῦμε νὰ ξέρουμε γιατὶ δὲν ἔχουν ὅλες οἰ φωτογραφίες ἔνδειξη. Ἀπὸ τὸ Σεράι ἔχουμε ἐν συνόλῳ 12 φωτογραφίες. Ἄλλες εἶναι μέσα καὶ ἄλλες ἔξω ἀπὸ τὸν κεντρικὸ ναὸ τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα. Δὲ δείχνει νὰ ἔγινε κάποια ὑποδοχὴ πέραν τοῦ ὅτι κάποιος μοναχὸς τοὺς ὁδήγησε στὸ παρεκκλήσι ποὺ τῶρα τὸ Χειμῶνα τελοῦνται οἱ ἀκολουθίες καὶ τοὺς ἀποκάλυψε τὴν Κάρα τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα πρὸς προσκύνηση. Πέραν μιᾶς φωτογραφίας ποὺ φαίνεται νὰ τραβήχθηκε ἀπὸ ἄτομο ἐκτὸς τῆς συνοδείας (μιᾶς καὶ ὅλοι φαίνονται σ΄ αὐτήν) ἡ προσκύνηση τῆς τιμίας Κάρας τοῦ Ἀποστόλου Ἀνδρέα εἶναι ἀπογοητευτική (γιὰ τοὺς σχισματικούς). Προφανῶς ἂν εἶχε γίνει κάτι «παραπάνω» ἀπὸ ὅτι βλέπουμε, δὲ θὰ δίσταζαν νὰ τραβήξουν καὶ ἄλλη μία φωτογραφία καὶ μάλιστα αὐτὴ τὴν ἴδια τὴν Κάρα ἡ ὁποία, σημειωτέον, ἔχει φωτογραφηθεῖ πάρα πολλὲς φορὲς καὶ ἀπὸ πολλούς.
Στὴ συνέχεια ἔχουμε τὶς Καρυές. Φαίνεται τὸ Πρωτᾶτο, ἐξωτερικὴ ἁγιογραφία τοῦ Πρωτάτου, ἡ Ἱερὰ Ἐπιστασία, καὶ κατόπιν τὸ Πρωτᾶτο ἐσωτερικά. Εἶναι ἐντυπωσιακό, ὅτι δὲν ὑπάρχει μία φωτογραφία τοῦ Ἄξιόν Ἐστιν, λὲς καὶ δὲν μπῆκαν καθόλου μέσα στὸ Πρωτᾶτο! Στὴ συνέχεια ἔχουμε φωτογραφίες ἀπὸ τὸ Κουτλουμούσι τὸ καθολικό του, τὴ Φοβερὰ Προστασία ποὺ βρίσκεται σὲ παρεκκλήσι ποὺ ἐπικοινωνεῖ μὲ τὸ καθολικό, ἐξωτερικὲς φωτογραφίες, καὶ μετὰ Ἰβήρων.
Στὴν Ἰβήρων ἔχουμε φωτογραφία τῆς συνοδείας νὰ ψάλλει μᾶλλον μόνη της παράκληση μπροστὰ ἀπὸ τὴν Πορταΐτισσα.
Στὴ συνέχεια, κατὰ τὴ μαρτυρία τους, ἔχουμε τὴν ἐπίσκεψη στὴν Παντοκράτορος. Ἐκεῖ ἔγινε ὁπωσδήποτε λαμπρὴ ὑποδοχή. Αὐτὸ τὸ συμπαιρένουμε ὅχι μόνο ἀπὸ τὴν πληθώρα τῶν φωτογραφιῶν, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὸ τί αὐτὲς μαρτυροῦνε: Χοροστασία τοῦ «Ἐπισκόπου» μὲ τοὺς μοναχοὺς ἀλλὰ καὶ ἀρκετοὺς λαϊκοὺς ποὺ βρέθηκαν ἐκεῖ νὰ παρακολουθοῦν καὶ νὰ κοινωνοῦν, φιλοξενία καὶ ξενάγηση στὸ ἀρχονταρίκι καὶ παράθεση ἁγίων λειψάνων. Οἱ μοναχοὶ δὲν δίστασαν νὰ βγάλουν ἀναμνηστικὴ φωτογραφία μαζί τους.
Ἐπίσης θερμὴ ἧταν καὶ ἡ ὑποδοχὴ ποὺ τοὺς ἔγινε στὴ Νέα Μονὴ Ἐσφιγμένου ὅπου φιλοξενήθηκαν στὸ ἀρχονταρίκι, κι ἐκεῖ παρατέθηκαν Ἅγια λείψανα καὶ βγῆκαν ἀναμνηστικὲς φωτογραφίες.
Ἡ ἐπίσκεψη στὴ σκήτη τοῦ Προφήτου Ἠλιοῦ ἐπίσης ἔχει πολλὲς φωτογραφίες. Ἐκεῖ «δόθηκαν οἱ κλεῖς» τοῦ ναοῦ νὰ ἀνοίξει ὁ σχισματικὸς «Ἐπίσκοπος» καὶ πῆραν φωτογραφίες τόσο ἀπὸ τὸ καθολικό, ὅσο καὶ ἀπὸ τὸν ἐξωτερικὰ τοῦ καθολικοῦ χῶρο.
Κατόπιν Σταυρονικήτα. Πέραν τῶν ἐξωτερικῶν φωτογραφιῶν ἔχουμε δύο φωτογραφίες ἀπὸ τὸ ἐσωτερικὸ τοῦ καθολικοῦ αὐτὴν τῆς ἐφέστιας εἰκόνας τοῦ Ἁγίου Νικολάου τοῦ Στρειδᾶ καὶ μία τοῦ θόλου τοῦ καθολικοῦ. Δὲν φαίνεται παρ΄ ὅλα αὐτὰ κάποια φωτογραφία μὲ παράθεση Ἁγίων λειψάνων ἢ μὲ κάποιο μοναχὸ τῆς μονῆς. Σαφῶς καὶ κάποιος τοὺς ἄνοιξε νὰ μποῦν στὸ καθολικό.
[σ.σ. 1. Να σημειώσω εδώ ότι για την Μονή Σταυρονικήτα οι σχισματικοί λένε ότι προσκύνησαν πολλές θαυματουργές εικόνες και ιερά λείψανα. Στην δε ιστοσελίδα τους δίνουν λεπτομερή αναφορά των λειψάνων που προσκύνησαν σε αυτήν την Μονή. Στην γκουγκλομετάφραση παρακάτω βλέπουμε και τα ονόματα των λειψάνων. Κάποιος που γνωρίζει μπορεί να επιβεβαιώσει αν όντως πρόκειται για Ιερά Λείψανα που βρίσκονται στην Ι.Μ. Σταυρονικήτα. Πάντως με αυτά τα δεδομένα φαίνεται ότι η Σταυρονικήτα τους επέτρεψε να προσκυνήσουν, έλαβε και την μέριμνα να τους εξηγήσει λεπτομερώς το κάθε Ιερό Λείψανο αλλά δεν τους επέτρεψε να πάρουν φωτογραφίες, ενδεχομένως για να μην φανεί αυτό προς τα έξω. Είναι όμως αξιοσημείωτη η πονηριά των σχισματικών. Τί έκαναν; Όπως μου αναφέρθει, είχαν μπερδέψει τις φωτογραφίες με τέτοιον τρόπο ώστε να φαίνεται ότι φωτογράφησαν και τα Ιερά Λείψανα της Σταυρονικήτα. Στις φωτογραφίες από την Μονή Σταυρονικήτα είχαν βάλει και φωτογραφία Λειψάνων από την Μονή Παντοκράτορος.
Ακολουθεί η γκουγκλομετάφραση που είναι λίγο χάλια.
«Σε μια άλλη μονή Σταυρονικήτα, τα μέλη της αντιπροσωπείας προσευχήθηκε πριν από την θαυματουργή εικόνα του Αγίου Νικολάου και άλλους ιερούς τόπους, συμπεριλαμβανομένων χέρια της foremothers Αγίας Άννας, του Αγίου λείψανα φέτα [σ.σ. τεμάχιο προφανώς] χέρια. Βασίλειος, Ιερέας Elevteriya δεξί χέρι, τα σωματίδια του λειψάνου του Αγίου Ιωάννα Ζολωτούστο, σ. Γρηγόριος ο Θεολόγος, Αγ. Αρχιτεκόν Στεφάν, Στ. άσπιλος Κοσμός και Δαμιανός, Αγ. Θεοδώρα Στρατηγάτα, σ. Ο Αμβρόσιος του Mediolansky, ένας μύθος που ρέει από τα λείψανα του ήλιου. Δημήτριος Σολόνσκυ, σ. Νικόλαος ο Θαυματουργός.»]

[σ.σ. 2. Από το Κελλί του Αγίου Νικολάου του Θαυματουργού -Μπουραζέρι- υπάρχουν 4 φωτογραφίες του εξωτερικού χώρου και μία 5η σε αρχονταρίκι, η οποία μάλλον είναι από το Μπουραζέρι]
Στὴ συνέχεια ἔχουμε τὸ βανάκι ποὺ ἔχει φθάσει στὴν Πύλη τῆς Σιμωνόπετρας. Ἐκεῖ τοὺς ὑποδέχονται πατέρες τῆς Μονῆς ἀναγνωρίζοντάς τους ἱερωσύνη. Κάποιος μοναχὸς τοὺς φιλάει τὸ χέρι καὶ ἄλλοι δύο παρίστανται στὴν ὑποδοχή. Ὑπάρχουν καὶ φωτογραφίες ἀπὸ τὸ Μπαλκόνι στὸ ἐσωτερικὸ τῆς Σιμωνόπετρας. Ὅλα αὐτὰ καταῤῥίπτουν τὸν ἰσχυρισμὸ ποὺ ἀκούστηκε ὅτι οἱ Σιμωνοπετρίτες τοὺς ἔβγαλαν πρὸς προσκύνηση τὰ λείψανα στὴν εἴσοδο (;;;;;;;) καὶ δὲν τοὺς ἐπέτρεψαν νὰ μποῦν (;;;;;;). Ὑπάρχουν μάλιστα καὶ φωτογραφίες ἀπὸ τὴ βιβλιοθήκη τῆς Μονῆς. Ἡ ὤρα ὅμως ποὺ τραβήχθηκαν (7:30;;;;;;) γεννάει ἐρωτηματικὰ γιὰ τὸ κατὰ πόσον «ἐκκλησιάστηκαν καὶ κοινώνησαν» ὅπως λένε οἱ ἴδιοι (οἱ σχισματικοί)…
Στὴ συνέχεια ἔχουμε τὸ Ῥωσικό. Σαφῶς μπῆκαν μέσα, ἀλλὰ πέραν τῶν φωτογραφιῶν ἐξωτερικοῦ χώρου, (ἔστω καὶ στὸ ἐσωτερικὸ τῆς Μονῆς) δὲν ἔχουμε καμμιὰ φωτογραφία ἀπὸ τὸ καθολικό. Ἑπομένως οἱ πληροφορίες ποὺ λένε ὅτι ὁ ἡγούμενος τοὺς ἀπέπεμψε πρέπει νὰ εἶναι ἀκριβεῖς.
Ἔπειτα ἔχουμε Ξενοφῶντος. Ἐκεῖ ἔγινε ἐπίσης λαμπρὴ ὑποδοχή…Ὑπάρχουν φωτογραφίες καὶ ἀπὸ τὸ καθολικό, καὶ ἀπὸ παράθεση Ἅγιων λειψάνων καὶ φωτογραφίες μὲ τοὺς πατέρες καὶ ξενάγηση στὴν Τράπεζα καὶ στὸ ἀρχονταρίκι.
Μετὰ ἔχουμε Δοχειάρι. Ἐντύπωση προκαλεῖ τὸ γεγονὸς ὅτι δὲν ἔχουμε οὔτε μία φωτογραφία ἀπὸ τὸ ἐσωτερικό του. Ἰσχυρίζονται μάλιστα οἱ σχισματικοί, ὅτι ἔψαλαν παράκληση στὴ Γοργοϋπήκοο. Γεννᾶται τὸ ἐρώτημα: Μπροστά της ἢ …πίσω ἀπὸ τὴν πύλη τῆς Μονῆς; Γιατὶ καὶ οἱ φωτογραφίες ποὺ δείχνουν μέλη τῆς συνοδείας σὲ κάποιο μπαλκόνι μὲ γάτες κ.λ.π. δείχνουν μᾶλλον ἀπὸ τὸ κιόσκι ποὺ βρίσκεται ἐκτὸς τῆς Πύλης καὶ δὲν εἶναι σίγουρο ὅτι εἶναι ἐντός. Πάντως φωτογραφία τῆς Γοργοϋπηκόου δὲν ἔχουμε.
Καὶ τέλος ἔχουμε Βατοπαίδι. Ἐκεῖ, βλέπουμε νὰ λειτουργοῦν. Ἀλλὰ ὁ ναὸς δείχνει να εἶναι παρεκκλήσι καὶ ἀπ΄ ὅ,τι φαίνεται λειτούργησαν μόνοι τους. Λέμε ὅ,τι βλέπουμε χωρὶς νὰ προσπαθοῦμε οὔτε νὰ κατηγορήσουμε οὔτε νὰ δικαιολογήσουμε. Ὁ καθένας ἀς κρίνει. Οὔτε φαίνεται χοροστασία ἐπισκόπου. Στὴ συνέχεια ὑποδοχὴ μὲ ἀρκετοὺς μοναχοὺς τῆς Μονῆς στὸ ἀρχονταρίκι. Ἐντύπωση κάνει ἡ φωτογραφία μὲ ἀντιμήνσιο ὑπογραφῆς Βαρθολομαίου τοῦ 1991. Σὲ ποιόν νὰ ἀνῆκε ἄραγε; Πάντως γιὰ νὰ χρησιμοποιηθεῖ σημαίνει ὅτι ὁ ναὸς ποὺ «λειτούργησαν» μὲ ψάλτες δύο μοναχοὺς τῆς μονῆς δὲν εἶχε καθαγιασμένη Ἁγία Τράπεζα.
Οἱ Μονὲς τελειώνουν ἐδῶ. Στὴ συνέχεια ἔχουμε ξανὰ φωτογραφίες τοῦ Πρωτάτου στὶς Καρυές, στὴν ὁποία, ἀπ΄ ὅ,τι φαίνεται, ἐπέστρεψαν γιὰ νὰ γυρίσουν ἀπὸ Δάφνη στὴν Οὐρανούπολη. Ἐντύπωση προκαλεῖ τὸ γεγονὸς ὅτι ἄνθρωποι ποὺ σχετίζονται μὲ Οὐνῖτες καὶ ἐν πάσῃ περιπτώσει θέλουν νὰ ἔχουν φιλικὲς σχέσεις συνεργασίας (τὸ λιγότερο) μαζί τους πῆραν φωτογραφία τὸ μαρτύριο τῶν Καρεωτῶν Πατέρων ἀπὸ τοὺς παπικοὺς ἐπὶ πατριαρχείας Βέκου… Ἴσως βέβαια καὶ νὰ μὴν ἀναγνώρισαν τί φωτογράφησαν… Οἱ ὑπόλοιπες φωτογραφίες πρέπει νὰ εἶναι ἀπὸ τὶς Καρυὲς καὶ τὰ πέριξ.
Σὰν σχολιασμὸ τῶν ὅσων διαπιστώθηκαν ἐδῶ δὲν θὰ ἀναφερθῶ στὴ «ἀνασκευὴ» ἢ ὄχι τῶν λεγομένων ἀπὸ τοὺς σχισματικούς. Αὐτοὶ τὴ δουλειά τους κάνουν, μποροῦν νὰ παίζουν τὰ ἐπικοινωνιακὰ παιχνίδια ποὺ ἔχουν σκεφθεῖ… Περισσότερο θὰ μὲ ἐνδιέφεραν τὰ ἐπικοινωνιακὰ παιχνίδια τῶν «δικῶν» μας ποὺ ἂν καὶ δείχνουν ἀντίθετης κατευθύνσεως ἀπὸ ἐκείνης τῶν σχισματικῶν, στὴν πραγματικότητα, μακροπρόθεσμα, ῥίχνουν νερὸ στὸ μῦλο τῶν δεύτερων καὶ τοὺς στρώνουν τὸ χαλὶ γιὰ τὴ «νομιμοποίησή τους»… Φῆμες ποὺ ἀκούστηκαν ὅτι «τοὺς ἔκλεισαν τὶς πῦλες», «δὲν τοὺς δέχθηκαν», κ.λ.π. προφανῶς δὲν ἰσχύουν γιὰ ὅλες τὶς Μονές. Κάποιες τοὺς δέχθηκαν ἀσμένως καὶ τὸ δείχνουν καὶ τὸ καυχιόνται. Κάποιες πράγματι δὲν τοὺς δέχθηκαν καθόλου. Κάποιες ἐνῷ τοὺς δέχθηκαν «ἄφησαν» νὰ διαῤῥεύσει ὅτι …»κράτησαν χαρακτῆρα» (!!!!!)… Εἶναι αὐτὲς οἱ «φῆμες» κάτι σὰν τὴν παροιμία «καὶ μὲ τὸν ἀστυφύλαξ, καὶ μὲ τὸν χωροφύλαξ» κάτι σὰν τὴν ἀνακοίνωση «Πρὸς τὸ Λαό» τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μετὰ τὴ σύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου ἡ ὁποία ἔκανε ἕνα ὁμολογιακὸ (!!!!!) κἠρυγμα ἀφἠνοντάς μας νὰ πιστέψουμε ὅτι περὶ τῆς συνόδου ἐκείνης ὅλα … βαίνουν καλῶς…
«Πατέρες! ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναι, ναι καὶ οὐ , οὐ.» λέει τὸ Εὐαγγέλιο…
***
Σχολιασμός στο άρθρο του Τελεβάντου.
Με λύπη διεπίστωσα ότι η αναφορά των σχισματικών Ουκρανών που μετέφρασα (και δεν σχολίασα) από το OrthoChristian χρησιμοποιήθηκε από τον κ. Τελεβάντο ως «πειστήριο» για να αποδεχθούμε τους σχισματικούς.
Ο κ. Τελεβάντος έγραψε ότι το πλούσιο φωτογραφικό υλικό αποδεικνύει ότι «η αντιπροσωπεία έγινε σχεδόν καθολικά δεκτή από τις Μονές και τις Σκήτες του Αγίου Όρους». Μα καλά, οι Μονές που τους έκλεισαν τις πόρτες και οι Μονές και οι Σκήτες στις οποίες δεν τόλμησαν να πάνε που βρίσκονται; Δεν βρίσκονται στο Άγιον Όρος;
Ο κ. Τελεβάντος μετά, αποκαλώντας τον σχισματικό ψευδεπίσκοπο «Σεβ. Μητροπολίτη Οδησσού κ. Παύλο», έγραψε ότι αυτός και η συνοδεία του έλαβαν «Ειδικό Διαμονητήριο». Το «διαμονητήριο » της Κουτλουμουσίου που είδαμε αναφέρετε σε ΕΝΑ πρόσωπο, τον σχισματικό «επίσκοπο», τον οποίον δυστυχώς αποκαλεί «Χριστιανό Ορθόδοξο» στο θρήσκευμα με την ιδιότητα του «Επισκόπου». Τώρα εάν το διαμονητήριο ενός «επισκόπου» μπορεί να καλύψει και την ακολουθία του χωρίς να αναγράφονται τα ονόματά τους, ούτε καν η λέξη ‘συνοδεία’, αυτό δεν το γνωρίζω αλλά μου φαίνεται απίθανο.
Ο κ. Τελεβάντος συνεχίζοντας και για να υπερκεράσει την πλευρά των σχισματικών τονίζει ότι στο διαμονητήριο «από την Ιερά Επιστασία … σαφώς αναγράφεται ότι η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους έδωσε έγγραφο στον Σεβ. Οδησσού Παύλο, που τον αναγνωρίζει ως επίσκοπο.» Και τι θα κάνουμε τώρα κ. Τελεβάντο μου; Αν ακόμη και όλες οι Μονές, όλες οι Σκήτες τους αναγνωρίσουν σημαίνει ότι αυτό θα πρέπει κάνουμε κι εμείς; Τί είμαστε κ. Τελεβάντο; Ζώα είμαστε να ακολουθούμε πίσω από αγέλες και να πειθώμεθα από στημένο «φωτογραφικό υλικό»;
Συνέχισε απευθύνοντας «θερμή έκκληση προς όλους τους αντιοικουμενιστές να αποστασιοποιηθούν πάραυτα και αμελλητί από τα γεωπολιτικά παιγνίδια της Ρωσίας και των Δυτικών χωρών στην Ουκρανία.» Διερωτώμαι, γιατί κάνει σε μας αυτήν την «θερμή έκκληση» ο κ. Τελεβάντος και δεν την κάνει στον Βαρθολομαίο. Οι δικές του ενέργειες πάνε να μας φορέσουν κολάρο τους σχισματικούς και η Εκκλησία μας έχει Κανόνες κ. Τελεβάντο. Η προσπάθεια υποβάθμισης της σοβαρότητας του θέματος σε ένα «γεωπολιτικό παίγνιο» δεν πιάνει.
«Είναι απαράδεκτο» συνεχίζει ο κ. Τελεβάντος, «να γινόμαστε όργανα των μεγάλων δυνάμεων που ερίζουν για την Ουκρανία και εμπλέκουν την Εκκλησία στις έριδές τους.» Αυτό λέμε κι εμείς κ. Τελεβάντο. Διότι η Εκκλησία δεν έχει κεφαλή Της τον Βαρθολομαίο αλλά τον Ιησού Χριστό. Και όταν βλέπουμε ότι ο Βαρθολομαίος σχίζει την Εκκλησία του Χριστού και διώκει τους Ορθοδόξους στην Ουκρανία τότε θα πούμε ΟΧΙ στην φωτιά που έβαλε μέσα στην Εκκλησία.
Τελειώνοντας ο κ. Τελεβάντος λέει το τραγικό: «Παρόλα αυτά η αποκατάσταση των πρώην Σχισματικών έγινε, η Αυτοκεφαλία χορηγήθηκε και ουδείς νοήμων άνθρωπος πιστεύει ότι υπάρχει δρόμος επιστροφής στην κατάσταση πριν την εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.
Πρώτιστο μέλημά μας πρέπει να είναι η διατήρηση της ενότητας της Εκκλησίας που διατρέχει θανάσιμο κίνδυνο.»
Κρατήστε εσείς την νοημοσύνη κ. Τελεβάντο κι αφήστε εμάς στην τρέλα μας. Αν έλεγαν έτσι ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, όλοι οι Μάρτυρες, όλοι οι Άγιοι της Εκκλησίας, ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΜΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΕΙ ΣΕ ΕΝΟΤΗΤΑ.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: