Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

Χριστόδουλος ή Ιερώνυμος;

Ένας σοβαρός αντίλογος ή απλά μας αρέσει το κεφάλι να το βάζουμε κρυμμένο μέσα στην άμμο; Το ότι κάποιος μπορεί να προσεύχεται με πόνο για τον κάθε αρχιεπίσκοπο ζητώντας ακόμη και την ευχή του ,σημαίνει ότι παραμένει βουβός και μουγκός σε όσα συμβαίνουν;
Τι έκαναν διαχρονικά στην εκκλησιαστική ιστορία οι πιστοί αντιδρούσαν; Πως αντιδρούσαν ;αυτά και άλλα ερωτήματα μας γεννηθήκαν διαβάζοντας του καλού μπλόγκερ τις σκέψεις  Είναι ο κόσμος του ιερατείου τόσο αγγελικά πλασμένος μόνο και μόνο έχοντας την ειδική ιεροσύνη όπως είπε μια ψυχή , μήπως πρέπει να είμαστε προσγειωμένοι; Τέτοιες ανοησίες ξένες προς το ορθόδοξη μαρτυρία δεν λέει και ο ανεκδιήγητος Ζηζιούλας, ότι φθάνει να χειροτονηθείς ;
Το μοιραζόμαστε για προβληματισμό και τροφή για σκεψεις…

Προ ημερών, άκουσα κάποιον να λέει για τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο: "ο σιωνιστής, το παλιόσκυλο", που δεν αντιδρά στο Σκοπιανό και τα άλλα μεγάλα ζητήματα που ταλανίζουν τη χώρα μας.
Κάποιος άλλος είπε: "Στείλανε τη Χριστοδουλάρα για βρούβες και βάλανε πάνω έναν τηλεκατευθυνόμενο".
Κάποιος άλλος, αντίθετα, είπε για τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο: "Είναι πνευματικός, πράος, αληθινός Ιεράρχης. Κρατάει τις ισορροπίες, με το να μην οξύνει τα πάθη".
Με αφορμή τη μνήμη του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χριστόδουλου († 28 Ιανουαρίου 2008), επιτρέψτε μου να καταθέσω μερικές πονεμένες σκέψεις επί του θέματος.

Κατ' αρχάς, δεν είναι ακριβές ότι ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τηρεί σιγήν ιχθύος, όπως του καταμαρτυρούν. Έχει τοποθετηθεί πολλές φορές, με τρόπο - κατά τη γνώμη μου - πολύ σωστό. Ορίστε μερικά παραδείγματα.
Επίσης, δεν ξέρουμε τι μπορεί να κάνει ο αρχιεπίσκοπος για όλα τα σοβαρά θέματα χωρίς να φαίνεται και ν' ακούγεται. Αλλά και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος έχει τοποθετηθεί για πολλά ζητήματα (ακόμη και για το Σκοπιανό, αλλά και για την οικονομική κρίση με τα φυλλάδια "Προς το λαό", και εξέδωσε και ένα συκλονιστικό κείμενο για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, που παραδόξως (;) νομίζω ότι θάφτηκε) και οι τοποθετήσεις της προκάλεσαν αντιδράσεις (και για τη γιόγκα π.χ.), πράγμα που φανερώνει ότι ήταν σε καλό δρόμο!...
Ο Ιερώνυμος δεν φωνάζει, δεν ειρωνεύεται, δεν καλεί σε διαδηλώσεις (με δυο λόγια, δεν προσφέρει υλικό στους γελωτοποιούς της τηλεοπτικής σάτιρας για να τον διακωμωδούν, διακωμωδώντας μαζί και το ράσο και την Εκκλησία), αλλά και ο μακαριστός Χριστόδουλος, που προφανώς δε μασούσε (και που σήμερα θεωρώ ότι τον είχαν κατασυκοφαντήσει πως ήθελε να κάνει κόμμα, να κυβερνήσει την Ελλάδα, να γίνει πατριάρχης κ.τ.λ.), με το δικό του ύφος, αλλά και τις λαοσυνάξεις, τελικά για τα θέματα που υπερασπιζόταν δεν είδα να πέτυχε τίποτε. Τι θα έκανε σήμερα για όλα τα απαράδεκτα που πράττουν οι κυβερνώντες δεν το γνωρίζουμε. Φαντάζομαι ότι θα άστραφτε και θα βροντούσε. Θα τα εμπόδιζε; (Δεν εννοώ μόνο περί ομοφυλοφιλίας, μαθήματος Θρησκευτικών κ.τ.λ., αλλά και περί των μνημονίων). Άγνωστο. Δολοφονήθηκε επειδή κάποιοι φοβούνταν τις αντιδράσεις του; Δεν το αποκλείω, ούτε και πρέπει να το θεωρούμε σίγουρο.


Ο τρόπος αντίδρασης ενός προσώπου είναι και θέμα του χαρακτήρα του. Ο Ιερώνυμος δεν είναι Χριστόδουλος. Αυτό δε σημαίνει ότι είναι παλιόσκυλο, σιωνιστής και τηλεκατευθυνόμενος. Αυτοί οι χαρακτηρισμοί είναι προϊόντα διαστραμμένης φαντασίας και εμπάθειας.
Λοιπόν, αδελφοί μου, επιτρέψτε μου να σας πω ότι είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ένας ορθόδοξος χριστιανός να εκφράζεται έτσι για οποιονδήποτε άνθρωπο και πολύ περισσότερο για τον κανονικό αρχιεπίσκοπο της χώρας του ή και οποιασδήποτε χώρας. Καλό για σας θα είναι να συγκρατήσετε τη γλώσσα και το λογισμό σας.
Αν ρωτάς για μένα, αδελφέ μου, εγώ θα προτιμούσα έναν Χριστόδουλο, αλλά ειλικρινά ποιος είμαι εγώ, που μπορώ να κρίνω ποια αντίδραση θέλει ο Θεός ή ποια αντίδραση θα ωφελούσε πραγματικά την Εκκλησία, την πατρίδα, τις ψυχές των αδελφών μου; Είμαι απλά ένας ανόητος που ανοίγει τον υπολογιστή του και ενημερώνεται από το διαδίκτυο, μακριά από τα ίδια τα γεγονότα. Και με τις δυνατότητες-παγίδες που μου δίνει η μπλογκόσφαιρα, μπορώ να κρίνω και να επικρίνω όποιον γουστάρω!... Και να γίνομαι τιμητής των πάντων.
Εσύ δηλαδή, αδελφέ μου, αναρωτήθηκες ποτέ αν οι δικές σου αντιδράσεις είναι οι σωστές; Αναρωτήθηκες, αμφέβαλες ποτέ για την κρίση σου ως προς τον αρχιεπίσκοπο ή τον χ ή ψ κληρικό και γενικά συνάνθρωπο; Πώς τους καταδικάζεις; Πώς τους βρίζεις; Ποιος είσαι;
Προσευχήθηκες ποτέ με πόνο για τον αρχιεπίσκοπο ή τον πατριάρχη ή ακόμη και για τους άθεους και διεφθαρμένους (ναι, έτσι τους θεωρώ) δυστυχείς αδελφούς μας που μας κυβερνούν; Αγαπάς αυτούς τους αμαρτωλούς, οποιασδήποτε μορφής, π.χ. τους ομοφυλόφιλους ακτιβιστές, τους αιρετικούς, τους ισλαμιστές, που θεωρείς απειλή; Θέλεις να σωθούν ή "να τους κάψει ο Θεός";

Κάνε, σε παρακαλώ, τον αγώνα σου ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΧΗ του αρχιεπισκόπου σου και κάθε επισκόπου (ακόμη κι αν δεν έχεις πάει να τη ζητήσεις, ζήτα την, σε παρακαλώ, νοερά), εξομολογήσου ταπεινά την κατάκρισή σου εναντίον τους (εξομολογείσαι καν;) και μη βρομίζεις την ψυχούλα σου καταδικάζοντας και βρίζοντας.
Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μπορεί να είναι και άγιος ακόμη, κι εσύ να βρεθείς υβριστής και συκοφάντης ενός αγίου! Το σκέφτηκες αυτό; Ή μήπως εσύ είσαι που γνωμοδοτείς ότι "αποκλείεται να είναι άγιος" αυτός ο μπήξας, ο δείξας κ.τ.λ.;
Όχι, σε παρακαλώ, συμμαζέψου. Κάνε τον αγώνα σου, το ξαναλέω, με την ευχή του αρχιεπισκόπου, έστω κι αν διαφωνείς με την πρακτική του. Και να θυμάσαι σε παρακαλώ ότι εμείς δεν σώζουμε την Εκκλησία, η Εκκλησία μας σώζει. Η Εκκλησία, με κεφαλή το Χριστό, δεν έχει ανάγκη από εμάς, εμείς έχουμε ανάγκη από αυτήν. Εμείς ελπίζουμε να βοηθήσουμε όχι την Εκκλησία, αλλά τους αγαπημένους αδελφούς μας άθεους, αιρετικούς και αμαρτωλούς (αμαρτωλούς όπως εμείς), να σωθούν μέσω της αγίας μητέρας μας, της Εκκλησίας, και με αυτό τον τρόπο, με ταπείνωση και αγάπη, να συγχωρεθούμε για τις δικές μας αμαρτίες και να σωθούμε κι εμείς οι ίδιοι, κατά το έλεος του Χριστού μας.
Αγώνας λοιπόν, αλλά με ταπείνωση και αγάπη. Όχι με συνθήματα και βρισιές, και μάλιστα κατά του αρχιεπισκόπου και των άλλων πατέρων μας, που φορούν το ράσο και σηκώνουν τα άχραντα μυστήρια στα χέρια τους.
Δόξα τω Θεώ.
Ευχαριστώ.
πηγή 

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παρ τον έναν και χτυπα τον άλλον.
Κι εμείς στη μέση να κυττάμε χάσκοντες άλλοι από δω και άλλοι από κει.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Αν δέν κάνω λάθος το συγκεκριμένο ιστολόγιο είναι αρκετά ανατρεπτικό και ανοιχτόμυαλο ! Μπορεί νά περιγράψει την βρωμιά μιας αμαρτωλής ζωής μέ πολλή ανοιχτωσύνη Τα καημένα τα κατηχητηκούλια όσο και νά θέλουν νά ξεφύγουν από τις καταβολές τους και τα κομπλεξάκια τους , θα το πετάξουν το σόλοικο Τό αίσθημα της υπεροχής δέν τους φεύγει μέ τίποτα Δέν έχει σημασία άν αυτή η υπεροχή παλιότερα κρύβονταν στό μακρύ μανίκι ενώ τώρα στην ελευθεριότητα Ο πυρήνας της υπεροχής παραμένει ο ίδιος Τα ίδια κόμπλεξ !

Καί σύ ρέ φίλε τί πουλάς ευλάβεια ? Ασε τον κάθε άνθρωπο νά εκφραστεί όπως θέλει Αφησέ τον νά εκφράσει την δικαία οργή και αγανάκτησή του και μήν τον γκαστρώνεις μέ τις ευσχημίες που σου έμαθαν και σύ τόσο προκλητικά τις πέταξες Τον μπαρμπέρη κάνεις πάνω στου αλλουνού το κεφάλι ? Αρκετά μέ τά κόμπλεξ σας ? Δέν είμαστε ούτε κατα μία υποψία άγιοι και " νεκροί για τον κόσμο" , ούτε και θέλουμε νά γίνουμε Είστε εσείς και αυτό φτάνει !

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ είπε...

ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΒΑΛΟΝΤΑΙ ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΣΙΑ ΜΙΛΑΜΕ ΚΑΙ ΜΑΧΟΜΑΣΤΕ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΗΘΩΣ ΚΩΦΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΣΙΩΠΟΥΝ , Ο ΘΕΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΚΡΙΤΗΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ.

Πολυξένη είπε...

Το βέβαιο είναι ότι λιγότερη εύκολη κριτική και περισσότερη προσευχή με πόνο και αγάπη θα βοηθούσε..

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχει κανένα δικαίωμα ο αρχιεπίσκοπος να απαξιώνει τα συλλαητήρια κατά τέτοιον τρόπο.
Επιτρέπεται να προκαταλαμβάνει τους Έλληνες πολίτες ισχυριζόμενος ότι "δεν είναι ώρα για συλλαλητήρια και φωνές"; Και να ψύχει την αγωνιστική διάθεση και να μαραίνει τον ιερό ζήλο των Ελλήνων που στο κάτω-κάτω της γραφής δεν κατέβηκαν στο πεζοδρόμιο για τα αμπελοχώραφά τους αλλά για ένα ύψιστο ζήτημα που αφορά στην εθνική μας αξιοπρέπεια.
Αντί να χαρεί ο αρχιεπίσκοπος με το ξεσήκωμα του λαού και να ηγηθή του σχτικού ωραίου αγώνα αυτός το απαξίωσε!
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Τέλειο κείμενο. Ευτυχώς υπάρχουν κ άνθρωποι πραγματικά σκεπτόμενοι.
Πόσο άσχημοι γίνονται κ θλιβεροι αυτοί που όλο γκρινιάζουν.

Ανώνυμος είπε...

Ρέ σείς ! Πάρτε μία κατιούσα ! κι άν μας κακοχαρακτηρίσετε ! Ποιός σας είπε οτι αυτό είναι τό μέλημά μας , νά εισπράξουμε τα καλά σας λόγια και τις ταπεινοσχημίες σας ; Αρκετά σας μπούκωσαν Μέ μπουκωμένο στόμα δέν μιλάς , παραμιλάς ....

Ανώνυμος είπε...

Καλά σας λέει ο 1.24 , γιατί όλο γρινιάζετε ; Δέν βλέπετε πόσο ωραίες ζωγραφιές έχουν κάνει μέ τον χάρτη ;Τελείως γκαγκά είστε ; Μάς την έπεσαν τρελογιάννη τά οικουμενιστούλια ! Πάτε βρέ νά κάνετε καμμιά μετάνοια στό δεσπότη σας !

Ανώνυμος είπε...

Το χειρότερο πάντα στην ιστορία το προκαλούσαν οι Θερμοκέφαλοι
Δυστυχώς όταν το μυαλό θολώνει ούτε τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου κατανοούμε
Ερμηνείες του ποδαριού κάνουμε

Αυτοί πάντως που δηλώνουν πιστοί χριστιανοί και χλευάζουν όποιον τους πει ότι η Προσευχή δίνει λύσεις Πραγματικά σε όλα τα προβλήματα, καλύτερα να δηλώσουν άθεοι

Η ενότητα και ομόνοια δίνει ΛΥΣΕΙΣ
Πάντως η κυρία που γράφει στο 12.33 και 12.38 να προσπαθήσει να διαβάζει καλά αυτά τα κείμενα στα οποία θέλει να απαντήσει
Είναι τόσο άστοχη η παρατήρηση για οικουμενιστές που απορεί κανείς

Όμως με τόση σύγχυση που επικρατεί σίγουρα θα τα πάρουν όλα οι ξένοι.

IASMOS είπε...

Ἀκοῦμε, πώς ὁ δεῖνα ἀσκητεύει μέσα σέ μιά σπηλιά, τρώει μόνο λάχανα, καί τρέχουμε πρός συνάντησή του! Τόν θεωροῦμε, ἐκ τῶν προτέρων, πώς πρόκειται περί ἐπιγείου ἀγγέλου! Μακάρι…!
Βλέπουμε κάποιον σκελετωμένο, μέ μακρυά γενειάδα, μέ ἕνα τριακοσιάρι κομποσχοίνι γύρω ἀπό τό λαιμό του, νά λέει, νά λέει! Καί τρέχουμε! Τόν θεωροῦμε ἐκ τῶν προτέρων ἅγιο! Μακάρι…!
Ἀκοῦμε, πώς ὁ κ. Τ., εἶναι μέρα-νύχτα στήν ἐκκλησία, ψέλνει, προσεύχεται, κοινωνεῖ, διαβάζει τή Γραφή, καί τόν θεωροῦμε ἐκ τῶν προτέρων ἐνάρετο, φερέγγυο ἄνθρωπο καί τόν ἐμπιστευόμαστε! Μακάρι…!
Ἀκοῦμε, πώς ὁ κ. Χ., ἐργάζεται στήν ἐκκλησία, εἶναι νεωκόρος, ἐπίτροπος, ψάλτης, παπᾶς, κ.λ.π., καί τόν θεωροῦμε ἐκ τῶν προτέρων ἐνάρετο, φερέγγυο! Μακάρι…!
Ἀκοῦμε, πώς ὁ κ. Ψ., καλογηρεύει στό Ἅγιο Ὄρος, στούς Ἁγίους Τόπους καί τρέχουμε! Τόν θεωροῦμε ἐκ τῶν προτέρων ἅγιο! Μακάρι…!
Δηλαδή;
Ἐπειδή ὁ ἄλλος ἀσκητεύει μέσα στή σπηλιά ἤ εἶναι σκελετός ἀπό τήν πολλή νηστεία ἤ συχνάζει μέρα-νύχτα μέσα στήν ἐκκλησία, ἐπειδή, ἐπειδή, ἐπειδή, σημαίνει πώς αὐτόματα ἔγινε καί τέλειος χριστιανός;!
Ἔχει μέσα του τή χάρη τοῦ Χριστοῦ, καί τά χαρίσματα τοῦ ἁγίου Πνεύματος; Ἀγάπη, ταπείνωση, δικαιοσύνη; Ἔτσι, τόσο εὔκολα (οὐρανοκατέβατα!) ἔρχονται αὐτά;!
Ὅταν δέν ἀγωνίζεσαι, ὅταν δέν ἀντιστέκεσαι στά πάθη σου, σωματικά ἤ ψυχικά, ἄς εἶσαι ἀκόμα καί ἀρχάγγελος (!) ἄς κατοικεῖς ἀκόμα καί στόν Οὐρανό (ὅπου κατοικοῦσε ὁ Ἑωσφόρος!) εἶσαι ἱκανός γιά ὅλα!
Ὅταν δέν ἔχεις ταπείνωση, συντριβή, φρόνημα τελώνη, ἄς κοινωνεῖς κάθε μέρα, ἄς συχνάζεις κάθε μέρα στήν ἐκκλησία, κ.λ.π. κ.λ.π., εἶσαι καί πάλι ἱκανός γιά ὅλα! Καί νά κλέψεις, καί νά ἀδικήσεις, καί νά μοιχεύσεις, καί νά ψευδομαρτυρήσεις, (στό δικαστήριο!) καί νά διαστρέψεις τό Εὐαγγέλιο, ἀρνούμενος βασικές διδασκαλίες Του! Καί νά λές δικά σου πράγματα, φτιάχνοντας ἔτσι ἕνα δικό σου Εὐαγγέλιο, «καλύτερο» ἀπό τοῦ Χριστοῦ…!
Θυμηθεῖτε: Τά φοβερά «οὐαί», ὁ ἀγαθός Χριστός δέν τά «ἐκτόξευσε» σέ ἀνθρώπους τοῦ ὑποκόσμου, σέ τελῶνες, σέ πόρνες, σέ μοιχούς, ἀλλά σέ ἀνθρώπους, πού τούς προσκυνοῦσε ὁ κόσμος…! Πού φημίζονταν γιά τήν ἀρετή τους…!
Σ’ αὐτούς πού διάβαζαν τίς Γραφές, πού ἔκαναν τήν προσευχή τους, πού ἀποδεκατοῦσαν τίς περιουσίες τους, πού νήστευαν (ἔμειναν νηστικοί!) δυό φορές τήν ἑβδομάδα, πού δέν ἔλειπαν ἀπό τίς συναγωγές!
Θυμηθεῖτε: Τόν Κύριο δέν τόν σταύρωσαν οὔτε οἱ ληστές, οὔτε οἱ πόρνοι, οὔτε οἱ τελώνες, ἀλλά οἱ θρησκευτικοί ἡγέτες τοῦ λαοῦ! Οἱ Ἀρχιερεῖς, οἱ Γραμματεῖς, οἱ Φαρισαῖοι, οἱ πρεσβύτεροι τοῦ λαοῦ, μέ πρωτοστάτες (φεῦ!) τούς Ἀρχιερεῖς…! (Μτ.27,20.Λκ.23,23).

Ανώνυμος είπε...

Ποιοι είναι οι "θερμοκέφαλοι" 6:41; Οι εκατοντάδες χιλιάδες λαού που κατέβηκαν στο δρόμο και που αντιστέκονται στον επονείδιστο συμβιβασμό και τήν προδοσία;
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Ζήτω ο Χριστόδουλος!!!