Τὸ προδημοσιευμένο στὴν Ἱστοσελίδα μας σχόλιο τοῦ τεύχους 2168 τῆς 1ης Ἰανουαρίου 2018 τοῦ Περιοδικοῦ “Ο ΣΩΤΗΡ” μὲ τὸν ἐρωτηματικὸ τίτλο «ΑΠΕΝΟΧΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΣ;» δέχθηκε ἐπώνυμη καὶ εὐγενικὴ ἀπάντηση ἀπὸ τὸν ἀνωνύμως ἀπὸ μέρους μας κρινόμενο γιὰ τὶς θέσεις του κληρικὸ π. Βασίλειο Θερμό.
Ὁ
π. Βασίλειος ὑπενθύμισε ὅτι κατὰ τὰ μαθητικά του χρόνια συμμετεῖχε στὶς νεανικὲς
συγκεντρώσεις τῆς Ἀδελφότητός μας τότε. Αὐτὸ προσδίδει ἰδιαίτερη ἀξία, ἀκόμη καὶ
συναισθηματική, στὸ κείμενό του.
Ὅμως
καὶ τὸ σχόλιό μας ἐκεῖνο καὶ ἡ τωρινή μας ἀπάντηση κινοῦνται πέρα ἀπὸ τὶς
προσωπικές μας γνωριμίες. Τὸ ζητούμενο εἶναι ἡ ἀλήθεια γύρω ἀπὸ τὸ μεῖζον θέμα
τῆς ὁμοφυλοφιλικῆς διαστροφῆς ποὺ σαρώνει σήμερα σὰν λαίλαπα ὅλο τὸν πλανήτη.
Ἐπὶ
τῆς ἀπαντήσεως λοιπὸν τοῦ π. Βασιλείου ἔχουμε νὰ παρατηρήσουμε τὰ ἑξῆς στὰ καἰρια
καὶ οὐσιώδη ζητήματα, παρατρέχοντας τὰ κατὰ τὴν κρίση μας δευτερεύουσας
σημασίας:
1. Ὁ π. Βασίλειος μᾶς ἐπικρίνει λέγοντας: «θὰ ἀναρωτηθῶ, ὅμως, γιατί γράφετε ὡσὰν νὰ διέφυγε τῆς προσοχῆς σας ὅτι τὸ ἐν λόγω βιβλίο μου καταλήγει, διεξοδικὰ καὶ μὲ ἀπόλυτη σαφήνεια, σὲ θεολογικὴ ἀπόρριψη τῆς ὁμοφυλοφιλίας».
Ἡ
ἀπάντηση εἶναι ἀπὸ αὐτὸ τὸ ἴδιο τὸ σχόλιό μας ὁλοφάνερη. Μὲ τὸ κείμενό μας ἐκεῖνο
δὲν κρίναμε τὸ σχετικὸ βιβλίο του ἀλλὰ τὰ λεχθέντα κατὰ τὴν παρουσίαση τοῦ
βιβλίου σὲ ἐκδήλωση στὶς 10 Νοεμβρίου 2017 στὴν Πάτρα. Δὲν γράψαμε ἑπομένως «ὡσὰν
νὰ διέφυγε τῆς προσοχῆς» μας. Διότι ἁπλούστατα δὲν ἀσχοληθήκαμε μὲ τὸ
βιβλίο ἀλλὰ μὲ τὰ πρωτοφανῆ, παράδοξα καὶ ἀξιοκατάκριτα λεχθέντα ἀπὸ τοὺς εἰσηγητὲς
καὶ τὸν ἴδιο στὴν ἐκδήλωση τῆς Πάτρας. Τὰ ὁποῖα καὶ παρατίθενται αὐτολεξεὶ μέσα
σὲ εἰσαγωγικά.
2. Γράφει ἐπίσης ὁ
π. Βασίλειος: «Κατ᾿ ἀρχήν, γιὰ τὸν ἀπληροφόρητο ἀναγνώστη τοῦ σχολίου σας
δὲν εἶναι εὔκολο νὰ ξεχωρίσει ποιὸς ξεστόμισε στὴν ἐκδήλωση τῆς Πάτρας τὶς
σκληρὲς ἐκφράσεις ποὺ ἀναγράφετε. Δὲν τοῦ γίνεται ἀμέσως σαφὲς ὅτι δὲν εἶμαι ἐγώ».
Ὅμως
καὶ αὐτὸ δὲν εἶναι σωστό. Στὸ σχόλιό μας γράφουμε ξεκάθαρα ὅτι στὴν ἐκδήλωση ἀκούστηκε
«ἕνα ἀπίστευτο ὑβρεολόγιο κατὰ τῶν ἐπικριτῶν τοῦ συγγραφέα. Αὐτοὶ εἶναι, ὅπως
εἰπώθηκε ἀπὸ τοὺς εἰσηγητές, ‘’ἀνώνυμοι ἀρουραῖοι τοῦ διαδικτύου’’… κ.τ.λ.».
Σαφέστατα δηλαδὴ σημειώναμε ὅτι τὸ ὑβρεολόγιο προῆλθε ἀπὸ τοὺς εἰσηγητές.
3. Τὸ καίριο ὡστόσο
θεολογικὸ ζήτημα ποὺ ἐτέθη εἶναι ἡ θεοπνευστία τοῦ πρώτου κεφαλαίου τῆς πρὸς
Ρωμαίους ἐπιστολῆς τοῦ ἀποστόλου Παύλου. Ὁ π. Βασίλειος στὴν ἀπάντησή του μεταθέτει
τὸ ζήτημα καὶ ἀναπτύσσει τὴ σκέψη του γενικῶς περὶ τοῦ πῶς ἀντιλαμβάνεται ὁ ἴδιος
τὴ θεοπνευστία, ὑποθέτοντας ὅτι ἐμεῖς ἔχουμε λανθασμένη περὶ αὐτῆς ἀντίληψη.
Κάνει λάθος. Δὲν ἔχουμε αὐτὴν ποὺ πιθανολογεῖ. Τὸ θέμα μας ὅμως δὲν εἶναι γενικῶς
ἡ περὶ θεοπνευστίας ἀντίληψη, ἀλλὰ αὐτὸ ποὺ ἐντόνως ὑπογραμμίσαμε:
Δὲν
εἶναι θεόπνευστο τὸ πρῶτο κεφάλαιο τῆς πρὸς Ρωμαίους ἐπιστολῆς;
Ἐκεῖνος
τὸ ἀρνεῖται. Θεωρεῖ ὅτι στὸ κεφάλαιο αὐτὸ ὁ θεόπνευστος Ἀπόστολος μεταφέρει ἐπιστημονικὲς
καὶ κοινωνικὲς ἀντιλήψεις τῆς ἐποχῆς του, σύμφωνα μὲ τὶς ὁποῖες ἡ ὁμοφυλοφιλία ἦταν
καταδικαστέα. Καὶ ἄρα σἠμερα ποὺ αὐτὲς οἱ ἀντιλήψεις ἔχουν ἀλλάξει δὲν νοεῖται
καταδίκη τῆς ὁμοφυλοφιλίας. Ἀναφερόμενος στὸ κείμενο τοῦ Ἀποστόλου εἷπε ἐπὶ
λέξει: «Λοιπὸν εἶναι ἕνα σημαντικὸ ἔργο νὰ ξεχωρίζουμε τὶς θεολογικὲς ἀλήθειες ἀπὸ
τὶς ἱστορικὲς ἀντιλήψεις καὶ τὶς ἐπιστημονικὲς ἀντιλήψεις οἱ ὁποῖες ἀλλάζουν μὲ
τὸν καιρό… καὶ θὰ ἀλλάζουν διαρκῶς». Ἐπιχείρημα δὲ γιὰ νὰ στηρίξει τὴν ἀντίληψή
του αὐτὴ προβάλλει στὴν ἀπάντησή του τὸ γεγονὸς ὅτι ἔχουν ἀτονήσει σήμερα οἱ
συστάσεις τοῦ Ἀποστόλου Παύλου γιὰ τὸ κάλυμμα καὶ τὴν κόμη τῶν γυναικῶν καὶ
τέτοια παρόμοια.
Ὅμως
ἄλλο εἶναι οἱ ἐνδυματολογικοὶ καὶ ἄλλοι ἐξωτερικοὶ τύποι κάθε ἐποχῆς ποὺ δὲν
συνδέονται μὲ τὴ θεοπνευστία, καὶ ἄλλο ἡ ἀλήθεια τῆς Γραφῆς περὶ τοῦ τί εἶναι ἁμαρτία.
Ἐδῶ μεσολαβεῖ ἄβυσσος!
Τὸ
σχετικὸ κείμενο λοιπὸν τοῦ πρώτου κεφαλαίου τῆς πρὸς Ρωμαίους εἶναι θεόπνευστο
καὶ ἄρα δὲν ἐπιδέχεται καμία ἀπολύτως ἀλλαγή, οὔτε σὲ «ἰῶτα ἕν», κατὰ τὸν λόγο
τοῦ Κυρίου. Γιὰ μᾶς καὶ γιὰ κάθε, θέλουμε νὰ πιστεύουμε, ὀρθόδοξο Χριστιανὸ τὰ
λόγια τοῦ θεοπνεύστου Ἀποστόλου εἶναι ἀναλλοίωτα, ὅσες, τάχα ἐπιστημονικές, ἀντιλήψεις
κι ἂν διατυπωθοῦν: «Διὰ τοῦτο παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς εἰς πάθη ἀτιμίας. αἵ τε γὰρ
θήλειαι αὐτῶν μετήλλαξαν τὴν φυσικὴν χρῆσιν εἰς τὴν παρὰ φύσιν, ὁμοίως δὲ καὶ οἱ
ἄρσενες ἀφέντες τὴν φυσικὴν χρῆσιν τῆς θηλείας ἐξεκαύθησαν ἐν τῇ ὀρέξει αὐτῶν εἰς
ἀλλήλους, ἄρσενες ἐν ἄρσεσι τὴν ἀσχημοσύνην κατεργαζόμενοι καὶ τὴν ἀντιμισθίαν ἣν
ἔδει τῆς πλάνης αὐτῶν ἐν ἑαυτοῖς ἀπολαμβάνοντες» (Ρωμ. α΄ 26, 27).
Δὲν
ἀλλάζει τίποτε ἀπολύτως ἀπὸ τὴ διδασκαλία αὐτὴ τοῦ ἀποστόλου Παύλου. Καὶ ὅλους
πρέπει νὰ μᾶς συγκλονίζει ὁ φοβερὸς λόγος τοῦ Κυρίου μας: «ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν, ἕως
ἂν παρέλθῃ ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ, ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία οὐ μὴ παρέλθῃ ἀπὸ τοῦ νόμου
ἕως ἂν πάντα γένηται. Ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ
διδάξῃ οὕτω τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν»
(Ματθ. ε΄ 18,19).
4. Ὅμως εἰδικὰ στὸ
πρῶτο κεφάλαιο τῆς πρὸς Ρωμαίους ὁ π. Βασίλειος κάνει καὶ ἄλλο λάθος. Ἀποδίδει
στὸν ἀπόστολο Παῦλο καὶ σὲ μᾶς τὴν λανθασμένη ἀντίληψη ὅτι τάχα οἱ ὁμοφυλόφυλοι
διακατέχονται ἀπὸ ὅλα τὰ πάθη ποὺ ἀναφέρει στὸ κείμενό του ὁ Ἀπόστολος. Γι᾿ αὐτὸ
καὶ ρωτάει: «Ὑπάρχει σήμερα κάποιος Χριστιανός, ἔστω καὶ συντηρητικός, ὁ ὁποῖος
νὰ θεωρεῖ πὼς οἱ ὁμοφυλόφιλοι ἀποτελοῦν τὴν ἐπιτομὴ ὅλων αὐτῶν τῶν θλιβερῶν παθῶν;».
Κάτι
τέτοιο ἐμεῖς δὲν τὸ ὑπονοήσαμε ποτέ, καὶ πολὺ περισσότερο ὁ Ἀπόστολος. Οἱ ὁμοφυλόφιλοι
εἶναι ὑποδουλωμένοι στὸ πάθος τους. Ἄλλοι εἶναι σὲ ἄλλα πάθη· πορνεία,
πλεονεξία, φθόνο, ὑπερηφάνεια… Αὐτὸ λέει τὸ ἱερὸ κείμενο. Καὶ βέβαια ὅλοι, ἂν
θέλουμε νὰ σωθοῦμε, ὀφείλουμε νὰ πολεμήσουμε τὸ πάθος ἀπὸ τὸ ὁποῖο τυχὸν
διακατεχόμαστε. Καὶ οἱ ὁμοφυλόφιλοι ὁπωσδήποτε τὸ δικό τους.
5. Ὁ π. Βασίλειος μᾶς
κατηγορεῖ ἀκόμη ὅτι ἀφήνουμε τὸν ἀναγνώστη «νὰ ὑποθέσει ὅτι καὶ μόνη ἡ ὁμοφυλόφιλη
ἕλξη θὰ πρέπει νὰ συνοδεύεται ἀπὸ ἐνοχή».
Ἂν
καὶ πουθενὰ δὲν γράψαμε κάτι τέτοιο, ὀφείλουμε ἐντούτοις νὰ ξεκαθαρίσουμε ὅτι
καὶ ἡ ὁμοφυλοφιλία καὶ κάθε πάθος, ἂν σ᾿ αὐτὸ συγκατατίθεται ὁ ἄνθρωπος,
δημιουργεῖ ἐνοχή. Γι᾿ αὐτὸ καὶ θεωροῦμε λανθασμένη τὴν ἀντίληψἠ του ὅτι «ἡ
ὁμοφυλοφιλία δὲν ἔχει κοινὰ μὲ τὰ ὑπόλοιπα πάθη, γι᾿ αὐτὸ καὶ δὲν θὰ πρέπει νὰ ἐντάσσεται
μεταξὺ αὐτῶν». Ἡ ὁμοφυλοφιλία εἶναι πάθος. Καί, κατὰ τὸν ἱερὸ Χρυσόστομο, «ὅπερ
ἂν εἴποις ἁμάρτημα, οὐδὲν ἴσον ἐρεῖς τῆς παρανομίας ταύτης· καὶ εἰ ἐπῃσθάνοντο
τῶν γινομένων οἱ πάσχοντες, μυρίους ἂν κατεδέξαντο θανάτους, ὥστε μὴ τοῦτο παθεῖν.
Οὐ γὰρ ἔστιν, οὐκ ἔστι ταύτης τῆς ὕβρεως ἀλογώτερόν τε καὶ χαλεπώτερον» (P.G.
60. 419).
6. Ἕνα ἄλλο θέμα εἶναι
αὐτὸ ποὺ ἔθεσε στὴν ἐκδήλωση ὁ π. Βασίλειος λέγοντας ὅτι «ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει ὑποστεῖ
μεγάλη ρύπανση ἰδεῶν». Στὴν ἀπάντησή του μιλάει γιὰ λανθασμένες ἀντιλήψεις
προσώπων. Ἄλλο ὅμως αὐτὸ καὶ ἄλλο νὰ λέει ὅτι «ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει ὑποστεῖ
μεγάλη ρύπανση ἰδεῶν καὶ χρειάζεται ἀποκάθαρση ἀρκετή». Καὶ θὰ θέλαμε μὲν τὴ
διατύπωση αὐτὴ νὰ τὴν κατατάξουμε στὰ συνήθη λάθη τῆς γλώσσας στὸν προφορικὸ
λόγο, ὡστόσο μᾶς ἐμποδίζει νὰ τὸ κάνουμε ἡ ὅλη τακτική τοῦ π. Βασιλείου. Ὄχι
μόνο μὲ τὸ ὅτι ἀμφισβητεῖ τὴ θεοπνευστία τοῦ σχετικοῦ κειμένου τῆς πρὸς
Ρωμαίους, ἀλλὰ καὶ διότι ἔφθασε στὸ σημεῖο νὰ ὑποστηρίζει ὅτι αἰτία τῆς
καταστροφῆς τῶν Σοδόμων δὲν ἦταν ἡ ὁμοφυλοφιλία ̶ κάτι ποὺ κανένας, ἀπ᾿ ὅσο
γνωρίζουμε, δὲν τόλμησε νὰ ὑποστηρίξει στὴ διάρκεια τῶν 4.000 χρόνων ποὺ
μεσολάβησαν ἀπὸ τότε, καὶ βέβαια αὐτὸ μᾶς προξένησε ἀλγεινὴ ἐντύπωση. Ὅταν λοιπὸν
φθάνει σὲ τέτοιο σημεῖο, νὰ ἀμφισβητεῖ τὶς πλέον βεβαιωμένες ἀλήθειες τῆς Γραφῆς,
μᾶς ἀναγκάζει νὰ σκεφτόμαστε ὅτι ἄλλου εἴδους ἀποκάθαρση τῆς Ἐκκλησίας ἐννοεῖ.
7. Τὸ θέμα τῆς αἰτίας
τῆς καταστροφῆς τῶν Σοδόμων ὁ π. Βασίλειος στὴν ἀπάντησή του τὸ παρασιωπᾶ,
παρόλο ποὺ ἐπικρίναμε ἐντόνως τὴν ἀντίληψή του αὐτή. Θέλουμε νὰ ἐλπίζουμε ὅτι
σκέφθηκε τὸ ζήτημα καλύτερα καὶ ἄλλαξε γνώμη. Στὴν καθολικὴ ἐπιστολὴ τοῦ Ἀδελφοθέου
Ἰούδα ὁ Σοδομισμὸς καταδικάζεται μὲ πολὺ αὐστηρὸ τρόπο: «ὡς Σόδομα καὶ Γόμορρα
καὶ αἱ περὶ αὐτὰς πόλεις τὸν ὅμοιον τούτοις τρόπον ἐκπορνεύσασαι καὶ ἀπελθοῦσαι
ὀπίσω σαρκὸς ἑτέρας πρόκεινται δεῖγμα, πυρὸς αἰωνίου δίκην ὑπέχουσαι» (στ. 7).
Οἱ ἑρμηνευτὲς πίσω ἀπὸ τὴ φράση «ἀπελθοῦσαι ὀπίσω σαρκὸς ἑτέρας» βλέπουν τὴν ἀρσενοκοιτία:
«Καὶ καθὼς αἱ πέντε πόλεις τῶν Σοδόμων κατεκάησαν μὲ πῦρ καὶ θειάφι, διὰ τὶ
παρομοίως μὲ τοὺς αἱρετικοὺς τούτους ἔπεσαν εἰς πορνείας καὶ ἀσελγείας, καὶ
μάλιστα εἰς τὴν θεομίσητον καὶ ἐπάρατον ἁμαρτίαν τῆς ἀρσενοκοιτίας, ταύτην γὰρ ὀνομάζει
σάρκα ἑτέραν ὁ Ἀπόστολος» (Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἑρμηνεία εἰς τὰς ἑπτὰ
καθολικὰς Ἐπιστολάς, ἔκδ. 1806, σελ. 349).
Γιὰ
ὅποιον δὲ διατηρεῖ καὶ τὴν παραμικρὴ ἀμφιβολία στὸ θέμα τῶν Σοδόμων, ἀρκεῖ ἡ
μελέτη τῆς Δ΄ ὁμιλίας τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου στὴν πρὸς Ρωμαίους ἐπιστολὴ γιὰ νὰ
καταλάβει τὴν ἀλήθεια. Ἡ ὁμιλία αὐτὴ ἀποτελεῖ πραγματικὸ καταπέλτη γιὰ ὁποιαδήποτε
διαφορετικὴ ἀντίληψη. Ὄχι μόνο γιὰ τὰ Σόδομα ἀλλὰ καὶ γενικότερα γιὰ τὸ ὅλο
πρόβλημα τῆς ὁμοφυλοφιλίας.
Ὁ
ἱερὸς πατήρ, αἰώνιος ἀπλανὴς διδάσκαλος τῆς οἰκουμένης, ἔλεγε: «Τοιοῦτος γοῦν ἐστιν
ὁ Σοδόμων ἐμπρησμὸς καὶ ἡ πυρπόλησις ἐκείνη· καὶ ἴσασιν οἱ παραγενόμενοι, καὶ τῇ
θέᾳ τὴν πληγὴν ἐκείνην τὴν θεήλατον καὶ τῶν ἄνωθεν κεραυνῶν τὸ ἔργον ἰδόντες. Ἐννόησον
ἡλίκον ἐστὶ τὸ ἁμάρτημα, ὡς βιάσασθαι καὶ πρὸ καιροῦ τὴν γέενναν φανῆναι. Ἐπειδὴ
γὰρ πολλοὶ τῶν λόγων κατεφρόνουν, διὰ τῶν ἔργων αὐτοῖς τὴν ἐκείνης εἰκόνα ἐπέδειξεν
ὁ Θεὸς καινῷ τινι τρόπῳ. Καὶ γὰρ παράδοξος ἦν ὁ ὑετὸς ἐκεῖνος, ἐπειδὴ καὶ παρὰ
φύσιν ἡ μίξις· καὶ κατέκλυσε τὴν γῆν, ἐπειδὴ καὶ τὰς ἐκείνων ψυχὰς ἡ ἐπιθυμία.
Διὸ καὶ ἀπεναντίας ἦν ὁ ὑετὸς τῷ συνήθει· οὐ γὰρ μόνον οὐ διήγειρε τὴν γαστέρα
τῆς γῆς πρὸς τὴν τῶν καρπῶν γένεσιν, ἀλλὰ καὶ πρὸς τὴν ὑποδοχὴν αὐτὴν τῶν σπερμάτων
ἄχρηστον ἐποίει. Τοιαύτη γὰρ ἦν ἡ μίξις τῶν ἀνδρῶν τῆς γῆς Σοδόμων, τὸ τοιοῦτον
σῶμα ἀχρηστότερον ἀποφαίνουσα. Τί γὰρ ἀνδρὸς πεπορνευμένου μυσαρώτερον; τί δὲ ἐναγέστερον;
Ὢ τῆς μανίας, ὢ τῆς παραπληξίας, πόθεν εἰσεκώμασεν ἡ ἐπιθυμία αὕτη»! (P.G.
60.420).
8. Τέλος ὁ π.
Βασίλειος φαίνεται νὰ μᾶς ἀποδίδει καὶ κάποια ἀπόκλιση ἀπὸ τὸ πνεῦμα τῆς ἴδιας
τῆς Ἀδελφότητός μας, γι᾿ αὐτὸ καὶ μᾶς παραπέμπει σὲ ἀνώνυμο σχόλιο τῶν
παρατηρήσεών μας ἐπὶ τῆς ἐκδηλώσεως, στὸ ὁποῖο γράφονται γιὰ τὸ Περιοδικό μας τὰ
ἑξῆς: «Τὴν διαφήμιση-δυσφήμιση σήμερα τὴν παρέλαβαν ἄλλοι. Κρίμα διότι
κάποτε εἶχαν μία εὐπρέπεια στὴν κριτική τους καὶ στὰ γραφτά τους. Τώρα νέοι
διευθυντὲς νέα νοοτροπία. Δὲν γράφω ὀνόματα ἀφοῦ καὶ αὐτοὶ ἀνώνυμα ἔγραψαν…. Ἀκροατὴς
τῆς ἐκδήλωσης καὶ ἀναγνώστης τοῦ περιοδικοῦ μὲ τὸ νέο ἦθος…».
Πρωτίστως
νὰ σημειώσουμε ὅτι τὸ Περιοδικό μας δὲν γράφει ἀνώνυμα. Ἡ εὐθύνη τῶν γραφομένων
εἶναι συλλογική, ἀλλὰ κατὰ νόμον ὑπάρχει καὶ συγκεκριμένο ὄνομα. Ὅσο γιὰ τὸ ἂν ἔχουμε
παρεκκλίνει σὲ νέα νοοτροπία, ἂς μᾶς ἐπιτρέψει ὁ π. Βασίλειος καὶ οἱ ὅποιοι
σχολιαστὲς νὰ σημειώσουμε ὅτι ἂν ζοῦσαν σήμερα οἱ ἀοίδιμοι πατέρες μας μὲ τὴν ἀκρίβεια
τοῦ ἤθους τους καὶ τὴν αὐξημένη εὐαισθησία τους στὰ τῆς πίστεως, ὅπως τοὺς
γνωρίσαμε, θὰ ἔγραφαν πολὺ αὐστηρότερα καὶ ἐλεγκτικότερα.
Καὶ
πάντως εἰλικρινὰ εὐχόμαστε ἐκ ψυχῆς νὰ ἀλλάξει ἀντιλήψεις ὁ π. Βασίλειος γιὰ τὴν
ὅλη τοποθέτησή του στὸ ἐφιαλτικὸ πρόβλημα τῆς ὁμοφυλοφιλίας.
Διότι
ἡ σημερινὴ Ψυχιατρική, ἔχοντας κάνει στροφὴ 180 μοιρῶν (κατ᾿ ἐντολὴν ἄγνωστο
ποιῶν κύκλων) μπορεῖ νὰ ἐπιχειρεῖ νὰ ἀλλάξει αἰώνιες ἀλήθειες. Ὅμως ἡ ἀλήθεια εἶναι
πὼς ἡ ἐκρηκτικὴ διάδοση τῆς ὁμοφυλοφιλικῆς διαστροφῆς στοὺς καιρούς μας δὲν εἶναι
κάτι φυσικό, ὅπως διατείνονται πολλοί, ἀλλὰ ὀφείλεται σὲ καθαρὰ δαιμονικὴ ἐνέργεια
ποὺ πλήττει ὅλο τὸν πλανήτη, γιὰ νὰ τὸν παραδώσει ἀνυπεράσπιστο στὴν ἐπερχόμενη
κυριαρχία τοῦ σκοτεινοῦ τέρατος τῆς κολάσεως.
πηγή: Περιοδικό “Ο ΣΩΤΗΡ”
5 σχόλια:
Eύγε στο ορθόδοξο χριστιανικό περιοδικό Ο ΣΩΤΗΡ για την επιτυχημένη απάντηση που έδωσε στους ισχυρισμούς του π.Βασιλείου Θερμού, σκανδαλωδέστατο περί ομοφυλοφιλίας συγγραφικό πόνημα του οποίου, προκάλεσε σωρεία κατά πάντα δικαιολογημένων αντιδράσεων από την πλευρά του εκκλησιαστικού σώματος.
Η απάντηση του δημοσιογραφικού οργάνου της εκλεκτής αδελφότητος αναφέρεται, βεβαίως, στην εκδήλωση παρουσιάσεως του επιμάχου βιβλίου στην Πάτρα και ασκεί κριτική στα όσα άτοπα έλαβαν χώρα κατ αυτήν, πλην όμως συνιστά και μία πανηγυρική διατράνωση της γνησίας θέσεως της ορθοδόξου χριστιανικής Εκκλησίας αναφορικά με το σοδομισμό η οποία εδράζεται επί του αρραγούς και ασαλεύτου θεμελίου της αγιογραφικής και αγιοπατερικής παρακαταθήκης.
Ας ελπίσουμε ότι ο προσοντούχος και ταλαντούχος κληρικός, ο συγγράψας το ατυχέστατο και επικίνδυνο για την πνευματική ζωή των πιστών βιβλίο, θα ανακρούση πρύμνα αναθεωρώντας τις περί ομοφυλοφιλίας στρεβλές του απόψεις, καταπαυομένου, τοιουτοτρόπως, του δημιουργηθέντος σάλου και του δεινού σκανδαλισμού του πιστού λαού.
Υ.Γ. Αναμένουμε την αντίδραση της Ιεράς Κοινότητος του Αγίου Όρους, της ΠΕΘ, άλλων ιεραποστολικών αδελφοτήτων, σκανδαλωδώς σιωπώντων άχρι τούδε ιστολογίων ορθοδόξου χριστιανικού προσανατολισμού και προ πάντων της ποιμαίνουσας Εκκλησίας.
Δυστυχώς, η εκκλησιαστική διοίκηση περί άλλα μεριμνά και τυρβάζεται και ανέχεται εδώ και δεκαετίες την παραφθορά και νόθευση του Ορθοδόξου Ήθους από την πλευρά των γνωστών και μη εξαιρετέων π.Φιλοθέου Φάρου και Χ.Γιανναρά. Μάλλον συμβαίνει κάτι παρόμοιο και στην προκειμένη περίπτωση.
Λ.Ν.
Είμαι ο αμφιφυλόφιλος Χριστιανός Γ. που μου είχατε κάνει την τιμή να δημοσιεύσετε σχόλιό μου ως ανάρτηση με τίτλο "σταράτες κουβέντες". Ηλικιακά είμαι έξω από τα 50. Για χρόνια είχα σχέσεις με άνδρες, ευκαιριακές ή και σε σταθερότερη βάση. Θα δυσκολευόμουν να μετρήσω με πόσους άνδρες έχω "πάει", κάποια στιγμή το επιχείρησα και έχασα τον λογαριασμό (συχωρέστε μου την ωμότητα με την οποία το γράφω). Δόξα τω Θεώ, κάνω πλέον τον αγώνα μου και δοξάζω τον Χριστό και την Παναγία Μητέρα Του για αυτό.
Έχω επίγνωση της κατάστασής μου και δεν κοροϊδεύω τον εαυτό μου. Αλλά και δεν θέλω κάποιους παπα-ψυχιάτρους να με κοροϊδεύουν. Θα προτιμούσα να το έκαναν χωρίς να φοράνε ράσα. Αφού τα φοράνε και μιλάνε εξ ονόματος δήθεν της Ορθοδοξίας και απευθύνονται στο εκκλησίασμα, θα είμαι αμείλικτος με αυτούς...
Η στάση του παπα Θερμού έναντι της ομοφυλοφιλίας δεν είναι έντιμη. Ή, να το πω καλύτερα, η στάση του έναντι των ομοφυλόφιλων Χριστιανών δεν είναι έντιμη. Θέλει να βάλει τους ανθρώπους που έχουν αυτή τη ροπή (όπως εγώ) να πατήσουν σε δύο βάρκες. Και τελικά θα τους κάνει να πέσουν στο νερό, αν δεν το έχει κάνει ήδη. Το κρίμα στον λαιμό του για όσους εξαπατώνται και παίρνουν για ορθόδοξη πνευματικότητα τις ψυχιατρικές θεωρίες τελευταίας (;) κοπής που πουλάει σε φθηνή τιμή εδώ και εκεί. Θα δώσει λόγο στον Θεό....
Τον άκουσα τον εν λόγω παπα-Θερμό να μιλάει σε σύναξη ιερέων και πιστών της Μητροπόλεως Αργολίδος και λυπήθηκα τους ακροατές, και ειδικά τους ιερείς, που δεν είναι επαρκώς καταρτισμένοι και συναντούν συχνά αυτό το θέμα ως πνευματικοί. Η επιχειρηματολογία του κουτοπόνηρη. Συνέκρινε όντως ξεπερασμένες επιστημολογικές θεωρήσεις των Πατέρων (συγκεκριμένα, την παραδοχή του γαιοκεντρικού συστήματος) με τη σωτηριολογική διδασκαλία (περί ομοφυλοφιλίας), για να μας πει εμμέσως πλην σαφώς ότι δεν υπάρχει απόλυτη αλήθεια, ότι όλα είναι σχετικά: Όπως οι επιστημολογικές θεωρήσεις των Πατέρων αντανακλούσαν την εποχή τους, έτσι και η θεώρηση των Πατέρων περί ομοφυλοφιλίας αντακαλά την εποχή που διατυπώθηκε. Το επιχείρημα είναι αφελέστατο και έωλο, και μάλλον το γνωρίζει και ο ίδιος ο παπα-Θερμός (δεν είναι χαζός για να το πιστεύει).
Συνέχεια στο προηγούμενο σχόλιό μου π ερί παπα-Θερμού:
Σημειωτέον ότι η ομοφυλοφιλία έπαψε να θεωρείται ως απόκλιση από τους ψυχιάτρους ΟΧΙ με επιστημονικά κριτήρια, αλλά επειδή έτσι το επέβαλε το λόμπυ των γκέι ακτιβιστών. Το ότι η επιστήμη μπορεί να υπακούει σε πιέσεις διαφόρων λόμπυ που είναι κήνσορες της πολιτικής ορθότητας (συμβαίνει αυτό με την κοινωνιολογία, την παιδαγωγική και άλλες παρεμφερείς επιστήμες του ανθρώπου), αυτό το αντιπαρέρχεται ο παπα-Θερμός. Αποσιωπά το ότι η όλη η ιστορία του γκέι δικαιωματισμού υποκινήθηκε μετά το 1960, με την αποφασιστική συμβολή της Νέας Αριστεράς. Αλλά ο τιτανοτεράστιος παπα-ψυχίατρος, το είπαμε, απευθύνεται σε αδαείς (ή έτσι τους νομίζει). Και προφανώς κανείς στο ακροατήριο δεν του έφερε αντίρρηση, λόγω έλλειψης κατάρτισης ή ενημέρωσης. Ή λόγω φόβου. Από εκεί καταλαβαίνω και την πνευματική κατάρτιση των επισκόπων που τον καλούν ως ομιλητή...
Η ειρωνία της υπόθεσης είναι ότι οι ίδιοι οι ομοφυλόφιλοι βιώνουν μέσα τους την κατάστασή τους ως απόκλιση, και σε στιγμές ειλικρίνειας μπορεί να το παραδεχτούν, ότι δηλαδή δεν είναι ο "νορμάλ" δρόμος ο δικός τους. Εξ ου και η ιδιαίτερα εύθραστη ψυχολογία τους, το ότι καταφεύγουν σε μεγαλύτερο βαθμό σε ψυχοφάρμακα, το ότι παρουσιάζουν συμπτώματα κατάθλιψης σε μεγαλύτερο ποσοστό από ότι οι στρέιτ... Το μεγαλύτερο δράμα το ζουν όταν περνάει λίγο η ηλικία, μετά τα 50 ειδικά, και επειδή, συχνότατα, τους αρέσουν οι κατά πολύ μικρότεροι άνδρες (20-30), δυσκολεύονται να βρουν σύντροφο, έστω ευκαιριακά. Και τότε καταφεύγουν στο χρήμα, στο χαρτζιλίκι...
Μήπως θα έπρεπε να πούμε και για τη σχέση ομοφυλοφιλίας και παιδεραστίας, έστω σε επίπεδο φαντασίωσης, που συχνά όμως μετουσιώνεται σε πράξη; Και δεν αναφέρομαι τόσο σε έλξη για παιδιά κάτω των 12, αλλά για έλξη για αγόρια σε προεφηβική ή εφηβική ηλικία. Και αυτό επίσης είναι αρκετά συχνό φαινόμενο στον "χώρο". Για το θέμα αυτό κουβέντα δεν λέει ο παπα-Θερμός (ή μάλλον είπε κάπου ότι δεν πρέπει να συγχέεται η ομοφυλοφιλία με την παιδεραστία. ΟΚ, ας μην συγχέεται, παπα-Θερμέ μου, αλλά ούτε καν συνδέεται; Ποιον κοροϊδεύεις;). Είτε δεν γνωρίζει τον συγκεκριμένο "χώρο" καλά, άρα είναι κακός ψυχίατρος, είτε ότι δεν θέλει να το πει, για να μην τα σπάσει με το λόμπυ των γκέι, που φαίνεται να τον αγκαλιάζει. Τουλάχιστον, οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν τι συμβαίνει στο θέμα αυτό και ο Πλάτων στον "Φαίδρο" είναι ξεκάθαρος...Δεν κρυβόντουσαν πίσω από το δάχτυλό τους, όπως κάνει ο ψυχρότατος αναλυτής παπα-Θερμός.
Τέλος πάντων, συγχωρέστε μου το μακροσκελές σχόλιο, απλά δεν αντέχω να βλέπω να χαϊδεύονται αυτιά και να οδηγούνται ψυχές στην απώλεια, και μάλιστα από μεγαλοσχήμονες "πνευματικούς", που φοράνε τον μανδύα της επιστημοσύνης (;) για να καλύπτει (αν είναι δυνατόν!) τραγική πνευματική γύμνια...
Επαναλαμβάνω εδώ μία συμβουλή που είχα δώσει σε αδελφούς Χριστιανούς ομοφυλόφιλους ή αμφί σε προηγούμενο σχόλιό μου: Υπάρχουν καλοί, διακρικοί και σπλαχνικοί πνευματικοί που μπορούν να βοηθήσουν όποια ψυχή, όπως η δικιά μου, έχει ταλαιπωρηθεί από τις αέναες ψυχοσωματικές αναζητήσεις με το ίδιο φύλο. Αλλά μην κοροϊδεύετε τους εαυτούς σας. Προπαντός μην αφήνετε ούτε να σας απελπίζουν και να σας ισοπεδώνουν (έχει και τέτοιους άγαν αυστηρούς πνευματικούς), αλλά ούτε και να σας χαϊδεύουν τα αυτιά. Προτρέπω όσους αδελφούς έχουν αντίστοιχη ροπή να επικαλούνται πολύ και με ένταση την Υπεραγία Θεοτόκο, Αυτή θα σας δείξει τον δρόμο...
Καμιά φορά σκέφτομαι να τα καταγράψω αυτά που έχω βιώσει όλα αυτά τα χρόνια των περιπλανήσεών μου (μερικές φορές είχα πέσει και πάνω σε άλλους ταλαίπωρους χριστιανούς όπως εγώ...), αλλά δεν ξέρω αν αξίζει.
Αγιασμένη και ευλογημένη χρονιά σας εύχομαι, μέσα στην αγάπη του Χριστού. Η Υπεραγία Θεοτόκος και ο Μέγας Βασίλειος, το τέλειο υπόδειγμα εγκράτειας, ας πρεσβεύουν για εμάς.
Γ.
Ένας αμφί Χριστιανός.
αφού το περιοδικό Σωτήρ θεωρεί το κάλυμα της κεφαλής στην γυναίκα παλαιά μόδα (περίεργο βέβαια για ορθόδοξους που καίνε σούπερ αμόλυβδη) γιατί οι ρωσίδες όταν μπαίνουν στην εκκλησία φοράνε μαντήλι;
Αυτό το σημειώνω γιατί έχουμε βγει όλοι οι ορθόδοξοι και κρίνει ο ένας τον άλλον. Στον καθένα μας λοιπόν μπορεί να βρεθεί παρερμηνεία και λάθος τοποθέτηση.
Το αλάθητο αδελφοί το έχει μόνο ο Θεός.
Ας συνέλθουμε.
Προσευχή αδέλφια! Προσευχή για να δούμε μέρες Θεού. Να είστε όλοι καλά...
Πολύ καίρια και ισορροπημένη
και με πολύ προσεκτική διατύπωση,
η παρέμβαση του ΣΩΤΗΡΑ.
Εύγε!
Δημοσίευση σχολίου