Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017

Ο αγιορείτης Γέροντας Σάββας δίνει απαραίτητες διευκρινήσεις για την θέση της ακριβείας καθώς και αναίρεση συκοφαντιών .


9 σχόλια:

maria.p. είπε...

Xαίρομαι με τις διευκρινήσεις του π.Σάββα, γιατί το θέμα της "ακρίβειας" έτσι όπως το θέτει δεν έχει καμία σχέση με τον τρόπο που το αντιλαμβάνονται και το παρουσιάζουν κάποιοι άλλοι [σχισματικοί στο φρόνημα].
Λέει λοιπόν ότι πρέπει να αποφεύγουμε ναούς που μνημονεύονται οικουμενιστές, έτσι ώστε να πιεστούν τα πράγματα, αλλά μπορεί να γίνει οικονομία [σε ατομικό επίπεδο]. Και επίσης λέει ότι σαφώς υπάρχουν στην Εκκλησία πάρα πολλοί με ορθόδοξο φρόνημα άσχετα αν δεν έχουν διακόψει την μνημόνευση, και ότι πρέπει οι πιστοί να είναι σε επαφή μαζί τους με αγάπη, ώστε όλοι μαζί να αφυπνιστούμε, και να αγωνιστούμε, και ότι ποτέ δεν ισχυρίστηκε ούτε θα ισχυριστεί ότι αυτοί που διέκοψαν είναι οι μόνοι Ορθόδοξοι [δηλ. ότι μόνο αυτοί έχουν Θεία Χάρη].
Το πνεύμα των λόγων του, δεν έχει καμία σχέση με κάποια άλλα πράγματα που ακούμε.
Όλοι συμφωνούμε και το έχουμε πει απ΄την αρχή, ότι πρέπει να στηρίξουμε τους αγωνιστές πατέρες, και παράλληλα πρέπει να επιδιώκουμε τον προσωπικό μας αγιασμό [ΚΑΙ μέσω των Μυστηρίων] για τα οποία ο π.Σάββας ούτε καν υπαινίχθηκε τις βλασφημίες περί άκυρων ή ανυπόσταστων ή αποχώρησης της Θείας Χάρης. Το αντίθετο μάλιστα, είπε ότι "σαφώς δεν είναι οι μόνοι Ορθόδοξοι".
Το θέμα της αποχής το συνδέει καθαρά με λόγους ποιμαντικούς και εξέλιξης του αγώνα [με το οποίο συμφωνούμε], και όχι με θέματα υποτιθέμενου "ΜΟΛΥΣΜΟΥ" από τα Μυστήρια [γιατί αν πίστευε κάτι τέτοιο δεν θα δεχόταν την γραμμή της οικονομίας και συμμετοχής σε ατομικό επίπεδο].
Όπως βλέπουμε λοιπόν τα πράγματα είναι πολύ λεπτά και χρειάζεται να διευκρινίζονται επακριβώς.
Δυστυχώς τον π.Σάββα τον καπηλεύονται όσοι έχουν φτάσει σε τελείως άλλη οπτική [πλανεμένη και βλάσφημη κατά τη γνώμη μου] που θεωρούν ότι είναι οι μόνοι Ορθόδοξοι που απέμειναν με Θεία Χάρη, και όλοι οι υπόλοιποι είναι εκτός.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Απ'ότι φαίνεται το πρόβλημα είναι περίπου φραστικό Λέμε τά ίδια περίπου πράγματα μέ διαφορετική διατύπωση Διαφωνούμε στο άν τά ίδια πράγματα λεχθούν στό πόρισμα επίσημα ή κατ'ιδίαν σέ προσωπικό επίπεδο που εν τέλει είναι και το ουσιώδες και το πρακτικό δηλαδή η πράξη Ωραία τά πράγματα ξεκαθαρίστηκαν ,μάθαμε την θέση και των αγιορειτών πατέρων και του π. Θεόδωρου καί των σύν αυτώ. θά θέλαμε νά παρακαλέσουμε καί τους μέν και τους δέ μετά την προσωρινή ρήξη να προχωρήσουν μαζί ,ενωμένοι μέ σύμπνοια και ει δυνατόν να γίνει απο κοινού το συνέδριο στην Μολδαβία Ως λαός, ως βάση θέλουμε την ενότητα και προς αυτήν την κατεύθυνση πιέζουμε και θέλουμε η φωνή μας να εισακουσθεί

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΑ ΕΛΕΓΕ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΤΟΥ. ΕΥΓΕ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ

Φαίη είπε...

Αγαπητή Μαρία, δεν θέλω να ξεκινήσω έναν άλλον μαραθώνιο αλλά θα πρέπει να γίνουν ορισμένες επισημάνσεις.
Ξεκινώ από το τέλος λέγοντας ότι οι κάθετες απόψεις πρέπει να αποφεύγονται. Μόνο οι Άγιοι Πατέρες μπορούν να έχουν κάθετες απόψεις διότι μόνο εκείνοι έχουν το χάρισμα της θείας διάκρισης.
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης στην παρουσίαση που έκανε με τους άλλους πατέρες, είπε ότι μόνο όταν υπάρξει καταδίκη από Σύνοδο φεύγει η Χάρις από τα Μυστήρια. Αυτό ακριβώς είχε πει και ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης και αυτά είναι τα ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΑ/ανύπαρκτα (δίχως Χάρη) μυστήρια για τα οποία μιλούσε. Τα ΑΚΥΡΑ Μυστήρια για τα οποία ο π. Σάββας έχει μιλήσει πολλάκις δεν έχουν να κάνουν με το αν έχουν Χάρη ή όχι αλλά με την μόλυνση της ΠΙΣΤΕΩΣ που γίνεται. Οι πατέρες (Θεόδωρος Ζήσης συν αυτώ) κάνουν ΟΙ-ΚΟ-ΝΟ-ΜΙ-Α με απώτερο σκοπό να σταματήσουν τι άλλο; Μα την μόλυνση της Πίστεως. Είναι πάααρα πολύ λεπτό το θέμα για να το πιάνουμε έτσι χοντροκομμένα διότι υπάρχει κίνδυνος να ακυρώσουμε την ΑΚΡΙΒΕΙΑ της Αγιοπατερικής Παράδοσης. Δεν θέλουμε να κάνουμε την οικονομία ακρίβεια είπε σε ένα σημείο, ορθώς, ο π. Θεόδωρος Ζήσης.
Και θα συμφωνήσω με το σχόλιο της κ. Λωρίτου Ελένης.

maria.p. είπε...

Kαταρχήν καλή μου Φαίη, κανείς δεν είναι αλάθητος (πιστεύω ότι συμφωνείς).Ούτε ο π.Θ.Ζήσης, ούτε ο π.Σάββας.Προσπαθούν οι άνθρωποι να "τετραγωνίσουν τον κύκλο". Μέσα σε μια ασαφή κατάσταση που δεν ξέρουμε πόσο θα κρατήσει και αν και πότε θα γίνει μια επόμενη Σύνοδος για να καταδικάσει τον οικουμενισμό. Μέσα σε χίλιες δυο αλληλοαντικρουόμενες οπτικές, απόψεις και ατομικές πραγματικότητες. Τι να πούμε τώρα εμείς; Να τους/μας δώσει ο Κύριος φώτιση.
Τα θέματα αυτά ταλαιπωρούν την Εκκλησία περίπου 100 χρόνια.
Έχουμε πολλές μαρτυρίες αγίων γερόντων σχετικά με τον άκριτο ζηλωτισμό που είχε πάντα στο στόχο την Θεία Χάρη και τα Μυστήρια.
Έλεγαν (οι άγιοι γέροντες) ότι είναι υπέρτατη βλασφημία να λέμε ότι ο Κύριος μας εγκατέλειψε και μας άφησε χωρίς Θεία Χάρη.
Σήμερα φτάσαμε στο αποκορύφωμα λόγω και της ψευδοσυνόδου. Αλλά σχετικά με το θέμα της οικονομίας που ανέφερες ξέρεις κι εσύ ότι έχει κάποια όρια.
Για παράδειγμα δεν νοείται οικονομία όταν μιλάμε για αιρετικούς. Δηλαδή δεν υπάρχει περίπτωση να πει ο π.Ζήσης ότι αν ζεις στο εξωτερικό που υπάρχουν μόνο Καθολικοί ή προτεστάντες πήγαινε να κοινωνήσεις εκεί. Είναι αυτονόητο.
Δεν ταυτίζει λοιπόν την Ορθόδοξη Εκκλησία με τις αιρέσεις (όπως κάνουν κάποιοι άλλοι).
Εξάλλου το είπε καθαρά ότι είναι ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ να λέμε ότι έφυγε η Θεία Χάρη και παρέμεινε μόνο σε λίγους αποτειχισμένους Αγιορείτες.
Για δες όμως τι λένε κάποιοι άλλοι; Ακριβώς το αντίθετο.
Ότι όλοι είμαστε αιρετικοί, μολυσμένοι, χωρίς θεία Χάρη και Μυστήρια, και μόνο εκείνοι (κάποιες εκατοντάδες ανάμεσα στα εκατομμύρια Ορθοδόξων) τα έχουν όλα αυτά και ότι αυτοί είναι πια "η εκκλησία".
Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν αυτά τα πράγματα δεν στέκουν και είναι βλασφημία του Αγίου Πνεύματος.

Ορθόδοξη Χριστιανή είπε...


Δείτε εδώ και διαβάστε τα σχόλια με τις απαντήσεις:

https://www.youtube.com/watch?v=fkTQvrhLw2o

Έχει σημασία να προσέχουμε πολύ, ΝΑ ΚΟΙΤΑΜΕ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ, και να μην ακολουθούμε με κλειστά τα μάτια πρόσωπα, όσο κύρος κι αν τους αποδίδουν οι άλλοι ή οι ίδιοι στον εαυτό τους, αλλά με προσοχή και με ορθή κρίση.

Οι καιροί είναι πονηροί.

Ανώνυμος είπε...

Η Λωρίτου, η Μαρία και η Φαίη είναι η τριάς εν μονάδι.

maria.p. είπε...

"Τα ΑΚΥΡΑ Μυστήρια για τα οποία ο π. Σάββας έχει μιλήσει πολλάκις δεν έχουν να κάνουν με το αν έχουν Χάρη ή όχι αλλά με την μόλυνση της ΠΙΣΤΕΩΣ που γίνεται."


Βιαζόμουνα το μεσημέρι και δεν το πρόσεξα αυτό, και δεν έχω ακούσει δηλαδή και ομιλίες του π. Σάββα που να λέει για "άκυρα Mυστήρια" κτλ.., θέλω λοιπόν να πω ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ακούμε τον π. Σάββα, όταν μάλιστα τόσοι και τόσοι άλλοι αγιορείτες και μη, πατέρες λένε άλλα [όπως ο άλλος π. Σάββας Αγιορείτης, αλλά ακόμα και οι νεοαποτειχισθέντες πατέρες].Στην Ορθοδοξία δεν υπάρχουν αλάθητοι ούτε Πάπες.
Όποιος θέλει ας τον ακούσει, ας κάνει και τα λόγια του ευαγγέλιο.
Όσον αφορά τα λόγια των Πατέρων καθένας τα ερμηνεύει αλλιώς. Και το κρίσιμο σημείο για όλα αυτά είναι η διαφορετική εκτίμηση της κατάστασης.Κάποιοι λένε ότι η Ορθοδοξία είναι πλέον αίρεση οπότε παίρνουν όλα τα περί αιρέσεως και τα μεταφέρουν, ενώ εμείς γνωρίζουμε ότι κάποια εκκλησιαστικά πρόσωπα αιρετίζουν αλλά αυτό δεν μπορεί να επηρεάσει τα Μυστήρια όπως μας είπαν οι Άγιοί μας, που είναι πολύ εγκυρότεροι από τον π.Σάββα.
Είπαμε στηρίζουμε κάποια πράγματα αλλά δεν είμαστε άβουλα όντα.
Σε τελική ανάλυση καθένας έχει τα προσωπικά του βιώματα με τον Κύριο και προσωπική εμπειρία της Θείας Χάρης [ΚΑΙ μέσω των Μυστηρίων], και δεν μπορεί να του τα αναιρέσει κανείς.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ είπε...

Οι Αθηναίοι πατέρες γιατί σιωπούν;