Ο 20χρονος σήμερα Αργύρης Κουμτζής, που παραλίγο να μείνει εκτός του Φυσικού στο ΑΠΘ επειδή είναι τυφλός, αριστεύει και ταξιδεύει στην Οξφόρδη, όπου θα παρακολουθήσει το θερινό σχολείο στην Αστροφυσική.
«Αγαπητέ Αργύρη, είμαι στην ευχάριστη θέση να σε πληροφορήσω ότι η αίτησή σου για το θερινό σχολείο της Οξφόρδης στην Αστροφυσική έγινε δεκτή. Εχεις επιλεγεί στη διερεύνηση των μεσογαλαξιακών μαγνητικών πεδίων».
Με αυτή την αναφορά οι υπεύθυνοι πληροφορούν τον 20χρονο Αργύρη Κουμτζή ότι γίνεται δεκτός σε θερινό σχολείο της Οξφόρδης. Οι αιτήσεις για το θερινό σχολείο προσέγγισαν τις 500 και οι θέσεις είναι περίπου 20. Τα κριτήρια επιλογής είναι η προηγούμενη ερευνητική εμπειρία, η συστατική επιστολή, το βιογραφικό, πόσο πειστικός είναι ο υποψήφιος στην επιστολή στην οποία εξηγεί τους λόγους για τους οποίους επιθυμεί να παρακολουθήσει το θερινό σχολείο, και οι βαθμοί του. Ο Αργύρης, όπως λέει ο ίδιος στην «Κ», έχει έως τώρα μέσο όρο 9,55!Κινδύνευε να μείνει έξω από το πανεπιστήμιο
Πριν από τρία χρόνια έγινε μεγάλη συζήτηση για το αν το Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ έπρεπε να κάνει δεκτή την αίτηση για φοίτηση ενός τυφλού φοιτητή, του Αργύρη Κουμτζή. Η αρχική απόφαση του τμήματος ήταν αρνητική, επειδή υπήρχαν εργαστήρια –και άρα το παιδί θα αντιμετώπιζε δυσκολίες στην παρακολούθησή τους– ενώ και τα πανεπιστημιακά συγγράμματα κρίθηκε ότι δεν ήταν εύκολο να «μεταφραστούν» για έναν τυφλό φοιτητή. Τελικά, μετά τον θόρυβο που προεκλήθη, ο Αργύρης έγινε δεκτός από το Τμήμα του ΑΠΘ.Τι προβλήματα αντιμετωπίζει;
Εως τώρα, στα πρώτα πέντε εξάμηνα σπουδών, ο Αργύρης έχει μία εντυπωσιακή πορεία.
«Τα
βασικά προβλήματα που αντιμετώπισα αρχικά ήταν τρία: η παρακολούθηση
στο αμφιθέατρο, το διάβασμα των συγγραμμάτων που δεν ήταν γραμμένα και
για τυφλούς φοιτητές και η παρακολούθηση των εργαστηρίων.
Το
πρώτο αντιμετωπίσθηκε, καθώς οι καθηγητές διαβάζουν ό,τι γράφουν στον
πίνακα και περιγράφουν τα σχέδια που κάνουν ώστε να τα ακούω. Για το
θέμα των βιβλίων, υπάρχει ειδικό λογισμικό που βοηθάει στη “μετατροπή”
των συγγραμμάτων. Τρόπος βρέθηκε και για τα εργαστηριακά μαθήματα».
Επόμενα βήματα
Πέρυσι το καλοκαίρι, ο Αργύρης παρακολούθησε πρόγραμμα στο αμερικανικό MIT. Φέτος έκανε αίτηση στα θερινά προγράμματα στο Caltech, στο Yale, στο Max Planck, σε δύο ολλανδικά πανεπιστήμια και στην Οξφόρδη, από την οποία πήρε την πρώτη θετική επιστολή. Ο Αργύρης μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο ΑΠΘ θέλει να κάνει μεταπτυχιακό και διδακτορικό στις ΗΠΑ ή σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα.πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου