Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

Μια πραγματικά θαρραλέα κίνηση μέσα στην οικουμενιστική θύελλα που έχει αλώσει την εκκλησία της Ελλάδας:Ο π.Θεόδωρος Ζήσης ανακοίνωσε τη διακοπή της μνημόνευσης του Επισκόπου του σήμερα της Ορθοδοξίας

Η Κυριακή που επέλεξε ο γνωστός πρωτοπρεσβύτερος, πατήρ Θεόδωρος Ζήσης, για να ανακοινώσει από του άμβωνος την διακοπή του μνημόσυνου προς τον Οικουμενιστή Άνθιμο Θεσσαλονίκης. Μια πραγματικά θαρραλέα κίνηση μέσα στην οικουμενιστική θύελλα που έχει αλώσει την εκκλησία της Ελλάδας, φωτεινό παράδειγμα και για άλλους όσους θέλουν να μείνουν πιστοί στην Κυριακή της Ορθοδοξίας.

Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΔΙΕΒΗ ΤΟΝ ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ!

ΣΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ ΣΕ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου



Από καιρό ψιθυριζόταν. Πολλοί οι υπαινιγμοί, τα ανώνυμα και επώνυμα σχόλια, αλλά και οι ευθείες αναφορές από τον ίδιο. Τελικά, σήμερα Κυριακή της Ορθοδοξίας, ο π. Θεόδωρος Ζήσης -αδιαμφισβήτητος αρχηγός του αντιοικουμενιστικού αγώνα για δεκαετίες- διέβη τον Ρουβίκωνα και αποτειχίστηκε. Μαζί του αποτειχίστηκαν πολλοί λαικοί ενορίτες του Μετοχίου του Αγίου Αντωνίου της Μονής της Αγίας Θεοδώρας.



ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ

_______



Όλοι ανεξαίρετα οι επιτελείς του αντιοικουμενιστικού αγώνα (π. Σαράντης Σαράντης, κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης, Αρχιμ. Γρηγόριος Χατζηνικολάου, Αρχιμ. Αθανάσιος Αναστασίου, π. Γεώργιος Μεταλληνός, π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, π. Πέτρος Χίρς, κτλ.) επέλεξαν να μη ακολουθήσουν τον π. Θεόδωρο στην απόφασή του να διακόψει το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη. Σε κάθε περίπτωση η Αποτείχιση του π. Θεόδωρου δημιουργεί ιδιαίτερη αίσθηση επειδή το κύρος και το θεολογικό του εκτόπισμα είναι τεράστιο.



ΤΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΤΗΣ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ

_______



Έχουμε, κατ’ επανάληψη -για να μη πω φορτικά- αναλύσει γιατί -κατά την άποψή μας- η Αποτείχιση δεν είναι το ενδεδειγμένο μέτρο για να αντιμετωπιστούν οι κακόδοξες αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.



Παράλληλα με τα σχετικά άρθρα που αναρτούσαμε όλο αυτό το διάστημα, προσευχόμαστε θερμά στον Κύριο, ανάβαμε κεριά, παρακαλέσαμε αγίους ανθρώπους να προσεύχονται να φωτίσει ο Χριστός τον π. Θεόδωρο και τους άλλους συναγωνιστές του να μη προχωρήσουν σε διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη. 



Σήμερα μάθαμε οριστικά ότι ο π. Θεόδωρος και οι συναγωνιστές του αποφάσισαν να εισέλθουν στα στενά των Δερβενακίων της Αποτείχισης. 



Ισχυρή μας πεποίθηση είναι ότι η πορεία τους είναι αδιέξοδη. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η Αποτείχισή τους δεν είναι απλά λάθος, αλλά στρατηγικό λάθος. Οι μεμονωμένες αποτειχίσεις είναι πάντοτε αδιέξοδες επειδή δίνουν στους κακόδοξους ιεράρχες την ουρανόπεμπτη ευκαιρία να ξεκαθαρίσουν τους λογαριασμούς τους οριστικά με όσους αντιδρούν για τη μειοδοσία τους σε θέματα πίστεως. 



Γι’ αυτό μας διακατέχει μεγάλη αγωνία και φόβος μέγας ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης, ο π. Νικόλαος Μανώλης και οι άλλοι αγωνιστές κληρικοί που διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη, θα οδηγηθούν σε καθαίρεση και στη συνέχεια πιθανότατα σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα.



Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΕΝΤΩΝ

________



Οφείλαμε στο Χριστό ανυπερθέτως να καταθέσουμε τη θέση μας ότι η Αποτείχιση δεν είναι η συμφέρουσα ποιμαντικά λύση στον αντιοικουμενιστικό αγώνα, επειδή αυτό μας υπαγόρευε η συνείδησή μας. Και το επράξαμε κατά κόρον. Τώρα επικράτησαν άλλες μη ενδεδειγμένες -κατά την άποψή μας- αποφάσεις. 



Κανείς, όμως, ας μη έχει αμφιβολία ότι θα υποστηρίξουμε τους αποτειχισθέντες -όση ημίν δύναμις- εφόσον φυσικά περιοριστούν στη διακοπή του μνημοσύνου και δεν προχωρήσουν σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα. 



Θα τους υποστηρίξουμε θερμά, όχι επειδή έχουν ανάγκη την υποστήριξή μας, ούτε επειδή πιστεύουμε ότι η υποστήριξή μας έχει κάποια αξία, ούτε επειδή τρέφουμε ψευδαισθήσεις για το ανύπαρκτο κύρος της όποιας παρέμβασής μας, αλλά για να έχουμε ήσυχη τη συνείδησή μας ότι επιτελέσαμε το καθήκον μας απέναντι στο Χριστό και την Εκκλησία Του.



Όσο κι αν πιστεύουμε ότι οι αποτειχισθέντες έκαναν στρατηγικό λάθος σε καμία περίπτωση δεν θα υποσκάψουμε τον π. Θεόδωρο και τους συναγωνιστές του. Ούτε πρόκειται να τους αφήσουμε ανυπεράσπιστους ή πολλώ μάλλον να τους διαπομπεύσουμε με χαρακτηρισμούς, όπως ατυχώς επέλεξαν να κάνουν άλλοι, ελαυνόμενοι από ταπεινά ελατήρια.



ΛΑΜΠΡΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΚΛΗΡΙΚΟΣ Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ

______



Ο π. Θεόδωρος Ζήσης είναι λαμπρός θεολόγος και εξαίρετος κληρικός που προσέφερε τεράστιες υπηρεσίες στην Εκκλησία, στη θεολογία και δη στον αντιοικουμενιστικό αγώνα. Μας εμπνέουν οι αγώνες του, μας παραδειγματίζει η ανιδιοτέλεια και το ήθος του, μας φρονηματίζουν οι συγγραφές του, μας γαλουχούν οι ομιλίες και τα κηρύγματά του, μας καθοδηγούν τα πορίσματα του πλήθους των θεολογικών συνεδρίων που  διοργάνωσε. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να σταθούμε απέναντι του αχάριστοι και αγνώμονες. Την ίδια στάση θα τηρήσουμε έναντι όλων των πατέρων και αδελφών μας που επέλεξαν τον ίδια πορεία. Είναι οι πνευματικοί μας καθοδηγητές και οι συναγωνιστές μας για δεκαετίες. Απλά επέλεξαν ένα τρόπο αντίδρασης για τις αποφάσεις της Κρήτης -καθόλα μεν νόμιμο σύμφωνα με τους Κανόνες της Εκκλησίας- τον οποίο, όμως, ειλικρινά δεν θεωρούμε ποιμαντικά πρόσφορο για την ευόδωση του αντιοικουμενιστικού αγώνα.



ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ

_________



Δεν τρέφουμε ψευδαισθήσεις για τη συνέχεια των εξελίξεων. Όσοι βλέπουν τα πράγματα ρομαντικά ή συναισθηματικά ίσως νομίζουν ότι το μέλλον των αποτειχισθένων και όσων άλλων τυχόν ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, θα είναι ρόδινο και ότι, με την Αποτείχιση, θα τους δοθεί η ευκαιρία να αναδειχθούν σε σύγχρονους Μάξιμους Ομολογητές και Μάρκους Εφέσου Ευγενικούς. 



Δυστυχώς δεν μπορούμε να συμμεριστούμε την αισιοδοξία τους. Η δική μας ισχυρή πεποίθηση είναι ότι οι Οικουμενιστές είναι, με την όλη σημασία του όρου, αδίστακτοι. Γι’ αυτό εκφράζουμε φόβο μέγα ότι δεν θα ορρωδήσουν να εξουδετερώσουν με βαρύτατες ποινές όσους αποτειχίστηκαν και όσους τυχόν αποτειχιστούν στο μέλλον.



ΜΑΚΑΡΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΑ ΔΙΑΨΕΥΣΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

_________



Παρακαλούμε γονατιστοί και με δάκρυα στα μάτια τον Χριστό να διαψεύσει τους φόβους και τις εκτιμήσεις μας. Τον ικετεύουμε να λαλήσει αγαθά εις την καρδίαν των διωκτών των αγωνιστών κληρικών. Μακάρι οι Οικουμενιστές να διστάσουν να φτάσουν σε καθαιρέσεις κηδόμενοι -αν μη τι άλλο- του πανορθόδοξου κύρους του π. Θεόδωρου Ζήση και του γεγονότος ότι σύμφωνα με τους Ι. Κανόνες αυτός που αποτειχίζεται δεν πρέπει να τιμωρείται αλλά να επαινείται. 



Προσευχόμαστε εκτενώς ο Θεός να δώσει οι αποτειχισθέντες να μη πέσουν θύματα της διωκτικής μανίας των Οικουμενιστών. Aν ο Άγιος Θεός δώσει αίσιο τέλος στην Αποτείχιση των πατέρων και αδελφών μας ουδείς θα είναι ευτυχέστερος από μας επειδή διαψεύστηκαν οι φόβοι και οι εκτιμήσεις μας. Χίλιες χιλιάδες φορές μακάρι να διαψευστούν οι φόβοι και οι ανησυχίες μας...
πηγή

τρελογιάννης: Δεν συμμεριζόμαστε όλες τις  εκτιμήσεις του αρθογράφου ,ωστόσο συμφωνούμε ότι πρέπει σε τέτοιες κινήσεις να γίνει κάτι μαζικό για να είναι και αποτελεσματικό! Μια απορία μας παραμένει ,γιατί 
ο σεβαστός μας πατήρ δεν περίμενε την ημερίδα που έχει ορισθεί ώστε να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα από την στάση όλων των εμπλεκομένων πατέρων της Γαζέας;

23 σχόλια:

dminoglou@gmail.com είπε...

Όλοι είναι ελλειπή και φοβισμένα μιρακια αν συγκριθουν με τον διαρκώς αγωνιζόμενο προσχευχομενο και μελετοντα πατέρα μας Θεοδωρο.Να είναι βέβαιοι όλοι αυτοί που προσχηματικά λένε γιατί δεν περίμενε λίγο ακομα ότι η διακοπή ΕΠΡΕΠΕ να είχε γίνει 10 και περισσότερα έτη νωρίτερα. Κάθε περιθώριο εξαντλήθηκε.Μελετήστε τι λέει ο ίδιος ο π. Θεόδωρος και αν θέλετε ΘΑ καταλάβετε!

Ανώνυμος είπε...

Γιατι ειδε να παιρνουν καμια αποφαση απο τις προηγουμενες ημεριδες,συναντησεις,συνεδρια κ.α;συζητησεις επι των συζητησεων και αποφαση καμια,μαλλον θα συλλογιστηκαν και εκει μια απο τα ιδια θα ειναι.

Ανώνυμος είπε...

Εσείς τι λέτε δεν τα εχει σκεφτει ολα αυτα,δεν έχει μιλήσει με τους συναγωνιστές πατερερες ,δεν έχει εξαντληθεί καθε οριο πριν πάρει τη μεγάλη απόφαση;
Ρωμιος

Ανώνυμος είπε...

ο άξιος ιεράρχης Ναυπάκτου Ιερόθεος που έδειξε το λάθος της ψευδοσυνόδου στο Κολυμπάρι (και δεν ήταν ο μόνος)
δεν μίλησε για αποτείχιση γιατί η Εκκλησιαστική Ιστορία δείχνει άλλο δρόμο για την καταπολέμηση του Οικουμενισμού
αλλά στις μέρες μας που επικρατεί σύγχυση ψάχνουμε για επαναστάτες και όχι για φωτισμένους οδηγούς
Κάντε τον κόπο φίλοι και αδελφοί να διαβάσετε ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ έκαναν οι άγιοι όταν είχαν τον Άρειο και άλλους αιρετικούς σε μεγάλες θέσεις και πώς τους έδιωξαν...

Μαρία Π. είπε...

Να ευχηθούμε "καλή δύναμη" στον π.Θ.Ζήση.Ήταν αναμενόμενο το βήμα, έγινε, και τώρα έπονται οι συνέπειες.Το πιο πιθανό είναι η καθαίρεση. Να περίμενε την ημερίδα; Θα μπορούσε να περιμένει, αλλά επί της ουσίας μάλλον δεν θα άλλαζε τίποτα, γιατί έτσι κι αλλιώς οι υπόλοιποι δεν συμφωνούσαν, απλώς θα είχαν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια.
Τι να πούμε.. δεν ξέρουμε.Μακάρι δηλαδή να ξέραμε ποιο είναι το καλύτερο κάθε φορά με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα που έχουμε.Τα πράγματα είναι περίπλοκα για πολλούς λόγους.Γι αυτό και με τόση δυσκολία προχωρούν στο "μέτρο" της αποτείχισης (ακόμα και ο π.Ν.Μανώλης και ο π.Θ.Ζήσης το ανέβαλαν διαρκώς για πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα να τους βρίζουν), γι΄αυτό και δεν θέλουν οι υπόλοιποι να προχωρήσουν. Και αυτούς τους βρίζουν κάποιοι, ενώ θα έπρεπε να σκεφτούν μήπως το θεωρούν "στρατηγικό λάθος" όπως λέει και ο Π.Τελεβάντος. Μήπως θεωρούν ότι θα τους απομονώσουν με την καθαίρεση όπως έχει ήδη γίνει με άλλους και μείνει το πεδίο ελεύθερο.
Ο π.Ν.Μανώλης και ο π.Θ.Ζήσης έχουν αγωνιστικό φρόνημα και τα κίνητρά τους είναι το καλό της Ορθοδοξίας, όταν μάλιστα το προσωπικό κόστος είναι τεράστιο, και δεν μιλάμε για τις οικονομικές επιπτώσεις αλλά κυρίως για το μαρτύριο της ευθύνης της πορείας μετά την καθαίρεση, το συνειδησιακό φορτίο για τη συνέχεια, με δεδομένο ότι παίρνουν μαζί τους εκατοντάδες ψυχές.
Μια τέτοια απόφαση δεν μπορεί να είναι ανεύθυνη και επιπόλαια, με δεδομένες τις συνέπειες που έχει.Είναι αποτέλεσμα πολλής αγωνίας, και μαρτυρίου της συνειδήσεως για όσα συμβαίνουν.
Το θέμα είναι αν το πολυσυζητημένο θέμα της αποτείχισης είναι η λύση σε όσα βιώνουμε.Οι Πατέρες θέσπισαν αυτό το μέτρο για περιπτώσεις που ο επίσκοπος κήρυττε κάποια συγκεκριμένη αίρεση.Του κόβεις την μνημόνευση ώστε να δείξεις και στους άλλους την αίρεση και να τον "απομονώσεις" από το Σώμα της Εκκλησίας.
Σήμερα τα πράγματα είναι εντελώς συγκεχυμένα ακριβώς γιατί συμπλέκονται όλες οι έννοιες στο θρησκευτικό και γενικότερα στο κοινωνικό πεδίο λόγω του συγκρητισμού της Νέας εποχής, και γι αυτό οι περισσότεροι δεν αντιλαμβάνονται ότι όντως υπάρχει πρόβλημα.Ακόμα και οι αποφάσεις τη συνόδου είναι διατυπωμένες με διπλωματικό τρόπο, γι αυτό και δεν παραπέμπουν σε συγκεκριμένη αίρεση.Οι περισσότεροι λένε ότι η λέξη "εκκλησίες" είναι τυπική.[Ο Β.Φειδάς βέβαια το είπε ευθέως για τους Καθολικούς ότι είναι εκκλησία με έγκυρα Μυστήρια.]
Εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι τα πράγματα εξελίσσονται με τέτοιο τρόπο ώστε θα υπάρξει σχίσμα κανονικό από τη βάση, με ευθύνη φυσικά των ίδιων που προκάλεσαν και το παλαιοημερολογίτικο σχίσμα. Ούτε κατά διάνοια δεν πρόκειται να υπάρξει αλλαγή πορείας κάποιων ανθρώπων λόγω κάποιων αποτειχίσεων.Απλά θα καθαιρέσουν τους αποτειχισμένους.
Υπήρξε όμως και με τους άλλους τρόπους; Δηλαδή με τα κείμενα της ημερίδας στην μ.Πειραιώς, ή του κ.Τσελεγγίδη και άλλων; Μπορεί να τα μάζεψαν λίγο αλλά μεγάλα πράγματα δεν είδαμε ούτε και με αυτά.[Ήταν βέβαια σημαντικά γιατί ήταν ομολογιακά και αφύπνισαν πολύ κόσμο.]
Ζούμε μια δύσκολη κατάσταση και καθένας προσπαθεί για το καλύτερο. Εκ του αποτελέσματος θα φανεί το έργο του καθενός.

Μαρία Π. είπε...

Δεν θα κρίνουμε κανένα σε αυτή τη φάση, αλλά θα ευχηθούμε με όλη μας την καρδιά να πάνε όλα καλά.Ακόμα και αν αποδειχτεί λάθος η αποτείχιση κάποιων ανθρώπων, γιατί ίσως απομονωθούν, και κάποιοι "ξεσαλώσουν" χειρότερα από πριν, παρόλα αυτά ακόμα και το λάθος είναι στο πρόγραμμα όπως λέμε.
ΟΜΩΣ υπάρχει και μια συνέχεια. Και χρειάζεται τεράστια προσοχή (μιλάω γενικά). Δεν θέλουμε να δούμε να ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου γενικότερα στο χώρο των αποτειχισμένων.
Είδα κάποια σχόλια σε ένα ιστολόγιο και τρόμαξα. Ο ένας αποτειχίζεται από τον άλλο στο χώρο των παλαιοημερολογιτών.Ένας παπάς των ΓΟΧ αποτειχίστηκε από τον επίσκοπό του για "κανονικό παράπτωμα" όπως του λέει (προσωπικό και όχι δογματικό).Έχουν βρει ένα ωραίο άλλοθι (ένα Ι.Κ.) για να ακολουθεί καθένας μια μοναχική πορεία και να κάνει μια δική του "εκκλησία", όπως ακριβώς οι προτεστάντες.Μη γένοιτο να καταντήσει έτσι και η Ορθοδοξία, όπως το προτεσταντικό χάος.
Δεν περιμένουμε στις εποχές που έχουμε φτάσει καμιά αλλαγή πορείας, παρά μόνο επιδείνωση. Ο λόγος είναι απλός, είναι η μεγάλη αποστασία και η πλήρης εκκοσμίκευση και αδιαφορία της ίδιας της βάσης των Ορθοδόξων.[Εκκλησία είναι οι άνθρωποι.]
Το αποτέλεσμα είναι να προχωράμε προς την πλήρη ένωση και λόγω έλλειψης ελέγχου των εκκλησιαστικών προσώπων, και γιατί το επιτρέπει ο Θεός λόγω της δικής μας αποστασίας.Στην επόμενη γενιά δεν ξέρουμε αν θα "υπάρχει" καν η Ορθοδοξία (σαν βίωμα, όχι σαν θεωρία), ή να το πούμε αλλιώς σε πόσους θα υπάρχει. Ο π.Θ.Ζήσης είπε "μακάρι να προκληθεί θόρυβος, και να αφυπνιστεί ο κόσμος" (εννοεί από την διακοπή μνημόνευσης). Μακάρι λέμε κι εμείς όλοι να υπάρξει αφύπνιση αν και αυτό από μόνο του δεν φτάνει. Χρειαζόμαστε μετάνοια και επιστροφή στον Κύριο.

Φαίη είπε...

Νομίζω πως το να χαρακτηρίζουμε «στρατηγικό λάθος» την απόφαση ενός ανθρώπου να ομολογήσει έμπρακτα Χριστό έπειτα από δεκαετίες αγώνων κατά του οικουμενισμού είναι, το λιγότερο, απρεπές.
Πόσο μαζικές πρέπει να είναι οι αποτειχίσεις για να μην είναι «μεμονωμένες»;
Ποιοι παράγοντες καθιστούν τις αποτειχίσεις «μεμονωμένες»;

Δεν μπορούμε να λέμε από τη μία ότι ανησυχούμε επειδή οι μεμονωμένες αποτειχίσεις δίνουν την ευκαιρία στους κακόδοξους ιεράρχες να ξεκαθαρίσουν οριστικά μαζί τους, και από την άλλη να παρουσιάζουμε μια αποτείχιση ως «στρατηγικό λάθος». Εάν όντως ανησυχούμε βάζουμε αυτογκόλ, διότι έτσι εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε σύγχυση, ερωτηματικό και μπέρδεμα στον αναγνώστη γύρω από τον άνθρωπο που αποφάσισε να αποτειχιστεί και τον απομονώνουμε από μόνοι μας. Νομίζω πως έχουμε φτάσει σε ένα λεπτό σημείο όπου θα πρέπει να κατανοήσουμε πως όταν μία αποτείχιση έχει στήριξη από τον πιστό λαό ΔΕΝ είναι μεμονωμένη. Αυτό θα πρέπει να καλλιεργούμε, την ενότητα και την ομοψυχία στους αποτειχισμένους και την στήριξή τους από τον πιστό λαό. Η κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Χριστός, ας Τον αφήσουμε να κάνει Αυτός τον στρατηγό κι εμείς ας κάνουμε την ΟΜΟΛΟΓΙΑ που πρέπει να κάνουμε.

Ανώνυμος είπε...

Αν περίμεναν και οι απόστολοι να γίνουν μαζικό κίνημα θα είμασταν ακόμα ειδολολατρες. Ο καθένας δρα σύμφωνα με τη συνείδηση του , το θάρρος του και τις εξαρτήσεις του. Οι φερόμενοι ως αντιοικουμενιστες δεν μένει παρά να αποδειχθούν στην πράξη πόσο αντιοικουμενιστες είναι .
Ο δρόμος της ομολογίας είναι ούτως ή άλλως μοναχικός.

Μ αρέσει να μιλώ απλά .

Ανώνυμος είπε...

Η απόφασή του αυτή είναι αποτέλεσμα μελέτης ή φωτίσεως του Αγίου Πνεύματος; Μπορεί να μας διαβεβαιώσει ότι είχε "πληροφορία"; Και γιατί κανείς άλλος από τους αγίους της εποχής μας δεν είχε αυτην την πληροφορία;

Unknown είπε...

Μεγαλη αρετη η διακριση. Την γλυκια μας Ορθοδοξια δεν θα την σωσει ενας κληρικος οσο λογιος και να ειναι.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ 8:45 το ερώτημά σου είναι τελείως άστοχο ή πολύ πονηρό. Ξέρεις εσύ τους αγίους της εποχής μας και μάλιστα ότι δεν έχουν τέτοια πληροφορία ;
Ξέρεις εσύ τους αγίους της εποχής μας και μάλιστα ότι είναι κατά του 15 ου κανόνα;;; Κατά του 15 ου κανόνα σε εποχές ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗΣ προέλασης και οικουμενιστικου αισχους;;;;;;;

Ανώνυμος είπε...

Την ορθοδοξία και την εκκλησία την φυλάει ο Χριστός μας. Αλλοίμονο ομως σε αυτόν που δεν τον ομολογεί όταν κινδυνεύει η Ορθοδοξια, είτε είναι λαϊκός είτε ακόμη χειρότερα κληρικός!

Ανώνυμος είπε...

Έτσι Κέτσι και γιουβέτσι δέν γίνεται ! Δέν την σώζει ο ένας όσο λόγιος και άν είναι ,άρα θά την σώσουν οι πολλοί .... Βούρ λοιπόν ......

Μαρία Π. είπε...

Παρατηρώ σε όλα σχεδόν τα ιστολόγια ότι τα σχόλια είτε με θετικό είτε με αρνητικό τρόπο, εξαντλούνται μόνο στο θέμα της γενικής και αόριστης "αποτείχισης", προσδιοριζόμενης ως "διακοπής μνημόνευσης επισκόπου", και δεν ασχολείται κανείς με το θέμα της (μελλοντικής) κοινωνίας, ή ακοινωνησίας, ενώ θα έπρεπε όχι μόνο να απασχολεί αλλά να διερευνηθεί και να προσδιοριστεί πλήρως, γιατί είναι όχι απλά βασικό αλλά καθοριστικό για τη συνέχεια, και το μέλλον της Εκκλησίας.
Αυτή τη στιγμή κάποιοι άνθρωποι ακολουθούν τον π.Ν.Μανώλη και τον π.Θ.Ζήση, για τους οποίους είπαμε και το ξαναλέμε ότι έχουν την συμπαράστασή μας. Θα συνεχίσουν οι ίδιοι αλλά και οι δύο σεβαστοί πατέρες να έχουν κοινωνία με τα εκατομμύρια των υπόλοιπων αδερφών τους Ορθόδοξων Χριστιανών;[Δεν μιλάμε για κοινωνία με συγκεκριμένους επισκόπους αλλά για τα εκατομμύρια λαϊκών και τις χιλιάδες κληρικών και μοναχών.]
Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ακολουθήσουν τις παλαιοημερολογίτικες θεωρίες του Θ.Μαύρου (αν δεν κάνω λάθος), περί "μολυσμού" των άλλων, και εωσφορικής πίστης σε "καθαρούς", τις οποίες αποδοκίμασαν όλοι οι Γέροντες και άγιοι του τελευταίου αιώνα.
Ζούμε μια μεταβατική κατάσταση, η Θεία Χάρη είναι του Κυρίου και την δίνει Εκείνος, την βιώνουν χιλιάδες άνθρωποι (αν και αναξίως), (το λέμε προς Δόξα Του), στις ενορίες ΔΕΝ κηρύσσεται αίρεση, αντίθετα πολλοί κληρικοί μιλούν κάθε Κυριακή ΚΑΙ για τον παπισμό! Πολλοί είναι σε κατάσταση αφύπνισης, χρειάζονται συμπαράσταση και όχι ένα γενικό αδιάκριτο τσουβάλιασμα και πόλεμο, που τους μαντρώνει στην αφωνία.
Η Εκκλησία βρίσκεται σε μια ιδιότυπη ομηρία, ΔΕΝ είναι όλοι "κρυφοοικουμενιστές" όπως τους παρουσιάζουν κάποιοι, ούτε όλη η Ορθοδοξία έγινε μια ακόμα αίρεση. Ξέρουμε τι συμβαίνει ΑΛΛΑ σε αυτή τη φάση αν δεν προσέξουμε δεν θα χρειαστεί να κάνει τίποτα περισσότερο ο Πάπας.Ο Α.Καντιώτης (τον αναφέρω γιατί ξέρω ότι τον υπολογίζουν πολύ οι αποτειχισμένοι) είχε πει ότι ο Πάπας (προφανώς σαν θεσμός), σκέφτεται "αν δεν μπορέσω να τους απορροφήσω τουλάχιστον να τους διασπάσω, και έτσι να τους εκμηδενίσω".
Και θέλω ακόμα να πω ότι πρέπει να δούμε λίγο όλοι μας την ουσία των πραγμάτων. Καταντήσαμε να μιλάμε "συνθηματικά", χωρίς περιεχόμενο.Μόνο με "πολιτικούς" όρους. Δεν προχωράει έτσι το πράγμα. Η Εκκλησία διαλύεται από την εκκοσμίκευση.

Ανώνυμος είπε...

Όσο επικίνδυνοι είναι οι αναίσθητοι που λένε σε όλα,δεν πειράζει, άλλο τόσο είναι και οι τρελλαμένοι, που βλέπουν παντού αιρετικούς!

Unknown είπε...

Ετσι κετσι και γιουβετσιν

Ανώνυμος είπε...

Mαρία, το θέμα που θέτεις το διευκρίνισε επί τόπου ο π. Θεόδωρος ,δηλαδή τί κάνουμε εμείς οι λαϊκοί ,πώς στεκόμαστε Το τί θα κάνουν οι ίδιοι οι αποτειχιζομενοι κληρικοί είναι θέμα που θα απασχολήσει τους ιδίους Οσον αφορά εμάς τά πράγματα είναι πολύ απλά , είναι περίπου αυτά που ήδη κάνουμε στηριζόμενοι απλά στή συνείδησή μας και διαίσθησή μας , πραγμα που αποδεικνύει οτι η αποτείχιση δέν είναι η εφαρμογή ενός ΄΄κανόνα ΄΄ ,αλλά το ίδιο το εκκλησιαστικό βίωμα ,επιβεβαιώνοντας οτι οι Ιεροί Κανόνες είναι η κωδικοποίηση του ιδίου του βιώματος της εκκλησίας και όχι νεκρόι νόμοι Δηλαδή ο π. Θεόδωρος σαφώς είπε οτι τά μυστήρια είναι έγκυρα και ο αγιασμός εξ αυτών ακώλυτος, απλά θα πρέπει να φεύγουμε από τους οικουμενιστάς επισκόπους και κληρικούς ΄΄ως από όφεως΄΄ δηλαδή δέν θα τους τιμούμε μέ τον ιδιότυπο τρόπο που συνηθίζουμε , δέν θά εκκλησιαζόμαστε εκεί που λειτουργούνε αυτοί, θα πρέπει στίς πόλεις που ζούμε να βρούμε ένα έστω ταπεινό εκκλησάκι που αναπαυόμαστε που υπάρχουν ιερείς που δέν είναι οικουμενιστές κ.τ.λ. Δηλαδή θα κινηθούμε μέ βάση την συνείδησή μας Δέν κάνουμε σχίσμα , μένουμε στήν εκκλησία ενωμένοι με τους αγίους και την Ιερά Παράδοση και χωριζόμαστε από τους βλάσφημους οικουμενιστάς Λ.Ε.

Μαρία Π. είπε...

Xαίρομαι Ελένη που το ακούω, και οφείλω να σου αναγνωρίσω (ανεξάρτητα αν σε κάποια πράγματα συμφωνούμε ή διαφωνούμε, είναι θεμιτό εξάλλου), ότι ποτέ δεν έχεις αναφέρει τη λέξη "μολυσμός". Οι θεωρίες αυτές είναι βλάσφημες, αδιέξοδες και αυτοαναιρούνται, γιατί η ιστορία του οικουμενισμού κρατάει κάπου 100 χρόνια, είχαμε την ένταξη στο ΠΣΕ, την άρση αναθεμάτων κτλ.. οπότε σύμφωνα με την "λογική" τους, θα έπρεπε να είμαστε όλοι αβάπτιστοι και γενικά να είναι όλα άκυρα, βαπτίσεις, γάμοι, κηδείες, Θεία Κοινωνία κτλ.. πράγματα δηλαδή ανυπόστατα, και όχι μόνο αυτό, αλλά να είμαστε και καταδικασμένοι όλοι μας για την κόλαση ως "μολυσμένοι". Οι παλαιοημερολογίτικες πρακτικές να επαναλαμβάνουν το Βάπτισμα ή το Χρίσμα δεν είναι απλά ακρότητες αλλά είναι δαιμονικές πλάνες, είναι η άρρωστη προσκόλληση σε κάποιο γράμμα, που τους οδηγεί και σε άλλα πράγματα όπως π.χ. να μην παίρνουν ΑΦΜ κτλ.. Δεν κατακρίνω επιμέρους ανθρώπους γιατί ο Θεός βλέπει τα κίνητρα, ή κάποιο συνειδησιακό "μαρτύριο" και θα κρίνει τα πράγματα όπως ξέρει Εκείνος, κάποιοι εξάλλου στερούνται την σύνταξη γι αυτό το λόγο. Κατακρίνω μόνο την πλάνη, όπως επίσης και (αν υπάρχει) την φαρισαϊκή έπαρση του τηρητή της "ακρίβειας του γράμματος", και της εξουθένωσης των άλλων.Μερικοί φτάνουν σε βλασφημίες για την Θεία Κοινωνία, πράγμα που είναι βλασφημία του Ίδιου του Αγίου Πνεύματος!
Το θέμα λοιπόν είναι η ουσία.Αποφεύγει κανείς την συναναστροφή με ότι τον βλάπτει, είτε λόγω αίρεσης είτε λόγω εκκοσμίκευσης, είτε για άλλους λόγους.
Τα υπόλοιπα, οι υποτιθέμενοι δηλαδή "μεταφυσικοί" μολυσμοί (το "γράμμα" που θανατώνει), αυτοαναιρούνται εφόσον οι ίδιοι οι αποτειχισμένοι (το λένε και στο βίντεο που είχαμε ακούσει) λένε ότι ο επίσκοπος μνημονεύεται μετά τον καθαγιασμό των Τιμίων Δώρων, τον οποίο κάνει ο Κύριος και μόνο, και ότι η νοοτροπία της "ενότητας εν τω επισκόπω" που είτε "σε αγιάζει" είτε "σε μολύνει", είναι παπικής προέλευσης ζηζιούλεια θεολογία. Η ενότητα είναι "εν τω Κυρίω".Ο επίσκοπος είναι ένα μέλος της εκκλησίας είτε άρρωστο είτε υγιές.
ΔΕΝ μολύνεται το Σώμα του Κυρίου! Δεν είναι δυνατόν εξ΄ορισμού.Ο Κύριος ότι δεν μένει (πνευματικά) "εν τη αμπέλω" το αποκόπτει και το ρίχνει στο πυρ.Πνευματικά λοιπόν ένας αιρετικός είναι ήδη αποκομμένος, ακόμα και αν τυπικά παραμένει, επομένως δεν μπορεί να μολύνει.

Μαρία Π. είπε...

Εκτός απ΄όλα αυτά ένα επιπλέον πράγμα, είναι η ιδιόμορφη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Δεν μπορείς π.χ. να βρίζεις τον π.Γκοτσόπουλο ή π.Χιρς ή κ.Τσελεγγίδη ή π.Μεταλληνό επειδή βλέπουν αλλιώς κάποια πράγματα σε αυτή τη φάση όταν αύριο καθώς θα αγριέψει η κατάσταση θα κληθείς θα συμπορευτείς μαζί τους. Ας προσέξουν λοιπόν όσοι προτρέχουν, και ειδικά όσοι αποδοκιμάζουν και απορρίπτουν και μιλούν για υποκριτές ή κρυφούς μεταμφιεσμένους οικουμενιστές που πάνε δήθεν με δόλο να μας εξαπατήσουν.
Ακόμα και οι τσεκαρισμένοι οικουμενιστές δεν σημαίνει ότι είναι μασόνοι (εκτός εξαιρέσεων) ούτε "μηχανορραφούν τις νύχτες". Κοσμικοί άνθρωποι είναι, πλήρως ενταγμένοι στο σύγχρονο πολιτικο-κοινωνικό πνεύμα της εποχής με δυτικές θεολογικές σπουδές και φυσικά κάποιοι έχουν και προσωπική εμπάθεια ή άλλα διάφορα πάθη.. οπότε καμία σχέση με ορθή καθοδήγηση κτλ.. Βλέπουμε ας πούμε εκκλησιαστικά πρόσωπα σε διάφορες εκδηλώσεις π.χ. σε παρελάσεις, να χαρίζουν κράνη σε αστυνομικούς της ομάδας ΔΙΑΣ και να φωτογραφίζονται.. και άλλα τέτοια χαζά, και πέρα βρέχει.. Αλλού για αλλού.. Και κυρίως να μην αντιδρούν σε τίποτα απ΄όσα συμβαίνουν, ΑΛΛΑ ούτε και να αντιλαμβάνονται το πνευματικό παρασκήνιο. Με μια αρρωστημένη (αλλά και βολική, να το πούμε και αυτό) "υπακοή" στο Πατριαρχείο.Και οι Φαναριώτες αλωνίζουν, οι οποίοι εκ πεποιθήσεως (το λένε ανοιχτά), θέλουν να διορθώσουν "τα λάθη των Αγίων Πατέρων" και να μας ενώσουν με τον Πάπα.
Η οποία ένωση τελικά δεν χρειάζεται ούτε και πολλά πολλά δογματικά.. δεν θα ασχοληθούν και πολύ, (ακριβώς γιατί και οι περισσότεροι Ορθόδοξοι δεν ασχολούνται και δεν τα γνωρίζουν) παρά μόνο με κάποια Τυπικά των Μυστηρίων. Αν καταφέρουν να τροποποιήσουν λίγο τα Τυπικά και να γίνουν κοινά, είναι όλα έτοιμα, με βάση και την δική τους ερμηνεία που δίνουν στο γνωστό του Αγίου Ν.Καβάσιλα ότι η εκκλησία σημαίνεται εν τοις μυστηρίοις.
'Ότι πρέπει για εκκοσμικευμένους χριστιανούς που "χρειάζονται" μια "εκκλησία" μόνο για να βαπτίζονται και να παντρεύονται, ή να κηδεύουν τους γέροντες, και όχι το ζωντανό Σώμα του Ίδιου του Χριστού με το οποίο πρέπει να είναι ενωμένοι για να σωθούν. Είναι και μια άλλη ερμηνεία του αντί-χριστου (αντί του Χριστού, ως "υποκατάστατο") πνεύματος, εκτός της ερμηνείας του κοσμικού αντίχριστου πνεύματος που είναι αντίθετο του Χριστού.

Ανώνυμος είπε...

Εἶχα γράψει πρὸ δύο μηνῶν (σὲ σκληρὸ -εἶν᾽ ἡ ἀλήθεια- τόνο)
κι ἐδῶ καὶ στὶς "Ἀκτῖνες",
γιὰ ἐκείνους τοὺς κληρικοὺς καὶ ἁπλοὺς μοναχούς, ποὺ ἡ συνείδησή τους ἡ ἱερατικὴ δὲν τοὺς ἐπέτρεπε πλέον τὴν μνημόνευση τῶν ἐπισκόπων τους :

" ... ὑπάρχει ἡ δυνατότητα νὰ λάβουν ἀπολυτήριο γράμμα καὶ νὰ πᾶν᾽ νὰ ἐγκατασταθοῦν (ὄχι στὴν Δαμασκὸ ἤ τὴν Τιφλίδα, ἀλλὰ πολὺ κοντά τους) στὴν Βουλγαρία. Νὰ βρίσκωνται ὑπὸ τὴν ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΞΑΡΤΗΣΗ καὶ στὴν ΥΠΑΚΟΗ Ὀρθοδόξου Ἐπισκόπου καὶ Συνόδου ποὺ ὀρθοτομεῖ (ἀκόμη) λαμπρὰ τὸν λόγο τῆς Ἀληθείας κι ἀπὸ κεῖ, ἄς συνεχίσουν τὸν ἀγώνα τους.
...
Ναί,
κάτι τέτοιο, μιὰ αὐτοεξορία διαμαρτυρίας, ΟΜΑΔΙΚΗ, ΜΑΖΙΚΗ καὶ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΗ, θά᾽ ταν στὴν συγκεκριμένη συγκυρία (εἰδικὰ στὴν Β. Ἑλλάδα καὶ εἰδικὰ μετὰ ἀπὸ τυχὸν μηντιακή προβολή τοῦ γεγονότος) ὁ δραστικώτερος ΚΟΛΑΦΟΣ γιὰ κάτι οἰκουμενιστήρια καὶ πατριαρχικούληδες,
προκαλῶντας ἁλυσσιδωτὲς ἀντιδράσεις,
γιατὶ θὰ καθιστοῦσε ἐμφανῆ τὴν ἔκταση τοῦ προβλήματος στὸν χύδην ὄχλο,
ὁ ὁποῖος -πῶς νὰ τὸ κάνουμε;- δὲν σκαμπάζει οὔτε ἀπὸ Θεόδωρο Στουδίτη οὔτε ἀπὸ κανόνες τῆς ἐν Τρούλλῳ"

Συνέχιζα :

" Ἔχω πικρὴ πεῖρα ἀπὸ ἀδελφικούς μου φίλους, ἀλλοδαποὺς Ὀρθοδόξους, ποὺ τοὺς πῆραν στὸ λαιμό τους καὶ τοὺς ἐξώντωσαν πνευματικῶς διάφοροι πεφυσιωμένοι καὶ θεληματάρηδες κληρικοὶ τῆς Ὑπερορίου Ρωσσικῆς Ἐκκλησίας, «φρουροὶ τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ πολέμιοι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ», οἱ ὁποῖοι ἦσαν ἀντίθετοι μεταξύ 2001 καὶ 2004 στὴν κανονικὴ ἐπανένταξή της (2007) στὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας.
Διασπάσθηκαν οἱ ἀντιτιθέμενοι σὲ τέσσερις φράξιες αὐτοχειροτονήτων («Ecclésioles» τὶς ἀποκαλοῦν περιπαικτικὰ οἱ Γαλλόφωνοι), ἡ μιὰ «ἀκραιφνέστερη» ἀπ᾽ τὴν ἄλλη, ἔχοντας διαλύσει φιλίες, ἐνορίες καὶ σπιτικά.
Δὲν θὰ τὸ ξαναϋποστοῦμε!"

Σὲ ἀντιρρήσεις σχολιαστῶν ποὺ τότε μοῦ ἀμφισβήτησαν (στὰ θολά ..), ἄν εἶναι ρεαλιστικὸ αὐτὸ τὸ "ἄλλως δύνασθαι πράττειν", ποὺ εἶχα εἰσηγηθεῖ γιὰ τοὺς πρωτοστατοῦντες μοναχοὺς καὶ πρεσβυτέρους, ἐξηγοῦσα :

" Ὑποστήριξα ἐγὼ πουθενά, μαζικὴ μετανάστευση στὴ Βουλγαρία ὅλων ἡμῶν ποὺ ἀντιτιθέμεθα στὴν κατάσταση αὐτήν; Κι ὅμως γράφετε : «Τωρα για να μεταναστεύσουμε όλοι στην Βουλγαρία τι να πω ! »
Ἀπολύτως συνειδητά τὸ περιόρισα σ᾽ ἐκείνους ποὺ πρωτοστατοῦν, στὴν ἡγεσία (μὲ ἤ χωρὶς εἰσαγωγικά).
Αὐτοὶ εἶναι πρεσβύτεροι ἤ ἱερομόναχοι ἤ ἁπλοῖ μοναχοί. Γι᾽ αὐτὸ καὶ μίλησα γι᾽ «ἀπολυτήρια γράμματα» στὴν πρωινὴ ἀνάρτησή μου ...
Ἦταν μιὰ δημόσια πρόταση, διατυπωμένη σ᾽ ἕνα δημόσιο forum διαλόγου, γι᾽ ἀνάληψη δημόσιας δράσης (μ᾽ αὐτὴν τὴν δημόσια μορφὴ διαμαρτυρίας) ἀπὸ πρόσωπα ποὺ τὰ ἴδια ἐπεζήτησαν παντοιοτρόπως νὰ βρίσκονται στο κέντρο τοῦ δημοσίου ἐνδιαφέροντος
καὶ τὰ ὁποῖα
-ἀντίθετα ἀπὸ σᾶς κι ἀπὸ μένα, ποὺ εἴμαστε λαϊκοί κι ἔχουμε σπίτι καὶ δουλειὲς- εἴτε δὲν ἔχουν οἰκογένειες (οἱ ἐξ αὐτῶν μοναχοί) εἴτε κι ἄν ἔχουν (οἱ ἐξ αὐτῶν πρεσβύτεροι) μπορεί εὐλόγως νὰ τοὺς ἀπαιτηθεῖ ἡ θυσία τοῦ ἐκπατρισμοῦ χάριν τῆς Ὁμολογίας
(Μὲ μεγάλο, νομίζω, ἐπικοινωνιακὸ ἀντίκτυπο - ἴσως ὅμως καὶ νὰ σφάλλω στήν, πολιτικὴ ἐν τέλει, αὐτὴν ἐκτίμηση)
....
Ἐπιτρέψτε μου νὰ θεωρῶ (χωρὶς νὰ διεκδικῶ τὸ ἀλάθητο γι᾽ αὐτὴν μου τὴν ἐκτίμηση), ὅτι ἕνα διάβημα διαμαρτυρίας, ὅπως τὸ σκιαγράφησα στὸ ἀρχικό μου post, δὲν ἀποτελεῖ ἐγκλεισμὸ σὲ «Σπιναλόγκα», ἀλλὰ μιὰ δραστικώτατη κι ὀξύτατη μορφὴ καταγγελίας.
Διαφορετικὰ τὸ πρᾶγμα θὰ ἐκφυλισθῆ ἀφεύκτως, ἐνῶ ἔτσι «διεθνοποιεῖται». "


Μὲ πολὺ πόνο ψυχῆς πιά, παρακαλῶ τὸν Θεὸ νὰ φωτίση ἅπαντας …

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε αδελφέ John Papadopoulos , όλοι την αγωνία μας καταθέτουμε μέ αγάπη γιά την εκκλησία ....

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Παπαδόπουλε, συμμερίζομαι κι εγώ την ανησυχία σας. Μετά την διάλυση της χώρας έρχεται η διάλυση της Εκκλησίας.Εδώ είμαστε να δούμε την τελευταία πράξη του δράματος.

Ανώνυμος είπε...

Ρέ σείς αφήστε το μελό ! Από την εκκλησία θα έρθει η σωτηρία και της Ελλάδος και μακάρι να ήταν η εκκλησία πιό τολμηρή και σέ άλλους τομείς ,νά μήν πριμοδοτεί τά διεφθαρμένα πολιτικά κόμματα ,αλλά να αξιοποιήσει η ίδια τις δυνάμεις της Όχι πως διαθέτει κανένα μαγικό ραβδί ,αλλά θα περισώσει τά σπαράγματα Είναι η μόνη δεξαμενή υγιών δυνάμεων που μέχρι τώρα έμειναν στην μπάντα Δεν έλειψαν οι ικανοί άνθρωποι στήν Ελλάδα μέσα στήν εκκλησία και εκτός αυτής στον ευρύτερο κοινωνικό χώρο ,αλλά αποθαρρύνθηκαν πετάχτηκαν στά άχρηστα Όταν λέω εκκλησία δέν εννοώ τους παπάδες και δεσποτάδες που είναι και αυτοι ένα μέρος του προβλήματος πολύ σημαντικό ,αλλά εννοώ αυτό που γίνεται σήμερα που κάποιοι αναλαμβάνουν την έξοδο του Μεσολογγίου καί οδηγούν το εκκλησιαστικό σώμα και την κοινωνική ζύμωση σέ μία ελληνορθόδοξη αυτοσυνειδησία Όλο το κοινωνικό και εκκλησιαστικό δυναμικό μένει αναξιοποίητο Είναι σάν να διαθέτει η πολεμική μηχανή ένα βαρύ πυροβολικό και να το αφηνει να σαπίζει στίς σκοτεινές αποθήκες και να φοράνε τά αστέρια και τά παράσημα οι καρακγιόζηδες Πιό είναι τό ουσιαστικό έργο των σημερινών δεσποτάδων αρχής γενομένης από τον πολύ Χριστόδουλο ; Βγάζουν οι μητροπόλεις περιοδικά για να δημοσιεύουν φωτογραφίες των δεσποτάδων πώς παρέστησαν στά συλλείτουργα κ.τ.λ. Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι και επικίνδυνοι γρεμίζουν αντί να οικοδομούν Περνιούνται για ηγέτες άνθρωποι χωρίς κανένα όραμα Ποιος θα επανιδρύσει το ελληνικό σχολείο ; Δέν θα μπορούσε αυτό να τό έχει κάνει η εκκλησία Τί να πούμε ,ο Θεός άς δώσει αυτή την έξοδο από την μιζέρια μας καί από την τύφλα μας .....