Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Ναυπάκτου Ἱερόθεος: Γιατί δέν ὑπέγραψα τό κείμενο «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρός τόν λοιπόν Χριστιανικόν κόσμον»

Μέ τήν δήλωσή µου αὐτή ἐπιβεβαιώνω ὅτι πράγµατι δέν ὑπέγραψα αὐτό τό κείµενο, καί ἐπί πλέον ἐξέφρασα τίς ἐπιφυλάξεις µου γιά τά κείµενα «Ἡ ἀποστολή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν τῷ συγχρόνῳ κόσµῳ» καί «Τό Μυστήριον τοῦ Γάµου καί τά κωλύµατα αὐτοῦ», σέ συγκεκριµένα σηµεῖα, τά ὁποῖα ἀνέπτυξα κατά τίς Συνεδριάσεις. 

Η συνέχεια   ΕΔΩ

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ας περιμένουμε να δούμε και ποιοί άλλοι Επίσκοποι θα αρνηθούν να υπογράψουν το Κείμενο των αποφάσεων της Συνάξεως της Κρήτης...

daft punk

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Μόλις διαβάσαμε (σε εκκλησιαστικά πρακτορεία ειδήσεων, δεν καταδέχονται να ενημερώνουν τα ορθόδοξα ιστολόγια) ότι ο μητροπολίτης Ναυπάκτου τελικά ΔΕΝ υπέγραψε το συγκεκριμένο κείμενο. Εξήγησε τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση (διαβάστε εδώ). Ενημερώνει ότι :



(...)Τό Σάββατο τό πρωΐ πρίν τήν Συνεδρίαση, ἡ ἀντιπροσωπεία µας συναντήθηκε γιά νά ἀποφασίση σχετικῶς.
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυµος, φερόµενος δηµοκρατικά, ἀνέφερε ὅτι ὑπάρ- χουν τρεῖς συγκεκριµένες λύσεις.
Ἡ πρώτη νά παραµείνουµε στήν ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας·
ἡ δεύτερη νά καταθέσουµε µιά νέα πρόταση, γιά τήν ὁποία δέν γνωρίζω πῶς προέκυψε καί ποιός τήν πρότεινε, ἤτοι «ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀποδέχεται τήν ἱστορικήν ὀνοµασίαν ἄλλων ἑτεροδόξων Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁµολογιῶν» µέ τό ἰδιαίτερο σκεπτικό·
καί ἡ τρίτη νά δεχθοῦµε τήν πρόταση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, πού ἔκανε λόγο γιά «ἑτερόδοξες Ἐκκλησίες».


Ἔγινε συζήτηση καί ψηφοφορία µεταξύ τῶν µελῶν τῆς ἀντιπροσωπείας µας πάνω στίς τρεῖς προτάσεις.
Προσωπικά ὑποστήριξα τήν πρώτη πρόταση µέ τίς ἐναλλακτικές της διατυπώσεις πού ἀναφέρθησαν προηγουµένως, ἐνῶ ὅλοι οἱ ἄλλοι παρόντες ἐψήφισαν τήν δεύτερη νέα πρόταση.
Θεώρησα ὅτι αὐτή ἡ πρόταση δέν ἦταν ἡ πλέον ἐνδεδειγµένη ἀπό πλευρᾶς ἱστορικῆς καί θεολογικῆς καί δήλωσα ἀµέσως ἐνώπιον ὅλων τῶν παρόντων ὅτι δέν θά ὑπογράψω τό κείµενο αὐτό, ἐάν κατατεθῆ αὐτή ἡ πρόταση, χάριν ὅµως τῆς ἑνότητος θά ἐπέχω ἀπό τήν περαιτέρω συζήτηση. Ἑποµένως, δέν θά µποροῦσα καί γιά τόν λόγο αὐτό νά ὑπογράψω τό κείµενο.(...)


Αντί λοιπόν να επιμείνει ότι είναι παράνομο άλλα να αποφασίζει η Εκκλησία της Ελλάδος (ΆΛΛΑ να τους εξουσιοδοτεί) και άλλα να αποφασίζουν αυτοί (κανείς δεν τους έστειλε να διαπραγματευτούν), περιορίστηκε απλά να είναι ως παρόν και απλά να μην την υπογράψει, γιατί δεν ήταν η "πλέον ενδεδειγμένη"(!) και "χάρην της ενότητος"!

Σίγουρα είναι κι αυτό μια πράξη αντίστασης, αλλά κανονικά θα έπρεπε να καταγγείλλει την ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ αυτή απόφαση που μόνον "δημοκρατική δεν ήταν".

Θυμίζουμε τα ονόματα των υπολοίπων δεσποτάδων,
που σύμφωνα με τον Ναυπάκτου υποστήριξαν την 2η πρόταση:

† ὁ Φιλίππων, Νεαπόλεως καί Θάσου Προκόπιος
† ὁ Περιστερίου Χρυσόστομος
† ὁ Ἠλείας Γερμανός
† ὁ Μαντινείας καί Κυνουρίας Ἀλέξανδρος
† ὁ Ἄρτης Ἰγνάτιος
† ὁ Διδυμοτείχου, Ὀρεστιάδος καί Σουφλίου Δαμασκηνός
† ὁ Νικαίας Ἀλέξιος
† ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας Εὐσέβιος
† ὁ Καστορίας Σεραφείμ
† ὁ Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ Ἰγνάτιος
† ὁ Κασσανδρείας Νικόδημος
† ὁ Ὕδρας, Σπετσῶν καί Αἰγίνης Ἐφραίμ
† ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος
† ὁ Σιδηροκάστρου Μακάριος
† ὁ Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος
† ὁ Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως Βαρνάβας
† ὁ Μεσσηνίας Χρυσόστομος
† ὁ Ἰλίου, Ἀχαρνῶν καί Πετρουπόλεως Ἀθηναγόρας
† ὁ Λαγκαδᾶ, Λητῆς καί Ρεντίνης Ἰωάννης
† ὁ Νέας Ἰωνίας καί Φιλαδελφείας Γαβριήλ
† ὁ Νικοπόλεως καί Πρεβέζης Χρυσόστομος
† ὁ Ἱερισσοῦ, Ἁγίου Ὄρους καί Ἀρδαμερίου Θεόκλητος

ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι εδώ που έφτασαν τα πράγματα μετά από δεκαετίες οικουμενισμού, με σημερινή δεδομένη εκκλησιαστική κατάσταση και αφωνία, αλλά και φίμωση (λόγω και της οικονομικής κρίσης και της άθεης κυβέρνησης), θα πρέπει να στηρίξουμε οποιαδήποτε φωνή αντίστασης ακόμα και την μικρότερη. Οι εξελίξεις είναι ένα ενιαίο "διαδραστικό" αποτέλεσμα ανάμεσα σε πολλά μέρη.Η δική μας στήριξη σε συγκεκριμένες στάσεις και τοποθετήσεις θα δίνει συνεχώς τις κατευθύνσεις.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε τον μ. Ναυπάκτου.Περιμένουμε τη συνέχεια.Θα υποστηρίξουμε οποιαδήποτε προσπάθεια από την μικρότερη μέχρι την μεγαλύτερη. Δεν υπάρχει πολυτέλεια αδελφοί για αυστηρές κριτικές. Μόνο ενθάρρυνση χρειάζεται και ώθηση για περαιτέρω αντίσταση. Δεν περισσεύει πλέον κανένας. Να το καταλάβουμε και να στηρίξουμε κάθε προσπάθεια.