Σάββατο 28 Μαΐου 2016

Κατανοεί άραγε ο άνθρωπος τί γράφει ;

 Γρηγόριος Λαρεντζκης :Η Σύνοδος Κωνσταντινουπόλεως του 879/880 του ιερού Φωτίου, 8η Οικουμενική της καθόλου Εκκλησίας Ανατολής και Δύσεως 

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

΄΄ Τί σημαίνει ακριβώς Θεολόγος; Κυκλοφορούν ανάμεσά μας θεολόγοι χωρίς θεό καί τούς δίνουμε τήν προσοχή μας; Εχει αποδεχθεί ήδη ο λαός τού Κυρίου τήν στοχαστική θεολογία; Εκπροσωπείται η ορθοδοξία από τόν Σεραφείμ καί τόν Ζήση καί τόν Γλυφάδος; Εμείς δέν δεχόμαστε τήν εκπροσώπησί τους διότι η μέχρι τώρα πορεία τους δέν πείθει γιά τήν ορθοδοξία τους, παρά μόνον γιά τήν φιλαρχία τους. Γιατί αποσύρονται από τήν μάχη; Από τήν συμμετοχή τους στήν ψευδο-σύνοδο; Ποιός θά παλαίψει γιά τήν πίστη μας στόν Αληθινό Θεό; Πώς θά συντρίψουμε τά είδωλα; Καί άν φοβούνται τόν Βαρθολομαίο τί θά κάνουν μέ τόν Ζηζιούλα, τόν καθαυτό εωσφορικό εκπρόσωπο τής εποχής μας; Μπορούν θρασύδειλοι άνθρωποι νά εκπροσωπούν τήν ορθοδοξία; Τάχουμε χαμένα δυστυχώς καί δέν αρχίσαμε κάν νά ψάχνουμε νά τά βρούμε!!΄΄

Τρελογιάννη τά έχω χαμένα μαζί σου! Μάς είπες οτι δημοσιεύεις αναρτήσεις του αμέθυστου --γνωστές οι κακοδοξίες καί πλάνες του -- καί απλώς αποστασιοποιείσαι σέ θέματα που δέν συμφωνείς καί δέν υιοθετείς ( θεωρώ οτι δέν σέ καλύπτει αυτή η δικαιολογία ) Τώρα μας παραπέμπεις σέ μία ανάρτηση καί σέ ένα ιστολόγιο από τό οποίο έχω αντιγράψει τό παραπάνω λήμμα Τί απ'όλα συμβαίνει ; Δέν διάβασες όλη την ανάρτηση ,την διάβασες καί συμφωνείς ή μας παραπέμπεις άν καί διαφωνείς ; Νομίζω οτι τό πνεύμα που εκφράζει δέν είναι απλώς ένα θέμα προσωπικού γούστου ,αλλα μία εκκλησιολογική τοποθέτηση γιά την οποία θά έπρεπε να επιδεικνύουμε μεγαλύτερη υπευθυνότητα Ο εν λόγω ιστολόγος πολύ καλα κάνει καί δέν εκπροσωπείται απο τά αναφερόμενα πρόσωπα γιατί απλούστατα δέν ανήκει στήν ορθόδοξο εκκλησία,την οποία αυτοί εκπροσωπούν -- ανήκει σέ μία εκκλησία χωρίς Ιωάννη Χρυσόστομο ,χωρίς Μέγα Βασίλειο ,χωρίς Άγιο Πνεύμα , χωρίς Ιερά Μυστήρια που χαριτώνουν καί σώζουν ,χωρίς Ιερούς Κανόνες , χωρίς ιρωσύνη , χωρίς την Παράδοση των αιώνων της ,ανήκει σέ μία εκκλησία του ΄΄ησυχασμού ΄΄ ποιού ησυχασμού (;) σέ μιά εκκλησία του ΄΄Κυρίου΄΄ ποιού Κυρίου (;) -- αλλά εσύ ; Από την όλη σου πορεία ,μία πορεία ομολογιακή , θά περιμέναμε άλλα Πού τό ξέρετε αγαπητέ μου οτι τά αναφερόμενα πρόσωπα κινούνται από φιλαρχία και δέν κινούνται αυτοι που τά γράφουν αυτά από πνεύμα βλασφημίας ; Ο εν λόγω ιστολόγος φτύνει προς κάθε κατεύθυνση καί αποκαθηλώνει αγίους , τά ιερά καί τά όσια Κάθε μέρα περιλαμβάνει στό υβρεολόγιό του τους αγίους ! Συνεχίζεται.....

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω οτι τά αναφερόμενα ηγετικά πρόσωπα μαζί μέ την παραίτησή τους παραθέτουν καί τους λόγους ,αλλά καί νά μήν τους παραθέτουν εσείς που ασχολείστε επισταμένως μέ τά θέματα της Συνόδου δέν τά εικάζετε ,δέν έχετε καταλάβει τό πνεύμα καί τό κλίμα κιάν δέν τό έχετε καταλάβει γιατί δέν ρωτάτε παρά καταλήγετε σέ τόσο βαρειές κατηγορίες ; Αν είχατε δώσει λιγη σημασία στό συνέδριο που έγινε από την Μητρόπολη Πειραιώς ,θά είχατε λύσει αυτού του είδους τις απορίες και δέν θά είχατε αποκρυσταλλώσει τέτοια εξωφρενικά πράγματα εις βάρος τους Στό συνεδριο απ'ότι θυμάμαι η παραίτησή τους θεωρήθηκε μία πράξη διαμαρτυρίας καί αποδοκιμασίας όσον αφορά την κανονικότητα της Συνόδου καί μάλιστα ζητήθηκε η παραίτηση καί άλλων επισκόπων κληθέντων νά συμμετάσχουν ,γιατί απλούστατα η παρουσία τους ήταν άσκοπη για θέματα των οποιων οι αποφάσεις είναι προειλημμένες καί για τά οποία η διαμαρτυρία τους απλώς καταγράφεται ,αλλά δεν επηρεάζει καθόλου το ψήφισμα Μάλιστα η παρουσία τους θεωρήθηκε απλώς παρουσία ΄΄γλάστρας ΄΄ Μπορεί νά μας πεί τό εν λογω θρασύδειλο άτομο , ποιό είναι τό θράσος καί ποιά η δειλία των καταξιωμένων στή συνείδηση της εκκλησίας κληρικών : μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ , τού σεβαστού π. Θεόδωρου Ζήση καί του Μητροπολίτη Γλυφάδος ; Μήπως μπορεί νά μας πεί ο ίδιος από ποιον εκπροσωπείται ,σέ ποιόν αναπαύεται ,για νά καταλάβουμε σέ ποιά εκκλησία ανήκει --άν ανήκει σέ κάποια,μήπως άραγε ο π. Παΐσιος ίδρυσε κάποια δική του εκκλησία καί δέν τό ξέρουμε ; -- ή απλώς πρόκειται για ένα ανισόρροπο πρόσωπο ,μέ διανοητική προσεγγιση της πίστεως καί περί πολλά σφάλλοντα θέλοντας νά αναγάγει τίς προσωπικές του τραυματικές εμπειρίες σέ πίστη της εκκλησίας ; Τήν εκκλησία πολλές φορές ταλαιπώρησε αυτό τό φαινόμενο (βλέπε Γιανναράς ) καί εξαντλεί όλη της την ευσπλαχνία στήν αντιμετώπισή των ως πάσχοντα μέλη της άξια συμπαθείας ,αλλά μετά βδελυγμίας απορρίπτει καί καταδικάζει τις ετεροδιδασκαλίες των Θά περιμέναμε αγαπητέ τρελογιάννη νά καταδικάσεις τέτοιες υβριστικές τοποθετήσεις που δέν είναι απλώς προσωπικές αλλά αναφέρονται στήν εκκλησιολογία που αυτά τά πρόσωπα κομίζουν καί όχι νά παίζεις τό σεκόντο του αμέθυστου καί τό απήχημα της κακοδοξίας του Τί νά κάνουμε ,η ιστορία φέρει στό προσκήνιο τά πρόσωπα καί η ιστορία δέν ρώτησε τον αμέθυστο ,ίσως νά είναι μία παράλειψίς της ......!


Λωρίτου Ελένη