Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Σέρβικο τραγούδι του Αγίου Σάββα.



Η Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία επισημαίνει σήμερα τη μέρα αφιερωμένη στον θεμελιωτή της, τον Άγιο Σάββα τον Σέρβο, και από το 2ο μισό του 19ου αιώνα αυτή η γιορτή αποτελεί γιορτή των σχολείων της Σερβίας, οπότε δίνονται διάφορες σχολικές παραστάσεις αφιερωμένες στη ζωή και το έργο του Αγίου Σάββα.

Τα σχολικά παιδιά στη Σερβία αφιερώνουν το πρώτο μάθημα της σημερινής ημέρας στη ζωή και στο έργο του Αγίου Σάββα, τραγουδάνε διάφορα τραγούδια και λένε διάφορα ποιήματα για αυτόν. Μιλάνε για αυτόν τον πρώτο αρχιεπίσκοπο της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, μεγάλο θεολόγο, διαφωτιστή και πνευματικό πατέρα, ο οποίος έγραψε πολλά γραπτά κείμενα και συνέταξε την πρώτη σερβική νομοθεσία.

Επίσης, πολλοί Σέρβοι πιστοί τιμούν το όνομα του Αγίου Σάββα σαν δική τους γιορτή του σπιτιού, πηγαίνουν στην εκκλησία και κόβουν τη βασιλόπιτα.
Ο Άγιος Σάββας Β', Αρχιεπίσκοπος Σερβίας κοιμήθηκε με ειρήνη το έτος 1271.

πηγή

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ομορφες οι κοπελιές, ωραία βαμμένες,παραδοσιακά ντυμένες, μπράβο, μπράβο
γλυκά τραγουδάνε, Αλλάαα...να τραγουδάνε μέσα σε ιερό ναό,
έχοντας ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΤΟΥΣ
την ΑΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΌΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ,
σαν ψιλοασέβεια μου φαίνεται....
μάλλον εγώ θα είμαι γεροπαράξενος, μάλλον ...

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

εεεε ΝΑΙ μαλλον

Ανώνυμος είπε...

χαχα!! Ενώ εσύ, ευτυχώς, δεν είσαι γεροξεκούτης και δεν ξεμυαλίζεσαι από τα τεκνάκια!

Ανώνυμος είπε...

Τρελογιάννη μου δέν ξέρω ποιός είναι αυτός που σέ φθονεί ! Προς Θεού δέν είμαι εγώ που μερικές φορές σου χώνομαι !

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Ειναι μεγαλη αρώστια να βλέπεις με τα "μάτια "σου τον κόσμο...

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΣΕΒΕΙΑ
ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙΣ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΝΑΟΥΣ,
ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΘΕΑΤΡΟΥ, ΑΛΛΑ ΔΕ ΒΑΡΙΕΣΑΙ!
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΚΑΚΟ ΣΉΜΕΡΑ.