Από την εύκολη και ανέξοδη
"ειρηνολογία", τουτέστιν τον περί ειρήνης πληθωρικό και ακατάσχετο
λόγο, στον οποίο "διαπρέπουν" οι σύγχρονοι θρησκευτικοί και
πολιτικοί ηγέτες (μεταξύ των οποίων και ένιοι ορθόδοξοι χριστιανοί) αλλά και
διάφοροι διεθνείς "ειρηνευτικοί" οργανισμοί, μέχρι την απόκτηση και
βίωση της γνήσιας και αληθινής ειρήνης μεσολαβεί αβυσσαλέα απόσταση.
Και τούτο γιατί η τελευταία είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος, φυόμενος μονάχα εντός του περιβόλου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, της γνήσιας και ανόθευτης εκφράσεως του χριστιανισμού, και συνιστάμενη στην εσωτερική,πρωτίστως ειρήνη, τουτέστιν στη συμφιλίωση Θεού και ανθρώπου και, συνακολούθως ,των ανθρώπων μεταξύ τους, και που είναι απότοκος της σταυρικής θυσίας του Θεανθρώπου Χριστού,( ο Οποίος δι αυτής κατέστη "η ειρήνη ημών" (προς Εφεσίους Β, 14), όπως αυτή εννοείται και βιώνεται ΟΡΘΟΔΟΞΩΣ.
Η εξωτερική ειρήνη μεταξύ των ανθρώπων, των εθνών και των κρατών αποτελεί βλάστημα της εσωτερικής. Αλλέως αποτελεί καθαρή ματαιοπονία και ουτοπία να αναμένει κανείς την επικράτηση της επί γης ειρήνης. Η τεκμηρίωση του παρά πάνω ισχυρισμού θεωρώ ότι παρέλκει για ευνόητους λόγους.
Όσες συμπροσευχές και αν λάβουν χώρα για την πολυπόθητη ειρήνη, και σημειώνεται σχετική πληθώρα σχεδόν καθημερινά, το "γλυκύ και πράγμα και όνομα", κατά τον άγιο Γρηγόριο το Ναζιανζηνό δεν πρόκειται να φέρουν κανένα αποτέλεσμα. Πώς να ευλογήσει ο άρχων της ειρήνης Χριστός την υπό του πατριάρχη Βαρθολομαίου καταφρόνηση των θεοπνεύστων ιερών κανόνων που ρητώς καταδικάζουν τη μετά των αιρετικών και αλλοθρήσκων συμπροσευχή; Επιτρέπεται να καταλύονται οι ιεροί κανόνες προκειμένου να εξυπηρετηθούν πολιτικές και επικοινωνιακές σκοπιμότητες;
Και τούτο γιατί η τελευταία είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος, φυόμενος μονάχα εντός του περιβόλου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, της γνήσιας και ανόθευτης εκφράσεως του χριστιανισμού, και συνιστάμενη στην εσωτερική,πρωτίστως ειρήνη, τουτέστιν στη συμφιλίωση Θεού και ανθρώπου και, συνακολούθως ,των ανθρώπων μεταξύ τους, και που είναι απότοκος της σταυρικής θυσίας του Θεανθρώπου Χριστού,( ο Οποίος δι αυτής κατέστη "η ειρήνη ημών" (προς Εφεσίους Β, 14), όπως αυτή εννοείται και βιώνεται ΟΡΘΟΔΟΞΩΣ.
Η εξωτερική ειρήνη μεταξύ των ανθρώπων, των εθνών και των κρατών αποτελεί βλάστημα της εσωτερικής. Αλλέως αποτελεί καθαρή ματαιοπονία και ουτοπία να αναμένει κανείς την επικράτηση της επί γης ειρήνης. Η τεκμηρίωση του παρά πάνω ισχυρισμού θεωρώ ότι παρέλκει για ευνόητους λόγους.
Όσες συμπροσευχές και αν λάβουν χώρα για την πολυπόθητη ειρήνη, και σημειώνεται σχετική πληθώρα σχεδόν καθημερινά, το "γλυκύ και πράγμα και όνομα", κατά τον άγιο Γρηγόριο το Ναζιανζηνό δεν πρόκειται να φέρουν κανένα αποτέλεσμα. Πώς να ευλογήσει ο άρχων της ειρήνης Χριστός την υπό του πατριάρχη Βαρθολομαίου καταφρόνηση των θεοπνεύστων ιερών κανόνων που ρητώς καταδικάζουν τη μετά των αιρετικών και αλλοθρήσκων συμπροσευχή; Επιτρέπεται να καταλύονται οι ιεροί κανόνες προκειμένου να εξυπηρετηθούν πολιτικές και επικοινωνιακές σκοπιμότητες;
Γράφει, σχετικά, ο προιστάμενος της αδελφότητος Ο
ΣΩΤΗΡ π.Αστέριος Χατζηνικολάου, στο εκλεκτό του πόνημα με τίτλο "Η
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΗ ΘΥΕΛΛΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ", τα εξής βαρυσήμαντα:
"Να συμπροσευχηθούμε όλοι και να δεηθούμε υπέρ της ειρήνης του κόσμου.
Αλλά πού θα απευθύνουμε τις δεήσεις μας;Στον ένα Θεό, όπως ο καθένας τον
πιστεύει; Και δικαιούται ο καθένας να πιστεύει όπως θέλει το Θεό; Θα
προσευχηθούμε μήπως όλοι μαζί, αλλά στο δικό του θεό ο καθένας; Και υπάρχουν
πολλοί θεοί, ώστε ο καθένας να έχει το δικό του;...
Πώς είναι λοιπόν δυνατό να σταθούμε δίπλα στους Μωαμεθανούς, που θεωρούν τον πόλεμο ιερό, στους Ινδουιστές, που αντιλαμβάνονται την ειρήνη αόριστα και αμφίβολα ως παθητικά κατάσταση ηρεμίας και αυτολυτρώσεως, ή στους Εβραίους που εφόνευσαν το μόνο αληθή χορηγό της ειρήνης και δε μετάνοιωσαν ακόμη,και να προσευχηθούμε από κοινού υπέρ της ειρήνης;
ΠΟΙΟΝ ΘΑ ΕΜΠΑΙΖΟΥΜΕ ΤΟΤΕ,
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ,
ΤΟ ΘΕΟ
Ή ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΟΙ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ;...
Πώς είναι λοιπόν δυνατό να σταθούμε δίπλα στους Μωαμεθανούς, που θεωρούν τον πόλεμο ιερό, στους Ινδουιστές, που αντιλαμβάνονται την ειρήνη αόριστα και αμφίβολα ως παθητικά κατάσταση ηρεμίας και αυτολυτρώσεως, ή στους Εβραίους που εφόνευσαν το μόνο αληθή χορηγό της ειρήνης και δε μετάνοιωσαν ακόμη,και να προσευχηθούμε από κοινού υπέρ της ειρήνης;
ΠΟΙΟΝ ΘΑ ΕΜΠΑΙΖΟΥΜΕ ΤΟΤΕ,
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ,
ΤΟ ΘΕΟ
Ή ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΟΙ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ;...
Πώς είναι δυνατόν η Εκκλησία να συμμετέχει σε
προσπάθειες που αποβλέπουν στο να ειρηνεύσουν τους ανθρώπους μεταξύ τους όταν οι
προσπάθειες αυτές αγνοούν το μόνο αληθινό Θεό, το μόνο δυνάμενο να φέρει στις
ανθρώπινες καρδιές και σε όλο τον κόσμο την αληθινή και μόνιμη ειρήνη;
Η Εκκλησία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΟΣΜΙΟΣ ΕΙΡΗΝΕΥΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΙΕΡΟ ΚΑΘΙΔΡΥΜΑ ΣΩΤΗΡΙΑΣ...Η εμβέλεια των οραμάτων και των δυνατοτήτων της υπερβαίνει πολύ τον ορίζοντα των εντός του κόσμου επιδιώξεών της όσο μεγάλες κι αν είναι αυτές".
Λόγια σταράτα, γεμάτα ουσία και αλήθεια, απ τον π.Αστέριο.
Δυστυχώς κάποιοι σύγχρονοι εκκλησιαστικοί αρχηγέτες ακολουθούν εκ διαμέτρου αντίθετη τακτική που αποβαίνει πρόξενος ανεπίτρεπτων συμβιβασμών καθιστώντας όλο και πιο δύσκολη, απ την πλευρά του ορθοδόξου ποιμνίου που θεάται τη θλιβερή αυτή πραγματικότητα,τη διατήρηση και παγίωση της συνειδήσεως της αυθεντικότητας και μοναδικότητας της Ορθοδοξίας ως αποκλειστικού φορέως της σωζούσης Αληθείας.
Οι συμπροσευχές κάθε άλλο παρά υπηρετούν το ιδεώδες της επικρατήσεως της παγκόσμιας ειρήνης.
Η Εκκλησία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΟΣΜΙΟΣ ΕΙΡΗΝΕΥΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΙΕΡΟ ΚΑΘΙΔΡΥΜΑ ΣΩΤΗΡΙΑΣ...Η εμβέλεια των οραμάτων και των δυνατοτήτων της υπερβαίνει πολύ τον ορίζοντα των εντός του κόσμου επιδιώξεών της όσο μεγάλες κι αν είναι αυτές".
Λόγια σταράτα, γεμάτα ουσία και αλήθεια, απ τον π.Αστέριο.
Δυστυχώς κάποιοι σύγχρονοι εκκλησιαστικοί αρχηγέτες ακολουθούν εκ διαμέτρου αντίθετη τακτική που αποβαίνει πρόξενος ανεπίτρεπτων συμβιβασμών καθιστώντας όλο και πιο δύσκολη, απ την πλευρά του ορθοδόξου ποιμνίου που θεάται τη θλιβερή αυτή πραγματικότητα,τη διατήρηση και παγίωση της συνειδήσεως της αυθεντικότητας και μοναδικότητας της Ορθοδοξίας ως αποκλειστικού φορέως της σωζούσης Αληθείας.
Οι συμπροσευχές κάθε άλλο παρά υπηρετούν το ιδεώδες της επικρατήσεως της παγκόσμιας ειρήνης.
Εξυπηρετούν, όμως, άριστα το δογματικό και
θρησκευτικό συγκρητισμό, τη σχετικοποίηση της Αληθείας και την προώθηση της
επαράτου και δαιμονικής πανθρησκείας.
Παρόλα αυτά οι Ορθόδοξοι εκκλησιαστικοί μας ταγοί συμμετέχουν σ αυτές, ερήμην και επί καταφρονήσει του δεινώς αλγούντος ποιμνίου, χωρία να ελέγχονται, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, απ τους "ρέγχοντας, ως ο Ιωνάς, θορυβωδώς" συμποιμένες τους!
Παρόλα αυτά οι Ορθόδοξοι εκκλησιαστικοί μας ταγοί συμμετέχουν σ αυτές, ερήμην και επί καταφρονήσει του δεινώς αλγούντος ποιμνίου, χωρία να ελέγχονται, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, απ τους "ρέγχοντας, ως ο Ιωνάς, θορυβωδώς" συμποιμένες τους!
υ.γ.Δεν αναφέρθηκα καθόλου στις, κατ όνομα, πλέον "θεολογικές" σχολές γιατί είναι γνωστή η "συνεισφορά " τους στην παγίωση του οικουμενιστικού και πανθρησκειακού "ιδεώδους". Ειδικά η θλιβερή "θεολογική" σχολή του ΑΠΘ, τρεις καθηγητές της οποίας συμπροσευχήθηκαν σκανδαλωδώς και ανερυθρίαστα με αιρετικούς (υπάρχουν τα σχετικά ρεπορτάζ με το συναφές φωτογραφικό υλικό) στον παπικό "ναό" της "ασπίλου συλλήψεως"( που υπογραμμίζει ένα ακόμη καινοφανές "δόγμα" της παπικής αίρεσης), έχει καταστεί νεοταξικό παραμάγαζο.
1 σχόλιο:
" Ρεσιτάλ Κανονικής άταξίας καί άντικανονικότητος έδωσε καί πάλι προ ολίγων έβδομάδων ό πατριάρχης Βαρθολομαίος κατά τήν έπίσκεψί του στήν 'Ολλανδία, συμπροσευχόμενος άσμένως μετά αιρετικών, συγκεκριμένα τών Παλαιοκαθολικών, συνεχίζοντας τήν ξέφρενη οίκουμενιστική του πορεία καί κατασκανδαλίζοντας τούς 'Ορθοδόξους πιστούς, ένώ δέν παρέλειψε νά συναντήση καί συνομιλήση μέ όλους τούς ισχυρούς της Ολλανδικής γής, βασιλείς, ύπουργούς, ραββίνους κ.ά. Θείους καί ιερούς Κανόνες έγραψε στά παλαιότερα τών πατριαρχικών ύποδημάτων του καί κατεπάτησε άσυστόλως. Κανόνες Άποστολικούς- Κανόνες Οικουμενικών καί Τοπικών Συνόδων Κανόνες, πού άπαγορεύουν τίς συμπροσευχές μέ έτεροδόξους καί άλλοδόξους· Κανόνες, πού άπαγορεύουν την είσοδο 'Ορθοδόξων σέ ναούς έτεροδόξων Κανόνες, πού άπαγορεύουν τήν άνταλλανή δώρων μετά αιρετικών...
"Οντως θλιβερό τό κατάντημα τοϋ οικουμενικού μας πατριάρχου, τόν όποιον ή έκκλησιαστική Ιστορία θά καταγράψη ώς έναν άπό τούς μεγαλύτερους καταφρονητάς τών εντολών τοΰ Θεού καί άνατροπείς τής 'Ορθοδόξου Παραδόσεως, πού παρέδωσαν στήν 'Εκκλησία οί 'Απόστολοι καί οί Πατέρες καί σεβάσθηκαν οι αιώνες.
Τώρα, βεβαίως, ό κόσμος τόν τιμά καί τόν δοξάζει μέ τιμές καί δόξες κοσμικές, όπως διδακτορικά πτυχία καί χρυσά κλειδιά πόλεων, καί τόν ραίνει μέ ροδοπέταλα, διότι τόν άναγνωρίζει ώς δικό του. Καί όντως είναι δικός του, άνήκει πράγματι στον κόσμο, είναι «έκ τού κόσμου» (Ίωάν. 17: 14-16), έχει φρονήματα κοσμικά καί αιρετικά καί όχι πνεύματικά καί ορθόδοξα. Κάποτε, όμως, ή «πανήγυρις» αύτή, όπως ονομάζει τήν επίγεια ζωή μας κάπου ό ιερός Χρυσόστομος, θά τελείωση καί τότε θά καταλάβη ό πατριάρχης καί όλοι οί καταφρονητές τών θείων εντολών τό μέγεθος τής πτώσεως τους καί τίς ολέθριες συνέπειές της. Τότε, όμως, θά είναι άργά.
'Αφήστε, Παναγιώτατε, τον Οικουμενισμό καί τήν Οικολογία τού ματαίου καί φθαρτού τούτου κόσμου καί άσχοληθήτε μέ τήν 'Ορθοδοξία καί τήν μετάνοια. Αύτές κηρύξετε πρός 'Ορθοδόξους, έτεροδόξους και αλλοθρήσκους, έάν θέλετε νά ίδήτε Θεού πρόσωπο καί νά σώσετε τήν ψυχή σας, άλλά καί τούς υψηλούς αξιωματούχους φίλους σας, έάν τούς άγαπάτε ειλικρινά".
Περιοδικό “Ο ΣΤΑΥΡΟΣ”
Δημοσίευση σχολίου