Αθήνα, Ιούλιος 2013
Κοινοποίηση: Ιερά Σύνοδος Εκκλησίας της Ελλάδας, Ιερές Σύνοδοι Γ.Ο.Χ
Ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί και πολίτες αυτής της χώρας, απευθυνόμαστε σε
όλους όσους έχουν αγαθή διάθεση και πιστεύουν πως ήρθε επιτέλους η ώρα
για να ενωθούν όλοι οι Ορθόδοξοι στην Ελλάδα και σοτν υπόλοιπο κόσμο.
Εδώ και 90 σχεδόν χρόνια, από το 1924, μια ανοιχτή πληγή παραμένει
στο Άγιο Σώμα της Εκκλησίας μας: Η διαίρεση των πιστών σε
«νεοημερολογίτες» και «παλαιοημερολογίτες». Έχει περάσει σχεδόν ένας
αιώνας με διαρκείς αντεγκλήσεις, συγκρούσεις, βαριά λόγια και από τις
δύο πλευρές. Ο διχασμός του Ορθοδόξου Ποιμνίου είναι κάτι που θεωρείται
δεδομένο και δεν φαίνεται, με τα ανθρώπινα δεδομένα, να αλλάζει.
Ταυτόχρονα, η Νέα Εποχή έχει ξεκινήσει ανοιχτό πόλεμο κατά της
Ορθοδοξίας και δείχνει ικανή να γκρεμίσει τα πάντα. Σε περιόδους που η
Ορθοδοξία στη χώρα μας και παγκοσμίως βάλλεται πανταχόθεν, είναι πιο
επίπονη αυτή η διαίρεση. Οι εχθροί της Πίστεώς μας αποθρασύνονται μέρα
με την ημέρα και εκμεταλλεύονται άριστα το «διαίρει και βασίλευε».
Απέναντι σε όλα αυτά, υπάρχουν πάρα πολλοί πιστοί, Χριστιανοί
Ορθόδοξοι, ακολουθούντες το Παλαιό και Νέο Εορτολόγιο, που θλίβονται με
αυτή την κατάσταση και επιθυμούν να την αλλάξουν! Ζητούν καταρχήν
διάλογο μεταξύ των δύο πλευρών και - γιατί όχι στο άμεσο μέλλον - ΕΝΩΣΗ!
Για το λόγο αυτό σκοπεύουμε να συστήσουμε ένα σωματείο, που θα έχει
ως στόχο την Ένωση των Ορθοδόξων πιστών, μέσα από το διάλογο και πάντα
κάτω από τη σκέπη και ευλογία της Εκκλησίας. Σε αυτή την κίνηση θα
συμμετέχουν όσοι καλοπροαίρετοι Χριστιανοί, κληρικοί ή λαϊκοί, δέχονται
τα Ιερά Δόγματα της Ορθοδοξίας μας και επιθυμούν να σταματήσει να
υφίσταται αυτό το θλιβερό σχίσμα.
Σε καμία περίπτωση δεν σκοπεύουμε να αντικαταστήσουμε την Εκκλησία.
Γι' αυτό ζητάμε την ευλογία των Ιεραρχών, τόσο της Ιεράς Συνόδου του
Νέου Ημερολογίου, όσο και των αντίστοιχων του Παλαιού, να ξεκινήσουμε
μια προσπάθεια που αν ευοδωθεί από τον Κύριό μας, θα καταλήξει στην
ποθούμενη Ένωση των Ορθοδόξων. Παράλληλα, ζητάμε υικώς να μεταφερθεί
αυτός ο διάλογος και σε επίπεδο Ιεραρχίας, διότι αν δεν υπάρξει
ταυτόχρονη προσπάθεια σε υψηλό διοικητικό επίπεδο, η δική μας κίνηση
καθίσταται μάταιη.
Ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός, ευχόμαστε να ευλογήσει αυτή την κίνηση
και να επιφέρει το ποθούμενο αποτέλεσμα, που θα προκαλέσει χαρά και
ευφροσύνη σε Ουρανό και Γη.
Καλούμε όσους Ορθοδόξους Χριστιανούς συμφωνούν με τα παραπάνω, να συνυπογράψουν την παρούσα Δήλωση.
Ακολουθούν οι υπογραφές
- Της προσωρινής διοικούσας τετραμελούς επιτροπής:
Χριστόφορος Κουτρουμπής, Αθήνα
Μαρίνος Ριτσούδης, Πειραιάς
Χαράλαμπος Άνδραλης, Κορυδαλλός
Δημήτρης Σωτηρόπουλος, Πειραιάς
- Των μελών:
Ευθύμης Καραγεώργος, Γιαννιτσά
Χρήστος Πιτσίλκας, Λάρισα
Μελπομένη Σαχλά, Σπάρτη
Νίκος Νικολόπουλος, Καστοριά
Κατερίνα Wiedl, Πάφος
Ιωάννης Κουμαντζιάς, Θεσσαλονίκη
π. Διονύσιος Ταμπάκης, Ναύπλιο
Μαρίνα Βελετζά, Αθήνα
Παναγιώτης Παναγιώτου, Χαλκίδα
Κωνσταντίνος Παναγιωτίδης, Θεσσαλονίκη
Ιωάννης Παπαρρήγας, Νέα Σμύρνη
Παναγιώτης Ομήρου, Λεμεσός
Αικατερίνη Παπαϊωάννου, Χαλάνδρι
Χρήστος Λουκέρης, Αλεποχώρι Αττικής
Ιωάννης Μπαρμπόπουλος, Λέχαιο Κορινθίας
Δημήτριος Ντίνος, Καλλιθέα
Παναγιώτης Σερμπενιάδης, Αθήνα
Γιώργος Αντωνίου, Λάρνακα
Ηρακλής Βαρλάγκας, Αθήνα
Ιωάννης Κουμάτζιας, Θεσσαλονίκη
Ευαγγελία Μουρτζιάπη, Αθήνα
Γιώργος Κώτσης, Αθήνα
Αριστέα Μαρτάκη, Παλαιό Φάληρο
Σάββας Μεσελίδης, Θεσσαλονίκη
Μυροφόρα Χαλκίδου, Αθήνα
Τρισεύγενη Παλαιολόγου, Ελαιώνας Αιγιαλείας
Κορμικιάρης Πέτρος, Ηλιούπολη
π. Λάζαρος Κωνσταντινίδης, Πορταριά Χαλκιδικής
14 σχόλια:
Την ένωση τη θέλουμε όλοι, αλλά με την προϋπόθεση ότι (1) θα εκδιωχθούν όλοι οι οικουμενισταί επίσκοποι και πατριάρχαι, και (2) η Εκκλησία θα επανέλθει στο πάτριο εορτολόγιο. Αλλιώς, ματαιοπονούμε.
Προσυπογράφω το σχόλιο του κ. Δημητρίου Χατζηνικολάου και προσθέτω ότι, καλοί οι διάλογοι όχι όμως όταν πρόκειται να συνδιαλλεχθούμε με ανθρώπους-εκφραστές, ή εκπροσώπους, παγιωμένων αιρετικών τοποθετήσεων (ή δοξασιών), όπως η άθεσμη εορτολογική καινοτομία του 1924. Η οποία έκανε θεσμό την αθέτηση της Ιερής Παραδόσεως φροντίζοντας μόνο τον παραδοσιακό - καλύτερα φολκλορικό - συνεορτασμό του αγίου Πάσχα.
Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΗΘΙΝΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ.
Είναι αυτονόητο ότι οι αληθινά αποτειχισμένοι απο την παναίρεση του Οικουμενισμού είναι ενωμένοι με την αληθινή πίστη στην Μία Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία εφόσον δεν δημιουργούν νέες Συνόδους και ανύπαρκτες νέες Εκκλησίες με παράνομες χειροτονίες αλλά επιθυμούν την "αποκατάσταση της Ορθοδοξίας" από μια Οικουμενική Σύνοδο.
http://www.freevolition.gr/orthodoxy-homology.htm
Ευστάθιος Μοσχοβίτης :
"Οι αποτειχισμένοι απο την παναίρεση του Οικουμενισμού είναι ενωμένοι με την αληθινή πίστη στην Μία Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν δημιουργούν νέες Συνόδους..." κλπ.
κυπριανός χ :
Σωστό είναι αυτό, όμως οι αποτειχισμένοι δεν είναι ενωμένοι με αόρατη εκκλησία (σημ. οι οικουμενιστές διακρίνουν την εκκλησία σε ορατή και αόρατη) αλλά είναι ενωμένοι με την ορατή Εκκλησία. Δεν δημιουργούν νέα ή νέες συνόδους, αλλά συνεχίζουν την πορεία της Ακαινοτόμητης και άπαξ παραδοθείσης πίστεως.
Συνεπώς, σύνοδος οφείλει να υπάρχει - όπως οφείλει να υπάρχει και η ορατή Εκκλησία - χωρίς όμως να επιζητεί τον τίτλο της Οικουμενικής Συνόδου, ούτε και να επιτρέπει τη δημιουργία ... παρασυνόδων, αν μπορεί αυτό να γραφεί.
Σχετικά, τώρα, με την ορατή Εκκλησία, η οποία ενώνει τους αποτειχισμένους, αυτή δεν είναι άλλη από εκείνη την οποία συγκροτεί το Άγιον Πνεύμα, το Πνεύμα της αληθείας το ζωοποιό, εξ ανάρχου Πατρός αϊδίως εκπορευόμενο και προ πάντων των αιώνων γεννήσαντα τον Υιό και Λόγο του Θεού (:"ἐκ γαστρὸς πρὸ ἑωσφόρου ἐγέννησά σε 4 ὤμοσε Κύριος καὶ οὐ μεταμεληθήσεται· " Ψ. ρθ΄).
Αν είναι απο το Θεό θα ευοδωθεί. Αν δεν είναι δεν θα αργήσει να φανεί. Αν είναι απο "ανθρώπινα εγώ" θα αποτύχει παταγωδώς όπως απέτυχαν άλλα "εγωπαθή" εγχειρήματα.
Αν είναι προσπάθεια κάποιων επιτήδειων, ώστε με αφορμή τα "οικουμενιστικά" να "καπελλώσουν" την Ορθοδοξία και να βγούν μπροστά σα "σημαιοφόροι" νέων αποσχίσεων, τους λυπάμαι, όπως λυπάμαι και όποιους τυχόν παρασυρθούν.
Κεφαλή της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι ο Χριστός, όχι ο Πάπας, όχι ο Πατριάρχης. Η πολλή "αποτείχιση" και η "ξανα-αποτείχιση της αποτείχισης"απο την Εκκλησία έχουμε δεί ότι οδηγεί σε ..."Εγκιβωτισμό" τελικά.
Με την υπομονή σας κτήσασθε τα ψυχάς ημών.. Θα κάνουμε υπομονή λοιπόν να δούμε περί τίνος πρόκειται.
Γνώμη μου πάντως είναι ότι ας έχουμε εμπιστοσύνη ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ στο Χριστό, παρά στους "Διαλόγους" μας... Όχι τίποτε άλλο, αλλά μας περνάει καθόλου απο το μυαλό, μήπως τυχόν μέσα απ΄όλα αυτά, δοκιμάζει ΚΑΘΕΝΑΝ απο ΕΜΑΣ τελικά;;; Πώς θα σταθούμε; ενώπιόν Του με φόβο Θεού, ή θα τρέχουμε όπου λαλoύν αλέκτορες;;;
Πάντως και τώρα αλλά και το 1924-5 με το Σχίσμα, ο Διάβολος ορυόταν : http://imverias.blogspot.gr/2013/07/blog-post_26.html
Τον τελευταίο λόγο τον έχει πάντα ο Θεός!
Καλλινίκη
"Γνώμη μου πάντως είναι ότι ας έχουμε εμπιστοσύνη ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ στο Χριστό, παρά στους "Διαλόγους" μας"
ΚΧ
Προς Καλλινίκη
Ο διάβολος μπορεί να ωρυόταν και τότε, το 1924, όπως και τώρα, αλλά δεν ξέρω τι απάντηση θα μας έδινε, αν τον ρωτούσαμε να μας πει τι ζητά από εμάς ο Χριστός; Πίστη μας ζητά ο Κύριος ή εμπιστοσύνη; Είναι το ίδιο; Αν ναι, τότε κακώς κάνουμε λόγο για Σύμβολο Πίστεως. Μάλλον, πρέπει κι αυτό να το αλλάξουμε, να το λέμε "σύμβολο εμπιστοσύνης".
Αν η αγαπητή Καλλινίκη είναι σε θέση να μας πει ποια η διαφορά ανάμεσα σε πίστη και εμπιστοσύνη, τότε οι αναγνώστες του ιστολογίου τούτου, αλλά και η ίδια, θα είχαν μεγάλη πνευματική ωφέλεια. Θα περιμένουμε.
Και κάτι ακόμη "μετά παρρησίας"
Δόξα τω Θεώ στις ημέρες μας το φαινόμενο των ζηλωτών όλο και περισσότερο δυναμώνει. Μακάρι να φωτιστούν όλοι οι πλανεμένοι καινοτόμοι αδελφοί μας, δίοτι ο νεοημερολογιτισμός είναι η μεγάλη πλάνη της νεοτερικής ορθοδοξίας του διαβόλου, και να έρθουν σε μετάνοια, ώστε να υπάρξει και πάλι κοινωνία αλήθειας εν πίστει στον εγερθέντα και πρωτότοκο των νεκρών Κύριο ημών Ιησού Χριστό.
Δεν είμαι σε θέση ούτε να σας "φωτίσω" ούτε να συμβαλλω στην "πνευματική ωφέλεια των αναγνωστών".
Απλώς είπα τη γνώμη μου! Και θα την επαναλάβω: Μας δοκιμάζει να δει τι στάση θα κρατήσουμε. Αν θα διαλέξουμε τα "κύμβαλα" (Ζηλωτικά ή Οικουμενιστικά, το ίδιο κάλπικο νόμισμα είναι) ή την υπομονή ...
Νομίζω, ας κάνουμε λίγη υπομονή κε ΚΧ, και θα έχουν όλα ξεδιαλύνει σε λίγους μήνες. Θα φανεί και η Αλήθεια και η πλάνη σε όλα τα επίπεδα. Εκείνος έχει το τιμόνι της Ανθρωπότητας, Εκείνος είναι ο Κύριος της Ιστορίας, ας αφεθούμε λοιπόν στα χέρια του! Οι "αλληλοφωτισμοί" και οι "Διάλογοι" του "Φωτισμένου" και "Αποτειχισμένου" εγκιβωτισμού κουράζουν ΑΦΟΡΗΤΑ !
Το φωτισμό θα τον αφήσω ολοκληρωτικά σε σας. Μιά χαρά τα καταφέρνετε.
Καλή σας μέρα απο μένα.
Καλλινίκη
Είμαι σίγουρος ότι ο Δημήτρης διαβάζει τα σχόλια εδώ, γι αυτό ας μου επιτραπεί να του στείλω ένα μήνυμα απο εδώ, λίγο πιό απόμερα και ήσυχα... Σαν παλιός αναγνωστης και σχολιαστης στο ιστολόγιο του Δημητρη, ξέρω ότι είναι άνθρωπος αγαθών προθέσεων και έχει το θάρρος της γνώμης του. Είναι λαικό παιδί,γνήσιο, και νομίζω ότι το εγχείρημα αυτό απο πλευράς του έχει αγαθό σκοπό. Για τους άλλους δεν μπορώ να ξέρω...
Όμως βρε Δημήτρη μου, ένα πράγμα να σου επισημανω: Τα «έσπασες» με το Μιχαλολιάκο και τους Χρυσαυγίτες (και καλά έκανες) για να μπλέξεις με τους Παλαιοημερολογίτες; Το ίδιο στύλ είναι κι αυτοι! Μήπως τελικά πλακωθείς και μ΄αυτούς; Αυτοί φίλε μου είναι σαν το ΣΥΡΙΖΑ, εχουν πολλές αντικρουόμενες Συνιστώσες.... Όπως και νά’χει, σου εύχομαι να έχεις πάντα την υγειά σου και καλή επιτυχία.
Κλεοννίκη :
Νομίζω, ας κάνουμε λίγη υπομονή κε ΚΧ, και θα έχουν όλα ξεδιαλύνει σε λίγους μήνες. Θα φανεί και η Αλήθεια και η πλάνη σε όλα τα επίπεδα. Εκείνος έχει το τιμόνι της Ανθρωπότητας, Εκείνος είναι ο Κύριος της Ιστορίας, ας αφεθούμε λοιπόν στα χέρια του! Οι "αλληλοφωτισμοί" και οι "Διάλογοι" του "Φωτισμένου" και "Αποτειχισμένου" εγκιβωτισμού κουράζουν ΑΦΟΡΗΤΑ!
ΚΧ :
Δεν σας απαντώ, επειδή επιθυμώ διάλογο ή αλληλοφωτισμό, αγαπητή Κλεοννίκη. Ούτε, ακόμη, για να έχω τον τελευταίο λόγο. Νομίζω όμως κι εγώ, ότι την ίδια - με τη δική σας επισυναπτόμενη - απάντηση θα έδωσε ο πάπας, όταν υπερέβη τα εσκαμμένα με το φιλιόκβε, και ομοίως, την ίδια απάντηση του έδωσαν και του δίνουν οι προτεστάντες.
12 Ἔτι πολλὰ ἔχω λέγειν ὑμῖν, ἀλλ' οὐ δύνασθε βαστάζειν ἄρτι. 13 ὅταν δὲ ἔλθῃ ἐκεῖνος, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς πάσαν τὴν ἀλήθειαν· οὐ γὰρ λαλήσει ἀφ' ἑαυτοῦ, ἀλλ' ὅσα ἂν ἀκούσει λαλήσει, καὶ τὰ ἐρχόμενα ἀναγγελεῖ ὑμῖν. (Ιν. ιστ΄)
Εν ολίγοις, δεν έχουμε ακόμη οδηγηθεί "εις πάσαν την αλήθεια". Τα ερχόμενα δεν μας έχουν αναγγελθεί, ας κάνουμε υπομονή, "και θα έχουν όλα ξεδιαλύνει σε λίγους μήνες".
Καλό σας απόγευμα.
Ζητώ συγγνώμη για το λάθος μου, να γράψω "Κλεοννίκη" - κι αυτό λάθος - αντί του ορθού Καλλινίκη.
Με παίδευε πάντα η δυσλεξία.
κχ
Μην σας απασχολεί καθόλου το "Κλεονίκη",κε ΚΧ, μη ζητάτε συγνώμη, άλλωστε είναι πανέμορφο όνομα.
Να είστε πάντα καλά.
Καλλινίκη
Τα ακολουθούντα για όσους πιθανόν να μη το γνωρίζουν και όχι για την αγαπητή Καλλινίκη.
Το όνομα Κλεονίκη είναι όντως όμορφο όνομα, αλλά εις το Ωρολόγιον (Μέγα Ωρολόγιον) ουδεμία μάρτυς, οσία, αγία κλπ. περιλαμβάνεται. Υπάρχει, τιμάται και εορτάζει (Μαρτ. 3 - Ιουλ. 16), μόνο ο μάρτυς Κλεόνικος. Κλεονίκη όχι. Πιθανολογώ να συμβαίνει κάτι αντίστοιχο και με το όνομα Βασιλική, όπου ομοίως "αγία Βασιλική" δεν υπάρχει. Παρά ταύτα, και ορθά, η Εκκλησία τα δέχεται (εκ του ανδρός η γυνή).
Λάθος κύριε Χριστοδουλίδη, υπάρχει μάρτυς Κλεονίκη εορτάζει την 1η Σεπτεμβρίου.(40 Παρθένων και του δασκάλου αυτών Αμούν).
Και όμως υπάρχει Κλεονίκη Παρθενομάρτυς, εορτάζει 1η Σεπτεμβρίου (40 Παρθένων και του δασκάλου αυτών Αμούν)
Δημοσίευση σχολίου