Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Με αφορμή το Κληρικαλισμό, μια κουβέντα αληθινή


Η αφορμή ...


Ο Μυρμιδόνας είπε...

Καλημερα Αμέθυστε.
Συμφωνω με αυτα που γραφεις, ομως μια απορια παραμενει:
επειδή συχνα εκφραζεσαι κατα του "κληρικαλισμου", θα χαρω αν μου απαντησεις:
Δηλ η Εκκλησια να μην εχει Ιερεις;
Δηλ την Θεια Λειτουργια ποιος θα την τελει;
Θα εξομολογειται ο πιστος Χριστιανος σε ποιον, αν οχι στον παπά της Ενοριας του;

Νομιζω και αλλοι ισως θα εχουνε παρομοιες αποριες και πραγματικα θα το εκτιμησω Αμέθυστε αν μας πεις, πως θα επιθυμουσες εσυ να λειτουργει η Εκκλησια!



Blogger Ο amethystos είπε...

Η Εκκλησία είναι κατα φύσην όπως την περιγράφει ο απόστολος Παύλος.

Λέει λοιπόν πώς στην Εκκλησία υπάρχουν τα διακονήματα και τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. Καί τα δύο υπηρετούν την οικοδομή της Εκκλησίας. Τί σημαίνει οικοδομή κανένας δέν το γνωρίζει σήμερα.

Τί συμβαίνει με τον Κληρικαλισμό;

Τα διακονήματα ή η Χάρις των διακονημάτων η Χάρις του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού καλύπτει και τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. Κάτι που στα Ευαγγέλια κατείχαν μόνο οι Απόστολοι.

Η Αποστολική διαδοχή αφορά την Πίστη όπως την εξέφρασε ο Πέτρος στις πράξεις των αποστόλων. Δέν αφορά σε κάποια κληρονομιά των χαρισμάτων και των δυνάμεων των Αποστόλων. Τα παραδοσιακά μοναστήρια, δηλ. όσα έχουν για Ηγούμενο Πνευματικό και όχι αρχηγό ζούν την Εκκλησία χωρίς τον Κληρικαλισμό.

Σήμερα ο Κληρικαλισμός κατέστρεψε και την ενορία.

Εάν ρωτήσουμε έναν επίσκοπο τί σημαίνει ότι βάζει τάξη στα χαρίσματα, που είναι ένας απο τους ορισμούς του Επισκόπου, τί εννοεί σαν χαρίσματα, θα σου απαντήσει τους καντηλανάφτες τους προέδρους των επιτροπών για το έργο τής πρόνοιας της Εκκλησίας κ.τ.λ. Ποιός οικοδομεί την Εκκλησία εάν δέν επιτρέπουμε το Άγιο Πνεύμα να κάνει το έργο του π.χ Ένας αγράμματος Παπάς γιατί να ερμηνεύει και το Ευαγγέλιο και να βάζει σε δοκιμασία τις ψυχικές δυνάμεις των ανθρώπων;

Γιατί νομίζει ότι με τη χειροτονία έγινε και δάσκαλος;

Απο όλη την Ασκητική μας παράδοση πόσοι ήταν Ιερείς; Απο όλη την Ιστορία των Αιρέσεων πόσοι δέν ήταν επίσκοποι; πώς εξηγείται το φαινόμενο του Πατέρα Παίσιου;

Η μήπως νομίζουμε πώς ήταν σπάνιο φαινόμενο; όσοι τον επισκέπτονταν δέν πήγαιναν στην Εκκλησία, δέν πλησίαζαν τον Κύριο; Ποιός οδηγεί σήμερα στο μυστήριο της Μετανοίας; Κάθε ιερεύς με ένα πτυχίο Θεολογίας ανακηρύσσεται πνευματικός. Όπως γίνονται οι πτυχιούχοι διευθυντές στο δημόσιο. Θα επανέλθουμε σύντομα.

Ο Μυρμιδόνας είπε...

Αμέθυστε, διαβασα με προσοχή την απαντηση σου.

Θα περιμενω την "συνεχεια" οπως γραφεις!
Δεν εχει νοημα να σε βομβαρδισω τωρα με ερωτησεις και αποριες.
Υ.Γ.: γραφεις:
"Τα παραδοσιακά μοναστήρια, δηλ. όσα έχουν για Ηγούμενο Πνευματικό και όχι αρχηγό ζούν την Εκκλησία χωρίς τον Κληρικαλισμό".

Θελω να σε καταλαβω, αλλα δεν μπορώ! Δηλ σε αυτα τα μοναστηρια υπήρχε μονο ενας ιερεας, και αυτος ητανε ο Ηγουμενος;
Ο Ηγουμενος του Μοναστηριου δεν ητανε απαραίτητα ιερεας;

Υπήρχε Αμέθυστε Θεια Λειτουργια;

Αν ναι, ποιος την τελουσε;

Θα περιμενω με αγωνια να μου απαντησεις!



Blogger Ο amethystos είπε...

Αγαπητέ φίλε είσαι μιά ευχάριστη έκπληξη μέ τίς ερωτήσεις σου.
Άς δοκιμάσουμε μέ τά μοναστήρια. Τά μοναστήρια είναι τόποι μετανοίας, καί γιαυτό τό λόγο είναι τόποι προσευχής. Όπως έλεγε ο Άγιος Κοσμάς κλαίνε γιά τίς αμαρτίες τους.
Τά χαρίσματα, η χάρις τού Αγίου Πνεύματος είναι καρπός προσευχής. Γιαυτό λοιπόν οι καλόγεροι μάς άφησαν σάν παράδοση τόν ησυχασμό, τήν προσευχή. Ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς βγήκε στόν κόσμο καί δίδασκε πώς όλοι οι Χριστιανοί πρέπει να ασκηθούν στή νοερά προσευχή.
Ο κληρικαλισμός διδάσκει αντιθέτως πώς ο άνθρωπος σώζεται διά τής Θείας Ευχαριστίας καί μόνον. Ενώ γνωρίζουμε από τούς Πατέρες ότι στή Θ.Ευχαριστία ζητούμε άφεση αμαρτιών.
Στά Ευαγγέλια ο Κύριος θεράπευε δίνοντας άφεση αμαρτιών, αλλά αυτό δέν αφορούσε τούς μαθητές Του. Οι μαθητές Τού προήλθαν από τόν Πρόδρομο καί από τόν λαό. Δέν τόν πλησίασαν γιά να θεραπευθούν.
Κληρικαλισμός λοιπόν είναι η ταύτιση τής εκκλησίας με τόν κλήρο, ενώ εορτάζουμε τά γενέθλια τής Εκκλησίας τήν Πεντηκοστή, όπου οι μαθητές προσηύχοντο καί δέχθηκαν τήν υπόσταση τού Αγίου Πνεύματος, τόν Παράκλητο.
Ο Κύριος έκανε απόστολο τόν Πάυλο, τόν μεγάλο διώκτη. Γιά φαντάσου άν θα γινόταν ποτέ χριστιανός ο Παύλος σήμερα, μέ τόσους κανόνες πού θα τόν φόρτωναν. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ. Ευτυχώς γιά όλους μας.



Blogger Ο amethystos είπε...

Υπάρχει μιά ελλειπής πρόταση ¨
"Τα διακονήματα ή η Χάρις των διακονημάτων η Χάρις του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού καλύπτει και τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος"
στόν κληρικαλισμό.


Blogger Ο Μυρμιδόνας είπε...

Καλημέρα Αμέθυστε.
Σε διαβαζω και προσπαθω να σε καταλαβω, οποτε συνεχισε εσυ τις Αποκαλυψεις σου...και βλεπουμε!

Δυο αποριες:
α) Γραφεις:
"πώς εξηγείται το φαινόμενο του Πατέρα Παίσιου;"

Τι θελεις να πεις; Οτι ο Γερ. Παίσιος αγιασε...επειδή δεν ήτανε ιερέας; Αλλα απλος μοναχός;

Απο οτι ξερω ομως, ο Γερ. Παισιος εκανε υπακοή στους Ιερεις και Επισκόπους...και μονο γιατι ετσι το 'επιβαλλει' η Μητέρα Εκκλησια!

και β) απορια Αμέθυστε:
Εσυ ας πουμε...δεν πηγαινεις ΕΚκλησια; Δεν εκκλησιαζεσαι; Αν ναι, εκει δεν τελουνε καποιοι Ιερεις την Θεια Λειτουργια;

Σε ρωταω...προς διευκρινιση...διοτι νομιζω βρε Αμεθυστε οτι με αυτα που γραφεις...μας εχεις μπερδεψει λιγο!
Μπορει να εχεις περισσοτερο δικαιο απο οτι εγω αυτη την στιγμη μπορω να αντιληφτω...αλλα μας μπερδεψες!
Καντο λιγο πιο λιανά... ειμαστε 'πτωχοι τω πνευματι' γαρ!



Blogger Ο amethystos είπε...

Καταρχάς αγαπητέ δέν γράφουμε αποκαλύψεις, περιγράφουμε ορισμένα πράγματα που τα ξέρουμε όλοι και δέν τα ομολογούμε. Ας πάρουμε την ενορία.Δέν υπάρχει πλέον. Υπάρχει ένας ναός όπου λειτουργούνται ορισμένοι πιστοί, όπου απουσιάζουν οι νέοι, όπου τελείται η Θεία Λειτουργία, κάθε Κυριακή. Και έπειτα; Μέχρι την επόμενη Κυριακή; Το Εκκλησίασμα αποτελεί μια αδελφότητα; Αγαπάμε ο ένας τον άλλον ώστε να δείχνουμε ότι είμαστε μαθητές του Κυρίου; Γνωριζόμαστε μεταξύ μας; Τί σώζουμε λοιπόν; Ο Παίσιος διάβαζε ευχές, θεράπευε, ησύχαζε, ανθρώπους οι οποίοι πήγεναν σε αυτόν αναγνωρίζοντας τον σαν φορέα του Αγίου Πνεύματος σαν κάποιον που τον ακούει ο Θεός. Αυτός δέν είναι ο σκοπός του Χριστιανού; Δέ θα έπρεπε στις ενορίες να υπάρχουν πολλοί Παίσιοι; Γιατί δέν υπάρχουν; Γιατί δέν ανησυχούμε; Γιατί ανεχόμαστε τους Ιερείς και τους Επισκόπους να παίζουν θέατρο, όταν παίζουν, ότι είναι Χριστιανοί;



Blogger Ο Μυρμιδόνας είπε...

Άρα Αμέθυστε, το 'πρόβλημα' σου δεν ειναι οτι υπαρχουνε ιερεις στην Εκκλησια, αλλα οτι δεν υπαρχουνε σωστοι ιερεις, σωστα;

Αν αυτο ειναι το θεμα που θετεις, νομιζω 99,9% του ελληνικου λαου θα σου δωσει δικαιο!

Αν και βεβαια, υπαρχουνε και σωστοι ιερεις, μην τους βαλουμε ολους στο ιδιο τσουβαλι!
Μην διαπραξουμε το ιδιο λαθος με τις φεμινιστριες, που τσιριζουνε: "Δεν υπάρχουνε αλλο αντρες ρε"!

Ως εδω...σωστα σε καταλαβα λοιπον Αμέθυστε;



Blogger Ο amethystos είπε...

Δεν υπαρχουν σωστοι χριστιανοι αυτο ειναι το προβλημα.

1 σχόλιο:

amethystos είπε...

Υπάρχει μιά ελλειπής πρόταση ¨
"Τα διακονήματα ή η Χάρις των διακονημάτων η Χάρις του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού καλύπτει και τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος"
στόν κληρικαλισμό.

Kαλή χρονιά αδελφέ.